הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-24 ביולי, 2004 45 תגובות

בעיתוי קצת משונה, לאחר שנתגלתה התרמית של הנערה שטענה שתקפו אותה ואת תינוקה וציירו צלבי כרס על בטנה, יצא שרון בקריאה דרמטית ליהודי צרפת לברוח משם ולבוא לישראל, מאחר שבצרפת משתוללת "האנטישמיות הפרועה ביותר". התגובה לא אחרה לבוא: ראשונים היו יהודי צרפת עצמה, שמחו על ההתערבות מבחוץ בענייניהם. הם אמרו: "אנחנו לא תרנגולות, המדינה היחידה שבה אפשר להיהרג בגלל היותך יהודי היא ישראל", ("הארץ", 20.7.2004).

אבל גם צרפת כולה היתה כמרקחה. מן הנשיא, דרך ראש הממשלה ועד לעיתונים – כולם גינו בחריפות את התערבותו הגסה של שרון. צרפת הרשמית הודיעה שקריאת שרון ליהודים לעלות לישראל היא בלתי מתקבלת על הדעת והוסיפו ששרון אינו רצוי כרגע בפאריס. אלא ששרון, כך נדמה, לא נבהל. נציגי ישראל מזמן חסינים לגינויים בינלאומיים ולבידוד בינלאומי (ראו החלטת עצרת האו"ם המאשרת ברוב גורף את החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג בימים אלה) – ואין להם בעיה עם זה. אפשר אפילו לחוש שהם כמעט נהנים להתעמת עם העולם (חוץ מארה"ב, כמובן). הנה יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יובל שטייניץ, שהשיב לשאלה אם הוא ייעתר לדרישת ראש ממשלת ניו זילנד ויתנצל בפניה (בעניין פעילות הסוכנים הישראלים שם) וענה: אם היא תמשיך כך אנו נבקש ממנה להתנצל! שרון ודאי לא יתנצל.


הגרדיאן הבריטי פירסם ב-20.7.04 שיש אי נוחות גם אצל נציגים צרפתים יהודיים משימוש שעושות קבוצות הממומנות ע"י ממשלת ישראל, לשכנע את היהודים לעזוב את צרפת. מעריכים שם שדווקא מיעוט העלייה לישראל מצרפת הוא ביסוד המערכה להמריץ את היהודים לעלייה. מציינים גם את רצונו של שרון להרתיע או לשלול את הלגיטימציה הצרפתית להתערב בסכסוך הישראלי-פלסטיני.


שרון כמובן אינו הראשון שמגלה ומגנה את ה"אנטישמיות החדשה" בצרפת, ואפילו בעולם כולו. קדמו לו נציגים (ימניים לרוב) של היהדות האמריקאית, עיתון "הארץ" הקדיש לכך מוסף מיוחד בפסח האחרון.


מכל אלה עולה בכי תמרורים בסגנון: "חשבנו שכבר התנדף ריח הגז" – כך סינטיה אוזיק, סופרת יהודיה אמריקאית בעלת הנטיות ההיפר לאומניות. נענה לה נשיאנו משה קצב אשר ביום השואה והגבורה האחרון אמר-שאל: "ייתכן שזכר השואה לא בולם את האנטישמיות?" ("הארץ" 19.4.2004). אך גם הכותבים הישראלים הליברליים באותו מוסף הארץ מגלים אנטישמיות חדשה ומגנים אותה יחד עם הממסד הישראלי. "לפתע פתאום", כותבת אבירמה גולן ("הארץ" 5.4.2004): "שישים שנה לאחר השואה וחמישים שנה לאחר שקמה מדינת ישראל, עורם הנוסף הדק של היהודים האירופים – זהותם הצרפתית, הבלגית, ההולנדית או אחרת – נשר מעליהם. פתאום הם מוצאים את עצמם, כאבותיהם לפניהם, יהודים נודדים, חשופים, שייכים שוב לגורל מסוכן ולא למקום שבו הם נולדים". והיא מסכמת בקרשנדו ציוני נלהב: "זהו הפרדוקס האנטישמי החדש, הקושר כל יהודי, גם אם אינו רוצה בכך, לישראל, וקושר את ישראל, גם אם אינה רוצה בכך – לכל יהודי". מה לומר – שרון היה חותם בשתי ידיו על כל מלה.


אומר מיד שאיני בא לטעון שאין כלל תופעת אנטישמיות באירופה – תופעה שיש להוקיע אותה ולהיאבק בה ללא רתיעה. אלא שלא זו עיקר או רובה של התופעה אותן מכנים אנטישמיות חדשה, אלה תופעה שולית אותה מנפחת התעמולה הישראלית ומנסה להפיק ממה את מרב התועלת הציונית כפי שעושה אבירמה גולן.


מעניין השם החדש שהמציאו לתופעה: "האנטישמיות החדשה". האם אין בכך הודאה שזו תופעה חדשה שלא דומה כלל לאנטישמיות "הקלאסית" אותה הכרנו בעבר? ושבעצם הכינוי "חדש" הוא אמצעי די מאולץ ליצור קישור בין תופעה חדשה שולית יחסית, לבין מושג טעון אמוציה כמו אנטישמיות. ואולי יש בכך, שלא ברצון, גם הודאה שזו תופעה חדשה מאחר שהאנטישמיות כבר נעלמה מזמן. אלא שאז מתעוררת מיד השאלה למה התעוררה התופעה עכשיו "מחדש".


שאלת המפתח היא באמת מתי התחילה "האנטישמיות החדשה"? בתשובה לכך נדע גם מה אופיה. כולם מסכימים שתחילתה עם פרוץ אינתיפאדת אל אקצה. הנה דינה פורת מסבירה ("מוסף הארץ", 5.4.2004) שהגל הראשון של אירועים אלימים כלפי יהודים התחיל בחודשים אוקטובר-נובמבר 2000, במקביל לפרוץ האינתיפאדה השנייה.


שלושה חודשים אחרי זה נכתב ב"הארץ" (11.7.2004) סיכום של משרד הפנים הצרפתי על פיגועים ביהודים ושוב אותה תמונה: ההתחלה של הפיגועים ב-2000 במקביל לפרוץ האינתיפאדה (119 פיגועים), לאחר מכן ירידה תלולה, 32 פיגועים ב-2001. עלייה תלולה שוב ב-2002 עם מבצע "חומת מגן" – 193 פיגועים. מאז זה נמשך בהתאם למבצעי צה"ל, כאשר ב-2004 במקביל למבצעי עזה ורפיח היו 135 פיגועים במחצית שנת 2004 בלבד. סופרו הפריסאי של הגרדיאן הבריטי (20.7.2004) כתב ש"כמעט כל ההתקפות האנטישמיות הם מעשי ידיהם של צעירים ממורמרים מן הקהילות המוסלמיות המקופחות הגדולות, ולא תוצאה של רגשות אנטי יהודים היסטוריים". העיתון גם פירסם מפי המקורות הצרפתיים "שמוטב היה אילו הממשלה, במקום להקדיש תשומת לב לעלייה בפיגועים, תקדיש תשומת ליבה לנושא הבסיסי יותר של האינטגרציה של המוסלמים בצרפת".


איך אפשר על סמך מציאות זו לקשור בין פיגועים מסוג זה ביהודים, לבין מה שבני אדם סבירים מבינים במושג אנטישמיות? קשה להבין.


לא מספיק לקבוע שהתנכלויות ליהודים התחילו עם פרוץ האינתיפאדה, יש גם לשאול מדוע לפני כן, כמעט מאז גמר מלחמת העולם השנייה, לא היו (כמעט) תופעות כאלה.


הסיבה המרכזית להיעלמות או דעיכת האנטישמיות בעולם מאז מלחמת העולם השנייה היתה הניצחון על גרמניה הנאצית, ובעקבותיו איבוד הלגיטימציה החברתית של האנטישמיות ברוב שדרות האוכלוסייה. אך היו גם סיבות נוספות – חברתיות בעיקרן. אין חולקים בין החוקרים שהאנטישמיות הלכה ודעכה, ולא רק בצרפת אלא באירופה כולה ובאמריקה. כלומר האנטישמיות אינה נצחית א-היסטורית ולא ניתנת לשינוי כפי שטוענת האידיאולוגיה הציונית.


מה אם כן ההבדל היסודי בין האנטישמיות האיומה והשנואה מימים ימימה לבין מה שמתרחש כיום באירופה?


מה קומם כל אדם בעל מצפון נגד האנטישמיות או נגד הגזענות בכלל. האם זאת שנאה של יהודים לכשעצמה (או גם נגד מיעוט אחר) היא המקוממת אותנו? נדמה שלא בזה מתמצא העניין. האנטישמיות מקוממת אותנו משום שהיא, כמו הגזענות בדרך כלל, אינה אלא אי צדק משווע, היא מקוממת ברדיפה של מיעוט בידי הרוב. הזעם המוסרי מתעורר בנו נגד האלימות כלפי מיעוט חסר ההגנה, של החזק נגד החלש, של השולט נגד הנשלט.


דבר אופייני נוסף לאנטישמיות היה תמיד תמיכת השלטון (והניצול למטרותיו הוא). מן המשטר הצארי ברוסיה שעודד את הפוגרומים ועד לזוועות הנאצים שבוצעו ע"י השלטון עצמו.


מה בין אלה לתופעות באירופה שאנו עדים להם כיום? כלום המיעוט היהודי כיום באירופה הוא הנרדף ע"י השלטון? האמת היא שהיהודים שייכים כיום ברובם למעמד הביינים ואף לעליון. בארה"ב, כך נמצא, ההכנסה לנפש של היהודים היא הגבוהה מבין כל הדתות. והמצב לא שונה בהרבה בארצות אירופה. בצרפת היו כמה ראשי ממשלה יהודיים מאז מלחמה העולם השנייה. היהודים מהווים חלק של האליטה הלאומית, הם הגיעו לדרגת אינטגרציה גבוהה (כמו גם בנישואיי תערובת). כאשר שיראק, כפי שגם הודה שרון, יוצא בכל התוקף נגד האנטישמיות, הוא עושה זאת משום שהוא רואה בהם חלק בלתי נפרד של האומה הצרפתית. באנגליה המועמד החדש לראשות הממשלה מטעם המפלגה השמרנית (מייקל האוורד) הוא יהודי, האם אלה סימנים של מיעוט נרדף? הפיגועים ביהודים שנעשים ע"י מיעוטים או מוסלמים מתוסכלים, שיש לגנות אותם בכל התוקף ולהילחם בהם ללא פשרות, אבל איזה דמיון יש להם לאנטישמיות הנוראה של העבר?


זה דומה יותר לסכסוך אתני של מוסלמים נגד יהודים, ובפרט כאשר חלק מן היהודים (בפירוש לא כולם, ואולי אפילו לא רובם) מפגין בגאווה את תמיכתו בפעולות של צה"ל בשטחים הכבושים.


אין זאת אומרת שהגזענות והקיפוח של חלקי אוכלוסייה חלפו מן העולם באירופה. הדו"ח האחרון על הגזענות באנגליה מראה תמונה עגומה מאין כמוה. מרצח של בני מיעוטים, דרך קיפוח שיטתי בכל שטחי החיים ועד להשפלה וביזוי. אלא שגזענות מודרנית זו מכוונת בעיקר נגד יוצאי איסלאם, אסיאנים ושחורי עור. למרבה הצער נפגמה גם מאוד הסולידריות שבעבר הפגינו רוב היהודים עם השכבות המדוכאות בחברה. קשה לראות בלימת גזענות זו בלי מאבק משותף של כל הנפגעים מן הגזענות, ועוד יותר קשה לראות את הפסקתה בלי שינוי החברה ממשטר קפיטליסטי-תאגידי למשטר שוויוני-סוציאליסטי.


בצר לישראל, כאשר הבדידות הבינלאומית גוברת, צריכה האשמת מתנגדיה באנטישמיות לשמש כהרתעה של מבקריה הרבים – שיניחו לישראל או יואשמו כאנטישמיים. אלא שהשימוש בטיעון זה פועל כחרב פיפיות. אם מפגינים נגד בניית החומה תוך גניבת אדמות פלסטיניות, או מתנגדים לכיבוש, או מתקוממים נגד רצח מתמשך של מנהיגי המאבק הפלסטיני – ייחשבו כאנטישמים, יגידו אלה שאות כבוד הוא להיחשב אנטישמי בעיני הישראלים. ההאשמות הישראליות באנטישמיות מביאות לזילות האנטישמיות והשואה.


"האנטישמיות החדשה" ניתנת להפסקה: יציאה מן השטחים הכבושים והפסקת השלטון על עם אחר. נסו ותיווכחו!

תגובות
נושאים: מאמרים

45 תגובות

  1. אור הגיב:

    1. האנטישמיות החדשה מורכבת ברובה ממוסלמים שנמצאים בהמוניהם באירופה ולאו דווקא מאירופאים "קלאסיים". אפשר לראות גם אנטישמיות נוראית במדינות ערב (פרוטוקלי ציון שזוכים לעדנה מחודשת ושאר קריקטורות גזעניות בעיתוני ערב). בשביל המוסלמים הזדהות עם הפלשתינאים הופכת מהר מאוד לשינאה גזעית והאנטישמיות מספיק נגישה כדי לספק את כל "ההוכחות" והחומר התיאורטי.
    2. אף אחד לא טוען שמי שמפגין נגד פעולות ישראל או לא מסכים עם המדיניות הוא אנטישמי. מי שנוקט בסטנדרטים כפולים כלפי ישראל ושולל ממנה זכויות אנושיות בסיסיות כמו הזכות להגנה עצמית או הזכות להגדרה עצמית של העם היהודי הוא אנטישמי
    3. אם מחר היינו יוצאים מהשטחים האנטישמיות הייתה נפסקת? זו חשיבה גלותית קלאסית. כאילו כותב המאמר יצא מאירופה של שנות ה 30. אשליה עצמית בהתגלמותה. אילו רק נתנהג יותר טוב, לו רק נעשה מה שהם רוצים יאהבו אותנו.
    4. עצם זה שברגע שיש סכסוך עם ישראל (ולא משנה באשמת מי) דמם של היהודים בצרפת מופקר והם הופכים להיות מטרה -זו אנטישמיות. אני לא רואה טורקים תוקפים כורדים על אדמת גרמניה או קרואטים מרביצים לבוסנים בצרפת. אני רואה רק תופעות כאלו נגד יהודים.
    5. אתה צודק שהאנטישמיות "הישנה" הייתה רדומה הרבה מאוד שנים אצל האירופאי הממוצע אבל תמונות של צה"ל מכה בערבים נתנו לגיטימציה מחודשת לשינאת היהודים. עכשיו אפשר לתלות את שינאת היהודים במצב הפוליטי. -בחזקת הגונב מגנב פטור- אם היהודים רעים ואני יהיה רע כלפי היהודים- אני בסדר.
    6. אני יכול להבטיח לך שאף אחד לא ישנא את הסודנים שברגעים אלו אונסים בשיטתיות שבטים שלמים ,רוצחים אותם ומגרשים אותם- לא יזכרו להם את זה ,לא יחמיצו פנים מולם בחו"ל ושיכה בי ברק אם יטילו עליהם סנקציות. אבל כלפי היהודים- השינאה בוערת והיום בזכות אנשים כמוך גם לגיטימית. אתה נותן במאמר זה את ההכשר לאנטישמים :"אתם בסדר ,האשם בנו, רק אם נצא מהשטחים…"

  2. גלילי הגיב:

    לכל הכתוב לעיל אין קשר למציאות.
    במקום מגורי אני רואה לאחרונה מאות משפחות שעלו מצרפת. הם נוטים להתגורר במקומות ישוב מסוימים ומהוים קהילות.אגב רובם אנשים אמידים.
    הסיסמא שאם נצא מהשטחים תפסק האנטישמיות מעוררת גיחוך. האנטישמיות נטועה עמוק בקרב רבים מהאירופאים שלא יודעים כלל על השטחים.
    צירוף קטלני נוסף הוא מיליוני המוסלמים החיים באירופה . כאשר המטיף במסגדים מדבר בסגנון של המטיף במסגד אל אקצה.
    כל מי שמטייל לעומק באירופה או עובד שם יודע על תופעות אנטישמיות שאין בינהם ובין הנעשה בשטחים דבר.
    אין זאת הפעם הראשונה שהכותבים באתר זה יורים ( בממשלה ) ואחר כך מסמנים את המטרה.
    לעזאזל המציאות העיקר האידאולוגיה !

  3. עדו ג הגיב:

    צודק הכותב כאשר הוא מאבחן את התופעה הקרויה אנטישמיות חדשה כהתנגדות מוסלמית. הוא טועה כשהוא חושב שאם ישראל תסוג מהשטחים הבעיה תפתר. הבעיה לא תפתר עד שישראל תושמד בשלב ראשון ועד שהברברים ישלטו בעולם בשלב שני או עד שהמערב המסואב יפגע בצורה אנושה בנושאי לפיד החרות המקופחים שהם כמובן הערבים המסכנים. אל תתבלבלו, לא מוסלמים-ערבים. זו המלחמה הקבועה בין הברברים לבני התרבות. מי הוא מי יחליט כל אחד לעצמו.

  4. יורם בר-חיים הגיב:

    מדינת ישראל, אשר מקיימת מזה 50 שנה משטר אפרהטייד ומבססת את עצם קיומה על שלילת זכותם של 5 מליון איש לחיות בארצם, טוענת כל העת כי היא עושה זאת בשם "כל העם היהודי", שהיא מדינתם של כל היהודים בעולם וכי כל התנגדות לאפרהטייד הזה היא "אנטישמיות".

    מי שגורר בכוח את כל הקהילות היהודיות בעולם לסכסוך כאילו-אתני שבמרכזו עומד משטר אפרטהייד – הוא האנטישמי הראשי.
    מבחינה זו, קריאתו של שרון ליהודי צרפת איננה אלא המשך של המדיניות הציונית שאיננה מאבק באנטישמיות כצורה של גזענות אלא ניפוח-יתר שלה ושיתוף פעולה איתה כדי לגרום ליהודים לעזוב את אירופה ולבוא להתנחל בפלסטין.
    בארצות הברית מתקיים שיתוף פעולה גלוי בין הימין האוונגליסטי האנטישמי לבין האגף הימני-קיצוני של הציונות, שיתוף פעולה הבא לידי ביטוי גם במסדרונות הממשל וגם בכנסי תמיכה בישראל שעורכים פונדמטליסטים נוצרים שמטרתם היא מלחמת גוג ומגוג וישראל בהחלט בדרך לספק להם אותה…

  5. צ’יקי מיקי קאמיקי הגיב:

    לפחות יורם למד להגיד "האגף הימני-קיצוני של הציונות". עד עכשיו הוא פשוט התייחס ל"ציונות" כמקשה אחת מיוסי ביילין ועד פייגלין, כולם אשכנזים צמאי דם שבאו לאנוס את הילידים הזכים והטהורים. אבל מה אני יודע, אני סתם משורר.

  6. יורם בר-חיים הגיב:

    מעולם לא הכחשתי שלציונות יש אגפים, זה לא אמור להפריע למישהו להבין את מה שמשותף לכ האגפים האלו. הרי גם רוב הכותבים כאן הם ציונים וחצי-ציונים ואני מגיב כאן ולא באתרי ימין.
    אני פשוט עומד על ההבדל החשוב בין מי שטוען שהוא שמאל לבין מי שהוא שמאל, בדיוק כמו ההבדל החשוב בין משורר לבין מי שטוען שהוא כזה…

  7. לשמאל הקומוניסטי בישראל הגיב:

    יש ‘רקורד’ מחפיר של תמיכה באנטישמיות.

    הקומוניסטים בישראל תמכו ברדיפות האנטישמיות בתקופת סטאלין, ברצח הסופרים היהודיים, בחיסול התרבות היהודית, בעלילת הרופאים, במשפטי פראג האנטישמיים, ברדיפות האנטישמיות בפולין של גומולקה.

    אז לא היה ‘כיבוש’, אלא היו מזימות של הציונות והאימפריאליזם, והיה ה’קוסמופוליטיזם’ שאיים על המולדת הסוציאליסטית.

    טועה מי שחושב שכל זה נשכח.

    היום ה’דרלינג’ של השמאל היא לא מולדת העמלים שקרסה, אלא מדינות קולוניאליסטיות וגזעניות כמו צרפת הטובחות ללא רחם בשחורים באפריקה כשזה מתאים לצרכים שלהן.

    כך חולפת ‘תהילת העולם’.

  8. עופר נ הגיב:

    התמהוני שהגיב מעליי שכח מי טובח לאחרונה באוכלוסיית העולם השלישי, ארה"ב ולא צרפת. בארה"ב יש גם פערים עצומים בין אזרחים על סמך מוצאם האתני.

    השמדת האינדיאנים והעבדות בארה"ב לא היתה טובה מהקולוניאליזם הצרפתי

  9. מה זה משנה ? הגיב:

    כל שמאל סוציאליסטי נורמאלי הוא נגד האימפריאליזם האמריקאי וגם נגד זה הצרפתי. אולי הביילינים הם אירופופילים מושבעים, הסוציאליסטים לא.
    גם חטאי הסליניזם והאנטישמיות הופכים לאנקדוטה משעשעת נול מסע הגזענות המאורגן שמנהל האימפריאליזם האמריקאי כיום.

  10. התמהוני ה’שמאלני’ למעלה הגיב:

    תיכף יספר לנו ש-2500 אנשי ליגיון הזרים הצרפתי בחוף השנהב התומכים במסווה של ‘כוח שלום’ בכנופיות המורדים העורכים מעשי טבח באוכלוסייה מגינים שם על הפלסטינים מפני הכיבוש הישראלי או על ‘זכויות האדם’ ולא על האינטרסים של החברות הצרפתיות ו-16000 ‘אזרחי צרפת’ במושבה לשעבר הסוחטים אותה עד ליורו האחרון.

    אבל ל’דארלינג’ החדש של השמאל סולחים את האנטישמיות, הגזענות והקולוניאליזם שלו כי הוא ‘נגד בוש ושרון’.

  11. נועמי הגיב:

    אחרי 56 שנות "עצמאות" ( אם לעצמאות ייקרא – להיות מדינת ווסאלים של ארה"ב וקבלן הביצוע לעבודות המלוכלות של האימפריאליזם האמריקאי ) – ישראל היא המקום המסוכן ביותר ליהודים עלי אדמות !!
    בפראפראזה על דברי הקומיקאי גראוצ’ו מרקס ניתן לומר ש" 56 שנה לקח לנו להגיע מכלום לשום דבר !!"

    37 שנים מתוך תקופה זאת ישראל היא מדינה כובשת והעולם איננו מוכן להכיר בכיבוש הישראלי וביצירת העובדות בשטחי הכיבוש ( ולענין זה החלטת האו"ם האחרונה שאימצה את חוו"ד של בית הדין בהאג בענין חומת ההפרדה ).

    הכיבוש הטביע את ישראל בים של פשעי מלחמה שנועדו לשבור את רוח ההתנגדות הפלשתינית אך ללא הועיל -כך אנו חוזים מידי יום ברצח פלשתינים חפים מפשע, הרס בתים, גירוש, הפקעת קרקעות, עקירת פרדסים והשחתת שדות והתעללות שיטתית בעם הפלשתיני …
    דבר אין בין הרוח ההומאניסטית היהודית של העם היהודי ההיסטורי לבין המוטציה הציונית המפלצתית שלו כפי שהיא מתגלמת כיום בהווית החיים בישראל ובמציאות אותה כופה ישראל בשטחי הכיבוש שלה ..
    אירוניית הגורל היא שביום שבו כנסת ישראל האריכה את תוקפם של חוקי האזרחות הגזעניים החדשים בישראל, באותו יום ממש, קרא מר שרון, ראש ממשלת ישראל, ליהודי צרפת לעלות לישראל "בהקדם" בגלל "סכנת האנטישמיות בצרפת …
    למרבית הישראלים, כמו למר שרון, נותקו אונות המוח, ואין הם מסוגלים להבחין עוד באירוניה ובחוצפה התהומית, שבה מדינתם שמחוקקת חוקים גזעניים בריש גלי בישראל הישנה גופא – מאשימה מדינות אחרות בגילויים גזעניים של "אנטישמיות"..

    אבל כידוע ממשלת ישראל זקוקה ל"אנטישמיות" כאוויר לנשימה. "האנטישמיות" מייצרת עבור ממשלת ישראל מין טענה ל"ציק פתוח" כלפי העולם לביצוע מעשי הזוועה שלה בשטחים הכבושים והיא מבקשת באמצעות טענה חלודה ועבשה זאת למנוע כל ביקורת בינלאומית ויותר מזה, מעש וסנקציות בינלאומיות נגד מעשיה !!

    בחזית הפנימית בישראל נודע לטענת "האנטישמיות" מימד מגייס של אחדות שורות, של יצירת מצב חירום תמידי מפוברק של "העולם כולו נגדנו", ובעיקר – חיסול כל ויכוח ותהייה על כשלונו הטוטאלי של הפרוייקט הציוני להבטיח קיום ראוי, הוגן ובטוח ליהודים שבחרו לחיות בישראל, ויתרה מזו המשך מדיניות הכיבוש אף מייצר לכאורה , סכנות על קיבוצי יהודים בעולם כולו, שלא בחרו לחיות בישראל…
    .
    לא פלא הוא שטענת "האנטישמיות" וישראל הפכו להיות מין תאומים-סיאמיים שלא ניתן לנתק בינהם ולא מפתיע הוא שבמקום שאין "אנטישמיות" ישראל לא מאחרת לייצר רוחות רפאים של "אנטישמיות "

  12. אד גורדון הגיב:

    לכאורה שמאלנים ועוד יותר לכאורה שוחרי השלום החופש והצדק. מדוע לכאורה? משום העובדה הפשוטה ששוחר השלום החופש והצדק איננו יכול מעצם הגדרתו לתת צידוק לפגיעה באדם ויהי מה. ומה יש לנו כאן? קבוצה של משרתי האיפריליזם האירופאי ששואפים להשליט על העולם שלטון טוטליטרי וגזעני. וכמו כל שלטון טוטליטרי ומהלך אימים הם זועקים להמונים סיסמאות על שלום חופש וצדק כשלמעשה כוונותיהם האמיתיות הם עוצמה והמנוע הוא מנוע הבערות והשנאה. לצערי הרב סיבלות העם הפלשתניאי לא יפסקו עוד הרבה זמן מהסיבה הפשוטה שהפלשתנאים הם בסך הכל כלי שרת בידם של כל אותם "מחרחרי שלום" שמשתמשים בפלשתניאים על מנת להסוות את הפשעים של עצמם. הם בסך הכל המקפצה של אותו שמאל לכאורה שהוא למעשה ימין קיצוני לחזור ולהשתלט על העולם ולהחזיר את מכונת העושק והגזענות האירופאית לתפיקוד מלא שיאפשר להוריד את שבוע העבודה ל 25 שעות במקום 35 שעות כפי שיש לנו היום. (זה מאד קשה לציבור 35 שעות ולא משאיר להם זמן וכוח להשתתף בפסטיבלי השלום והסיוע לרעבים והנדכאים שמי יתן וישארו כאלה לנצח).
    איש שלום אמיתי, אני לדוגמא, איננו מצדיק רצח אחד באמצעות רצח אחר. פגיעה בפלשתניאים כאן איננה עילה לפגיעה ביהודים שם. המצב בשטחים איננו מלבין את הפשעים בסין, באפריקה ובעצם בכל מקום אחר.
    למזלה של האנושות עדין ישנו שמאל אמיתי שעומד זקוף ואיננו נותן למילים לבלבל אותו והוא מזהה את סוכני המלחמה והאיבה, משרתיו של האימפריליזם הקפיטליסטי והסטאליניזם הטוטליטרי המנסים להסתנן לשורותיו ולמנוע ממנו לעצור את כונותיהם לשעבד את ההמונים למטרותיהם.

  13. דוד מילנר הגיב:

    עמדת הציונות הקלאסית כלפי האנטישמיות אינה כפי שמוצג במאמר במשפט הבא:
    >>>האנטישמיות אינה נצחית א-היסטורית ולא ניתנת לשינוי כפי שטוענת האידיאולוגיה הציונית.
    זה עיוות של 180 מעלות בתפיסת האנטישמיות אצל ההוגים הציונים החשובים.
    הציונים הקלאסיים (פינסקר, הרצל ואחרים) ראו את היעדר הטריטוריה לעם היהודי כגורם עיקרי,כמעט בלעדי, לאנטישמיות. לפיכך הם הניחו שאם תוקם מדינה יהודית תיעלם בהדרגה האנטישמיות גם כיחס לאותם יהודים שיוותרו בתפוצה. אפשר שיסבלו יחס רע ואפלייה, אך לא בעוצמה ובמימדים שבה שנאו ורדפו את העם היהודי בתקופה הארוכה של היותו בן בלי בית. יתייחסו ליהודי התפוצה באופן שבו מתייחסים, למשל, במערב לאנשים ממוצא סיני.
    התחזית הציונית הזו ביחס לעתיד האנטישמיות התגשמה, באופן כללי, ובכך אני מסכים עם המאמר. קשה או בלתי אפשרי לדעת האם צדקו הציונים בהניחם שהקמת מדינה יהודית תנטרל את האנטישמיות, או שגורמים נוספים כזכרון השואה, עליית קרנה של הרב-תרבותיות ודעיכת הנצרות היו משמעותיים יותר.

  14. דוד מילנר הגיב:

    עמדת הציונות הקלאסית כלפי האנטישמיות אינה כפי שמוצג במאמר במשפט הבא:
    >>>האנטישמיות אינה נצחית א-היסטורית ולא ניתנת לשינוי כפי שטוענת האידיאולוגיה הציונית.
    זה עיוות של 180 מעלות בתפיסת האנטישמיות אצל ההוגים הציונים החשובים.
    הציונים הקלאסיים (פינסקר, הרצל ואחרים) ראו את היעדר הטריטוריה לעם היהודי כגורם עיקרי,כמעט בלעדי, לאנטישמיות. לפיכך הם הניחו שאם תוקם מדינה יהודית תיעלם בהדרגה האנטישמיות גם כיחס לאותם יהודים שיוותרו בתפוצה. אפשר שיסבלו יחס רע ואפלייה, אך לא בעוצמה ובמימדים שבה שנאו ורדפו את העם היהודי בתקופה הארוכה של היותו בן בלי בית. יתייחסו ליהודי התפוצה באופן שבו מתייחסים, למשל, במערב לאנשים ממוצא סיני.
    התחזית הציונית הזו ביחס לעתיד האנטישמיות התגשמה, באופן כללי, ובכך אני מסכים עם המאמר. קשה או בלתי אפשרי לדעת האם צדקו הציונים בהניחם שהקמת מדינה יהודית תנטרל את האנטישמיות, או שגורמים נוספים כזכרון השואה, עליית קרנה של הרב-תרבותיות ודעיכת הנצרות היו משמעותיים יותר.

  15. פרענסיס הגיב:

    משפט אחד של אמיר,
    "איך אפשר על סמך מציאות זו לקשור בין פיגועים מסוג זה ב*יהודים*, לבין מה שבני אדם סבירים מבינים במושג אנטישמיות? קשה להבין."

    הנחות יסוד, ישנם אנשים סבירים, הם מבינים אנטישמיות באופן מסויים, אופן זה *אינו* מתקשר במישרין לפיגועים נגד *יהודים*!! בחו"ל.

    אליבה דאמיר(איש סביר)לאנטישמיות מספר סימנים,

    1. אנטישמיות אינה שנאת היהודי לכשעצמה, או כדברי אמיר "נדמה שלא בזה מתמצא העניין"

    2. האנטישמיות היא "אי צדק" ורדיפת החלש. וככזו היא מעוררת אנטגוניזם.

    3. אנטישמיות אמיתית מעורבים בה השלטונות, והם מנצלים אותה לצרכיהם.

    ולכן, שריפת בתי כנסת של יהודים צרפתים עשירים על ידי מוסלמים צרפתים עניים בניגוד לבקשתו המפורשת של נשיא צרפת איננה אנטישמיות כי אם "סכסוך אתני של מוסלמים נגד יהודים" וכמובן שסוגיית "אי הצדק" נפתרת משום ש"חלק מן היהודים (בפירוש לא כולם, ואולי אפילו לא רובם) מפגין בגאווה את תמיכתו בפעולות של צה"ל בשטחים הכבושים" ועל כך לבד ראויים הם למות מיתת כלב.

    אם אפשר להיות ישר לרגע בתוך קלחת הצביעות הנוראה הזו, הרי שאמיר בסך הכל אומר לנו כאן שאנטישמיות היא שנאת נוצרים אירופאים לבנים ליהודים אירופאים לבנים ולא חלילה שנאת ערבים ליהודים באירופה. מה עד שמרבית יהודי צרפת הם ערבים במוצאם כך שלמעשה מדובר כאן בכלל בסכסוך פנים ערבי שבוודאי איננו אנטישמיות.
    כמובן שהגזענות של אמיר יוצאת כאן בצבעים מרהיבים. אצל אמיר אפילו לשנאתו לא אחראי הערבי הצרפתי בסלאמס של פאריס, הכיבוש היהודי בעזה אחראי לה. הערבי הנחות לא חושב, לא מבין, לא יודע. בבורותו וטיפשותו הוא שונא את כל היהודים בשל מעשי הכיבוש, או בגלל השלטון היהודי על המדיה, או בגלל הבנקאים היהודים מוצצי הדם. זו בוודאי לא אנטישמיות., זה נורמאלי לחלוטין…..

    משום שהעניין סאטירי כמעט, נצטט את דאגלס אדאמס(המסעדה בסוף היקום), מפקד ספינת חלל, ווגון במוצאו מספר לפסיכיאטר שבבוקרו של יום ובמסגרת תרגול משמעתי הוא חיסל כמעט חצי מצוות הספינה שתחת פיקודו,

    "Well," he said (the psychiatrist), "I think that this is perfectly normal behavior for a Vogon, you know? The natural and healthy channeling of the aggressive instincts into acts of senseless violence."

    "That" rumbles the Vogon, "is what you always say."

    "Well again," said Halfrunt (the psychiatrist), "I think that this is perfectly normal behavior for a psychiatrist. Good. We are clearly both very well adjusted in our mental attitudes today." Pgs. 7-8

    ואידך זיל גמור.

  16. עופר נ הגיב:

    אני שמח שידידי הטוב מטרניך עבר לכתיבה בגדה.

    הנוכחות הצרפתית המתשמשכת ברחבי העולם הפרנקופוני היא אכן שריד קלוניאליסטי, לא פחות מנוכחות אמריקנית בהאיטי. מה הם עושים שם ?

    היתרון של צרפת על פני ארה"ב הוא כפיפותה וחיזוקה את המסגרות של חוק בינלאומי והסכמה בינלאומית, במקום פעולות חד צדדיות

  17. לצערי הגיב:

    יש משהו בדבריו של האלמוני שמגיב כאן, גם אם הוא מייחס לרבים את עמדתם של מעטים.
    זה נכון ומוצדק להגדיר היום את האימפריאליזם האמירקאי כאיום העיקרי על האנושות, אבל לא נובעות מזה שום הנחות מיוחדות לאימפריאליזם הצרפתי. רק לפני כחמש שנים ראינו את שכיכ החרב הצרפתים של מובוטו (שפעלו בגיבוי מלא של ממשלת צרפת) מבצעים טבח זוועתי בקינסאנג’ני לפני שנסוגו מפני כוחותיו של לורן קאבילה. גם המעורבות של צרפת בג’נוסייד ברואנדה לא נשכחה.
    גם במה שנוגע לגזענות, צרפת מדכאת את המהגרים הערבים והאפריקאים שרובם חיים בעוני, סובלים מאלימות משטרתית ומגזענות קשה. למעשה, בצרפת מזדעזעים משפעי-שנאה (אמיתיים או מדומים) נגד יהודים ועוברים בשתיקה על הגזענות והאסלמופוביה היומיומיים (כולל פשעי-שנאה ממש) שמהם סובלים הרבה מאד אזרחים צרפתים.

    יורם בר-חיים

  18. עופר מדבר כמו כל קולוניאליסט הגיב:

    מצוי.

    איזה ‘כפיפות וחיזוק המסגרות של חוק בינלאומי והסכמה בינלאומית, במקום פעולות חד צדדיות’ הוא מוצא בשליחת ליגיון הזרים כל פעם לאקס-מושבה אפריקאית אומללה זו או אחרת כדי לתמוך במשת"פ התורן של צרפת, או בשלטונה הרודני באיי האוקיאנוס השקט – ובעיקר על תושביהם חולי הסרטן המתים ביסורים אחרי עשרות שנים של ניסויים גרעיניים?

    כמה טוב לקלל את בוש מתוך חדר המשרתים של שיראק ‘שלנו’.

  19. שלומי בר אדון הגיב:

    ליורם-
    יש משהו בדברך למרות שאני בטוח שבצרפת היו מזדעזעים ולא עוברים בשתיקה אם גילויי הגזענות ופשעי השנאה ממש כלפי המוסלמים, היו באים מצד יהודים.

  20. דניאל הגיב:

    פשעי צרפת מתגמדים לעומת רצחנות ארה"ב ב50 שנים האחרונות. אני רוצה להזכיר לכם שלא היתה זו צרפת או פורטוגל, או אפילו ספרד הקולוניאליסטית הנוראה שהטילה את צמד פצצות האטום היחידות בהיסטוריה…
    וגם מול טבחי מובוטו והמערות האלג’יריות עומדים בגאווה האיטי, ניקרגוואה, אינדונזיה, וונצואלה, קוריאה, וויאט-נאם ועיראק, כולל דיכוי מתמשך של השכנים המקסיקנים וניצולם למטרות כוח עבודה זול מצפון לגבול. אפילו המעורבות האירופאית בפלשתין נראית כמו משחק ילדים לעומת התמיכה הברוטאלית שמקבלת ישראל מארה"ב, כולל דחיקה של כל נסיון שיפור של המצב באו"ם על ידי זכויות הווטו האמריקאיות.

  21. לדניאל הגיב:

    מה שאתה אומר ברור ונכון, עיקרו הוא שכיום האימפריאליזם האמריקאי הוא החזק ביותר, עם מעט בלמים של ממש, ולכן הוא עומד מאחורי רוב הפשעים. צרפת היא בהקשר זה פשוט אימפריאליזם קטן יותר, חלק יותר, שלרשותו עומדים פחות אמצעים, אין בזה כדי להפוך אותה לצד מתקדם מול ארה"ב.
    אם דעת הקהל בצרפת או בלגיה יכולה לעזור במאבק נגד הכיבוש, אז אין בזה רע, אבל מכאן ועד לראות בצרפת בכלל כוח פוליטי חיובי המרחק גדול.

  22. לא כוח פוליטי חיובי הגיב:

    אבל בהחלט לא ברוטאלי כמו זה האמריקאי.
    לדעתי האימפריאליזם האירופאי לא אלים ואכזרי כמו זה האמריקאי, לא בגלל הכוח הטהור שהאמריקאי מחזיק בו לעומת האירופאי, אלא בגלל תרבות מחאה דפוקה בארצות הברית וחוסר מודעות פוליטית ומעמדית (נועם חומסקי ואחרים כתבו דברים מעניינים מאוד בנושא- האמריקאי הממוצע דוגל בעמדות פאשיסטיות כמעט).
    אני משוכנע שאם האמריקאים היו מפגינים כמו האירופאים כנגד המלחמה, הדבר היה גורם לבוש לשקול את צעדיו בשנית (אני לא מקבל את התזה המארקסיסטית של המלחמה בעיראק ומלחמות בכלל ככורח היסטורי).

  23. שמואל אמיר הגיב:

    תגובה למגיבים
    אור הגיב: "אף אחד לא טוען שמי שמפגין נגד פעולות ישראל או לא מסכים עם המדיניות הוא אנטישמי. מי.. ששולל ממנה זכויות אנושיות בסיסיות כמו הזכות להגנה עצמיית או להגדרה עצמית של העם היהודי הוא אנטישמי." דווקא כן: מי שמתנגד להקמת חומת ההפרדה מוקע "כשולל הזכות להגנה עצמית" – ומוקע כאנטישמי. לזאת קוראים אנטישמיות מתוחכמת. ההתחכמות הזו לא פועלת בעולם.
    המגיב גלילי מספר שבסביבתו הוא רואה לאחרונה הרבה משפחות שעלו מצרפת. מה לעשות, הסטטיסטיקה לא מראה זאת, גלילי רואה מהרהורי ליבו. אבל אציע לו ניסוי מחשבתי קטן: נניח ששערי צרפת יפתחו לפני יהודי ישראל – מעין חוק שבות הפוך. מה יקרה? האם לא שמענו על מאות האלפים בישראל שמחפשים פספורט כדי להגיע לאירופה? רק ניתן להם פספורט צרפתי בחינם. אחרון העוזבים יצטרך לכבות את החשמל בלוד. אכן, כפי שכתב גלילי: "לעזאזל המציאות העיקר האידיאולוגיה".
    ולמגיב שמתבייש לחתום בשמו אבל מזהיר אותנו שטועה מי שחושב "שכל זה נשכח". כלומר הרדיפות האנטישמיות בתקופת סטאלין. אל תדאג את זה יזכירו תמיד אצלנו. אבל האם אינך חושב שמדי פעם אפשר גם להזכיר שאלמלא הניצחון של ברה"מ על הנאצים לא היית יושב היום כאן וכותב תגובות? אולי תקרא קצת על אותה התקופה. היישוב כולו יישב וייחל לניצחון הסובייטים. אלתרמן כתב שירים נלהבים על הצבא הסובייטי ועל היהודים המשרתים בו.
    המגיב דוד מילנר טוען שאני מעוות את עמדת הציונים בקשר לאנטישמיות. אני כתבתי שהציונים ראו באנטישמיות התופעה נצחית. הרצל כתב ב"מדינת היהודים": אנטישמיות גדלה מיום ליום, משעה לשעה,,,יתר על כן היא עתידה להתעצם, משום שסיבות גידולה ממשיכות להתקיים ולא ניתנות למחיקה". וריאציה על נושא זה – תופעת הקבע של האנטישמיות, נמצאות בשפע אצל כל הציונים הקלאסיים. מאיליו מובן שמייסדי הציונות לא השתיתו את תנועתם על גורם חולף.
    המגיב/ה פרענסיס לא מצליחה לדעתי גם בעזרת דאגלאס אדאמס להפריך את התלות הברורה בין פעולות צה"ל בשטחי הכיבוש לבין ה"אנטישמיות החדשה".
    לעניות דעתי היה מאוד מועיל לו מגיבים מסוימים היו מבינים שהציונות גם היא (רק?) אידיאולוגיה, והיו מתחילים לבחון אותה בקריטריונים מתאימים.

  24. לשמואל אמיר הגיב:

    לא שכחנו את הניצחון של בריה"מ על גרמניה הנאצית שסיים את מלה"ע ה-2 ועזר לשארית הפליטה להינצל.

    אבל לא שכחנו גם את הסכם היטלר-סטאלין ואת שיתוף הפעולה של בריה"מ הקומוניסטית עם גרמניה הנאצית בפתיחת המלחמה ע"י ריסוק פולין – מה שאיפשר בכלל את המלחמה הנוראה הזאת ואת השואה של העם היהודי.

    אלמלא הסכם היטלר-סטאלין ושיתוף הפעולה ביניהם ייתכן שהשואה שלנו היתה נמנעת ויחד איתה גם מותם של 20 מיליון אזרחים סובייטיים ומיליונים רבים אחרים.

    לא נשכח גם את תמיכת השמאל הקומוניסטי בארץ בהסכם המחפיר בין סטאלין להיטלר ובכל ייתר פשעי הסטליניזם – גם רצח מנהיגי הבונד ואנשי הוועד האנטי-פאשיסטי היהודי ע"י השלטון הקומוניסטי בקרמלין.

    אתה הוא זה שצריך להתחיל לקרוא ולהכות על חטא. לא יודע אם יספיק לך חזה אחד.

  25. לאיש בלי שם הגיב:

    לאנטיקומוניסטים מושבעים שכמותך העובדות אינן מפריעות. לפני ברית היטלר-סטאלין היתה ברית היטלר-צ’מברליין-דלדיה לא כן? שמעת פעם על פיוס היטלר ע"י צרפת ואנגליה?. אלה רצו לדחוף את היטלר מזרחה נגד ברה"מ. ברה"מ הציעה להם ברית הגנה מתחייבת שכל התקפה של היטלר על מעצמות המערב תגרור מיד כניסת ברה"מ למלחמה נגד היטלר. מעצמות המערב משכו ודחו ברית זו – הם קיוו כל הזמן שהיטלר יתקוף את ברה"מ כפי שזה קרה לבסוף.גם פולין לא הסכימה לברית זו.
    הישוב בארץ העריץ את עמידתה של ברה"מ נגד היטלר למרות כל מה שקרה קודם.היום מעריכים את קורבנות ברה"מ במלחמה זו בין 20 ל30 מליון בני אדם. הם לא הצילו בכך רק את שארית הפליטה ואת יהודי רוסיה אלא גם את הישוב בארץ שבאותם ימים הכיר להם תודה על כך – לא כמוך. ש.א.

  26. יפה מצידך שגם אחרי 65 שנה הגיב:

    אתה מגן על הברית בין שני הרוצחים הכי גדולים של המאה ה-20 – וזאת תוך סילוף גס של העובדות.

    א. מעולם לא היתה ‘ברית היטלר-צ’מברליין-דלדיה’. היתה כניעה של צ’מברליין ודלדיה לסחטנות של היטלר בנושא הסודטים, אך לאחר שהיטלר הפר את הסכם מינכן וריסק את צ’כוסלובקיה הודיעו לו מעצמות המערב שאם יגע בפולין הן יצאו למלחמה נגד גרמניה – וזה מה שקרה.

    ב. הטענה שלך שמעצמות המערב ‘רצו לדחוף את היטלר מזרחה נגד ברה"מ’ לקוחה ממחלקת התעמולה והדיסאינפורמציה של הנקו"ד. אין לך בדל של הוכחה לטענתך. בדיוק ההיפך, שתי המעצמות ניהלו מו"מ עם סטאלין עד שהוא החליט שיותר כדאי לו לשתף פעולה עם היטלר בחיסול פולין מאשר להגן עליה מפני הנאצים.

    ג. לאחר ברית היטלר-סטאלין ועל אף ההחמרה במצבן לעומת גרמניה מעצמות המערב יצאו למלחמה כשגרמניה פלשה לפולין משוחררת מהחשש למלחמה בשתי חזיתות.

    ד. כיוון שכל הפרוטוקולים לפנינו אנחנו יודעים גם מה הוסכם בין שני הארכי-הרוצחים מאחורי הקלעים: חלוקת פולין בין שתי הדיקטטורות, הנאצית והקומוניסטית, סיפוח המדינות הבלטיות ובסרביה לבריה"מ והכרה ב’אינטרסים’ שלה בפינלנד.

    ה. בריה"מ פלשה ב-17.9 לפולין תוך תקיעת סכין בגב המדינה שעמדה במלחמה על חייה מול הנאצים, וכבשה את כל מזרחה (‘הלאה הכיבוש’!) תוך שהיא מגרשת מאות אלפי תושבים לסיביר ורוצחת רבבות. רבבות קצינים ומשכילים פולניים נרצחו ע"י המשטרה החשאית הקומוניסטית בקאטין ומקומות אחרים.

    ו. במעבר הגבול בברסט-ליטובסק הסגירה הנקו"ד קומוניסטים גרמניים, ברובם ממוצא יהודי, שמצאו מקלט בבריה"מ לגסטאפו הנאצית, וכמעט כולם נרצחו.

    ז. המצעד המשותף של הצבא האדום והוורמאכט הנאצי לצלילי ההימנון הסובייטי והגרמני בברסט-ליטובסק לאחר חיסולה של פולין ותיחום ‘שטחי ההשפעה’ בין שני המשטרים, הקומוניסטי והנאצי, ייזכר לדראון עולם כחיזיון אימים על שני משטרי הרשע של המאה ה-20.

  27. יובל הלפרין הגיב:

    לאיש בלי שם,

    בנוסף לדבריו של שמואל יש לציין את רבבות החיילים היהודים שנלחמו במדי הצבא האדום,
    את העובדה שברית המועצות הייתה המדינה הראשונה בעולם שבה גזענות בכלל, ואנטישמיות בפרט, הוכרזו כעברה פלילית חמורה.
    בכל שנות קיומה של ברית המועצות הוכרו היהודים כ"לאום" על כל המשתמע מכך על פי החוקה (הזכות למוסדות חינוך, תרבות, עיתונים וכד’). בברית המועצות היה ליידיש מעמד רשמי כשבישראל היא נרמסה עד דק ברוח אנטישמית מובהקת (או במינוח הציוני המכובס: "שלילת הגולה").
    מיד עם התפרקות הגוש הסוציאליסטי זכו משתפי הפעולה עם הנאצים למעמד של גיבורי האומה. בקרואטיה מכונה מדינת הבובות הפרו-נאצית של פיילביץ’ בשם: "העצמאות הקרואטית הראשונה", ובמדינות הבלטיות נהנים כיום משתפי הפעולה עם הכיבוש הנאצי מגמלאות מגרמניה (בדומה לוותיקי האס.אס בגרמניה עצמה).

  28. ליובל הגיב:

    האם אתה שם לב ל’רצידיב’ שלכם ישר לאופל הסטליניסטי? וזה אחרי שניסיתם במשך זמן מה להציג ‘פרצוף הומני’ של הקומוניזם ולהשלות אנשים כאילו ניתקתם את עצמכם מעברכם הסטליניסטי?

    והינה גם שמואל אמיר וגם אתה מגינים על פשעי הקומוניזם תחת סטאלין הן כלפי העם היהודי והן כלפי האנושות כולה.

    האם טועה מי שאומר: גרד קומוניסט ותמצא סטליניסט?

    מה יהיה איתכם?

  29. יובל הלפרין הגיב:

    אני מעולם לא ניסיתי להתנתק משום עבר סובייטי. להפך, כחבר בפורום הקומוניסטי הישראלי אני חוגג את יום מהפכת אוקטובר מדי שנה, ומבחינתי כל מהפכה מעמדית בעתיד תהיה ברוח אוקטובר.
    מהסטליניזם ברית המועצות התנתקה כבר ב-1956.

  30. ידיד הגיב:

    "[הטענה על האנטישמיות] מתירה ליהודים לעשות כרצונם. היא מעניקה ליהודים תירוץ לא רק במובן הנפשי אלא גם במובן הפוליטי. תחושת הקורבן מעניקה להם היתר להסתיר את האמת".

    תיאודוריקיס צודק במאה אחוזים.

  31. נתן הגיב:

    הכל סתם של היום אין לכם משהו אל היסטוריה כבר נימעס לשמוע על שרון הדו הזה

  32. לשמואל אמיר הגיב:

    למען האמת ההיסטורית, אני נאלץ בפעם המי יודע כמה להפריך כמה אמיתות שאתה מתעקש משום מה להחזיק בהן:\
    1. הניצחון במלחמת העולם השניה היה פרי מאבקם המשותף של בריטניה, ארה"ב, וברית המועצות. לייחס לבריה"מ לבדה את הניצחון על הנאצים (למרות שירי ההלל של אלתרמן) זה קצת הזוי.\
    2. עד 22 ביוני 42 בריה"מ לא נקפה אצבע במאבק נגד גרמניה הנאצית. מי שנשא אז בנטל המלחמה הייתה בריטניה לבדה. טובאריש סטאלין גם לא הואיל בטובו לשלוח ולו גרם אחד של עזרה חמרית לעזרת האנגלים. ברגע שהותקף הוא \
    עצמו, מיד פנה בזעקות שבר וביללות לאותה בריטניה שתבוא לעזרתו. אבל צרציל, בניגוד אליו, הושיט עזרה.

  33. עופר יהלום הגיב:

    למרות שאני לא אוהב לתת לבעלי סמכות מחמאות (או כל דבר אחר (; , אבקש לברך את המערכת על כך שהוציאה מאמר מעניין זה ותגובותיו מהארכיון.
    האנטישמיות תתפרץ כל מספר שנים, עד ליום שבו כל היהודים בעולם יתבוללו או יחיו בטריטוריה אחת, ובכך היא לא שונה מכל שנאת זרים אחרת, למרות שמובן שיש קשר בינה לבין היחס למדינת ישראל.ומובן ששום פשע לא מצדיק פשע אחר.

    לשמואל אמיר – אף אחד, פרט לסטליניסטים מובהקים, לא ייחל לנצחון ברה"מ אלא לכל היותר לתבוסת הנאצים ע"י הברית שהם היו חלק ממנה.

    ליובל הלפרין – ברה"מ לא "התנתקה" מסטאלין שהרי הוא בשר מבשרה; כל מה שקרה הוא שיפור הדרגתי ומוגבל בכמות הרצח ההמוני, שיפור שהחל עוד בסוף שנות ה-30 לאחר סוף הטיהורים, בדומה להחמרה ההדרגתית מסוף מלחמת האזרחים עד שנת 38. מיותר להזכיר את גורלו של מי שניסה להשתמש בשפה העברית באותה מדינה.

    גם לא נשכח מי היו אותם "דמוקרטים" שפירקו את ברית המועצות כשהדבר התאים לצרכיהם ולאיזה יחס אותם אפרטצ’יקים מהמנגנון הקומוניסטי זוכים כיום – גורבצ’וב שהיה היועץ המשפטי(?) של כלא לוביאנקה, ילצין שהוציא להורג אלפים בעקבות "משפטי שחיתות" מבויימים, ואנשי הדרג השני כמו קולונל הקג"ב פוטין שממשיך לעשות קריירה בדיכוי מתנגדים פוליטיים, אם גם בדרכים מתוחכמות ומעודנות יותר מאשר אלה שהשתמש בהן בעבר.
    ולמען הדיוק ההיסטורי – בארה"ב היו חוקי זכויות אזרח כבר במאה ה-19 , אם גם לא אפקטיביים במיוחד.

  34. עודד הגיב:

    ויכוח הסטורי מעניין.
    יש לזכור את הסיוע הצבאי שקיבלה ברית המועצות מארצות הברית ובריטניה דרך אירן ודרך הים הצפוני (סקאפה פלאו-סמולאנסק) חיי השיירות מונצחים בסיפור "הסיירת יוליסס" של אליסטר מקלין.
    ללא הדלק וכלי הרכב שקיבלו הסובייטים מהאמריקאים והאנגלים,לא היתה ברית המועצות מחזיקה מעמד. ללא הלחימה של הצבא האדום,לא היו מצליחים הבריטים והאמריקאים לנצח את רומל באפריקה ולנחות באיטליה וצרפת.
    המריבה הזו ‘מי ניצח את המלחמה’מאוד ילדותית בעיניי.

  35. צחי הגיב:

    יהודי אירופה אינם בני הגזע השמי , מה להם ולזהות השמית ? יש למצוא מונח אחר שיגדיר את היחס הגזעני שלו זכו יהודי אירופה במהלך ההיסטוריה שלהם ולהפסיק לנכס מונחים לא להם .

    לתשומת לבם של כל כותבי האתר האשכנזים !!!

  36. אוי ואבוי הגיב:

    מבינים אנו שבהיעדר משנה פילוסופית עמוקה, המתבססת על עובדות הסטוריות ולא שגיונות וחלומות אוטופיים הזויים, הינך נצרך לכותרת צעקנית: "לחיי האנטישמיות החדשה". אך אולי בהמשך תקשט את הכתבה גם בצלב קרס קטן? אתה יודע – רק בשביל הסנסציה.

    נדמה לי שאתה לוקה בחוסר הבנה עמוקה באשר למהי אנטישמיות, כנראה בגלל שנולדת בישראל. לפני שתחווה זאת על בשרך, לא תדע מהי אפילו אם תקרא את כל הספרים שבעולם.

  37. דן תמיר הגיב:

    מכיון ש"גזעים" הנה חלוקה של האנושות על פי שפות, אזי שהקשר בין יהודים באירופה ל"שמיות" הוא בשפות התפילה המקובלות עדיין בקהילות יהודיות רבות: הארמית והעברית הנן שפות שמיות (או חמו-שמיות, אם ברצוננו לדייק יותר).
    הדבר לא שונה מהיותם של קתולים רבים ברחבי העולם "הדו אירופים" עד לפני שנים לא רבות, מכיון ששפת התפילה שלהם היתה לטינית.

  38. לצחי הגיב:

    לצערי הרב, כל המחקרים מוכיחים שלי ולך[1] יש קרבה גנטית גדולה ביותר. יותר מן הקרבה שלך לשכניהם המוסלמים של אבותיך במזה"ת, או מן הקרבה של אבותי לשכניהם ברוסיה הלבנה.
    כמו כן, שנינו קרובים גנטית ביותר לפלשתינים.

    כל זה לצערי הרב, הואיל והייתי מעדיפה להיות בקרבה גנטית לשכניהם המוסלמים של אבותיך, או בקרבה גנטית לשכניהם הנוצריים של אבותי.
    כי להיות קרובה גנטית לגזען כמוך, ששונא אנשים מעמו שלו, זו בושה גדולה.

    [1] אלא אם כן אתה ממוצא תימני או אתיופי.

  39. צחי – לעלומת השם הגיב:

    את צריכה להבין שהציונים יעשו הכל במסגרת המאבק הציוני בפלשתינים וזה כולל "מחקרים גנטיים" שאת ציינת בתגובתך . למה לך ללכת רחוק ולהזדקק למחקרים גנטיים ? תסתכלי על החזות החיצונית של יהודי אירופה ותגיעי למסקנות הנכונות . אם כבר מדברים על מחקרים אז אני מציע לך ללמוד את ההיסטוריה של הכוזרים שהתגירו אם אני לא טועה במאה ה 13 .
    לגבי העדפותיך למי להשתייך , זה כרגע לא הענין. השאלה היא האם יהודי אירופה הם בני הגזע השמי . אין מה לעשות כל העובדות מוכיחות שלא כך הם פני הדברים !

  40. צחי הגיב:

    אהה.
    הבנתי.
    לצחי יש אידיאולוגיה. לפי האידיאולוגיה של צחי, אין ליוצאי אירופה מקום בארץ הזו.
    כל מחקר שיעשה לא ישכנע את צחי, כי לצחי כבר יש עמדות קבועות מהן הוא לא יזוז. הואיל ורוב הסיכוייים שעורכי המחקר הם תושבי הארץ, צחי יפסול כל מחקר כציוני.
    איזה עובדות מוכיחות?
    אם החלטת ליצור אבחנות חדשות לגבי מי שייך לגזע השמי ומי לא על סמך צבע שיער ועיניים, א-לה הנאצים רק הפוך – הפתעה:
    תיאלץ להוסיף לרשימת הנחותים את כל הערבים בהירי השיער והעיניים, שהם קיבלו בירושה מהצלבנים. אם מישהו בהיר עיניים ושיער זה הופך אותו ללא שמי? ומה תעשה עם אשכנזים כהי שיער ועיניים (שהם הרוב), שאין לך דרך להבדיל בינם לבין יהודים יוצאי סוריה ולבנון, למשל?

    הכוזרים, יקירי, התגיירו במאה ה-8.
    יהודים ישבו באירופה עוד בזמן האימפריה הרומית, ובזמן שהכוזרים התגיירו היה מרכז יהודי גדול מאוד בצרפת ובגרמניה, מה שקרוי אשכנז.
    רש"י חי במאה ה-11 בצרפת, ולא. הוא לא צאצא של הכוזרים.
    מהר"ם מרוטנברג חי במאה ה-13 בגרמניה, ולא. הוא לא צאצא של הכוזרים.
    מהר"ל מפראג חי במאה ה-15 בצ’כיה של היום. ולא. גם הוא לא צאצא של הכוזרים.
    יהודים הגרו לפולין מצרפת ומגרמניה אחרי שגירשו אותם ורדפו אותם ובפולין השלטון לא היה פנאט-דתי ולא גזען. רק המלך היה חייב להיות קתולי. כל שאר המקצועות יהודי היה יכול לעסוק בהם.
    הכוזרים? כן. סביר להניח שחלק מיהודי רוסיה הם צאצאי הכוזרים.
    נו. אז מה. גם ר’ עקיבא, צחי יקירי, היה בן גרים.
    לפני השואה, צחי, 80% אם לא למעלה מזה מיהודי העולם היו אשכנזים. לכל האנשים האלה אין קשר ושייכות לא"י בגלל שצחי החליט ככה?
    לא נראה לי.

  41. חיים לצחי הגיב:

    בורותך מתחרה רק בשחצנותך הריקה.
    מחקרים גנטיים מקיפים, רב לאומיים שנמשכים כבר יותר מעשור מנסים לברר את מוצא המין האינושי ואת הקשר הגנטי בין בניו.
    אחד הממצאים במחקר הזה הוא הקשר הגנטי בין היהודים או במדוייק יותר הזהות של כרומוזם הY אצל כוהנים. הקשר הוא מובהק, כך שלמרות המראה החיצוני(האוילות של הטיעון הזה מתחרה רק בשטחיות הטיעון הבלונדי הארי) הקשר בין יהודים הוא מובהק ברור וקדום.
    כך שה"עובדות" לא מוכיחות כלום, אתה לא מציג עובדות רק טיעונים טפלים, האשמות פרועות ותאוריות קונספירציה זולות.

  42. נועה הגיב:

    את התגובה שמעל חיים, המוכתרת בשם "צחי", אני כתבתי. לא צחי.

  43. לנועה הגיב:

    אני רוצה להבהיר את עמדתי / דעתי :

    1. אני טוען ששמיות זה גזע ( כלומר זהות אתנית – תרבותית ) ובשום פנים ואופן לא דת !!! מולדתו הטבעית של הגזע השמי היא בחצי האי ערב עיראק מצרים פרס ובשום פנים ואןפן לא ערבות סיביר !!! וגם לא גרמניה !!! וגם לא צרפת !!!
    2. אם בן גזע אחר ששונה מהגזע השמי מחליט במהלך ההיסטוריה שלו להמיר את דתו לדת היהודית זאת זכותו אבל זה לא הופך אותו לבן הגזע השמי !!!
    3. יהודי גרמניה וצרפת שאת מזכירה הם בני העם הגרמני או הצרפתי שבזמנו סרבו לקבל על עצמם את הנצרות מטעמים תאולוגיים והעדיפו את היהדות ! האם זה הופך אותם לבני הגזע השמי ???
    4. יכול להיות שערביי ישראל שחיים בגליל בעיקר נושאים גנים של הצלבנים , האם זה הופך את יהודי רוסיה ואוקראינה לבני הגזע השמי ?
    5. הערה לסיכום : מי שהמציא את המונח אנטישמיות אלו הם הציונים , מה שמענין הוא שדווקא החרדים האשכנזים מעולם לא השתמשו במונח הזה !!!

    צחי

  44. לצחי הגיב:

    1. אין כזה דבר, גזע שמי. "הגזע השמי" הוא משהו שנמצא במוחותיהם של גזענים גרמנים.
    אם בכלל האנושות מתחלקת לגזעים, הרי שהיהודים (יהודים, להזכיר, הם גם לאום, לא רק דת, וזה לא רעיון חדש) כמו הערבים, משתייכים לענף המזרח תיכוני של הגזע הלבן. ולא לגזע נפרד.
    — קישור —
    כל חלוקה של האנושות לגזעים עפ"י בני נוח, היא מוטעית, ולו בגלל שאין בין בני נוח אזכור לאנשי המזרח הרחוק, אמריקה והקוטב.
    אם אתה מתעקש ללכת לפי החלוקה הזו, הרי שהריני להזכיר לך שהמצרים הם בני חם, דווקא, ואילו הפרסים הם אריים.
    2. כל עיסוק יתר בגזע, ויחוס חשיבות מיוחדת אליו, הוא עיסוק גזעני, וצר לי להודיע לך, אבל אתה גזען מסוג שטרם מתקלתי בו. להחליט שלחצי עם שלך אין זכות להיות פה בגלל שאתה סבור שהם לא שייכים לאותו גזע כמוך!?
    3.צחי, יקירי, למד היסטוריה.
    האם אתה סבור שכל אירופה היו יהודים ואז חלק מהאוכלוסיה לא המיר דתו לנצרות? יהודי צרפת הם יהודים שמוצאם מא"י וכמותם גם יהודי גרמניה.
    ספרדים הם יהודים לדידך? למה מי שאבותיו חיו בספרד זה תקין, וצרפת לא? כי צחי גזען?
    מה שחיים העיר לך לגבי DNA כוהנים הוא נכון, והריני להזכיר לך שאדם שמתגייר לא יכול להפוך לכהן. אדם שלא נולד כוהן לא יהיה כוהן, וכל מי ששם משפחתו הוא כהן, כהנא, קהן, כץ, קגן, קגנסקי, וכיו"ב, אבות אבותיו היו כוהנים. גם אם אתרע מזלו והוא בא מפולין (ויש כהנים ששם משפחתם לא כהן, אבל במשפחתם מקובל שהם כהנים).
    4.יהודי רוסיה ואוקראינה מוצאם, רובם, מיהודים שנדדו מצרפת לגרמניה ומגרמניה לפולין ומפולין לאוקראינה ומאוקראינה לרוסיה. כן, היו גיורים בדרך כמו שהיו יהודים שהתנצרו. כן, היו גם את הכוזרים.
    אז בגלל הכוזרים שהתגיירו במאה ה-8 בקצה אחד של אירופה, כל היהודים שאי פעם חיו באירופה (פרט לספרד, כנראה. ספרד קדושה וטהורה ולא מטמאת את יהודיה) אין להם קשר לא"י?
    שוב.
    לפני השואה 80% אם לא יותר מיהודי העולם היו אשכנזים. ואין להם קשר לא"י בגלל שצחי החליט שא"י שייכת ליהודים יוצאי ארצות המזרח בלבד?
    5. מי שהמציא את המונח אנטישמיות הוא דווקא וילהלם מאר. גרמני אנטישם.
    — קישור —
    והחרדים האשכנזים אולי לא משתמשים בזה (באמת? בדקת אותם אחד אחד?) אבל הם משתמשים במונח "שנאת-ישראל", מונח ישן שהגיע הזמן שנחזור להשתמש בו, הואיל וכבר נתקלתי בכל מיני אנטישמים חדשים שטענו ש"אני בכלל לא אנטישמי. להיפך. אני אין לי שום דבר נגד ערבים, וגם הערבים שמים").
    6. אתה בור. ויהיר. ותסלח לי, אבל מבחינה רעיונית אתה יותר גרוע מהנאצים, הואיל והנאצים בדקו 3 דורות אחורה – עד הסבא והסבתא, ואתה בודק 1,200 שנה אחורה.

    נועה

  45. לנועה הגיב:

    1. על פי הקישורים שאליהם הפנת אותי וילהלם מאר טוען שהעם הגרמני ויהודי גרמניה משתייכים לשני גזעים שונים , מה שיוצא הוא שאת ואדון וילהלם מאר מחזיקים באותה עמדה !!! ממש מענין !!! אני דווקא טוען שיהודי גרמניה הם בשר מבשרו של העם הגרמני ומדובר בגזע אחד בלבד !!! אני דווקא לא תומך בעמדתו של וילהלם מאר !!!

    2.בתגובתך האחרונה את מיחסת לי דברים שאני בכלל לא טענתי, כמו למשל לגבי הענין של הזכות להתישב בארץ ישראל.

    3. לגבי המונח "שנאת ישראל" זה מונח הרבה יותר מוצלח מהמונח "אנטישמיות" לדעתי "שנאת אשכנז" הוא מונח עוד יותר מוצלח . אולי הגענו להסכמה בנושא הזה של שימוש לא מוצדק במונח אנטישמיות .

    צחי

הגיבו לאד גורדון

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים