הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-16 ביולי, 2004 42 תגובות

קחו חלק בדמוקרטיזציה של האתר: השתמשו במשוב זה לכתוב מה דרוש לאתר, מה מיותר, מה טוב ומה רע – שנוכל לשפרו למען כל הקוראים. אנא כתבו תגובות ענייניות.

תגובות
נושאים: מאמרים

42 תגובות

  1. ציוני גאה הגיב:

    הצנזורה של התגובות היא הדבר הרע והאנטי דמוקרטי שקיים באתרכם.

    אני סבור שלמעט הסתה ונבולי פה אין לצנזר שום תגובה.

  2. קורא קבוע הגיב:

    האתר ברובו מגוון ומאורגן להפליא, אך חסרים לי מאוד טקסטים של כותבים צעירים. חשוב לשמוע את קולותיהם, גם אם הם פחות מנומקים וחדים כמו הכותבים הוותיקים באתר.
    זכורה לי לטובה כתבתו של רמי הוד על החינוך בצה"ל, שעדיפה בהרבה על עוד כתבות לעוסות שלא מספקות אינפורמצתיה חדשה. מתן במה רחבה לכותבים צעירים תגוון ותשפר בצורה ניכרת את אתרכם-גם טור אישי של כותב צעיר מוכשר יכול לבוא בחשבון.

  3. מסכים עם הראשון הגיב:

    להפיל את הצנזורה. ימי סתימת הפיות של המפלגה חלפו, ואם תשתיקו פה מישהו הוא פשוט ילכלך עליכם במקום אחר, טעון ביותר שנאה ואנטגוניזם.

  4. מ. הלוי הגיב:

    הייתי מוסיף את המדור "ספרים", ובו רשימת שמות ספרים (כולל מחברים, הוצאה ורצוי גם מחירים), חדשים וישנים, שעשויים לעניין מאד את באי האתר, או איך שאני קורא להם "ספרים של שמאלנים".
    לי לפחות, ואני מניח שלרבים, זה היה חוסך את החיפוש הארוך באתרי מכירות הספרים ובחנויות הספרים.

  5. לציוני הגאה הגיב:

    קח מאתר שמאלני את הצנזורה ולקחת ממנו את נשמתו.

    המוטו שלו הוא: אני מצנזר משמע אני קיים.

  6. לציוני גאה הגיב:

    לציוני גאה – ראשית גם אני מתנגד לצנזורה, אבל מוזר לי שטענה כזו באה מאדם המתגאה בהיותו ציוני, ומאחד שתגובותיו מרבות להתפרסם באתר הגדה (אתר שאגב מתנגד לציונות, אבל כמובן זו זכותך). אני מבין מדבריך שלא כל תגובותיך התפרסמו, ולפני שנגדיר זאת כצנוזרה, מעניין איך אתה מסביר זאת לאור העובדה שתגובות רבות באתר הזה הן שלך? האם אתה משתמש בשפה הפוגעת בכותב המאמר או במי מהמגיבים? האם אתה משתמש בביטויים גזעניים? במדינות רבות בעולם גילויי גזענות יכולים לגרור העמדה לדין (בישראל, די להציץ בתגובות של Ynet בכדי להיווכח מה טיבה של גזענות). האם תגובותיך אינן קשורות למאמר ולכן פשוט לא מתפרסמות מחוסר רלוונטיות (זו לא צנזורה)? אם אתה אומר שיש צנזורה, חובת ההוכחה היא עליך. אני מזכיר לך, שהציונות שאתה כל כך גאה בה, מיום הקמת המדינה הטילה צנזורה חריפה על העיתונות הערבית (צנזורה פוליטית), כולל על עיתוני השמאל ("קול העם", למשל) במשך עשרות שנים. זאת מבלי להזכיר את הצנזורה בשטחים. בנוסף, בהשוואה לכל המדינות הדמוקרטיות בעולם, ישראל הציונית היא היחידה המפעילה צנזורה צבאית בטרם פרסום. מעניין שאיני שומע ממך מחאות על צנזורה כשהיא נעשית מימין – מה זה אומר על פיך וליבך?

  7. אחמד פילגר הגיב:

    ראשית כל, יש להודות למערכת ולכותבים הרבים על העבודה החשובה. אילו הייתי דתי הייתי כותב שזו "עבודת קודש". אני לא דתי ולכן נציין שזו עבודה חשובה. הודעה מקוונת זו תהיה אולי קצרה כדי לכלול את כל ההצעות. להלן כמה הצעות:

    1. אתר בערבית. לא מדובר רק בתרגום החומר לערבית. אלא גם בתרגום החומר מערבית לעברית. לדעתי אתר בערבית יפתח אופקים חדשים בפני קוראי הערבית וגם לקוראי העברית.
    2. לפרסם יותר ידיעות. אני מבין שכוונת מפעילי האתר איננה לקיים אתר חדשותי. יחד עם זאת, הידיעות המתפרסמות באתר לא מתפרסמות במקום אחר! ולכן, יש לחזק את הפן החדשותי.
    3. לקיים קורסים לכותבים צעירים.
    4. להכשיר פעילים חברתיים ופעילי שמאל בנושא האינטנרט
    5. לצרף רדיו מקוון שישדר במשך שעה או שעתיים ביום.

    הכל טוב!

  8. אד גורדון הגיב:

    קודם כל – אתר מצוין, הממשק בנוי באופן ידידותי למשתמש ויעיל אינפורמטיבית ועל כך כל הכבוד לבונה. הקונספט של העיצוב משדר מעט שמרנות אבל זה כבר משהו אחר. הייתי מוסיף למערכת התגובות אפשרות לכותרת שלדעתי היא בעלת חשיבות מבחינת מיקוד התשובה.
    בעיה נוספת היא ענין מהירות העליה של התגובות לאתר, שאני מניח שהסיבה לאיטיות היא פועל יוצא של מדיניות הצינזור ומגבלות כוח אדם. האיטיות לדעתי מפחיתה את כמות התגובות ולפעמים יכולה להרוג דיון. מצד שני היא גם בולמת ויכוחים מיותרים והצפה של תגובות ויש משהו נעים ביכולת לנהל דיון שהרווחים בו הם ארוכים ואפשר ללכת לעבודה ולחזור יום למחרת בלי לגלות שהדיון כבר מזמן עבר 800 גילגולים.
    לגבי הצנזורה, בעיקרון אני בעד סוג מסוים של צנזורה. אבל, אני חושב שהאצבעו של הצנזור כאן קלה על ההדק והיא בהחלט מוטה לטובת גישה מסוימת. אני לא חושב שהתגובות שלי למאמר של ספירו כללו פגיעות בשפירו כאדם פרטי, ובודאי שהן לא כללו גסויות. ע"י שימוש נורמטיבי ומקובל בהגדרות כמו חיל הכיבוש והטרור הישראלי, ואני לא נכנס עכשיו לשאלה אם הם כן כאלא או לא, מן הסתם אתם יוצרים סוג מסוים של שיח והוא בסדר כל זמן שניתן גם לצד השני להגיב באותו אופן. אני לא חושב שביטוי כמו "שמאל סהרורי" יותר גרוע "מהציונות הגזענית". בכל אופן, התלונות לגבי צנזורה מופיעות בעיקר מקוראים מימין לכם, או משמאל לכם – כמו במקרה שלי, אז אולי כדאי לבדוק.
    שלכם בהוקרה
    אד גורדון.

  9. לא יוסי שוורץ הגיב:

    כולנו יודעים שכל מטרתה של הצנזורה הזאת היא להרחיק מהאתר את יוסי שוורץ.
    אולי פשוט תמחקו את התגובות שלו בדיעבד ותחסכו מכולנו את האיטיות והבירוקרטיה המאוסה של הצנזורה?

  10. יובל הלפרין הגיב:

    לדעתי, מאז שהונהגה הבקרה המקדימה על התגובות השתפרו בהרבה חזות האתר ותוכנו.
    הגדה השמאלית חייבת להישאר גדה שמאלית, ולא סופרמרקט לכל דעה וכל עמדה. אני זוכר אילו הסתות גזעניות ואישיות היו לפני כן, וגם ערבוב בין ענייני תוכן לענייני פרוצדורה, וסתם קשקושים של צ’טים.
    אל תשכחו הפעם מה אירע לאחותנו "אינדימדיה" בעקבות פרסום אוטומטי של כל שטות.
    גם לפני כן היו מוחקים תגובות, אבל עד שהעורכים היו מתפנים למחוק, מי שכבר היה "צריך" לקרוא קרא.
    דווקא יוסי שוורץ חסר לי. תגובותיו היו ברובן חשובות וענייניות, גם אם לא תמיד הסכמתי איתן. אינני יודע אם היעלמותו נובעת מהבקרה או מיוזמתו.
    אולי צריך להגביל כל מגיב למכסה מקסימלית של תגובות לאותו מאמר. חד העורכים פנה אליי בבקשה אישית להסתפק בלא יותר משתי תגובות לאותו מאמר, כבולשביק אני רואה עצמי מחויב לבקשה של בעל תפקיד הנובעת מטובת הפרויקט, וכמעט תמיד עמדתי בכך.

  11. לא יוסי שוורץ הגיב:

    מדהים! תגובתי אושרה על ידי הצנזור, כנגד כל הציפיות!!
    יום גדול ליהודים.

  12. ציוני גאה / צנזורה הגיב:

    האתר מצנזר כ 30-50% מהתגובות שלי !
    מעולם לא גדפתי וכל תגובותי כללו התיחסות ענינית למאמרים ולתגובות עלהם.
    אני "מודה" בחטא הבסיסי שתגובותיי אינן עולות בקנה אחד עם "רוח" האתר. אז מה ?

    הסיבה שאני נשאר כאן היא שאני כל הזמן לומד
    על קיומם של"יהודים ערבים"
    על אופיה של הלאומנות הערבית
    על סולידריות בינלאומית (סודן וכורדיסטן)
    על סדאם "כתינוק שנישבה"
    ואפילו על מקומושל גן העדן….קובה

    פשוט הגעתי לאוניברסיטה של החיים

  13. איתן הגיב:

    חשוב מאד לפתוח מדור ספרותי שיוקדש ליצירותיהם של סופרים,מחזאים ומשוררים שיצירותיהם תרמו למאבקים חברתיים.
    הייתי רוצה לראות מדור ובו תרגומים מיצירותיהם של יוצרים פלשתינאים החיים בישראל ובשטחים הכבושים.

  14. לציוני גאה – 2 הגיב:

    אפשר היה לקבל את דבריך לו עמדתך היתה עקרונית נגד צנזורה בכלל (כולל זו של הציונות – שעולה על כל דבר אחר). מכיוון שבתגובותיך אין כל התייחסות לצנזורה אחרת (כלפי השמאל למשל), אין אלא להסיק כי אתה משתמש במונח צנזורה רק שתגובותיך אינן מתפרסמות. כך למשל כשאתה מכנה יהודים ערבים, אתה בא לפגוע ולהעליב ואני בטוח שלא היית רוצה שיעליבו אותך. אין לזה שום קשר לצנזורה, זו דרך ארץ וכללי התנהגות בסיסיים בחברה.

  15. יורם בר-חיים הגיב:

    ישנה צביעות רצינית בכל הדיבורים על צנזורה.
    הנה דוגמא :
    נניח שמישהו יכתוב באתר כלשהו קריאה להתנקשות בשרון, האם הגזענים הגאים יגנו על חופש הביטוי שלו ? ודאי שלא. לעומת זאת, לכתוב בעד התנקשות במנהיגים פלסטינים נחשב לגיטימי משום מה…
    אז ברור שאתר כמו הגדה השמאלית לא יכול להרשות הודעות שקוראות להתנקש בשרון, ואז ההגיון האנטי-גזעני הבסיסי דורש לצנזר גם כל תמיכה בהתנקשות בפלסטינים, אחרת הוא יקבל את ההפרדה הגזענית בין מי שדמו קדוש לבין מי שדמו הפקר. מה שהגזענים הגאים דורשים בעצם אינו ביטול של צנזורה אלא הנהגת צנזורה לפי הקריטריונים הגזעניים של הדיון הציבורי הציוני.

  16. לא נכון הגיב:

    אפשר גם לכתוב שצריך להתנקש ברה"מ יפן, נשיא גרמניה או שר החוץ הארגנטינאי.
    העניין הוא אקסקלוסיבי לשרון, ולא למנהיגים הפלסטינאים, וזאת בגלל העניין של ההמרדה.

  17. עם הספר הגיב:

    שלום,
    בהמשך להצעה על מדור ספרים, הייתי מעוניינת לראות יותר התייחסויות והמלצות על אמנות ומוזיקה.
    לדעתי, יש מעט מדי כותבות ופחות מדי על פמיניזם . מלבד זאת, זהו אתר הבית שלי וכשאנו קוראת אותו אני מרגישה שאינני לבד בדעותי ובכלל רבים מן הדברים באתר תורמים מאוד.

  18. חגי הגיב:

    תרשו לי להשוויץ ולומר שאני מהצונזר הראשי כאן.

    לדעתי הצנזורה היחידה המותרת מוץ מניבולי פה היא כאשר מגיבים לא כותבים את שמם, אפילו עם הוא פיקטיבי, זה פשוט מראה על חוסר נימוס בסיסי.

    וכתשובה ל"מגיב" למגיב, אז מה עם יש צנזור צבאית במדינה וצנזורה בשטחים זו סיבה שתהייה צנזורה גם כאן?
    הפוסל בממו פוסל!

  19. ציוני גאה/אחריות הגיב:

    ראשית בבטוי "ערבי יהודי" לא התכוונתי להעליב. יורם בר חיים ואיריס מגדירים כך את עצמם ועוד בגאווה.

    שנית, קטונתי מלייצג את שגיאות ומשוגות הציונות. האם משום שצנזרו את קול העם בשנות החמישים ראויה להיות צנזורה באתר היום ?

  20. אושרה הגיב:

    מצאתי את רוב ההערות כאן נכונות מאוד, אבל הן כבר נומקו אז אסתפק בתמיכה, במה שאני זוכרת בין היתר – ספרים ואמנות, מהירות פרסום התגובות כאן נהדרת כי ככה מספיקים לעקוב אחרי דיון, ועניין הערבית – תרגום ערבית לעברית ולהיפך יאפשר לערבים שימוש נרחב יותר באתר, מה שעד כה מאוד חסר לי. רוב מוחלט של הכותבים והמגיבים כאן הוא יהודי, ואיפה פה דו הקיום? אין פה דעות של ערבים, אין מקום לויכוח ודיון.

    השימוש במונח "ערבי יהודי" לגיטימי לחלוטין. אני מגדירה עצמי כך (למרות הבעיה שלי עם היהדות) ומי שאינו מגדיר עצמו כך לא צריך להיעלב שכן לא התכוונו אליו, וחוץ מזה, העלבה משמעה שיש לנעלב בעיה עם אחד הצדדים האלה.
    מה שכן – לציוני הגאה (מה שמך?): אני מתנגדת לצנזורה מכל ומכל, אבל אין לי מושג איפה פה מפעילים צנזורה. אני מאמינה שיש מקום רב לויכוח בנושא הזה. רק מה – את ההודעות שלי אף פעם לא צנזרו, ואין לי מושג מה כתוב בהודעות שכן צינזרו. אני חושבת שזה דבר שיש צורך להעלות לדיון רציני בפני מנהלי האתר, שיסיברו לך בדיוק מדוע הודעותיך מצונזרות, ואם אפשר גם שתציגו דוגמאות כאן.

  21. לאושרה הגיב:

    למה יש לך בעיה עם יהדות ולא עם ערביות? מדובר בזהות שרירותית ודכאנית לא פחות מהשאר.

  22. היא כן, בדיוק כמו כל זהות אחרת הגיב:

    כל זהות יוצרת הבדלה מלאכותית בין אדם לאדם, וכך מונעת הזדהות הומניסטית כוללת של האנושות. ערבי, אירופאי, מצרי, צ’ילאני, צרפתי או כורדי, כולם בני אדם.

  23. אושרה הגיב:

    הזהות ערביות אינה דכאנית. התואר מקביל לאירופאיות – מי שבא מארצות אירופה.

    הבעיה שלי עם היהדות אינה עם היהדות עצמה אלא עם היהודים ועם ההזדהות עימם. אני "גורמת למלחמת אחים" כי אני יהודיה שבוגדת ביהודים, למשל. אנשים הופכים את היהדות שלי למשהו שהיא לא.
    הבעיה שלי היא שכאשר אני אומרת שאני יהודיה לאנשים נורא נוח למנוע ממני לקנות לחם בפסח, למשל.
    אבל אני כן יהודיה כי באתי למשפחה יהודית והייתי שמחה להעביר את היהדות כמסורת (ולא כדת) לו היה לי חופש בעניין (אני לא חוגגת חגים כי אני מרגישה שכופים עליי כיצד לחגוג אותם, למשל).

  24. אושרה הגיב:

    הבדלה עדיין לא עושה אותה דכאנית לדעתי. כל זהות היא דכאנית? אז מי את, בדיוק?
    ערביה היא כמו כתובת. מכאן באתי.

    אגב, הבעיה היא במחזיק הזהות ולא בזהות, אם את טוענת ש"ערביה" מונעת הזדהות עם "אירופאי".

  25. הגדרתי היא בן אדם הגיב:

    כמו שלך, כמו של כולם. אני יכולה להזדהות עם כל מחזיק אחרת בזהות זו (דהיינו עם כל אחת ואחד).

  26. אור דורון הגיב:

    לכל המגיבים בשביל הצורך (הדחף)להגיב – נשאלתם מה טוב ומה רע ואילו אתם עסוקים בדיונים מי ציוני יותר ומה עוולות הציונות?!?
    לעניין – צנזורה היא רעה בכל מקרה.
    חשוב להבין את דעותיהם של אלה השונים מאתנו (בדעות, רק בדעות) על מנת שנוכל לבחון את תפיסותינו לאורן.
    הטוב – אכן יש גם צד כזה – מגוון נושאים רחב .

  27. אכן הצנזורה מכה ללא רחמים הגיב:

    ובעיקר כשל’חברים’ אין תשובות לביקורת.

  28. שילת הגיב:

    אני מצטרפת לתגובה הנ"ל…

  29. youssef הגיב:

    Hi all
    jsut wanted to thank you for offering an intresting view on a side of Israel that is new to me
    the most important thing i can think of ,that is missing, is news.
    The thing i wish there was more of is real people telling real stories ( soldiers ).
    As for the rest , ,
    its very important for me to see that there are people that think alot like me , it gives hope
    Thank you

  30. עידו אלבז הגיב:

    בהחלט מתנצל ואני חושב שהטבח בסודן מוכיח את צביעותו של העולם הערבי,,המורכב רובו ככולו ממשטרים פאנטיים ומדכאי זכויות אזרח.
    אכן, הליגה הערבית התכנסה לדיון בטבח בסודן, במטרה להניא את ארה"ב השנואה עליכם כל כך מלפעול לעצירת הטבח.
    יש צדיק בסדום, ואכן אני מסכים אם גדעון ספירו ש’זכות השיבה’ הדמגוגית תמיט טבח גם עלינו, היהודים הישראלים. אלא שאז כבר יהיה מאוחר מידיי לנפנף ולהוכיח שכל פשעי המלחמה לאורך מאה השנים האחרונות, הן של הפלשתינאים ואין של המשטרים הדקטטורים הערביים לא נבעו מאיזשהי התקוממות לחופש (חופש כמו בסוריה? באירן??.) אלא משנאה ברוטאלית.
    חסר לי באתר דיון על הפרת זכויות האדם ברש"פ. על פשעי המלחמה הפלשתנים המבוצעים בערי ישראל, על רמיסת זכויות האדם בסין הקומוניסטית ובמדינות הערביות שסביבינו.
    על הרציחות, האפליה והרודנות במשטרים הללו.
    אשמח אם תפנו אותי ללינק באתר זה שבו נכתב משהו לציון יום השנה לטבח בכיכר טינאמן
    רק טוב
    עידו

  31. עידו אלבז הגיב:

    כ מזרחי והומו אני דוחה בשאט נפש את נסיון האתר לדבר בשמי
    כמו דמויות החיקוי שלכם מימיי הדיקטטורה הקומוניסטית , אתם מדברים בשם ‘ההמון’ אשר אינכם מייצגיו
    אילו היה מופיע מאמר אחד בנושא הטבח בסודן….
    אלא שכנראה הטבח הנ"ל מוכחש ע"י כייוון שהוא שוב מזכיר לנו מי הוא העולם המוסלמי איתו אנו נאבקים

  32. להנהלת האתר הגיב:

    שלום רב לכם!

    חודשים רבים היה אתר זה האתר המועדף.
    הרבתי לקרוא ולהגיב לרוב הכתבות.
    למדתי מכם דברים שלא ידעתי.
    העתונות הרגילה,הרדיו והטלביזיה
    לא מעבירים את הדברים ברוח בה הם מובאים אצלכם ולא באותו אור.
    חבל מאד שחסמת את התגובות,דבר שהקטין מאד את מספר המשתתפים ואת הגירוי להיות פעיל באתר שלכם.

    אשמח מאד אם תשנו את מדיניות פירסום התגובות.

    איתי

  33. איתי הגיב:

    תודה שפירסמתם את תגובתי.

    אני משוכנע שלמען נושאי ונשואי האתר החשוב הזה חשוב לפתוח אותו לגולשים.
    כמובן עם אצבע על הדופק ולמחוק תגובות מעליבות ,מעלילות ואישיות.
    אני סמוך ובטוח שהשינוי יתרום לכולם.
    בתקווה להענות .איתי

  34. שי הגיב:

    תעצבו מחדש את האתר. מעבר לכך, אני חושב שזה אחד האתרים הטובים ברשת. תוכן מעולה. תרבות שיחה. רוגע נפשי בים של שטנה אינטרנטית.

  35. ימני מתון הגיב:

    מה חסר?

    הכותבים פה באתר מונעים משינאה טהורה ואכזרית כלפי הימין והמתנחלים!!
    אתם מצדיקים ומבינים "לוחמי חופש" פלסטינים.
    אתם כואבים רק מהבנת הנרטיב הפלסטיני.
    אתם מסיתים.

    זה מה שיש לי בתור רשימה חלקית….

  36. ארז כהן הגיב:

    האתר טרחני, אך לעיתים מעניין. סר חינו של הגדה השמאלית!

  37. יוסף: הבעיה היחידה – צנזורה הגיב:

    האתר איכותי וטוב והדיונים מעניינים, חבל רק שדברים שאינם עולים בקנה אחד עם המגמה הפופולרית בגדה השמאלית נשפטים לחומרה ומצונזרים בקלות יתרה.
    ביטויים קשים שייכתבו ע"י איש שמאל קיצוני "יעברו" את הצנזור המקומי ואילו אותם ביטויים שיאמרו בקונטקסט לא פופולרי יצונזרו מיד.
    והדברים בדוקים! ישנם מגיבים מתלהמים שמטיחים רפש לכל כיוון (ימינה מהגדה, בד"כ) אשר זוכים לראות את דבריהם מפורסמים כאן, ולעומתם מגיב שאינו בעל הדעה הרווחת (כמוני למשל) צריך לשקול כל מלה ולהלך בין הטיפות פן יחריד את ציפור נפשם העדינה של הקוראים.

  38. דוד: הצנזורה מכה כל הזמן הגיב:

    תגובה מנומקת שלי למאמר על צ’ה גווארה צונזר.

    מה לעשות, אתר שמאלני לא יכול בלי צנזורה.

    זה בטבע.

  39. מיעוט הגיב:

    באתר חסר לי פורום פתוח, בו יוכלו באי האתר להתווכח ולארגן פעילויות באופן חופשי וללא יד מכוונת של האתר. כמו כן חסרים לי מאמרים של כתבים צעירים, שאולי אינם נימנים עם טובי הפובליציסטים אך מן הראוי שקולם ישמע.

  40. עופר הגיב:

    האתר מעניין, נוח לשימוש ומעוצב בצורה נוחה מאוד לקריאה. בנושא הטרני, היתי מציע להכניס רשימה של המגיבים שדרכה ניתן להגיע לכל התגובות שלהם למאמרים השונים, וכך יוכל מי שכותב על המגיב מעליו להתרשם מדעותיו ומסגנונו הכלליים. אולי נגלה בצורה כזו "פיצול אישיות" של חלק מהמגיבים שמישהו משתמש בשמם…

    מבחינת התוכן, היתי מציע לצנזור לא להיות עם יד קלה כל-כך על ההדק. אמנם, לא כל דבר ראוי לפרסום באתר מעין זה: ניבולי פה, השמצות אישיות ותמיכה באלימות הם דברים שמקומם לא יכירם באתר, ואם YNET מרשים את זה באתרם לא צריך לרדת לרמה שלהם.

    אבל במישור הפוליטי נראה לי שצריך לאפשר יותר מגוון של דעות באתר. מתגובותיהם של שאר המגיבים בדף זה אני מסיק שיש בו צנזורה על בסיס דעות פוליטיות, וזה נראה לי צעד שגוי שלא מתאים לאתר שאמור לייצג כוחות "נאורים" ו"מתקדמים".

    לדוגמה, בתחום המדיני אני מהתומכים בפתרון של שתי מדינות לשני עמים על בסיס קווי 67, שהיא העמדה הרשמית לא רק של יח"ד אלא גם של חד"ש והמפלגות הערביות,ולמרות זאת אני מרגיש שאני שייך לאגף המתון (ימני?) של המגיבים באתר. נראה לי שקצת פלורליזם לא יזיק.

  41. גלילי הגיב:

    כמגיב סדרתי עלי לציין כי רוב תגובותי מפורסמות. לעיתים אני מצונזר לאחר פרסום דברי ואילו התגובות עליהם נשארות , זה מגוחך. לגבי ניבולי פה יש מספר כותבים המשתמשים במילים גסות כנגד מתנגדיהם.כמו כן מדהימה אותי השנאה בין דעות שמאליות שונות , ככה לא בונים חומה!
    האתר טכנית בנוי מצוין תוכנית מתרכז בבעיות מסוימות בלבד כגון "מלחמה " בכיבוש הזדהות עם נשיא ונצואלה , האלהה של קאסטרו וכד’
    אין ספק נוכח כמות היהודים הקטנה אשר דעות העיתון מייצג ההישג שלו גדול יותר.

  42. ציוני גאה/ שנה טובה -שנת שלום הגיב:

    והרבה בריאות ואושר לכולם

הגיבו לאיתן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים