הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-14 בספטמבר, 2005 5 תגובות


נִקְלַעְתִי לִבְרִית הַמִּלָּה שֶׁלִי בְּאִחוּר
שְׁנָתַיִּם לְאַחַר הַצְלָחַת הָעִקּוּר
רוֹאֶה כְּבָר מְטֻשְׁטָשׁ וַעֲדַיִּן שָׁקוּף
מַחֲלִיט לַעֲשׂוֹת בַּמִּלִּים כְּחֵפְצִי הֶחָצוּף
הַמִּתְמַצֶּה בְּפַנְטַזְיוֹת וּתְּנוּעוֹת מְגֻנּוֹת


אִם אֲתֶּם נִתְקָלִים בִּי בְּמִקְרֶה
מִסְתַּתֵּר מֵאֲחוֹרֵי שִׂיחַ לוֹחֲמִים
מִתְאַנֵּס עִם מִלָּה בְּאֵין אוֹנִים
אַל תִּמְשְׁכוּ בִּכְתֵפְכֶם הַשְׁתּוּקָה
פִּתְחוּ עָלַי פֶּה, אֲפִילוּ לִירִיקָה.

תגובות
נושאים: מאמרים

5 תגובות

  1. cavok הגיב:

    אהבתי מאוד.

    אהוד, תמשיך לכתוב.

    cavok

  2. אבי הגיב:

    שיר שיר! חבל שאין תגובות של אנשי ספרות ושירה. ברור שהשיר מוקיע את הצביעות וההצתה המאוחרת, אבל דרושה ביקורת יותר מקצועית ומרחיבת-דעת, שאני מתקשה להציע.

  3. איתן ק הגיב:

    שיר שכבש אותי.

  4. עמוס זמיר הגיב:

    נהינתי מאוד ישר כח

  5. מסעודה אבקסייס הגיב:

    לאבי – שיר נהדר- בגלל -. הוא אינו מוקיע את הצביעות וההצתה הפוליטית המאוחרת. לא רק. אלא גם חשבון עם מהלך היצירה של המשורר ומדגים לאורך השיר ביכולת לדבר במילים של פוריות החיים – ברית מילה אונס לעשות חפץ חצוף – מתאנס (מתמסר או/ו מתעלס) על התוצאה – השתוק כפרט משפטי , מדבר על עצמו. השתחררות . וכאן חוזר שיר לרובד של תיאור הכבול- המאחר המעוקר היריקה באין פתחון פה.שם השיר מותיר טעם של התפקחות טובה. מסעודה.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים