הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-15 בפברואר, 2003 53 תגובות


  • מדינה גדולה, עתירת-תרבות, בחרה באופן דמוקרטי בדמגוג קנאי, שהטיף למלחמה. אמנם, הוא לא זכה ממש ברוב הקולות, אך מישהו סידר שהוא יקבל את השלטון למרות זאת.
  • ברגע שזכה בשלטון, ניצל פיגוע דרמטי כדי להשתלט על המדינה באופן מוחלט ולהכין התקפה צבאית על מדינות קטנות זמינות. מנגנון אדיר של תעמולה הפך את ה"אויבים" לבני-שטן, התגלמות הרוע עלי אדמות.
  • הקריאה למלחמה איפשרה לו לאחד את כל העם מאחוריו, להשתיק את האופוזיציה והביקורת, לצמצם בהדרגה את זכויות-האזרח, להיחלץ מן המשבר הכלכלי ולצאת למסע שנועד להשתלט על העולם.
  • הוא אהב להצטלם במדים, כשהוא פוסע לאורך שורות של חיילים ומתחזה למצביא דגול.

הכוונה, כמובן, לאדולף היטלר.


העם הגרמני, שהעלה את האיש הזה לשלטון והלך אחריו בעיניים עצומות גם כאשר ביצע פשעים מחרידים, שילם מחיר כבד. הוא למד את הלקח. כיום הוא שונא את המלחמה, כל מלחמה, מעומק נשמתו. מאות אלפים – צעירים וצעירות, בנים ונכדים ונינים לדור ההוא – צועדים עכשיו ברחובות גרמניה ומוחים על כוונתו של בוש לפתוח במלחמה. ראש ממשלתם, הקאנצלר שרדר, זכה בבחירות אך ורק מפני שסיפק את הכמיהה העמוקה הזאת לשלום. העם הכי מלחמתי הפך לעם הכי אנטי-מלחמתי.


זה נהדר, לא? בהחלט לא! האמריקאים והבריטים מגנים את גרמניה על סירובה לצאת למלחמה. ממשלת-ישראל מתייחסת אליה בבוז גלוי. סמרטוטים, הגרמנים האלה! פציפיסטים מחורבנים! פחדנים! עם עלוב שאינו רוצה להילחם!


כל זה – פחות מששים שנה מאז התאבדותו של היטלר. מי היה מאמין.


וזה אינו הנס היחידי הקורה באלה הימים. בהחלט לא.


זיכרון אישי (ויסלחו אלה שכבר קראו זאת): כשהייתי בן 8, שנתיים לפני שמשפחתי ברחה מגרמניה אחרי שהיטלר עלה לשלטון, הייתי תלמיד בכיתה ג’ בבית-הפר יסודי בפרוסיה, שהיתה אז מיבצר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית.


באחד הימים סיפרה המורה על הרמן, הגיבור הלאומי, שהצליח בשנת 9 לספירה למשוך את הצבא הרומאי לתוך מלכודת ולהשמיד אותו כליל. המפקד הרומאי, וארוס, הפיל את עצמו על חרבו, והקיסר אוגוסטוס השמיע ברומא את קריאתו הנואשת: "וארוס, החזר לי את הלגיונות שלי!" במקום שבו נערך הקרב ההיסטורי עומדת עכשיו אנדרטה ענקית של אותו הרמן הגיבור.


"הרמן הגיבור עומד כשפניו אל האויב התורשתי!", אמרה לנו המורה, ושאלה: "ילדים, מיהו האויב התורשתי?" כל הילדים בכיתה צעקו במקהלה: "צרפת! צרפת!"


עכשיו עומדות גרמניה וצרפת, האויבות התורשתיות, ביחד, שכם אל שכם, נגד תוכניות-המלחמה של בוש. האמריקאים מקללים אותן, מבזים אותן, והן בשלהן: די במלחמות. די בהרס, בשפיכות הדמים, בקטל המוני. יש לפתור בעיות בדרך אחרת.


גם זה נס. אבל הוא מתגמד מול הנס השלישי, ההיסטורי, הקורה לנגד עינינו:


הנשיא פוטין הופיע בברלין ובפאריס, התחבק עם שרדר ושיראק וצירף את קולו לקולותיהם. חזית אחת של שלום משרבור, שעל גדת האוקיינוס האטלנטי, ועד ולאדיווסטוק, שעל גדת האוקיינוס השקט. זה עוד לא קרה בהיסטוריה.


שהרי כל ההיסטוריה של אירופה, מקדמת דנה, מלאה בהתחברויות של כמה מדינות כדי להתנפל על מדינות אחרות. גרמניה ורוסיה התחברו כדי לחלק ביניהן את פולין. צרפת כרתה שוב ושוב ברית עם רוסיה כדי לכתר את גרמניה. נפוליון ניסה לחבר את אירופה ולא הצליח. הקאובוי מטקסס מצליח עכשיו במקום שבו נכשל הגאון מקורסיקה.


בוש המציא את המושג הילדותי "ציר הרשע", וכלל בו את עיראק, איראן וקוריאה הצפונית. זה קשקוש. אבל בינתיים קם ציר צרפת-גרמניה-רוסיה, המתייצב מול ארצות-הברית.


(המונח "ציר" כתיאור של קואליציה של מדינות הומצא אף הוא בימי היטלר. ציר-הרשע המקורי כלל, כמובן, את גרמניה, איטליה ויפאן, ואליו התכוון בוש כאשר חידש את המושג הזה).


אין לדעת אם הציר החדש יחזיק מעמד, ואם יהיה בכוחו לעמוד מול העוצמה האדירה של ארצות-הברית. אך גם אם יוכנע, הפעם, הרי שעצם הקמתו הוא סימן לבאות.


מה שמאחד את שלוש המדינות האלה, ששר-הביטחון האמריקאי קרא להן בבוז אופייני "אירופה הישנה", הוא דווקא אירופה החדשה. אירופה זו מפחידה את אמריקה. היא עומדת להיות לגוש כלכלי אדיר, העשוי להתחרות בארצות-הברית, ואולי אף לעבור על פניה. ביטוי סמלי לכך הוא עליית האירו מעל לדולר.


כפי שציינתי במאמרי הקודם במדור זה, המלחמה בעיראק היא בראש ובראשונה מלחמה נגד אירופה ויפאן. משטר-הכיבוש של אמריקה בעיראק יבטיח לא רק את שליטתה באוצרות-הנפט העצומים של עיראק עצמה, אלא גם באוצרות-הנפט של הים הכספי ושל מדינות המפרץ. מי שמחזיק את ידו על ברז הנפט העולמי מחזיק את ידו על הגרון של גרמניה, צרפת, רוסיה ויפאן, מפני שהוא יקבע את מחיר הנפט כרצונו. יוריד את המחיר, ישבור את רוסיה. יעלה את המחיר, יהרוס את אירופה ויפאן.


משום כך, מניעת המלחמה היא אינטרס אירופי חיוני, המשתלב היטב עם הרגשות הפציפיסטיים העמוקים של עמיה.


וושינגטון כלל אינה מסתירה את שאיפתה להוריד את אירופה על הברכיים. בזמן האחרון היא מתערבת בגסות בענייני האיחוד האירופי ומנסה להקים קואליציה של מדינות-שוליים, כדי להדיח את גרמניה וצרפת מהנהגת היבשת. לשם-כך היא מארגנת את המדינות הקומוניסטיות לשעבר, העומדות להצטרף לאיחוד, יחד עם בריטניה, ספרד ואיטליה. הציר פאריס-ברלין, בעזרת מוסקווה, בא להשיב מלחמה שערה גם בחזית זו.


המלחמה הזאת חורגת, על כן, הרבה מעבר לבעיה העיראקית. אין זו מלחמה על החיידקים של סדאם. זוהי מלחמה על השלטון בעולם, פשוטו כמשמעו – שלטון כלכלי, פוליטי, צבאי ותרבותי. בוש מוכן לשפוך הרבה דם כדי להשיג יעד זה (כל זמן שאין זה דם אמריקאי).


ישראל נקלעת למשחק הזה מבלי לדעת מה היא עושה, נער קטן ויומרני במשחק של בריוני קשקשים. אין לה מה להרוויח בו. היא יכולה רק להפסיד.

תגובות
נושאים: מאמרים

53 תגובות

  1. אמנון הגיב:

    שמתי לב כי מספר כותבים בעיתון זה החלו להשוות את המשטר בארץ למשטר הנאצי . כאשר העירו לאחד מן הכותבים טען הוא כי המגיב טיפש ולא הבין את המאמר .
    מציע לעורכים לעצור לרגע לעשות חושבים ולקבל החלטה שלא להשוות את המשטר בארץ למשטר הנאצי . הנאצים רצחו ושרפו 6 מיליון יהודים אך גם צוענים הומוסקסואלים ומפגרים .ניתן להתוכח על קיפוח ערביי ישראל אולם ניתן גם לסור לבתי חולים כגון מאיר ולראות רופאים ואחיות יהודים וערבים עובדים יחדיו וערבים ויהודים מאושפזים האחד ליד השני וזוכים לטיפול זהה . ניתן להביא דוגמאות רבות דומות . יש גם דברים חיוביים בארץ ובודאי שאין כאן דמיון למשטר הנאצי . לאורי אבנרי על אפך וחמתך המשטר האמריקאי בנוי מבחירות חופשיות ומתן סמכויות רבות בידי הנשיא . אם יכשל יחליפו אותו ארבע שנים לאחר בחירתו . הוא לא השתלט על המדינה אלא שולט בה לפי הסמכויות שניתנו לו . זכויות האזרח לא צומצמו ואם כן נא להביא דוגמאות לכך .

  2. יוסי שורץ הגיב:

    בניגוד לאגדה החדשה אותה מפריחים תומכי אוסלו כי בוש פשוט חטף את הנשיאות וכי מדינות אירופה דהינו צרפת, גרמניה, בלגיה ורוסיה הפכו למדינות שוחרות שלום, המציאות היא שונה. המציאות הנה של משבר עמוק ההולך ומעמיק של כל השיטה האימפריאליסטית הגורם בין השאר להחרפת הניגודים הבין אימפריאליסטים, כאשר מחד ניצבת הבורגנות של ארה"ב ואנגליה המבקשות לשנות את העולם לטובת השליטה של אילי ההון שם, גם על חשבון האינטרסים הכלכליים של האימפריאליזם האירופאי היותר חלש. קלינטון בניגוד למפריחי האגדות לא היה עושה היום שום דבר שונה מבוש.

    אירופה השולטת על נאטו אינה קובץ של מדינות המחויבות לעקרון הפציפיסטי, נאטו היה מעורב וימשיך להיות מעורב בדיכוי עמים בארצות שונות.

    נאטו, הברית הצפון אטלנטית, נוסדה כחלק חשוב מהמלחמה הקרה של האימפריאליזם כנגד ברה"מ ומזרח אירופה, שהוצגה על ידי תומכיה, כברית לשמירת האינטרסים של העולם החופשי והשלום בעולם כנגד התוקפנות הקומוניסטית. ארה"ב היא שהקימה אותה כאשר היא מזרימה לשם כך ביליוני דולרים
    הגנרל הניצי איזנאהוור הוא שהיה מפקדה העליון בסוף שנות החמישים. ב1954 לאחר מותו של סטלין , הבירוקרטיה הסובייטית הציעה כמחווה של נכונות לשמור על יציבות הסדר האימפריאליסטי, להצטרף לנאטו, אך הצעתה נדחתה, שכן בניגוד לסטליניסטים שהאמינו כי ניתן להגיע לדו קיום עם האימפריאליזם, האימפריאליזם שם לעצמו כמטרה את חיסולה של ברה"מ ומזרח אירופה, כפי שאת סין ואת קובה. ב1955 גרמניה הצטרפה לברית האנטי סובייטית ובתגובה הקימה ברה"מ את ברית וארשה.
    ב1962 בזמן משבר הטילים בקובה, כאשר ברה"מ ציידה את קובה בטילים להגנה מפני התוקפנות האימפריאליסטית האמריקאית, צוידה נאטו בטילים גרעינים המכוונים נגד ברה"מ. ב1966 פיתחה נאטו את הדוקטרינה של זכות התקיפה בנשק אטומי. דוקטרינה זו קבעה שאם אחת מהמדינות החברות בנאטו תותקף בנשק קונבציונאלי, לנאטו הזכות להשיב בנשק גרעיני. את האופי "הפציפיסטי" הממשי שלה הראתה נאטו בשנות התשעים של המאה הקודמת כאשר התערבה במלחמת האזרחים ביוגוסלביה ושמה לקלס את העיקרון של זכות ההגדרה העצמית של העמים, בשם הומניטריות מזויפת מאחוריה הסתתרו ומסתתרים האינטרסים של השליטה של בעלי ההון על העולם. לא אחר מאשר קלינטון הוא שאמר ב23 למאי 1999 שאילולי הפציצה נאטו את יוגוסלביה היא הייתה מאבדת את האימון בה כמוסד הומניטרי. בכך הכריז קלינטון ולא בוש כי העיקרון החשוב הוא העיקרון של דיפלומטיה של ספינות התותחים האימפריאליסטית שהביאה את האימפריאליזם הבריטי לפקין לקאבול ולחרטום ואת האימפריאליזם הצרפתי ל פשודה ולסיאגון ואת ארה"ב למנילה. דהינו לסדר האימפריאליסטי של טרום מלחמת העולם השניה והמהפכה הרוסית הגדולה שדחפה לשחרור עמים מדוכאים. האימפריאליזם הכריז קבל עם ועדה כי יש לו את הזכות לשלוט באופן ישיר על מרבית אוכלוסיית העולם כעל קולוניות.
    הסתירה ביו האימפריאליזם האירופאי לאמריקאי אינו שהאימפריאליזם האירופאי ונאטו שינו לפתע את העמדה שלהם שתותר להם לשלטו באופן ישיר על עיראק או המזרח התיכון, אלא כי בניגוד לארה"ב הרוצה להשתלט על כל המזרח התיכון, דורשות מדינות אירופה את חלקן בשלל. בל נשכח כי צרפת וגרמניה תלויות בנפט של המזרח התיכון והמאזן המסחרי שלהן עם עיראק ממש משמח את ליבם דהינו את כיסם של הבורגנים האירופאים. מה הריאלייה מאחורי מסך העשן של "הפציפיזם" של האימפריאליזם האירופאי מוכיחה רוסיה, השותפה גרמניה, צרפת ובלגיה , רוסיה הממשית של פוטין העוסקת בהשמדת עם בצ’צניה.
    אם אתמול תמך אורי אבנרי במלחמה כנגד עיראק, כאשר הוא משבח את האימפריאליזם האמריקאי( זוכרים את המאמר שלו , סליחה טעיתי", כן אני שומר אותו בארכיון ), הרי עתה הוא הצטרף למחנה של האימפריאליזם האירופאי יחד עם רבים מתומכי אוסלו .
    מדוע ? כי כזעיר בורגני ציוני אין לו כל אפשרות לפתח מדיניות עצמאית מהאימפריאליזם השאלה היא תמיד איזה אימפריאליזם הוא ישרת.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית.

  3. אחד העם הגיב:

    סטלין מת ב1953 ולא ב1954 כפי שכתב ההיסטוריון שוורץ-
    ש"תגובתו" למאמרו של אבנרי – אין לה כרגיל אצלו,
    קשר ישיר לנכתב אלא הזדמנות נוספת,לשגר לחלל הריק את
    סיסמאותיו השדופות.

  4. אליקים חפץ הגיב:

    אורי אבנרי, אתה איש גדול וחבל שאתה לא בפוליטיקה ויכולת להעלותה בהרבה דרגות : במימד המוסרי , האנושי ועד ועוד ועוד………. הכתבה שלך יוצאת מהכלל. יישר כח , הרבה בריאות ושנים לך איש האשכולות.

  5. נורמן הגיב:

    אדון שוורץ, יש אנשים שכדי להגיע לרמה המוסרית והאינלקטואלית ולכושר החשיבה והביטוי של אורי אבנרי צריכים להוולד מחדש.ואתה של נעליך מעל רגליך כאשר אתה רק חושב להעביר עליו בקורת. הרבה אנשים צריכים לעבור כור היתוך כדי להגיע לחוכמתו המדינית.

  6. יוסי שורץ הגיב:

    אם הקורא המאוד נבון, המסתתר מאחורי השם המאוד ציוני, היה גם יודע לקרוא עברית, היה מתברר לו כי הסגמנט של המשפט : "ב1954 לאחר מותו של סטלין…." אינו זהה למשפט ב1954 סטלין מת, כפי שהסגמנט של המשפט ב1952 לפני מותו של סטלין, אינו קובע שסטלין מת ב1952 ולא ב1953. ואילו כתשובה לארגומנט המזהיר של קורא זה הריני להשיב כדלקמן: קשה מאוד להתווכח עם חוסר ארגומנט.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  7. אימפריאליסט קפיטליסטי הגיב:

    ליוסי שוורץ –
    1.מה רע באימפריאליזם ובקפיטליזם???
    2. אהבתי את ההשוואה בין האימפריאליזם האמריקאי לאירופאי. אני חושב שאתה בהחלט צודק.
    3. מה רע בשלטון אמריקאי על עירק? עדיף סדאם?

  8. אחד העם הגיב:

    כדי להגיב על "תגובותיו" של שוורץ – עלי לזכות בפייס
    ולשבת כמוהו 24 שעות ביום ליד המחשב. הוא מבין גדול
    באימפריאליזם וציונות אבל, עברית אינו יודע ולכן
    כותב "ארגומנט" בלועזית. סטלין מת ב1953 אבל שוורץ
    חי וכותב במאה ה19 וה"ארגומנטים" שלו ארכאיים, משעממים, אינם מתייחסים למאמרים עליהם הוא "מגיב".
    הוא מבזבז את זמנם של הקוראים החדשים באתר, שעדיין
    לא תהו על קנקנו. יש להגביל אותו לתגובה אחת ליום
    – לפחות עד שיפתח את אתרו לתגובות. אצלו, אין זכות
    דיבור ותגובה לקוראי האתר של המהפכה-בדרך, שאת חברי
    ה"ברית" שלה, אפשר לכנס בתא טלפון של גמדים.

  9. אלמונית הגיב:

    כדאי לכם לקרוא את המאמר של מיקי רוזן אירופה- ישראל -ארה"ב. גם חברי המערכת מוזכרים שם.

  10. יוסי שורץ הגיב:

    אופן הייצור הקפיטליסטי הוליד את השלב של ההון הפיננסי, דהינו שלטון הבנקים והמונופולים, חברה בה הבעלות על אמצעי הייצור מרוכזת בידי מספר משפחות מצומצם ובכך רוקנה הדמוקרטיה הבורגנית מתוכנה והפכה לדיקטטורה של מספר קטן של משפחות. יתר על כן מאחר ונוצר שוק עולמי אך עדיין יש מדינות לאומיות סתירה זו מוליכה למלחמות ובסופו של דבר למלחמות עולמיות. כבר עברנו שתיים כאלו ואחת היא בדרך.
    איני יודע אם אתה אוהב לחיות ואם אכפת לך אם האנושות תתקיים. אבל אם כן מוטב שתתחיל להאבק כנגד הקפיטליזם ולמען פתרונות סתירותיו דהינו הסוציאליזם.

    לאחד העם, אין ספק שאני משתמש במתודולוגיה שאביה הוא מרקס שחי במאה ה19 אך פותחה על ידי לנין וטרוצקי ואחרים במאה העשרים. לעומת זאת המתודולוגיה שלך התוקפת את המרקסיזם, הנה אידאולוגיה ריאקציונרית שמקומה במוזיאון של פרה ההיסטוריה כפי שאכן תהיה עם חיסולה של השיטה האימפריאלסיטית.

    לזה המייעץ לי להסיר את נעלי, ברצוני להזכיר לחית מחמד זו של אבנרי את חלקו של אבנרי ב48 בגרוש העם הפלסטיני וגניבת לא רק נעליו אלא אדמותיו. עמדה זו המשיכה ב67 כאשר לא רק שתמך בציונות במלחמה שהביאה את הכיבוש של 67 אלא אף קרא "קדימה לדמשק". קו זה המשיך כאשר עד לא מזמן הוא המשיך לקרוא לתמיכה במלחמה האימפריאליסטית האמריקאית כנגד עיראק, קו שעתה כאשר גילה שאינו פופלרי בקרב הליברלים התחלף בתמיכה בתוכניות האימפראילזים האירופאי.
    אני מבין שאתה הקורא תומך בכל אלו ו8מוך גם "אחד העם" המאמין כנראה שתמיכה בדיכוי מרבית האנשות מעיד על קדמה מחשבתית.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  11. אימפריאליסט קפיטליסטי הגיב:

    ליוסי שוורץ,
    אני מאוד נהנה מהחיים הבורגניים, הקפיטליסטים והדמוקרטים שהשיטה הנוכחית מעניקה לי. נראה לי שזה הרבה יותר מכל מה שכל שיטה סוציאליסטית נתנה אי פעם. יש לי מחשב, אוכל, בית, חינוך, בידור. אני נהנה מרמת שירותי בריאות סבירה. זכויות האזרח שלי סבירות בהחלט. בחיי שאני לא מבין מה יש לך נגד קפיטליזם. לגבי אימפריאליזם- שוב פעם, מה הבעיה עם זה שארה"ב תשלוט בעירק? עדיף סדאם? באיזה שפה אתה רוצה שאני אכתוב את השאלה הפשוטה הזו כדי שתענה לעניין? מהי תשובתך?? (כמובן שגם מתנגדים אחרים למלחמה מוזמנים להגיב)

  12. תנועת השחרור משוורץ הגיב:

    חופש העיתונות והדמוקראטיה חשובים – גם לקוראים יש
    זכויות ואחת מהן, היא:החופש משוורץ,הסבור שהוא נציגם
    של בני-אור – נגד כותבים בני-חושך.

    תנועת השחרור משוורץ, קוראת למערכת "הגדה השמאלית":
    אנא, שחררו אותנו מהשחור (שוורץ)

  13. וינסטון הגיב:

    המשמעות של שליטה אמריקאית על עירק (וזאת ככמובן הסיבה היחידה לתוקפנות האמריקאית) היא ריכוז עוד הון וכח בארה"ב השולטת בכחצי מההון העולמי. כולם יודעים את זה ו"אחד העם" גם יכול היה לקרוא את זה במאמר שהוא מגיב עליו.
    מה רע בזה? ככל שארה"ב יותר עשירה ככה אתה יותר עני האימפריאליזם הקפיטליסטי טוב רק למי שחזק.
    כנ"ל לגבי אירופה והגלובליזציה ככל שאירופה יותר חזקה אפריקה והמזרח התיכון יותר עניים.

    למי שלא פקח את עיניו יחסי המזרח התיכון עם אירופה וארה"ב הם יחסי ניצול בלבד.

    ולטענה הענינית היחידות שהועלתה כאן:
    ה"ויכוח" בין אירופה וארה"ב הוא על כח ושליטה (וטובת האנושות רחוקה מתשומת לב), אבל עד שתגיע המהפכה הסוציליסטית, אני מעדיף שלא תהיה מלחמה (ימותו אזרחים חפים בנשק השמדה המוני). ואם זה אומר שכרגע אני בעד אירופה, אז ניחא.

  14. יוסי שורץ בפ"ס הגיב:

    מאז ומתמיד אופיינה הריאקציה הפוליטית ובתקופנתו זאת התומכת בסדר הקפיטליסטי ובארץ זו בגזענות הציונית על כל גווניה,בניסיון לדכא את מתנגדיה ולסתום להם את הפה. מאחר ואין להם כל אפשרות להתמודד עם ניתוח מדעי הם יכולים רק לטעון כי חופש הביטוי פרושו מניעת חופש זה ממתנגדיהם. איך כתב אורוול חופש זה דיכוי, שלום זה מלחמה, סתימת פיות המתנגדים זו דמוקרטיה. מה עוד שאנשים מסוג זה אין להם אפילו את האומץ להזדהות אלא להסתיר זהותם כדי שיוכלו להציג עצמם במקומות אחרים כדמוקרטים.
    אתר זה נועד לאפשר את זכותהביטוי לציונים כפי שלמתנגדיהם. אנו התומכים בדיקטטורה של מעמד הפועלים מעולם לא דרשנו את סתימת הפיות של כל הגוונים הפוליטים להוציא את הפשיסטים. לעומת זאת תומכי הדיקטטורה הבורגנית תמיד התאפיינו באלימות ובניסיון לסתום את פיות המהפכנים.
    יוסי שורץ

  15. שולה הגיב:

    רציתי לכתוב משהו כללי לגבי האתר והאנשים שכותבים בו. רציתי להגיד שזה מפיח בי תקווה. לפעמים אני נתקפת יאוש כשאני רואה שכ % 99 מהאנשים סגורים בתוך קליפה בלתי חדירה, מלאי רצון השמדה, או השמדה עצמית, מלאי פחד. לפעמים זה גם מיאש למשל כשמישהו כותב תגובה שמעידה על כך שהוא עוד לא עשה "את הצעד" (כך אני קוראת לכך בלבי) לעבר ההבנה האמיתית של חופש האדם והמוסר, של היכולת לחיות באמת. במיוחד כשנראה שהוא מסוגל לכך.
    רציתי לומר לכל האנשים שמרגישים כמוני: נראה לי שחשוב שנשמיע קול. שנדבר עם אנשים שאנחנו מכירים. לאט לאט השינוי יחול. לא נולדים עם ההבנה. והיא באה לאט. משיחות, מארועים שקורים. וגם כשיש מאמר נפלא ואתם מרגישים כאילו הוציאו לכם את המלים מהפה, ואז יש תגובה שנותנת לכם להרגיש כאילו הכל אבוד, זה לא ככה.
    הרבה אנשים מסביבנו מחכים שנעזור להם לחיות חיים טובים יותר.
    בהצלחה,

    שולה.

  16. אלמונית הגיב:

    איש ברית-הפועלם לא רלבנטי ברעיונותיו (אגב מה כתבת לאחרונה לטובת הפועל/האדם העמל. הרי יש במדינה ניצול ציני קפיטליסטי של המצב לשיעבוד אלו שעדין לא פוטרו) לא כתבת ולא עשית כלום. אתה מציץ כעורב קרע קרע רק רע רק רע האם לא מצאת משהו חיובי כאן. נראה לי שלפי כמות "האוהדים" שלך באתר שלנו רצוי שתתעופף לך.

  17. וינסטון הגיב:

    לאימפריאליסט הקפיטליסטי כנראה טוב. זכויות האזרח שלו מספקות אותו (וזה שלאחרים – עוובדים זרים פלסטינאים,העם העירקי, אין – לא מעניין אותו).
    מעניין שגם העובדה שהוא מסתכן יום יום בפיגוע נראית לו סבירה בהחלט, העובדה שחלק ניכר מהתוצרת מושקע במלחמה ולא באיכות החיים שלו היא גם בסדר.

  18. חף הגיב:

    ואם אני מעדיף את השלטון הנורבגי על השלטון הישראלי אני אמור לתמוך בכיבוש ישראל ע"י נורבגיה ???

    לפי ההגיון הזה יש לעודד את אוסטרליה לכבוש את פנמה, לתמוך בקנדה שתכבוש את מכסיקו…

    כיבושים רבים וטובים מחכים לנו בעתיד הנאור של הישראלי השיכור.

  19. האימפריאליסט הקפיטליסטי הגיב:

    לוינסטון –
    1. מה אכפת לי שלאמריקאים יש יותר? כדי שיהיה שקט הם נותנים להרבה אחרים, כולל לנו.ובכלל- נראה לי שעדיף להיות קפיטליסט שבע עם מקדונלד’ס בקיבה מאשר קומוניסט רעב עם הרבה "צדק" בקיבה.
    2. יחסי ניצול הדדי בין המזרח התיכון לארה"ב?!?! "כאילו-" אתה בטח צוחק עלי!. ממתי יחסים בין מדינות או בין עסקים מבוססים על משהו חוץ מאינטרסים? (אה- סליחה- לסוציאליסטים היו כאלה…. וכולנו יודעים מה עלה בגורלם).
    3. זכויות אדם לפועלים זרים, פלסטינאים והעם העירקי- אחד אחד- פועלים זרים חוקיים צריכים להנות ממלוא הזכויות. פועלים זרים לא חוקיים צריכים להיות מגורשים לאלתר. מה בדיוק פה הדילמה??!!. פלסטינאים – יהנו מזכויות אדם כשאנחנו נהנה מהזכות (הבסיסית – יש אומרים) שלא להתפוצץ.והעם העירקי— נו, זה באמת שיא הבדיחה, אתה ודומך תומכים בהמשך הרודנות המטורפת של שמש העמים סדאם. אתם מעדיפים כי העירקי הקטן ימשיך להרצח, להבזז, להיות מדוכא על ידי סדאם ובלבד שהאמריקאים שנואי נפשכם לא "יזכו" בנפט העירקי (אפשר לחשוב שהעירקי הקטן נהנה ממנו אי פעם)

    ליוסי שוורץ: בחיי שאני מנסה להבין אותך. עשית לי סחרחורת.אתה בעד(ציטוט חופשי) "דיקטטורה של הפועלים שנותנת פתחון פה לכולם חוץ מלפשיסטים..!?!?" מה זה לכל הרוחות אומר?

    לחף: ראשית נדמה לי שאתה תומך בחוק הבלגי על פני הישראלי. שנית נדמה לי שאם פנמה היתה נשלטת על ידי רודן מטורף וצמא דם, הייתי שמח אילו ארה"ב או כל מדינה אחרת הייתה משחררת את העם הפנמי (מסיבות אנוכיות לחלוטין שלה – אז מה??). כנ"ל מקסיקו וכדומה. ובכלל אם דמוקרטיה תוקפת דיקטטורה ומשליטה שם שלטון דמוקרטי בו העם המקומי מרוויח – מה רע!?

  20. עליזה מילחקר. הגיב:

    מר חף שלום לך. גם אני מעונינת שהגבול שחנו עם מדינות ערב ועם הפלסתינים יהיה כמו זה שבין נורבגיה ושוודיה. בינתיים יש לי אליך ואל יתר הכותבים בגדה השמאלית שאלה שמציקה לי מאד:מדוע אני,נכדתם של ניצולי שואה שהגרמנים הנאצים ובני בריתם רצחו בדם קר את בני זוגם וילדיהם, מדוע ילדי צריכים ללמד איך להשתמש במסיכת אב"כ, ברד"ס וכ"ו ולפחד מלוחמה ביולוגית וכימית , וילדיהם של בני השטן הרוצחים הנאצים יושבים שאננים ולא יודעים כלל על הצרות האילו. ובכן אדוני המלומד לידיעתך/כם מדינת ישראל חזקה מאד וידידתה ארצות הברית של אמריקה חזקה עוד יותר. לעןלם ,כן לעולם, לא יקום איזה דיקטטור כלשהו ויפגע ביהודים מבלי שיענש קשות.

  21. וינסטון הגיב:

    במקום חף
    ארה"ב היא השלטון העריץ בפנמה ובמכסיקו.

  22. וינסטון הגיב:

    הכל טוב ויפה מלבד העובדה שההליך שבו דמוקרטיה תוקפת דיקטטורה לשם יצירת רפובליקת בננות, לא משפר את המצב של נתיני הדיקטטורה.
    האימפרייליסט ימשיך לקבל הרבה (נשק) מארה"ב ימשיך לחשוב שזה לטובתו וישתוק למחיר שהוא משלם לאמריקה(אוטובוסים מתפוצצים חוסר ביטחון מלחמה), כדי שהיא תוכל להמשיך לבחוש כאן.
    בורות היא כח.

  23. שולה הגיב:

    לאימפריאליסט.
    יש לך כאן טעות חמורה כשאתה אומר קומוניסט רעב.
    קומוניזם אמיתי מעולם לא הושתת על כדור הארץ.
    ברגע שאנשים תמימים נתנו לו צ’אנס באו הנצלנים והפכו שוב את הגלגל. וכך יצא שם הקומוניזם לשמצה.
    רק שתדע.
    ואם אני טועה אשמח לקבל תיקון.

  24. שולה הגיב:

    ושכחתי להגיד: אותו הדבר כמובן תופש גם לגבי דמוקרטיה

  25. האימפריאליסט הגיב:

    חבר’ה, אני קצת מאוכזב מרמת התגובות פה. זהו? קצת דמגוגיות בגרוש?זה כל מה שאתם מסוגלים? מישהו פה מוכן להרים את הכפפה ולספק תגובה רציונית ומסודרת, מבלי להגרר לדמגוגיות נטולות הוכחה (דמגוגיות בעלות טיעונים תקפים יתקבלו, לעומת זאת, בברכה). אני ממש יכול להשבע שאני מצליח לעיתים לראות את הבעת השנאה השגעונית שאופפת כמה מהכותבים כאן ברגע שהם רואים את המילה – " אמריקה". הם פשוט מאבדים כל קשר לשפיות, הגיון או סתם שכל ישר. רוצים דוגמא: בבקשה: אמריקה! אמריקה!אמריקה!

  26. האימפריאליסט הגיב:

    לשולה,
    בחיי שאני לא מבין מה רוצים הקפיטליזם? כל עוולות העולם באו בגללו? מה – לא היו צרות לפני בואו? ואולי דווקא הקפיטליזם הוא הצורה הנכונה ביותר לנהל את העולם? תבינו- החברות הגדולות הקפיטליסטיות רוצות שלכולם יהיה יותר. ככה יהיו להם יותר לקוחות שיקנו עוד!. אדם סמית שקבע את עקרון "היד הנעלמה" ביטא בפשטות דבר אדיר- כל אחד(במסגרת החוק) מנסה למקסם את תועלתו האישית – ובמצטבר- כולם מרוויחים יותר. על שכבת הקפיטליזם (שאומרת למעשה- תנו למצטיינים להצטיין ותנו להם שכר (רב) על ביצועיהם), נבנתה שכבת סוציאליזם- לחלשים, לזקנים, לחולים (וטוב שכך). נסו לראות את הנושא כבעל שתי שכבות: שכבה עסקית-קפיטליסטית (שמממנת את כולם ומושכת קדימה) ושכבה סוציאליסטית שדואגת לאילו שנשארו מאחור ושומרת על ההומניות שלנו. השילוב המנצח מצוי באיזון בין השכבה הסוציאלית לשכבה הקפיטליסטית. לא הייתי רוצה לחיות בסביבה משוללת חמלה כמו בשיטה קפיטליסטית "טהורה". אבל בהחלט גם לא הייתי רוצה לחיות בסביבה בה אין גמול חומרי למאמצי וכשרוני. ובכלל – תפנימו: פקידים ממשלתיים, נהדרים,מוכשרים וטהורים ככל שיהיו- לעולם יעוותו את השוק. הצטברות העיוותים תמיד תוביל לקריסתו של השוק (רוסיה, קיבוצים, הסתדרות ועוד ועוד).

  27. וינסטון הגיב:

    הקפיטליזם מטרתו לרכז את הכח ההון היכולת והאפשרות להנות מפרות העולם בידי קבוצה מצומצמת, שתוכל להמשיך ןלקיים את עצמה בעמדה זו.
    הלוקש (סליחה על הדמגוגיה) של התאמה בין כישרון ועבודה קשה לבין היכולת להשיג, מטרתו לגרום לך לעבוד על מנת שחברי ה inner party יוכלו להנות ממנו. כלכלה חופשית אינה קפיטליזם. זוהי סיסמא ריקה, שמטרתה לשכנע את הפרולטריון להתאמץ יותר. המומחים קבעו כלכלה חופשית ומי אנחנו שנתווכח עם מומחים.
    לפני הקפיטליזם היה קפיטליזם. תמיד הכח התרכז בידי מיעוט רק שלפני המאה ה16 לא היה צריך לשכנע אף אחד שכך צריך להיות אז גם לא היה צריך לקרוא לו כך.
    לא הייתה רוצה לחיות בחברה קפיטליסטית לחלוטין?
    אולי זה לא מורגש אבל רוב תושבי העולם חיים ללא הנוחיות המפורסמות שהצגת. וגם אנחנו משלמים את מחיר הקפיטליזם והאימפריאליזם בזכויות אזרח, בפחד וחוסר בטחון, ובהעדר חופש.
    גם אם אתה משוכנע שטוב לך – בדוק האם לא שכנעו אותך שלא בטובתך.
    ולגביי אמריקה אמריקה אמריקה שחיסלה 300000 איש בשתי פצצות אטום וכן זה כולל ילדים בבתי ספר.

  28. יוסי שורץ הגיב:

    עוד מאמר משעממם ובלתי רלוונטי למציאות בה אנו חיים. מכתב המלא סיסמאות ריקות, ובכל זאת על אפם וחמתם של הציונים לכל גווניהם הוא נכתב ויקרא.

    אמריקה שלך אינה אמריקה שלי.

    אמריקה שלי היא ארץ בה חיים אינדיאנים כאשר אני זוכר את שמותיהם של סטאנה ו "סוס אדום", ו"פר יושב", ראשי שבטים אשר נלחמו למען החופש כנגד הדיכוי של הקפיטליסטים הלבנים שבאו לשדוד את אדמתם, כפי שהציונים שדדו את אדמות הפלסטינים. אנשים שיזכרו אותם בשל הניצחון שלהם על גנרל קסטר, הארכי טיפוס של הגנרלים הציונים למיניהם.
    אמריקה שלי היא ארץ בה חיים שחורים אשר שרדו את העבדות של בעלי העבדים שחיפשו רווחים על חשבון עבודת הפרך של בני אדם. לשם כך הם הרסו כפרים שחטו משפחות גרמו לשואה למיליוני בני אדם, כפי שהציונים עשו את הנכבה. אני זוכר את שמותיהם של גבריאל שהנהיג מרד כבר ב1800, של דנמרק ואסי, של נאט טרנר, של גו’הן בראון לוחם החופש הגדול ומשחרר העבדים, של פרדריך דוגלס, של מלקולם אקס. אני זוכר את השם של דראד סקוט והחלטת בית המשפט הקפיטליסטי הלבן כי העבדות חוקית, בדיוק כפי שברק מאשר שהתנחלות וגזל האדמות היא חוקית. אני זוכר את שמו של וויליאם לויד גאריסון העיתונאי שנאבק כנגד העבדות, כשם שאני גם זוכר את גדעון לוי בארץ זו. אני זוכר את טאוב ששיחררה עבדים ב"רכבת התחתית". אני זוכר את סוזן ב. אנטוני שנלחמה כלביאה למען זכות ההצבעה של הנשים .אני זוכר את המשורר מקאי, את הזמר פול רובסון. את הסופר הוארד פאסט, . אני זוכר את דניאל דה ליאון ואת ג’מס קאנון, הסוציאליסטית הגדולים בארה"ב. את סקו וונצטי שנרצחו משום שהיו אנרכיסטים ואת ג’ו היל שנרצח משום ששר שירי חופש. את היפנים שנשלחו למחנות מעצר ורכושם נשדד משום החטא הנורא שלהם צבע עורם, את הסינים ששילמו בחייהם כדי לבנות את מסילות הברזל.
    זאת אמריקה שלי , אלו האמריקאים שלי.
    אני גם זוכר את אמריקה שלך, של בעלי העבדים והשם ג’פרסון ומאוחר יותר גנרל לי עולה בזכרוני, את רוצחי האינדיאנים והשם ג’ורג קסטר עולה בזכרוני, את רודפי החרות והשם ג’וזף מקרתי והאחים דאלס, והובר עולים בזיכרוני. את בעלי ההון הגדולים ששדדו את חייהם של כל כך הרבה עובדים, כרוקפלר, ומורגן וביל גייט. את פושעי המלחמה כטרומן שזרקו פצצות אטום על יפן, את ריגן השחקן ההדיוט מדרגה ב’ שהפך להיות נשיא והוכיח שהכוח בכלל לא במוסד הנשיאות אלא בכיס של בעלי ההון, את בוש המתכנן להצית את העולם למען רווחי אילי הנפט.
    זאת אמריקה שלך האימפריאליסטית בה שולטים מספר משפחות קטן על חייהם של מיליונים כאשר לארבעים מליון אמריקאים החיים בארץ העשירה ביותר בעולם אין אפילו ביטוח רפואי. זאת אמריקה השולטת על העולם בעוד מילירד וחצי בני אדם החיים על פחות משני דולר ליום נדונו למוות מתשישות וממחלות.
    לאמריקה שלי יש עתיד ושמו סוציאליזם, לאמריקה שלך יש עבר של פשע . והווה של פשע ועתיד של מיגור העריצות המנופפת בדגלים של דמוקרטיה לאימפריאליסטים.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  29. חית המחמדשל…(כך קורא לי מר שורץמנהיג הפועלים הגיב:

    שורץ, אני מבין שאתה סובל כאן ושונא את הציונים. אתה חי רק בזכות הציונים, הם שומרים עליך ועל משפחתך ואתה חי מידם. עשה סוף סוף משהו ועזוב את המקום שאתה אוהב לשנוא . אתה לא תורם לציונים והם צריכים להאכיל אותך. לפיכך אנו נפזר אחריך מלח כסוף סוף תעזוב אותנו לנפשותינו.

  30. קובי הגיב:

    שוורץ
    אל תנסה לחפש אותי בשם קובי. זה שם בדוי כי אני לא
    רוצה להסתבך יותר משכבר הסתבכתי

  31. אלגרה מאופקים הגיב:

    אני פונה בשם שכנה של אימי מאופקים ומבקשת ממר יוסף שוורץ מנהיג ברית הפועלים. בבקשה ממך אדוני הנכבד, אני פונה בשם אלגרה שבעל מובטל כבר שנתיים ורבע ו-3 הבנים שלה כבר 3 רבעי שנה שפיטרו אותם. אולי אתהבמקום מר פרץ מהעיר שדרות, זה החבר כנסת מההסתדרות אולי תעזור להם למצוא עבודה וזה לא מוכרח דפקא הישוב אופקים גם באר שבע טוב . תודה באמת תודה

  32. די הגיב:

    סספיק ! די לנו בשוורץ הזה וקשקושיו, שאין להם
    שום קשר למאמרים עליהם הוא "מגיב".
    המערכת והמו"ל של האתר חייבים להיות ערים לכך,
    שמאמריו של שוורץ, מרחיקים קוראים רבים וגורמים
    נזק בלתי הפיך לאתר ומטרותיו.
    מחקו אותו שוב ושוב, עד שילך למקום ממנו בא.

  33. יוסי שורץ הגיב:

    אין ולא יהיה ציוני מתקדם משום שאין ולא יהיה גזעני מתקדם.
    הארץ הזאת שייכת קודם כל לעם הילידים, כפי שאמר בשעתו משה דיין: אין מקום בארץ שלא היה יישוב ערבי. היא שייכת קודם כל לאלו שהציונים גרשו אותם בטרור מהארץ הזאת וזכותם לשוב. ההגיון של הציוני הוא לגרש כל מי שמפריע לו לשדוד אותה ולכן גם תגובתו של חיית המחמד הציונית המבקש לגרש את היהודי האנטי ציוני, עמדה שלא במקרה תומכת תמיכה מלאה ועיוורת באורי אבנרי רק מוכיחה מהי הפוליטיקה של הממשית של אורי אבנרי, שכן איך אומר המשפט העברי :"אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".
    לא מקרה הוא שבסוף חודש ספטמבר שנה שעברה מחה אברי על כך ששרון גנב לו את השם של יחידת המסתערבים שעסקה ב48 בטרנספר הפלסטיני. וכך הופיעה הכתבה למי שמעוניין:
    אורי אבנרי: השימוש בשם "שועלי שמשון": שערוריהWednesday 25 Sep 2002 פליקס פריש
    תחיית "שועלי שמשון": אורי אבנרי נגד צה"לצה"ל הקים בשבועות האחרונים לתחיה את אחת היחידות המיתולוגיות ממלחמת העצמאות: "שועלי שמשון". במלחמה ההיא נקראה כך פלוגת הג’יפים של גדוד 54 בחטיבת גבעתי. היום נקרא כך גדוד הסיור החדש של החטיבה. בעקבות ההקמה, מוחה אחד החיילים המפורסמים של "שועלי שמשון" המיתולוגיים, איש השמאל אורי אבנרי, שאומר ל-ynet כי "השם שועלי שמשון נגנב למטרותיו של אריאל שרון. שועלי שמשון של היום עוסקים בדיכוי אכזרי של עם אחר". אורי אבנרי, כיום עיתונאי ואיש שמאל, התאכזב מאוד לשמוע שאת שם יחידתו נושא היום גדוד של צה"ל הפועל בתוככי רצועת עזה: "זו שערוריה שאין כדוגמתה", אומר אבנרי. "אין שום קשר בין מה שעשתה הפלוגה ההיא – מלחמת העצמאות, לבין מה שנדרשים כיום לעשות חיילי חטיבת גבעתי – דיכוי אכזרי של מלחמת שיחרור של עם אחר. עצם גניבת השם למטרותיו של אריאל שרון היא שערוריה. המח"ט הראשון של גבעתי, שמעון אבידן, אדם הומני, היה רואה כתועבה את מה שחיילי גבעתי נאלצים לעשות היום, ואני מוחה על כך בתוקף
    ליהודים המבקשים לחיות בארץ זו באחווה ובשוויון יש מקום בארץ, לגזענים ולטנרספריסטים אין. . גם הקולונים הצרפתים בא’לגריה, בסין, בלוב, במצרים,בויאטנם האמינו כי הארץ שייכת להם ולא לילידים וגילו את האמת ההיסטורית בצורת מגף שנחת בעכוזיהם והעמידם על טעותם.
    כדי שהיהודים ירכשו להם את הזכות לחיות בארץ זאת הם חייבים להלחם כנגד האימפריאליזם וכנגד הציונות, ולתמוך במאבק המהפכני הפלסטיני.רק אז לאחר הבסת האימפריאליזם והציונות יחדלו להיות קולוניאליסטים. לקולוניאליסטים אין מקום בשום ארץ שהפכה לקולוניה והניסיון של בוש להחזיר את ההיסטוריה אחורה באמצעים צבאים או של האימפריאליזם האירופאי באמצעים דיפלומטים לא יוכל אלא להיכשל . במסגרת מדינת פועלים סוציאליסטית מאוחדת, על כל שטח פלסטין, במסגרת מזרח תיכון סוציאליסטי, מדינה אליה יחזרו הפליטים יש גם מקום ליהודים המבקשים חיי משותפים ושיוניים . לאחרים שהפוליטיקה שלהם אינה שונה במיוחד מה ק.ק.ק. הדלת פתוחה.
    כמובן שביום שהציונות תוגף וזה עניין של זמן הם יגלו שאין להם לאן לברוח, שכן ידידיהם האימפריאליסטים האנטישמים, יסגרו בפניהם את הדלת כפי שעשו במלחמת העולם השניה.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית.
    ולמתחזה לפועל, והמגלה בכתיבתו את הזלזול בפועלים, יש הרבה מקומות עבודה בארץ זו, יש פשוט להתארגן ולתפוס את המפעלים בפיקוח העובדים, שכן כל מה שקיים עלי אדמות כולל המפעלים הם פרי עבודה של פועלים . בעלי ההון פשוט התעשרו על חשבון העובדים משום שלא שילמו להם את מלוא תפוקת עבדותם אלא שלשו הרבה מאוד לכיסם. אז אם אתם מחפשים עבודה עצתי התארגנו וקחו מה שמגיע לכם.

    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  34. אחדות מהעם הגיב:

    אנו דורשות להפסיק מייד את כתיבתו של השורץ הזה. כתיבתו כה משעממת וכה בלתי רלוונטית שהיא גורמת לויכוחים אין סופיים עמו כדי להוכיח לו את טעותו הנוראה אותה הוא מעז לעלות בכתב בארץ קדושה זו ליהודים. לא רק שבכתיבתו המשעממת הוא מוציא את דיבת הארץ, אלא שיש להטיל עליו חרם. הדמוקרטיה חייבת להתגונן מפני רעיונות נוראים שיש לו. היטלר היה פחות מסוכן שכן אומנם היטלר הרג את היהודים אך חיזק את הציונות, ואילו אנשים כמוהו יכולים לחסל את הרעיון הציוני. אם תינתן לו האפשרות לבטא את עצמו וכמובן שהוא מבטא עצמו בצורה משמימה ובלתי מובנת ובלתי הגיונית לחלוטין, הוא עלול חס וחלילה לפגוע בציפור הנפש , להשחית את נפשם הרכה של ילדנו.
    אנו יהודיות כשרות לכל דבר עם הוכחות עד לדור רביעי, דורשות להפסיק מייד את כתיבתו של פלשן זה לאתר מעולה זה המקרב את הכופרים בציונות לשעבר לעמם, כתיבתו רק מזיקה לאחדות העם.
    אחדות מהעם.

  35. נתן הגיב:

    ליוסי שורץ.

    גם הערבים הרי פלשו לפה בשלב מסוים בהיסטוריה ולכן גם הם לא בעצם הילידים.
    גם הערבים המיצרים אינם צאצאי המיצרים הקדמונים שחיו במיצרים והצאצאים שלהם היום הם הקופטים.
    גם האנגלים הם צאצאים של שבטים אנגלו סכסייים שפלשו
    לאנגליה וכבשו אותה מהתושבים המקורים(הסקוטים והולשים),אפילו ההודים הם צאצאי שבטיים שפלשו להודו לפני כ2000 וגירשו את הילידם המקוריים.גם האמריקאיים הם פולשים שגירשו את האינדיאנים.אבל גם האינדיאנים אינם התושבים המקוריים של היבשת. לפי מחקרים חדשים האינדיאנים שמצאו הלבנים באמריקה הם צאצאים של שבטים שפלשו לאמריקה רך המעבר היבשתי שהיה קיים בסיביר וגירשו את התושבים המקוריים.
    בקיצור יוסי 90 אחוז מהמדינות בעולם הם במצב דומה למצבנו, אז אין מה להיטפל לציונות.
    הפיתרון היחידי- שתי מדינות לשני העמים שחיים פה.

  36. יוסי שורץ הגיב:

    נתן
    ההבדל בין כל הכיבושים הקולוניאליסטים של העבר ובין הציונות הוא שהקורבנות שלה חיים במחנות פליטים ורוצים לחזור הביתה ומבלי שיחזרו הביתה אין כל אפשרות לפתרון כלשהו. הפקטור של זמן כאן הוא בעוכרי הציונות, שכן היא עשתה את כיבושיה בתקופה של שקיעת השיטה הקפיטליסטית.
    השמאל הציוני וסמי ציוני שתמך בהסכם אוסלו כדי לממש את הרעיון של מיני מדינה פלסטינית,על 20 אחוז משטחי המולדת הפלסטינית, לצד מדינה ציונית על שמונים אחוז מהשטח וכל זאת במסגרת הסדר האימפריאליסטי, הביא לתוצאות ההכרחיות, התקוממות פלסטינית מחד ומאידך לדחיפת ההמונים היהודים לידי הימין הציוני תוך התרסקות מר"צ, ומפלה קשה לחד"ש כאשר מק"י וחד"ש על סף פילוג מהסיבה שהפרוגרמה שאתה מציע ניצבת בחריפות מול המציאות.
    האוטופיה הריאקציונרית של פתרון השאלה הדמוקרטית של העם הפלסטיני במסגרת מיני מדינה, אולי היה לה מקום בשנות החמישים והשישים של המאה הקודמת, כאשר השפעתה של ברה"מ התרחבה, גם השפעתן של המפלגות הסטלינסיטיות שביקשו פתרונות רפורמסיטים, התנועה הלאומית בהנהגה בורגנית זכתה לעצמאות פורמלית, כאשר האימפריאליזם הנסוג נאלץ להעניק ויתורים. כיום ברה"מ איננה משום שקרסה, משום שהפרזיט הסטלניסטי חנק אותה למוות. המפלגות הקומוניסטיות מחוץ לרוסיה במשבר סופני, הבורגנות "הלאומית" הולכת על גחונה והאימפריאליזם מסתער ומבקש להחזיר את ההיסטוריה למצב שבו מדינות כעיראק הופכות לקולוניה והעם מוגלה מארצו.
    אתה יכול להמשיך לנחם את עצמך כי התנועה הציונית אינה התנועה של פושעים קולוניאליסטים יחידה במינה, אך מה זה יעזור לך. מדינה זו אינה רק גזענית אלא מלכודת מוות ליהודים שנלכדו בה. בשעתו ההמונים היהודים קיבלו שי עבור תמיכתם בציונות בצורה של חיים בטוחים וכיום הם בסכנת רעב. לישות הזאת אין כל תוחלת חיים ומציע לך לחפש פתרונות ריאלים ולהפסיק להזות.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  37. הנשל הגיב:

    ליוסי שוורץ?
    אני שואל בלי ציניות: מה אתה רוצה? שכל יהודי יחזור
    עכשיו לארץ המוצא שלו? ומה עם ילידי הארץ והיהודים
    שמוצאם ממדינות ערב? וצאצאי היהודים שגרו בארץ ישראל
    לפני הציונות-גם הם צריכים לעוף מכאן?

  38. הכל אודות שוורץ הגיב:

    קוראים יקרים, אל תיתנו ל"יוסי שוורץ" לעבוד עליכם!!!
    אני מכיר אותו הוא לא קומוניסט ולא בטיח
    השוורץ הוא איש ימין ציוני מאוד שפשוט החליט להתחכם
    לשמאלנים. במקום להתווכח איתם מהצד הימני הוא מציג
    את עצמו כקומוניסט ואנטי ציוני קיצוני מאוד וכותב
    שטויות על גבי שטויות נגד הציונות והאימפריאליזם
    וככה אם להשתמש בסלנג, הוא מכניס לשמאלנים בהפוכה.
    המטרה שלו היא לפגוע באתר השמאל המצוין הזה ולהרתיע
    קוראים מתונים עם השטוית הרדיקליות האלה.
    לא צריך להתעצבן,רק צריך להתעלם ממנו.וטוב תעשה הגדה השמאלית אם תמחוק את תגובותיו כי אין מקום
    למתחזים ושקרנים באתר הזה.
    "יוסי שוורץ"(לא אחשוף כאן את שמך האמיתי)
    נחשפת ופרצופך האמיתי התגלה, אל תכחיש כי אני יודע
    מי אתה.
    קובי

  39. הוועד הלאומי לאשפוז שוורץ הגיב:

    יהודים (וערבים!) רחמו !
    הוכיחו את טוב לבכם.
    תרמו לועד לאישפוז שוורץ.
    תרומות, סמי הרגעה, כתבי מרקס ואנגלס,לנין,טרוצקי
    (לספריית בית החולים בו יאושפז) – מתקבלות ברצון.
    הצילו את שוורץ מעצמו ואותנו ממנו.
    הועד, שבראשו פסיביאטר נודע, מציע את שרותיו הטובים
    גם למערכת "הגדה" שהתמכרה כנראה לפטפוטיו של שוורץ.
    יש לנו תרופה בשבילכם: הפעילו את הכפתור DELET .

  40. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    נתן
    לציונות אין זכות במקרה שגירשה בלבד או גם גירשה וגם רצחה. הגיונך מלמד על בעיות לא קטנות מניתוק מההגיון הציוני המפלצתי.
    יוסי שורץ

  41. ZIONIZE THIS הגיב:

    ג’וזף שלנו מקבל ריגוש פרורטי בכל פעם שהוא אונס
    את תגובותיו הארוכות והמייגעות(ומה שעוד יותר גרוע-
    אין להן שום קשר למאמרים עליהם הוא כביכול מגיב) על
    האתר הזה.אין לי הסבר אחר לתופעה הזאת שנקראת יוסי
    שוורץ. תגיד,אין לך מה לעשות בחיים רק לשבת מול המחשב כל היום ולפלוט סיסמאות נבובות לאתר הגדה וגם להתווכח עם כל מגיב?
    לכולנו יצמחו זנבות וקרניים לפני שיתרחש רבע מהחזון
    הסוציאליסטי שלך.
    בקיצור שוורצי, שלוש מילים פשוטות: GET A LIFE

  42. יוסי שורץ הגיב:

    לסיכומו של ויכוח.
    ויכוח זה עם אנשים שללא ספק אם היו חיים באיטליה בשנות העשרים והשלושים ולא היו יהודים היו מצטרפים לנוער עם החולצות החומות, חייב לשמש אות אזהרה לעורכי אתר זה, לאן הם מתגלגלים. ברור שרצונם הראשוני היה לסחוב ציונים שמאלה, אך נראה לי שמה שקרה בפועל שהקוראים הציונים משכו את האתר אליהם. יש להם הרגשה שהאתר הוא שייך להם וכי הנאצות הלאומניות וגזעניות ופרו אימפריאליסטיות הן הנורמה ולא הסיאוב.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  43. נתן הגיב:

    ליוסי שוורץ.

    כתבת שהציונות היא תנועה קולוניאליסטית.

    הקולוניאליזם משמעותו העקרית היא שמדינה שולחת צבא ומתנחלים לכבוש שטח אחר ולאחר הכיבוש שומרת על השטח על מנת שתוכל להפיק ממנו את מירב התועלת.

    מכיון שהציונים היו אזרחיי מדינות רבות, ומכיון שאף מדינה לא שלחה אותם לייצג את האינטרסים שלה, ומכיון שאף אחת מהמדינות שמהם יצאו הציונים לא היתה אמורה להרוויח דבר ממדינה יהודית, ומה שהכי חשוב, הרצון הציוני להקים כאן מדינה עצמאית סותר את אחד מאבני היסוד של הקולוניאליזים ( שמירת הקשר ההדוק בין "המושבה" לבין "המדינה האם") הרי שטענתך מנותקת מהמציאות.

  44. יוסי שורץ הגיב:

    נתן
    לפי הגדרתך באלג’ריה היה קולוניאליזם, אך לא בדרום אפריקה. לא מקרה שאתה חוזר בדיוק על אותן טענות של תומכי האפרטהייד בדרא"פ, שגם הם טענו שלא היה שם שום קולוניאליזם, משום שהם לא היו שליחים של מעצמה כלשהי ולהוכחתם הם גם יכלו להראות את מלחמת הבורים לעצמאותם.אלא שעצמאות זאת הייתה דיכוי טוטלי של העם היליד שהיה במצב של כמעט עבדות, כאשר המלחמה הייתה על הזכות הבלבדית של הבורים לנצל את השחורים כעבדים.
    התרגיל הלשוני שלך מתאים לתלמידי מכינה לפילוסופיה של פוזיטיבים לשוני, אך לא לאנשי מדע.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  45. נתן הגיב:

    ליוסי.

    בדרום אפריקה באמת לא היה קולוניאליזים,וזה לא משנה
    את העובדה שהשלטון שם היה משטר מתועב וגזעני.

    בכל מקרה אני לא מבין למה אתה מוכן לתמוך בזכותם של הפלשתינאים להגדרה לאומית אבל כשהיהודים רוצים זכות דומה אתה מתנגד.

  46. יוסי שורץ הגיב:

    לנתן

    אין הבדל מהותי בין המשטר של האפרטהייד והציונות, זאת אותה תופעה , אותה תפקיד במערכת העולמית, ואותה אידיאולוגיה. הבורים טענו שדרום אפריקה הייתה הארץ המובטחת וכי הם מרדפו באירופה על אמונתם וכי דרום אפריקה הייתה ארץ ריקה עד שהם הגיעו. מוכר לך?
    הלבנים בדרא"פ הגדירו עצמם לפני הקץ כשבט שיש לו זכות הגדרה עצמית, אלא שההיסטוריה דחתה כידוע טיעון זה.
    זכות הגדרה עצמית קיימת לעמים, והיהודים לא יצרו כאן עם חדש אלא חברה קולוניאליסטית. היהודים בעולם אינם עם אלא קסטה חברתית. מי שמכחיש שיש עם ישראלי, זה לא רק אני, אלא זו מדינת ישראל פשוט פתח את תעודת הזהות שלך.
    היהודים כאן הם עם בפוטנציאל,אולם כדי שהפוטנציאל הזה יצא לפועל הם חייבים להינתק ולהיאבק בציונות ובאימפריאליזם.
    קיומו של עם דורש לכל הפחות בעלות על האדמה ובכן אם לא ידוע לך האדמה מבחינה משפטית אינה שייכת לישראלים אלא לפי הגדרת הציונות "לעם היהודי העולמי", דרך המוסדות הציונים.
    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית

  47. נתן הגיב:

    ליוסי.

    למה היהודים צריכים להאבק בציונות שהיא תנועת השחרור הלאומית שלהם ?

    וחוץ מזה, אם היהודים רואים את עצמם כעם ,אז מבחינתי הם עם בדיוק כמו שהפלשתינאים הם עם בגלל שכך הם רואים את עצמם.

    העובדה שמדינת ישראל שייכת לעם היהודי בכל העולם היא באמת תופעה מטומטמת ואת "חוק השבות" ו"הסוכנות היהודית" היה צריך לבטל מזמן,ועל זה אני בטוח שאתה תסכים איתי וזאת דרך טובה לסיים ויכוח.
    להתראות.

  48. יוסי שורץ הגיב:

    למנשל שלום
    כתבתי לך ואני יכול רק לחזור על עמדתי.
    יש מקום ליהודים בארץ זאת אך לא כקולוניליסטים. על מנת שיהודים יחיו בארץ זאת הם חייבים להיאבק כנגד הציונות והאימפריאליזם וליצור יחד עם ההמונים הפלסטינים יישות חדשה על בסיס ארגונה מחדש של החברה.
    ליהודים יש כאן מקום לקולוניאליסטים לא.
    ציונות זאת תנועה פוליטית, יהודים יכולים להיות ציונים ואנטי ציונים, פשיסטים או סוציאליסטים.
    זה עניין של בחירה בהכרח, זאת אומרת בחירה בחופש האמיתי דהינו לא להיות משלים ומושלים עלהעם הפלסטיני. האם זה ברור דיו?
    רק לעמים יש זכות הגדרה עצמית והיהודים בארץ זו עד כה לא ייצרו עם אלא חברה קולוניאליסטית. כדי שהיהודים בארץ זו יהפכו לעם הם חייבים להלחם בציונות ובאימפריאליזם.המתנחלים הקולוניאליסטים ב13 המשובות בצפון אמריקה לא היו עם עד אשר קרו שני תהליכים. הראשון מלחמת העצמאות כנגד הבריטים והשני מלחמת האזרחים שהפכה את כל התושבים לאזרחים שווי זכויות. עד כה לא קרו אף אחד משני תהליכים אלו שכן מלחמת 48 הייתה מלחמת נישולו של עם לא מלחמת שחרור של עם. הפתרון גם לא יכול להיות מסיבות של התקופה בה אנו חיים על בסיס קפיטליסטי אלא רק על בסיס של מהפכה סוציאליסטית שתיצור יישות חדשה: מדינה חילונית דמוקרטית במסגרת מזרח תיכון סוציאליסטי.

    ולקובי, אל תכנס לפניקה. גם אני מת לדעת מי זה הימני שאתה מכיר המציג עצמו כיוסי שורץ.

    יוסי שורץ
    ברית הפועלים הסוציאליסטית.

  49. נתן הגיב:

    ליוסי שוורץ.

    כתבת כי ההבדל בין כיבושים קולוניאליסטים לבין הציונות הוא שהקורבנות
    של הציונות חיים במחנות פליטים ורוצים לחזור.
    כלומר שאם להמשיך את קו המחשבה שלך הרי שאם הציונות הייתה משמידה
    את כל ערביי א"י ב48 , היא הייתה זכאית להקים פה מדינה יהודית.

  50. אלי מרגלית הגיב:

    הכותב, שלומאי ידוע, מתייחס ברצינות לאהבה בין האויבות התורשתיות:גרמניה וצרפת. חה חה חה. כל טירון מתחיל יודע שאישים כמו שיראק או מיטראן או ז’יסקאר היו והינם אנשים חסרי מצפון, שודדי אפריקה (ידע אישי אישי) ועוד ועוד. ומימי דה-גול המדיניות הצרפתית: מה שמנוגד לארה"ב. אבל בחלוקת השלל הם הראשונים.כל התנהגותם חסרת עקביות ומליאת אינטרסים. אבל לא אינטרס אחווה וצדק אלא ניצול וציניות. ידוע כאן שהרפובליקה הצרפתית היא דיקטטורה פאר-אכסלנס.האנשים אינם מעיזים לדבר. היום למשל התברג לשניה ברדיו הבריטי חבר פרלמנט בשם ללוש שהיה יועצו של שיראק וטען שהרבה בפרלמנט מתנגדים למדיניות של נשיאם הגנב רק שאיןנותנים להם לנאום בפרלמנט. בקיצור: אין בין המדינות הללו אחווה אלא צביעות ושקר. צרפת תדאג שחברת הנפט טוטאל לא תגורש מעיראק ותלך עם המנצח. וחבל שאורי, שהיה מצוין בעולם הזה החל להזות זה כמה שנים. אני רוצה בשלום עם כולם כמוהו ויותר, זה לא נכס של אבא שלו. אבל לא ארשה לו להוביל גם אותי באף.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים