הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-9 באפריל, 2003 4 תגובות

מידע שאין חמור ממנו נפל לידינו באקראי, שר האוצר החדש, ביבי נתניהו, בישר לנו מעל מרקע הטלוויזיה, בפנים של אדם שמת מונח לפניו, שבבואו למשרד האוצר מצא לתדהמתו שהקופה ריקה. מחריד! מי פרץ את הכספות, שאלנו איש את אחיו. כשוך ההלם התחלנו לחשוב. מה זה? מה קורה שם למעלה באוצר? אף אחד לא סופר את הכסף בסוף היום, לפני שהולכים הביתה? מי הוא זה שהיה שר אוצר לפני ביבי? זה לא מי שעכשיו שר החוץ שלנו? מצמרר! והיכן היו כל השנים האלה המנכ"ל, החשב הכללי, בכירי המשרד, הקלדניות? כולם נרדמו בשמירה?

אחרי יומיים ניסינו לנחם את עצמנו. אולי בכל זאת לא הכל אבוד. נזכרנו שבעצם ביבי עצמו אמר לנו – מטעמים של גילוי נאות – שכבר שנים רבות יש לו חלום (ואנו נזכרנו במרטין לותר קינג), והוא מייחל ליום הזה שבו יוכל להניח אל מול פני האומה חוק כמו זה, עכשיו, שנועד להציל אותנו ממש ברגע האחרון, "שלושה מטרים בלבד מן התהום"!!! איזה פחד…


אבל החבר שלי שמכיר את ביבי לפני ולפנים, גילה לי שמה שביבי רוצה באמת (מה זה רוצה – מת) זה לחסל אחת ולתמיד את "ציר הרשע" – את ה ה ס ת ד ר ו ת . כן כן, "יא ברכן".


עובדים טובים זה עובדים לא מאורגנים – כמו לפני למעלה ממאה שנים. הבו לנו עובדים טובים!

תגובות
נושאים: מאמרים

4 תגובות

  1. אמנון הגיב:

    האם אתה הוא ממרד הימאים ? איפה התחבאת כל השנים ? קום התנערה עם חלכה עם עבדים ומזי רעב .נדמה לי שמי שנלחם בך אז היה אלמוגי מההסתדרות שהפעיל משטרה נגד השובתים , שכחת ?

  2. יעקבסון שלמה הגיב:

    מטעמי היגיינה אין באפשרותי לצפות בטלוויזיה, אך אם נכונה טענת המאמר על כך ששר האוצר הנוכחי הצהיר מעל המרקע שבבואו למשרד האוצר מצא לתדהמתו קופה ריקה, אזי יש בהחלט מקום לתהיות שאינן קשורות למחלוקת בין ימין לשמאל, אלא לאופו שבו תקציב של מאות מיליארדי שקלים, פרי עמלם של מיליוני אזרחי המדינה, מתנהל. האם קופאית משמרת שניה בחנות כל-בו שכונתית היתה יכולה להעיז לטעון טענה כזו לאחר שהחליפה את קודמתה? האם היתה נשארת ולו שעה נוספת באותו מקום עבודה? האם לא היתה נפתחת נגדה ונגד קודמתה חקירה פלילית? האם אין כלי בקרה מינימליים במשרד האוצר? האם קופה ריקה אינה מהווה סיכון בטחוני ממדרגה ראשונה? ואם הקופה "התרוקנה" כך לפתע ומאות מיליארדי שקלים שמר נתניהו סבר שנמצאים בה נעלמו, אז להיכן הם נעלמו?
    חבל ששאלות אלמנטריות מסוג זה ניתן למצוא רק ב"גדה השמאלית". אולי בעלי ועורכי "ידיעות", "מעריב" וערוצים 1 ו-2 יודעים את התשובה אך לא רוצים לספר לציבור. אז שיספרו לפחות לביבי!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    בס"ד
    שלום נמרוד אשל,
    ביבי הוא חניכה של השיטה הקפיטליסטית האכזרית ביותר.
    לא רק שמה שאמרת הוא אכן כך, אלא שמצידו של נתניהו (ולי, מה לעשות, אין חברים במקומות המסוימים שציינת…) היה מעונין לפרק או "להפריט" את ההסתדרות(איך ייתכן שבמדינה קפיטליסטית מתקדמת יהיה ארגון אשר דואג ואחראי לצרכיו של כל עובד מכל מגזרי המשק, החל ברופאים וכלה באחרון עובדי המדינה??? תוהה לעצמו שר האוצר). בארץ בחרותו והתבגרותו, "אחווה הדדית" היא לכל היותר בדיחה גרועה…
    ולזה, לדאבוני, יש השפעה על דרכו כראש ממשלה ועד לשרות האוצר

  4. שי גלי הגיב:

    וואלה, טוב לראות לוחם ותיק כותב.

    כמו אז גם עכשיו ,
    לצערנו הרב ,
    המנגנון המסואב
    והבירוקרטי הנרחב…
    שלטי חוצות ללא גב
    אין מאבק ולא קרב
    על דבר לא מורכב
    לא בקשנו זהב
    זהו קרב על קיום
    לעולם לא או, עכשיו!!!

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים