הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-30 בדצמבר, 2004 10 תגובות

הגיע הזמן לומר בגלוי: ראשי המתנחלים מבססים את האסטרטגיה למאבק בהתנתקות על בריונות ושקרים. המרמה והאלימות היו תמיד המסד למפעל ההתנחלויות. המתנחלים הבינו עתה שמרבית הציבור תומך בהתנתקות. כאשר התברר ששרון מצליח להקים גם ממשלה שתיישם את ההתנתקות, אחזה במתנחלים כנראה, פאניקה. וכך, הוחלפו בן יום המיצגים המתקתקים של ה"שרשרת האנושית" והסיסמה "יש לנו אהבה והיא תנצח" – במסורת הוותיקה של הפרות חוק. המתנחלים מקווים שזיכרונו של הציבור קצר, וכי השקרים הגדולים ביותר, אם יחזרו עליהם פעמים רבות – יתקבלו כאמת.

אז נזכיר: ההתנחלויות נולדו בחטא, בשקר ובאינוס, וכך גם התפתחו. עלעול בעיתוני התקופה יכול לסייע.


מקימי עופרה למשל, קראו לה בשנים הראשונות "מחנה עבודה". המייסדים רימו, ביודעם שרוב הציבור מתנגד להתנחלות בשטחים. לבית-אל קראו "מחנה ארכיאולוגי" – מסיבה דומה. ההתנחלויות בקרית-ארבע ובחברון הוקמו ברמייה – הרב לווינגר וחבריו הבטיחו למנהל מלון פארק בחברון שהם באים רק לחגוג ליל סדר. אלא שלמחרת סרבו לצאת… הממשלה ביקשה שיתפנו, אך איומי המתנחלים והחשש מאלימות הביאו לפשרה – הקמת קריית ארבע. נשות המתנחלים התבצרו, שוב בכוח ובהפרת חוק, בבית הדסה בלב חברון. הפשרה – התנחלות בחברון. מתנחלים פלשו לסבסטיה. הממשלה התנגדה. הפשרה: קדומים. מתנחלים פלשו לקרקע ערבית פרטית של כפרי רוג’ייב והקימו את אלון מורה. בבג"ץ שיקרו וטענו שמיקומם הכרחי לביטחון. תצהיר של הרמטכ"ל בדימוס חיים בר-לב הפריך את הטענה, בג"ץ דחה את השקר והורה לפנות את ההתנחלות. הפשרה – אלון מורה זזה לגבעה סמוכה.


אפשר כמובן לטעון נגד ממשלות ישראל שנכנעו לבריונים. אך אין בכך כדי להפחית ולו במשהו מעוולות המתנחלים. וכדי להוסיף חטא על פשע גיבשו את הטענה המתחסדת שנשלחנו בידי הממשלה, כמו הזיוף של ההתנחלויות ממשיכות את הציונות של חניתה ונגבה.


ואם אין די בשקרים, אימצו המתנחלים נוהגי בריונות נגד שכנים ערבים שאת אדמותיהם תפסו; נגד מפגינים ממחנה השלום; נגד שוטרים המנסים לרסנם; נגד חיילים הנשלחים לפנותם. וכבר בשנות ה-80 התריעה המשנה לפרקליטת המדינה עו"ד יהודית קרפ על גודש הפרות החוק של המתנחלים. והשיאים, כמובן: רוצחי המחתרת היהודית של שנות ה-80, הרוצח ברוך גולדשטיין ממערת המכפלה, הרוצחים יונה אברושמי ויגאל עמיר (שניהם התגבשו אידיאולוגית בהתנחלויות), בריוני נוער הגבעות, מתנקשי המחתרת היהודית של שנות ה-2000. והכל במימון נדיב של המדינה, 80 מיליארד שקל(!) שלא ניתנו לעיירות הפיתוח, לחינוך, לבריאות ולרווחה.


במאבק נגד ההתנתקות מטפסים המתנחלים לשיאים חדשים של ציניות, מרמה ובריונות. הם, שנישלו רבבות פלסטינים מאדמותיהם ומבתיהם – זועקים עתה נגד פינוי מתנחלים מנחלתם. הם, שהטיפו לטרנספר של הפלסטינים למדינות ערב – מייללים עכשיו שהחזרת אזרחים למדינתם היא טרנספר. הם, שמפרים במשך 30 שנה כל נורמה דמוקרטית, לרוב בציווי רבני – זועקים עתה שהפינוי אינו דמוקרטי. הם, שהתריסו בהפרות חוק ומאיימים בהפרות המוניות – מלהגים עכשיו שעל חוק הפינוי "מתנוסס דגל שחור של אי חוקיות". הם, שהתפארו בקפה שהם מביאים לשומרים עליהם, חיילי צה"ל – תוקפים קציני צה"ל הגרים בהתנחלויות, ומסיתים חיילים להתחייב לסרבנות.


ומי מובילים את הבריונות? כלי הקודש של ההתנחלויות, ראשי מועצות ורבנים, שמתפרנסים כבר 30 שנה מכספי המסים של כל אזרחי המדינה!


ונסיים באזהרה: אנו עדים עתה לאופנה מסוכנת של הבנה לליבם של המתנחלים. הבנה כזו תעודדם בתכנוני המרי והבריונות. כל קצין משטרה יודע שמול סחטנים כל גילוי של חולשה גורם להעלאת חוצפת הסחטן. כל מי שחפץ במיזעור הנזקים של המתנחלים בפינוי, חייב להבהיר כבר עתה, באומר ובמעשה, שכל הפרת חוק תיענש, ובחומרה. שלא כפי שקרה עד כה.

תגובות
נושאים: מאמרים

10 תגובות

  1. מיכאל שרון הגיב:

    חבר’ה, העסק קצת כבד. אז שימעו בינתיים כמה שירים חביבים לסילבסטר ותשכחו לרגע מהיש"ע הזה ובריתות הביריונים למיניהם.

    — קישור —

    — קישור —

    — קישור —

    And nothing as good as a southern US song, somewhat ironic, somewhat ambivalent, bitter sweet, and courageous
    Such as :

    This 9 pound hammer,

    — קישור —

    This nine pound hammer
    Is a little too heavy for my size
    Buddy for my size.

    I’m going on the mountain
    Gonna see my baby
    And I ain’t coming back
    No, I ain’t coming back.

    Chorus:
    Roll on buddy
    Don’t you roll so slow
    How can I roll
    When the wheels won’t go.

    Roll on buddy
    Pull a load of coal
    How can I pull
    When the wheels won’t roll.

    This nine pound hammer
    Is a little too heavy for my size
    Buddy for my size.

    I’m going on the mountain
    Gonna see my baby
    And I ain’t coming back
    No, I ain’t coming back.

    Chorus:
    Roll on buddy
    Don’t you roll so slow
    How can I roll
    When the wheels won’t go.

    Roll on buddy
    Pull a load of coal
    How can I pull
    When the wheels won’t roll..

    And when I’m long gone
    You can make my tombstone
    Out of number nine coal
    Out of number nine coal.

    Chorus:
    Roll on buddy
    Don’t you roll so slow
    How can I roll
    When the wheels won’t go.

    Roll on buddy
    Pull a load of coal
    How can I pull
    When the wheels won’t roll.

    Now, when I’m long gone
    You can make my tombstone
    Out of number nine coal
    Out of number nine coal…

    Another southern song – the night they drove old Dixie down

    — קישור —

  2. דניאל קלטי, הסופר הגיב:

    "המתנחלים מקווים שזיכרונו של הציבור קצר, וכי השקרים הגדולים ביותר, אם יחזרו עליהם פעמים רבות – יתקבלו כאמת"…

    נו, ולמה לא? הנה, לדוגמא, שקרו של הברח, בדבר "ערפאת לא פרטנר / הצענו / נתנו להם הכל / אין עם מי לדבר" התקבל על דעתו של רוב מוחץ מכלל הציבור, לרבות מרבית "השמאל הציוני", יענו…

    ואישית, לא הייתי מצפה לשום דבר חיובי, לא מן הממשלה הזאת, ולא מן ה"התנתקות", כביכול, שהיא מובילה.

  3. נתן. הגיב:

    אמנם בחודשים האחרונים אנו עדים להתבטאויות של מתנחלים אשר באופן כללי באות בטענות לשמאל שאינו מגן על הפגיעה בזכויותיהם של המתנחלים אשר מופרות בעקבות חוק פינוי-פיצוי.

    חשוב להבהיר: מי שטוען שתוכנית ההתנתקות היא פגיעה בזכויות המתנחלים דומה למי שטוען שביטול משטר האפרטהייד בדרא"פ היה פגיעה בזכויות הלבנים או שביטול העבדות בארה"ב היה פגיעה בזכויות מגדלי הכותנה.

  4. קטיף 10 הגיב:

    שלום
    אני מתנחל באצנו ההקדושה עפ"י צו של מלך העולם.
    אדוני אתה צבוע!
    כי אתה מבין רק לליבם של שונאי ישראל ולא ליהודים.
    אתה מגלה במאמרך אכזריות כלפי עם ישראל.
    באיזה בית אתה גר?
    האם אתה גר בשייך מוניס?(רמת אביב)
    או מקום אחר.
    איזה זכות יש לך על מקום מגוריך?
    שם כבשו בשנת 1948,אז אולי תעזוב את הארץ ותחזיר את כל הארץ למוסלמים הרי גם אתה גזלן ובריון!
    אנחנו נלחמים על ביתנו ומתפללים שלא נגיע לזמן שנצטרך ללחם באחים.
    אבל אם צריך אין בעיה,היו דברים מעולם!
    ראה מתתיהו כהן גדול והמתייונים

  5. ערן ר הגיב:

    הו, שוב אותן קלישאות לגבי 48′ ושייח’ מוניס. כמה כיף.

    יש הבדל גדול בין שטחים נטולי שלטון שארבע מדינות (שלוש קיימות ואחת בהקמה) חילקו ביניהן במלחמה, ובין כיבוש שטח ששייך למדינה מסויימת לפי הסכמים בינ"ל.

  6. עופר יהלום הגיב:

    ערן – היזהר בדבריך, מכיוון אתה משחק לידי כל תומכי זכות השיבה המשוטטים באתר ותכף יתנפלו עליך.
    ההבדל בין שטחי הקו הירוק לבין אלה שמעבר להם הוא שהתושבים הנמצאים כיום בתוך הקו הירוק כיום תומכים, ברובם המכריע, במדינת ישראל שהם אזרחיה.

  7. נתן. הגיב:

    למר קטיף.

    מי שטוען שהשטחים בתוך הקו הירוק דינם כמו השטחים מעבר לקו הירוק צריך (לפי אותו הגיון )לדרוש סיפוח השטחים למדינת ישראל ומתן אזרחות לכל האנשים החיים באותם מקומות.

    אם עושים השוואות -אז עד הסוף ,ואם עוצרים את ההשוואה בנקודה הנוחה לך הרי שכל ההשוואה שוה כקליפת השום.

    ואידך זיל גמור.

  8. הגרמני הגיב:

    לקטיף 10,
    ובוא נדבר על הקנאים הארסים והעבריינים, ועל מרד מצדה וכל המיתוסים השקריים שנכתרו לראשם של קבוצת מיעוט עבריינית ואלימה שהפילה פחדיה גם על היהודים באותה תקופה!
    אני מבין את התנפצות החלום של כל אותם אלו הבטוחים שהינם עושים שרות גדול לעם היהודי ולישראל, אך אינני מבין את התעקשותם בהישארותם. מילא היינו מדברים על ארץ האבות, אבל מה לרצועת עזה ולכל הליהוגים והקשקושים?
    הגיע הזמן שתארזו את הפקלאות, ותחזרו למקומות בהם צריכים את נוכחותכם(נגב בין היתר). לגביי הפיצויים שתקבלו, אינני דואג, כבר ידאגו"רחמנים בני רחמנים" לפצותכם על יותר ממה שאתם שווים!

  9. משה הגיב:

    לקטיף
    אני בעד התנחלויות!!! תן לפלסטינאים אזרחות וזכות בחירה , שהממשלה תקבע מועד לבחירות ואני בא להתנחל בגוש קטיף.
    אבל אתה וחבריך צבועים – אתם בעד גזל אדמות וגירוש פלסטינאים.

  10. אריה הגיב:

    צר לי רבותי (ובראשם כותב המאמר) אך יש כאן חוסר צדק ואולי אף אי-דיוקים הסטוריים-מדיניים.

    המילה "התנחלות" מקורה – שיבה לנחלת אבות. ממשלות ישראל ראו את התופעה בחיוב ואף נתנון לה תקציבים. לאחר שנים הפך הנושא לטעון רגשית ואידאולוגית והמילה התנחלות הפכה בקרב שכבות מסויימות למילת גנאי.
    ייתכן ואכן המתנחלים כפוו על המדינה מנהג זה או אחר, אך לטעון כי הם אלו אשר מפרים היום את הדמוקרטיה הינה טעות מוחלטת.
    לצערי, הציבור היחיד אשר משחק במרחב פוליטי כלשהו במדינת-ישראל הוא הציבור בימני. בימים בהם הליכוד מכניס את העבודה לממשלה רק על מנת שלא ללכת לבחירות חדשות – ועל ידי כך מונע מההמון הפשוט החי במדינה מלקבוע האם לקבל את תוכנית הממשלה בנושא ההתנתקות, מונע הליכוד את פתיחתן של מרחב פוליטי. מרחב זה יכול להתקיים רק אם אכן יהיה מרחב תאורטי בין המדינה לאזרחים. אבל אם המדינה לא נותנת לאזרח לקבוע את המדיניות ולו בצורה ייצוגית – יש כאן ביטול של המרחב הפוליטי ולכן אין כאן דמוקרטיה. מה שאנו נשארים איתו זהו שילטון כופה (ואולי יש לאמר גם קופא) שלא מעוניין בדמוקרטיה ולא מעוניין בחופש כי אם בכיסא עליו הוא יושב (והרי האיום שנתן ראש הממשלה ובעקבותיו החליט מרכז הליכוד להכניס את העבודה לממשלה לאחר שראש הממשלה כשל במשאל חברים וכשל במרכז בעניין זה בעבר – האיום היה שהוא ילך לבחירות – אם אכן הוא היה רוצה פוליטיקה הוא היה הולך לבחירות או למשאל עם ונותן לאזרחים להחליט אם הם עימו ואז כוח הליכוד יעלה או נגדו ואז כוחו ירד).
    היחידים אשר פותחים מרחב זה הם המתנחלים. זה לא משנה אם הם משתמשים בפוליטיקה פופוליסטית (לפי גרינברג או מורו ורבו שפירא או לפי סמוחה), הם עדיין היחידים שמשחקים משחק במרחב שבין המדינה לחברה. ניתן להתנגד להם וניתן לצדד אבל אי אפשר לקחת מהם את העובדה שבמקום להיכנע למדינה הם משתמשים בפוליטיקה על מנת לקדם את דעתם.
    זאת כמובן עד אשר מגיעים לאלימות.

    ורק הערה קטנה לסיום.
    פלורליזם הינו מצב בו מקבלים את האחר השונה ומקבלים את העובדה שגם התרבות שלו שווה לשלי.
    לפי דברי כותב המאמר, ההתנחלויות שדדו כסף מהמדינה. כסף שיכל ללכת למקומות אחרים.
    אין ספק שצריך להקצות יותר כסף לחינוך ותרבות. לעניים והחלשים.
    אך מדוע על חשבון אלו אשר דעת כותב המאמר אינה כשלו? מדוע לא לסגור את הקרן להפקת סרטי מקור או אולי את התיקצוב להבימה?
    אנו חייבים לתקצב תרבות גם אם היא שונה משלנו. המדינה מחוייבת לכלל אזרחיה, יהודים , ערבים ושאר הגוונים. לא מתקבל על הדעת שאדם ישלול לגיטימציה של תרבות האחר מתוך פטרונות וגבהות לב. אינני מעריך את המרצים באוניברסיטה. הם חורגים מהתקשי"ר ולדידי שודדים מהמדינה. האם בשל זה אני צריך לצדד בפיטוריהם וסגירת ברז התקציב להשכלה הגבוהה?
    או שאולי עלי לקבל את העובדה שתרבות היא תרבות השווה לשלי אף אם היא של האחר?

הגיבו לדניאל קלטי, הסופר

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים