הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-3 בנובמבר, 2007 5 תגובות

קובה זכתה לניצחון מוחץ בדיון שנערך ביום שלישי האחרון באסיפה הכללית של האומות המאוחדות בניו יורק. כמעט כל קהילה הבינלאומית עומדת לצידה של קובה בגינויה את המצור הכלכלי הממושך שארה"ב הטילה עליה לפני עשרות שנים. עוד דורשות המדינות לשים קץ למצור.

כך עולה מסיכומי ההצבעה שנערכה באסיפה הכללית השנתית של האו"ם בעקבות הצעת ההחלטה נגד המשך המצור. 184 מדינות תמכו בגינוי – מתוך 192 מדינות החברות בארגון. בדומה לתוצאות ההצבעה בשנה שעברה רק שתי מדינות הצביעו נגד ההחלטה: ארה"ב וישראל, ועוד שתי טריטוריות שבשליטה אמריקאית: איי מראשל ופאלאו. מיקרונזיה, שבמשך שנים צידדה בעמדה האמריקאית, הפעם נמנעה.


עבור שר החוץ של קובה, פליפה פרס רוקה, שהציג את עמדת ארצו באסיפה הכללית, מדובר ב"ניצחון היסטורי" כי היא התקבלה ימים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב, ג’ורג’ בוש, קרא להדק את המצור ולתמוך במדיניות הנפשעת האמריקאית כלפי קובה. יצוין שזו השנה ה-16 ברציפות בה רוב גדול של מדינות תומך בהצעת החלטה הדורשת "לשים מיד קץ למצור הכלכלי, הפיננסי והמסחרי שהטילה ארה"ב על קובה".


בשנה שעברה הצביעו נגד המצור ובעד העמדה הקובנית 183 מדינות. השנה נרשם שיא במספר המדינות התומכות בעמדה הקובנית. בדיון שקדם להצבעה השתתפו נציגים של 20 מדינות וארגונים בינלאומיים (כגון ארגון המדינות הבלתי מזדהות או מרקוסור – השוק המשותף של אמריקה הדרומית) כדי לנמק את התנגדותם להמשך המצור.

תגובות
נושאים: מאמרים

5 תגובות

  1. שי הגיב:

    מה חדש?
    תמיד ארה"ב וישראל מתנגדות.
    ותמיד זה מספיק כדי להמשיך את המצור המנוול.
    לא צריך לייפות את המציאות המכוערת.

    ניצחון יהיה כשייגמר המצור.
    עד אז, אל תוליכו את עצמכם שולל.

  2. דז’ה וו הגיב:

    זה לא קרה כבר, שתיים-שלוש-ארבעים פעם?

  3. מה זה או"ם? הגיב:

    מה זה או"ם?

  4. עדיף לקרוא הגיב:

    שי עדיף לקרוא את הידיעה לפני שמגיבים. כותרת הידיעה היא "ניצחון לקובה באו"ם". הכותרת איננה "ניצחון לקובה – המצור בוטל". אז, נכון שלא מדובר על ניצחון סופי בשאלת המצור. אבל גם ניצחון חלקי עדיף אל תבוסה מלאה.

  5. או"ם הגיב:

    האו"ם הוא קיצור לארגון האומות המאוחדות.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים