הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-25 במרץ, 2004 4 תגובות

מאת כתב "הגדה השמאלית"


אסופת מאמרים מאת שמואל אמיר פורסמה באחרונה תחת הכותרת "אידיאולוגיה ופוליטיקה". בקובץ: מאמרים שפורסמו בשנים האחרונות בכתבי-עת אירופאים, "אל אתיחאד", "זו הדרך" ואתר "הגדה השמאלית" במגוון של נושאים: "מאה שנות ציונות"; "מיתוסים בשרות האומה"; "הרהורים על מהפכת אוקטובר" ועוד. בחלקו השני של הספר שורה ארוכה של מאמרים בנושאים פוליטיים – על מפת הדרכים וההסדר האמריקאי באזור, על כיבוש עיראק, ממשלת ברק ומפלגת העבודה.

שמואל אמיר נולד בברלין ב-1924, והיה עד, כילד, לעליית הנאציזם. בסוף 1937 הוא נשלח על ידי הוריו לארץ ולמד בבית הספר החקלאי בבן שמן. הוריו ורבים מבני משפחתו נספו בשואה. לאחר סיום לימודיו, עבר אמיר עם חבריו מ"השומר הצעיר" לקבוץ מזרע והיה בין מייסדיו של קיבוץ שובל שבנגב. בקיבוץ שובל הוא מילא תפקידים מרכזיים עד שסולק ממנו יחד עם תומכי משה סנה, שמאוחר יותר הצטרפו למק"י.


יחד עם פעילותו במק"י, בה היה פעיל מרכזי, למד שמואל אמיר חקלאות. עם קבלת הדוקטורט הוא החל לעבוד ברשות המחקר החקלאי והיה מאנשי ועד העובדים במוסד. בתום מלחמת ששת הימים היה בין מייסדי התנועה לשלום ולביטחון, שמאל של"י ולאחר מכן הצטרף לחד"ש. מאז פרש לגמלאות ב- 1989 אמיר מקדיש את זמנו לפעילות פוליטית ולכתיבה, בעיקר על היסטוריה, מרקסיזם, תולדות הציונות, השואה ופוליטיקה ישראלית ובינלאומית. שמואל אמיר הוא חבר מערכת האתר "הגדה השמאלית".


בהקדמה לספר כתב העיתונאי חיים ברעם: "שמואל (אמיר) הוא מנהיג טבעי, מבלי שנאלץ להפגין אפילו סממן חיצוני אחד של מנהיגות. בלי רטוריקה, בלי התלהמות, בלי רגשנות מופרזת, ותמיד עם חיוך מלבב ואהבה לזולת".

תגובות
נושאים: מאמרים

4 תגובות

  1. ברכה הגיב:

    איפה מוצאים את האסופה הזו?

  2. ש. א. הגיב:

    טלפון: 6955913

  3. שמואל אמיר הגיב:

    כן, שלח כתובת ל- amir_h_s@netvision.net.il

  4. י. (וגם א.) הגיב:

    האם נשארו עדיין עותקים?

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים