הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-11 במרץ, 2003 5 תגובות

בשבועות האחרונים נהרגו עשרות פלסטינים; בתים נהרסו ומשפחות שלמות נותרו ללא קורת גג; מטעים נעקרו; אנשים נעצרו; ונערכו חיפושי לילה מפחידים מבית לבית מבוצעים בעזרת "נוהל שכן" או ליתר דיוק נוהל בעל הבית. הצבא על סף קריסה פיננסית, מוסרית ומורלית.

ופה, אצלנו, דאגה אחת היתה בלב כולם: מי יתפוס את הזיז בגלגל שעדיין ממשיך להסתובב ולא ייפול. סוף סוף נתפסו כל הזיזים, הוכרזה הממשלה החדשה, הגלגל כל כך כבד, ימים יגידו אם יוכל בכלל להסתובב.


הממשלה החדשה תביא לציון גואל: שר הביטחון ימגר את הטרור, ימחק אותו מעל פני האדמה. שר האוצר יביא לשגשוג ופריחה ללא הסדר מדיני, תוך כדי מלחמה. הממשלה תביא רווחה לשכבות החלשות ודמוקרטיה חילונית נאורה לעם ישראל. שלטון חוק מוסרי וישר. בנייה ופיתוח מבוקרים המשאירים אוויר לנשימה ומתאימים לצורכי הציבור והמדינה ועוד הרשימה ארוכה.


את האמת אנחנו יודעים: קמה ממשלה היוצרת חתך ברור בתמונת המפה הפוליטית הישראלית – זו ממשלה המשלבת ימין וימין קיצוני. כל כוחות השמאל נמצאים באופוזיציה פרט לחלקים מהשעטנז שנקרא "שינוי". יש לציין כאן את ההתחברות המוזרה של אנשים כמו יהודית נאות, אברהם פורז ויוסף פריצקי, שהיו פעם חלק ממחנה השלום, ואף לקחו חלק בהפגנות של "שלום עכשיו", אל אנשי הימין הקיצוני כאפי איתם, אביגדור ליברמן והרב הנאור בני אלון.


לנוכח הנעשה בפראות כמעט חשאית בשטחים, אל מול ממשלת הימין הקיצונית שיצאה לדרך, אני קוראת לכל החרדים לגורלה של מדינת ישראל; לאלו שברור להם שבלי הסכם מדיני, סיום הכיבוש ופתרון אמיתי של הבעיה הפלסטינית – מדינת ישראל בדרך לאבדון; לאנשי מרצ ואנשי מפלגת העבודה, אלו שעמדו בצד וגם אלו שלקחו חלק בממשלת הבושה הקודמת; ולכל התומכים שלנו. אני קוראת לכולכם לחזור להיות אופוזיציה לוחמת בכנסת, ברחוב, יחד איתנו אנשי "שלום עכשיו", הנאבקים על שפיותה של המדינה.

תגובות
נושאים: מאמרים

5 תגובות

  1. שלומית האילתית הגיב:

    איזו דמגוגיה בגרוש.
    אין נוהל שכן, וזאת עובדה!
    הצבא אינו על סף קריסה פיננסית, וזאת עובדה!
    הצבא עומד חסון ללא בעיות מוסר, בגאווה ובמקצועיות!
    סוף סוף ממשלה ללא חרדים. הגב’ הנכבדה מדברת על השעטנז המוזר של שינוי….. כולנו זוכרים את שס ומר"צ שלובי ידיים באותה ממשלה.
    הדברים שנאמרו על ידה הם דבריי בלע נוטפי ארס, רשע, שנאה עצמית וסימפטיה עם האוייב, בכל מקום אחר קוראים לזה בגידה. בואו נכבד את הכללים הדמוקרטים. יש ממשלה בישראל, חוקית ולאומית, כך גם צריכה להיות האופוזיציה נלחמת אך לא קוראת תיגר על עצם קיום/חוקיות הממשל.
    הקריאה כי הממשלה תביא לאבדון יש בה משום הסתה ויתכן שיהיה מי שייפרש את הדברים כפשותם ויעה מעשה על מנת להציל את ישראל.

  2. jמזוכיסטית מגיבה הגיב:

    "מה לכהן בבית.." – מדוע גולשת "שלןמית האילתית"
    באתר הגדה השמאלית ? בפסיכיאטריה, מבחינים את
    תופעת המגיבים הימניים-קיצוניים, שבוודאי סובלים
    מכאבי-תופת, כשהם קוראים את "דברי הבגידה" –
    מ ז ו כ י ז ם.

  3. שלומית האילתית הגיב:

    יקירתי המזוכיבסטית המגיבה
    סתימת פיות…. לא נאה ולא יאה.
    ולעניין עצמו, למה שאני עושה כאן קוראים בצבא תוד"א ובעברית (למשתמטים שביננו שלא מבינים צה"לית) תוד"א פירושו תודעת אוייב.

  4. "שפיות" הגיב:

    רצוי להימנע מהמונח "שפיות", הוא דוקא מעיד.

  5. אלמוג שבתאי הגיב:

    שלומית האלתית הנכבדה.
    יש נוהל שכן, והצבא אינו מכחיש זאת. כך לפי תגובת דובר צה"ל לדו"ח "בצלם" בנושא. הצבא טוען כי לא מדובר בהפרת אמנות (סיכון אזרחים או עצם אילוצם לקחת חלק בפעילות צבאית), וזאת למרות שכבר נהרג שכן כזה. אך אין מכחיש את קיום הנוהל.
    וזאת עובדה!
    בכבוד, אלמוג.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים