הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-10 בנובמבר, 2002 25 תגובות

כל פשעם היה שדיברו
בשפת ישמעאלים.
נסעו להם באוטובוס שלושה צעירים
שתי בחורות ובחור, מקניון עזריאלי
אשר בתל-אביב, אל יפו
יפו אשר אותה אנחנו מבקרים בלילות.
נסעו אל הקומונה של תנועת הרעות שלהם
תנועה אשר שמה לה למטרה לקרב בין שני עמים שכנים.
נסעו ושוחחו על קורס באנגלית
שלומדת חברתם לורן. אך כאמור,

שוחחו בשפה הערבית, והדבר מיד החשיד
גבירה יהודיה בעלת אף ארוך
כאורך השקר שתלוי על פרצופה,
שהגעילה והגעישה עליהם את כל נוסעיו
היהודיים של האוטובוס
שנרעשו וזעמו וצווחו ובקשו
לגרש מעליהם את שלושת שכניהם הצעירים
שכל פשעם היה שדברו
בשפת ישמעאלים
ושהושמו בתא המעצר
בכוח המגן-דויד.


קראתי על סיפור חשוך זה
מספר פעמים בעיתונות, ובאופן מוזר
מצאתי את עצמי מתקנא באותם שלושה
צעירים ערביים, ובקשתי להיות
ערבי-פלשתינאי
במדינת היהודים.


אינני יודע, אולי זו תכונת-אופי
מזוכיסטית המיוחדת רק לי, או אולי
זו תכונה השייכת לי בשל היותי שייך
לעם היהודי, עם סגולה, שגם במדינתו
חש צורך עז להרגיש קורבן נרדף ומוכה,
וכמגננה מסגל לעצמו נוהגי שמד.


אך אין אני ערבי במדינת היהודים
וכיהודי במדינת היהודים
אני מאחל לשכנתי הערבייה לורן
בהצלחה בקורס האנגלית.

תגובות
נושאים: מאמרים

25 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לדעתי המונולוג מלא שיטנה ושינאה ליהודי עם האף הארוך כנראה מי שכתב לא מכיר את יפו ואת ההתלהמות של הערבים באינתפדה. לא מכיר את השינאה שלהם ליהודי עם האף הארוך. ןכנראה לא נוסע באוטובוסים יחד עם היהודים הרגילים עם האף הארוך אלא מבקר ביפו במיסעדות של הערבים ורק בשעות מסוימות בחושך כדי לא לראות דברים אחרים.

  2. גיל קרניאל הגיב:

    מדוע את/ה כותבים ללא שם? מפחד ממשהו?

    שנית, על מה אתה שח בדיוק? השנאה המוסלמית והשנאה ברחוב היהודי היא ניכרת וצריכה להתמעט. אבל מעשים של בני אדם כמו בגרמניה, בדרום אפריקה, בארה"ב של שנות הששים ובעוד כל מני מקומות שהחושך הרעיף עליהם מכל טוב – אינם ראויים. גזענות אינה טובה ליהודים.

    יהודי שיגרש אדם בשל השפה בה הוא מדבר בעוד הוא לא מבין על מה דיבר (רק מהפחד של המצלול)?

    חשוך פה חשוך.

  3. שקוף הגיב:

    מדוע, הו מדוע אין התייחסות לחשש הנורא שאחז בזקנה למשמע ה"מצלול הישמעלי". שמא חששה הגברת עם האף הארוך כי השלושה מחבלים? שמא חששה כי עומדים הם להפגישה עם בוראה בניגוד לרצונה? וכי מדוע לא יכתב על פחד המוות שאחז בזקנה על התנהגותם השחצנית ומתרברבת של שלושה צעירים, שדמו בהתנהגותם כל כך לישמעלים אחרים שפיצצו לרסיסים זקנות יהודיות אחרות, מה לנו כי נלין על פחדם של הנוסעים השלווים אשר ראו צל מחבלים כמחבלים. מה לנו כי נכעס על פחדם של כבשים בשומעם את שפת הזאבים מתנגנת בקרבתם?( צר לי על כי עלבתי בזאבים-הם לעולם לא היו מגיעים למעשי רשע נפשעים כמעשיהם של הטובחים הישמעליים)

    כתוב נא שי, כתוב ואל תכחד , הוסף וכתוב על צחנת המוות שדוברי שפה זו הביאו עימה, כתוב על נהרות הדם הנשפכים בשמה, והתנצל על בוזך לפחד המוות שאחז בזקנה.ודרך אגב- אתה גם משורר ממש גרוע.

  4. יוהאן (עדיין ישראלי…) הגיב:

    לכל תוקפי המחבר,

    אתם נטפלים ל-"אנטישמיות" כביכול, אבל למה אתם לא נטפלים לאווירה הגזענית של היהודים בארץ?.. למה אתם לא נטפלים לשנאת-הזר והגויים שכה אופיינית לחלק נרחב מהציבור בארץ?..

    אכן צדק המחבר. הוא מזכיר ליהודים שהם עדיין רואים עצמם כ-"עם-סגולה"…

  5. גיל קרניאל הגיב:

    ובכן חביבי, למרות ראייתך הכנה והבלתי משוחדת, הרשה לי לומר לך כי בגזענות עסקינן. ומקרים כאלו היו בגרמניה. מדוע שונאים עם אחר אינה מענייני. בין אם זה דמוניזציה של יליד ובין אם זה עכברושים תאווי דם גרמני. יש מעשים שלא עושים. ולשמחתי ישראל אינה גרמניה, אבל תסמינים מסוימים מעידים על גלותיותה ומבט גזעני זה או אחר.

    וככל שתתחמק ממבט זה ומנקודה זו, הרי שתעמיקה בחוסר טיפולך בה.

  6. עידו כהן הגיב:

    גיל קרניאל ואחרים,

    למרות הכיבוש, למרות החשדנות ולמרות הפגיעה בחפים מפשע בצד הערבי, ההשוואה לגרמניה מחליאה ומחרידה, וגובלת בהכחשת השואה.

    א. בין היהודים לגרמנים לא היה שום סכסוך, בניגוד למצב במזרח התיכון.

    ב. לפני המלחמה (וגם אחריה)אף יהודי לא רצח ילדים גרמנים (אלא אם אתם מאמינים באגדת הדם במצות פסח) ולא התפוצץ באוטובוסים.

    ג. היחס ליהודים בגרמניה לא הסתכם בהערות מעליבות באוטובוס, בהשפלה במחסומים או בסיכול ממוקד (והלוואי שהיה כך), וחרג מכל פגיעה בחפים מפשע שמתרחשת בכל מלחמה.

    ד. גם בשיא הדיכוי וההשמדה אף יהודי לא פוצץ עצמו בגן ילדים גרמני (תזכורת לכל חסרי צלם האנוש המסוגלים להבין רצח ילדים בגלל כיבוש או כל סיבה אחרת).

  7. פטקה הגיב:

    קשה לקרבן, להיות חלק מאותו המון דורסני. כיפי נפש (ונפש יפה אינה מילה גסה), כפעילים, קל הרבה יותר להיות קרבן ולכעוס, כי קשה השנאה העצמית.
    גדלנו על שואה, על קורבנות והתקרבנות, זו ההזדהות הטבעית שלנו, לכן לא מפליא שאדם שמסוגל לראות את המצב היום בראיה רחבה יותר- מעבר ליהודים כקורבנות הסכסוך, מתגעגע למקום בו נמצאים הערבים- המקום של האשמים פחות.

  8. ציוני ישר דרך ובעל ערכי-אנוש הגיב:

    לשי מזרחי הצעיר. צעירים לא תמיד שוקלים את מילותיהם.מאחר ואתה בחור מלומד אני קורא לך חכמים הזהרו בדבריכם! לעניננו ההשתלחות שלך ביהודיה "עם האף הארוך" נראה שיצאה מבית-היוצר של גדולי צוררי ישראל. ופחדיה של היהודיה מערבים מתפוצצים ברורים ומוצדקים. תפסיק לתקוף יהודים באשר הם ולבייש בזאת את הוריך ובני משפחתך! .גם אם ידידיך ששולטים על המחיקון ישתמשו בכוחם, הרי הדברים נכתבו ויצאו מהלב לליבותם של אנשים טובים ושפויים.

  9. דווקא הגיב:

    נראה דווקא שהציוני ישר הדרך הוא עם האצבע על המחיקון. תן לבחור להתבטא.

  10. לשי מזרחי ולחבריו השחצנים הגיב:

    יש להתנהג כאדם לאדם גם בין היהודים לבין עצמם. יש בעיה מוכרת בפסיכולוגיה על אנשים/נשים שמתנהגים בצורה בלתי אנושית עם הקרובים להם ונחמדים במיוחד עם זרים. אתה מבין את זה ברוך………???!!!

  11. אלמוג שבתאי הגיב:

    עידו כהן – גם אתה במשווים.
    וחוץ מזה, מה כל כך ממוקד פה, מה?

  12. איזה ברוך? הגיב:

    מרזל או גולדשטיין?

  13. מיקי הגיב:

    סליחה שאני מתערב ברב-שיח של אחרים.גלשתי ובמקרה הגעתי לכאן. 2 ה"ברוך" הם דוגמא רעה למי שמתנהג בקיצוניות. גם בקרב באי הגדה השמאלית יש הרבה קיצונים שמעלילים על הרוב (שתורם ומשקיע-להבדיל מהם) שהוא רוצח מסכנים(חברי כנופיות הרצח הפלסטינאיות), שהוא גזען ומתנהג כמו הנאצים. .. קיצוניות היא שלילית באופן מוחלט. שביל הזהב (האמצע) הוא החיובי והוא שתורם ,יוזם ומשקיע ומהווה את עמוד השדרה של כל חברה.הקיצוניים הם השומן שמסכן ומכער את הגוף.

  14. נפתלי/פונה לכוכבי הגיב:

    עוד דוגמה לסגנון בוטה ולשחצנות ישראלית(הפעם מקרב השמאל הקיצוני) כל הסימפטיה לערבים לעומת זילזול עד כדי ביטולה של היהודיה. סגנון כזה לא מוסיף לנו אהדה, ואנחנו בשמאל כן זקוקים לאהדה, כן מעונינים להרחיב את השורות. דבר נוסף שמכעיס ומרתיח אותי ההיא ההשוואה בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה הנאצית ובין חיליינו לבין פושעיהאס .אס.. זה מקומם, מרגיז ומשיג את ההפך הגמור. צעקת הימין ההולכת וגוברת עוד תביא , חס וחלילה לסגירת האתר. נפתלי

  15. אלמוג שבתאי הגיב:

    מיקי, הקיצוניות של פעם נחשבת ל"מרכז השפוי" של היום. "שתי מדינות לשני עמים" אמרה חד"ש, היום אומרים זאת ניצי העבודה ויוני הליכוד. לקיצוניות יש תפקיד ולי אישית נמאס כבר מקידוש המרכז והמתינות.

  16. התבטאות אנטישמית חולנית הגיב:

    מופיע בפרסום הנקרא:מונולוג שנאה עצמית שהתפרסם באתר ב 10.11.2002 .לא יאה ולא נאה לאתר זה שלוחם על זכויות האדם.
    . שוחחו בשפה הערבית, והדבר מיד החשיד
    גבירה יהודיה בעלת אף ארוך
    כאורך השקר שתלוי על פרצופה,
    שהגעילה והגעישה עליהם את כל נוסעיו
    היהודיים של האוטובוס
    שנרעשו וזעמו וצווחו ובקשו

  17. בואגדור נחמיה הגיב:

    חורה לי במיוחד שהמשורר דיבר על היהודיה עם האף הגדול ועל זה שהיא פחדה מהערבים באוטובוס. הנה לפני יומיים הגיע ערבי מירושלים ותקף עוברי אורח תמימים והצליח לרצוח אחד מהם. עכשו שרון ישחרר אותו בעיסקת ג’יבריל החדשה.

  18. אמנון הגיב:

    מצער אותי מאוד כי בוגר אוניורסיטה ישראלי יכול לרדת לשפל המדרגה ואין מישהו באתר שיאמר לו עד כאן .
    אם מאמר כזה היה מתפרסם בעיתון זר היו כולם כי הוא אנטישמי . אין גבול לשנאה העצמית !

  19. דובר אמת הגיב:

    טרחתי ומצאתי כי יש בישראל 20 שי מזרחי .
    נראה לי שעל כותב המאמר לתת יותר סימנים מזהים על מנת לא להכתים אנשים "חפים מפשע "

  20. אין הנחתום מעיד על עיסתו הגיב:

    התענינתי ונודע לי שכותה כתב השיטנה האנטישמי הזה הינו בחור צעיר המקורב למערכת. אבל מכיוון שידוע לי שהמערכת מורכבת ממתנדבים שהם סופרים, עיתונאים ופובליציסטים הגונים ומוכרים , אזי הכותב הינו חריג במקומותינו.

  21. האף היהודי הגיב:

    המקהלה הימנית המגיבה בסיטונות לשיר שהתפרסם
    ב..נובמבר 2003 – היא למעשה דואט של שנים
    ממשטרת הדיבור הימנית. יש להם זמן וסבלנות
    והם מקשקשים להנאתם ולמורת רוח הקוראים.

  22. למתכנה"האף היהודי" הגיב:

    אין לך מספיק הבנה בנושא. אתה כנראה שטוף מח ללא תקנה. בוודאי שמבייש את משפחתך ולא תורם לקהילה. קח את עצמך בידיים ותראה את ערוץ פליי-בוי!

  23. ציוני זקוף קומה החפץ בשלום הגיב:

    ציוני ישר דרך ובעל ערכי-אנוש
    לשי מזרחי הצעיר. צעירים לא תמיד שוקלים את מילותיהם.מאחר ואתה בחור מלומד אני קורא לך חכמים הזהרו בדבריכם! לעניננו ההשתלחות שלך ביהודיה "עם האף הארוך" נראה שיצאה מבית-היוצר של גדולי צוררי ישראל. ופחדיה של היהודיה מערבים מתפוצצים ברורים ומוצדקים. תפסיק לתקוף יהודים באשר הם ולבייש בזאת את הוריך ובני משפחתך! .גם אם ידידיך ששולטים על המחיקון ישתמשו בכוחם, הרי הדברים נכתבו ויצאו מהלב לליבותם של אנשים טובים ושפויים.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    שוחחו בשפה הערבית, והדבר מיד החשיד
    גבירה יהודיה בעלת אף ארוך
    כאורך השקר שתלוי על פרצופה,
    שהגעילה והגעישה עליהם את כל נוסעיו
    היהודיים של האוטובוס
    שנרעשו וזעמו וצווחו ובקשו
    לגרש מעליהם את שלושת שכניהם הצעירים
    שכל פשעם היה שדברו
    בשפת ישמעאלים

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ציוני זקוף קומה החפץ בשלום
    ציוני ישר דרך ובעל ערכי-אנוש
    לשי מזרחי הצעיר. צעירים לא תמיד שוקלים את מילותיהם.מאחר ואתה בחור מלומד אני קורא לך חכמים הזהרו בדבריכם! לעניננו ההשתלחות שלך ביהודיה "עם האף הארוך" נראה שיצאה מבית-היוצר של גדולי צוררי ישראל. ופחדיה של היהודיה מערבים מתפוצצים ברורים ומוצדקים. תפסיק לתקוף יהודים באשר הם ולבייש בזאת את הוריך ובני משפחתך! .גם אם ידידיך ששולטים על המחיקון ישתמשו בכוחם, הרי הדברים נכתבו ויצאו מהלב לליבותם של אנשים טובים ושפויים.

הגיבו לאמנון

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים