הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-14 במאי, 2007 94 תגובות

למה כל פעם שאני מזכירה את המלה "ערבי", אנשים מסתכלים עלי כאילו אמרתי היטלר? למה הם נחשבים סוג אחר ונחות של בני אדם פה בארץ? שאני מעלה את הנושא, אני שומעת כאלה נאומים מאנשים, שאם רק הייתי מחליפה את המלה "ערבי" ב"יהודי", כל הנאום היה נשמע כאילו הוא לקוח משנת 1942 ונישא בידי נאצי. "מלוכלכים" "טמאים" "שותים דם של תינוקות" "מסיתים את הנוער, ובמיוחד את הבנות, לנטוש את הדת שלהם, את המשפחה שלהם ולקחת אותן איתם לגיהנום". למה? אנחנו באמת בשנת 2007? אני באמת שומעת את הדברים האלה פה, בארץ, אחרי כל מה שעברנו, בשנת 2007? אני לא מאמינה למה שאני שומעת, ויותר קשה לי לקבל את העובדה שממי שאני שומעת את זה זה החברים שלי.

התשובות הרגילות…"טרוריסטים" "פיגועים". לכי תתווכחי עם זה. הרי אי אפשר לחנך אנשים מהתחלה, לא? אני רואה את שני צדי המטבע. כשעובר ערבי, אני רואה בן אדם הולך, אני רוצה לדבר איתו, אני מכירה את התרבות שלהם, והיא תרבות מדהימה. אבל פה בארץ, התרבות הערבית היא "מותר להם להרביץ לנשים". לכי תסבירי… אז מוותרים. אולי עם הזמן, אולי עם הגיל, אבל רוב הסיכויים שלא, לעולם לא יראו את הדברים בצורה אחרת.

 

המצב פה בארץ הוא שלא מקבלים את זה, אין דבר כזה ערבי ויהודייה, ואין דבר כזה יהודי וערבייה. כי אנשים פה גדלו מגיל אפס על העובדה שאנחנו מין סוג של "גזע עליון", היהודים הם הכי טובים בעולם, והערבים הם תת-אנשים, שלא שווים יחס של בני אדם. רק כשיוצאים קצת לחו"ל מרגישים כמה זה לא נכון.

 

גם אני הייתי בבועה של העליונות שלנו, עד שיצאתי לחו"ל ושם המציאות… הווו המציאות!!! איך היא טפחה על פני! גיליתי שכל בני האדם… הם בעצם… בני-אדם! ערבי, נוצרי, בודהיסטי, חסר-דת, יהודי, כולנו עשויים מאותו חומר. גרתי קצת בחו"ל, ויצא לי להכיר הרבה ערבים, אמנם לא מהארץ, אלא ממקומות כמו דובאי, קטאר, לבנון, וכווית, והם באמת באמת אנשים כאלה מקסימים, התחברתי אליהם יותר מאל הישראלים שנתקלתי בהם בחו"ל, שפיזרו את אותו הרעל הרגיל שלהם. כשהייתי במדינה כל כך זרה, לא הכרתי אף אחד, המקום שמצאתי בו את עצמי הכי הרבה הוא בין ידידים ערביים, משחקים שש-בש ומדליקים נרגילה.

 

פעם ישבתי בבר בתאילנד ודיברתי עם הברמן. דיברתי, לא יותר מזה, למרות שגם אם כן, זו זכותי. אז לצידי ישב ישראלי ואמר לי: "למה את מדברת איתו"? הגבתי "סליחה"? הוא המשיך: "למה את מדברת עם מלוכסן? תזהרי מהם, הם לא כמונו". באותו רגע התביישתי, אבל ממש התביישתי שאני והאדם הזה באים מאותה מדינה.

 

ובכלל, כל העניין של הערבים, הרי לרובנו יש לפחות סבתא אחת שבאה מארצות ערב, שמדברת ערבית שוטף… ולפחות אצלי – יש לה רק דברים טובים לספר על המקום ה"ערבי והנורא" שממנו היא באה. כשאנחנו עושים "על האש", אוכלים את האוכל הכי טעים בעולם, של סבתא, הערבייה, השפה שלנו, המראה, כל כך דומים. אבל אנחנו מסרבים לראות את זה. אנחנו יהודים. אז מה אם סבתא שלי ממצרים, מרוקו, לבנון, ירדן, אז מה? אנחנו לא כמוהם? אז מה אם עד הדור של ההורים שלי, המשפחה גדלה בעולם ערבי, דיברה ערבית, נראית ערבית ומתנהגת ערבית? אז מה, אנחנו שונים? להבדיל אלפי הבדלות, חס וחלילה, טפו טפו טפו, הם ערבים. אנחנו, יהודים.

 

חברה טובה סיפרה לי משהו שאבא שלה אמר לה פעם. הוא עלה מאחת מארצות ערב, וכשהיטלר דרש מהמלך להסגיר לידיו את היהודים, המלך גרש אותו בלי לחשוב פעמיים.

 

אין דבר שהייתי רוצה יותר מלטייל פה, במזרח התיכון. המקומות הכי אקזוטיים והכי יפים עלי אדמות נמצאים פה. העושר של דובאי, הנופים עוצרי הנשימה של לבנון, ים המלח מהצד הירדני, הפירמידות במצרים, כווית, קטאר, מקומות שאנשים לפעמים טסים חצי עולם כדי להגיע אליהם, והם נמצאים מרחק יריקה מתל אביב…

תגובות
נושאים: מאמרים

94 תגובות

  1. עיוורי הימין הגיב:

    אוי עיוורי הימין שלי

    מתי פעם אחרונה הייתם בבית דין רבני שדן בבקשת נשים עגונות?

    מדברים בגרון ניחר על זכויות הנשים במדינות ערב.

    מיליארד דולר מגלגלת תעשיית המין של ישראל בשנה, מיליארד דולר. יש יהודים בני יהודים הפזורים בכל מדינות מזרח אירופה ורוסיה, סוחרים בנשים כאילון היה זה בשר או בהמות. שולחים אותן לכן דרך מדבריות בלילה.

    אתם מדברים על מצב הנשים? מתי פעם אחרונה ראיתם את הסטטיסטיקות על נשים המוטרדות מינית בצבא שאתם מתפארים בו? על מפקדים המנצלים את פיקדותיהם ואז זורקים אותן ודואגים לפקידות חדשות? מתי?

    ונתוני האונס שלא בצבא?

    על מה אתם מדברים? ישראל היא דוגמא למדינה שאין בה דיכוי נשים? הצחקתם אותי. ישראל מובילה בזה.

    זה שיש מערכות שלמדו לעשות זאת בצורה מתוכחמת אינה אומרת שמצב האשה גם אם זו החברה הכי מצליחה במשק טוב יותר מאחרוני הנשים המעבירות את זמנן באוהל בקצה המדבר.

    הדיכוי בישראל אינו טוב יותר ואינו גרוע יותר מזה שבמדינות ערב, ואם לא היה מדובר במדינות ערב, זה כלל לא היה מעניין אותכם זכויות של נשים.

    לא אתפלא עם נשותיכם אצלכם בבית זוכות למנות כאלה או אחרות של דיכוי.

    הדת היהודית היא דת פמניסטית? נו הבאמת, "ברוך שלא עשני אשה". ואת זה צריך לומר כל בוקר.

    אתם רוצים לחשוב שאתם יותר טובים מאחרים, ולשם כך תמצאו כל סיבה בעולם להצדקת עובדה זו. אם זה לא נשים אז זה משהו אחר.

    די!!!

  2. רינה הגיב:

    ההשוואה בין יהודי גרמניה הנאצית לבין הערבים במדינת ישראל הינה פשוט מגוכחת וגובלת בגניבת דעת.
    היהודים בגרמניה הנאצית לא דרשו להכחיד את המדינה בהם הם חיים אלא הושמדו מסיבה אחת ויחידה – יהדותם.
    יכול מחבר המאמר לא להסכים לעמדות הרוב היהודי במדינת ישראל אבל כמדומני אינו יכול לטעון שמישהו מעוניין בהשמדתם רק בגלל שהם "ערבים". מדובר בסיכסוך פוליטי, אלים לעיתים, אשר אין בו צדיקים מוחלטים בשני הצדדים.
    ד"א – האם מחבר המאמר ראה את תואם מיקי מאוס הפלסטיני "פראפור" המדבר על השמדת היהודים והשלטת חליפות איסלמית עולמית ?
    — קישור —

  3. דניאל – מסכים ומזדהה לחלוטין!! הגיב:

    באמת הגיע כבר הזמן, לשנות את דרך-החשיבה מן היסוד. החינוך הישראלי בנוי, כולו, סביב הסתה למיליטאריזם, לגזענות ולהשמדת-הערבי, ברגע שזה "יתאפשר" – וזהו גם הקו, של כל כלי-התקשורת. מחדלן של "שלום עכשיו", "גוש שלום" ודומותיהן, שהן מתעסקות עד בלי די ב"היכן יעבור הגבול", ב"כן זכות-שיבה או לא זכות-שיבה", ב"כן התנחלויות או לא התנחלויות" וכיו"ב – כאשר כבר מזמן, מזמן שכחו שם, את ה?ש???לו?ם. כיום, המסר הכמעט בלעדי, הוא של היפרדות: אנחנו כאן הם שם. אפילו בחד"ש – מפלגה יהודית ערבית – מורגשת ההפרדה: סניף חד"ש תל-אביב הוא יהודי במובהק ואנשיו מניפים את דגל-ישראל. תא חד"ש בהר-הצופים, הוא ערבי במובהק – קורא להפסיק את גיוס-החובה לדרוזים, אך לא ליהודים ודי מסתגר, מפני אנשי-שמאל שאינם ערבים.

    על תנועות-השלום ומפלגות-השמאל השונות להבין, כי השלום לא יגיע מן השאלה "כמה קראוואנים נוספו במאחז קדומים ז’" – כי זוהי שאלה נדל"נית וטרחנית: הרי אם אנו נגד ההתנחלויות, אז לא ממש חשוב, אם בנו שם עוד – צריך לסלק אותן וחלאס (אלא-אם-כן, נבטל את ההגדרות "ישראל" ו"פלשתין", נאחד הכל ואז, כולם ממילא יכולים לגור בכל מקום; אם-כי, כשלעצמי, אינני מאמין בהיתכנות מהלך שכזה). לא זה העיקר. העיקר הוא, כפי שכתבה סתיו, לגרום לישראלים לראות, את בני כל שאר העמים, כבני-אדם כמותם. אני מסכים בהחלט, שהימין הישראלי הוא נאצי לכל דבר ועניין. כבר לפני שנה ורבע, כאשר צפה אתר YNET את נצחון הימין בגרמניה, התלהם בעל תגובה מס’ 32 באילו המלים: "עדיפים עידודי הילודה של גבלס, מאשר יבבות הליברליזם של שרדר. מי ייתן שמרקל תעלה לשלטון ותפטור את גרמניה מעול הזרים"…
    ואף אני עצמי, קיבלתי תגובה – זו, אשר פקחה את עיניי סופית, באשר למהות הימין – ובה נאמר לי, "אתם סרטן בגוף האומה. אתה יודע מי אמר את זה לפני? היטלר. על היהודים. ואני אומרת את זה עליך מותק, ואני לגמרי מתכוונת לכך"…

    כעת – נשאלת השאלה, מה לעזאזל עושים עם העם הזה!! ושלא יגיבו לי עכשיו כל-מיני אלמונימים גזעניים וימניים, במלים הגזעניות ונוטפות-הארס "דניאל האשכנזי בעד להחליף את העם המזרחי, בלה-בלה-בלה"… מה לעזאזל, עושים עם עם, ש-97% ממנו – נאצים??

  4. מושון הגיב:

    בתרבות הערבית יש אכן דברים טובים וראויים לחיקוי, חלקם קיימים גם בחברה היהודית המסורתית-דתית כגון כבוד לזקנים ותמיכה הדדית בחלשים. הייתי מעוניין לדעת האם הכותבת מסוגלת לכתוב גם על הדתיים מאמר כל-כך מפרגן?

    בכל מקרה יש לדעת להצביע גם בנקודות החולשה כמו שמרנות קיצונית שבאה לידי ביטוי בשוביניזם, אלימות כנגד נשים וביטול מוחלט ומסוכן של הומוסקסואלים.
    הכותבת פותרת את כל אלה באמירה "לכי תסבירי…" ואני אומר: קדימה, תסבירי…
    תסבירי איך מעמד האשה כל-כך נמוך עד שישנן מדינות עם תופעות כמו מילת נשים או הטלת מגבלות על חופש תנועה של נשים? שלא לדבר על אלימות נשים בטוענת "עונש חינוכי"?

    אגב, אני מעולם לא שמעתי יהודים שטוענים כנגד ערבים בסגון עלילות דם כגון "שותים דם של תינוקות" או "מסיתים את הנוער, ובמיוחד את הבנות לנטוש את הדת שלהם, את המשפחה שלהם ולקחת אותן איתם לגיהנום". אז מדוע הכותבת יוצרת מצג שווא של עלילות דם כנגד ערבים?
    אם יש לך מובאות לגבי אמירות כאלה – אבקשך להציגן.

    דבר אחרון: לומר "המצב פה בארץ הוא שלא מקבלים את זה, אין דבר כזה ערבי ויהודייה, ואין דבר כזה יהודי וערבייה" זו צביעות לשמה. ליבי עם אותה צעירה ערביה שתודיע למשפחתה שיש לה חבר יהודי, יש לי תחושה שהיא תזכה להתייחסות מעט יותר קשה מאשר אשה יהודיה (ואני מכיר לפחות שתיים כאלה) שיש להן חבר או נשואות לערבי.

  5. פשקוויל לדניאל הגיב:

    אני חושב שהאמירה שלך לגבי "עם ש-97% ממנו – נאצים" מדברת בעד עצמה.
    מי שמשווה שנאת זרים (שקיימת בכל מקום ובכל עם, לרבות והמיוחד בעמים והמדינות המוסלמיות) עם גרמניה הנאצית הוא פשוט גונב דעת. אם הימין בישראל הוא נאצי אז מה תאמר על האיסלם הקיצוני באיראן?

    אם כבר בנאצים עסקינן תרשה לי להזכיר את המופתי הפלסטיני חאג’ אמין אל-חוסייני שכרת ברית עם לא פחות ולא יותר – היטלר, וזאת כדי להשמיד את יהודי א"י. שלא לדבר על קבלת הפנים החמה אותה ערכו הפלסטינים בראשות המופתי הנ"ל ליהודים בא"י.

    אבל זה בסדר, האמנזיה היא כידוע עניין סלקטיבי ואתה כבר החלטת מראש מי כאן "נאצים" (97% מיהודי א"י) ומי סתם עם תמים ישר-דרך ונקי כפיים הסובל משנאת חינם לא ברורה (האומה הערבית).

    לא נותר לי אלא להמליץ לך לפתוח טלויזיה בערוץ המצרי ולצפות בהפקת הענק "הפרוטוקולים של זקני ציון" שנעשתה שם לאחרונה, או אולי לצפות בתקצירים מכנס הכחשת השואה שנערך באיראן בחסות חסיד אומות העולם אחמיניג’אד.

  6. הפגנה בלוד: "לא רוצים שערבים יתגוררו בשכונה" הגיב:

    "מי שמשווה שנאת זרים (שקיימת בכל מקום ובכל עם, לרבות והמיוחד בעמים והמדינות המוסלמיות) עם גרמניה הנאצית הוא פשוט גונב דעת."

    — קישור —

  7. לרינה הגיב:

    לרינה – אענה לך בסגנון הטוקבקיסטים ב-ynet

    אם לא טוב לך פה לגור עם הערבים, אז תעזבי.

    אני מוצא שיש בהם אנשים נפלאים כמו גם אחרים – בדיוק כמו בכל חברה ובכל מקום.

  8. לפשקוויל הגיב:

    בעיתון "הירדן" של בית"ר התפרסמו לא פעם ולא פעמיים אימרות בסגנון: "חוץ מזה שהיטלר שונא יהודים, הוא אחלה גבר". כמובן בלשון רוויזיוניסטית פלצנית יותר.

  9. גלית הגיב:

    אפשר לומר דברים רבים ולא מחמיאים על עם ישראל : טיפש, כוחני, גזעני, אנטי דמוקרטי במסווה של דמוקרטי,אכול רגשות נחיתות, מתלהם, מוכה ומכה ואם נרצה להיות דרמטיים אז כן, גם בעל הלך חשיבה נאצי.
    זה נכון שבצורה כמעט אבסורדית עם ישראל נהפך למייצג הכוחניות והבורות האנושיים. אבל בצורה מאוד פשוטה – עם ישראל נראה בדיוק כפי שהוא פועל. אין דרך להתחמק מזה, הכיבוש משחית אותנו והופך כל אדם בישראל שבנסיבות אחרות היה אנושי, לפרא אדם.
    ובאשר לשאגות של "איך אפשר לקרוא לנו נאצים",
    האבסורד בסוגיה הזו זה שאף ימני לא סס להבהיר עד כמה שההומניטאריות הזאת כלפי הפלסטינים היא מעשה לא יהודי (אז מה זה מעשה יהודי? להפציץ ערבים?) אבל כשמציינים את החייתיות והנאציות שבהצהרות אלו, אין הוא יכול להבין מאין צצו האשמות שכאלו.
    התוכניות המשודרות בערוץ המצרי הם תוצר של המעשים הנתעבים שלנו, ואין טעם לטעון שהערבים האלו פשוט שונאים אותנו לחינם בדיוק כמו שאין טעם לטעון שעם ישראל שונא ערבים משום מקום. לכל דבר יש סיבה ותוצאה. הפחד שלנו מהם נוצר מהטרור והטרור נוצר ממדיניות ה – " פלסטינים? – אין דבר כזה".
    עם ישראל נהנה ליילל על איך שכל העולם שונא אותו בעוד שאם רק נפסיק להחשיב את עצמנו לקורבנות מסכנים שמותר להם לעשות מעשים נתעבים ונכיר במציאות הלא משוחדת, נוכל סוף סוף להשתחרר מעול הכיבוש ולנהל מדינה שפויה.

  10. למגיב לפשקוויל הגיב:

    והאם עיתון "הירדן" של בית"ר מייצג לדעתך 97% מהיהודים בא"י? שכן דניאל טען בלהט: "לעזאזל, עושים עם עם, ש-97% ממנו – נאצים??".

    כמו שזה נראה דניאל לוקה באותה תסמונת עליה מצביעה הכותבת, רק שהקורבן שלו הם היהודים ולא הערבים.

  11. פשקוויל למגיב שכתב על "הפגנה בלוד" הגיב:

    האיבה השוררת בין יהודים לערבים היא הדדית ונובעת בראש ובראשונה לא מגזענות (או לפחות לא גזענות העולה על זו הקיימת בכל מקום) אלא מפחד שמקורו בעשרות שנים של מלחמה ושנאה.

    מי שמביא ציטוט של הפגנה ביישוב יהודי נגד שכן ערבי מבלי להבין את מקורות השנאה והפחד -אינו יותר טוב מאדם ימני שמסרב להבין את מקורות הטרור הפלסטיני.
    מי שבוחר לראות את המציאות בראייה כזו צרה מפגין את אותה אטימות ואותה התמקדות מניפולטיווית בסימפטום ולא בבעיה עצמה, תוך קריאות "גזענים!, רוצחים! נאצים!" וכו’.
    אותה דמגוגיה אך בשינוי אדרת…

    הנה מספר ציטוטים של שופטי בג"צ ביוצאם להגן על חוק האזרחות והכניסה לישראל, שהוא כביכול חוק גזעני ומפלה אך למעשה מבטא את הפחד והחשש ממי שמוגדר כאויב:

    "תושבי האזור הפלשתינים הם נתיני אויב המהווים קבוצות סיכון לאזרחיה ולתושביה של מדינת ישראל,
    ולכן רשאית המדינה, להגנת אזרחיה ותושביה, לחוקק חוק האוסר את כניסתם למדינה"

    "האיסור על איחוד משפחות הוא צורך ביטחוני".

    "המדינה אומרת שארגוני הטרור מנצלים פלשתינים שקיבלו אזרחות כדי לבצע פיגועים ולא צריך להיות גשש בלש כדי לדעת את זה. ארגון חבלה מחפש מישהו שאפשר להשתמש בו ולכן החוק הוא עוד מסננת, וזאת לא טענה מופרכת".

    "נזכור בעיקר את יחסי האיבה הקשים השוררים בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל; את הכוונה המוצהרת של הגוף השולט ברשות הפלסטינית – החמאס – להאביד את ישראל ולמחות את שמה מעל פני האדמה; ואת העובדה המצערת כי ימינו אלה ימים הם של עימות מזוין – ימים של מעין מלחמה – בינינו לבין הרשות הפלסטינית. נוסיף לגוף השולט ברשות הפלסטינית את העובדה שהאוכלוסייה בתחומי הרשות, על דרך הכלל, עוינת ואויבת היא לישראל".

  12. עלי הגיב:

    מאמר אינפנטילי בנוסח לורנס איש ערב
    ואלה העובדות האמיתיות
    אישה ערביה היא רכוש הגבר
    הגבר יכול להתגרש על ידי אמירה 3 פעמים את מגורשת ואז האישה מגורשת ועליה לחזור לבית הוריה(לאישה אין כמובן יכולת כזו)
    רכוש המשפחה והילדים הם בחזקת הגבר
    מעמד הגרושה נחות ואין לה סיכוי להתחתן
    בשנית
    האישה חייבת להשמע לבעל לטפל בבית ולא להתרועע עם גברים זרים
    נערה מוסלמית לא נשואה אסור לה להתרועע עם ברמן מלוכסן ובטח לא ללכת מעבר לזה אחרת היא תקבל כרטיס אדום
    אישה נואפת דינה מוות
    לגבר מותר להתחתן עם כמה נשים שירצה
    זה נדיר שאישה נוהגת רכב
    רק לפני שנים מועטות ניתנה לאישה זכות בחירה במדינות "הנאורות" דובאי כווית וכ"ו

  13. חוני לסתיו הגיב:

    סתיו היקרה
    כן, נכון, כולנו בני אדם.
    יהודים, ערבים, אנגלים, צרפתים, לבנים, שחורים, צהובים ואדומים.
    יש טובים, יש רעים, יש חכמים, יש טיפשים, יש שחצנים ויש ענווים.אדם הוא אדם.
    אבל כולנו גם תוצר של החברה שבה גדלנו וכולנו (למעט יחידי סגולה) מטמיעים את הקודים התרבותיים שלה ומצייתים להם.
    כשבילית עם חבריך מדובאי וקטאר, האם שאלת את עצמך פעם היכן אחיותיהם?
    האם שאלת את עצמך מה עולה בגורלן?
    האם את מבינה את משמעות החיים, כאשה, בעולם הערבי?
    זהו סיוט מתמשך.
    אנא ממך, הקדישי מעט תשומת לב וראי את מה שמונח מתחת לאפך – את מילת הנשים במצריים ובירדן, את איסורי התנועה, את הגבלות העבודה, את הניצול המיני, את הכליאה בבית, את מניעת החינוך, את הכפיה בכל תחום מתחומי החיים.
    כל זה הוא חלק בלתי נפרד מ"התרבות הערבית" של ימינו.
    וזה אינו חלק שניתן להפרידו או להתעלם ממנו – הוא מכתים את כל הדף.
    החברה הערבית "גזענית" כלפי 50% מאוכלוסייתה פי אלף מאשר אי פעם תהיה החברה היהודית "גזענית" כלפי הערבים.
    אני מכיר כמה בחורות שיצאו בעבר עם ערבים, ולמרות הגינויים החברתיים שספגו לא אירע להן דבר.
    לעומת זאת – ערביות שיצאו עם יהודים, נרצחו או ספגו אלימות קשה אחרת. חד וחלק. אני מכיר, במקרה, באופן חצי-אישי את המקרה הזכור לרע שבו דוקטור (!) בדואי שעבד בבית חולים יהודי, רצח את אחותו בשיתוף עם אחיו, משום ש"יצאה לתרבות רעה".
    מוכר גם המקרה של משפחה ביפו שבנותיה נרצחות אחת אחת משום שלמדו בבית ספר יהודי והתלבשו בדרך "שפגעה בכבוד המשפחה".

    אני נותן לך קרדיט שלא ידעת את כל אלו – ובשל כך חיווית דעה חיובית כל כך על התרבות הערבית.

    אם ידעת זאת ובכל זאת כתבת מה שכתבת אין לי אלא לרחם עליך – ועל כל אשה אשר קושרת כתרים לאנשים המדכאים את בנות מינה.
    "הדוד תום", "סינדרום שטוקהולם" – איך שתרצי, לדעתי זה חומר לפסיכולוג ולא לי.

  14. דניאל הגיב:

    כפי שכבר כתבתי היום בדיון אחר, מאלף לקרוא את עלי – ואת תאומו "פשקויל" – ולראות, מה הוא הישראלי הממוצע (כלומר: מוסי ה"גבר" שטוף-המח מן המורה ירדנה).

    כעת, למגיבים אינטליגנטיים יותר: צודק חוני, כי היחס לנשים (ולגברים, החשים כנשים) בחברה הערבית, הוא מפלצתי מאין-כמוהו. נכון בהחלט!! ואולם – הצדק גם עם המגיב/ה "עיוורי הימין"… כי מן הראוי לזכור: שרש-כל-רע, הוא בספר-התועבות, המשותף ליהדות, לנצרות ולאסלאם: התנ"ך. ממנו החל הכל. כי מונותאיזם = סקסיזם, הומופוביה, נקרופיליה וניתוק חולני מן הטבע.

  15. חוני ל"עיוורי הימין" הגיב:

    כו כן, כצפוי, שוב עולה היבבה הצבועה והמוכרת: "למה מה, אצלנו יותר טוב?"
    כן, אצלנו יותר טוב.
    אני מסתובב במדינה הזו, עובד בה, חי בה, נושם אותה, יוצא למועדונים, מבלה, פוגש, מתחבר – ואני (בניגוד לך) יודע היכן אני חי.
    האם ישראל היא מדינה מושלמת בנושא שוויון האישה? לא. עדיין קיימת אפליה מוסווית, עדיין קיימות הטרדות וניצול (כמעט ולא בצה"ל , ד"א).
    אבל מרחק קילומטרים ספורים מאיתנו קיימת חברה שבה אישה שתשכב עם אדם שאביה/אחיה אינו מסכים לו – תירצח. ת-י-ר-צ-ח. אתה מבין את ההבדל עיוור שכמותך?!
    חברה שבה מבוגרים חותכים לילדה בת 8 את הדגדגן כדי שלא תוכל להינות מיחסי מין לעולם!
    עיוור שכמותך!
    חברה שבה ילדות בנות 14 "מתחתנות" כאישה שניה שלישית ורביעית לשיך בן 80 – עיוור שכמותך!
    חברה שבה אישה אינה יכולה לעבוד, אינה יכולה לנוע ללא השגחת אב או אח, אינה יכולה (במקומות מסויימים) להצביע – נשלטת לחלוטין, באופן אבסולוטי, ע"י גברים-אדונים.
    וזה אינו מקרה יוצא דופן – זוהי התרבות! זוהי הנורמה! עיוור שכמותך!

    נכון – יש אצלנו אלפי פרוצות המנוצלות באופן מזעזע – זוהי עוולה שיש להילחם בה בכל אמצעי.
    אבל זו אינה הנורמה הלאומית, זו אינה התרבות המקובלת על מיליוני ישראלים, זו סטיה מן המקובל, והיא מוקעת ומגונה ע"י התקשורת והחברה.
    אצל שכנינו – הדיכוי, הניצול, ומניעת הזכויות של 50% מהאוכלוסיה הוא אבן יסוד בתרבותם.

    אז מי כאן העיוור? ומי כאן המיתמם? ומי כאן הצבוע?

  16. לחוני הגיב:

    זה לא משנה איפה יותר גרוע. זה משנה שאתה חוני, ואחרים, מחפשים בכל דרך למה התרבות "שלנו" עדיפה על "שלהם". את זה אתה מסרב להבין. את זה הבינה הכותבת הצעירה שכתבה את המאמר.

    אם היית מבין שכל בני האדם שווים, מרבית הצרות בעולם היו נגמרות.

    אמרתי לך, אם זה לא היה הנשים, היית מוצא משהו אחר שהוא זוועה ו"אבן יסוד" בתרבותם הם, ואצלנו – לא!

    בחייך, די עם הדוגמאות הללו. תעשה לי טוב.

  17. לחוני הגיב:

    תשמע, אני התכוונתי ליחס שלנו אל הציבור הערבי בארץ כאל "נחות", וזה לא סוד שאנשים בארץ הם גזענים, חד משמעית. יש לך מושג כמה קשה לערבי/ה למצוא דירה להשכיר בארץ? אף אחד לא ישכיר לערבים דירה, ואתה מוזמן לנסות לחפש דירה בתור "סלים". ומעמד האישה אצלהם הוא אולי נחות אצל הקיצוניים, בדיוק כמו שיש לי בת דודה בת 21 עם שלושה ילדים שהתחתנה בשידוך עם בחור שמעולם לא ראתה לפני… אז? בכל מקום יש את הקיצוניים, והערבים שגרים בארץ הם בדיוק כמונו, מתלבשים אותו הדבר ומדברים אותו הדבר. ומה שאמרת על זה שהמדינה הזו יותר טובה, הרי זה כל העניין…כשאנחנו יוצאים ל"ויסקי גוגו" בנמל ויושבים על וודקה רדבול, כמה קילומטרים מאיתנו יש כפר ערבי שלא נמצא אפילו על המפה, נמצא תחת שלטון צבאי מדכא ודיקטטורי,מתייחסים לאנשים שם כמו אל כלבים, בעצם, לכלבים מתייחסים יותר טוב,והחייל, שבשבילנו הוא ילד בן 18 שעכשיו סיים תיכון, בשבילהם הוא זה שהרס להם את הבית, מגביל את צעדיהם, ומשליט טרור פיזי ונפשי עליהם. והאלימות של החיילים בשטחים זה כבר מזמן לא סוד. יש לי מכר שנמצא במג"ב, שמודה שכל מה שהם מחפשים כל היום זה "למצוא ערבים במחסום כדי לפוצץ אותם במכות" בקיצור,חי בזבל של הזבל. אנשים שנמצאים במצב כזה הם נואשים,ואנשים נואשים הם הכי קיצוניים.

  18. סתיו ל:הפגנה בלוד: "לא רוצים שערבים יתגוררו בשכונה" הגיב:

    את באמת קוראת את הכתבה הזאת, ששלחת לה קישור, ולא רואה בזה שום דבר רע? אין לך דה ז’ה וו? לא זכור לך עוד עם שיצאו נגדו בהפגנות כדי שלא יתגורר בשכונות מסויימות?

  19. גזענות הגיב:

    אם היינו כותבים על כל הגזענות שקיימת פה, היינו צריכים את מסד הנתונים של גוגל.

    ראו כאן

    — קישור —

  20. שירה הגיב:

    סתיו, קראתי את המאמר שלך ואני מסכימה עם התופעות הקשות של הגזענות אבל תרשי לי להעיר לך על אידיאליזציה שאני מרגישה שאתעושה לתרבות הערבית. אני מכירה את התרבות הפלסטינית די מקרוב. ולצד הכבוד (החיצוני) שיש בתרבות הערבית והשלווה, הנדיבות והרגשנות, אני מוצאת גם דברים שליליים כמו חוסר רצון לדעת (עד כדי שנאת ידע ואנטי-אינטלקטואליזם מובנה), לחשוב רק עד רמה מסוימת, חוסר אחריות, חוסר יכולת לקבל את השונה והרבה לעג להתנהגויות אחרות שמוגדרות ישר כ"עיב"(בושה) ושוללות את החופש ע"י יצירת חומות של תודעות כוזבות.
    זה לא שהנשים שם יותר אומללות מהנשים היהודיות אולי אפילו ההפך. אבל זה בגלל שתודעה כוזבת מטרתה למנוע מהתודעה האמיתית לחלחל ואז לא נוצר מצב של אי נחת.
    התרבות המערבית גם היא לא חסר לה תודעות כוזבות אבל יש בה לפחות נגישות טובה יותר למקורות ידע והיא מאפשרת בני אדם (על אף שזו עבודה קשה מאוד) להלחם על חירותם.
    אני מבינה את אהבתך לחברה הערבית אבל אחרי שהות של שבוע למשל בחברתם, אני תמיד מתגעגעת לדיבור הישיר שלנו, ליחסים החופשיים יחסית בין גברים לנשים, לדבר בלי לשקול 10 פעמים את המשפט, ולמחיר הנמוך שאנחנו משלמים על טעויות של "עיב".

  21. חוני למגיב הראשון הגיב:

    למגיב הראשון – נהניתי מאוד לקרוא את תגובתך האבסורדית, עד כדי כך שמצאתי לנכון לנתח אותה שורה אחר שורה:
    "זה לא משנה איפה יותר גרוע. זה משנה שאתה חוני, ואחרים, מחפשים בכל דרך למה התרבות "שלנו" עדיפה על "שלהם"."

    הבנתי. כלומר כל הטרור והדיכוי שמופעל כנגד נשים בעולם הערבי לא משנה – משנה רק הכיבוש הישראלי. כמה נוח, כמה אופייני… רק העובדות המתאימות לי משנות – העובדות שאינן מתאימות מודחקות.
    ד"א – חשבתי לתומי שהמאמר נסוב על טענת הכותבת ששכנינו הם אנשים נאורים, בעלי תרבות נפלאה וסובלנית, המפליאים במשחקי ששבש עם נערות יהודיות. מדוע, אם כן, זה לא משנה?

    "אם היית מבין שכל בני האדם שווים, מרבית הצרות בעולם היו נגמרות."
    אכן, לוגיקה מפלדה יצוקה. טענת פה שתי טענות שונות:
    1. חוני (עבדך הנאמן) אינו מבין שבני האדם שווים.
    2. אילו חוני היה מבין, כל צרות העולם היו נגמרות.

    כדי לענות על טענה מס’ 1 אין לי אלא להפנותך לשורה 2 עד 5 של תגובתי המקורית. בנוסף אני מעוניין לציין שזוהי רטוריקה שמאל-סהרורית קלאסית, התקפה על היריב הפוליטי דווקא במקום שבו הוא מסכים איתך, ונסיון לגרור אותו לעמדת מגננה.

    כדי לענות על טענה מספר 2 צריך הייתי לכאורה להביא מומחה לגנטיקה שיעיד כי אינני צאצא של הבתולה הקדושה – ומכאן שאינני בנו של אלוהים, ודעתי אינה יכולה לשנות את המציאות.
    אבל בכל זאת. היתה תרבות, רק לפני לא הרבה שנים, במדינה ששמה ארה"ב, שבה מותר ורצוי היה לשעבד כושים ולסחור בהם כעבדים.
    אני מניח שכבודו יבקש לגלות סובלנות גם כלפי תרבות זו – שהרי כל בני האדם שווים, ואין להעדיף את דעתו של חוני שאין לשעבד בני אדם על עמדתו של רד-נק שיש לעשות זאת.

    תגיד, אתה קורא את מה שאתה כותב, או שרק רפלקס פבלובי עובד כאן?

    ולסיום – אין בכל מה שכתבתי כדי לאשש או לסתור כל טענה כלפי הכיבוש, היחסים הפנימיים בתוך ישראל, וגזענותו של הציבור היהודי (אשר קיימת, לצערי), אך מכל שורה במכתבה של הכותבת המקורית עולה הנימה הטוענת כי התרבות הסובבת אותנו והאנשים החיים בה היא טובה ונאורה – ואילו אנחנו רעים וגזענים.

    זהו שקר גס.

    ועל כך אני מתקומם.

  22. אם העם והמדינה שלנו ‘נאצים’ אז… הגיב:

    אני לא מבין איך אתם נשארים כאן.

    אני לא הייתי רוצה לחיות במדינה נאצית.

    אח, אתם לוחמי התנגדות, רזיסטאנס….. אבל איך זה שאתם מסתובבים חופשי במדינה הנאצית שלנו ולא שוכנים במחנות ריכוז? ועוד כותבים ומפרסמים חופשי-חופשי את ‘הגיגיכם’?

  23. אח אח אח הגיב:

    נכון, גם בגרמניה הנאצית רוב מחנות הריכוז לא הוקמו בגרמניה, אלא הרחק, בפולין. גם מחנות הריכוז הם לא בת"א, הם לא הרחק אבל הם בשטחים ובעזה.

    לא בטוח שעזיבת גרמניה בשנות ה-30 למשל, היתה מביאה לסיומו של המשטר הנאצי. כך שלמה שנעזוב. למה שאתה לא תעזוב?

    ומלבד זאת, ההשוואה היא לאידיאולוגיה. אם בגרמניה השתמשו בציקלון B ובישראל בגז C זה כבר אומר שאין דמיון?

  24. לחוני הגיב:

    אתה חוני מדבר בהכללות. אתה מדבר על "אבן יסוד בתרבותם". אתה עושה הפרדות, שאין בהן צורך. הפרדות בינך, בין השבט שלך, העם שלך – לאיזה שהם אחרים – הם, שם. זו גישה שגויה – מה לא מובן כאן?

    אם פלוני מל את בתו, צא נגד זה. יש מקומות שהמילה היהודית נחשבת מנהג ברברי, שבא לסרס, שנתפסת כמנהג אכזרי שבא למנוע הנאה מושלמת ממין. יש מקומות שהמילה היהודית אם היתה מתרחשת, היתה יכולה להיחשב תקיפה שדינה מאסר ממושך.

    האם יכול אדם לבוא ולטעון שבשל כך כל היהודים ברברים, זה אבן יסוד בתרבותם, הם צמאי דם ואכזריים?

    זה מה שאתה עושה.

    תפסיק לעשות הבחנות, הכללות, דיבור על הם, שם, האחרים, הזרים. בני אדם הם בני אדם. כמוך וכמוני. אתה, טוב ורע באותה מידה.

    את זה אתה יכול להבין?

  25. לחוני הגיב:

    חוני,מה שאמרת: "אך מכל שורה במכתבה של הכותבת המקורית עולה הנימה הטוענת כי התרבות הסובבת אותנו והאנשים החיים בה היא טובה ונאורה – ואילו אנחנו רעים וגזענים. זה לא רחוק מהמציאות- אנחנו חיים בבועה, מגיל 0 מלמדים אותנו שאנחנו "עם סגולה", עשה לי טובה…למה אנחנו יותר טובים מאחרים? ואנשים ממש ממש משוכנעים שזה באמת נכון… כאילו, אנשים פה באמת ובתמים חושבים שחיי יהודי שווים יותר מחיי מוסלמי, וזה מרתיח אותי.באיזו מדינה דמוקרטית,מתוקנת כביכול, ליברלית כביכול, תראה אנשים שחיים בה בלי חשמל, אוכל ומים? ואפשר להגיד שהמחסומים וכל מה שעושים לערבים במחסומים הוא בגלל הפיגועים, אבל זה די ברור שיש הרבה מעבר לזה, יש רצון להתאכזר אליהם ולהשפיל אותם, חיילי צהל נחשבים קדושים בשבילנו בעוד הם נתפסים כאנשי צבא קרים ואכזריים ברוב העולם, ולמה הילדים שלנו צריכים להראות ככה בעיניי העולם??

  26. חוני, ספר לנו בבקשה על מילת נשים הגיב:

    היכן היא נפוצה ?
    האם מדובר במנהג ערבי או במנהג אפריקני ביסודו?

    רוצה עזרה בחיפוש באינטרנט?

    ובפרט לגבי:
    "חברה שבה מבוגרים חותכים לילדה בת 8 את הדגדגן כדי שלא תוכל להינות מיחסי מין לעולם!"
    ובכן, חוני, עד כמה נפוצה התופעה הזו בחברה הפלסטינית?

    לפני שיצאת לכמה שנות שירות לטובת הכיבוש (וקצת משימות הגנתיות אולי, מי יודע) היית פחות מיליטנטי.

    עופר (מהפורום בימים ההם)

  27. נשים בישראל ומחוצה לה הגיב:

    אני באמת מציע לחוני ואחרים (ללא קשר לימין, שמאל) לרדת ולו ללילה אחד לדרום פלורנטין, דרום בן יהודה או דרום הירקון (בצפון תל אביב זה פשוט יותר קשה לראות, אך קיים גם קיים). לכו לילה אחד לראות את מצב הנשים שם (זה לא מניסיון, פשוט גרתי בכל המקומות הללו כמה שנים).

    בכל לילה מדובר על אלפי "לקוחות", אנשים שבזכות ממונם באים לאנוס נשים אחרות, שקודם נאנסו לבוא לכאן, בד"כ נאנסו על ידי מי שרכש אותן, ואז הן נאנסות שוב ושוב, לפעמים 10 פעמים בלילה, 7 ימים בשבוע. וכשאין בהן צורך, הן נמכרות לסוחר הנשים הבא.

    אני לא ממציא את זה וזה לא מהרהורי ליבי – יש דו"חות שלמים על "התעשייה" הזו. זה לא סטייה וזה לא משהו שולי כמו שמישהו כאן ניסה להציג את זה. זה קיים במרכז הישראליות. מדובר על עשרות אלפי אנשים בחודש, מאות אלפים בשנה השותפים לזוועה הזו.

    ועשרות אלפי הנשים, פה מדובר בד"כ בנשים לא יהודיות – איך לא.

    אולי חוני נגד דיכוי של נשים, אבל רק נגד נשים שהן יהודיות, אם כך, תודה רבה באמת.

  28. ארי כהנא הגיב:

    אם תראו את המצב כך: קבוצה של לבנים (יהודים) מתנחלת במובלעת מוקפת שחורים (ערבים), נתמכת על ידי מעצמת העל, משתמשת באמצעים מטונפים כדי לזכות בשליטה.
    מקרה דרום אפריקה.

  29. דניאל הגיב:

    בנגע לעניין המילה: המדובר במנהג מתועב, על שתי גרסאותיו: מילת-גברים ומילת-נשים וצריך מח מעוות, על-מנת לתקפו, בלהט מוסרני וצדקני, כאשר מלים נשים – אך להצדיקו ואף לבצעו בעצמך, כאשר המדובר במילת-גברים….ועוד לתינוקות בני שמונה ימים, אשר אינם מסוגלים כלל להתגונן!! ז?ה מפלצתי!! אז – אין לי מושג, מהי עמדת-חוני בנושא – אולי הוא חש כמוני ואולי לא. ואולם, חוני, אם כן – טול קורה מבין עיניך והיאבק, קודם-כל, נגד המתחולל בתוך חברתך-ש??ל?ך?.

    בנגע לזנות: סחר-בנשים וכפיית-זנות, הוא מן הנתעבים שבפשעים ואת העוסקים בו, יש לדון כאנסים סדרתיים על כל המשתמע מכך. יחד עם זאת, זנות היתה מעולם ותהיה, כפי-הנראה, לעולם ובתור מקצוע – בתנאי שהעוסקת בו ב??ח?ר?ה לעסוק בו – אין הוא נחות, הוא עדיף, בהשוואה לכל מקצוע אחר. גופה של אשה (או של גבר, גם אפשרות) הוא ברשותה ואם היא בוחרת לקיים באמצעותו, יחסי-מין תמורת-תשלום, זוהי זכותה המלאה ולהתנגד לכך, פירושו לחזור, בריאקציה קיצונית, לכליאת-האשה בנוסח הפשיסטי "אני-יודע/ת-יותר-טוב-ממך-מה-טוב-בשבילך", סטייל הטאליבאן (ואם נשים אחרות עושות זאת, זה אפילו עוד יותר גרוע). ואני ממליץ בחום על קריאת הספר המצויין, "זונות עושות הסטוריה", מאת ניקי רוברטס (עם אפילוג מעולה למהדורה העברית, מאת ליעד קנטורוביץ’).

    צודקת שירה בביקורתה על החברה הערבית – ובכלל, עלינו לזכור: זה, שהיהודים מתנהגים בצורה מפלצתית ושהכיבוש ככלל הוא תועבה, אין פירושו, שהערבים כולם מלאכי-השרת… אלה שני דברים שונים בתכלית זה מזה.

  30. פשקוויל: אוי הצביעות (או: מעמד האשה) הגיב:

    דווקא מי שמעביר את הדיון לנושא מעמד האשה משחק לידי המסנגרים על ישראל שכן זוהי אחת מנקודות התורפה של האיסלם והאומה הערבית. אני לעולם לא אבין מישהו שמשווה את מעמד האשה בישראל (או מעמד ההומוסקסואלים) למצב המביך (אין מילה אחרת) במדינות ערב.

    לפני מספר חודשים צפיתי בסרט דוקומנטרי בערוץ 8 שנקרא "טווה הרציחות מאיראן" בו מסופר על גבר שרצח 16 נשים שעסקו בזנות. הדבר המזעזע היה התמיכה הנרחבת לה זכה המעשה שלו, והתחושה של הגברים שהוא בעצם "ניקה" את רחובות טהרן מהנשים הטמאות.
    אז אנא מכם – כל מי שמספר לי על "מה שקורה בפלורנטין ובדרום ת"א", קצת פרופורציה…

    עוד דוגמא היא ערב הסעודית שם נשים מהוות רק 5% מכח העבודה, אסור להן לטוס ללא ליווי גבר או לרכב על אופניים בציבור, ועוד כהנה וכהנה מגבלות היישר ממוחם הקודח של קברניטי המדינה.

    ועוד לא דיברנו על אפגניסטן ועוד מקומות "אקזוטיים ויפים", כמאמר סתיו רומנו.

  31. פשקוויל לארי כהנא הגיב:

    לא זכור לי שהשחורים בדרום אפריקה הכריזו מלחמת חורמה כנגד הלבנים, לא זכור לי שהם כרתו בריתות עם אויבי הלבנים במטרה להשמידם (חאג’ אמין אל-חוסייני והיטלר), הם גם לא עשו פרעות בלבנים, לא בחרו בטרור כדרך פעולה ולא נתמכו ע"י מדינות שכנות כדי להמשיך ולחזק את אותו טרור.

  32. אבנר: לכל מי שמשווה בין מילת גברים למילת לנשים הגיב:

    ההשוואה הזו עולה מידי פעם כאן בגדה השמאלית והיא לא יותר מאשר נסיון נואל להשיג טיעון שמראה, כביכול, שהחברה היהודית לא שונה מחברה מוסלמית בה מלים נשים.
    ובכן, אין קשר בין השניים.
    מילת גברים היא קונצנזוס ביהדות, באיסלם, ובארה"ב (שם נימולים 65% מהגברים).
    אין בה שום אקט של השפלה או סירוס, בתי הכלא בעולם מלאים עברייני מין נימולים ולא נראה שהמילה החלישה את היצר שלהם. מה גם שזהו אקט שגברים מבצעים על גברים ולא הגיוני שסקטור של גברים יחזיק באג’נדה שמחלישה ומשפילה את את עצמם…

    לעומת זאת מילת נשים היא כל-כולה השפלה ומטרתה המוצהרת(!) היא סירוס.
    המגיב דניאל כנראה חושב שילדה סודנית או מצרית בת 8 יכולה להתגונן מפני מילה – "אשרי המאמין"… דווקא בגיל 8 הטראומה הרבה יותר חזקה מאשר בגיל 8 ימים וזה ברור כשמש.

  33. גלית הגיב:

    באשר לעניין הזנות, הטענה שזוהי הבחירה של האישה רחוקה מאוד מהמציאות המורכבת של העניין. העובדה היא שרוב הנשים שעוסקות בזנות נקלעו לתוך העולם הזה בגילאים רכים בהם השיפוט הוא לקוי והמציאות בהן הן חיות (חיים..) לא משאירה הרבה ברירות.
    הנערות הצעירות הללו נזרקות לתוך מציאות מזעזעת ולטעון שזה נעשה מבחירה חופשית ושהנערה או האישה עשתה זאת בחופשיות שכן זה חלומה של כל אישה להיות זונה היא טענה גועלית, במיוחד בלהתחשב בעובדה שזה התירוץ של כולם לטאטוא הנושא מתחת לשטיח.
    את חופש הבחירה ניתן להלביש בקלות על כל מעשה אבל המציאות היא כ"כ הרבה יותר מורכבת!

    גם אין טעם להתווכח אצל מי המצב יותר גרוע. ליהדות יש את הפשעים שלה, לאסלאם יש את הפשעים שלו אבל אל לנו לשכוח שכל האיסורים והטקסים המבחילים התחילו בתנ"ך – האבא של כל המצוות ההזויות. המושג ברית מילה בכלל התחיל ביהדות ולחשוב שזה מנהג כ"כ טבוע בחברה היהודית עד שאף אדם רגיל לא מעלה על דעתו שמדובר פה המעשה ברברי וחסר טעם. אז הינה, ליהודים יש מנהג מזוויע בדיוק כמו שיש בכל תרבות דתית אחרת ואין טעם להתחיל להתנצח אצל מי יותר גרוע.

  34. לחוני ואחרים הגיב:

    הניסיונות של חוני ואחרים הם בבחינת "הרוצה לשקר ירחיק עדותו".

    הרי ישראל קמה בידי חבורת מתנחלים מצומצת שהלכה שבי אחר נביאי השקר הרצל, נורדאו ובן גוריון, דחקה מפה מאות אלפי ילידים, הרסה את עריהם וכפריהם, וכל זאת בזכות כסף וכוח מבחוץ. לא די בכך, הביאה חבורת המתנחלים הלבנים הללו כוח עבודה זול מהמדינות השכנות, וכל זאת בשם טענות המבוססות על ספר שאין חוקר היסטורי / ארכיאולוג רציני אחד בעולם שלא מסכים שמדובר באגדה וסיפורי מעשיות.

    חבורת המתנחלים הזו לא הפסיקה לדכא לרגע את הערבים, המזרחיים, הנשים ולאחרונה גם את מהגרי העבודה. זו אותה החבורה אליה ככל הנראה משתייך (או רוצה להשתייך) חוני ואחרים פה.

    ולמה לדבר על העבר הרחוק. המתנחלים הלבנים שייסדו פה את המבצר האירופי מפני הברברים, לא הפסיקו לרגע במעשיהם. אין חודש אחד בכל אותן השנים מאז שהבריטי האחרון עזב, שלא גורשו, נושלו, נהרסו ונשדדו כל מה שהיה שייך אך 60 שנה קודם לפלסטינים. והכל מתועד וממוסמך. הציונות מ-48′, מעולם לא חדלה לגרש מפה פלסטינים, מעולם לא חדלה להפקיע את אדמותיהם, מעולם לא חדלה לחוקק חוקים מפלים נגדם, לבזוז את רכושם ואדמתם, למחוק את תרבותם וזהותם, לשנות את שמות המקומות שמאות שנים (ולפעמים יותר מ-1,000) היו שייכים לילידים פה.

    אז מה עוש ה חוני? מרחיק עדותו. בשם הנאורות והשוויון והליברליזם, אביר החופש חוני מגן על נשות המזה"ת. תיכף יציע להם מקלט מדיני (בישראל מקלט מדיני פירושו מעשיהו). באמת כל הכבוד.

    כשתגמור לתקן את כל העוולות שהבאת לאזור מאירופה הנאורה ב-120 השנה האחרונות, בוא לאתר הגדה לדון בדיכוי שלא אצלך בבית. עד אז, כדאי שתעשה חשבון נפש. כי אם אתה לא תעשה, בנך או בני בנך ייתנו את הדין ויבוא יום ויוזכרו בנשימה אחת עם שאר מצורעי העולם, ואין צורך לחזור על שמותיהם כי כל ילד יודע במי מדובר.

  35. שי הגיב:

    שכנעו אותי דווקא חוני ופשקוויל. הערבים הרבה יותר גרועים מאיתנו ולכן יש להתאכזר אליהם לאלתר.

  36. אבנר למגיב בכותרת "לחוני ואחרים" הגיב:

    אף אחד כאן לא "מרחיק עדותו" ובפרט לא חוני.
    תרשה לי להזכיר לך שהתגובות כאן דנות במאמר שנושאו: הראייה של היהודי החי בישראל את שכנו הערבי. ולכן חוני צודק לחלוטין בכך שהוא מביא ביקורת רלוונטית על האוכלוסיה והאומה הערבית, על זה בדיוק נסב הדיון.

    דווקא אתה "מרחיק עדותך" בכך שאתה גורר את הדיון מהנושא המקורי לנושא הכיבוש.
    זוהי תכונה ידועה של מספר מגיבים בגדה השמאלית, שתכליתה לטרפד כל תהייה עניינית על קנקנם של שכנינו הערבים.
    אתה יוצר אווירה בה בכלל לא ניתן לנהל דיון כזה, כאילו האומה הערבית היא כולה נופת צופים מתקתקה וכל פעם שמישהו מעיז לחשוב אחרת הוא מיד מותקף (בצורה לא רלוונטית כלל) על עוולות הכיבוש והעם היהודי לדורותיו.

  37. דן תמיר הגיב:

    גלית לא מדייקת. מנהג המילה הנו מנהג אפרו-אסיאתי עתיק שקדם בהרבה ליהדות.

  38. תשובה הגיב:

    סליחה, לא אני גורר פה את הדיון.

    אכן, הכותבת כתבה על החשיבה של הישראלים היהודים שהם טובים יותר משכניהם הערבים.

    חוני ניסה להראות שזה מוצדק, למה? בשל דיכוי הנשים שם. גישה מופרכת מיסודה. אם אתה נגד דיכוי, תילחם בו בכל מקום. אינך יכול להצדיק דיכוי נגד קבוצה אחת רק בגלל שהיא גם עסוקה בדיכוי של קבוצה אחרת.

    לכן עניתי לחוני שלפני שהוא מעמיד פני נציג נשות מדינות ערב המדוכאות, שיבדוק עצמו בביתו פנימה.

  39. עלי הגיב:

    תגובה ל"חוני ואחרים"
    העובדות הן פשוט נגדך
    נבדוק את מושג הילידים מי הם אותם ילידים
    לפי רשומות השלטון העותמני יש ב-1850 140 אלף אנשים שמגדירים את עצמם בני המקום
    אין שום עדות כתובה להוצרות ישות פלסטינית הטענה שהעם הפלסטיני קיים מאות שנים מקבלת סטירת לחי לנוכח העובדה שרק מאה אלף אנשים חיים בארץ ישראל ב-1850
    אם אכן היה קיים עם פלסטיני הם היו צריכים למנות באותה תקופה כמה מליונים
    המצב ב-1917 עם תחילת המנדט הוא מספר הערבים 400 אלף לעומת 70 אלף יהודים
    ומה מצב האוכלוסיה ב-1939 ערב מלחמת העולם
    יהודים 250 אלף ערבים 650 אלף ב-1948 היהודים חצי מליון לעומת 850 אלף ערבים
    בכל נקודת זמן היהודים הם מיעוט חלש שאינו מאיים על הערבים ואכן בכל התקופה הזו מי שיוזם טרור והרג כנגד היהודים הם הערבים
    היהודים בליית ברירה מקבלים את כל התוכניות לפשרה מתוכנית הקנטונים של ויצמן ועד תוכנית החלוקה הערבים לעומת זאת מתכננים השמדת הישוב עם כיבוש הארץ בידי הגרמנים (צריך לזכור שסוריה ולבנון נפלו בידיים גרמניות לאחר נפילת צרפת ב-1940 וב-1941 רומל חדר 80 ק"מ לתוך מצרים )
    בניגוד לכל התחזיות ונגד כל הסיכויים היהודים עומדים מול מתקפה נפשעת של הפלסטינים ושל צבאות ערב
    האם הערבים משלימים עם המדינה הצעירה ?
    לא רק שאינם משלימים אלא רוקמים תוכניות השמדה
    אבל נעזוב לרגע את ההיסטוריה ונחזור לעובדה ונשאל
    כיצד מספר הערבים קופץ פתאום מ-400 אלף ב-1917 ל-850 אלף ב-1948 (מספר היהודים מוכפל בגלל השואה) ההסבר היחיד להכפלת מספר הערבים זה כניסה מסיבית של ערבים ממצרים סוריה ולבנון (ראה הקשרים המשפחתיים שלהם)
    מכאן גם ברור שברגע מצוקה במלחמת השחרור הערבים יעדיפו לברוח אל קרוביהם בלבנון וסוריה
    אישוש לדבר הזה נמצא בעיתונים של אותה תקופה(47-49) אין עדויות לטבח או לגירוש כפי שהערבים טוענים מאוחר יותר אין שום ידיעות על טבח או גירוש בעיתונות הערבית!!
    בשום נקודת זמן לא היה איום יהודי על הערבים ההיפך הוא הנכון
    לגבי האידיאולוגיה הציונית וההיסטוריה של העם היהודי הרי שאתה בור שזקוק ללימוד !!

  40. חוני – אל המגיבים הנכבדים. הגיב:

    ובכן, לפני שאני מתייחס עניינית לטענותיכם (במקומות שבהם היו טענות ענייניות) חשוב לי להדגיש ולומר: נחשלותה של החברה הערבית אינה תירוץ לכיבוש הישראלי. אינה תירוץ לעיכוב יולדות במחסומים, אינה תירוץ לאלימות צה"ל כלפי אזרחים, אינה תירוץ לשעבוד לנישול ולדיכוי. בכל אלו יש להילחם ובכל האמצעים.
    אך האמת הפשוטה הזו אינה מספקת, ברובה, את כותבי האתר הזה. אלו רוצים לא רק להוכיח שישראל טועה, שישראל מבצעת עוולות – הם רוצים להכתים את החברה הישראלית כולה ולצייר אותה בצבעים מפלצתיים. ולעומת זאת נעשית פה גלורפיקציה אוריינטליסטית פסבדו-אינטלקטואלית, צבועה, של החברה הערבית-מוסלמית, אשר בכל פרמטר אובייקטיבי היא ללא ספק החברה הנחשלת הפרימיטיבית והגזענית ביותר בעולם כולו. וזה כולל את היחס כלפי נשים, כלפי מיעוטים, עמדות בנושאי דת ומדינה – וכו’ וכו’ וכו’.

    זה, ורק זה, הנושא שעליו התקוממתי, והוא בא לענות ישירות על הודעתה המקורית של סתיו.

    מגוחך ונלעג בעיני שאשה חופשית מתרבות מערבית תטיל רפש ובוץ בתרבותה ומדינתה, ותשבח באותה נשימה את תרבותם ומדינותיהם של מדכאי-אחיותיה.

    ולטענות:
    עופר היקר – לא נהייתי יותר מיליטנטי. עמדותי נותרו זהות, כמעט ללא הבדל, לדעות שהיו לי לפני שנים כשהתגייסתי. אני תמכתי, ותומך בנסיגה מלאה מכל השטחים, פירוק כל ההתנחלויות (בניכוי חילופי שטחים), החזרת י"ם המזרחית לפלסטינים, וממש כמו אז – אני גם מתנגד בלי שום אפשרות לפשרה, לזכות השיבה של הפליטים.
    מה שאני (אולי) מפוכח יותר לגביו – הוא טיבה של החברה הסובבת אותנו. ואולי לכך כוונתך כשאתה קורא לי מיליטנטי.
    לשאלותיך – במצריים וירדן ("מרחק ק"מ ספורים מאיתנו") מילת הנשים מקיפה את רוב הנשים באוכלוסיה, מפנה אותך לספרה של נואל אס סעדאוי המצריה, אשר עברה את הטקס הברברי בעצמה.
    לא טענתי שהמנהג נפוץ בחברה הפלסטינית, וציינתי שהוא נהוג במצרים וירדן – וזאת גם בהודעתי המקורית. קרא שנית.
    כמו כן, התופעה נפוצה גם בסודאן ובאתיופיה ובמדינות מוסלמיות נוספות.
    הלאה – הגבלת זכות התנועה וחופש העבודה של נשים, והמנהג להשיאן בגיל צעיר, ובכלל להתייחס אליהן כאל רכוש הגברים נפוץ בעולם הערבי כולו.
    מזכיר מאוד, ד"א, את היחס לעבדים בארה"ב בעבר. תיאורים דומים ומאפייני שליטה דומים.
    האם החברה הערבית-מוסלמית מתנהגת למיעוטים בצורה נאותה יותר מישראל? אני בספק.

    במצריים רודפים את השיעים והקופטים. באירן רוצחים את ההומוסקסואלים. בחברה הפלסטינאית הנוצרים מופלים לרעה בכל תחומי החיים, ומציקים להם ללא הרף. בסעודיה אסור להם לבנות כנסיות, והם חשופים למאסר וגירוש על עצם קיום מצוות אמונתם, בלבנון הם מתמעטים באופן סדיר וכבר היום אינם עוד הרוב במדינה. סדאם (בעת שלטונו) טבח בכורדים באופן הגורם ליחסה של ישראל לפלסטינים להיראות כמו אמא תרזה, ועוד ועוד ועוד ועוד.
    אין מדינה ערבית/מוסלמית אחת, אפילו לא אחת, שיחסה כלפי כל אלו טוב מאשר ישראל.
    ועדיין לא ציינתי את העובדה שכל המדינות הללו הן דיקטטורות מושחתות ורקובות, ואת כל המשתמע מכך…

    כיצד אפשר להלל ולשבח את תרבותה של חברה כזו?! רק אלוהים יודע.

    באמת – נגמרו לי כבר המילים.

    אתם רוצים למחות כנגד מעשי ישראל? בבקשה, אשמח להשתתף. אבל מכירת-החיסול של היושר האינטלקטואלי שלכם, באותה ההזדמנות – את זה אינני מסוגל להבין, ולכך איני יכול להסכים.

  41. יוסף – על מילת נשים באסלם, מתוך ויקיפדיה: הגיב:

    מילת נשים באסלאם:
    ישנם מקורות בחדית’ המצדדים (מילת נשים כמו במילת גברים, אלו טוענים שמסורת המילה לשני המינים היא אות למנהג קדמוני מימי אברהם והגר. פוסקי ההלכות קדומים באסלאם הסכימו שמילת נשים היא מנהג מוסלמי, אך בניגוד למילת גברים, הנחשבת לחובה דתית ( ואג’ב واجب), מילת נשים נחשבת על ידי רוב הפוסקים להמלצה בלבד (מנדוב مندوب) – "המילה היא חובה לגברים וסגולה לנשים" (ألختان سنـّة للرّجال, مكرّمة للنـّساء). בניגוד למילת גברים שנועדה לבטא את ביטולו של המאמין מול האל, מילת נשים נועדה לרסן את יצרן המיני של הנשים וכך לשמור על צניעותן.

    יש סוגים שונים של מילת נשים, מלאה או חלקית. על פי החדית’ מייעץ הנביא למוהלת אום עטיה "ערכי מילה לנשים, אך אל תגזימי, שהרי (מילה חלקית) מוצאת חן ביותר בעיני הבעל ומאירה את פניה (של האישה) בצורה הטובה יותר". הנביא מורה למוהלת לכרות רק את ערלת הדגדגן ולהימנע מכריתת הדגדגן עצמו. כריתה מלאה מזהיר הנביא, תביא לאיבוד תאוותה המינית של האישה ואף לסכן את חייה.

    מילת נשים היא כיום פרקטיקה שנויה במחלוקת באסלאם. היא נהוגה בידי מוסלמים ולא מוסלמים במזרח אפריקה ובעמק הנילוס, בשבטים הבדואים של סיני, ישראל וירדן, וכן בחלקים מחצי האי ערב ובדרום מזרח אסיה. ברוב האזורים האלה, המנהג קודם לאסלאם. מוסלמים רבים באפריקה רואים את המנהג כנוהג שמקורו בחוק המוסלמי, אך אין זה כך בהכרח. בקרב הקהילה הבינלאומית נחשבת מילת הנשים, בניגוד למילת הגברים, למעשה מגונה, בפרסומים רשמיים של גופים בינלאומיים לרוב משתמשים במושג "השחתת איבר המין הנשי" בשל הברוטאליות והנזק הבריאותי והנפשי שמילת נשים עלולה לגרום.

    במצרים, שם עוברות רוב הנערות מילה, הוציא הנשיא חוסני מובארק תקנה בשנת 1996 האוסרת על מילת נשים, אלא במקרים של צורך רפואי. תקנה זו נתקלה בהתנגדותם של חוגים אסלאמיים שראו בה הפרה של השריעה ולכן מנוגדת לחוקת מצרים, בית המשפט העליון של מצרים דחה את עתירת התובעים וקבע שאין בשריעה הלכה ברורה בנושא זה, היות שהחדית’ים הקשורים לנושא אינם די מהימנים (בטרמינולוגיה הדתית המוסלמית נקרא מקור הלכתי כזה דעיף ضعيف, כלומר "חלש"). אי לכך, אין באיסור על מילת נשים משום הפרה של הנוהג הדתי, לדעת בית המשפט המצרי. גם בקרב המנהיגות הדתית במצרים הדעות חלוקות: הפוסקים הרשמיים – שייח’ אל אזהר הדוקטור סיד טנטאוי והמופתי של מצרים נצר פריד – רואים במעשה נוהג חברתי שאינו קשור לדת. לעומתם השיח’ יוסוף אל קרדאוי, המקובל כפוסק בקרב התנועות האסלאמיות, תומך במילה חלקית ובהשארת זכות ההחלטה על המילה בידי ההורים.

  42. עלי הגיב:

    תשובה לתשובה
    שורשי הסיכסוך היהודי ערבי אינו נעוץ בדיכוי של הפלסטינים זה סיכסוך שנמשך יותר ממאה שנה וימשיך עוד מאה שנה
    מכיון שהסיכסוך הזה אינו קשור לדיכוי המשפיל של נשים בתרבות הערבית נשאלת שוב השאלה כיצד ניתן להגדיר גבר ערבי כנחמד (כפי שעושה הכותבת) בלי להזכיר את דיכוי האישה שהוא בושה לאנושות ?
    (התרבות הערבית מדכאת את החלשים וחסרי ההגנה ומנצלת אותם לא רק נשים גם נכים חולים מיעוטים בידואים ועוד)

  43. דניאל הגיב:

    לגלית – מסכים איתך, כמובן. ובאשר לזנות – מובן מאליו, שאין שום מקום לטענה האידיוטית, כאילו "זה חלומה של כל אישה להיות זונה". ממני בוודאי שלא תשמעי הבלים שכאלה. פשוט – יש לוודא, שמי שעוסקת בכך, עוסקת בכך מתוך בחירתה-שלה החופשית (מי שרוצה; להגיד "אף-אחת לא רוצה", יהיה אידיוטי בדיוק כמו להגיד "בעצם כולן רוצות").

    למגיב "לחוני ואחרים" – נו, בחייך. עכשיו אתה נסחף בטירוף. נכון שהציונות של דב"ג וחבריו היתה, במובנים רבים ובצורות רבות, נפשעת. אבל להציג זאת כ"חבורת מתנחלים לבנה מצומצת שהלכה שבי אחר נביאי השקר הרצל, נורדאו ובן גוריון, דחקה […] בזכות כסף וכוח מבחוץ […] הביאה […] כוח עבודה זול מהמדינות השכנות, וכל זאת בשם טענות המבוססות על ספר שאין חוקר היסטורי / ארכיאולוג רציני אחד בעולם שלא מסכים שמדובר באגדה וסיפורי מעשיות"… זוהי היסחפות קיצונית. שתה כוס-מים. המציאות ההסטורית הרבה יותר מורכבת, מ"הפלאחים הפלשתינאים כולם היו מלאכים וכל החלוצים והציונים האשכנזיים = שליחי-השטן עלי-אדמות". נכון שנעשו עוולות ונכון, שבעדנא דרתחא, רבים מאתנו – גם אני! – נוטים לראות הכל בשחור ובלבן, של "כל היהודים רעים וכל הפלשתינאים מסכנים". אבל – בחיאת. המציאות ההסטורית, של מה שקרה בשטח, מורכבת מזו לאין-שיעור וקשה לי להאמין, שאינך בעל ידע הסטורי מספיק, על-מנת להבין דבר כה בסיסי…
    ומלבד-זאת, בל-תשכח: הסיבה היחידה לבוא אבותינו לכאן, היה יחסה של "אירופה הנאורה" כלפיהם… אחרת – למה היה להם?

    הם לא היו "מתנחלים קולוניאליסטים" מן הסיבה הפשוטה, שלא באו לכאן כמקימי קולוניה, של מדינה אחרת; הם באו הנה, באמצעים שונים – חלקם לגיטימיים מאד וחלקם בשום-פנים-ואופן-לא – בגלל רדיפות במולדותיהם… במיוחד ע"י ראש ההוגים האנטישמיים, הצרעת ניקולאי השני.

  44. בחינה אמפירית הגיב:

    בואו פשוט נדבר עובדתית…
    כמה פרסי נובל יצאו ממדינת ישראל?
    כמה פרסי נובל יצאו ממדינות ערב (ביחד)?
    איפה הייתם מעדיפים להישפט בבית דין באיראן או בבג"צ הגזעני והשנוא?
    איפה הייתם יכולים לנהל אתר שקורא לאנשים לראות באוייבים שלהם משהו קצת אנושי?
    איפה הייתם יכולים לגלוש לכל אתר באינטרנט בלי הגבלה?
    איפה (נשים) הייתן מעדיפות לצאת לפאב ולחזור עם בחור הביתה?
    איפה הייתם מעדיפים לעבור חלילה ניתוח, בהדסה או בדובאי?
    נראה לי שהתשובה די ברורה…

  45. יובל הלפרין הגיב:

    לכל הגזענים, שלום רב,

    ממש אכפת לכם מצב הנשים בעולם הערבי, נכון? אכפת לכם כדי להצדיק את הכיבוש והאפליה הגזענית הנהוגה בישראל.
    מה לעשות, בכל מקום בעולם יש אנשים כמוכם, שמתנגדים לכל מה שריח צדק ושוויון נודף ממנו, ומשמרים אפליות שונות, בין השאר נגד נשים.
    שמעתם על פעילותה של תנד"י, תנועת נשים דמוקרטיות, למען שוויון האישה במגזר הערבי בישראל? לא שמעתם, כי הממסד הישראלי עודד במשך שנים מנהיגות "מסורתית": משת"פים, מוכתארים, ראשי חמולות, שיבלמו גורמים מתקדמים תמורת שימור הפריבילגיות שלהם מצד השלטונות.

    בדיוק כפי שישראל הקימה את החמאס וטיפחה אותו עד 1989.
    בדיוק כמו שארצות הברית תומכת במשטר בסעודיה ועודדה את הפונדמנטליזם באפגניסטאן, נגד המשטר המתקדם שהוקם שם בסוף שנות ה-80 בתמיכת ברית המועצות.
    הבריטים הצדיקו את שליטתם בהודו באותם טיעונים שלכם: "אנחנו הטובים והם הרעים."
    אבל הבריטים לא ביטלו את משטר הקאסטות בהודו. רק הודו עצמאית ביטלה אותו פורמאלית וחותרת לבטלו גם מהותית.

    אז אם ממש חשוב לכם מצב האישה בפלסטין, למשל, תדרשו לסיים את הכיבוש כדי שהעם הפלסטיני יוכל להתפנות לבדק בית פנימי. כשיש אויב חיצוני, שמדכא גם את הנשים וגם את הגברים, לא ייתכנו שינויים מעמיקים במבנה של חברה שהתקבע במשך דורות.

    אז תפסיקו לבוא בטענות לשכנכם בעודם יושבים על צווארם. תפסיקו להיות גנב שפורץ לבית ומתלונן על נימוסי השולחן של דייריו.

  46. לעלי הגיב:

    אוי באמת, אין דבר כזה עם פלסטיני כי המגיב עלי באתר הנקרא הגדה השמאלית אמר שאין עם כזה.

    או בגלל שלפני 150 שנה היו רק 140 אלף, אז זה נקרא עם?

    ואם זה לא עם, אז מותר להורגו ולגרשו?

    שמעת פעם על העם האינדיאני? גם אני לא. אז זה בטח מצדיק את נישולם והריגת מיליונים מהם בידי האדם הלבן באמריקה.

    די כבר להפיץ את הרעל הציוני. יש מאות אתרי ציונות, אנא, השאירו אתר אחד לא נגוע.

  47. חוצפית הגיב:

    ליובל, שתי נקודות.

    אחת, למחות על גזענות ולכתוב "ישראל הקימה את החמאס" זה ממש דבר והיפוכו באותה פסקה.
    מה הפלסטינים לא הצליחו להקים סניף של האחים המוסלמים ללא עזרת ישראל? ממש ילדים מפגרים.
    מעניין איך הפלסטינים מצליחים לקשור שרוכים בבוקר ללא עזרת ישראל.

    שתיים, איך זה שכיבוש אפגניסטן על ידי הסובייטים לא נופל תחת "כשיש אויב חיצוני, שמדכא גם את הנשים וגם את הגברים, לא ייתכנו שינויים מעמיקים במבנה של חברה שהתקבע במשך דורות". מה כשקומוניסטים כובשים, רוצחים ואונסים זה פחות דכאני?

  48. יובל הלפרין הגיב:

    הפלישה הצבאית הסובייטית באה בהזמנתו של משטר שמאלי מתקדם בהנהגת נג’יבוללה, ששם לעצמו למטרה להיאבק בדיכוי הנשים, בפער המעמדי ובשאר העוולות החדשות והמסורתיות, כולן בחסות ה"מערב".

  49. עלי הגיב:

    תשובה ל"לעלי"
    מושג העם חייב הבהרה ומחקר וחייבים לחקור את הענין משום שהמושג הוא ברובו תודעתי ובדרך כלל עמים נוטים להגזים בכתיבת ההיסטוריה שלהם בעקר העם הפלסטיני
    אני קראתי רק סקירה על ספר ההיסטוריה שהוציא משרד החינוך הפלסטיני הספר אינו מתבסס על עובדות אלא על תיזה שאומרת
    כל מה שנוצר על האדמה הפלסטינית הוא פלסטיני לדעת מחברי הספר העם הפלסטיני הוא בן 600 אלף שנה לדעת מחברי הספר האדם הקדמון שנתגלה במערה ליד חיפה הוא פלסטיני
    או שרידי ממותה שנתגלתה בבית שאן היא פלסטינית
    הכי מעצבן בתיאור שלהם זה שהם טוענים שהתנ"ך היהודי שייך למורשת הפלסטינית
    היהודים לטענתם כבשו את הכנענים שהיו פלסטינים ובאמצעות ניצול הכנענים היהודים בנו ממלכה מי שכתב את התנ"ך היו העבדים הכנענים כך שגם התנ"ך שייך למורשת הפלסטינית
    משום כך צריך להגיד לישות הפלסטינית עד כאן יש גבול לאימפריאליזים הרוחני ולסילוף האינטלקטואלי !!
    לגבי חדירה לתחום הקדוש של הגדה השמאלית ויחודה כשמורת טבע זה יכול להיות סוג מסויים של טענה לוליא פלשו אנשי השמאל הרדיאקלי לתוך המהות של הציונות
    בספר של פינקלקראוט ולאחריו הספר של יקירה על הכחשת השואה מסתבר שהשמאל הרדיקלי (רדיקליזים משמעו בחינה חדשה)רואה בישראל ישות מלאכותית שחיבים להשמידה
    ישראל וסיפור העם היהודי הוא סיפור שהומצא על ידי האימפריאליזים הקפיטליסטי כדי לבלבל את ההמונים ולהסיט את ההמונים מהאמת היחידה
    האמת היחידה היא הדיכוי של העניים על ידי ההון
    הסיפור של דיכוי העם היהודי וסיפור הסבל של העם הזה בשואה ולאורך כל ההיסטוריה סותר את התיזה העקרית של דיכוי העניים על ידי בעלי ההון
    אנשי השמאל הרדיקאלי אומרים הכל שקר הכל המצאה שמטרתה לאפשר לישראל לשלוט ולדכא את הפלסטינים האומלללים השואה היא שקר והנארטיב הציוני הוא שקר הסיפור הציוני נועד לאפשר את דיכוי הפלסטינים האומללים וסיפור השואה הוא מזימה שמטרתה הסחת הדעת של ההמונים מהדיכוי האמיתי בהיסטוריה
    וכך חוברים גדודי המהפכה של השמאל עם הימין הקיצוני האנטישמי ועם כוחות האופל של הפונדמיטאליסטים האיסלמי כדי לבצע רצח עם

  50. נתונים לא מדויקים הגיב:

    לעלי

    המספרים שהבאת לא מדויקים, ואני מסתמך רק על כותבים ציוניים.

    אשתדל להביא מובאות בהמשך.

    חבל שאתה מטעה אחרים.

הגיבו לתשובה

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים