הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות



מאת כתב "הגדה השמאלית"


ביום א’, 23 במארס, החל בבית הדין הצבאי ביפו משפטם של שלושה סרבני כיבוש: מתן קמינר, חגי מטר ושימרי צמרת. עו"ד דב חנין מגן על השלושה המסרבים להתגייס לצבא כיבוש המדכא את העם הפלסטיני. אולם בית המשפט היה מלא מפה לפה. קרובים וחברים של הסרבנים הגיעו אל בית המשפט – כולל פעילים ערבים ויהודים מתנועת הנוער "רעות-סדאקה" שקמינר נמנה עם מדריכיה. ישיבת בית המשפט היתה קצרה ובמהלכה הוקרא כתב האישום. המשפט יימשך בשבועות הקרובים.

יצוין שביום שלישי (25 במארס) יתחדש משפטו של ותיק הסרבנים, יוני בן ארצי, הכלוא כבר יותר מחצי שנה בשל סירובו להתגייס. משפטו של בן ארצי הופרד ממשפטם של הסרבנים האחרים וזאת בגלל שהתביעה הצבאית סבורה שסירובו הוא "סירוב כללי – סירוב לשרת בכל צבא" ואילו האחרים מסרבים לשרת בצבא כיבוש. יצויין שזו הפעם הראשונה מאז הקמת המדינה וייסוד צה"ל שארבעה סרבנים עומדים לדין בבית הדין הצבאי – אשר מוסמך לגזור עד שלוש שנות מאסר.

תגובות
נושאים: מאמרים

34 תגובות

  1. אבוטבול מטראציה הגיב:

    מעניין שכל המשתמטים מהצבא שלנו הם אישכנזיים. אבא שלהם עסה מליונים על הגב של הפועלים הערבים מהשטחים ואכשב שהבנים שלהם צריכים ללכת לצבא הם אומרים זה צבא כיבוש ולא רוצים ללכת ביטח יותר טוב בבית בקיסריא וביאפיקה וובישמריהו. ילדים שלנו אוכלים חרע והם טיולים בהודו

  2. אז מה אתה אומר הגיב:

    שהמזרחיים הם לאומניים צייתניים שלא משנה מה אבא שלהם עשה או מה עשו לאבא שלהם – העיקר ללכת להרוג ערבים?

  3. אבי בלום הגיב:

    הצבא פחד ל"התעסק" עם דוד זונשיין בשל המורכבות והאמיתות שיתגלו במשפטו על מהות הכיבוש הישראלי, שיטותיו, מנהגיו הגובלים בפשעי מלחמה ובעיקר הרצון להראות שאין הצבא מפחד מסרבנים. אני אומר. דוד סלל את הדרך ואתם ממשיכיה. ראו את עצמכם נושאים דגל עצום ורב ובמיוחד בימים אפלים כאלה. דגל החופש – החופש להחליט ולבחור לא להגיע בסופו של דבר להאג, או לנהל מחנות ריכוז בשטחים. החופש להיות קשוב לזעקת האחר, לגזילת אדמותיו, הריסת בתיו, נישולו מאדמתו. שאו ברכה!!!

  4. ציוני הגיב:

    לאבי בלום . איפה יש מחנות ריכוז בשטחים ? השנאה מעבירה אותך על דעתך . למה לא תאחוז בנשק ותצא להלחם בנאצים . ליבי ליבי עליך .

  5. marcus oralius לא אוהב ציונים הגיב:

    ציוני, ראשית למד עברית והיה אומר מעתה: "ליבי ליבי לך" ולא "ליבי ליבי עליך" וגם ציטוט לי לך: "השמן לב העם ועיניו הקהה ואוזניו השע" (ישעיהו א’) ואכן שמן ליבך ליבך. אומנם אין בשטחים קרמטוריום, אבל פשעי מלחמה אין להם דמות אחת ויחידה. נהג הבולדוזר שדרס את רייצ’ל קורי הוא משהו בין וורמאכט לאס-אס וכל הכבוד למי שלא מוכן להשתתף בחגיגת המוות שאנחנו עורכים שם.

  6. תגובה למתקרא מרקוס מבת של ניצולת שואה הגיב:

    לפי השם אני מבינה שאדוני אינו יהודי. עליך לקרוא קודם על השואה כדי להבין אותה. לאחר מיכן תבין שאין כל אפשרות לעשות השוואה בין ניצולי השואה וצאציהם לבין הנאצים .אם תשאיר את כתובתך אוכל לשלוח לך ספר שכתבה אימי.הספר תורגם לגרמנית, רוסית ,צרפתית ואנגלית. מתארגנת באוניברסיטאות בישראל קבוצה די גדולה של מרצים ערבים שיסעו למחנות ההשמדה בפולין על מנת לראות ולנסות להבין את מה שהשואה עשתה ליהודים ואולי על ידי כך להבין אותנו טוב יותר . כוונתם חיובית, אולי הם יצליחו להיות ראש גשר בין 2 העמים.

  7. שואן הגיב:

    מדוע אסור ל"השוות" ? – מותר גם מותר ואפילו מתבקש,
    אם ישנה סיבה לכך. נסיונה של המגינה המלומדת,שאף
    כתבה ספר (ברכותי) להשתיק מגיבים אחרים – לא יצלח.
    גם כל בני משפחותיהם של הורי, נספו במלחמת העולם
    השנייה, במחנות ההשמדה של הנאצים ומשום כך אין לי
    הזכות "לאסור" על השוואות למיניהן.
    "מסקנתה" של המחברת,על כי "המשווה" הוא "יהודי" –
    משתווה לחלקים מתורת הגזע הנאצית, שהובילה לשואה,
    אותה היא מנכסת לעצמה ושבמוה.

  8. הרהור ציני הגיב:

    תארו לעצמכם שלא היתה שואה, איך היינו אז מצדיקים את כל מעשי הנבלה שלנו? אז מה? מזל שהיתה שואה?

    נ.ב. הכותב הוא דור שני לניצול שואה (אבא) ככה שמותר לי להעלות הגיג כזה, נכון? מצד שלי אמא שלי פרענקית מרוקאית ככה שאולי אסור? – תיק"ו.

  9. יוסי הגיב:

    כל כך אופייני לישראלים שדיון על סרבנים הופך תוך משפטים ספורים להיות דיון על השואה. האם יש נושא שישראלים, מהשמאל ומהימין, לא יכולים להפוך במהירות הבזק לדיון על השואה? וכמובן, אין שואה מבלעדי השואה. השואה היהודית.

    לכל המבוהלים מכל השוואה אני אומר שהם מושכים את הקרקע מתחת לעמדתם שלהם, שכן רק לאחר השוואה רצינית ועניינית אפשר להעריך האם ההבדל גדול מהדמיון או לא. ללא השוואה, כל טענה היא חלולה ושטחית. אין ספק שאפשר להשוות את השואה לכל דבר שרוצים, שכן השוואה אינה לומר שדבר מה הוא שווה, אלא להעמיד זה מול זה שתי תופעות נפרדות כדי לנסח במדויק מהו הדומה ומהו השונה ביניהן.
    אבל למה דווקא להשוות לשואה של היהודים. האם רק היהודים חוו זוועות על בסיס גזעני. הם לא הראשונים ולא האחרונים. האם הכרח להשוות את הזוועות שמתחוללות בשטחים לשואת היהודים כדי להכיר בסבל הנוראי של הפלסטינים ולקחת אחריות עליו?

    ולמה לא להשוות את הסרבנים לסרבנים במלחמות אחרות של מדינות אחרות? מדוע לא להשוות את הסרבנים לאנשים שניתקו את עצמם מהקולקטיבים שלתוכם נולדו מסיבות שונות ובואפנים אחרים?

    כל עוד כולנו מדברים ללא הרף על השואה ורואים אותה בכל מקום בין אם במעשי היהודים ובין אם במעשי הפלסטינים, אנחנו מעוררים אותה לחיים באופן מעוות ומחיים את החרדות הקיומיות הקשות ביותר ומצדיקים בכך זוועות. הגיע הזמן להתבגר ולבחון את המציאות כפי שהיא מתממשת מול עינינו כאן ועכשיו, ולא כפי שהיא מתעצבת במראה המעוותת של אושוויץ.

    אפשר לומר שישראל מבצעת פשעים גזעניים בוטים בשטחים בלי לקרוא לשואה לעזרה, ואפשר גם לומר שהימצאותה של ישראל בין עמים ערבים גדולים לאין שיעור ממנה בשטח ובאוכלוסייה שמעולם לא קיבלו את קיומה בכל צורה שהיא (גם אם יש לה חלק משמעותי בכך שלא קיבלו אותה) מעוררת באופן אנושי בסיסי ופשוט פחדים קיומיים. וגם זאת בלי לנכס את סבלם של קורבנות השואה.

    כל טוב.

  10. יונתן ארבל הגיב:

    אני מקוה שיעשה צדק ואותם הסרבנים
    ישלחו לכלא. לסרבנים יש בעיה של ציונות
    והם לו מבינים את חשיבות ההקרבה למדינה.

  11. וינסטון הגיב:

    אבל את חשיבות ההקרבה למדינה מבינים בכל המשטרים הרודניים…

  12. וינסטון הגיב:

    כל הכבוד ליוסי.
    אכן הגיע הזמן להתבגר.
    על כר שדי העבר, מגודלים פחדי ההווה, ליצירת אוכלוסיה המונעת על ידי היסטריה.

  13. שולה הגיב:

    ליוסי.
    טוב לקרוא.
    הוצאת לי את המילים מהפה.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    marcus oralius לא אוהב ציונים
    ציוני, ראשית למד עברית והיה אומר מעתה: "ליבי ליבי לך" ולא "ליבי ליבי עליך" וגם ציטוט לי לך: "השמן לב העם ועיניו הקהה ואוזניו השע" (ישעיהו א’) ואכן שמן ליבך ליבך. אומנם אין בשטחים קרמטוריום, אבל פשעי מלחמה אין להם דמות אחת ויחידה. נהג הבולדוזר שדרס את רייצ’ל קורי הוא משהו בין וורמאכט לאס-אס וכל הכבוד למי שלא מוכן להשתתף בחגיגת המוות שאנחנו עורכים שם.

  15. חבר המערכת הגיב:

    הערכת אינה אחראית למדד לחץ הדם של הקוראים ו/או
    כל תקלה אחרת שעלולה להתרחש כתוצאה מקריאת החומר
    המםרסן ב"הגדה השמאלית" – הקוראים עושים זאת על
    אחריותם, קוראים ימניים מתבקשים לפנות לרופא המשפחה,
    כדי לברר אם הקריאה באתר, אינה מסכנת את בריאותם,
    בעיקר הנפשית.

  16. נינה אירוטי הגיב:

    זה ממש מעלה לי את לחץ הדם וקיבלתי כאב ראש איום. ( בדקתי ויש לי ל.ד. 200/130 )לפני שאני הולכת לרופא אני רוצה להציע לכל מי ששונא את היהודים ואת הציונים, כמו שאמר ידיד דגול שלנו, שישתה את המים של עזה.אתם כמו ה"אלמנה-השחורה" שטורפת את בן זוגה לאחר שהזדווגה עמו. במקום לזבל את המוח במונחי שנאה , פאציפיזם ואנרכיזם לכו לעירות הפיתוח ותעזרו למשפחות האומללות שהממשלות בישראל מחריפות מידי יום את מצבם הכלכלי והסוציאלי ואין פוצה פה{גם לא אתם} לכו תעשו מעשה טוב אחד ביום ותוכיחו שהטענות נגדכם כאילו אתם בני-טובים מפונקים,אשכנזים, צפוניים שגדלתם עם מצקת של זהב והוריכם עושים כסף על הגב של הפועלים הפלשתינאים והעובדים הזרים במקום לגדל ולחנך אתכם. ואתם כ"קונטרה" להורים הפכתם לאנטי ממסדיים ואנטי ציוניים. סעו לנפאל ןתהפכו לנזירים בודהיסטיים.

  17. לבקורתית הבלתי נלאית הגיב:

    זה האתר שלנו והוקם למען אנשים שחושבים כמונו. אין לך כל זכות להשמיץ אותנו . לכי תכתבי בעיתונים אחרים ובערוץ-7 ותעזבי אותנו במנוחה.

  18. לנינה – חשוב הגיב:

    מי את בכלל שתטיפי לשמאל מיהו ומהו ותדברי גבוהה גבוהה על מעשייך.

    אין ארגונים לשינוי חברתי ימניים. כולם שמאלנים או דתיים. מובן לך?

    הארגון לשינוי חברתי הימני היחיד שאני מכיר הוא כנסת ישראל – והוא פעיל כבר כמה עשרות שנים לשנות את פני החברה מחברה סוציאלית ותומכת לחברה רעה והורסת.

    אנשים כמוך מצביעים בהמוניהם לתנועה לשינוי החברתי (גם "שינוי" שם) כדי שישנו להם את החברה. אח"כ הם בוכים למה דרכו של השמאל (שאותה הם היו רוצים לראות ולקבל) לא מצליחה. למה אין שלום עם הפלסטינים, למה אין פנסיה, למה אין הבטחת הכנסה, למה אין אבטלה, למה אין חינוך בעיירות, למה הביוב זורם בכפרים הערבים.

    אנשי הימין מזכירים לי את עצמי ברגעים של מזוכיזם בגיל צעיר בו הייתי נהנה לשחק עם השן שעמדה ליפול – לשחק בשן עד הכאב הכל כך נעים. ההבדל היחיד ביני אז לבין מצביעי הימין הכל כך טפשים הוא – שאני ידעתי שתצמח לי שן חדשה. מצביעי הימין פשוט כורתים אברים.

    חפשי לך אתר שיאכלס את חוסר ההבנה שלך. את ודומייך (גם מצביעי העבודה הנאו ליברלית) יכולים לצקצק את ציקצוקי לשונכם – אבל האשמה למצב בו ישראל נתונה – היא שלכם. לא של השמאל הרדיקאלי.

    נמאסתם. קחו אחריות ותתפטרו. רדו מהארץ והשאירו אותה למי שהיא באמת חשובה לו. וקחו אתכם את הספונסרים המליינים שלכם שחגגו עלינו שנים ושאותם אתם כל כך מעריצים. קחו אותם יחד עם אנשי התקשורת המעולים שלהם – כל הערוצים. ותנו לנו לבנות פה את ישראל-פלסטין כמו שצריך. כי נמאסה עלינו חוסר העשייה שלכם והבכייה.

    ניהול כושל לפי הפרמטרים הקפיטלסטים שלכם דורש לקיחת אחריות (רווח הוא בבסיס הכל). פה אנחנו לא רווחיים – האין זה כך? שלמו את המחיר וטוסו מפה.

  19. עמיקם גחלילי -פונה למערכת האתר הגיב:

    1. האם אנשי המערכת הנכבדים עוברים מידי פעם על התגובות? 2.במידה ולא, אודה לכם באם תקראו את התגובה של מרכוס אוראליוס לכתבה זו ותמחקו אותה. הנ"לפשוט מסית נגד הציונים ונגד הצבא. 3.במידה וכן, אודה לכם באם תסבירו לי מדוע לא מחקתם אותה.

  20. זרתוסטרא הגיב:

    העניין הוא סרבנות לשרת בשטחים-וכמו שאומר ידידי אהוד יערי- הנה מספר הערות למצב:
    1. השרות בשטחים נעשה למען הגנה על מעשה בלתי דמוקרטי וחוקי של יישובים המוקמים ללא רשיון. מעניין אם היו שולחים מישהו לשמור על משפחתי אילו הייתי מקים לי משכן על חוף ימה של ת"א.
    2. הסירוב הוא בגלל סיבה מצפונית ומה ההבדל בינו לבין השתמטות אחרת על בסיס של "תורתו אמונתו.."
    3. העקשות על שירותם של הסרבנים אינה על בסיס שמירת החוק משני היבטים- א. שרות הכרוך בשמירה על מתקנים/ יישובים בלתי חוקיים גם הוא אינו חוקי.
    ב. קיימים משתמטים רבים נוספים שאינם מועמדים לדין והם משתמטים כרוניים, כל אחד מאיתנו מכיר כמה כאלה.
    4. מוסרית- ההשתמטות אינה רק מהאגף השמאלי של המערכת הפוליטית, אלא ובעיקר מהאגף הימני. איני מוצא שום סיבה לתת ידי לחיזוק מדיניות הפוכה מזו בה אני דוגל, בעוד שכאשר החברה הימניים ומנהיגיהם קראו בעיתות של שלטון שמאלי לא לציית לחוק ואף אחד מהם לא ישב ולו רגע אחד במאסר, לא על דבריו ולא על מעשיו.
    5. אינסטרומנטלית- נשים רבות הגיון הן ואישתי המליצה בפני להשתמט באופן לא "מתכסח"- כולנו מכירים את השיטות- קצין העיר, הקאות, שלשולים, כאבי גב, הורדת פרופיל וכו’… אם ישפטו את הנידונים לכף חובה זה מה שיהיה והרי יש מספיק שנוהגים כך..
    6. נקודת השבירה- נקודת השבירה של כל סרבן היא צו הגיוס הראשון בו נכתב "תעסוקה מבצעית", אז הוא מברר ומששומע כי המדובר בשמירה על הקיצונים בהתנחלויות הוא מתחיל לפרפר. כאלה המסרבים יש לנצלם לצרכים אחרים בצבא ולתת לאלה המתגאים בשרות בשטחים ו"נאמנים" למדיניות הממשלה המכהנת לשרת במקומות אלה,
    נניח שרק מצביעי הליכוד יגוייסו לתעסוקות כגון אלו- הרי זה כבר 33% מהאוכלוסיה… לדעתי זה יספיק, אנשי ליברמן, איתם ושאר ירקות יחזקו את צבא ה"מקלים" על חיילי החובה.
    7. לסיכום- לא ידע בית המשפט להכריע באופן הנכון, תטפח המציאות על פני כולם וכפי שהעיד קצין בפני בעת שביקשתי להשתחרר משרות דומה- " בפעם האחרונה הצלחנו להגיע לאחר סינונים להגיע לזימון של 22 אנשי מילואים לתעסוקה מבצעית, כמה הגיעו?"…
    לא התפתיתי לנחש אז שתקתי..
    מה היתה תשובתו?
    0 אנשים הגיעו.
    אתם מבינים?
    0 אנשים יגיעו.
    בקיצור LAISSER FAIRE

  21. מרכוס מכה שנית הגיב:

    מר עמיקם גחלילי לא יקר.
    לו היית חוקר ושואל, היית מגלה שעמותת "הגדה השמאלית" הוקמה על ידי חד"ש, שאינה מפלגה ציונית. על כן אין בעיה ואדרבה, זהו המקום הטבעי לומר שאני לא אוהב ציונים ולא ימחקו את התגובה שלי. יתרה מזאת, לא הייתה בה הסתה כי לא קראתי לפגוע באף אחד, אלא להפסיק את הפגיעה שאתה כל כך אוהב.
    ולבת של ניצולת שואה: אני לא רק יהודי, אלא יהודי מאמין. מנין הסקת שאני לא יהודי? כמו שאמר אהרון שבתאי, טנקים זה לא יהודי. לירות בילדים זה לא יהודי. לדרוס פעילי שלום זה לא יהודי ולשבת בווילות שמשקיפות על מחנות פליטים ולעקור ולשבור ענפי זיתים זה לא יהודי.
    אני כן יהודי.

  22. למרקוס אוראליוס /מבת של ניצולת שואה הגיב:

    לפי השם שלך הנחתי שאתה איש דת נוצרי ולכן הצעתי לך את הספר שכתבה אימי על השואה. ומכיוון שאתה יהודי אני משנה את טון התגובה שלי מ"מסביר"ל"כועס מאד" וגם "זועף. איך יהודי יכול לרשום בהקשר לחיילי צבא הגנה לישראל את המילים ק ר מ ט ו ר י ו ם
    . א ס -א ס וורמאכט. איך לא קיבלת בחילה וסחרחורת ואיך לא רעדה לך היד כשרשמת את המילים המפלצתיות בהקשר לילדינו הטובים חילי הצבא המוסרי והאנושי ביותר בעולם. בוש והכלם לך וכמו שכתוב: מהרסיך ומחריביך ממך יצאו"

  23. מרכוס מוסיף ומכה הגיב:

    "הילדים הטובים" הרגו בדם קר אישה בת 24, שנסתה למנוע בעדם להרוס בית. נהג הבולדוזר נסע עליה ואז חזר ברברס, כדי לוודא הריגה.
    אין לי שום בעיה עם האמירה שלי. רוצח הוא רוצח וזה רצח נפשע במיוחד, בגלל הקונטקסט. אלה הילדים הטובים שלך? ככה את מחנכת את הילדים שלך? את אומרת להם שדמם של פעילי שלום מותר? אם כן, גם את משתפ"ית של הנהלת הפלנטה האחרת שאנחנו מקיימים בשטחים.

  24. ומכה אחרונה להיום: הגיב:

    ואגב, אם תעייני, תגלי שכתבתי שבשטחים "אין קרמטוריום". פשעי מלחמה מגיעים בכל מיני גדלים אבל מי שמבצע אותם הוא פושע אף אם הוא אינו מפעיל ק ר מ ט ו י ו ם.

  25. מר מר קוס הנכבד הגיב:

    אתה מביש בהתנהגותך ובהתבטאויותיך את האבות המיסדים של המפלגה שהאתר הזה קיים בחסותה. המפלגה מעונינת לקדם את ה דו-קיום ואת האחווה בין שני העמים. ואתה עושה את ההפך. כפי שאמרו חז"ל:" מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך" . שבוע טוב ומבורך לכל באי האתר.

  26. חבר המערכת הגיב:

    אתר הגדה השמאלית אינו שייך ולא נוצר בידי מפלגה
    כלשהיא ומשום כך אין לתגובה שמעל להערה זו – כל
    שחר. ה"אבות הייסדים" של אתר זה הם חברי המערכת,

  27. מר קוס (לא חשבתי על זה, שם לא רע) הגיב:

    חבר מערכת יקר: האם עמותת "הגדה השמאלית" לא הוקמה על ידי "חד"ש" ולא פועלת באמצעותה? האם מועדון "הגדה השמאלית" לא שוכן ברח’ אחד העם 70, לשעבר "בית הידידות ישראל-בריה"מ" והיום מטה חד"ש בתל אביב?
    בבקשה, רק תשובות ישירות.

  28. ל מרקוס אוראליוס הגיב:

    אדוני בחר להסתתר מאחורי שם לטיני שבשפתינו העתיקה ניתן לרשמו כ:מר קוס אוראלי. המגיב/ה שהתכסחת עמו/ה פנה אליך והגיב בכינוי כפי שרשמתי, אבל המערכת מחקה אותו לאחר כשעה..(וטוב עשתה) אני מצידי מעדיף את 5 המילים הראשונות של הכינוי.

  29. חבר המערכת הגיב:

    אמת, לקחנו לעצמנו את שמו של המועדון (ברשותו) – אך
    האתר ל א הוקם מטעם חד"ש או מק"י ואין כל קשר בין
    המערכת וביניהן. חברים שונים במערכת ובין הכותבים,
    הם חברים בחד"ש או במפלגות אחרות ו/או בלתי מפלגתיים.

  30. מרקוס, לעניין השם הגיב:

    ואכן, יפה פרשתם. בחרתי להתכנות "מרקוס אוראליום" משום תלותי הרבה בדברי מתיקה ובגלל התמכרות אחרת ונדירות ההיצע המצערת.

  31. עמי הגיב:

    כשנישאל איך קרה שעם שלם הלך כעדר פילים אחרי הגנרלים, לכבוש ולדכא את העם השכן. הסרבנים יהיו אלו שכולנו נוכל להתגאות בהם.

  32. לעמי הנכבד הגיב:

    אין לנו כל כוונה לכבוש ולדכא עם אחר. אנחנו רוצים מאד, מאד, מאד, להגיע להסדר שלום עם הערבים אך אין אם מי לדבר. בלבנון ובשטחים שולטים פושעי כנופיות שמאומנים ממומנים ומחומשים על ידי איראן, עיראק, סוריה ולוב. עד שבוש לא יסים את הטיפול בציר- הרשע ויחליף את מנהיגי הטרור במנהיגים מסוגם של מובארק ועבדאללה–לא ישכון כאן שלום. ולהגיד שהבנים הצעירים שלנו נהנים להיות בשטחים ולשלוט על עם אחר זהו פשע , רמיה, הטעיה וטשטוש בוטה ואגרסיבי של המציאות לטובת דמגוגיה זרה ולוחמנית.

  33. אשר כהן, חדרה הגיב:

    יש לי השערה מעניינת- מה דעתכם על ההשערה שחלק מכותבי האתר/המגיבים האנטי ציוניים/השמאליים הרדיקלים- אינם יהודים כלל ועיקר אלא ערבים משכילים, דוברי עברית רהוטה, האמונים על גישה לרשת, ובמסווה שם העט היהודי שלהם- מטיפים לדבר בו איש אינו דן והוא: מעולם לא קיבלו מוסלמים מאמינים את שלטונם של "כופרים" עליהם לאורך זמן. באף תרבות, תחת כל שלטון,נאור יותר ונאור פחות, לא קיבלו המוסלמים בעבר ולא יקבלו בעתיד, את שלטונם של "בני החזירים והקופים"או כופרים אחרים, אשר תרבותם ואורח חייהם נחשב בעינהם נחות ודקדנטי. רק מצב הפוך אפשרי- ואז יקבלו הכופרים תנאים נאותים. אבל מצב בו מוסלמי נשלט על ידי כופר? לא יעלה על הדעת, וכל הדרכים פתוחות למגר בג’יהד מצב נתעב זה. כולם מתעלמים מעובדה פשוטה – מעולם לא היה בתולדות המין האנושי, מצב כמו היום בו יש כח בידי מעטים כל כך להרוג רבים כל כך.לפיכך- האיסלם הקיצוני בא עלינו לכלותינו.וזה להערכתי מה שהאמריקאים רואים לנגד עיניהם. וכפי שמצוטט גנרל יפני שאך זה התבשר על הצלחת ההתקפה על פרל הרבור "חוששני כי הערנו ענק מרבצו", כך דומני, צטטה זו יפה לבן לאדן. וטוב שכך.

  34. לאשר כהן הגיב:

    יתכן ויש צדק בדבריך,אולם גם בין בני עמנו ולא רק בקרב בני דודינו קימים לא מעט שונאי ישראל. עוד מספר ימים נקרא בהגדה של פסח: שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. שבת שלום ומבורך.

הגיבו ליונתן ארבל

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים