כֻּלָּם עַכְשָׁיו אוֹמְרִים
אִם אֵין לֶחֶם
נֹאכַל אַרְבֶּה,
וְאִם לֹא אוֹתוֹ
– אוֹמְרִים הֵם לְעַצְמָם –
אַל חֲשָׁשׁ
נִשְׁתֶּה דַּם, מַה שֶּׁיֵּשׁ,
הַעִקָּר שֶׁלֹא נָמוּת לִפְנֵי שֶׁנֵהָרֵג.
וְעוֹד אוֹמְרִים
אִם לֹא זֶה וְלֹא מִזֶּה,
עֲדַיִן יֵשׁ מַכּוֹת הַרְבֶּה לִבְלֹעַ
צְפַרְדֵּעִים, כִּינִים אוֹ קֹר
וְ/אוֹ כֹּל בֵּן
– הָרִאשּׁון שְׁיִזְדַּמֵּן לְהִתְמַשֵׁשׁ בַּחֹשֶׁךְ הַמַּכֶּה –
וְאוּלַי בַּסּוֹף עוֹד
נִתְרַצֶּה לִפְנֵי הַשֶּׁרֶץ שֶׁחִסֵּל אֶת הַחִטָּה
וְנֹאכַל אֶת מַה שֶׁיֵּשׁ מִמֶּנוּ
– הִתְכַּסְּתָה בּוֹ כֹּל הָאָרֶץ –
לָרֹב אֲשֶׁר עַל שְׂפַת לִבּוֹ שֶׁל הָאוֹיֶב
שֶׁרוּחַ קַדְמוֹנִים רָעָה וַאֲפֵלָה הֵבִיאָה
לְהַקְשׁוֹת בַּעֹרֶף הַגֵּאֶה
וּסְבִיבוֹתָיו.
נֹאכַל נִשְׁתֶּה, נִשְׁתֶּה נֹאכַל
עַד שֶׁיִּשָּׁאֵר מְהָאַרְבֶּה מְעַט
אָז נְחַסֵּל אֶת הֶחָסִיל הָאֲחַרוֹן
וּנְגַהֵק,
נִשְׁתַּטַּח אַפַּיִם אַרְצָה וְנַחְפֹּר
לֶאֶכֹל אֶת הָאֲדַמָּה.
אין ספק . פשוט נהדר .
אבל האם החדשה האחרונה שהארבה בריא , ויכול לשמש כחטיף מחלישה חלק מהרעיון ?
או האם העובדה שתולים חלק מהאשמה בעובדה שהמצרים לא ריססו כמו שצריך יכולה לשמש עוד חומר למחשבה ?
מרשים ומרגש.