הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-31 ביולי, 2006 60 תגובות

במערכה כפולה זאת (כלפי הפלסטינים וכלפי החיזבללה) ניתן היה מן הרגע הראשון, בסוף מאי 2006, להבחין בקווים שהפכו לטבע שני של לב ההגמוניה הציונית: תרבות השקר; הונאת הציבור בארץ ובעולם; פשעי מלחמה ודפוס של פשעים נגד האנושות תוך ניסיונות מכחישניים להלבנתם או הסטת משמעותם והקהיית משקלם (טבח עזה: "הם עצמם שהרגו את אזרחיהם"… הפשעים נגד העם הלבנוני: "פגיעות בבנק המטרות של החיזבללה"). ניתן להבחין גם במגמה של לשון פורמליסטית, אולי חיקוי עילג של הפורמליזם התלמודי:

1) "צה"ל נסוג בעזה לגבול הבינ"ל, ומעתה על הרשות להקפיד על אי פגיעה בריבונות ישראל שהינה מדינה ריבונית, ולכבד את החוק הבינ"ל". הסחת שימת הלב בחסות הפורמליזם המתפלפל מכך שעזה במצור צבאי, ואין הפלסטינים יכולים להקים בעזה נמל תעופה או נמל ימי, חופש התנועה ביבשה, בים ובאוויר לעזה וממנה תלוי לחלוטין ברצון המשטר בישראל. עזה אינה ישות נפרדת, אלא אזור קטן של רצף עירוני שהינו חלק מטריטוריה כבושה בה נעשים כל העת פשעי מלחמה.


2) "תקיפה משטחי מדינה אחת (לבנון) כלפי מדינה אחרת (ישראל). ממשלת לבנון והעם הלבנוני אחראים"… ("צידוק" לפשעי מלחמה כנגד העם הלבנוני ותשתיותיו).


יש כאן אי ביצוע הדבר הראשוני והחשוב במדיניות לגיטימית: אי הבחנה במצב הספציפי. ממשלת לבנון חלשה, העם אינו אשם. דומה הדבר לכך כאילו גרמנים מוסתים על ידי היטלר היו תוקפים משטחי צ’כיה יחידת ז’נדרמים פולנית בגבול עם פולין. האם ממשלת צ’כיה אשמה והדבר מהווה סיבה לפולין לתקוף את צ’כיה? או נניח, ערבים או היספנוס שהם אזרחים אמריקאים, מבצעים מדרום קליפורניה, פעולת פשע והברחה כלפי מקסיקו במסגרתה נהרגים שני חיילים מקסיקנים ושניים נחטפים ונדרש תמורתם כופר. האם זו אחריות האומה האמריקאית כולה, אף אם יש בסנט סנטורים היספאנים או ערבים?


אלא שכרגיל במצבים בהם הפרובוקציות היזומות מביאות לתגובת נגד ולעתים אף מוציאות את הצד האחר מגדרו וכך – מביאות להסלמה, נשכחות בלהט שפיכות הדמים והאירועים המלחמתיים העילות הראשוניות ופורמליזם השקר. וכי מי זוכר עוד את פסטיבל התקשורת 24 שעות ביממה סביב השבוי הישראלי גלעד שליט בפעולת הקומנדו הפלסטינית – שהוצגה לקהל הישראלי כאירוע מרעיש במיוחד; או את הקסאם הבודד שפגע באשקלון והוצג לציבור כהתרחשות יחידנית דוגמת המפץ הגדול, אף שגם קודם לכן נורו קסאמים על אשקלון (וכמובן על שדרות); וזאת כתגובות-נגד לפרובוקציות הישראליות של חיסולים יזומים ברצועה – אף שהחמאס התחייב (בפני מצרים) ושמר בקפידה על הפסקת אש?


יש להבין: הממסד הציוני והאליטות הנצלניות (יוזורפאטיביות) במרכזו ובשוליו (הליבה ההגמונית הציונית) הינם בעלי אוריינטציה מאיינת (סיסמאות "כיבוש הארץ וכיבוש העבודה" החל מ-1903) והוא השתית את קיומו באזור על אבסורדים, פרובוקציות, שקרים והונאה כלפי הקהילייה הבינ"ל וכלפי נתיניו, בשר התותחים שבשירותו.


דומה שמדובר באליטות וצבא שיש להם עם ומדינה, ולא להיפך (וכך, אין זאת בעיה מצד עמיר פרץ להתרברב, שהוא החליט "באומץ" שמחיר המבצע בלבנון יהיה קטיושות וטילים על אזרחי ישראל, ידיעות אחרונות, 14.7.06). הליבה ההגמונית הציונית תגברה את מסת נתיניה מכל הבא ליד, כולל אוקראינים ורוסים אתניים, אזרחים אתיופיים, קווקזים, גרוזינים ועוד. הליבה הציונית מאפשרת ומבססת את האופי החמסני של קיומו באזור וכלפי אזרחיו על ידי הטלת טרור פיזי ורוחני ואימה – הן כלפי השכנים והן כלפי אזרחיו. תצורת הטלת האימה והטרור הרוחני היא באמצעות פשעי מלחמה ותצורות פשע נגד האנושות בצמוד למכחישנות אבסורדית (המטילים אימה בכך שהם שוברים טבואים ונוקטים בשקר ההכחשה באופן מתריס ובוטה). תצורת השקר והפשעים נגד האנושות קיימים גם כלפי נתיניו על פי גחמותיו המשתנות. זאת, החל מנושאי קניין רוחני (ניכוס וליסטום טובי המוחות לטובת אנשי הליבה ההגמונית), המשך בתחום צרכנות-העושק, הקרטליזם המשקי (בחסות רטוריקה של כלכלת שוק חופשי) וההזרמה האקסקלוסיבית של אשראי ומשאבי המדינה לאנשיו תוך מניעתו מ-80% מהפונים להלוואה בבנקים, הפשיעה הכלכלית והשחיתות המערכתית; וכלה בהרעבת 20% מאזרחיו, יצירת הפער הגדול בעולם בין העשירון העליון לשאר אזרחיו – שאת רוב רובם הוא מטיל ל"צד האפל של הירח" – וכן תגובות לא מידתיות של אלימות יתר (בילעין, כפר קאסם, דיכוי הפגנות מחאה ועוד).


מצטיירת שהליבה ההגמונית הציונית מתגבשת ומתעצמת בבחינת תצורת איון רבת ממדים והיקף, הגוררת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, המתחזקת את עצמה באמצעות תרבות השקר עתיר האבסורד, בשירות הטלת טרור רוחני למטרת הישרדות בתצורתה זאת – באופנים עתירי פגע (ופשיעה), הונאה ונישול.


מערכת המניפולציה התועמלנית


לנגד עיננו ועל בשרנו ודמנו נמשכת לה וצוברת תאוצת-עוועים מערכה מניפולטיבית ומתועבת. יש לשים לב שזו מערכה בה הדיסאינפורמציה והונאת הציבור בשקרים הגיעה הפעם (בהשוואה למערכות קודמות) לממדי שיא ומהווה מרכיב תשתית למטרת רתימת וגרירת הציבור בישראל לגיבוי עיוור, הן לפשעים נגד האנושות, הן לנשיאה בסבל רב מצד האוכלוסייה בשל האיוולת. בנוסף, הדיסאינפורמציה היזומה, ממש כבמלחמות קודמות, גוררת עצימת עיניים כלפי פרי ההילולים של תרבות השקר שמלחמה זו היא בתה החוקית – הפשלות האיומות וחדלונו של צה"ל, צבא גדול, מסורבל ועתיר מערכות לחימה חדשניות ויקרות, שקומץ של לוחמי גרילה נחושים מחוללים בהיערכותו משברים המגיעים לכאוס. זאת (בדומה למלחמות קודמות) במטרה לפאר את שכבת הקצונה הבכירה (ההופכת את כישלונותיה להישגים – לדוגמא, אלוף איציק מרדכי בפשלת החווה הסינית במלחמת אוקטובר 73′), שהינה בעלת מעמד מכריע במשק ובכל מרחב ההגמוניה בישראל. בהקשר זה, של אמירת אמן חד-גונית מצד המדיה ומעצבי תרבות ההמון בישראל לתיעוב חסר הפשר והתועלת, יש להזכיר כי אין הדבר בלתי תלוי בסיאוב, בשחיתות ובפשיעה הכלכלית בישראל, כמו גם בכלכלת הון הסמים המפוררת את רקמות החברה, ואשר רמתם של חיילי צה"ל – שחלקם נחשפים כ"חיילי שוקולד" נעדרי יכולת ארגון ומשמעת עצמית, כשתרבות הסמים בקרב הנוער עשתה בהם את הבלתי נמנע – היא פרי הילולים של כל אלה.


וכך אפוא, אם יום אחד ניטול את מקלנו ותרמילנו, ונאלץ להגר ממקום בו עברו מיטב שנותינו בטוב וברע, הרי מקום של כבוד בשורת האשמים לחורבן ולקימום העולם והאזור כולו נגדנו, בעקבות פרע, פשעים ופרובוקציות אבסורדיות – נודע לאלו שהסיתו, שהלבינו, שגייסו את כליהם האינטלקטואליים להתוות כיווני דמי ודרכי רמייה, שסיממו את העם הטוב הזה בשקרים, הטעיות, יצירת דימויי מציאות מעוותים, סהרוריים, חד ממדיים והיסטריים. ובראש וראשונה – שהתוו ביצירת מקסמים דמוניים של כוחניות ביבים ממאירה את דרך הפשיעה נגד כל מה שאנושי, דרך הבגידה בצלם, נתיב הפשעים הכבדים נגד האנושות – התוו זאת כדרך הקיומית היחידה עבור העם המיוסר הזה.


האשמה אינה של נמוכי המצח – אלה מולכים שולל בחסות יצריות פרע ושנאה פרימאלית, שאינה מרוסנת על ידי התבונה. האשמה היא של אלה שהיו מודעים, שהבינו, בעלי האינטלקט, שבגדו בצלם בדם קר, לעתים מתוך אופורטוניזם לקידום מעמדם ותחיבת לשונם באחורי ממסד שניצל את המבולקה לבזיזה והסחת דעת ההמון המרומה כלפי מטרה חיצונית. ולפרקים מתוך האקסטזה האופורית שבהתקרנפות והתחזרות, בדומה לריקודי הדם של הכוהנים למולך, אקסטזת הכוח השרלטני ושכרון העוצמה שבהשאת הרבים.


הנה למשל נתקלתי בימים אלה במאמר כזה, של פרופ’ דוד נבון, חבר האקדמיה הישראלית למדעים וחתן פרס ישראל. הפרופסור המקורנף מטיף במאמרו, "לצנן את הלהט המוסרי", ומתווה בציניות את דרך הדם ופשעי המלחמה. זהו אב טיפוס של מאמר מכחישני, צדקני, ובעקר מסית, מסית לעוד דם בשרות השטן.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/742896.html


ומדוע אני אומר "מקורנף" ולא נניח "פטריוט מאמין"? כי המאמר נחשף עד מהרה, ודי בנקל, כאוסף של הטעיות הגיוניות, בחסות לשון רהוטה וכמו משפטית. אפשר לומר הרבה דברים על פרופ’ נבון, אך טיפש איננו, ובוודאי היה הראשון שהיה מודע להטעיותיו.


המאמר נחשף כשרשרת של הטעיות בשרות פשעים נגד האנושות


http://www.michael-sharon.com/Nfallacies.htm


יש להזכיר כי המשפט הבינ"ל הכיר באשמתם של המסיתים והמדיחים, כאשר בצד אלה שביצעו בפועל, נידונו לתלייה עד צאת נשמתם בטריבונל הבינ"ל בנירנברג, 1946, גם האידיאולוגים והתועמלנים האינטליגנטיים של דרך השטן, אלפרד רוזנברג (מחבר "המיתוס של המאה ה-20″) ויוליוס שטרייכר.


גורמי כשל בישראל


מזה שנים רבות אני רואה עין בעין את הסתאבות כוח האדם בצה"ל ובמערכות רבות. ואמרתי, אי אפשר להניע מערכות משקיות וצבא רק על גנרלים. בישראל יש שני גורמים יוצרי הון. הון יצרני (תעשייה וחקלאות – ההולכת אומנם ומצטמצמת) והון הסמים – הכרוך בסחר הסמים האזורי. תפקידו המסורתי של הסם הוא לדחוק אנשים ממעגל הכוח, לשכך פעולה מוכוונת תכלית. גם המגמה של קיום על חשבון נישול העם שישב כאן, תוך הדחקת משמעות הדבר, חוללה מגמות נישול המוכוונות פנימה. ונישול רב-ממדי חייב להיות מלווה בהפצת חומרים משככים – שוב סמים, ברוח התפקיד המסורתי של האופיום בסין. מגמה נוספת הנוגסת בטיב החומר האנושי היא הנוירוזה הקשה שהתפתחה בחלקים מהעם היהודי במשך 1800 שנות גלות, ובפרט במעמד שיועד לו על ידי הנצרות כעם מבוזה, שעצם ביזויו מוכיח לכאורה את עליונות הנצרות. הנוירוטי נוטה לפעול באופן שיטתי ההפך מהמתחייב מהשכל הישר, ושיפוטו מבוסס תכופות על תפיסות כוח ומושפע מגינוני כוחניות, פוזות ומצגים אישיים, ולא בחינת איכות, וכך נוצרות נישות שרירותיות של לית-דין ולית-דיין. בהקשר זה, הפרויקט הציוני של יצירת האדם החדש הבריא בנפשו (ברוח ד"ר נורדאו, פסיכיאטר ועמיתו של הרצל, א.ד. גורדון ואנשי דת האדמה והעבודה) – הפרויקט הזה נכשל, ויצר את האדם האטום ותכופות גס הנפש, אף הוא נטול תפיסה של ממד האיכות – ההכרחי להתפתחות יצרנית, אפקטיבית ותקינה.


כתשובה למצב זה הוצפה החברה הישראלית בפסיכולוגים ומטפלים מחד גיסא, ובמשפטנים מאידך גיסא, כשאנשי המשפט נועדו להסדיר את המוזרויות וסרח העודף של הבלים לא רלוונטיים וחיכוכים בלתי פוסקים ויריבויות שרירותיות, עקב המצב הנוירוטי וגחמותיו המשונות. אלא, שכבר בתחילת שנות ה-50 הראו חוקרים כגון Eysneck באופן סטטיסטי דבר שהיה סוד גלוי בקהילת המטפלים – שהשיטות הפסיכולוגיות אינן יכולות לתת מענה למצב הנוירוטי, ומדובר למעשה ותכופות במעין חולי חשוך מרפא. גם השיטות הבהביוראליות והקוגניטיביות החדשות אינן נותנות מענה בסיסי למצב הנוירוטי, והכחדת התנהגות ניזקית ספציפית מביאה להתפרצות התנהגות ניזקית בעלת מראה שונה, בתחומים והקשרים אחרים.


גם המשפטנים מנגד, אינם יכולים לבוא במקום אנשים בעלי מחשבה ביצועית אופרטיבית. זו האחרונה נזקקת למטרת היותה אפקטיבית ובעלת יכולת קידום נתיבים ברי-קיימא, לחשיבת עומק, לגישה אינטלקטואלית המסוגלת לשיקול מערכתי רב שלבי. אלא שכל מגמה לשיקול מערכתי מקוזזת בתורה על ידי המגמות הנוירוטיות, המריעות לפתרון כוחני קצר, בעל תדמית של אפקטיביות כתחליף לאפקטיביות ברת-קיימא ורב שלבית. ומקוזזת גם על ידי דומיננטיות הגישה המשפטית – שעיקרה כאמור, הסדרת יחסים ולא פתרון בעיות מורכבות והתוויית נתיבי פעולה.


כתוצאה מהמגמה הנוירוטית, המתייחסת לתדמית ולא למהות ולאיכות, הוצפה החברה הישראלית ביחצ"נים ותדמיתנים, שמקור משיכתם היא ההבנה שהדרך להתקדמות בישראל היא מיתוג תדמית, שילוב במערכות קשרים וקליקות, ולא מתן מענה של ממש לבעיות אמיתיות וייצור מוצרים טובים ואיכותיים. וכך, התדרדרה בישראל בשנים האחרונות איכות הייצור ותחום הצרכנות הפך חדור נוכלות וקרטליזם, תוך האמרות בלתי פוסקות של מחירים, באופן שרירותי, ללא קשר למצב השוק ומחירי חומרי הגלם ועלויות יצור.


לפנינו אם כן חברה חדורת סיאוב וכוח אדם ירוד בממדים חשובים. הדבר מתבטא, בשעת מבחן, באפקטיביות של צה"ל. הוכח שצה"ל כפי שהינו כיום, הנו צבא מסורבל, נוטה לכאוס בכל משבר קטן שמתפתח. חייליו חסרי משמעת ומפקדים בדרגים נמוכים ובינוניים חסרי יכולת תיאום וארגון. במצב זה ניתן משקל מכריע לחיל האוויר, שם, נשמרת רמה גבוהה של כוח האדם, וקיימות גם מערכות יקרות שנרכשו בחוץ לארץ, בעיקר בארה"ב, בהון רב. אלא, שבמציאות הכללית, ובהמשך לביצועים הירודים של זרועות היבשה (והים), הפך חיל האוויר לקבלן הריסות של תשתיות אזרחיות ולקבלן של טבח אזרחים, יותר מאשר לגורם המסייע במערכה משולבת לכוחות היבשה.





1. תוכנית ישראלית-אמריקאית להפלת ממשלת העם הפלסטיני


http://www.global-report.net/a.php?c=msharon&a=128&rc=msharon


2. טבח עזה


http://www.michael-sharon.com/gaza1.htm


http://www.michael-sharon.com/gaza2.htm


3. מוטיבים של איון בעלייה השנייה


http://www.global-report.net/a.php?c=msharon&a=8&rc=msharon


http://www.global-report.net/a.php?c=msharon&a=9&rc=msharon

תגובות
נושאים: מאמרים

60 תגובות

  1. חיים הגיב:

    אין המשל דומה לנמשל
    "…היספנוס שהם אזרחים אמריקאים, מבצעים מדרום קליפורניה, פעולת פשע והברחה כלפי מקסיקו במסגרתה נהרגים שני חיילים מקסיקנים ושניים נחטפים ונדרש תמורתם כופר. האם זו אחריות האומה האמריקאית כולה, אף אם יש בסנט סנטורים היספאנים או ערבים"
    השאלה היא קצת אחרת, אם היספנוס היו מחזיקים בדרום קליפורניה צבא מאורגן, חמוש עד שיניו, הכולל מוצבים לאורך הגבול עם מקסיקו. אם ארה"ב היתה מאפשרת לזה לקרות בשטחה אזי כן, זו אחריותה המלאה והבלעדית.
    המוצא הקל הוא סילוף העובדות, אנא נסה להתמודד עם המציאות בשטח ולא זו החלופית שבראשך.

  2. הרחבה לחיים הגיב:

    מצד אחד נשמעת הטענה שהחיזבאללה הוא ארגון פוליטי שמושרש עמוקות בחברה הלבנונית, מצד שני מנסים לטעון שהעם הלבנוני אינו אחראי למעשי החיזבאללה.
    אולי כבר תחליטו?

  3. יוסי ברנע הגיב:

    תגובות קצרות למלל רב
    א.הדוגמאות לשלילת הלגטימיות של התגובה בלבנון ( עצם התגובה ,לא מידתה) אינן רלבנטיות כפי שמצביע הכותב חיים, לגבי לבנון.
    מדינה אחראית על הנעשה בשיטחה.כמובן שאין זה רלבנטי מאיזה מוצא אתני או דתי אזרחיה או הפוליטיקאים שלה.
    ב.העם היהודי הניברוטי שבאמור להפוך ליהודי
    חדש. ראשית אין עם במובן של לאום , אלא אוסף קהילויות דת.לא ההסטוריה של יהודי פרוסיה כמו זו של יהודי תימן או לונדון. שנית,מה שהציונות ניסתה לעשות זה לשנות את התודעה,
    אבל היא לא היתה מוכנה להכיר כי בטריטוריה
    נוצרה תודעה טריטוריאלית, שאינה יהודית,ולכן היא נאבקה בכך בשם חיזוק היהודיות.
    ג. הקישור לפשעי מלחמה למשפטי נירנברג, הוא
    דמגוגי במקרה הטוב, וחילוני במקרה הפחות טוב.

  4. לבנון לא אחראית? הגיב:

    אם איזה מטורף היה מפוצץ את מסגד אל אקצה העולם המוסלמי היה אומר שממשלת ישראל אינה עומדת או אינה אחראית למבצע? נו באמת….
    מעבר לזה…
    לא התייחסת לדבר אחד. מעבר לכל הדיבורים היפים ישנה עדות לא ישראלית אלא של האו"מ שלא חשוד באהבת ישראל ובאי תמיכה בטירור שאומר שחזבאללה מסתתר באוכלוסיה אזרחית ולכן אם היה איזה פשע בכפר קנא הרי מן הדין הוא שיפול על כתפיהם של נסראללה וכנופייתו.

  5. מיכאל: המשל והמציאות – תשובות הגיב:

    1. לחיים, אני מסכים איתך כי אין המשל (לפחות מבחינה מסויימת, ספציפית) דומה לנמשל: אין הוא דומה מבחינת המציאות בשטח במקרה הספציפי הזה שהובא כדוגמא. ומאידך, הוא דומה לחלוטין ברמת העקרון. אכן, אין זה מתקבל על הדעת ש"היספנוס היו מחזיקים בדרום קליפורניה צבא מאורגן, חמוש עד שיניו, הכולל מוצבים לאורך הגבול עם מקסיקו" כפי שכתבת בדין.

    אבל למה אין זה מתקבל על הדעת? כי ארה"ב היא מדינה בעלת צבא חזק וכוחות שיטור חזקים, והיא מעצמת על. וכך, אין כל אפשרות מעשית למיליציות פרטיות וכוחות גרילה על אדמתה. אבל, הפוך רגע את התמונה, והניח שמקסיקו היא שבמסגרתה פועלת הגרילה או המליציה. אולי היום הדבר מעט פחות סביר מאשר בתקופת הגרילה של פנצ’ו וילה, שהממשל המרכזי המקסיקני נכשל לאכוף עליה את שלטונו (במילים אחרות – לדכא ולשרש אותם). ארה"ב כמדומני תמכה בשילטון המרכזי. אם כן, אילו היו לוחמי הגרילה המקסיקנים מבצעים תקיפה כלפי דרום קליפורנייה, האם ארה"ב היתה הורסת את מקסיקו? האם ארה"ב בכלל היתה מדברת על אחריות השילטון המרכזי והעם המקסיקני כולו "לפעולה הנפשעת בגבולה", או להפך, היתה מגבירה עוד יותר את זרם הנשק והמזומנים לחנרליסימוס (כולל גם, תגבור פקדונותיהם הממוספרים בבנקים שוייצרים מסוימים של ראשי המשטר, "לעת יום הדין של בריחתם מהמדינה" והעברת שארית חייהם כפנסיונרים בחופי מיאמי עטורי הדקלים?).

    2. לחיים, אם לתת דוגמא ודווקא מהאיזור, ממקום קרוב למדי, גם האצ"ל היה, ארגון פוליטי שמושרש עמוקות בחברה הלבנונית, הופס סליחה, החברה היהודית בישראל, ב-1948. ואף על פי כן בן גוריון כלל לא טען שהעם הישראלי אחראי למעשי האצ"ל, ואף ביטא את דעתו זאת בצורות שונות, חלקן בעזרת מקל גדול, וחלקן באמצעים אחרים, כהנה וכהנה..

    3.ליוסי ברנע:

    א. "מדינה אחראית על הנעשה בשיטחה". נו טוב, אז דיקלמת זאת, ועכשו מה? השאלה כאן דומה לזאת של הגדרת אריסטו את האדם כחייה רציונלית. אבל רגע, כל אדם הוא רציונלי? וכי אין פרצי אי רציונליות בחיי פרטים, חברות ומדינות? וכבר ג’ונתן סוויפט, אירי שנון וקצת מיזנטרופ במאה ה-18 (כתב את "מסעות גוליבר"), הכניס תיקון קטן אך משמעותי להגדרת אריסטו: Capax בלטינית (איני בטוח שהגיתי וכתבתי זאת נכון), והכוונה ל"יכול". כלומר, האדם אינו יצור רציונלי, אלא יצור בעל היכולת להיות רציונלי (תחת תיקון סוויפט) Rationalis capax. כך גם לגבי האחריות על הנעשה בשטחה של מדינה. Capax , כלומר יכולה לעיתים (ולא תמיד, ולא כל מדינה) להיות אחראית על הנעשה בשטחה.

    ב.הציונות "נאבקה בכך בשם חיזוק היהודיות".דבריך מעניינים. אני מעולם לא ידעתי כי הזרם המרכזי בציונות "ניסה לחזק את היהודיות", כאופן תודעה המתאפיין במערכת תכנים תרבותיים. אמנם, אמרו לנו ש"כולם יהודים" (ואכן, כתבתי כאן בעבר שמדובר בחברה רב לאומית, כשאין הרבה מהמשותף בדת, בתרבות ובמנטליות בין גרוזיני לצרפתי, בין "יקה" לאתיופי, בין אוקראיני אתני לתימני או טוניסאי), אך לא עשו דבר ליצור תודעה יהודית דתית נניח, או תודעה של תוכני תרבות יהודית יחודית, דהיינו לצקת תוכן פוזיטיבי. אלא, ניסו ליצור מכנה משותף של אתנוס יחידני באמצעות "היסטוריה משותפת של רדיפות" תוך העלאת השואה על נס – וכך, הסמל הלאומי המובהק ביותר של מדינת ישראל הוא אושוויץ (תוך שקרים, כפי שהראיתי, שהרי יהודי המזרח לא נירדפו כיהודי אירופה, יהודי צרפת ואף פולין לא נירדפו כיהודי אוקראינה או רוסייה, ובבולגריה, אנגליה, איטליה, אוסטרליה, איטליה, דנמרק, הולנד, ארה"ב, ניו זילנד, יהודים כלל לא נירדפו ב-200 השנה האחרונות)

  6. נתן. הגיב:

    מי שמתנגד לפגיעה בטילים הנמצאים באזור אזרחי מתוך חשש שיפגעו אזרחים מציג גישה בלתי מוסרית ובלתי הומנית,מאחר שהוא נותן אפשרות להמשך הרצח של אזרחים על ידי אותם טילים.

  7. נועה למיכאל הגיב:

    3ב.נכון. יהודי איטליה (שמופיעה משום מה פעמיים) כלל לא נרדפו ב-200 השנה האחרונות, אך משום מה רבים מהם הגיעו לאושוויץ. יהודי הולנד כלל לא נרדפו, אך למעלה מ-80% מהם ניספו בשואה.
    בנוגע לשאר, מה אתה מגדיר כ"נרדפו"? אנטישמיות לא חסרה גם באנגליה וגם בארה"ב, ובאנגליה, להזכירך, פעלה בשנות ה-30 מפלגה פשיסטית שאנטישמיות ואנטי-קתוליות היו חרוטות על דגלה.

  8. חיים הגיב:

    אין צורך לדמות הרבה, זכור לכולם באילו אמצעים איימה ארה"ב על קובה כאשר זו ניסתה להכניס טילים שיאיימו עליה. אם תרצה דוגמה יותר קונקרטית, הרי אפגניסטן היא דוגמה קלאסית, אל-קעידה אינם אפגניסטן, הם לא ייצגו את אפגניסטן ומעמדם באפגניסטן היה זהה כמעט בכל למעמד החיזבאללה בלבנון, כאשר הותקפה ארה"ב על ידי אל קעידה התגובה הייתה החרבת אפגניסטן עד היסוד, כיבושה והחלפת המשטר במשטר בובות אמריקאי. כך שהמציאות בניגוד לתאוריה והביקורת מזמרת זמירות אחרות.

    בנוגע לאצ"ל, אדרבה ואדרבה.
    ראשית האצ"ל היה ארגון צבאי שפעל בטרם קום המדינה, מרגע שהוקמה המדינה פורקה המליציה של האצ"ל בכח(אלטלנה), במדינה ריבונית לריבון יש מונופול על הכח.

    שנית, אפילו בטרם הקמת המדינה, בן גוריון וההגנה הסגירו את חברי האצ"ל והלח"י לרשויות בעקבות פעולות הטרור של הראשונים, קראו לזה סזון. אבנרי כתב פעם מאמר בשם "אין סזון פלסטיני" שם הוא פירט מדוע למה הרשות לא תפרק(ואסור שתפרק) את החמאס, מאז עברו הרבה מים בירדן והחמאס פירק את הרשות. ללבנון אם לא יתעשתו ראשיה צפוי עתיד דומה.

  9. חיזוק לחיים הגיב:

    ולא עוד, אלא שאפילו פירקו את הפלמ"ח, שהיה הזרוע הצבאית של מפלגת הרוב, ואנשיו נבלעו בתוך צה"ל.

    נועה

  10. מיכאל שרון הגיב:

    לחיים:
    1) המקרים של קובה ואפגניסטן אינם מקרים של תקיפת מדינה אחת משטח מדינה אחרת. ארה"ב היא מעצמה אימפריאלית בעלת מדיניות גלובאלית, ורואה עצמה שומרת על מאזן גלובאלי מסויים. מקרה קובה בתקופת המלחמה הקרה נחשב להפרת מאזן האימה בין הגוש המזרחי לגוש המערבי. קובה לא תקפה את ארה"ב. אף אפגניסטן לא תקפה את ארה"ב ישירות, ודומני שבין מבצעי הפיגוע בתאומים לא היה אזרח אפגני אחד. מבחינת ארה"ב, סלוק ממשלת הטאליבאן באפגניסטן היה חלק ממאבקה הגלובאלי במה שהיא כנתה ציר הרשע – מדינות שממשלותיהם תומכות בטרור. מאידך, קשה לאמר על פואד סיניורה ראש ממשלת לבנון שהוא או ממשלת לבנון תומכים, מזינים ומזרימים אמצעים ל"טרור הגלובאלי".

    2) הן בקובה והן באפגיסטאן היה שילטון מרכזי חזק, ואף טוטאליטרי, בעל יכולת לאכוף את שיטונו בכל הטריטוריה ביד ברזל. לממשלת לבנון אין יכולת כזאת, ומדובר במדינה שסועה למדי, בעלת שילטון שברירי, שנזקקה לשלטון זר (סוריה) כדי לאכוף שם את סדר שילטוני.

    3) אשר לאצ"ל, לסזון ואלטלנה, לפני 48 סייע הצבא הבריטי לזרם המרכזי בציונות לאכוף את מרותו על הישוב.לאחר קום המדינה, בגין החליט לא להלחם בשילטון המרכזי. יש שילטון שיכול להשליט מרות וריבונות, בפרט כאשר מדובר באוכלוסיה הומוגנית (כדוגמת קובה או אפגניסטן) או בחברה רב לאומית שאין בין חלקי אוכלוסיה בה נטייה לעוינות/יריבות ביניהם.

    4) האמירה: לריבון יש מונופול על הכוח, היא קביעה פרסקריפטיבית (המלצתית) – מן הראוי שכך יהיה, אך אינה משקפת בהכרח מציאות אמפירית. ממשלת ישראל משחקת כאן על טשטוש ההבדל בין טענה פרסקריפטיבית ובין טענה עובדתית. ומשחקת גם על כך, שלבנון מאז עזיבת הסורים עומדת בפני מציאות חברתית שבירה ועדינה מאד, באופן שממשלת לבנון, אף אילו רצתה, לא יכלה לדכא את החיזבאללה. השילטון בישראל מיתמם מאחורי אמירות המצלצלות סבירות לאוזן, אך שאין הן כלל חלות על המציאות בלבנון. אולי היתה כאן כוונה להמשיך את מה שאריק שרון לא היצליח להשיג ב-82 – ממשלת בובות לבנונית (נוצרית?) בחסות ישראל (וארה"ב).

    לנועה: יהודי איטליה והולנד נישלחו לאושוויץ והושמדו שם על ידי כובש גרמני. אשר ל"נירדף" כבר מתחתי ברשימותי כאן על יהדות פולין את ההבדל בין "גידוף אתני" או ביטוי מילולי עוין אתני (או אף עמדה), ובין רדיפות בפועל, כולל אפלייה בעבודה, ובשאר תחומים, על רקע אתני. אין זה (כמעט) המצב בארצות שמניתי. יש לשים לב שגידופים הם חלק מהחיים, וכך גם ביטויי אי סימפטייה, אך תכופות הם משמשים לפרק מתחים, במקום לתרגם מתח לפסים של רדיפה בפועל.

    כללית: שימו לב שהחיזבאללה אינם יורים כרגע קטיושות, מאז שצה"ל חדל ל-48 שעות מהפצצות האויר על העורף הלבנוני. זאת אף שאין להם כל הסכם עם צה"ל. ואף על פי שצה"ל ממשיך בפעילות קרקעית כנגדם. הדבר ממחיש את העובדה הפשוטה שמוסחה מהציבור בישראל, שהחיזבאללה ירה קטיושות ושיגר טק"ק לעבר אזרחים ישראלים כתגובה על פגיעה באזרחי לבנון. פעולת הקומנדו שלו ששמשה עילה למלחמת לבנון השנייה (כשהפעם הפגיעה באזרחים הינה חמורה בהרבה מתקופת אריק שרון), היתה מכוונת כנגד חיילים ולא כנגד אזרחים, והרעשת אזרחי ישראל בוצעה רק לאחר שצה"ל החל לפגוע באזרחי לבנון ותשתיותיה.

  11. אביעד, שמאלני אנושי הגיב:

    עצוב לראות כל כך הרבה שנאה, כל כך הרבה עיוורון במאמר שמתימר להיות נאור ומתקדם.
    התעלמת מעובדות, סילפת את המציאות שתתאים להשקפת עולמך. ישראל לא מלאך אך גם לא שטן כפי שניסית לצייר.
    נקודות שמפתיע שביקשת להתעלם אם במכוון ואם מתוך חשש שזה ידרוש מדי מחשבה, מתינות וחס וחלילה הבנה לישראל.
    1. חיזבאללה באופן מוצהר קורא להשמדת מדינת ישראל, משמע המשל ההזוי שננת לא מדוייק.
    אם הייתה בארה"ב מליציה חמושה באלפי טילים המסופקים ע"י מדינה שכנה, מליציה שקוראת להשמדתה של מקסיקו ולא פעם ירתה טילים לעבר מקסיקו, והעולם הה קורא לארה"ב לטפל בארגון הזה המסכן ומאיים על מקסיקו, וארה"ב היתה שותקת למשך 6 שנים שלמות, אז כן!! ארה"ב אחראית למצב.
    2.תסביר כיצד על העולם להתמודד עם התופעה של ארגוני טרור המנצלים את סביבתם האזרחית והפגיעה למטרות פגיעה מכוונות באזרחי מדינה שכנה. קודם תתן חלופה אחר כך תבקר.
    3.חיזבאללה מצהיר במכוון שהוא יפגע באזרחים ובערים ישראליות, אבל אתה כנראה מעדיף להתעלם, זה לא מתישב בדעה הכל כך נחרצת וקשה נגד ישראל.
    בנימה קצת יותר אישית. כולנו בני אדם, כן גם הלבנונים הסובלים, קשה לראות כל כך הרבה שנאה שאתה זורק כלפי עמך. אני לא יודע אם זה נובע ממשהו בעבר שלך בארץ אבל זה באמת מעורר רחמים. בתקווה שתבין גם את הצד השני, הצד של עמך.

  12. שמאלני מאוכזב הגיב:

    איך מתמודדים עם התופעה הזאת?
    יש לך ארגוני טרור שמצהירם במכוון שמטרתם היא אזרחית, אגונים שמתכננים כיצד לפוצץ אוטובוס כזה או אחר, להרוג כמה שיותר אזרחים, להעמיס על הטיל הנשלח לחיפה כדורי ברזל בתקווה שהם יפלחו את גופם של התושבים.
    העולם שותק, הם ארגוני טרור מהם לא מצפים לערכים, שימשיכו במה שהם טובים, רצח אזרחים!
    ואילו מדינות המערב (במציאות הנוחכית), צריכות לעמוד בסטנדרטים גבוהים של לחימה, להמנע מפגיעה באזרחים, בזמן שארגוני הטרור מחביאים מנצלים ופועלים מתוך אוכלוסיה אזרחית. זו דילמה קשה שלא קיבלתי אליה תשובה מאנשי השמאל הקיצוני.

  13. יונתן כהן הגיב:

    אם במשלים עסקינן.
    1.אדם פורץ לבית משפחה רוצח את ההורים, ואת ילדיהם. מה עונשו?
    שוטר רודף אחר הרוצח ומתחיל קרב יריות, במהלך הקרב השוטר יורה באישה וילדה. מה עונשו?
    השמאל הקיצוני שוכח דבר אלמנטרי! כוונה!
    כל עוד לא היתה ישיבה בקריה בתל אביב על איך הורגים הרבה ילדים, ומתי הזמן בו הנשים נכנסות כדי להפציץ , אי אפשר בכלל להשוות את זה לארגון טרור השולח רוצח לפוצץ אוטובוס מלא ילדים, או משגר טילים לעבר בתי אזרחים.

  14. נועה למיכאל הגיב:

    הולנד מחזיקה באחוז הנספים הגבוה ביותר. יותר מצרפת, יותר מפולין. וזה, מיכאל, עקב אחוז משתפי פעולה גדול מאוד.
    כך שלא ניתן לפטור את ההולנדים מאחריות.

    בנוגע לירי החיזבאללה, הם דווקא ירו הלילה והבוקר פצמ"רים על ישובים, ולפני חצי שעה לערך נורו קטיושות לעבר אצבע הגליל.

  15. אזרחים כחיילים הגיב:

    את ההפרדה בין רצח אזרחים לרצח חיילים עושים אלו שיש להם חיל אויר מצוייד בכל האמצעים והפצצות החדישות, ויש להם טנקים ותותחים מדוייקים, אלו שנכנסים בתוך טנקים לתוך כפר ומוציאים "מבוקשים" באמצעות דחפורים ממוגנים ופוגעים מתוך מסוקים חדישים באופן "ממוקד" "בפצצות מתקתקות".
    אלו תובעים מהצד שאין לו כל אלו לא להסוות את בסיסיו בתוך אוכלוסיה אלא להקימם גלויים למטרות הפצצה ולהלחם בידיים ריקות (פרופוציונלית) נגד צבא חמוש וממוגן. זהו כל הרציונל שעומד אחרי "מוסריותו" של צבא הכיבוש.
    ואף על פי כן, האסטרטגיה של ישראל וצבאה בלבנון היתה מאז להפציץ אוכלוסיה אזרחית על מנת לגרום לזרם של פליטים שיהווה לחץ על לבנון להשתלט על אש"ף ועל חיזבללה ולפרק אותם ככוח לוחם. זאת אסטרטגיה גלויה שראשי המדינה והצבא הצהירו עליה לא פעם. תוצאתה הידועה מראש היא טבח המוני.

  16. תגובה למיכאל שרון.. הגיב:

    כמה מנותק יכול להיות אדם מהמציאות בה הוא חיי ??

    ב 48 שעות של הפסקת האש חיזבאללה לא יורה כיוון שהוא הותש צבאית, ואין בכוחו לשגר קטיושות לכיוון חיפה, אלא רק לישובי הצפון.
    והכל עקב הצלחת צה"ל לדחוק את המשגרים דרומה.

    להזכירך,החיזבאללה חרט על דיגלו את השמדת מדינת ישראל, הטילים הם הנשק שלדעתו יבצע את המטלה, אך אבוי, זה פשוט לא קורה, העורף החזק מגבה את הממשלה ומשדר מסר של חוזקה.

    זה כמובן לצנינים בעיניך, אתה כמובן מצדיק את פעילות הגרילה של החיזבאללה, ואינך מבין את תגובת צה"ל…

    כנראה שיש לך בעיה לראות מידי פעם גם את הצד הישראלי, כיוון שאת הצד החיזבלאי אתה מסביר היטב..

  17. דן וייל הגיב:

    "אם יום אחד ניטול את מקלנו ותרמילנו, ונאלץ להגר ממקום בו עברו מיטב שנותינו בטוב וברע, הרי מקום של כבוד בשורת האשמים לחורבן.." יהיה לפרוטוקולים של זקני-ציון מבית-מדרשה של הגדה השמאלית ומיכאל שרון ביניהם. לצערו ולמרבה השמחה שרדנו גם את שש שנות התוקפנות הפלשתינאית הרצחנית ונשרוד גם את צבא האיאטוללות ושכיריו, החזבאללה.

  18. מיכאל: אירן מציידת אותם, זה נורא הגיב:

    אחד מדפוסי תרבות השקר בישראל בשרות הנישול, דיכוי ההתנגדות הטיבעית ושליחת יד פורעת כלפי עמי האיזור הוא ביטול היכולת (העומדת ביסוד הבנה ואמפטייה) "להחליף מקומות" בדימיון עם הצד האחר. אנו רואים רק את עצמנו, ומייצרים עוורון נירכש ביחס לאפשרות סימטרייה (או יותר נכון, ראיית חוסר הסימטריה). למשל:

    "הם מקבלים נשק מאירן, טילים, קטיושות, איזה דבר איום. איך הם בכלל מעיזים בחוצפתם להצטייד בנשק, ועוד בטילים? זה מראה עד כמה כוונותיהם שטניות, ועל כן צריך על כל טיל רשע שהם שולחים, להנחית על ראשם 10 טילים טובים ישראלים".

    הבעייה היחידה היא שבאמירה זאת נשכחת העובדה שאף ישראל מצטיידת בנשק, חמושה עד שיניה בנשק בו מציידת אותה ארה"ב. בסקירה בה צפיתי ב-CNN אודות חימוש ישראל על ידי ארה"ב, אוזכרה העובדה שבשנים האחרונות ציידה ארה"ב את ישראל בנשק ב-100 ביליון דולר, הרבה מעבר לכל מדינה אחרת בעולם.

    וכך, אילו היתה לחיזבאללה ברירה, סביר שהיה מגלה העדפה לכך שארה"ב היא שתצייד אותו בנשק המתקדם "הטוב" על פני נשק "הרשע" האיראני. ולחילופין, אילו היביעה איראן נכונות לצייד את ישראל בנשק, גם כאן ניתן לשער שישראל בכ"ז היתה מעדיפה את ארה"ב על פני איראן.

  19. חיים הגיב:

    ראשית, דוגמת אפגניסטאן. על אחת כמה וכמה. גם כאשר לא השתתפו אפגנים במתקפה, גם כאשר אל-קעידה רק "התארחה" באפגניסטן, אפגניסטאן נתפסה אחראית לנעשה בשטחה הריבוני. יותר מכך, לאמר שאפגניסטן מזינה ומספקת אמצעים לאל-קעידה זה לעג לרש, אל קעידה כארגון עשיר יותר ובעל אמצעים יותר מאפגניסטן של הטאליבן.

    אולי פואד סניורה אישית לא תומך בחיזבאללה, אבל החיזבאללה הנם חלק מהממשלה הלבנונית ואף מחזיקים מערך סוציאלי גדול מאד. למעשה החיבור חיזבאללה-לבנון עמוק יותר ומשמעותי יותר מהקשר אל-קעידה-אפגניסטאן בכל מדד אפשרי.
    לא ברורה לי הלוגיקה בעניין הזה.

    "הן בקובה והן באפגיסטאן היה שילטון מרכזי חזק, ואף טוטאליטרי, בעל יכולת לאכוף את שיטונו בכל הטריטוריה ביד ברזל", סיפורי בדים. בקובה הממשל היה תלוי לחלוטין בברית המועצות, ומאז קריסתה של זו השלטון מאבד את ההגמוניה אט אט, שמענו היום שקסטרו חולה ובמיטב המסורת הסוציאליסטית אחיו כרגע מחזיק במושכות השלטון, ימים יגידו כמה השלטון בקובה יכול להחזיק מעמד. ובנוגע לאפגניסטן המצב פשוט לא יכול להיות רחוק יותר מהמציאות, אפגניסטן דאז רק יצאה ממלחמת אזרחים והטליבן היו פשוט המליציה החזקה יותר ששלטה במרבית השטח, כל נסיון של הטליבאן לחסל את שאר הכוחות החמושים אם היו מנסים היה מורכב בהרבה והרבה פחות לגיטימי מאשר צבא לבנון האוכף את מרותו על כל שטח לבנון. ולראיה יכולותיה של ה"ברית הצפונית"(החמושה עד שיניה) לסייע לאמריקאים בנצחון על הטאליבן.

    בנוגע לאצ"ל, הסכמנו שאין שום דמיון בין החיזבאללה לאצ"ל?

    "האמירה: לריבון יש מונופול על הכוח, היא קביעה פרסקריפטיבית (המלצתית) – מן הראוי שכך יהיה," אין לי שמץ של מושג מאיפה שלפת את האמירה הזו. האם אתה מכיר מדינה בעולם שבה לשלטון המרכזי אין מונופול על הכח? זה הרי סותר את הגדרת המדינה! אין לי את היכולת לנהל דיון עם הנחת מוצא שכזו שכן אנחנו כנראה איננו מדברים את אותה שפה, אני לא מבין כיצד אתה מגדיר מדינה או מהי מדינה בכלל לדידך, ישנן מהויות אנרכיסטיות שמדברות על ביזור הכח אבל אלו אינן מדינות במובן המקובל. אנא תרום לדיון את הגדרת המדינה לדידך ונוכל להמשיך משם.

  20. מיכאל שרון לחיים: על עיצוב שרירותי ואלים של המציאות הגיב:

    ראשית, לא אתה ולא המשטר בישראל, לא יעצבו את המציאות באיזור בכוח אלים, בחסות הגדרות שרירותיות, ותוך ניסיון להעצים לדרגת אובייקט במציאות פלפול מילולי סבוך. אנו רואים בדברך פלפול עקמומי שעבר גלגול צורה לפריעה מזויינת עתירת טבח. מדינה ועם הם ישות טיבעית שהתפתחה באופן היסטורי, יש להם יותר מתצורה יחידה, יש אופנים שונים של קיום מדיני, יש תצורות מגוונות של מדינות, ואין כאן קונסטרוקציה פורמלית. דומה הדבר כאילו היית דורש ממני להגדיר אדם, קבוצה אנושית או חברה אנושית – ישויות שהתפתחו באבולוציה של מיליוני שנים, ולפי ההגדרה היית "מחליט" אם לשבור את עצמותיהם אם לאו (ואגב, לא אתה ולא אולמרט לא הבינו את הובס וג’והן לוק והייתי מייעץ לך לקרוא את וויטגנשטיין בנושא ההגדרה ובעיותיה, ואודות "דימיון משפחתי" בין אובייקטים שונים, אשר אין לראות בהם מהות יחידה. ולקרוא גם את קארל פופר אודות כשל המהותנות). אבל מה אנו למעשה רואים בדבריך, שהינם ציטוט של דברי אולמרט? מדובר בכשל הגלובליזם, הנטייה לתפיסה גלובלית ולא מובחנת בפרטים, ובעקר, כאשר הקונספצייה הגלובלית נכשלת בהבנת המציאות, ניסיון לעצב את המציאות בכוח אלים במקום לשנות את הקונספצייה המוטעית והרשלנית. הרשה לי לצטט לך בנושא מספרי, "חלוקת קשב", פרק 6.2 – האם קשב בו זמני למכלול ופרטים הוא באפשר? הנחות רווחות בנושא:

    ראשית, איפיינתי את החד סכמטיזם – הצגת סכמות כוללניות חובקות כל בתהליך בלתי רציף, תוך הישענות מועטה על פרטים במציאות וקיבועם של פרטים אלה חד כיוונית. מה מתרחש כאשר מופיעים חלקי מציאות שאינם תואמים סכמות אלו? ניסוח קולע לפתרון בעייתיות-ביש מסוג זה ניתן על ידי הפילוסוף הגל, אשר היציג בעצמו תורות ספקולטיביות חד-סכמטיות למכביר: כאשר המציאות אינה תואמת את התאורייה שלי, יקח השד את המציאות. הנושא הופך כאמור לבעייתי כאשר אנשי ביצוע או מדענים באים במקומו של הפילוסוף: כאשר הקונספציות הכוללניות המנחות אותם ניתקלות בפרטי מציאות מכשילים בלתי צפויים, במקום לתקן ולעצב באופן רציף את מערך סכמות הפעולה, יגבירו הללו את מאמיציהם לקדם בכוח את מערך הקונספציות הבראשיתי. זאת התעלמות תוך ניסיון כוחני לאיין את חלקי המצב הבעייתיים– לדוגמא, כאשר קידום עקרונות המהפכה הצרפתית ה"טבעיים וברורים מאליהם" נתקל בהתנגדות בלתי צפוייה, פרץ הטרור היעקוביני של רובספייר וסן ז’יסט: הגיליוטינות הופעלו בקצב גובר על מנת לאיין כל אותם חלקי מציאות "בלתי הכרחיים" שלא היו צפויים על פי התאורייה ההכרחית, הסטיכית. מי שפעל באופן גמיש על מנת להציל את האירגון המדיני שעקרונות המהפיכה מימשו, והצליח להנציח את הישגיה ולמנוע שתיזכר לדיראון – לאחר שקיעתה לתהום הנשייה, היה נפוליאון בונפרט. הקונספציות שהתוותה המהפכה שימשו לו, יחד עם סכימות נוספות, כסכימות בסיס לעיצוב מערך סכימטי מותאם וצומח עם הנסיבות. מערך זה התבטא בין השאר, בהקמת מערכות אדמיניסטרטיביות, חינוכיות, משפטיות, בצד מוסדות יעילים נוספים, ששיקפו את עקרונות המהפיכה והגבירו את חוסנו של המשטר החדש. מוסדות ומערכות אלה שרדו, אגב, כמעט בלא שינוי עד ימינו.

  21. מיכאל שרון: הגדרות אד הוק , המציאות והפרע הגיב:

    "האמירה: לריבון יש מונופול על הכוח, היא קביעה פרסקריפטיבית (המלצתית) – מן הראוי שכך יהיה," אין לי שמץ של מושג מאיפה שלפת את האמירה הזו. האם אתה מכיר מדינה בעולם שבה לשלטון המרכזי אין מונופול על הכח? זה הרי סותר את הגדרת המדינה! "

    למשל, מקסיקו של שנות ה-20, סודן, בה היתה מלחמת אזרחים, קפריסין בשנות ה-60, ליברייה לפני שנתיים, ובמדינות רבות בהם לשילטון המרכזי אין מספיק כוח אלים לאכוף את מרותו על כלל האוכלוסייה.ונניח גם שלבנון היא המדינה היחידה בעולם בה לשילטון המרכזי אין מספיק כוח אלים לחסל גורמי כוח נוספים, אז מה? ונניח גם שאין כאן שום בעייה, האוכלוסייה חייה בשלום עם זה, מה תעשה? ונניח גם שישראל הפרה חזור והפר את הריבונות של לבנון על ידי גיחות של ח"א שלה בשמי לבנון בלי הפסק, והפרת הריבונות במים הטריטוריאליים שלה על ידי סטילים, שלא לדבר על כך שהיה בידיה שטח כבוש לבנוני, בעקבות כיבוש של 18 שנה, וכן שאדמת לבנון כולה זרועה שדות מוקשים שהותיר אחריו הכיבוש הישראלי, וישראל אפילו סרבה לספק ללבנון מפות שלהם (כפי שאמר פואד סניורה בראיון ל-CNN לפני כשבוע). אבל אתה משתמש בהגדרה שרירותית וצרה להפליא של "מדינה" (מדינה – ישות בה לריבון יש מונופול כל הכוח) הגדרה שמעוררת חשד עמום שנוצרה אד הוק בכדי להתנפל על העם הלבנוני בעקבות פעולת קומנדו קטנה של כוחות ההתנגדות לכיבוש הישראלי מתקופת כיבוש לבנון, שבאה כתגובה על טבח שישראל עורכת בטריטורייה כבושה אחרת.

    אז מה אם לחיזבאללה היו קטיושות וטילים? אין זה טיבעי בטריטוריה ומדינה שטעמה שנים רבות את נחת זרועו של כיבוש ישראלי עתיר מעשי טבח ועינויים כיד השב"כ וצבא דרום לבנון במתקני עינויים בדרום לבנון (דבר לא כל כך ידוע לציבור בארץ) כיבוש ונדלי שיצר מיליצייה של שכירי חרב באדמתה (צבא דרום לבנון – שגיבה גם סחר נירחב בסמים), וניסה להשליט על לבנון בובה בחסות ישראל? אבל בציבור בארץ יוצרים רושם מעורפל על כך שאולי החיזבאללה התכוון לא פחות מלצאת עם טיליו ו-2000 לוחמיו למלחמת השמדה כנגד ישראל. אלא שממתי גרילה יכולה להוות איום אסטרטגי ולהשיג הכרעה אסטרטגית?

    ואולי החיזבאללה נותר ככזה כהגנה והרתעה מפני שאיפותיה הפורעות של ישראל לבחוש בקלחת האיזור, לשלוח זרועות פרע לפה ולשם, לטבוח בעם הפלסתיני על פי גחמות ראשי המשטר בישראל, להכין התקפה על סורייה או לפרוע שוב באוכלוסיית לבנון – דבר שאמנם ארע, בעילה זעירה שבזעירות?

  22. אלישע הגיב:

    למקרא מאמרך התעוררו אצלי 3 שאלות. אודה לך באם תשיב עליהן:

    באיזה מקרה, לפי השקפת עולמך, יהא זה מוצדק מצידה של ישראל לצאת למלחמה?

    האם הכרזת המלחמה של אנגליה על גרמניה בעיקבות פלישתה של האחרונה לפולין הייתה מוצדקת או מוטעית?

    רבים שואלים, ובצדק, מדוע בנות הברית לא הפציצו את מחנות ההשמדה בזמן מלחמת העולם השניה. לו הדבר היה נעשה, ובהפצצות היו נהרגים אזרחים חפים מפשע, האם היית מגנה את ההפצצות?

  23. חיים הגיב:

    אחרי מאמץ ניכר לפענח את ההודעות שלך הבנתי את הדברים הבאים.
    אתה אינך מסוגל להגדיר מדינה, מושג פוליטי משפטי שהגדרתו מופיעה בכל מילון או אנציקלופדיה למשל
    — קישור — (ראה אגב שם את הפסקה המונופול על הפעלת הכח, כנראה שלא רק אני ואולמרט חושבים כך)בכדי להבין מדוע אין אתה מסוגל לתת הגדרה כזו אני צריך לקרוא את לוק, הובס, ויטגנשטיין וקרל פופר(לא פחות). אני אוותר במחילה על הנסיון להבין מהי מדינה בעניך.

    כמו כן, " אנו(צורת רבים) רואים בדברך פלפול עקמומי שעבר גלגול צורה לפריעה מזויינת עתירת טבח" אז שמעו נא מיכאל שרון, תשפוכות המלל הפסואודו-אינטלקטואלי אולטרה-גראפומני על-מתנשאת והריקה מכל תוכן מהותי שאתם שופכים כאן כלכך מעייפת וכלכך משעממת שאני אפרוש בשלב הזה מהדיון מובס ושפוי ראש. ניצחתם אותי מיכאל שרון, נצחתם אותי.

  24. מיכאל לאלישע: המניפולציה והפיננסים הגיב:

    גרמניה היתה התוקפן. והיטלר גם הטיף בצדקתנות בנאומיו ברייכסטאג, כאשר שכנע את עמו שגרמנייה היא קורבן לתוקפנות ולקיפוח ("כל העולם נגדנו. כולם צבועים, ודורשים מאיתנו את מה שהם לא דורשים מעצמם". מזכיר לך משהו?). אכן, בישראל לא הימציאו לא את התוקפנות הפורעת, לא את פשעי המלחמה, וגם לא את המכחישנות הצדקתנית ההופכת את התמונה, בשביל לרתום את ההמונים. ההבדל הוא שגרמנייה היתה מדינה עשירה – היטלר לפחות האמין באידאולוגיה הפאשיסטית והגזענית שלו, ולא היה ציניקן כאולמרט. בעוד בישראל משמשים כל אלה בעקר להסיח את ההמונים מהבעיות הקשות מבית, מהעושק והגזל, משכבת המתעשרים המפיצים אקלים של זלזול בעם, בבחינת – אנו דווקא נהנים מהמצב הזה והעם – טיפשים ואידיוטים. הרגע דיברתי בטלפון עם סטודנט לחשבונאות שאמר לי פחות או יותר מילים אלה. פיננסים, כסף גדול, כוח. הפער פועל לטובתי ולטובת שכמותי. אף לא מילה אחת על איכות, יצור, יצרנות, טיב המוצר. הכל זה מספרים וריפרוף במושגים, תוך זלזול בחלכאים וב"נעבעכים" שגורלם לא שפר וכל שנישאר להם הוא לצעוק "מוות לערבים" ו"להכניס להם כמו שצריך", בעקבות מניפולציות של שילטון המייצג את חוגי הפיננסים (ולא חוגים יצרניים).

  25. מיכאל לחיים: הבנת הנקרא. סמנטיקה או עובדות? הגיב:

    כתבתי שלא אתה ולא אולמרט הבינו את הובס ולא את ג’והן לוק, מבססי הקונספצייה המשפטית- תאורטית אודות סמכות המדינה על אזרחיה, ומקור סמכות השלטון. ואכן נכתב בדין במקור שהבאת, אנציקלופדייה מקוונת וויקיפדיה הישראלית:
    _______

    השלטון במדינה פועל מתוקף שלוש הנחות: א. הסכמת האוכלוסייה לחיות באותה מדינה ולקבל את מרותה (בעיקר בדמוקרטיות). ב. כוחה של המדינה להשליט סמכות וחוק (ריבונות). ג. יכולתו להפעיל כוח חמוש מאורגן הפועל בשם המדינה ושהכוח הזה הוא היחיד שראוי לפעול-ללא מתחרים.
    ________

    שים נא לב כאן, שנידרשים 3 תנאים בשביל יכולת הפעולה של השילטון. ובנוסף, ברוח לוק והובס, אותם 3 תנאים הם גם ההנחות שאם הן תקפות, דהיינו, מתקיימות במציאות, לשילטון יש לגיטימצייה (לפעולה; לחקיקה); סמכות; וציפייה סבירה שפעולותיו יתקבלו בהיענות על ידי האוכלוסיה בתחום ריבונותו.

    מדובר איפוא ב-3 תנאים או הנחות, שיכולים בנסיבות ספציפיות להתקיים או לא להתקיים. ואכן, היצבעתי על מדינות ונסיבות בהם תנאים אלה אינן מתקיימים. ואילו דבריך יוצרים את המצג הכוזב, כאילו מדובר לא בתנאים או הנחות, אלא בעובדות המתקיימות תמיד, דבר מופרך מיסודו. שום הנחה אינה הופכת בהכרח ואוטומטית לעובדה במציאות, אלא רק אם הנחה זאת היא טאוטולוגיה, דהיינו, שאמיתות המשפט היא עניין סמנטי גרידה ונעוצה במשמעותו ולא בעובדות אמפיריות במציאות (מסוג: יום בו יורד גשם הוא יום גשום… כשברד יורד בדרום ספרד, אפשר או לא לכתוב סביב זה שיר.. 3+4 = 7 ). וגם אז אין מדובר בהבאת מידע עובדתי אודות המציאות, אלא רק בניראות מדומה של הבאת עובדה כזאת, כאשר למעשה המשפט הוא ריק מאינפורמציה…

  26. אחד הגיב:

    מה יהיה בסוף המלחמה? העשן יתפזר, בסופו של דבר, האבק ישקע, והחיילים ישובו לבתיהם. בכל דרך שבה תסתיים המלחמה, אנחנו, הישראלים, נצטרך לתת תשובות לעולם, להשיב כיצד זה כולנו, כל הציונים, תמכנו בתקיפת אזרחים חפים מפשע, מבלי לפקפק, לעצור, לחשוב לרגע.
    לענות על הדרישה שנסייע בשיקום ההריסות של לבנון – ומדוע בעצם ישראל תקפה באכזריות תשתיות אזרחיות וכלכליות, שאין להן קשר לחיזבאללה. ועוד נידרש לענות מדוע השתמשו בכוח מופרז, קיצוני ולא אחראי, תוך הריגת מאות אזרחים.
    ורשימת השאלות עוד ארוכה, וכל אחד מאיתנו יידרש לענות עליה. אבל עכשיו יורים, וכאשר יורים – שותקים, כדבר מאמרו של עמירם ניר עם פתיחת מלחמת לבנון: שקט, יורים. הדבר היחיד שמותר להגיד, לפרסם, לשדר הוא: אנחנו גאים בצה"ל, אנחנו אוהבים את החיילים. כל מילה אחרת היא בגדר בגידה. ובעת המלחמה, לא רק המוזות שותקות, גם המצפון, המוסר, האחריות והאנושיות.
    האבק ישקע בקרוב, ואז תתחיל המלחמה האמיתית של ישראל.

  27. יוסי ברנע הגיב:

    למיכאל שרון
    א. מדינה אחראית. אכן מדובר במושג הריבונות ולא במושג הראציונליות, כך שהתשובה "הלמדנית" אינה רלבטית כלל ועיקר.
    מעניין שכאיש שמאל אתה אינך גורס כי האדם ביסודו הוא ראציונלי.
    ב.חיזוק היהודיות. אולי לא שמעת על תוכניות לימוד שנסובו על "חינוך ליהדות"? למשל זלמן ארן כבר בשנות השישים של המאה הקודמת. אין זה סותר את חשיבות זכרון השואה מבחינת התרבות הפוליטית שנוצרה בישראל.

  28. אוהד בר הגיב:

    חשבתי לכתוב מכתב מנומק כמו-שהחיזבלה הוא חלק ממשלת לבנון ןשבשש השנים האחרונות היה מס הרוגים כולל אזרחים וירי של מאות רקטות שום דבר לא מיקרי אבל לאורך המאמר מס האי דיוקים שקרים הגזמות ומס ההשואות המופרכות הוא ברמה כזאת שהופכת את כל המאמר להזוי,

  29. אוהד בר הגיב:

    לאחר קריאת המאמר גיליתי שהמוסר נמצא במרכז

  30. מיכאל ליוסי הגיב:

    אשר לטענה א. בהודעתך, אין כאן שאלה של שמאל או ימין. יש כאן שאלה אחרת לגמרי ומתחום שונה: אי הבנת הנקרא (מצד המגיב).

    1) את עניין סוויפט הבאתי כאנלוגיה, ואחר ציינתי במפורש, כי גם השלטת הריבונות היא שאלה של יכולת.

    2) הבאתי את דבריו של סוייפט בשם אומרם, ללא זיקה כלשהי לדעתי או אי דעתי בנושא.

    כללית, עצתי לקורא מסוג ברנע היא לעשות מאמץ כלשהו להתמקד, ולרסן מעט את הנטייה לתגובתיות אימפולסיבית.

  31. מיכאל לאחד: על ההקפאה לדום הגיב:

    (למערכת, נא הביאו גרסה זאת, ולא הקודמת תחת הפסידונים "מישהו", שלקתה באי הבנה רגעית בצוק העיתים…)

    לאחד היקר, הלחץ בישראל להשתיק את המצפון והתבונה בעת מלחמה, כפי שאתה מציין בסוף דבריך הנכוחים ובקורטוב אירונייה ("הדבר היחיד שמותר להגיד, לפרסם, לשדר הוא: אנחנו גאים בצה"ל, אנחנו אוהבים את החיילים. כל מילה אחרת היא בגדר בגידה. ובעת המלחמה, לא רק המוזות שותקות, גם המצפון, המוסר, האחריות והאנושיות. ") אכן סותר ומפריך את עצמו בכמה דברים: למשל, אם אנחנו כה אוהבים את החיילים, למה לתת להם להשחק, למות ולהפגע במלחמה מסואבת ובעקר ניזקית? ואשר לעמירם ניר, היכרתיו אגב אישית עוד מתקופת גל"צ, בחור מבריק ושאפתן, אך ציניקן שהיה אומר וכותב בטון חגיגי לעם פראזות מסוג זו שהזכרת "שקט יורים" ואחר היה מתגלגל עם החבר’ה מצחוק על גאוניותו למרוח "לבהמה הנקראת הישראלי הממוצע" הבלים המהדהדים נכונים, ולהקפיא אותו לדום שתיקה… ואם מובילים כאן את עם ישראל לאסון, להסתבכות בפשעי מלחמה קשים, וכי "הבוגד" אינו דווקא זה שקורא להשתיק פיות מתריעים, ובכך גורר המשך הנזק הכבד לכלכלת ישראל (מליארד דולר עד כה. בנק ישראל: אם זה ימשך, יפגעו תשע עשיריות מהתוצר. הרס התיירות, שיתוק התעשייה בין היתר), הנזק וההרס לתושבי ישראל, ולאיום אסטרטגי על עצם קיום ישראל בגלל השמטת בסיס התמיכה בישראל בממשל האמריקני, בדעת הקהל, השמטת הקרקע מתחת מעמדינו בעולם וקימום האיזור כולו נגדנו. גרירת ישראל לפשעים קשים נגד האנושות, פרט לזרוז סאובה המוסרי של החברה הישראלית (דבר הגורר בדרך כלל אקלים אירגוני כבד וממאיר של כוחניות ביבים שחצנית המביא תמיד לחוסר יעילות, קידום חסרי היכולת וסילוק טובי המוחות מכל נישה באדמיניסטרציה ובכלכלה), גם משמיט את הקרקע מאחורי קיום ומעמד ישראל.

  32. למיכאל הגיב:

    210 קטיושות/רקטות/טילים/דברים מעופפים שמתפוצצים נורו היום לישראל מלבנון.

  33. אודי מהצפון הגיב:

    מיכאל שרון הוא דמנוג מדופלם המשמעותי והגדול ביותר בגדה המעניינת הזאת. מגיע לו מקום ראשון באומנות הדמגוגיה. אין כמוהו טורח ובונה תילי-תילים של מילים מתוחכמות, ופסוקים מפולפלים ללא תוכן כלשהו, ובסוף לא לומר כלום, חוץ מאשר לחזור שוב ושוב בטכניקות שונות ובגישות מתוחכמות על הסלידה והשינאה היוקדת שלו לישראל ולקשור אליה…

  34. מיכאל למופתע 210 הקטיושות הגיב:

    210 הקטיושות זה אמנם דבר קשה ונורא. אלא, שהגם שליבי עם תושבי הצפון (וכרגע גם – עם אזרחים הנימצאים דרומה משם) המשלמים בסבלם על הצ’ק הפתוח וההרשאה ללא מיצרין שנתנו כתמורה לדברי ההונאה של השילטון והתקשורת – למרות זאת, כלל אינני מופתע. שהרי כתבתי למעלה, בסוף הודעתי, ב-31 ליולי (בתחילת הפסקת 48 השעות של הפצצות הפרע על אזרחי לבנון ותשתיותיה), כתבתי כדלקמן:

    "כללית: שימו לב שהחיזבאללה אינם יורים כרגע קטיושות, מאז שצה"ל חדל ל-48 שעות מהפצצות האויר על העורף הלבנוני. זאת אף שאין להם כל הסכם עם צה"ל. ואף על פי שצה"ל ממשיך בפעילות קרקעית כנגדם. הדבר ממחיש את העובדה הפשוטה שמוסחה מהציבור בישראל, שהחיזבאללה ירה קטיושות ושיגר טק"ק לעבר אזרחים ישראלים כתגובה על פגיעה באזרחי לבנון. פעולת הקומנדו שלו ששמשה עילה למלחמת לבנון השנייה (כשהפעם הפגיעה באזרחים הינה חמורה בהרבה מתקופת אריק שרון), היתה מכוונת כנגד חיילים ולא כנגד אזרחים, והרעשת אזרחי ישראל בוצעה רק לאחר שצה"ל החל לפגוע באזרחי לבנון ותשתיותיה".

    כתגובה לדברי, מייד נזפו בי וקראו אותי לסדר, מה שמראה דבר או שניים, עד כמה אזרחי ישראל הולכים כסומא בארובה אחרי תעמולת השקרים והרברבנות השחצנית של השילטון והתקשורת. הנה, כדלקמן:

    "כמה מנותק יכול להיות אדם מהמציאות בה הוא חיי ?? ב 48 שעות של הפסקת האש חיזבאללה לא יורה כיוון שהוא הותש צבאית, ואין בכוחו לשגר קטיושות לכיוון חיפה, אלא רק לישובי הצפון. והכל עקב הצלחת צה"ל לדחוק את המשגרים דרומה".

    אתמהה.

  35. מיכאל לאודי: האויר שנשמת כל השנים הללו הגיב:

    אודי, אם אתה חש באיזה מקום שמה שהאמנת בו שנים כה רבות אינו מחזיק מים, מול הבאת כמה עובדות פשוטות ודברים כהוייתם. ואם את תחושת התיסכול הנוראה הזאת, כאשר לפתע, אבוי, איפוא הם כל הטעונים המפולפלים כולם, ששימשו לך שנים כה רבות להתחפרות והגנה מפני הגלוי כל כך לעין – אם את התחושה הזאת, של משהו שאין הכלים "הטובים והבטוחים" שהיו ברשותך יכולים "להביס". גם אז, אולי עדיף, במקום "להתפעל" מ"הכושר הדמגוגי העצום" כביכול, ושאר גלישות למישור האישי; אולי עדיף – כאשר אתה מעצים כאן מישהו שאתה הופכו במילותיך לדבר כמעט שטני, לרב-מג של דמגוגיה ותחכום (ולמה שטניות ושאר קונוטציות שליליות? כי אתה מייחס לי "שנאה יוקדת" ושאר דברים שהמכנה המשותף ביניהם הוא שהם לא נישמעים חביבים במיוחד…); אולי עדיף שתראה שאין כאן שום הרואיזם דמוני, ושום דברים "גדולים" ומתוחכמים, אלא ההפך הגמור מהם, עובדות פשוטות, דברים פשוטים שבפשוטים (ואף נושאים יותר מורכבים, הנידרשים כאן (כמו עניין אחריות הריבון, השתדלתי לפשט ככל שביכולתי); אולי עדיף שתתחיל להכיר לראשונה מזה שנים בעובדה, שדווקא המציאות היא הפשוטה, מדובר בעובדות פשוטות שבפשוטות, אלא שאתה הוא שפיתחת עיוורון נירכש כל השנים הללו לדברים הטיבעיים והפשוטים ביותר ולעובדות ודברים שהיו ממש, תמיד, כל השנים הללו מתחת לאפך; אולי, במקום לעשות את כל מה שאתה עושה (גם מתוך אינרצייה), אולי עדיף שתבחן, לראשונה במשך שנים רבות את הנחותיך, ואולי עדיף שתתחיל לשקול לרגע את האפשרות שלא אני הוא זה שמטעה אותך בדרכים מתוחכמות, אלא השילטון, ברוני התרבות והמדיה במדינתך הם שעשו זאת כל השנים, רימו אותך כהוגן, עשו לך שטיפת מוח כמעט לא מורגשת? כשמשהו כל העת נמצא סביבך ומציף כל מילמטר מעוקב סביבך, אתה מפסיק לחוש בזה, זה הופך להיות המובן מאליו שלך, האויר שאתה נושם. גם צחנה מבאישה, אם היא ממושכת מספיק, שוב לא מבחינים בה ככזאת. אולי תתעורר? ואת הזעם הצודק תפנה לכתובת הנכונה?

  36. אלישע הגיב:

    מיכאל שרון שלום,
    קראתי בעיון רב את תגובתך לשלושת השאלות שהיצגתי בפניך ולהודות על האמת לא הצלחתי להבין מה הקשר בין שאלותי לתשובתך.

    "גרמניה הייתה התוקפן" זה ידוע לכולם.
    "היטלר לפחות האמין באידיאולוגיה הפאשיסטית והגזענית שלו" גם זה לא סוד.

    אם דברי לא הובנו כהלכה הריני חוזר עליהם בשנית:
    1.באיזה נסיבות יהא זה מוצדק, לפי השקפת עולמך מצידה של ישראל לצאת למלחמה?

    2. האם הכרזת המלחמה של בריטניה על גרמניה בעקבות פלישתה לפולין הייתה מוצדקת/מוסרית?

    3. אם בנות הברית היו מפציצות את אושוויץ (מה שלא קרה לצערנו) ואחת מתוצאות אותה הפצצה הייתה פגיעה בחפים מפשע, האם היית מגנה את הפעולה או מפגין נגדה?

    בתקווה שעכשיו השאלות ברורות.

    בתודה מראש על תשובתך.

    שלך בידידות,
    אלישע.

  37. אליה הגיב:

    מכאל שרון מדבר על תרבות השקר ועל מערכת המניפולציה התועמלנית בישראל וגורמי כשל אחרים. הדוגמא הבולטת לכל אלה מהזמן האחרון היא המילכוד הרטורי אליו נקלע ראש הממשלה אהוד אולמרט בהתייחס לתקיפה הפלסטינית בעזה ושבי החייל שליט. מיד לאחר התקיפה הודיע אולמרט שלא יהיה משא ומתן על חילופי אסירים, היות ולא נדבר עם טרוריסטים. – המונחים של ה’מלחמה בטרור’ שימשו את אריאל שרון לקבלת ‘כרטיס פתוח’ מארה"ב לפעולות בשטחים, אך גם שרון ידע שמה שמכונה אצלנו ה’טרור הפלסטיני’ זה שם קוד מכליל עבור כל פעילות ההתנגדות הפלסטינית לכיבוש, ושאין למונחים של ה’מלחמה בטרור’ יישומים אמיתיים במציאות הישראלית-פלסטינית.

    אולמרט ראה תקיפה פלסטינית ומיד שלף את מונחי המלחמה בטרור, ובכך סתם את הגולל על האפשרות המאד ריאלית של חילופי אסירים, החזרת החייל השבוי והפסקת ירי הקסאמים. גם המעורבות של חיזבאאלה והמלחמה בצפון היו נמנעים. זו דוגמא קלסית לאופן שבו השפה והאמצעים הרטוריים שתרבות השקר יוצרת מניעים את המציאות המדינית ויוצרים קטסטרופות של בשר ודם.

    גירסת הציונות של הממשלה הנוכחית מדגימה את הטענות של מכאל שרון הן בדבר תרבות השקר והן בדבר מערכת המניפולציה התועמלנית הפועלת בישראל. פני הממשלה הזו הם הפנים של ההתנהלות הכוחנית של הישראלי ה’חדש’, הישראלי שהפך לקונפורמיסט פוליטי – הישראלי שבחר לראות את ההתנתקות החד-צדדית בעזה כצל צילה של האפשרות לשלום עתידי ( בניגוד כמובן לכל חוקי הטבע, ובניגוד למגבלות השפה עצמה).

    אנו חוזרים שוב ושוב, – גם בכל סיבוב של ‘מלחמת קיום’ חדשה, וגם בכל דיון פומבי, לאפקט המאיין של השפה שנוצרה כאן – שפת השקר. אנו נותרים חסרים את השפה שיכולה לבטא את חיבורנו למציאות, וכך גם המציאות (תפיסת המציאות) נשמטת מידינו.

  38. אליה הגיב:

    כתבתי אתמול תגובה שלא פורסמה – אני יכול רק לנחש, בשל אורכה. כתבתי היום תגובה שלא פורסמה ואין לי מושג מדוע.

    אודה לכם אם תתנו לי קריאת כיוון לגבי הסיבות לאי-פירסום התגובות אתמול והיום. לא כתבתי שום דבר פרובוקטיבי, והגבתי לנושאים המובאים במאמר. זה לא יאה שלכותב די מתון ומשקיע כמוני לא יהיה מושג מדוע לא פורסמו דבריו.

    אליה
    (האם בחירתי בשם ‘אליה’ או היעדר שם משפחה היא בשורש העניין? או האם היעדר כתובת דואר אלקטרוני היא הגורם?)

  39. אחד הגיב:

    הנאומים של אולמרט הזכירו לי שיר שכתב חנוך לוין לפני כ-35 שנים:

    "אני מבטיח לכם דם ודמעות,
    ומלה שלי זו מלה,
    ואם אני מבטיח לכם דם ודמעות,
    אז כולם יודעים שזה דם ודמעות,
    שלא לדבר על זיעה.

    עוד מעט יהיה לכם רע מאוד,
    ומלה שלי זו מלה,
    ואם אני אומר שיהיה רע מאוד,
    אז תהיו בטוחים שיהיה רע מאוד,
    ואולי אף גרוע גרוע.

    ללא שמץ תקווה תמשיכו לחיות,
    ומלה שלי זו מלה,
    ואם אני אומר שתמשיכו לחיות,
    אז כמה באמת ימשיכו לחיות,
    אך אל תשאלו בשביל מה".

  40. יוסי ברנע הגיב:

    למיכאל

    אני מבין כי בנוסף להיותך איש הגות אתה גם פסיכולוג. בשלב זה כדאי שתתמקד במה שכותבים לך ולא במה שאתה רוצה להשיב.
    חשיבה במושגים של ריאלזים מדיני אליבא דמורגנטאו,עשוייה להיות מועילה לא פחות מסוויט.

  41. למיכאל שרון. הגיב:

    מר שרון מכסה את דעותיו הקיצוניות, במלל רב שבינו לבין האמת אין ולו דבר.
    הפסקת האש נוצלה על ידי החיזבאללה להתארגנות, וקליטה של רקטות נוספות מבעלי הבית מדמשק וטהארן.

    הטענה האיוולית שלך בדבר שימוש ברקטות רק כתגובה לפעולות בצפון, אינה מתישבת עם הצהרות חד משמעיות על הרצון של הארגון ושל בעל הבית של מטהרן על חיסול מדינת ישראל, או שלא שמעת על כך ??

    מהפיסקה האחרונה שלך, למיטב הבנתי ישנה קביעה שהעימות הנוכחי ניצת עקב "פעולת הקומנדו שלו ששמשה עילה למלחמת לבנון השנייה"
    כלומר, הייתה פעולה של גורם שלישי אשר פגע בצה"ל, כיוון שגם פואד סניורה עצמו מודה שמבחינת לבנון חיזבאללה הוא אירגון לגיטימי, כי אז חובה מוטלת על המדינה להגן על אזרחיה, על אחת כמה וכמה אם מדינת לבנון מצדיקה ומגבה בפועל את אירגון הטרור היושב בשטחו ברשות..

  42. comared cirrus הגיב:

    חיזבאללה ליווה את מבצע החטיפה בירי מאסיבי על ישובי הצפון – בבקשה לא לשכוח. מעבר לכך ההפרדה בין אזרחים לחיילים איננה רלוונטית ולמעשה מעולם גם לא הייתה רלוונטית והיא תוצר של שיחות סלון בשוויץ ומילמולים על תכלית הקיום וזרימת ההון בצרפת. ההבדל היחיד בין מוות של בחור צעיר לבוש מדים לבין ילדה עם קוקיות הוא בתועדה המוסרית הכוזבת שמנסים לנסח אירגוני השמאל הלכאורה פצאפיסטי.
    נכון להיום דעת הקהל המערבית האירופאית פועלת למען המטרות הכלכליות והשאיפות הפוליטיות של האיחוד. כלומר: המשך המצב הקיים שבו עושקות מדינות האיחוד את העולם על מנת לקיים את את החברה המדושנת שלהם ויחד עם זאת נסיונות לצמצם את כוחה של ארה"ב כמעצמה באמצעות תמיכה בכל גורם המתנגד לה. לצורך כך אירופה דואגת לתמוך ולחמש כל דיקטטור וממלכת רשע אפשרית תוך התעלמות מכל מעשה טבח ורצח עם. לא רק זאת, אלא שמעשי הרצח משרתים את המטרה האירופאית משום שהגורם היחיד המנסה לעשות משהו הוא ארה"ב, שכמובן מתקשה לטפל באוסף הבעיות המונחות לפיתחה ללא סיוע וכך יווצא ששוב היא מוצגת על ידי אירופה שכמובן לא טורחת לנקוף אצבע, כאשמה בכל.
    לסיכסוך הישראלי ערבי יש תפקיד מצוין בכל הסיפור. מדינת ישראל בהיותה קטנה ונטולת חשיבות כלכלית מבחינת אירופה משמשת כמוקד הסחה מושלם מהמדיניות האירופאית. יעסקו להם כל מדושני היבשת, המיוחסים מוסרית, שאת מרבית המידע על הנעשה הם שואבים מתוך פינת החדשות ב MTV ונאומיו של בונו בגרורה הרצחנית של אמריקה. בעוד אנו נמשיך בשלווה לעשוק ולטבוח עמים שלמים בשאר הגלובוס.
    לדעתי יש להוסיף את האיחוד האירופי, מלבד טוני בלייר, לציר הרשע ולהכריז על סין, אוסטרליה, פקיסטן, ודרום אמריקה לא כולל מאצו-פיצו, כעל תיבת השנאה.

  43. מיכאל לאלישע הגיב:

    התשובה על שאלה 2 היא כן כמובן, בודאי שמוצדקת מוסרית. בשאלה 3, אף אילו היו ניפגעים באיזור ההוא חפים מפשע, גם אז הפעולה מוצדקת במלוא מאת האחוזים. אבל אם בעלות הברית, במקום להפציץ את אושוויץ היו מפציצים את אוכלוסיית הולנד, והורסים שם את כל התשתיות (בטענה שהפעולה מכוונת נגד אושוויץ, כי "יש כמה מאות הולנדים שמשרתים בס.ס"…) אזי לא רק שהייתי מגנה זאת, אלא שהייתי אומר שיש כאן הסחת דעת הציבור באנגליה כלפי דברים אחרים לגמרי, ויתכן שהכוונה כלל אינה להציל יהודים מהשמדה באושוויץ.

  44. נועה למיכאל שרון הגיב:

    אני גרה בדירה מספר 5, אך הדלת, בניגוד לכל הדלתות בבניין, ממוספרת בספרה 13. מה זה אומר, לדעתך?

  45. שרון הגיב:

    למיכאל שרון, כתבת מאמר מרתק, יפהפה ומעמיק, קראתי בשקיקה!

  46. מיכאל שרון: על זאת (וגם זאת) הגיב:

    בלהט להטוטנות הפילפול הבנוי לתלפיות של ראשי המשטר בישראל היום (אולמרט, ציפי ליבני), שוב מוסכו מהציבור פשעי המלחמה הקשים – אחד מהם הוא הפצצת ח"א אתמול (בכפר בדרום לבנון) של משתתפי לוויית 15 אזרחים שניטבחו, תוך רצח 16 אזרחים נוספים. כן, נאומה של ציפי לבני היה מלאכת מחשבת של לוגיקה ועומק בכמה שלבים – הגם ששגוי בהנחות היסוד שלו (והיא עולה בכמה סדרי גודל בכושרה האינטלקטואלי על הכנופייה העלובה של שליטי תל-אביב-י-ם, החוזרים כהד על מילות מפתח שלה, ללא כל הבנה). ההקשר – ההצעה הצרפתית-אמריקנית (שהתנדפה במשך היום לכל רוח) , אותה ליבני היציגה (תוך התרברבות כמעט בלתי מורגשת) כמניפולצייה ישראלית, או כניכוס לשרות המשטר בישראל של מה שכינתה "הבנות הקהילייה הבינ"ל" ו"זרוז ממשלת לבנון לאכוף את סמכותה" ולהיות "מדינה נורמלית" (הטיפה ליבני). עקבתי מוקסם-לרגע אחר האינטלקט הגבוה הזה, הטווה מבנה מפואר, אלא שאיזכור בכיו הנורא בטלויזיה של פואד סיניורא אתמול, זעקת הלב על שבר לבנון והריסתה, פוגג באחת את הסוגסטייה הזאת, הנעדרת כל הבנה קרובה של המציאות, נעדרת כל לב ונשמה, ולכן, אני אומר, גם חסרת יעילות. יעילות יכולה להיות מושגת רק בשילוב כל מבנינו הנפשיים ורגשותינו, ואילו כאן מדובר באינטלקטואליזצייה עקרה למעשה, חסרת כל זיקה למציאות, ולכן טועה שיטתית והרת כשל איום שכולנו משלמים את מחירו. אי היעילות של הסאוב אכן מודגמת בבוטות בתחום הביצועים הנראה לעין – דשדושו של צה"ל קרוב לגבול ישראל, קדימה מטר ואחורה מטר, מזה 4 שבועות.

    שוב ושוב מוזכרים אותם מקומות – בינת ג’בל למשל, שעליו צה"ל השתלט כבר מזמן ברברבנות פיו, רק שבכ"ז שוב מוזכר השם הסורר בהקשר 2 או שלושה חיילים שנהרגו שם היום, אתמול וכך הלאה. כמובן, היסתירו מהציבור הישראלי שמדובר בגישה אסטרטגית שקבע נסראללה, לכבוש כל מקום שנפל בידי צה"ל –מחדש.
    — קישור —

    צבא הכשל, הסאוב ואי היעילות נקט היום מעין מהלך שנועד להעלות את מורל הגייסות ולתת תחושה של התחדשות – מינוי אלוף משה קפלינסקי למפקד החזית (בדומה למינוי של בריגדיר גנרל מונטגומרי ב-1941 או בר לב במלחמת יום כיפור). מצג הרוח החדשה הזאת ניתן גם בהצהרות האביר בן דמות הציניות אולמרט וסנשו-פנשה פרץ ("הוריתי לצבא להערך לחדירה לעומק" אתמול; ו"לפרוץ לעומק" היום), תוך השכחה מאיתנו שהצהרות תעצומה דומות (כיבוש השטח עד לליטני; ביעור החיזבאללה מכל שיטחי לבנון וכד’) ניתנו לפני גם מספר ימים וגם לפניהם.

    אולי פשר הספקטקל כולו טמון במחקר של 2 חוקרים אמריקנים המצביע על כך שמנהיגים חדשים נוטים ליזום מלחמות להסחת העם מסבך בעיות – מדובר במאמר חשוב (ניתן להורדה) שיפקח בנושאים שונים עיני חלק מאיתנו שעדיין לא התפקחו בצוק העיתים, במלחמת הנבלה והציניות הזאת, שניתן להגדירה עבור חלקנו כקץ עידן התמימות, ועוד נראה זאת בהמשך בישראל
    — קישור —
    — קישור —

    וראו לשם הזכרות במהותה הבסיסית המתועבת של המלחמה הזאת מתחילתה את המאמר: מלחמת מע"ל (מערכת עזה-לבנון) – מעל רב הבטים
    — קישור —

    ועדיין, עדיין, אנו נימצאים בעיצומה של התבהמות והתחזרות כללית, אם כי הדברים התעממו מעט. אחד הכותבים בגדה מקונן על שתיקתה של הספרות והשירה העברית כרגע, ועל התקרנפות אנשי "הרוח", שוב אין לנו דבר וחצי דבר בדומה ל"על זאת" של אלתרמן מ-1948 (בעקבות טבח לוד).

    אולי, כאשר מחשיכים כל הכוכבים, ראוי לשעות דווקא למילותיו של משורר אנגלי, שדבריו קולעים להדהים (בתרגומי):
    — קישור —

    ס?או?ב א?ינ?ט?ל?ק?טו?א?ל?י ע?ד ב?ו?ש?
    נ?ב??ט מ?כ??ל פ??נ?י א?נו?ש?,
    ו?י?ם ה?ר?ח?מ?ים מו?ט?ל כ??א?י?ן,
    נ?עו?ל קו?פ?א הו?א ב??כ?ל ע?י?ן.
    ואודן אמר גם (שוב, מתאים להפליא לרגע זה. בתרגומי)
    כ??א?ש??ר כ??ל ה?כ?ו?כ?ב?ים נ?ע?ל?מ?ים או? ש?ו?ב?ק?ים
    ו?ל?מ?ד?ת??י ל?ה?ס?ת??כ??ל ב??ש??מ?י?ם ר?יק?ים
    ל?חו?ש? ב??רו?מ?מו?ת א?ת ה?א?פ?ל?ה ה?ש???ל?מ?ה
    ה?ג?ם ש??ה?ד??ב?ר י?א?ר?ך? ל?י ז?מ?ן-מ?ה

  47. מיכאל: עשירי ישראל ברחו לחו"ל הגיב:

    אפילו את החזן הצבאי הראשי לקחו מאיתנו –
    זה שהיה שר וזועק בקול ניפלא "אל מלא רחמים" בליוויות החיילים בהר הרצל, ומרטיט לבבות רבים בבכי מר. אפילו אותו כבר לא שומעים במלחמה הזאת.

    איפוא הוא כשצריך אותו? איפוא כולם כשצריך אותם? עשירי ישראל כולם ברחו לחו"ל – אלה ששודדים את אזרחי ישראל בעזרת הממסד והמשטר, אותם פרזיטים אליהם מוזרמים כספי העם היושב בציון. ביום אחד ממוצע, ברחו מנמל התעופה בן גוריון 30 אלף איש. ואלה מטיפים לנו, ל"עמך", שאותו הישאירו לספוג את הטילים והקטיושות.

  48. אולמרט: יהיה לכם רע מאד הגיב:

    אולמרט מבטיח לעם: תשלמו מחיר נורא

    — קישור —

    מוגש כחומר לעיון והגיג באדיבות מיכאל

  49. מיכאל: יש הבדל – מלחמת ההתשה ומע"ל הגיב:

    במלחמת ההתשה – מלחמה כושלת שממעטים לדבר עליה אך שבה נעור חלק מהציבור לראשונה מתרדמת עיוועים מסוממת-ביטחוניזם (אודות "הצבא הטוב בעולם שכוחו – במוסריותו ורוחו"); מלחמת עידן נעורי ונעורי דור חדש, בה דיברו מדי יום על "זרם הגופות העטופות בניילון"; מלחמה בה נראה לראשונה על במותינו דבר בדומה ל"מלכת האמבטייה" (חנוך לוין, 1970); מלחמה בה היינו לראשונה ועדיין אימפרייה (חנוך לוין: "אבל המלכות היא שלמה"; "אבי היקר, כשתעמוד על קיברי, בודד ושותק ומאד ערירי"), מלחמת גולדה, הגברת הנוקשה שהעלתה את מפלס הצדקתנות מידי יום לשיאים חדשים – במלחמה זאת נהרגו בעקר מהפגזות מסיביות מהצד השני של התעלה, ומעט, מפשיטות קומנדו מצרי.

    ואילו במלחמת מע"ל בדרום לבנון, החיזבאללה ממש נמצא שם, אנו כביכול כובשים, ומייד לאחר מכן שומעים שבאורח פלא אנשי החיזבאללה נימצאים שם. הדימיון היחיד הוא בפשיטות הקומנדו בעומק השטח של יחידות ניבחרות, כמו זו חסרת הפשר מלפני שלושה ימים על בעל בק, שהופעלה כנגד בית בודד, או פשיטת הקומנדו מלפני שבועיים על בית חולים. זאת בדומה לפשיטה ב-1970 בפיקוד אהוד ברק על מתקן רדאר באי גרין, שאף היא היתה חסרת פשר. אלו גם אלו, נועדו להרים את מורל העם בישראל נוכח "גילויי תושייה מפתיעים" כשמדי יום מגיעים בשורות האיוב של המלחמה הכושלת לציבור בישראל.

  50. למיכאל הגיב:

    "שוב ושוב מוזכרים אותם מקומות – בינת ג’בל למשל, שעליו צה"ל השתלט כבר מזמן ברברבנות פיו, רק שבכ"ז שוב מוזכר השם הסורר בהקשר 2 או שלושה חיילים שנהרגו שם היום, אתמול וכך הלאה. כמובן, היסתירו מהציבור הישראלי שמדובר בגישה אסטרטגית שקבע נסראללה, לכבוש כל מקום שנפל בידי צה"ל –מחדש".

    מעניין.
    צה"ל כבש את סיני מהר מאוד במלחמת ששת הימים והגיע לתעלה, ובכל זאת כמעט כל יום במלחמת ההתשה היו שומעים על חיילים שנהרגים שם.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים