הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-2 ביוני, 2003 32 תגובות

פלוגה 101 בגדוד הצנחנים הוקמה בשנות החמישים ולמרות שחייליה סיימו קורס צניחה הם לא היו חלק מיחידת הצנחנים הסדירה של הצבא. הרמטכ"ל משה דיין הוא שהורה להקים את הפלוגה והעמיד בראשה סגן צעיר בשם אריאל שרון, מכפר מל"ל ומפא"יניק ללא רבב. דיין הטיל עליו לבלום ולהרתיע את חדירות הפדאיון לישראל. הפדאיון היו ברובם איכרים פלסטינים שגורשו מבתיהם במלחמת 1948, "שוכנו" במחנות פליטים בירדן ובעזה וניסו להתקיים מגניבות מיישובים חקלאיים בישראל, שלוו במעשי רצח ונקם תוך מעבר הגבולות. הפדאיון גרמו נזקים כבדים להתיישבות הוותיקה והחדשה וגרמו לעולים חדשים במושבים בנגב ובגליל לברוח לערים במרכז המדינה.

מאחר שלא ניתן היה לאתר את הפדאיון עצמם, פליטים שנבלעו במחנות – התחיל צה"ל את מדיניותו הידועה של הרתעה באמצעות פגיעה ביחידות הסדירות של מצריים וירדן כדי להניעם למנוע את חדירות הפדאיון. יחידה 101 בפיקודו של שרון מילאה את התפקיד העיקרי בתקיפות מחנות צבא ויישובים אזרחיים במצריים ובירדן במסגרת מה שנקרא אז "פעולות-התגמול". אז, כמו עכשיו, הביא "התגמול" לפעולות נקם של הפדאיון, שהפכו בסיוע המדינות בהן שכנו לכוחות חצי-צבאיים. פעולות התגמול היו לעתים קרובות מעשי טבח באזרחים חפים מפשע שנומקו בצורך "ההרתעה". שרון הצטיין כבר אז בשקרים שבדה כדי להצדיק את פעולות היחידה ואפילו ראש הממשלה דאז, דוד בן-גוריון, לא האמין לדיווחיו. מנחם בגין לא היה הראשון שלא האמין לו. בפיקודו על יחידה 101, פיתח שרון את הטכניקה של המצאת פרובוקציות מצד האויב שיתנו סיבה לתקיפה, ללא כל סיבה אמיתית, על מדינה שכנה.


באותן שיטות שקר ורמייה – פועל שרון מאז הצבתו בראשות הממשלה. איש אינו יודע מה גורם למה: "סיכול" (כלומר: רציחתם של פלסטינים) או, פיגוע התאבדות? עובדה היא, ששיטת 101 של שרון (ולפניו ברק) – מונעת כל ניסיון למו"מ זה כמה שנים.


במחצית השנייה של מאי החליט הנשיא האמריקאי ג’ורג’ ו’ בוש לפעול בתקיפות לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. אין לי ספק, שבוש כנוצרי מאמין, שואף בתוכי תוכו להביא שלום לאזור. אולם העיתוי והתקיפות מחייבים הסבר: בוש ניצב לפני בחירות בעוד שנה וחצי. הוא הסתבך בהרפתקה העיראקית הגובה מדי יום חללים אמריקאיים, ללא הצלחה שנראית באופק, להקמתו של משטר "דמוקרטי". אפגניסטן כולה, פרט למרכז קבול הבירה, חזרה להיות בשליטת הטליבאן. בוש ובלייר מושמים ללעג ולקלס בכל עיתון רציני בעולם ובארה"ב, על אי מציאת נשק להשמדה המונית. בוש יודע כי עיראק תהפוך במהרה לווייטנאם שנייה לכוחות האמריקאיים המוצבים בה, והוא יודע כי הוא ובלייר לבדם לא יוכלו לצאת מן הבוץ בחידקל.


מעבר לחרפת עיראק ואפגניסטן, מה שיכריע את הבחירות לנשיאות ארה"ב, תהיה הכלכלה האמריקאית הנמצאת בשפל חמור. בוש מבין כי עלויות ההרפתקה העיראקית בתוספת קיצוצי המס לעשירים שיזם הביאו לנפילת הדולר האמריקאי – מאיימים על חוסנה של הכלכלה האמריקאית. ארה"ב זקוקה בכל שנה לזרימה פנימה של 350 עד 500 מיליארד דולר מכל העולם, שיושקעו בנכסים אמריקאיים ובעיקר באגרות חוב ממשלתיות לזמן ארוך. אם תקטן השקעה זו, ייווצר גירעון חמור במאזן התשלומים האמריקאי ויתפתח משבר כלכלי כמו בשנות ה-30. עד כה זרמו הדולרים לארה"ב מיפאן ומאירופה, אך יפאן אף היא במשבר כלכלי חמור זה שלוש שנים והיא הפסיקה להשקיע בניירות אמריקאיים. האירופאים כבר מחזיקים ב-40% מכל אגרות החוב האמריקאיות לזמן ארוך והמשבר הכלכלי החמור בארה"ב גרם להם להסס בהמשך ההשקעה.


עד כה לא היתה חלופה להשקעה בניירות דולריים. לפני כשנה הפך היורו למטבע מושך ובטוח יותר מן הדולר. הכספים שעד כה הושקעו בניירות דולריים, הומרו לאחרונה ליורו, ששערו עלה במקביל לירידת הדולר.


זו הסיבה שלמרות הריבים והמחלוקות בין אירופה לארה"ב בנושא עיראק, בוש הגיע השבוע לפסגת המדינות המתועשות כשהוא נוטף נופת צופים, כדי להשפיע על האירופאים להמשיך ולהשקיע בניירות דולריים. בוש לחץ בחמימות את ידו של שיראק וכדי לרצות את האירופאים הוא מפעיל את לחציו על ממשלת ישראל – כפי שהאירופאים דרשו ממנו.


בוש יודע היטב, שללא חידוש הזרמת הכספים מאירופה לניירות הדולריים – המשבר הכלכלי בארצו הוא בלתי נמנע. כדי למנוע זאת הוא ילחץ ויכופף את ידיה ממשלת-שרון. בין אם חושב בוש ש"הקול היהודי" איבד מכוחו (כפי שכתב כאן אלכס מסיס) ובין אם לאו – בוש נאלץ לקבל את דרישות האירופאים כדי להבטיח את חידוש ההשקעות במוצרים פיננסיים דולריים. הוא גם יציע לשתף יותר את אירופה בשיקום עיראק ולכך האירופאים אינם מוכנים – הם רואים כיצד קורס משטר הכיבוש בעיראק כמו באפגניסטן ואינם ממהרים להיכנס למיטה חולה ולהציל את בוש ובלייר. הם אומרים: קודם שימצאו את הנשק להשמדה המונית שהיה "הסיבה" למלחמה. בוש יצטרך לשלם הרבה, במחוות מדיניות לאירופאים, כדי שיסכימו לסייע לו בעיראק.


הסיבה לדחף שאחז בבוש להביא שלום לאזורנו היא הכרתו שיוכל להצליח בכך בשל תלותה המוחלטת של ישראל בארה"ב. זה התשלום היחיד שהוא יכול לתת לאירופאים בתמורה להשקעותיהם בניירות דולריים. מה שנותר לנו לראות הוא כמה זמן יתמיד בוש בלחצו על ישראל, וכאן יש לחזור לפתיחתו של מאמר זה: טכניקת הפרובוקציות בפעולות התגמול על ידי סגן שרון, שהיה לראש הממשלה. שרון בוודאי יודע את כל מה שאנו יודעים. הסיכוי שלו לשרוד ולמנוע את הגשמת התוכניות האירופיות באמצעות בוש – הוא במלחמה על הזמן. אם לא יקרה שום דבר מהותי עוד שנה וחצי – או אז ייבחר נשיא חדש בארה"ב שלא יהיה זקוק אולי לאירופאים.


מדיניות שרון תהיה ל"הרוויח" זמן, למשוך כל דיון, כל החלטה ולעודד פרובוקציות כמו רצח השגריר ארגוב בלונדון, שאיפשר את הפלישה ללבנון ב-1982. כל פיגוע המוני או פגיעה באישיות ישראלית בכירה שתיוחס לפלסטינים – תאפשר לשרון להפסיק כל פעילות ב"מפת הדרכים" לזמן רב. שרון זוכר היטב כי יצחק שמיר עיכב במשך 7 שנים את רונלד רייגן ואת בוש האב. היצליח לעכב לשנה וחצי את בוש הבן?

תגובות
נושאים: מאמרים

32 תגובות

  1. מתי יופעלו הסנקציות הגיב:

    השאלה הגדולה מדוע על שרון לא למשוך זמן? מה הן הסנקציות שיטיל עליו אדון עולם – בוש. ומדוע אדון עולם אשר ברא – נעלם מהמזרח התיכון ומן העם היהודי והערבי ומשאיר אותם להתבוסס בחרבותיהם של מנהיגים אלו.

  2. נוריתה שקד הגיב:

    למה מתכוון מר לביב(הידוע כעתונאי שקול והגיוני) בפסקה הבאה: כל פיגוע המוני או פגיעה באישיות ישראלית בכירה שתיוחס לפלסטינים – תאפשר לשרון להפסיק כל פעילות ב"מפת ………. האם יש כאן רמז גלוי או סמוי. מר לביב, אני מחכה לתשובתך !

  3. יוסי שורץ בפ הגיב:

    אני מתקשה לא פעם לרדת לסוף דעתם של השמאל הליברלי. לא שאיני מבין את מה שהם טוענים, אלא איני מבין מאיין הם לוקחים את האפשרות להצהיר הצהרות ללא כל כיסוי.
    כותב יגאל לביב:.
    ". אין לי ספק, שבוש כנוצרי מאמין, שואף בתוכי תוכו להביא שלום לאזור."
    מדוע אנו צריכים לחשוב ולו לרגע שהפונדמנטליזם הימני לאומני גזעני הנוצרי בארצות הברית רוצה שלום?
    מה היה מר לביב חושב על הצהרה כי הכובשים הספרדים של אמריקה הלטינית רצו שלום שכן הם האמינו בברית החדשה? מה הוא היה חושב אילו היה קורא במקום כ שהוא, כי הצלבנים שהגיעו לירושלים וטבחו 70 אלף נפשות, כולל ילדים נשים וזקנים האמינו בשלום משום שהם היו נוצרים.
    ערב המלחמה מי שלא זוכר התייחס בוש לעצמו כצלבן עד אשר הוסה על ידי יועציו שידעו משהו על הפרקטיקה של הצלבנים.
    לאחר הטבח והשוד של בוש בעיראק אנו צריכים להאמין שהוא מעונין בשלום?
    יתר על כן מאיין ההנחה כי בוש זקוק לסיוע אירופאי? היחס שלו לבורגנות האירופאית הוא יחס של אדון המתעמר בנתיניו. כך למשל בעוד החברות האמריקאיות הגדולות עומדות להפיק רווחי ענק בסדר גודל של 100 מיליראד דולר, הרי הוא מעניק לבריטים חוזה מסכן בגודל של חצי מליון דולר. גרמניה וצרפת מתרפסות לפניו כפי שראינו לאחרונה בהצבעה באו"ם כאשר הג’נטלמנים האימפריאליסטים האירופאים העניקו את עיראק כקולוניה לכוחות הכיבוש בעיראק.
    נימוקים אלו הם בסך הכל טיעון רציונליסטי שבא להסביר מדוע היונים בישראל תומכים באימפריאליזם האמריקאי ומעניקים תמיכה ביקורתית לשרון, כאשר הביקורת שלהם שהוא אינו ילד טוב ומומשמע של בוש

  4. אפשר להתווכח הגיב:

    אפשר להתווכח מה באמת רוצה בוש אבל לי יש מעט ספקות לאן מוביל שרון. מאחר ושלום יכול להתבסס על מתכונת כללית של חזרה, פחות או יותר, לגבולות 1967, נראה לי שראש הממשלה יביא שלום לאזורנו אחרי שיצמח שער על כפות ידי. גם אם, באופן פלאי כל שהוא, היה שרון רוצה להביא שלום היו הכוחות הנציונליסטים והקלריקליים מונעים זאת מכולנו. סבורני שישועה לא תצמח לנו מאיש זה.

  5. אבנר הגיב:

    יגאל.
    אמנם אני בדרך כל מסכים לניתוחים שלך ,אבל חשוב לדייק בעובדות ,אם רוצים שיתחסו אלייך ברצינות.
    המשפט "פלוגה 101 של גדוד הצנחנים" היא קשקוש גמור.

    יחידה 101 לא היתה יחידה של גדוד צנחנים, אלה יחידת קומנדו נפרדת שפעלה 5 חודשים בלבד בעיקר נגד מטרות אזרחיות(גרוש שבט הטראבין מניצנה, לדגמה) ולאחר פרוקה אוחדה עם גדוד הצנחנים 101.

  6. אמנון הגיב:

    ליגאל – מדוע אתה חוזר על אותה מנטרה – שרון שקרן בוש מתמוטט ארה"ב בשקיעה . האם זה מהרהורי ליבך .
    מתכנסים 5 ממנהיגי מדינות חשובות של ארצות ערב בנסיון למנוע את הטרור , מגיעים להבנה עם בוש ,אבו מאזן , באם יספק את הסחורה של מניעת הפיגועים יזכה בהסרת הסגר ומניעת חיסולים . הכיוון חיובי, למה לא לפרגן ולתת סיכוי למהלך זה .
    המציאות היא לא שחור לבן . אם תמצא פשרה ויקומו מנהיגים פלשתינים מציאותיים , יתפשרו ויזכו בהישגים שלא השיגו בכל שנות האינטיפדה . יש לזכור שמדינה פלשתינית תזדקק תמיד לעזרת ישראל בנושא תעסוקה ותשתיות .

  7. דובר אמת הגיב:

    תיקון לתיקון של אבנר .יח’ 101 הוקמה ביולי 53 על ידי רס"ן אריק שרון שהיה באותה תקופה סטודנט . ביחידה היו כ 50 חיילים . בתחילת 54 אוחדה היחידה עם גדוד הצנחנים 890 אשר ביצע את מרבית פעולות התגמול בשנים 54 – 56 . יחידה 101 קבעה סטנדרטים של לחימה שעד עתה מיושמים בצה"ל.
    הפדאיון חדרו לישובים על מנת להרוג והתגובה היתה אז פגיעה בכפרים ערביים שנתנו גב לאותם מרצחים.
    אגב מי שלא זוכר ה"אינטיפדה " הזאת בוצעה 14 שנה לפני ה"כיבוש" – אין חדש תחת השמש , רק הזכרון סלקטיבי !

  8. "אחרון הנמחקים" הגיב:

    כל כך טועים, כל כך מפספסים שבא לבכות ולצחוק גם יחד.

    פרשן פלשתינאי שהופיע אמש בפוקס ניוז קבע בערך כך:

    בועידות הנערכות עתה באזור אין צורך בשום החלטות חדשות. האום החליט מזמן וכל שנותר זה לדון בדרכי הביצוע, דהיינו נסיגת היהודים לגבולות החלוקה והחזרת הפליטים. אני מתרשם שזאת גם דעתם של מרבית המשתתפים האקטיביים באתר זה.

    ואני הקטן, ישראלי בשנות השישים לחיי, יליד הארץ
    מודיע לכם בהכנעה:
    הפלסתנאים טרם התחילו לחטוף את מה שמגיע להם.
    וכאשר יחטפו, העולם ברובו יעמוד מהצד ויריע.

    השקט יושג רק לאחר שהערבים יקבלו את ישראל באזור כעובדה מוגמרת ולטווח רחוק מאוד. ואז רבותי, אז כל יתר הפרטים יהפכו לשוליים !

  9. ציקו-מצביע חד"ש הגיב:

    אריק תן לי סיבה לאכול את הכובע!
    בהצלחה בפיסגה!!!

  10. יגאל לביב הגיב:

    למריתה שקד:הרמז ברור ביותר.הפתיחה של הרשימה באה להזכיר נשכחות משנות ה-50 כאשר שרון יזם פרובוקציות כדי ללבות מתיחות ולהביא לאישורי מעשי תגמול.
    גם בשלוש השנים האחרונות קשה לומר מה גורר מה:הרציחות הממוקדות של פלסתינאים או הפצצות האנושיות.
    ההתנקשות בשגריר ארגוב נעשתה על ידי ארגונו של אבו-נידאל.בפרסומים בינלאומיים רבים כולל של פרשן הארץ יוסי מלמן צוינו הקשרים ההדוקים בין אבו-נידאל למוסד הישראלי ולסי.אי.איי.אין הוכחות כי ההתנקשות בארגוב הוזמנה על ידי ישראלים,אבל היא מתאימה לשיטת הפרובוקציות של שרון המוזכרת לעיל.

    לאמנון:
    הקביעה כי שרון שקרן היא עובדה היסטורית שהוכחה במשפט הדיבה בין שרון לעוזי בנזימן מעתון הארץ.
    אשר לדעתו של בן-גוריון עליו,עדי ראיה סיפרו כבר והדבר פורסם ולא הוכחש כי כאשר לוי אשכול היה שר הביטחון הוא ביקר אצל קודמו בתפקיד בן-גוריון בשדה בוקר.בן-גוריון שאל את אשכול ישירות אם אריק שרון ממשיך לשקר לו.אשכול מלמל משהו ולא הגיב.
    אשר לבגין,כל מקורביו כולל בנו מאשרים כי חשב את שרון לשקרן.
    לגבי יתר דבריך,נחכה ונראה.

  11. לדובר אמת הגיב:

    לכאורה אתה מספק ראייה ריאלית ולא סלקטיבית,אבל מימרתך אודות "האינטיפדה" שהייתה 14 שנה לפני "הכיבוש" כדבריך מדגישה עד כמה אתה ,סלקטיבי ורדוד בביקורת המציאות וההסטוריה שלך.
    פעולות הפידאיון,לא מלמדות אותנו דבר וחצי דבר שרלוונטי לכיבוש של 67′,שמתקרב למסקנותיך.
    פעולות הפידאיון היו המשך ישיר של מלחמות האזרחים שהתקיימו בארץ ישראל עד 48′.
    אתה מיתמם בצורה דמגוגית כאשר אתה מציג את הסיטואציה בארץ לפני הכיבוש של השטחים ב-67′ ככזו שהייתה לכאורה להכיל אידיליה.
    המציאות היותר מורכבת הייתה,שבקרב הפלשתינאים שנפלטו,ברחו,וגורשו בעקבות 48′ היו תחושות תסכול,ונקם רבות ומפותחות והם אלו שהובילו להתקפות הפידאיון.
    מה צריך היה לעשות? ( הרי תמיד חושבים שהשמאל רק נותן ביקורת לא?), מהצומת של 48′ היה צריך להחיל את "קיר הברזל" הז’בוטינסקאי,היינו הגנה עיקשת ואמיצה על גבולות המדינה,מתן זכויות שוות ואמיתיות לכל תושביה,הבנה ודגש על המילה הבנה, של הסיטואציה הנוכחית בה קיימת מוטיבציה בקרב הפליטים לפגע בנו בשל מה שקרה, והבנה שפעולות כמו שדחף ויזם שרון מספקות לנו תחושת נקמה וכח בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הן אלה שגורמות לצד השני להניח שהתוקפנות שלנו נובעות ממגמות התפשטות ארוכות טווח ונרחבות יותר,שלא לדבר על כך שהפעולות הללו שפגעו בין השאר בלא מעט חפים מפשע היוו דלק לגלים חדשים ומעודכנים של שנאה אלינו.

  12. לקוראינו -כותבים יודעי העברית אך לא יודעי האמת. הגיב:

    הערבים לא מחפשים נקם–תכניסו למוחות השטופים שלכם. הם לא רוצים אותנו כאן כי אנו נטע זר ולא שיכים לאיזור. לכן הסכם כלשהוש"יריח"טוב גם אם יגובה ע"י ארה"ב(ראו ההסכמים בוויטנאם) לא יעזור ליהודים שרוצים לחיות כאן במדינה יהודית ללא קיומה של מדינת ישראל חזקה, נחושה ,יוזמת ומאימת כל הזמן. כן -חזקה ומאימת כל הזמן. רק כך הערבים והמוסלמים יראו שכדאי להם לכבד הסכמים. ולאלו קוראים לעצמם ש מ א ל : אינכם שמאל ,לא הייתם ולא תהיו לעולם. השמאל האמיתי הם אנשי ארץ ישראל היפה והעובדת, אילו שבנו את המדינה, אנשי הקיבוצים והמושבים ואנשי המושבות של פעם—הם השמאל האמיתי והיום אפשר להוסיף אליהם את אנשי בני עקיבא הם החלוצים של היום. כל אלו שיושבים ומקלידים באתר הז ה דעות אנטי-ציוניות ופרו-ערביות הינם סתם בטלנים . אהרן צופר.

  13. לצופר הגיב:

    לעולם לא נחיה על חרבנו. הוכיחו את זה יהודי העולם שלא מוכנים להגיע לכאן. ברובם. ועוד פחות מהם יגיעו לכאן עם הימשכות המצב והיותה של ישראל מדינה מאיימת. כי גם האירופים לא יהיו מוכנים לסבול איום מתמיד עליהם.

    גם הישראלים המתונים (הקיבוצניקים) שרבים מהם באתר זה – לא יחיו כאן אם ידעו שאין תקוה ליהודי לחיות בשקט בקהילתו.

    אנשים כמוך הם האנטי ציונים האמיתיים. מגרשים את התקוה מעם ישראל. וכמו שאנו רואים – הכלכלה הישראלית, הרוח, התרבות, האהבה וכל השאר לא שוררות כאן – לא בגלל קומץ של אנשי שמאל זניחים שמעולם לא היו בשלטון (רק הטיפו לאידאולוגיה שמיושמת שנים אחרי שאמרו אותה) אלא בגלל שלטון של "שמאל" (עבודה) ו"ימין" (ליכוד). אלו המפלגות שאחראיות למצב המחורבן של ישראל.

    אנשים כמוך בדבריהם מעודדים את האויב. כי ידוע שאף אומה לא שרדה לעולם רק על חרבה. בזכות אנשים כמוך – לערבים יהיה אטום – ולישראל שלום.

  14. מיכאלה אשניר הגיב:

    אני מגיבה לתגובה שנמצאת לפני.אני חושבת שצופר צודק. אם לא נהיה חזקים ,מסוכנים ומאימים מצבנו יהיה בכי רע. עלינו לשאוף לשלום עם כל אויבינו הקרובים והרחוקים. אנו צריכים להגיע לשלום אליו שאף להגיע יצחק רבין עליו השלום. השלום חיב להיות מתוך עוצמה. הערבים ובני בריתם צריכים לדעת כל יום כל היום, שלא כדאי להם להפר את השלום.אחרת לא יהיה שלום.

  15. תגובה לצופר הגיב:

    אני לא מאמין למראה עיני . מאוכלוסיה של 600000 אלף יהודים הגענו לכ – 6 מיליון . כולל עליה מבורכת של מיליון יהודים מחבר העמים בשנים האחרונות. גם בשנה הקודמת הגיעו כ 30000 יהודים והיא אכן נחשבת לשנה חלשה .ואתה כותב שיהודים לא רוצים לבוא לפה . אנו מחכים לכל יהודי שיבוא לפה , כל יהודי בין אם בא או לא הוא אזרח ישראלי בפוטנציה. דבר זה הוא ללא תקדים ומייחד אותנו בכך מיתר העמים .

  16. לצופר הגיב:

    קרא את הדוחות האחרונים. יהודים לא רואים בישראל מקום פונציאלי. הם ברחו מאירופה לארה"ב. מארה"ב הם לא מגיעים. אלו שמגיעים משם לא מוותרים על אזרחותם האמריקאית.

    מארגנטינה לא עלו 200-300 אלף היהודים – למרות המצב שם. מצרפת הם לא חולמים לבוא. ועוד ועוד. היהדות פשוט ויתרה על ישראל. כבר עתה (תברר בסוכנות היהודית) יהודים רבים ברוסיה מבכרים להגר לארה"ב או לאירופה – העיקר לא לישראל.

  17. למיכאלה הגיב:

    הערבים יודעים זאת. עדיף שנהיה חזקים ברוחנו ובכלכלתנו (כולל באטומנו) מאשר באיומינו הבלתי פוסקים.

    לא צריך לחיות על החרב.

    באירופה לא חיים על החרב. למרות שהמלחמות שם היו הרבה יותר אכזריות מהקרבות הקטנים כאן באזור. אז תני קרדיט לאופציה של שלום. ואל תגידי כאן זה לא אירופה. כי ישראל היא כמו אירופה. היא גזענית כמעט כמוה, לבנה במנהליה, נצלנית – ובכל זאת מסוגלת להתפשר אם רק תרצה.

    הערבים הם גם כמו אירופה. הם מקבלים הסכמים ועומדים בהם. לא פחות חשוב.

  18. נוריתה שקד למר לביב הגיב:

    אתה כותב בדר"כ דברים מענינים. דבריך על שרון אינם מקובלים עלי כי לא כך אני רואה את ראש הממשלה שלנו. אבל גם אם משהו נכון אזי עדיף,במאורת הנחשים בה אנו נמצאים לצערנו (מנהיגי המזה"ת), שיהיה לנו ראש ממשלה שיודע לדבר את שפתם ,שהרי כל הזמן הם מרמים את כל העולם (סיפורי אלף לילה ולילה). בעולם בכלל ובאיזור שלנו בפרט אסור ליהודי להיות נאיבי, האם לא כך?!

  19. שמתם לב? הגיב:

    שמתם לב שהחמאס ומועצת יש"ע מתחרים ביניהם מי מתבאס יותר מהפגישה של שרון בוש אבו מאזן?

    כלומר יש מצב שהעניינים רציניים.

    ואם לא? העיקר שהחברה האלה מבואסים.

    זה עדיף על שנות הבאסה שלנו פה בשמאל הקטן.

    שי

  20. גם שרון ב"נחשים"? הגיב:

    המגיבה "נוריתה" כתבה "מאורת נחשים(מנהיגי המזה"ת)-
    היא בוודאי סבורה ששרון, אותו היא מעריצה – נכלל
    בין מנהיגי המזרח התיכון… – ובכן, גם הוא בנחשים,
    אני מנחש.

  21. עופר הדרומי הגיב:

    לביב אנחנו קצת מגוחכים לו, לכתוב במאמר שאותו רואים רבים דברים המעידים על בורות, שלא לומר שקר מכוון. לדובר האמת האם הבחנת, שכל אימת שאתה טופח על לחיי השקרנים הם מתחיליפ בשורת קללות ונאצות, אני בטוח שאתה מזיל דמעות ונשבר, אז הרשה לי לחזק את ידך. ועכשיו ברצינות משום מה חוזרים רבים על השקר כאילו במשפט הדיבה של הארץ נקבע ששרון אמר שקר ולא היא. בית המשפט העליון, למיטב זכרוני מפי הש’ מצא קבע כבר שלבית המשפט אין את הכלים לקבוע מהי האמת באותו עניין ולא פשק לטובתו של שרון בשל העובדה שהיה מדובר לדעתו במאמר דעה ושהדברים שם נאמרו בתום לב. אבל חברים שורו הביטו וראו איך הפכתם משליטי המדינה למיעוט בלתי נחשב, שנצרך להמציא כל מיני טענות מוזרות, כדי להצדיק את טענותיו, שהביאו כל כך הרבה שפיכות דמים ומוות. התקווה שנתבדתה לדבי סיום ההתיישבות המבורכת באיו"ש ובאזח"ע נעלמת כל פעם מחדש ויש ניסיון בכל פעם להיתלות במשיח אחר הפעם מנסים לדמיין את בוש לוחץ את שרון ומכריח אותו לפנות את הגדה (השמאלית), בפועל המצב הפוך ההתישבות עולה ופורחת דור צעיר גדל מהר ובמשפחות ברוכות ילדים ולא רחוק היום שבו שטחי איו"ש יעברו טרנספר מהיר, שיותיר אזורים שלמים ללא ערבים כלל. נצטרף אם כן כולנו לחזון שרון נעביר 3.5 מיליון פלסטינאים מחוץ לכיבוש אל עבר הירדן המזרחי. מאוהד שרון ובוש.

  22. לעופר הגיב:

    כשהימין מפגין בכיכרות זה משמח. כי זה אומר שהולך להיות פה טוב. זה לא שהקפיטליזם והגלובליזציה מבית מדרשו של ביבי יעופו. וזה לא שהתקשורת תיישר קו עם המציאות. אבל לפחות המתנחלים יחזרו לישראל. ואולי אינשאללה (בערבית) יהיה בעזרת השם (בעברית) טוב (באנושית).

  23. העם היהודי איבד צלם הגיב:

    כשהעם היהודי בוחן את עצמו בסרגל של מתאבדים – הוא איבד צלם. הוא לא אנושי. הוא קהה. הוא לא מוסרי. מה גם שהוא הכובש. רצח הוא רצח. חבל שצריך להזכיר את זה לעם שקיבל את עשרת הדיברות.

  24. העם היהודי איבד צלם?!- בוש והכלם הגיב:

    לכותב התגובה שלוקה בחוסר כל.עם שלם לא איבד צלם. זהו העם המוסרי בעולם ובגלל שהוא מהווה ראי/ מראה שבה רואים העמים איך הם נראים לפיכך מקנאים בו ,שונאים אותו ורודפים אותו. אולי חלק קטן איבד צלם וזהו החלק שתומך ועוזר לאויבי העם הזה.

  25. כן – לכבוש עם 36 שנה ללא תנאים זה לאבד צלם הגיב:

    כמה אפשר לכבוש עם (הוא לא אויב הוא עם) ולא לתת לא תנאים ועוד להאבק בו. 36 שנה והסוף לא נראה בעין. לא לתת להם בירה, להתווכח על כל מטר. אין גדלות רוח בעם הזה. שקר זה מה שקורה פה.

  26. אם סיכול זאת הוצאה להורג ללא משפט אז מה זה פיגוע ? מעשה חסד ? הגיב:

    אני שואל שאלה ישירה את כל מי שחושב שסיכול הוא רצח.

    אם לכוחות הביטחון ישנה ידיעה בדוקה ללא כל ספק ולו הקטן ביותר שמתאבד נמצא בדרך לבצע פיגוע במקום הומה אדם. האם יש לנסות ולמנוע את הפיגוע ?

    מי שאומר שאין לנסות ולמנוע פיגוע כזה הוא אדם בלתי סביר בעליל.

    אשמח אם מישהו יענה ישירות על השאלה ולא יתאר כאן את כל תולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני על עוולותיו.

  27. 36 שנה הגיב:

    אחרי מלחמת ששת הימים היתה וועידת חרטום שדחתה את הצעות ישראל להחזיר המצב לקדמותו תמורת הפסקת הלוחמה והסדרים של שלום דה-פקטו. הערבים למרות שספגו מכה קשה ביקשו להנציח את סבל הערבים(אחיהם )בגדה וברצועת עזה כי באמצעות הקלף (הג’וקר) הזה הם מחכים לישראל על מנת לחסלה באמצעות הריבוי הטבעי(שהוא הגבוה בעולם) ובאמצעות מימוש זכות השיבה. אנו לא מחזיקים בשטחים אלא הם מחזיקים בנו. הם מהווים עבורנו רעה חולה שרצוי להפטר ממנה במהירות. אהוד ברק הציע להם כמעט הכל תמורת שלום, אך הם סרבו. נח מאד למנהיגי כנופיות הרצח האיסלאמיות להנציח את הבעיה של העם שלהם. רק הם מרוויחים ואנו מפסידים.

  28. ליגאל לביב אתה בלשון עדינה מאד אינך אומר אמת הגיב:

    אתה אומר "…"סיכול" (כלומר: רציחתם של פלסטינים) או, פיגוע התאבדות?…"

    אני רוצה לומר לך ולכל הקוראים ממקור ראשון וידע אישי מקרוב מאד, שהסיכולים כולם ללא יוצא מהכלל הם נגד אנשים שתכננו פיגועים או שהיו כבר בדרך לביצועם.

    מה אתה בדיוק רוצה שנשב בחיבוק ידיים עד שהפיגועים יצאו לפועל ? מדוע אתה מיתמם ?

    לולא הסיכולים היו לפחות 1000 ישראלים נוספים נרצחים ואלפים אחרים נפגעים.

    בדברים שאתה אומר מסתתר מוסר מעוות שממש קשה להבין מניין הוא נובע.

    חיסול מחבלים בדרך לפיגוע הוא הכרח ולא רצח.

  29. "סיכול" – הוצאה להורג ללא משפט הגיב:

    פשוטו כמשמעותו.

  30. פשוט תצא מהשטחים הגיב:

    מה הקשר לחרטום. צא מהשטחים. כמו שיצאת מלבנון. תן להם מדינה. מה נהיית אמריקה? קובע אלו משטרים ואיך תהיה המדינה. זה נקרא לאבד צלם. בגלל שהערבים לא שלטו בפלסטינים (מי רוצה אחים כאלה) גם אתה צריך לשלוט בהם. עם מי אני מדבר פה? עם בן אדם? איזה טיעונים ותירוצים אני שומע. צא מהשטחים. קפל התנחלויות. תן להם להעיף את הרודונות של עראפת בעצמם (דבר שלא יכול להיעשות עם הטנקים הישראלים) ותן להם להקים מדינה. תרצה שים גבול לא תרצה אל תשים. אבל אל תהפוך עם שלם לכובש ועם שלם לנכבש. ואז תגיד שהם מתאבדים. מעניין איך אתה היית אחרי 36 שנה תחת כיבוש? מעניין אם לא היינו אז משתמשים במיתוס בר כוכבא ביתר שאת. עם של פחדנים לא נאורים שאיבדו צלם. זה מה שהיהודים.

  31. מהו סיכול במושגי מלחמתנו להשרדות הגיב:

    סיכול הוא מעשה של אין ברירה במסגרת מלחמתו של עם על חייו נגד אויב ערמומי ,שפל ואכזר שלא בוחל בשום אמצעי על מנת להרוג יהודים. כל אמצעי חשוב ומקודש בעיניו כולל אחיזת עיניהם של בניו ושטיפת מוחם להרג עצמי ולמקסימום קורבנות ורצוי שיהיו ילדים יהודיים נשים וזקנים. כל הגדרה אחרת של המילה סיכול במשמעות הנוכחית של הגנה על תושבי ישראל מפני כנופיות הרצח האיסלמיות כל הגדרה אחרת מדיפה ריח של בני השטן.

  32. קרא את פרימו לוי הגיב:

    קרא איך הוא כותב על כך שהיהודים איבדו צלם אנוש באוושויץ. קרא. אח"כ חשוב מי אשם. היהודים או הנאצים שהביאו אותם למצב זה.

    אנחנו לא נאצים והפלסטינים אינם יהודים בגטאות ובמחנות השמדה.

    אבל. ואבל גדול. הפלסטינים אינם צריכים להיות כבושים. וכיבוש ממושך כל כך ובתנאים "מוסריים" כל כך מביא רק לשנאה, פחד, נקמה, ומתאבדים.

    בר כוכבא היה כזה. כבוש ולוחם. אם אנחנו היהודים מהללים אותו אין סיבה לא להללם – את לןחמי החופש הפלסטינים. ואולי במקום להללם יש לבוז להם ולבוז לבר כוכבא – ובעיקר לבוז לכובש הרומי ולבוז לכובש היהודי.

    כי אדם לא נולד להיות כבוש. אנחנו לא מלפפונים.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים