הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-27 באוקטובר, 2007 115 תגובות

לא קשה כלל לפענח את כוונות ישראל לקראת אנאפוליס. מבעד לדיון הציבורי מצטיירת הפעם המטרה כמו בעבר: שלום כפוי על הפלסטינים ודחית תביעותיהם: אין נסיגה לגבולות 67′, אין חיסול ההתנחלויות, אין החזרת ירושלים הערבית, אין זכויות פליטים. אך בניגוד לפעמים הקודמות של מו"מ ישראלי-פלסטיני הפעם מבחינה ישראל, מעבר להצהרות הפלסטיניות המסורתיות – ברפיון של העמדה הפלסטינית. היא מוכנה כנראה לסגת גם מכמה תביעות הליבה. איך אפשר להסביר אחרת את קריאתה של שרת החוץ הישראלית וראש צוות המו"מ ציפי לבני אל המדינות הערביות שלא להיות "פלסטינים יותר מן הפלסטינים עצמם" והיא תובעת מהם: אפשרו להם להתפשר, אל תציגו דרישות ואל תכתיבו את תוצאות הסכסוך!

ההנהגה הישראלית ערה ל"סכנה" שעם כל הרצון הטוב של ההנהגה הפלסטינית לבוא לקראת ישראל, אפילו בבעיות הליבה, היא לא תוכל לעשות זאת אל מול רצון העם הפלסטיני. לנוכח אפשרות זו חוזרת ישראל לדרכיה המוכרות להכשלת כל מו"מ והטלת האשמה על הפלסטינים. היא חוזרת למפת הדרכים ובפרט לסעיף הראשון שתחילה יש להפסיק את הטרור – והרי תמצא טרור פלסטיני איפשהו. ובא לישראל גואל מהסכם בו צריך לבוא לקראת הפלסטינים.


אהוד ברק המנוסה בכל השטיקים והספינים במו"מ ישראלי מול הפלסטינים והטלת הכישלון עליהם ב"אין לנו פרטנר", מעריך שגם הפעם ישראל לא תוכל (ולא צריכה) לוותר לפלסטינים, וכבר עכשיו הוא אומר שהדיבורים סביב שלום בין אולמרט לאבו מאזן הם "אוויר חם" "סופלה".


הפרשנים הישראלים בעלי האמפטיה לעניין הערבי אומרים זאת גם הם, ולעתים אף בשפה מאוד בוטה כמו גדעון לוי ב"הארץ": "מחמוד עבאס חייב להישאר בבית. בתנאים הנוכחיים אסור שייסע לוואשינגטון. גם פגישותיו עם אהוד אולמרט הופכות בהדרגה לעניין משפיל ומבזה לעמו, ששום דבר טוב לא יצמח מהן".


רוב הפרשנים הישראלים מסתכלים בצורה מפוכחת על הוועידה וברור להם שמכאן לא יצא דבר ובוודאי לא שלום. אולי הם לא נחרצים כמו גדעון לוי אך המסקנה שלהם לא שונה בהרבה. לדוגמה אלוף בן כותב ב"הארץ": "תהליך השלום" (המרכאות במקור) הוא המצב המדיני הכי נוח לישראל. די בעצם ההידברות בדרג בכיר בין ישראל לרשות הפלסטינית ובכוונות הישראלית לדון בעקרונות לסיום הסכסוך ובמחוות כמו שחרור אסירים, כדי להסיר מעל ישראל את הלחץ הבינלאומי לסגת מהשטחים ולחדול מהכיבוש.


ולמרות כל אלה זה חודשים רבים יצרו אבו מאזן, סלאם פאיאד וסאיב עריקת את הרושם "שהם הולכים על זה". עריקת בראיון ארוך בערוץ 10 הקרין אופטימיות והסביר שיש סיכוי להסכמה עמוקה בין אבו מאזן לאולמרט בעניין הוועידה. אבו מאזן התנבא באותה רוח. הוא אפילו אמר באחת ההתבטאויות ש"בוש הבטיח לי מדינה פלסטינית".


אבו מאזן יצר גם "אווירה קונסטרוקטיבית" לקראת הוועידה כאשר אמר לעיתונות האמריקאית "כי יש פער בין הצדדים ואני רוצה לגשר על הפער במשא-ומתן". הוא הוסיף גם את סיבות הסכסוך: "הישראלים רוצים ביטחון ואנחנו זקוקים לעצמאות" (ביטאון "זו הדרך", 2/10).


עם כל הכבוד לאבו מאזן שהוא ודאי איש רב זכויות – עדיין לא שמענו הסבר כזה לסכסוך הפלסטיני ישראלי מצד מנהיג פלסטיני. אבו מאזן מקבל כאן לראשונה את הצהרותיה של ישראל שפעולותיה ומדיניותה מודרכים ע"י שיקולי ביטחון ולא למשל של כיבוש או קולוניאליזציה. מכאן ניתן להבין שהיא פועלת רק למען ביטחונה ולא חס ושלום למען קיום הכיבוש. כנראה גם החיסולים, הפשיטות, ההפצצות, כליאת אלפי הפלסטינים כולל מנהיגיה הבולטים, נעשים רק למען הביטחון. וכך גם כבישי האפרטהייד וכך הלאה כל מעשי הדיכוי מוצדקים כאמצעי ביטחון ואבו מאזן נותן לכך לגיטימציה עקיפה… למען הביטחון צה"ל (צבא "ההגנה" לישראל) מחזיק את כל פלסטין בצבת ברזל ופלדה. גדר מסביב, טנקים בעמדותיהם, מטוסים בשמים, ספינות בים. ככה זה כאשר ישראל מוּנעת מהשאיפה לביטחון.


את/ה תוהה לעתים כיצד תתנהל לה אותה הוועידה שם באנאפוליס בשעה שמדי יום יגיעו אליה הידיעות על עוד חיסולים והריגת מבוקשים. ומה יעשו הנציגים הפלסטינים כאשר תתבצע "הפעולה הגדולה" (הפלישה לעזה) עליה רמז אהוד ברק בימים אלה, את/ה תוהה גם כיצד שאיפת הביטחון הישראלית המוכרת ע"י אבו מאזן תשמש בסיס לדיוני הוועידה. אף כי לא כל כך קשה לתאר איך תיראה מפת המדינה הפלסטינית לפי מתווה של ביטחון ישראלי.


שלום בלי חמאס?


האם אפשר להגיע לשלום כאשר העם הפלסטיני מפולג? כאשר חלק גדול ממנו כלוא בעזה ואינו שותף למו"מ על גורלו? כיצד ניתן לדבר על שלום כאשר הממשלה החוקית אינה שותפה לה, כאשר הממשלה החדשה של אבו מאזן איננה נהנית מרוב בפרלמנט הפלסטיני. כיצד אפשר להתעלם מן הממשלה בראשות החמאס אשר נבחרה בדרך הדמוקרטית ביותר והיא בעלת לגיטימיות מלאה? כיצד אפשר לנהל מו"מ כאשר עזה מוחרמת ונצורה, מוכרזת כ"טריטוריה עוינת" ואילו הפרטנר האמריקאי רואה בחמאס ובמוסדותיו ארגונים טרוריסטיים? לא ניכנס כאן למאבק המר בין הפתח לחמאס אך ברור דבר אחד, אי אפשר לדבר על שלום עם הישראלים כאשר אין עוד שלום בתוך המחנה הפלסטיני. איחוי הקרע הוא צעד ראשון ותנאי למו"מ עם ישראל. ולמרות כל אלה אומר אבו מאזן, שוב באוזני האמריקאים, "כי אינו מתכוון לנהל מו"מ עם ראשי החמאס" וזאת למרות שאלה הציעו לא פעם הידברות עם הפתח. אכן אבו מאזן הוסיף שהתנאי המוקדם הוא החזרת המצב בעזה לקדמותו. אך האם החזרת המצב לקדמותו כולל גם הכרה בממשלה הנבחרת של הפלסטינים? או האם יש להאמין לדברי כתב כה אמין כמו דני רובינשטיין מ"הארץ" שכתב: "נוצר מצב שבו פעילי פתח בגדה המערבית מחכים שמדינת ישראל וצה"ל יעשו בעבורם את העבודה המלוכלכת של דיכוי וחיסול חמאס בעזה" ("הארץ", 2/7/07). אפילו זה לא בהכרח תואם את האינטרס הישראלי – ישראל וארה"ב יכולות לחיות ואולי אפילו להעדיף חלוקת פלסטין לגדה ועזה ולקיים את המצב הקלאסי של הפרד ומשול כמצב קבוע או לפחות רב שנתי.


מתווה אמריקאי


ועידת אנאפוליס המתוכננת ע"י האמריקאים היא חלק מתוכנית אמריקאית רחבה הרבה יותר. הפרטים של התוכנית לא גלויים עדין – לא ידוע אם ארה"ב תסית את ישראל לצאת נגד סוריה או איראן, אם היא עצמה תעבור מאיומים וסנקציות נגד איראן, להתערבות צבאית ישירה כמו בעיראק, אך האיום בסכנת מלחמת עולם שלישית מראה על החומרה וגם על ההרפתקנות בעלת הקבלות של ממשל בוש. (הסיכויים שהדמוקרטיים יעצרו תוכניות אלה הם קלושים אם להאמין לרוב הדיווחים העיתונאיים המגיעים משם). אולם הקווים הכללים הם די ברורים; ארה"ב רוצה לשמור על ההגמוניה העולמית ואפילו להרחיבה. למזרח התיכון העשיר בנפט (על חשיבות הנפט בתוכנית כזו פורסמו לאחרונה מאמרים מאירי עיניים) והחשוב מבחינת דרכי התחבורה וערכו האסטרטגי נודע תפקיד חשוב במסגרת תוכנית זו. אנאפוליס היא כמובן חלק קטן אבל חשוב. מטרתה ליצור לגיטימציה אמריקאית בעיני העמים הערביים ודעת הקהל העולמית כמשכינת שלום. הכנעת איראן ו"האיסלאם-פאשיזם" מוצג כחלק חשוב בכך. ישראל ממלאת בנאמנות את תפקידה כבעלת ברית אמריקאית ולמרבה הצער גם בחדווה. עצמאות אמת עבור פלסטין אינה חלק של סדר יום זה. עד כה התנועה הלאומית פלסטינית נתפסה כמנוגדת לתוכניות אלה וכחלק של מחנה אנטי אימפריאליסטי עולמי, כלום החליט הפתח לנטוש מקום מכובד זה? כאשר בתמורה יקבל את הכנעת החמאס ואולי (ספק גדול) משהו גם מישראל?


לגבי השמאל הפלסטיני ולגבי השמאל הישראלי ניצבת השאלה, האם משום ההתנגדות (המובנת) לחמאס השמאל יתמוך בהשתלבות הרשות הפלסטינית בתוכניות אלה או דומות להן? האם השמאל יעצום עיניו ויתמוך באבו מאזן בכל הדרך לאנאפוליס?

תגובות
נושאים: מאמרים

115 תגובות

  1. כרגיל הגיב:

    כרגיל הפלשתינים יציגו את תביעת המקסימום – השמדת מדינת ישראל, כמשהו מינימלי, יתפלאו שהם לא יקבלו את זה ואדון אמיר ימשיך לבכות על מר גורלם. הם יכלו לקבל מדינה בשנת 1936 וסרבו. יכלו לקבל מדינה יותר קטנה בשנת 1947 וסרבו. הם יכלו לקבל מדינה יותר קטנה בשנת 1967 וסרבו. הם יכלו לקבל מדינה יותר קטנה בשנת 2000 וסרבו. הם יכולים לקבל מדינה יותר קטנה בשנת 2007 והם יסרבו. בשנת 2100 כשאף אחד לא ירצה לשמוע יותר על סרבני השלום הפלשתינים מר אמיר ימשיך לבכות על מר גורלם. אפשר גם אחרת אבל האם לפלשתינים יש אומץ להגיד שהם רוצים מדינה לצד ישראל ולא במקומה?

  2. עופר נ. הגיב:

    מגיבים כמו "כרגיל" טובים להעלאת המורל, מפני שכתיבתם כאן מעידה שיש קהל קוראים נרחב למדי לאתר.

  3. חיים ו. הגיב:

    מעניין מתי יגיע הרגע בו נציג משמעותי מה"שמאל" הרדיקלי הישראלי יקרא לאבו מאזן "בוגד". במאמר הזה מר אמיר אמר הכל מלבד זאת, אולי במאמר הבא.

  4. ניצן אביב הגיב:

    מעניין לבדוק את מידת פתיחותם של ערוצי התקשורת והאתרים הלאומנים-ימנים-קיצונים-פשיסטים הישראלים ואם היו אלה נותנים במה למגיב מהשמאל [הרדיקלי] שהיה מעלה באתריהם עמדות מנוגדות תכלית ניגוד לעמדות המוצהרות של עורכיהם [כפי שעושים זאת המגיבים המסתתרים מאחורי הכינויים: "כרגיל" ו-"חיים ו."], וכפי שמאפשר זאת אתר "הגדה השמאלית"?

  5. לניצן אביב הגיב:

    תרגע. הצנזורה באתר זה הרבה יותר קטלנית מאשר באתרי הימין. באתר ערוץ 7 אני מגיב הרבה יותר בחריפות מאשר כאן וכמעט לא קורה שמשמיטים תגובה, משהו כמו אחת מעשרים. לעומת זאת למרות שכאן אני כמעט תמיד מציין רק עובדות הרי שבערך שתים משלוש תגובות מצונזרת. אלה שלא מתאימות לקו הרישמי כמובן, כאילו שסטלין עדין לא מת

  6. אודי הגיב:

    הטענה השמאלית, כביכול, הנוגעת להכרה ישראלית בחמאס כ-condition sine qua non- של כל הסכם שלום עם הפלסטינים נראית לי מוטעית ומזיקה. הדרישה של השמאל הישראלי, להבדיל מזה הפלסטיני, צריכה להיות מנוסחת באופן עקרוני כהכרה בזכות הלאומית הפלסטינית כפי שהיא באה לידי ביטוי על ידי נציגיו הנבחרים. מדבריו של שמואל משתמע שממשלת ישראל כבר הכירה בפתח ובחצי העם הפלסטיני בגדה ומה שנדרש ממנה עדיין הוא להכיר גם בממשלת החמאס. צריך לומר את הדברים באופן חיובי, כלומר, לברך על הנכונות של אולמרט להכיר בממשלת אבו מאזן-פיאד אולם בד בבד לבקר אותו על כך שאין בפגישות הללו הכרה אמיתית בזכויותיו של עם הפלסטיני ושעליו לעשות את כל המהלך הנדרש כדי להגיע להכרה ולשלום אמיתיים, לא פחות ולא יותר. הטענה השמאלית המתמקדת בחמאס נראית לי על כן כמוטעית ואפילו מזיקה כיוון שאין זה בשום אופן ענייננו לנקוט עמדה בניגוד הפנימי בין פתח לחמאס.עמדה שמשתמעת ממנה תמיכה בעמדה של חמאס ואגב כך גם התייחסות לאבו מאזן כמשתף פעולה וסוכן אמריקאי- ישראלי‎.
    הניסיון של אנשי שמאל ישראלים היושבים בתל אביב, ירושלים או לונדון להיות יותר פלסטינים מהפלסטינים נראה לי פתטי ולא ראוי.

  7. רמי הגיב:

    הגיוני וחכם מצד אבו מאזן להציג את ישראל כמדינה שבאופן לגיטימי מעמידה את המחלוקת עם הפלסטינים על עניין הבטחון, לאמור, אנו רוצים עצמאות (בשטחי פלסטין!) ואתם רוצים בטחון (בשטחי מדינת ישראל החוקית מלבד ירושלים המזרחית שהיא פלסטינית). ראשית, זו אכן המחלוקת בין העמים (בשונה מהממשלות והימין הקיצוני היהודי (שהוא אכן חזק ואלים ורצחני, אבל בכל זאת – מיעוט!). שנית, העמדה כזו של המחלוקת כשאינה נתקלת בתגובה מידית השוללת אותה, מהווה הודאה מצד ממשלת ישראל. אכן, על הצורך בבטחון אפילו שמאלני רדיקלי כמוני אינו מוותר. לעומת זאת הוא כן מוותר על כל שטחי ירושלים המזרחית וכל שטחי הגדה המערבית.

  8. מבקר קבוע הגיב:

    הפלסטינים זקוקים לאפוטרופוס או פטרון?

    למה אתם צריכים להידחף ולהעלות אותם על עץ שממנו אולי לא יוכלו לרדת?

    חלק ניכר מהסיבה שהסיכסוך נסחב כל כך הרבה שנים זה שכל מיני שוחרי-טוב לכאורה הפכו את ההתעקשות על דברים לא הגיוניים לעניין של עיקרון ו"כבוד".

    אולי יותר חשוב לאפשר לאנשים לשקם את חייהם במקום לתקוע אותם עוד עשרה דורות במחנות פליטים בשם "הצדק"?

  9. למגיב לניצן אביב הגיב:

    ממש לא מובן למה יצנזרו אפילו תגובה אחת שלך מתוך 20 באתר של ערוץ 7.עליך להתלונן!

  10. חיים ו. הגיב:

    לניצן,
    שמי באמת הוא חיים, שם משפחתי וענונו. ומכאן די סביר להגיע לחיים ו. זה "כינוי" בערך כמו ש"ניצן אביב" זה כינוי.
    בכל מקרה אני אף פעם לא מופתע מהנטיה ה"השמאלית" להשתקה של דעות אחרות, כתבתי כאן לא פעם שהעדות הטובה ביותר נגד המרקסיזם הם המרקסיסטים. צריך רק לקרוא את המאמר כנגד דב חנין שנכתב על ידי משהו המתכנה אבינועם ראובן ולהבין מדוע זו לא קלישאה שחוקה אלא אמת מדכאת.

  11. אורלינג לעופר (השני מלמעלה) הגיב:

    יש לי הצעה אלטרנטיבית לאופן שאתה רואה את הדברים. במקום להניח שיש קהל קוראים נרחב למדי לאתר, תנסה לחשוב שאולי פשוט גם בין קוראי האתר (המצומצמים) אין מספיק אהדה לאג’נדה של שמואל אמיר, ואין לי ספק שהמגיב הראשון, שאליו התייחסת, הוא לכל היותר מרצניק טוב (כמוני) ואני אומר את זה לפני שיתחיל המטר של "להעיף אותו ל-YNET" ואיני מעלה את זה רק מהסיבה שאני מוצא את עצמי מסכים איתו, אלא כדי שלא תטעה להעדיף את המורל על פני המציאות – שבה, שוב, שלילת ישראל ושמאל אינם הולכים יחד, whatsoever.

    אורלינג

  12. דניאל הגיב:

    לחיים ולחבריו הטובים: נו, בהתחשב במספר אלפי ההודעות, שנמחקו לי / גרמו לחסימתי, באתרים כגון "האייל הקורא" השינויניקי הקיצוני וקומונות-הימין ב"תפוז" (שם העזתי, רחמנא-ליצלן, להביע זעזוע וגעל-נפש, ממעריצי יגאל עמיר…) – הייתי אומר, שהצנזורה שם, היא הרבה הרבה יותר חריפה, פשיסטית ונוקשה, מאשר זו שבכאן. והאמינו לי – אני ממש, אבל ממש!!!!, ל?א חבר ול?א אוהד, של אנשי מערכת "הגדה"….נ?ה?פ?ך?-הו?א.

    לאודי – "הכרה בזכות הלאומית הפלסטינית כפי שהיא באה לידי ביטוי על ידי נציגיו הנבחרים"… נו, יפה מאד!! נציגיו הנבחרים, של העם הפלשתיני, הם אסמעיל הנייה וחבריו. רע לך איתם? וואללה. גם לי. הם מעוררים בך תיעוב וגעל? וואללה. גם בי. עדיין, לסרב(!) להידבר עמם ולמנות(!!) להם, ממשלה חילופית, של סמרטוטים קוויזלינגיים הנוחים למערב (קרי: למק’דונלדס), הוא צעד אשר אינו יכול, ב??ש?ו?ם-פ??נ?ים-ו?א?פ?ן, להיות מקובל על מישהו, המתיימר, אפילו, להיות איש-שמאל…

    ול"מבקר קבוע" – מדוע זה מטרידך כל-כך, שיש ישראלים, התומכים בזכויות לפלשתינים והמנסים לעודדם, שלא להיכנע לבריונים, כג’ורג’ דבליו, אהוד אולמרט, אהוד ברק, שאול מופז וכמוך?

  13. עמי הגיב:

    לפי מיטב זכרוני, אנחנו, הישראלים, כובשים את השטחים שבהם חי העם הפלסטיני.

    באיזו זכות אנו משיאים עצות וקובעים לפלסטינים, מה צריכה להיות עמדתם.

    אבו מאזן ידרוש מה שימצא לנכון לדרוש. ואנשי מחנה השלום הישראלים, צריכים להסתפק בדרישה ממשלת ישראל לסיים את הכיבוש בהקדם.

  14. ניצן אביב הגיב:

    שתי הערות:

    למגיב עלום השם:
    נו טוב, נרגעתי, ביחוד שהנך כותב שאתה מגיב בערוץ 7 [ערוץ 7 ???] ביתר חריפות…
    …" כ-מ-ע-ט תמיד מציין עובדות" דגש על כמעט, על כך אפשר להתווכח.
    ובאשר לאותו ערוץ 7: כנראה ששם באמת, היטלר, גבלס, מוסוליני ופרנקו עדיין חיים, אם נתייחס לממשיכיהם שם, המחרים-מחזיקים אחריהם.
    וכפי שמישהו כבר הקדימני והגיב: "עליך להתלונן!"

    ולחיים וענונו:
    למה להסתיר שם מכובד כשלך?
    אני דוקא מכבד ואוהד את וענונו על גילויו האמיץ [ומקוה שגם אתה].
    אשר לשמי: זהו שמי ואיננו כינוי.
    ובאשר ל"קלישאה, אמת שחוקה" וכיוצא באלה…. מה לי ולמילים של בליסטראות?

  15. רמי הוד הגיב:

    צודק עמי בכל מילה ועל גישת כותב המאמר נאמר אוריינטליזם בריבוע.הפוך על הפוך קלאסי.
    אבו מאזן אמר שהישראלים צריכים ביטחון??? אבוי לאזניים שכך שומעות שהרי תושבי שדרות חיים בביטחון מלא וכל תחושה אותנטית של חשש ופחד מצד תושב ישראלי אינו אלא מניפולציה להנציח את הכיבוש. פקה פקה פקה פקה.
    אבוי לאבו מאזן אם יוותר חלילה על זכות השיבה במסגרת הסדר קבע ( ברור שישראל אינה מוכנה להסדר קבע והוגן, גם ללא זכות השיבה, אך נניח לצורך הדוגמא)!! קומץ סהרורים ישראלי רדיקלי יעוט עליו ויאמר-אתה לא מייצג אותנו! אה סליחה..לא מייצג אותם, אתה העם. ואם יאמר העם שהוא מסכים להסכם יאמר הקומץ-העם לא מבין מה הוא באמת רוצה.

  16. רמי הוד הגיב:

    ללא קשר להתנגדותי המוחלטת למצור הפושע, לניתוק החשמל, לסרבנות להידבר עם חמאס, שהוא בעיני עונה במדויק על ההגדרה טרור ולכיבוש על כל צורותיו הפיסיות והפשיות:
    צודק עמי בכל מילה ועל גישת כותב המאמר נאמר אוריינטליזם בריבוע.הפוך על הפוך קלאסי.
    אבו מאזן אמר שהישראלים צריכים ביטחון??? אבוי לאזניים שכך שומעות שהרי תושבי שדרות חיים בביטחון מלא וכל תחושה אותנטית של חשש ופחד מצד תושב ישראלי אינו אלא מניפולציה להנציח את הכיבוש. פקה פקה פקה פקה.
    אבוי לאבו מאזן אם יוותר חלילה על זכות השיבה במסגרת הסדר קבע ( ברור שישראל אינה מוכנה להסדר קבע והוגן, גם ללא זכות השיבה, אך נניח לצורך הדוגמא)!! קומץ סהרורים ישראלי רדיקלי יעוט עליו ויאמר-אתה לא מייצג אותנו! אה סליחה..לא מייצג אותם, אתה העם. ואם יאמר העם שהוא מסכים להסכם יאמר הקומץ-העם לא מבין מה הוא באמת רוצה.
    ללא קשר להתנגדותי המוחלטת למצור הפושע, לניתוק החשמל

  17. ד. ש. יובל הגיב:

    אחת שתים שלוש – אני אחשוורוש.
    בתוקף היותי אחשוורוש המולך (מטעם עצמי) מקינג דיוויד ועד גשר המייתרים אני מכריז על נכונותי לגשת למשא ומתן באנאפוליס בתנאי המינימום הבאים:
    1. החומה שמסביב לשכונת רסקו תתחשב גם במרקם החיים של התושבים וגובהה לא יעלה על 30 מטר.
    2. יתקיים מעבר בטוח בין שכונת גבעת משואה לקרית היובל, וזאת בהתחשב בצרכי הביטחון.
    3. כביש בגין יוסיף לשמש רק את תושבי גבעת מרדכי וסנהדריה. שאר התנועה באיזור בכפוף לטוב ליבה של מנהלת התיאום והקישור.

    ועכשיו, ילדים, כל אחד יכול להכריז על עצמו "יושב ראש" או "נשיא" של "רשות לאומית" ולהכריז על נכונותו לוויתורים. ושאף אחד לא יעז להתערב לנו – אנחנו מקימים כאן מדינה עצמאית!

  18. חיים ו. הגיב:

    לדניאל, אני מעולם לא ביקרתי את מדיניות הצנזורה בגדה"ש, אני בקרתי את אלו שמבקשים להפוך את הגדה"ש לפרבדה. בהסטוריה הלא קצרה שלי כאן(כמעט מהחודש הראשון להעלאת האתר), מחקה המערכת מספר מצומצם מאד של הודעות ששלחתי ובחלק לא מבוטל ממקרים אלו לא ממש הצטערתי על כך, שכן ההודעות היו די נבזיות(יוצא לי לפעמים), יותר מכך ישנם מקרים כמו של מוני יקים למשל שלדעתי קיבל חירות יתר, אבל זו רק דעתי.

  19. אודי הגיב:

    דניאל- לא ברור לי היכן מצאת בדברי סרוב להכיר ולדבר עם הניה ומשעל-נציגיה הנבחרים של חמאס?הטענה שלי מכוונת בדיוק לתל אביבים מהסוג שלך שמאמינים שזהו ענינו של השמאל הישראלי לקבוע ולהחליט מי הוא קוויזלינג ומי נציגו "האמיתי"של העם הפלסטיני.עניינו של השמאל הישראלי כאן ועכשיו איננו לחלק ציונים לפלסטינים אלא לשכנע את הציבור הישראלי שיש להכיר בעם הפלסטיני ולסיים את הכיבוש.לשם כך, צריך,כאמור, לתבוע מממשלת ישראל להכיר באופן עקרוני בעם הפלסטיני ובעצמאותו ואגב כך להכיר גם בנציגיה של חמאס.

  20. זוגמכן: מלוא כל הגיב:

    מלוא כל הארץ בגידה. בעידן זה זודיאק מתקרב לסיריוס, הבגידה מואצלת בקרינה קוסמית, והשנאה גוברת, בבחינת מצוקים על אראלים. עבאס בוגד בעמו, החמאס בוגד במהפכה העולמית שכן אינו חילוני, וכל הקורא וכותב בגדה בוגד בעמו. הזוגיות שוב אינה נישמרת, ואשתך מצמיחה לך קרניים.אבל זאת לזכור, לירדן שתי גדות, בקרוב ליל הסכינים הארוכות.

  21. מבקר קבוע לדניאל הגיב:

    מה שמטריד הוא שיותר משזה נראה "עידוד" זה מזכיר "דחיפה".

  22. שמואל אמיר הגיב:

    למגיבים,
    אני מצטער שרוב התגובות למעלה לא עוסקות כלל בתוכן המאמר. טענת המאמר היא שאבו מאזן ואיתו הפתח נוטשים את דרכם ההיסטורית של התנגדות לתכתיב ישראלי – אמריקאי ופונים לפיוס והשלמה עם אלה. השאלה היא עם גם השמאל, ישראלי כפלסטיני, חייב להשלים עם זאת. קיוויתי, ועודני מקווה לתגובות של אנשי השמאל שבין הקוראים לשאלה זו. לי נדמה שזו כעת השאלה המרכזית ואפילו גורלית עבור השמאל.
    ש.א.

  23. צלחת מעופפת הגיב:

    שמואל, מדוע זו שאלה גורלית עבור השמאל?

    גם אם נניח שיחתם הסכם שבו אבו מאזן והפת"ח ינטשו את דרגם ההיסטורית של התנגדות לתכתיב הישראלי וישלימו עימו, במה יפגע הדבר באג’נדה של השמאל העיקבי?

    האם תוכל להסביר?

  24. צלחת מעופפת = kooloindos@walla.com הגיב:

    צלחת מעופפת = kooloindos@walla.com

  25. דניאל לרוזוול ולחבריה הגיב:

    באמת אינכםן מביניםות???

    אין לכםן שום בעיה עם זה, שישראל מכתיבה לפלשתינים, עם מי היא מוכנה לדבר ועם מי לא, מי ימשול בהם(!!) ומי לא, עם זה שסלאם פיאד ואבו-מאזן, הם לא יותר מאשר בובות-חוטים ישראליות-אמריקניות, המצייתות לכל הוראה מירושלים (המערבית) ומוושינגטון והמועכות, בינתיים, את כל שרידי התנגדות בני-עמן, עם זה שמיליון וחצי בני-אדם, גוססים בעזה, רק כי לרייך הציוני, מתחשק להענישם(!!) על בחירתם בבחירות הדמוקרטיות ב-2006… עם כל זה, אין לכםן ולו שמץ של בעיה?!?

  26. לדניאל הגיב:

    מליון וחצי בני האדם הסובלים בעזה, סובלים לא על שום בחירתם בבחירות הדמוקרטיות ב-2006, אלא משום שנבחריהם בבחירות הדמוקרטיות ב- 2006 מתעקשים לירות קסאמים מדי יום על שדרות ובנותיה.
    הם בחרו – נבחריהם עושים כך, הם לא עושים דבר למחות בעדם, ולא עושים דבר למנוע אותם – אז כן, הם סובלים.

  27. JDH הגיב:

    לרייך הציוני אכן מתחשק להעניש את תושבי עזה על בחירתם בחמס שהרי קסאמים על שדרות זה זכות לגיטימית של כל עם(גם אנחנו עשינו את מרד גטו ורשה) ואין שום הצדקה לאף אחד להגן על אנשים מן העם שלו במיוחד אם הם גרים בשדרות והם ספרדים או צ’חצחים

    ולמה לעזאזל אתה כל כך נחלץ לעזרתם האידאולוגית אבל להטיף להם מוסר(למשל לומר להם להפסיק מייד לירות על הדרום) אתה לו מסכים כי אתה נאור ומתעסק עם החלק שלך ולא עם שלהם

    די לפטרונות ולצביעות!

  28. מיכאל לאמיר הגיב:

    אמיר היקר,
    הצגת את שאלתך באופן ברור: מה על איש שמאל רדיקלי להחליט לעשות בשלב זה? למעשה, באיזו עמדה לנקוט? אתן לך מידע נוסף להחלטה, שאולי לא תוכל לקבלו מאדם אחר:

    ראשית, דברים ידועים לך, עמדת החמאס כפי שהודגשה ב-16 אוקטובר: נכונות למו"מ עם ישראל, צורך בהכרה בזכות השיבה, ונכונות ישראל לנסיגה מהגדה

    — קישור —

    יש לשים לב שבניגוד לפת"ח, החמאס ישרים והגונים כסרגל, ומדברים באופן פתוח וכן. אין כאן גישה מניפולטיבית כלל. הפת"ח לדעתי ראו בבני שיחם, אנשי השמאל הציוני, נוורוטיקנים ואנשים חסרי יושרה, באנשי אוסלו הם ראו נוורוטיקנים מתפלפלים באורח תלמודי-משפטי. קצת בזו להם וקצת מכרו להם פנטזיות, והרבה חומוס וכבש, וגם 5000 דולר ליד בכל ביקור בטוניס. הפת"ח להתרשמותי הם קצת אנטישמיים, גם כאופן שיח entre nous עם גורמים במערב, (וגם כלפי האוכלוסיה הנישלטת על ידם), להצגת "סבלם מהיהודים" – דבר יפה לקבלת קרנות. ישראלים המתרועעים איתם מחקים זאת, אך אני רואה בישראלים אלה, גם פקידים של משרד החוץ הישראלי, ללא קשר אם הם במאים כאודי אלוני, או אנשים כביילין. זה מצב מוזר, פרדוקסלי, מפוצל, גם פקיד ממסד ישראלי, וגם בעל מצג אנטישמי, וגם קריצה לחברים בתל אביב.

    גישה זאת אין לחמאס, אנשים דתיים והגונים. הפת"ח יונק היסטורית אולי מהנאצריזם החילוני, שבחסותו נולד, אך זה היה פעם. בינתיים הפת"ח הפך למנגנון, ויש כמובן את תפקיד שליח ארה"ב וה-CIA, ברוח החונטה באלג’יר, וברוח אנשים כדחלן. האם הפת"ח מזדהה עם תפקיד זה? זו הטרגדייה של הסכסוך, הפת"ח נידחף יותר ויותר לתפקיד זה (בפרט עם התגברות החמאס), הם מאמינים שרק כך יוכלו להשיג משהו לעמם מהכוחות החזקים כאן, ישראל וארה"ב. עראפת אמר בראיון ב-1992 ואני מצטט מזיכרוני: "חאג’ אמין אל חוסייני היה טהור. אך בגלל זה לא הישיג כלום לעמנו, ואילו גישתי כן תשיג". אילו הנייה היה נוצרי, אולי היה מתפלל בשביל האנשים האלה, שעולים על דרך השטן, מוכרים למעשה נפשם לשטן בשם כוונות טובות. אך הנייה מוסלמי ולא נוצרי, רודף צדק ושונא שחיתות (הדגשים באוריינטציית האיסלאם) ולא מבקש חסד שמיימי (דגש בנצרות), ולכן אין הוא מתפלל לנישמתם. אגב, הפת"ח עד כה לא הישיג דבר, אמנם היכיר בישראל, וסלל לה הדרך לשלום עם מדינות ערביות, אך גם הכבישים הימשיכו להסלל, וההתנחלויות להתחזק.

    אבל אל לנו להקשות לב כלפי עבאס וחבורתו, זו טרגדייה אמיתית, נראה שיש במילים הבאות שלו משהו פתטי, נואש, חרד מאד, אולי גם של איש שחש שהובל לנפילה לפח
    — קישור —. אך ציינתי לעצמי זה מתחיל להדמות קצת גם לפתטיות של רודנים במקסיקו, שפנו לדרך הכוח והדיכוי והביריונות, כאשר ראו שהם מאבדים את תמיכת העם.

    אבל כאן יש לשקול: אריק שרון הסביר ב-2005 בהקשר ההתנתקות למה הפת"ח יסכימו. הוא אמר, ואני מצטט מזיכרוני: קשה מאד להיות כרגע פלשתינאי. סגרים, מצור, שיבושים התעמרויות סבל רב… הפסקת הסבל עוברת דרך הסכמה למגמות ישראל. חד וחלק.

    מה ישראל מוכרת כאן לפלשתינאים? הפסקת הסבל המיידית. הטווח הקצר (תמורת משכון עתידם ומגמותיהם המרכזיות?). כאן בא שמואל אמיר ואומר בדין – הפת"ח מכרו עצמם לישראל ולאימפריאליזם. אך זה לא מעכשו, זה הרעיון שמאחורי אוסלו, החמאס השתלט על הסצינה באינטיפאדה הראשונה, ישראל ניצלה את החלשות אש"פ להציע להם עסקה ולהחזירם מטוניס. כן, נירקמו מאז עסקות שלהם עם פסנסיונרים של השב"כ, ברוני סמים ישראלים, ה-CIA מה שתרצה.

    אשמת שמיר
    — קישור —

    גוטנאייער
    — קישור —

    אבל מה לעשות? המהפכה העולמית זו קונסטרוקצייה היפוטתית, אנו בשר ודם, חיים בעולם ממשי, ובעולם הממשי הזה יש כאן רק ישראל וארה"ב. וסבל פלשתינאי רב. האם עלי כנוצרי קתולי לנקוט בעמדת האם תרזה מכלכלותה, ולהקל מיידית על הסבל, ללא דיבור מיותר, בענייניות? האם עלי כאיש שמאל רדיקלי לעשות אותו דבר בדיוק "בשלב זה זה חיוני" להוסיף ולהגיד כאן? האם אתה רשאי להמשיך את סבל העם הפלשתיני בשם האידאלים של המהפכה? זו השאלה שעליך לשאול, אמיר.

    ארה"ב זו עמדה פרוטסטנטית, והפרוטסטנטים אומרים: "זו ארצו של העם היהודי, הוא רשאי לעשות בה מה שהוא רוצה. העם היהודי סבל מספיק, ואולי הגאולה קרובה". חד וחלק. עם זה על עבאס להתאמת, וגם על הנייה, המדבר על "פתרון אינטגרטיבי ומאוזן" (ראה הקישור)

    מיכאל שרון

  29. אורי מ. הגיב:

    מיכאל, אודה לך אם תשיב על השאלות הבאות:

    האם קראת את מצע החמאס?

    כיצד מתיישבת העובדה שפרק שלם בסיפרו של אורי מילשטיין, הפילוסוף בגרוש שהשקפותיו פאשיסטיות נכתב על ידך?

  30. מיכאל לפרובוקטור הפאשיסטן: פנקס שרות האיפריאליזם הגיב:

    אני מתעניין בהסטוריה צבאית ועוסק גם באנאליזה פסיכולוגית של מצבי יום יום, של האדם הממשי, בבחינת היותו כמוני וכמוך (טוב, אולי הגזמתי.. לא כמוך..), וגם בהיסטוריה פוליטית-כלכלית. ומכאן טיבעי ששאבתי מידע והשראה מסויימת החוקר ההיסטוריה מילשטיין (הסבור כמוני, שהבודהה נימצא בפרטים הקטנים, ולא בהכללות הוליסטיות, העשויות להיות עילה לחמיקה מעבודת מחקר מייגעת לפעמים תוך הפשלת השרוולים. אגב, ההיסטוריוגרפיה החדשה היא בדיוק בגישתו של מילשטיין, למשל אודות ההיסטוריה במיקרו של פועלי מפעלי סימנס). וכך כתבתי כאן את מה שלא ידוע כמעט לציבור, אודות מלחמת ששת הימים,
    קרא וראה את הפרק שכתבתי, ברשימה 10 במוסף לכתבתי:

    ישראל כשכירת החרב של האימפריאליזם ותפקיד הימין המטורף בישראל. המלחמה הראשונה בשרות האימפריאליזם, בלוויית צילומים נדירים. ועוד.

    — קישור —

  31. לשמואל אמיר הגיב:

    השתלטו כאן על האתר מגיבים לא רציניים הממלאים את כל הדפים בהזיות כך שדיון שמאלי רציני יטבע כאן במלל אינפנטילי לכן נצטרך להסתפק במאמרים בלבד

  32. מבקר קבוע לדניאל הגיב:

    מליון וחצי בני אדם גוססים בעזה? גוססים?

    המורה שלך לחיבור לא הסביר/ה לך ששימוש בתיאורים מופרכים מקעקע את האמינות של טענתך?

    בכלל, הדור הזה נגוע במחלת ההפרזה. כל דבר הוא מהמם! מדהים! בלתי נתפס! אושוויץ! השמדה! היטלר! טבח!

    אחמד לא אכל ביצה בארוחת בוקר? רצח-עם ורעב המוני!

    פטמה לא יכולה לצאת לשוק בכפר הסמוך? מחנה ריכוז!

    מוחמד פוצץ בית-קפה על יושביו? הנאצים בפתח!

    אנשים – קצת פרופורציה.

    מה שנחוץ זה לקבוע יום אבל גלובלי לאנדר-סטייטמנט.

  33. דורון הגיב:

    לפעמים האמת היא כל כך ברורה, עד שקשה להסתיר אותה. נכון, איסמעיל הנייה וממשלת החמאס הם ההנהגה הנבחרת של הרשות הפלסטינית, אבל את מה שקורה כעת הם בישלו בעצמם. תנו לי להזכיר לכם כמה דברים שלטעמי לא נאמרים מספיק:
    1) לא יעלה על הדעת שממשלה נבחרת בגוף דמוקרטי תחזור בה מהחלטות יסוד של ממשלות קודמות. הרשות הפלסטינית כבר הכירה במדינת ישראל, וההמנעות של החמאס מהכרה בישראל היא בגדר דבר שלא ייעשה. אנו אנשי השמאל, המתון והרדיקלי, נזדעק במידה והנהגה נבחרת בישראל תחזור בה מהכרתה בזכותו של העם הפלסטיני למדינה ותשוב לרטוריקה הישנה של "ירדן היא המדינה הפלסטינית". לא יעלה על הדעת שבכל פעם שהפלסטינים יבחרו הנהגה חדשה נצטרך לשאת ולתת איתם על עצם זכות קיומנו.
    2) החמאס בידל את עצמו מהגדה המערבית על ידי מעשי אלימות נפשעים שאין להם כמעט אח ורע, אפילו באזורינו. זה היה מהלך פנים פלסטיני, שאפילו שיחות חוזרות ונשנות במכה בתמיכת כל הנהגה ערבית באיזור לא הצליחו למנוע אותו. אבו מאזן מינה את ממשלת פיאד וזוהי זכותו. מי אנחנו שנאמר האם הם בובות?

  34. מושון למיכאל הגיב:

    החמאס "אנשים דתיים והגונים" ואחמדיניג’אד גם כן.
    טוב לראות את הנסיונות הנואלים שלך לקשר פונדמנטליסטים מסוכנים לתכונות כמו הגינות וחביבות.
    זו צביעות לשמה! מדובר באנשים שמפעילים משטרים ראקציונרים מסוכנים ותומכי טרור.
    כרגיל אצל הקצה ההזוי של שמאל אתה מיד מחבב כל מי שהוא אופוזיציה לאימפריאליזם האמריקאי-ישראלי ללא כל יכטולת לבקר אותו באופן אובייקטיבי.
    לכן תמיד תישאר בקצה ותמיד תישאר הזוי,
    הצלחת כבר לשכנע מישהו? אני מסופק, סביר להניח שגרמת לשמאל בישראל יותר נזק מתועלת.

  35. מיכאל למושון: פגשת? הגיב:

    פגשת אותם? אני פגשתי מוסלמים דתיים, המזדהים למשל עם התנועה האיסלאמית. אנשים יוצאים מהכלל, נעימים, חכמים, חמים, צנועים, משפחתיות מלבבת, חמה. הומור נעים. כמוך, רק שכנראה יותר טובים. בלי קומבינות, בלי רשע, סקרנים, עם תובנות אנושיות. כמו מסג’ לנשמה לעיתים. התאור שאתה מביא, הוא ההפך הגמור מאלה.

    משקרים לנו, ישראבלוף.

  36. אורי מ. הגיב:

    בסדר, קראתי את תגובתך לדברי.

    מה עם תשובה לשאלתי השניה?

  37. למיכאל הגיב:

    אני פגשתי אותם. אנשים נחמדים ונעימים. סקרנים (כשזה נוגע לחקר של הקוראן), פלורליסטים (רק אנחנו נשלוט כאן), ליברלים (הם פשוט לא עומדים במבחן כי אין הומואים באיראן למשל), אמינים (הבט מה קורה בניהול הכספים ברשויות הערביות), נחמדים (אוקטובר אומר לך משהו?),משפחתיות מלבבת (כל עוד האישה לא מפריעה יותר מידי והבן דוד מסכים להתחתן עם הבת),בלי רשע (נו באמת…)..מיכאל אתה פשוט מצחיק…

  38. אורי מ. הגיב:

    מיכאל שלום,

    תודה על תשובתך בקשר לשאלתי הראשונה.

    מה עם התייחסות לשאלתי השנייה (מצע החמאס)?

    מצפה לתגובתך.

    תודה מראש.

  39. רמי הוד הגיב:

    הומופוביה וסקסיזם אינם מובנים יותר כשהם מתקיימים בחברות מדוכאות או במדינות שהיו בעבר וחלקן עודן קורבן מסוים של ארה"ב.
    כל נסיון לומר-הדתיים המוסלמים הם..כפי שמיכאל כתב באופן די מביך כמוהו גזענות הפוכה ( רבים מחברי הטובים הם הומואים לדוגמא). כך גם הנסיון להאדיר את חמאס ,שהינה תנועה פונדמנטילסטית סקסיסטית וחשוכה, בשם המאבק הצודק לסיום הכיבוש. בדיוק כפי שאי גינוי מוחלט של משטר הדיכוי הסיני מכיוון שזה מזכיר במאומה את הצבע האדום ( לא ברור למה) הוא בזוי.
    חלאס עם הנסיונות הפתטים והצדקניים לעשות רומנטיזציה לתנועות חשוכות ומדכאות, רק בגלל שהסיטואציה הפוליטית בה הן מעמידה אותן בצד המדוכא.

  40. מיכאל למושון: יריית האקסונים במוח הגיב:

    הבעיה היחידה בדבריך, שאלה אסוסיאציות המתעוררות במוחך. אלה לובו על ידי גורמי תקשורת וסוכני סוציאליזציה בישראל.

    אז ראשית, מה שהולך במוחך ושטף האסוסיאציות שם כשמוזכרת המלה "איסלאם" ו"מוסלמי" – מה שחולף במוחך, הוא פעולה של אקסונים ונירוטרנסמיטרים ופריסת מרחב אקטיבצייה של רכיבים סמנטיים spread of activation. כל זה הינו דבר פנימי של אירגון הפעילות המוחית שלך, ממוקם במרומי צווארך, ואין לו כל זיקה למציאות הממשית בנושא פלשתינאים איסלאמים, למרבה הדאבה.

    שנית, הגורמים שהחדירו לראשך את האסוסיאציות האלה, יושבים בבניין עיתון מסויים בישראל, משרבטים מכל הבא ליד, מתוך תחושה כי כך צריך לכתוב וכך יקבלו משכורתם ללא טענות, או הינם פקידים בשכר בשרות אינטרס כלשהו, או גורמי התנחלות ונדל"ן מופקע, שהמילים שהם כותבים, מוזילים לתחושתם את עלות הקניין הגזול.

    גם לאלה אין דבר וחצי דבר עם המציאות הממשית של פלשתינאים איסלאמים.

  41. אורי מ. הגיב:

    מיכאל, מה עפ תשובה לשאלתי?

    בתודה מראש.

  42. איל הגיב:

    כל התגובות נגועות בהבחנה המוזרה הזאת: אנחנו נאורים הם ברברים ולכן אין לנו ברירה אלה לנהוג בברבריות.
    מה הקשר? אם אנחנו נאורים בואו ננהג בנאורות.

  43. רג’ינה בן בסט הגיב:

    מבוכה גדולה נפלה במחוזותינו:

    מאמר שפורסם ב"הארץ" היום שולל דיאלוג עם החמאס.
    לרגע חשבתי לתומי כי המאמר נכתב על ידי מתנחל מתלהם מן החוגים הסהרוריים של נוער הגבעות.

    אח"כ שיערתי שמערכת הארץ ירדה מהפסים ואיפשרה לליברמן הפאשיסט הגזעני להביע את דיעותיו הגזעניות מעל דפי העיתון.

    כשהפנמתי את העובדה שהמאמר מתורגם מן השפה האנגלית נפל לי האסימון: לבטח זהו מאמר שנכתב על ידי אחד מהוגי הדעות מחרחרי המלחמה הריאקציונרים של הימין החדש האמריקני.

    אבל כשקראתי את שם כותב המאמר חשכו עיני:
    הכותב הוא לא אחר מאשר דייוויד טרימבל, איש שמאל כשר למהדרין מן המהדרין, זוכה פרס נובל לשלום לשנת 1998!

    ולא רק זאת אלא אף זאת: המאמר פורסם ב"גרדיאן" בטאונו של השמאל הבריטי העיקבי!

    היתכן כדבר הזה?
    אנא אנו באים?

    מן הראוי שמערכת הארץ תיטיב לעשות אם לא תפרסם מאמרים מסוג זה הממוטטים לחלוטין את האג’נדה של השמאל העיקבי לא רק בארץ אלא אף בעולם!

    ויפה שעה אחת קודם.

  44. מבקר קבוע הגיב:

    ברמה האישית דתיים יכולים להיות הרבה יותר נחמדים ואנושיים מאתאיסטים. כמובן שגם אצלם יש טיפוסים רעים כמו בכל קבוצה.

    הבעיה שלנו אינה ברמה האישית אלא ברמה הקבוצתית.

    התפקוד של אנשים כשהם בקבוצה שונה מהתפקוד שלהם כפרטים. גם אנשים נחמדים ביותר – כשהם חלק מהמון, או אפילו קבוצה קטנה, עשויים להתנהג באלימות קשה. בהמון האחריות האישית מיטשטשת ואנשים עשויים להסחף למעשים שהם בשום אופן לא היו עושים כיחידים.

    מה גם שמצב של קונפליקט בין קבוצות, אנשים אינם מרגישים מחוייבים לשמירה על האינטרסים של מישהו מהקבוצה היריבה – בוודאי לא אותה מחוייבות שיש להם כלפי חברי הקבוצה שלהם עצמם בתוקף האמנה החברתית הבלתי כתובה שמתקיימת בין חברי הקבוצה.

  45. עין הגיב:

    לכל הקוראים להידברות עם החמאס – כולכם מתעלמים מהאמת הפשוטה שהחמאס מכריז עליה בגלוי בכל הזדמנות:
    מטרת מלחמתו היא לסלקנו מכל הארץ הזאת ולא יכיר בזכותנו להתקיים כאן כמדינה בשום שטח, קטן ככל שיהיה.
    אז על מה יש לדון איתם?

  46. דניאל הגיב:

    חברים, באמת – מדוע אתם מנסים, בכלל, להשיג תגובה ברורה, ממיכאל שרון?

    הבנאדם נחמד, אידיאולוג, די-שמאלן, הכל טוב ויפה. בחור טוב. אבל, אין מה לצפות ממנו, להתנסחות ברורה. תנו לו מנוחה. זה לא ילך.

    ועכ"פ, הדרך בה אני רואה את הנקודה, עליה אתם מנסים להתדיין עמו: החמא"ס הם חארות, החמא"ס הם חלאות, הם סקסיסטיים והומופוביים ועוד ועוד ועוד – ועדיין ובלי שום קשר שהוא בכלל לעובדות המצערות האלה, איתם עלינו לשבת ולדבר – לא על-מנת להתאחד עמם (כפי שיהיה המצב עוד מעט קט, אם לא נצא מן השטחים ע?כ?ש??ו), אלא על-מנת להיפרד לסלמאת.

    ומלבד-זאת: כל השיקוצים הפונדמנטליסטיים החשוכים, שאתם מתלהבים מ?א?ד לקטול אצלם, קיימים גם בקרב יהודים ישראליים טובים… יצא לכם לעבור ב"ככר-השבעס", למשל? או בבני-ברק?

    מה לנו כי נלין?

  47. נתן. הגיב:

    שוב מתגייס "מחנה השלום" הישראלי למנוע את סכנת השלום בין ישראל לפלשתינאים, שלום שעלול להציג אותם ערום ועריה בלי "זכות השיבה" בלי "כיבוש" ובלי שאר הדברים שמהווים את כל עולמם הרוחני ב40 השנה האחרונות.

  48. עין הגיב:

    לכל הקוראים להידברות עם החמאס – כולכם מתעלמים מהאמת הפשוטה שהחמאס מכריז עליה בגלוי בכל הזדמנות:
    מטרת מלחמתו היא לסלקנו מכל הארץ הזאת ולא יכיר בזכותנו להתקיים כאן כמדינה בשום שטח, קטן ככל שיהיה.
    אז על מה יש לדון איתם?

  49. קורא קבוע לדניאל הגיב:

    דניאל: חמאס יקר – בוא נדבר

    חמאס: שמעתי פה מין רעש מוזר, מה זה?

    דניאל: זה אני – בוא נדבר

    חמאס: מין זימזום כזה. אני חושב שזה בא מהציונים, אבל לא בטוח. אחמד, יא אחמד, תראה אם אתה יכול לדרוך על המרעיש עד שיפסיק. זה מעצבן.

    דניאל: נו, זה לא יפה – אנחנו שכנים ונגזר עלינו לחיות ביחד, בוא נדבר.

    חמאס: ואללה מג’נון זה. יאללה, רוח מן הון, אטלע, בררה, צא לי מהעיניים לפני אני מתפוצץ פה מעצבים

    דניאל: אבל בחיי, זה לטובתך, לא פותרים כלום במלחמה. רק בדיבורים.

    חמאס: לך דבר עם אבו-מאזן, מה אתה רוצה ממני. אני עם ציונים – רק בכוח.

    דניאל: אבל אני לא ציוני. אני אפילו אנטי ציוני!

    חמאס: איזה נודניק. טוב – אם אתה מתעקש – או שתעוף מפה או שאני מחסל אותך. זה מספיק דיאלוג בשבילך?

    דניאל: אתה לא יכול לחסל אותי כי הציונים שומרים עלי. הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, אתה יודע. אז אולי בכל זאת נדבר?

    חמאס: אין בעיה לדבר, אבל בטלפון, אחרי שתסתלק – זה תנאי מקדים.

    דניאל: שמע, זה לא ככה. אנחנו צריכים לעשות שלום.

    חמאס: שלום שלום ואל תבוא לי בחלום.

    דניאל: אולי בכל זאת?

    חמאס: בום!!!!!!

  50. לקורא הקבוע הגיב:

    איזה צחוקים איתך. רק חבל שחמאס באמת פנה לממשלת ישראל לאחר שזכה בבחירות בבקשה לפתוח מו"מ. הממשלה הפלסטינית אפילו חידשה את הצהרותיה לפני כמה שבועות:
    — קישור —

    אבל למה להתעסק במציאות כשאפשר להריץ דאחקות.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים