משעה שמשפחת רבין, זו שאחראית באופן מעשי לאיוש דוברי עצרת ה-4 בנובמבר בכיכר, הודיעה כי שר הביטחון אהוד ברק הוא אחד הנואמים המרכזיים בעצרת, היה ברור לי כי לא אהיה שם. ברק הוא חבלן שלום מדופלם, ששולמית אלוני, שרת החינוך לשעבר וכלת פרס ישראל, הגדירה אותו לאחרונה בראיון לעיתון "מע אל-חדת’" היוצא לאור בטמרה, כפושע מלחמה שיש להעמידו לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג ("ברק הוא האדם המסוכן ביותר במדינה", 2/11/2007).
יקצר המצע מלמנות את כל חטאי ברק. אסתפק באזכור טלגרפי מימי כהונתו כראש ממשלה. הוא השקיע בהרחבת ההתנחלויות יותר מקודמו בנימין נתניהו מהליכוד; הוא אחראי להריגתם ופציעתם של עשרות אזרחים בהפגנות אוקטובר 2000; הוא כפה את ועידת קמפ דייוויד (שערפאת התנגד לה משום שלא הוכנה כראוי) בכוונה לפוצצה ולחזור לישראל עם התיאוריה של "אין פרטנר" וגרם לריסוק השמאל הוורוד; עתה כשר ביטחון הוא אחראי להרעבת האוכלוסייה האזרחית בעזה והוגה תוכניות פושעות כמו הפסקת זרם החשמל שלפי שעה נעצרה בשערי היועץ המשפטי; הוא עוקף את אולמרט מימין, שם מקלות בהכנות לקראת ועידת אנאפוליס (שגם בלי חבלותיו נועדה כנראה לכישלון). אם הוא ממשיכו של רבין, ראוי שאלה שסבורים כי רבין הוא אביר השלום, יעשו הערכה מחדש.
השתתפותו של פרס בעצרת כנואם המרכזי, אף היא לא מילאה אל ליבי שמחה ולא היוותה כוח מושך. גם חטאיו רבים מספור, כרום גילו כן עוצמת מחדליו. כאשר מונה לראש ממשלה לאחר רצח רבין, החמיץ הזדמנות פז להסכם שלום ישראלי-פלסטיני. במקום למקד את מאמציו במימוש הסכמי אוסלו, הסתבך במלחמה מיותרת בלבנון, שזכורה בשם "ענבי זעם" ובמסגרתה בוצע פשע המלחמה הנורא של הריגת 100 אזרחים פליטים מכפר קנא ופציעתם של 100 נוספים שחיפשו מקלט מהמלחמה במחנה האו"ם, והריגת 11 אזרחים נוספים בנבטיה בהם אשה ושבעת ילדיה. במקום לעשות שלום עשה מלחמה והפסיד את הבחירות לבנימין נתניהו.
פרס הוא אמנם דברן שלום בלתי נלאה אבל בפועל תמך בכל מלחמה ופעולה צבאית, כולל במלחמת לבנון השנייה על פשעיה ומחדליה. פרס מציין תמיד בגאווה את אחריותו לחימושה הגרעיני של ישראל, שהוא בעיני אחד המחדלים הקשים בתולדות המדינה שהביאו למירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון, ומעמיד את כולנו בפני סכנת שואה חדשה.
שני האישים היו בין המובילים במדיניות ההפרטה הפראית שהתרחשה בישראל, שהביאה לפערים אדירים בשכר ורמת חיים בין ברוני האלפיון העליון ומיליוני העניים החיים על שכר מינימום ופחות. השניים, יחד עם עמיתיהם מהליכוד, ש"ס ומפלגות שלטון אחרות, פוררו ופרמו את אחריות המדינה לאזרחיה, הרסו כל סולידריות חברתית והפקירו את החלשים לגורלם.
לא באתי לעצרת כי אינני שותף לפולחן רבין, שמסלף לחלוטין את דמותו. המרכז החילוני נרתם לסוג הערצה שאופייני לעומדים בראשות חצרות חסידים. אנו עדים ליצירתו של פולחן בבא רבין חילוני, והרי זו תופעה שמקשה על גישה ביקורתית ותבונית לאיש. אפשר וצריך לגנות את הרצח מבלי להעמיס על רבין מה שלא היה בו.
בצד הזכות בתקופת כהונתו השנייה, הסכם ההכרה בין אש"פ לישראל, הגדלת תקציבי החינוך והתשתיות, הזרמה תקציבית מסיבית לסקטור הערבי, עומד מולו צד החובה כמו גירוש ערביי לוד ורמלה שנעשו בפיקודו במלחמת 1948, הדיכוי בשטחים הכבושים בכהונותיו הן כשר ביטחון והן כראש ממשלה, השארת ההתנחלות בחברון על כנה לאחר טבח גולדשטיין במערת המכפלה בפברואר 1994 – במקום סילוק המתנחלים מחברון הכביד רבין את עולו על הפלסטינים בעיר, עוצר, ירי על מפגינים שהוסיף עוד הרוגים לטבוחי גודלשטיין. רבין לא פינה ולו התנחלות אחת, כמחווה של רצון טוב ואיתות לפלסטינים לאן פניו מועדות. בנאומו האחרון בכנסת בטרם הרצח שלל מכל וכל פשרה בירושלים וחזרה לגבולות הקו הירוק. לאחר לחיצות הידיים עם ערפאת בבית הלבן, דיבר רבין על שלום, אבל עשה מעט למענו בשטח.
האם היותו הרמטכ"ל במלחמת יוני 1967 עומד בצד הזכות או שמא החובה? שהרי היום כבר ברור שמדובר במלחמה שמתבררת יותר ויותר כאסון הגדול ביותר שנפל על מדינת ישראל.
הספקולציות של מעריציו כי אילו המשיך רבין להחזיק בעמדת הקברניט כבר מזמן היה לנו שלום, אין להן על מה לסמוך. די לנו לראות, כפי שצוין לעיל, מה עשו ועושים אלו שהוכתרו כממשיכי דרכו.
לא באתי לעצרת כי אינני שותף לפולחן השטן של הרוצח יגאל עמיר. לקסיקון הגידופים שמעריצי רבין משתמשים בו ביחס לעמיר לא שונה מזה ששמור למפקד מחנה אושוויץ. יגאל עמיר אינו שטן, אלא רוצח קנאי דתי לאומני, תוצר של הכיבוש הישראלי, שמאמין כי מותר לו לקפד חיי אדם בשם אלוהי ישראל ובשליחות רבנים שנתנו לכך הכשר.
אם תרצו, רבין הוא קורבן של הכיבוש שהוא היה גם מצביאו וגם משרתו שנים רבות.
הדיבורים כאילו יגאל עמיר "רצח את הדמוקרטיה" הם מאוד מליציים וערבים לאוזן של המרכז החילוני שמתפרש באזור הפוליטי של מפלגת העבודה, קצת ימינה וקצת שמאלה.
הרוצח עמי פופר שרצח 7 פועלים פלסטינים סיכן את הדמוקרטיה יותר מיגאל עמיר. הדמוקרטיה הישראלית נשחקת באופן איטי ומתמשך כבר 40 שנים. ההגנה שצבא הכיבוש הישראלי נותן למתנחלי חברון ואיתמר הקנאים מסכנת יותר את הדמוקרטיה מהיריות של עמיר. הרבנים שהוציאו דין רודף על רבין ואחרים וממשיכים להוות מורי הוראה והלכה בשטחים הכבושים מסכנים את הדמוקרטיה הרבה יותר מיגאל עמיר. הרוצח היה השליח שביצע את משימתו ובכך סיים את תפקידו. הוא נשפט ונכלא, אולם שולחיו ממשיכים להפיץ את הרעל הלאומני, גזעני, דתי תוך שהם נהנים ממטריית הגנה של צבא הכיבוש.
כל עוד מדינת ישראל לא תחליט לעקור את שורש הרע, שהם הכיבוש והמתנחלים המייצרים את היגאל עמירים שבדרך, נמשיך לראות כיצד הדמוקרטיה הישראלית, שהיא היום ליהודים בלבד, הולכת ונשחקת ופוגעת גם באלה שחשבו כי הם מחוסנים.
בית"ר ירושלים
איש מקוראיי לא יופתע אם אומר שמעולם לא נמניתי על אוהדיה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. בעצם זה משפט מעט צמחוני. יותר נכון לומר שתמיד הייתי יריב עוין לבית"ר.
גילויי גזענות, אלימות ולאומנות בכדורגל הישראלי אינם נעצרים על מגרשה של בית"ר. קבוצות כדורגל רבות נגועות בהם. אולם אצל בית"ר ירושלים זה הגיע לזיקוק. זהו התרכיז המכוער של הכדורגל הישראלי.
צרחות הקופים אל מול שחקנים שחורים, צעקות "מוות לערבים" בהתמודדות מול קבוצות ערביות, כרזות ענק "כהנא צדק" שמונפות במשחקי בית"ר, אלימות קשה שכוללת דקירות סכין נגד מי שלא נושא חן בעיני האוהדים, אלה הפכו את בית"ר ירושלים לקבוצה פאשיסטית מובילה בכדורגל הישראלי. עד היום לא היה שחקן ערבי בבית"ר ירושלים, וכאשר הועלה הרעיון בפני קבוצת אוהדים, הם הגיבו בשאט נפש ובגידופים כפי שמצופה מקבוצות ניאו נאציות.
כאשר כתבתי נגד בית"ר ירושלים שעה שטור זה עדיין התפרסם בשבועון מעריב בירושלים "כל הזמן", קיבלתי קריאות איום בטלפון מאוהדי הקבוצה בהן נאמר שאם חיי וחיי משפחתי יקרים לי מוטב שלא אתעסק בבית"ר.
על אף כל התופעות המכוערות האלה, בית"ר היתה בסך הכל חביבת התקשורת. כתבי הספורט התייחסו אליה כמשהו "חביב, ציורי ואותנטי" שמוסיף צבע לסצינת הכדורגל, וכי גילויי הלאומנות הגזענות והאלימות, הגם שאינם ערבים לאוזנם של אי אלו אניני טעם, אין מנוס מלקבלם כמוצרי לוואי שאין מה לעשות נגדם.
כך גם חשה ההתאחדות לכדורגל. שום צעד ממשי לא ננקט נגד תופעות הגזענות בכדורגל הישראלי שבית"ר היתה הסמן המוביל שלהן, ומצעד הברברים בכדורגל הישראלי המשיך וממשיך לצעוד ללא חשש.
בגרמניה למשל הגיבו אחרת. אל מול גילויי גזענות באיצטדיוני הכדורגל יזמה התאחדות הכדורגל הגרמנית מסע הסברה מסיבי ואגרסיבי בטלוויזיה ובעיתונות בשיתוף שחקני כדורגל מובילים, והצליחו למגר במידה רבה את התופעה. מותר היה לצפות כי דווקא התאחדות הכדורגל הישראלית לא תסבול גילויי גזענות, ולו בגלל הגזענות ממנה סבלו ספורטאים יהודים בגרמניה ובאוסטריה בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20 סמוך ולאחר עליית הנאצים לשלטון. אבל כמו בתחומים אחרים בחברה הישראלית, גם ההתאחדות לכדורגל לא למדה את הלקחים ההיסטוריים.
אמנם הוכנסו לתקנון ההתאחדות סעיפים נגד גזענות, אולם גם זאת, רק לאחר שההתאחדות הבינלאומית דרשה זאת, אבל למעשה לא מוטלים כל עונשים מרתיעים של ממש נגד קבוצות בגין גזענות ואלימות.
לרגע התקבל הרושם כי הזעם התקשורתי והגינוי של ראשי המדינה לנוכח קריאות הבוז של אוהדי בית"ר ירושלים בעת דקת הדומייה שהוכרזה לזכר יצחק רבין במשחק עם מכבי חיפה ב-4 בנובמבר, יום הרצח של רבין, תדרדר את בית"ר לפחות לליגה הארצית.
ראשי ההתאחדות לכדורגל התמלאו לפתע עוז ועזוז ודרשו להעניש את בית"ר בחומרה אל מול חילול כבודו וזכרו של יצחק רבין.
אבל זה היה קצף על פני המים. דייני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הבינו כי אין קייס של ממש, והחליטו להטיל על הקבוצה עונש של שני משחקים ללא קהל (ויתכן כי גם זה יבוטל בערעור לבית הדין הגבוה של ההתאחדות).
האמת, לא זו צריכה להיות הסיבה לנקיטת צעדים נגד בית"ר. אין כל חובה חוקית לכבד את זכרו של מנהיג פוליטי שגם אחר הירצחו נשאר דמות שנויה במחלוקת.
אפשר לדבר על חוסר טקט או טעם רע, אבל אין כאן כל עבירה לא על פי חוק המדינה ולא על פי תקנון ההתאחדות.
הסיבות שקבוצות כמו בית"ר צריכות להיות "פסולות חיתון" בספורט נעוצות בגזענותן ואלימותן.
אילו הדברים היו תלויים בי, קבוצה כמו בית"ר ירושלים היתה מסולקת מחיי הספורט של ישראל, אבל זו כמובן ציפייה של "שמאלן עוכר ישראל" שמבין כי כל עוד מדינת ישראל היא מדינת כיבוש ואפרטהייד, לקבוצות כמו בית"ר תהיה עדנה.
אזהרה מפקיסטן
פקיסטן נמצאת על סיפה של מלחמת אזרחים. מצד אחד מתנגדי הנשיא מהאגף הדמוקרטי, ומצד שני מתנגדיו המאוד אלימים מהאגף הדתי פונדמנטליסטי. הנשיא גנרל מושארף הכריז על מצב חירום, מעט מרסיסי דמוקרטיה שעוד היו נאסרו.
טליבאניזציה של פקיסטן היא סכנה של ממש.
פקיסטן היא מדינה גרעינית. כאשר מדינה כזו עלולה להישלט על ידי פונדמנטליזם דתי שידו על הדק הנשק הגרעיני, לא רק שכנותיה של פקיסטן נחרדות, כל העולם עומד וכוסס ציפורניים.
אנו עדים לסכנה האורבת לאנושות כתוצאה ממירוץ חימוש גרעיני. סין שראתה עצמה כמעצמה לא הסכימה לוותר על נשק גרעיני. הודו, שחששה מסין, פיתחה גם היא נשק גרעיני, ופקיסטן שחששה מהודו הלכה בעקבותיה. חד גדיא גרעיני. ההנחה כי הנשק הגרעיני לעולם יהיה בידיים אחראיות, לא היתה נכונה גם בטרם היות פקיסטן למדינה גרעינית (בוש כדוגמה) אולם עתה מתרחשת לנגד עינינו המחשה של הכרסום בנושא זה.
יש לכך השלכות ברורות גם לאזורנו. מה שקרה בפקיסטן עלול לקרות גם בישראל בעלת מאות פצצות האטום. ההנחה שישראל היא "מדינה שפויה ודמוקרטית" ולכן לא נשקפת סכנה מהרפתקה גרעינית שתופעל על ידי ממשלתה, ראויה לגישה ביקורתית.
תסריט לפיו תשלובת של אוהדי בית"ר, מתנחלי השטחים הכבושים בהנהגת רבניהם, הקהל הלאומני של תומכי יגאל עמיר, הימין הקיצוני בהנהגת חבר הכנסת אפי איתם והשר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן, יתפוס את השלטון בישראל וישלוט על נשקה הגרעיני של ישראל הכולל טילים המכסים את מרבית אירופה – תסריט כזה צריך להדיר שינה לא רק מאזרחים ישראלים שפויים, אלא מהקהילה הבינלאומית.
ישראל, ולא איראן, הכניסה את המזרח התיכון למירוץ חימוש גרעיני. מניעת נשק גרעיני מאיראן היא בהחלט משימה ראויה, אולם יש להשיגה לא באמצעות מלחמה נוספת, שתוצאותיה יכולות להיות הרסניות לכל האזור, אלא באמצעים דיפלומטיים, שיכללו במקביל גם צעדים לקראת פירוק חימושה הגרעיני של ישראל.
מדינת ישראל שמצוידת בנשק גרעיני עד לצווארה, היא סכנה שיש לנטרל בטרם יהיה מאוחר.

למוני יקים,
אינני חבר מערכת ועל כן אין לי מלה מה יפורסם ומה לא. גם אני נתון לא אחת במחלוקות עם המערכת על דברים שכתבתי, כאשר נדרשתי לשנות נוסחים או להשמיט קטעים. חברי המערכת יודעים את דעתי כי תמיד עדיף לפרסם, גם כאשר מדובר במי שחולקים עלי באופן חריף, כולל הטחת עלבונות.
ככלל אינני חושב שסותמים בגדה פיות, והראייה פרסום תגובותיך הלא מצונזרות.
כאמור לא רק מותר לחלוק עליי, אל זה מה שקורה בפועל, למעלה מ-50 אחוזים מהתגובות לטוריי הן כאלה שחולקות עליי ברמה כזו או אחרת של חריפות ועוינות.
הבעיה, מוני יקירי, שאתה לא חולק עליי, אלא סתם שופך חמתך על אשכנזים באופן גורף, כאילו כולם היו תמיד והינם חלק מהשלטון. לכן חשוב היה, בעיקר לנוכח העובדה שאינך מכיר אותי, להאיר כמה מפעילויותי, כדי שתדע שאין לי חלק ונחלה בנגישות השלטוניות נגד מזרחים, ערבים או אחרים. להיפך, בגלל פעילותי אני נימנה עם אלה שהשלטון נגש נוגש בהם, ושיוכי העדתי לא מציל אותי מידם הנוקשה.
לענין הגוף השלישי, זה היה ניסיון לבטא את ההומור הסרקסטי שלי, אבל כנראה שזה לא עבר, לפחות לא אליך. שכח מה.
כתב עמיחי: " אני מרגיש יהודי וישראלי בדיוק כמו פלסטיני שהגיע לפה בשנת 1900 לא’י מרגיש שייך לכאן".
באמת עמיחי אתה כתבת הרבה משפטים מטומטמים אבל עם זה התעלית על עצמך, קודם כל אם הוא היה פלסטיני איך עלה לא’י אולי הוא עבר מאזור שכן לפלסטינה אבל לא לא’י. באותה תקופה האזור כולו נשלט ע’י העותומנים והיו מעברים של פלסטינים עירוניים לאזורים שכנים ולהיפך וזו היתה תופעה טיבעית שאיש בר דעת אינו יכול להסיק ממנה מסקנות מרחיקות לכת כפי שאתה מנסה בדבריך, ומשוכמעני שחברך גדעון ספירו מארזי הלבנון יוכיח אותך על כך. בכלל האנלוגיה שאתה עושה בין מעברי שברירי אוכלוסיה טיבעיים באזורי גבולות בילתי מוגדרים לבין הפלישה הכוזרו/אשכנזית אין לה כל שחר בהקשר ההיסטורי/פוליטי נשוא הדיון, הכוזרו/אשכנזים באו ממזרח ומרכז ארופה תוך שימוש בטיעון של בעלות על ארץ לאור היתם יהודים שגלו ממנה לפני 2000 שנה, טיעון שיקרי לאור ההוכחות בדבר היותם תוצר גיורי של לפני 1000 שנים.
כתב עמיחי ; "צריך לפתור בעיות שקיימות כאן ועכשיו ולא לחטט בעבר של לפני למעלה ממאה או אלף שנה. זה עוד משפט מטומטם רק שתי שורות קודם דיברת על תחושת היותך יהודי שייך לאור מה שקרה לפני 2000 שנה ופה אתה מבקש שלא להתייחס למה שקרה לפני מאה או אלף שנה – אם זו לא שרלטנות אינטלקטואלית של מי שאין לו עומק היסטורי והגינות מינימלית בדיון אז איני יודע מהי הגינות בדיון.בקיצור אתה לא ברמת ויכוח לא בנושא זה ולא אחר רדידותך המחשבתית והשתלחותך בכל מי שמביא טיעונים רציונליים שאינם תואמים לאורח חשיבתך המעוות, מעידה עליך לא רק שאינך איש שמאל אמיתי אלא שאתה לוקה גם בסמול מוחני חסר תקנה.
אתה ברמה של רחל בית הלחמי האידישיסטית עם הקצף על השפתיים למראה כל פרענק שזז בסביבתה, איתה תוכל לנהל דיונים משמימים על האופן בו השפיעה מהפכת אוקטובר ההרואית על אורך שמלתה של הנסיכה דיאנה ערב מותה.
….בחורבן הציונות והשרלטנים המציפים את אתריה הסמולניים ננוחם.1900
למרות השצף קצף שתוקפים כאן את מוני יקים יש דברים שבהם הוא צודק ואולי בשלהם יוצא קצפו. הציונות היא תנועה אשכנזית במהותה והשתמשה ביהודים המזרחיים רק כאובייקט למלא צרכים שאשכנזים לא אמורים למלא כמו נישול פועלים ערבים מפרדסים שלצורך זה הובאו התימנים, הפעלת נמל בת"א על מנת לשבור שביתה של פועלי נמל יפו שלצורך זה הובאו סוורים יהודים מסלוניקי ובעיקר יבוא של בשר תותחים יישובי ליישב את המרחבים שנכבשו ב-48 מחוסר מיישבים אשכנזים שהעדיפו הגירה לארה"ב ולארצות אירופה ואפילו חזרה לפולין (רוב ניצולי השואה שאכלסו את מחנות העקורים).
יחד עם זאת צריך יקים לזכור שעוד לפני הבעייה המזרחית, קומוניסט או טרוצקיסט לא יכלו לקבל עבודה וגורשו מיישובים של השמאל הציוני עוד לפני וגם אחרי קום המדינה ע"י הממסד הציוני אשכנזי. דבר נוסף, שיוכם של האשכנזים לכוזרים הופכת אותו עצמו לציוני של "מזרחי הבית השני" באותם טענות שציונים משתמשים.
חלום הבלהות של הממסד הציוני-אשכנזי הוא שמזרחיים (בהכללה) יתקרבו לרעיונות שמאליים רדיקליים (שבמהותם הם אנטי ציונים) ולכן "הטיפול" שקבלו ואנונו ופחימה. יקים במודע או שלא משרת בדיוק המטרה הזו.
מה מנומק לך אצל מוני ??
המנגינה ערבה לאזניך ?! ?
אין( !!!) שום הוכחה אמיתית היסטורית .
זה פיברוק מארץ הפיברוקים.
שכתוב היסטוריה …….אשכרה : סילוף !
נ.ב. בהזדמנות זו
אם לא אמשיך בלהתייחס למענה הבא, עמך הסליחה . זה לא מחמת חוסר כבוד אלא מפאת
..עניין של זמן.. ( מנחם יקים , זה מקצועו. עיסוקו במשרה מלאה. מקווה שלא יערפל יותר מדי את ראשך ) צ’או , יקירי.
מר ספירו הנכבד !
שוב אתה לוקה באי אמירת אמת "והראיה פרסום תגובותיך הלא מצונזרות" ,אכן התגובות שמופיעות אינן מצונזרות חלקית , אבל מה עם התגובות שכלל אינן מופיעות , כמו אותה תגובה מפורסמת שלא הופיעה כלל בשל הטענה שכללה את המילים "רמאית"
ו "קללן". אבל נניח לצנזורע מישהו בעריכה הבין
שעשה טעויות וכעת המצב השתפר .
כותב ספירו : אלא סתם שופך חמתך על אשכנזים באופן גורף" , ברור שבמציאות הקיימת של 120 שנות קיומה של הגזענות האשכנזית, לא היתה כל תגובה של כוחות אלו או אחרים בקנה מידה שיסיר את ההכרח בהאשמה גורפת נגד כל האשכנזים כימין הנהנה ממערך הפריבילגיות המפלות לטובה את כל בני אשכנז שבכך הופכים להיות תומכי השד העדתי האשכנזי.
איני מדבר על תשלומי מס שפתיים למכביר בנוסח האנטישמי שיש לו חבר יהודי, אני מדבר על אקטיביזם פוליטי במטרה לשנות את מערכות יחסי הכוחות הפוליטיים הבין מעמדיים/עדתיים שהם בשורש הקונפליקט.
רחל בית הלחמי האומללה אני ממש מתחיל לדאוג לשלמותך הנפשית, שמתחיל להתברר לי שתמיד היתה על בלימה, וכעת מתגלים סימנים של היתדרדרות מדאיגה , כפי שנשמע גפ מפיהם של אנשים שמכירים את עברך.
שיא הטימטום שלך הוא בהצעתך לשלוח אותי לאסוף כספים ,באידיש "שנורר" כדי לנקות את השלטון הכוזרו/אשכנזי ממחויבותו לילדי שדרות, לא ברור לי מאיזו קומה נפלת בילדותך אך נראה לי שזו היתה לפחות הקומה העשירית ,כיוון שהנזק שנגרם לך הוא כנראה בילתי הפיך.
כשאני קורא אשה כמוך שכנראה מתהדרת בתואר "שמאלנית" כותבת דברים הזויים מעולמם של הגרועים שבפשיסטים, אז נופל לי האסימון ואני מבין מדוע ששת העשירונים התחתוניים בחברה הישראלית מקבלים חררה כשהם שומעים את המילה "שמאל" את כל כך סמול שחבל על הזמן.
לגבי שאר גבביך באמת חבל על זמני, אתן לך את העונש שתיקראי את התגובות שלך ותתביישי כעורת נפש שכמוך….בחורבן הציונות ושרלטני השמאל ננוחם.
דבריך המאזנים הם משב רוח מרענן אחרי דבריה ההיסטריים של רחל שאיבדה את שיווי משקלה הנפשי.
דבריך בדבר האכזריות שבה נהג בן גוריון נגד כל מי שלא הלכו בתלם שהתווה, כמו "גדוד העבודה"
ו "סוטי דרך" אחרים הם נכונים, אך אין בהם כדי ליצור סימטריה ככל שהיא כי אין בדיכוי זה את האלמנט הגזעני שקיים כלפי בני "מדינת כל ענייה הצבועה שחור".
אתה צודק בענין הציוניות של הפרענקים וזה משום שאנחנו בני המרחב השמי ,לא ייבוא מארצות הכפור
יהודי בית שני חלקם היו בני העם הפלסטיני וחלקם במרחב והתקבלו תמיד ללא כל צורך להקים יישות כובשת ומנשלת שהתגלמה בתנועה הציונית,
אחת המסקנות ההגיוניות שמתגבשות לאור 120 שנות סבל מהגזענות האשכנזית מצד אחד ומחוסר רצוצם ויכולתם של האשכנזים להגיע לפשרה עם הפלסטינים היא שיש לחדש את הברית ההיסטורת עם הפלסטינים הערבים,תוך חיסול האופציה של אחדות כלל יהודית אסונית מבחינתנו.
ציוני של "בית שני" הוא לא ציוני אשכנזי שבא לנשל עם אחר ממולדתו, ציוני של בית שני היה תמיד בציון והוא חלק מהציבור שמוכן להשתלב עם העם הפלסטיני על מיגוון הדתות שבו על בסיס דמוקרטי שיוויוני כפי שמגולם ברעיון העל של "מדינת כל אזרחיה".
הכוזרו/אששכנזים תעמוד בפניהם האופציה להגר לארצות שבהן כבר הטמינו את שלל הגנבות של 60 השנים האחרונות, או להשתלב באותה מסגרת של מדינת כל אזרחיה, לאחר שיחזירו לרשויות את כל מה שגזלו בשנות שלטונם…..בחורבן הציונות מנציחת העוולות ננוחם.
למוני יקים,
אתה מדבר על 120 שנות גזענות אשכנזית, אולם מסך כל תגובותיך מתקבלת ההשקפה שכל האשכנזים הם גזענים, וזו כבר לכשעצמה עמדה גזענית. אז יש לי חדשות בשבילך. יש שלטון גזעני,יש מדיניות גזענית ויש גזענים בכל שדרות הישוב , לאומיו, דתיו ועדותיו.
ובאותה מידה יש הלוחמים בגזענות ובשאר עוולות וגם הם באים מכל שדרות הישוב,ואני, כדי שלא תאשים אותו בגוף שלישי, נימנה עימם, ואני כמובן לא לבד, יש עוד רבבות כאלה. מה שחבריי ואני מנסים לעשות כבר שנים רבות הוא בדיוק זה – שינויים ביחסי הכוחות המעמדיים. עד כה ללא הצלחה מרובה, אבל כידוע לך מי שנאבק על עקרונות גדולים, צריך להיות מצויד במבט היסטורי, והוא יודע שללא אורך רוח אין טעם למאבק, כי שינויים כאלה מתרחשים כאשר התנאים בשלו, וזה טרם קרה אצלנו.
במקום לכעוס על אשכנזים, שלב ידיים עם הנאבקים לשינוי יסודי ובסיסי בחברה הישראלית, בלי כל קשר לשיוכם העדתי, לאומי, דתי או מגדרי.
ובנימה פייסנית זו אני מסיים את הויכוח איתך, משום שאני חושב שהבהרנו את עמדותינו היטב, כל אחד כמיטב יכולתו וכישרונו, ודומה שאנו מתחילים לשעמם את הקוראים בחזרה מעגלית על עמדותינו.
הנימוקים שאתה מעלה בדבר ה"לגיטימיות" לכאורה של המהגרים הערבים מתחום אחד של האימפריה העותמנית לתחומה האחר (ארץ ישראל) לעומת "אי הלגיטימיות" של המהגרים היהודים מאירופה לארץ ישראל מעמידה את כל השקפת עולמך באור מגוחך, מוזר, ואף גזעני.
הרי אם אין, לטענתך, לגיטימיות למעבר של מהגרים מתחום של אימפריה אחת לתחום של אימפריה אחרת, הרי שכל אןתם מהגרים מוסלמים המצויים היום באירופה אינם "לגיטימיים" משום שהם פלשו למרחב תרבותי "אחר", בדיוק כמו שפלשו היהודים (לטענתך) למרחב תרבותי אחר כשעברו מאירופה אל המרחב הערבי-מוסלמי-עותמאני.
ולכן – שוב על פי הגיונך המעוות – דינם של אלה כדינם של הכוזרו אשכנזים, וטענותיהם של לה פן וגזעני אירופה לסוגיהם צודקת בהתנגדותם ליסודות הזרים למרחב ולתרבות האירופיים – נוצריים.
הנ כי כן מתגלה – ולא בפעם הראשונה – פרצופך האמיתי: גזען שוביניסטי.
בנוסף לכך, אתה סותר לחלוטין את טיעונך שלך:
אם אכן לגיטימית הגירה פנימית בין חלקי האימפריה העותמנית, הרי שגם הגירתם של יהודי עיראק, סוריה, לבנון, מרוקו, אלג’יר, בולגריה, יגוסלביה, יוון, טורקיה, תוניס לארץ ישראל היא לגיטימית לעילא ולעילא, הלא כן?
"הנימוק" היחידי היכול לסתור את הלגיטימיות הזו היא הטענה שרק למוסלמים "מותר" לנוע ברחבי האימפריה העותמנית…
מוני קרידו מיו, השהות בגולת פריז לא עושה לך טוב- כל אותם קרואסונים שאתה אוכל, הבוז’ולה שאתה מגיר אל קירבך, עשן סיגריות ה"ז’יטאן"- עולים לך בבריאות. מוטב לך לשוב אל ארץ ישראל ולתרום את תרומתך ליישובה ולחיזוקה.
בבניין ציון ננוחם.
מוני יקים מביא נימוקים סהרוריים לחלוטין לאישוש התיאוריה המופרכת שלו בדבר ההגירה שבתוך תחומי האימפריה העותמנית:
הוא טוען שזכותם המלאה של המהגרים הערביים הייתה מוצדקת וחוקית, שכן הם היו חלק מאותה אימפריה ויכלו לעבור מחלקה האחד לחלקה האחר.
אבל אם הטענה הזו תקפה, הרי שגם המהגרים היהודים היו רשאים לעשות כן – לעבור מחלק אחד של האימפריה לחלקה האחר.
והם אכן עשו זאת בשנות ה50 , כשהיגרו מארצות שהיו חלק מאותה אימפריה – יוון, בולגריה, ארצות צפון אפריקה ועוד לחלקה האחר של האימפריה – ארץ ישראל.
מכאן, שחלקה הגדול של אוכלוסיית ישראל החי עימנו כיום אינו "פולש" או "זר" או "כוזרו אשכנזי", והלגיטימיות שלו לישיבה בארץ ישראל אינה פחותה מזו של המהגרים הערביים.
הנה עניתי לך במקום אחר על שאלתך איך הגיעו היהודים לארצות הכפור, אולם בחרת להתעלם פרט לתגובה תמוהה (נועה חזרה לאספסת). שזה הגיוני. הרבה יותר קל להמשיך לצווח "כוזרים! כוזרים!" מלהתעמת עם עובדות היסטוריות.
— קישור —
אותה תגובה מועתקת כאן.
השפל עצמך לויקיפדיה, למכון בן צבי, לכל ספר היסטוריה. למד את ההיסטוריה של עמך.
למד מתי היהודים הגיעו לאירופה.
יהודים הגיעו לאירופה עוד בתקופת בית שני. בתקופת האימפריה כל אזרח עשירי באימפריה היה יהודי. יהודים התיישבו ברומא ובחלקים אחרים של איטליה, ומשם נפוצו לצרפת, ספרד וגרמניה. תעודות מתקופת קונסטנטינוס (המאה ה-4) מעידות על קיומם של יהודים בקלן – עמוק בתוך מה שקרוי "אשכנז". גם לאחר התנצרות האימפריה החוק הגן על היהודים בתור "אזרחים רומיים". קרל הגדול וממשיכיו רצו למשוך יהודים לקיסרות הרומית הקדושה, ע"י זכויות יתר ליהודים ועד המאה ה-11 המילה "יהודי" והמילה "סוחר" הקבילו זו לזו.
עם הרנסנס של המאה ה-12 ועם עליית כוחן של הגלדות הוצרו צעדיהם של היהודים – כדי להיות חבר בגלדה היה עליך להיות נוצרי ולא הורשית לעסוק במקצוע אלא אם היית חבר בגילדה, ליהודים הותר לעסוק בהלוואה בריבית בלבד, הואיל וזה היה עיסוק שנאסר על נוצרים.
ב-1290 גורשו יהודי אנגליה.
הם זרמו לצרפת.
ב-1394 גורשו יהודי צרפת (הגירוש הסופי. קדמו לו גירושים ממחוז למחוז).
הם זרמו לגרמניה, ברובם (ספרד כבר לא היתה כל כך קורצת).
גם בגרמניה המצב לא היה זוהר, הואיל וגם בגרמניה הפרנסה הוגבלה בעיקר להלוואה בריבית, ובמחוזות מסויימים נאסר על היהודים לשבת.
לעומת זאת, נפתחה בפני היהודים ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – פולין.
פולין דאז היתה לא-אנטישמית בעליל, בהשוואה למערב אירופה (אם כי גם בה הונהג לבוש מיוחד ליהודים בתקופות מסויימות, כמו גם אזור מגורים מיוחד, וזה עוד במאה ה-13, לפני הנהירה הגדולה מאשכנז, קרי גרמניה).
שלטונות פולין ראו בדת עניין פרטי, וחוץ מהמלך, שחייב להיות קתולי, לא היו מגבלות דתיות בשום תחום, וכל ענף כלכלי היה פתוח בפני היהודים.
הנה איך היהודים הגיעו ל"ארצות הכפור והפוגרומים". אתן לך רמז נוסף: לפני היות היהודים בארצות הכפור והפוגרומים, לא היו בהם פוגרומים נגד יהודים.
תנוח דעתך, בניגוד למיתוס, גם תחת שלטון המוסלמים החיים לא היו כאלה יפים. אפליה, רדיפות, שמד ופרעות היו גם שם.
מוני ,
הסתכל בראי והשפל עיניך לפני שאתה עולב ומצליף על ימין ועל שמאל.
דברי אמת מבוססים ויציבים( לו כך היו דבריך ] אינם זקוקים לשצף קצף ,אלא שדבריך כל כך רעועים ..שאין לך אלא לעשות הרבה רעש ובשפה גסה בכדי שימשכו תשומת לב.להמתין למעט רוח גבית ..גם הארבה נישא ברוח …..!
עלוב , מוני !עלוב ודל..אין לך מה להציע . .הזייה עליה אתה בונה מגדלי קלפים , פתאם מישהו , מישהי ..מעיזים להגיב להראות.. המלך הוא ערום ..ואף לא חכם במיוחד.. ואז אתה משסה את חרצובות לשונך..שוב אותן מילים-" קבס", וכד’..אחלה. המשך. אתה יותר ויותר מוכיח בכך את אבדן דרכך..גם כששרכת אותה הרחק לניכר …
למרות חילוקי דעות קשים ,שיש לי איתך.
בסך הכול אני חושב,כי הצעתיך נבונה ,ויש להמשיך קדימה תוך חיבור האינטרסים המשותפים לשנינו
יש גבול לכל תעלול.
עכשיו אתה משחק איתי בדקדוקי עניות של "איך יתכן שאדם הוא פלסטיני אם הוא לא נולד בפלסטין"?
כבר המלצתי לך לא אחת לקרוא את ספרה של ג’ואן קולינס "מאז ומקדם" המסביר בצורה נהדרת שהזיקה של הפלסטינים של היום לא"י היא בערך כמו של הכוזרים.
צא ולמד לפני שאתה מפטפט על "שברירי אוכלוסיה", פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר.
לגבי שאר תגובתך – באמת חבל שאין כאן בגדה השמאלית "צנזורה לוגית" שהיתה פוסלת תגובות שכותב אדם שלא מסוגל לקרוא ולהבין טקסט קצר ופשוט מן ההתחלה ועד הסוף.
אני אסביר עכשיו לאט וברור:
התגובה שלי מורכבת משני חלקים, האחד הוא תשובה לגוף הטיעון (הכוזרי) שלך, ובו אני אומר שגם אם אתה צודק הרי שהזיקה שלי לא"י מספיק חזקה גם אם אני לא יהודי "מקראי". מספיק לי שאבותי מזה 1000 שנה בלבד (במקום 2000) ראו עצמם יהודים, זה הופך אותי ליהודי לכל דבר כולל הזיקה לא"י.
לכן הטיעון שלך לגבי אשכנזים=כוזרים הוא חסר חשיבות (דהיינו- לא רלווטני, קאפיש?)
הדבר השני שאני אומר הוא שאתה טוחן מים.
גם אם האשכנזים הם כוזרים הרי שאין לזה שום ערך פרקטי. זה סתם כלי שרת למי שהוא קנטרן וקטנוני ומחפש טיעונים להטיח ביריבו.
זה לא רלוונטי למרקם היחסים בין יהודים לפלסטינים ולא בין מזרחים לאשכנזים.
סתם בזבוז זמן ילדותי.
אלו שני הדברים שאמרתי:
1. גם אם אני כוזרי הרי שאני מרגיש ונחשב יהודי לכל דבר.
2. כל הדיון הכוזרי הוא ממילא חסר משמעות.
לא קשה להבין, נכון?
ודבר אחרון: בתגובתך אלי הראית שאין לך שום יכולת לנהל דיון. אתה עונה לגופו של אדם וכלל לא לגופו של טיעון, אתה משתלח, עונה בגסות ובוטות אלימה ומביע דעות גזעניות.
אני חושב שמקומך לא כאן בגדה השמאלית אלא באיזה אתר ימני חשוך.
סע ברכה והפסק להפריע לנו.
נ.ב. שים לב שעדיין לא הבאת שום מראה-מקום או לינק למחקר רציני בנושא הכוזרים והאשכנזים. מה קרה? נשכח מזכרונך?
מישהו בכלל זוכר שיש כאן דיון אינטלקטואלי? בטח לא אתה…
לא קל היה לי ללכת הערב לכיכר,ובכל זאת חשבתי שזו שעת רצון ,ושעת אחדות
לקחתי את הבויאריסט שלי, ויחד ירדנו לכיכר
להזדהות עם המאבק החברתי.
מה שלא ציפיתי היה "להאנס",מר רן ארז עלה לדוכן הנואמים וביקש לעמוד דקה דומיה…
לא למצב החינוך העגום..לא לעושק קבוצות חלשות בחברה… לא לרמת החינוך הירודה ..לעמוד דקה דומיה לזכרו של רבין.
מה זה הפסטיבל הלאומי הזה?..לא רוצה לעמוד לזכרו של רמטכ"ל הנחשולים…אדריכל ה"תשברו להם את הרגליים",כיבינמט שוב "נאנסתי בכיכר".
אז כנראה שטעיתי.
לגדעון ספירו שלום,
עדיין לא קיבלתי תשובה לשאלתי, ולומר על האמת, אני מאוכזבת קשות.
להזכיר לך ולגולשים השאלה הייתה מה על ישראל לעשות במידה ואירן תהיה מצויידת בנשק גרעיני.
בתגובתך הראשונה אמרת כי "צריך לגייס תומכים לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני".
בתגובתך השנייה טענת כי "נחיה באיזור השברירי הזה באימה עם כל הכרוך בכך"
ועדיין אין בדברים האלה משום תשובה כלשהי, או שאולי אתה מתכוון לומר שעל ישראל להמנע מכל פעולה גם כאשר ישוגר לעברה טיל אירני נושא ראש נפץ גרעיני?
תוכל להתייחס לנושא?
תודה מראש.
הדיון לא תם ולא נשלם.
אם אתה חש שנושא חשוב זה הנוגע למערכת היחסים בין למעלה ממחצית הציבור הוא נושא שמשעמם את הקוראים, הרי שזו תחושת בטן בילתי מוצדקת שלך לאור רצונך הגלוי שלא להתמודד עם הצורך שבחשיבות הנושא, עירפול ועימעומים ודימדומים הם שיטות ידועות של האשכנזים לדורותיהם, ברצונם להתעלם מנושא מסוים.
בחורבן הציונות ושרלטניה המאוסים ננוחם.
אתחיל בהערה לגבי העובדה המצערת שמעולם לא צירפת לינק לשום מאמר בדבר הכוזרים.
הכל רק דיבורים על ויקיפדיה ומאמרים שפורסמו כביכול ברוסיה.
אני מתחיל לחשוב שזה פרי דמיונך הקודח ותו לא,
לטיפולך אודה.
לגבי ההערות שלך על תגובתי, שהן די תלושות גם בתוכנן וגם בסגנונן:
1.כתבת ש "אם הוא היה פלסטיני איך עלה לא’י אולי הוא עבר מאזור שכן לפלסטינה אבל לא לא’י":
עוד לא ראיתי הערה קטנונית מזו, אני מניח שהבנת בדיוק את כוונתי ואתה סתם נטפל לסמנטיקה חסרת חשיבות
או שאולי אתה באמת קצת איטי בתפיסתך?
אמרתי שגם אם אני כוזרי הרי שהקשר שלי לא"י חזק ותקף, בוודאי לא פחות מהקשר של ערבי שהגיע לכאן (אבי סבו הגיע לכאן, עכשיו נחה דעתך?) לפני מאה שנה, זאת למקרה ואתה חותר לכך שהקשר של כוזרי כמוני לא"י "רופף" משהו
לעומת הקשר של פלסטיני.
2. לא הבנתי את הבעיה שלך עם האמירה שלי ש"צריך לפתור בעיות שקיימות כאן ועכשיו ולא לחטט בעבר" שהרי זה נכון ביותר!
כאן הסברתי לך מדוע הדיון הכוזרי (הלוואי ובאמת היה כאן דיון, אבל איתך זה קצת קשה) שאתה דבק בו הוא בכלל מיותר ולא רלוונטי.
אבל גם אם נתעקש לקיים אותו ותוכיח שאני כוזרי, אזי הטיעון הנגזר שלך בדבר החזקה על א"י אינו תקף (ראה סעיף 1).
אני מקווה שעכשיו נחה דעתך
ובכל מקרה יהיה עדיף לכולנו אם תרסן את לשונך המשתלחת.
עם שפה כזו באמת קשה להתייחס אליך ברצינות.
שלום לקוראי הנאמנים !
רק הבוקר החליט ארז החבנון גדעון ספירו כי יש לחתום את הדיון מכיוון שלטענתו זה נושא שמשעמם את הקוראים, וכנראה על רקע זה טרם הופיעו שתי תגובותי האחת לארז שבלבנון והשניה לזעימה במאמר על זליכה.
תודה לכם על תגובותיכם שמעמידות באור לא כל כך סימפטי את גדעון ספירו הטוען לא אחת לדברים שבלשון המעטה "אינם אמת".
לנועה האשמתך אותי בחוסר תגובה לקויה באמירת אי אמת משום שאילו עקבת אחרי המתרחש היית שמה לב לכך שהגבתי ובמערכת החליטו למנוע הופעת התגובות שלי , מין צנזורע עם הסברים צולעים. ביחס לדבריך על נוכחות והגירות של יהודים לארצות הכפור את שוב לוקה בדמגוגיה תוך שימוש בספרי תעמולה כוזרו/אשכנזיים , הסברים שיש בהם כדי לכמת אולי 1 אחוז מהפזורה האשכנזית של ערב מלחמת העולם השניה, כאשר האשכנזים היוו כ 90 אחוז מיהודי העולם.
יהודי בית שני התפזרו כ99 % מהם בארצות הים התיכון ושכנותיהן, ארצות בעלות אקלים מסוים חצי טרופי ומציאות פוליטית חברתית אוהדת ליהודים יחסית לשנאה ההיסטורית ליהודים בארצות הנצרות, אז איזו הוכחה הבאת בדברי הרברבנות הבילתי מלומדים שלך, הרי ברור שספרי הלימוד הציוניים ינסו להסתיר את חוסר ההגירה לארצות הכפור בכל מיני אמירות מעורפלות על קיום יהודי בארצות אלו תוך התעלמות מהאספקט הכמותי. את מזכירה את מלכי פולין שהזמינו יהודים להשתכן בממלכה הפולנית האם תוכלי לסבר את אוזני הארוכות ליהודי אילו ארצות הפנה הזמנתו זו ? האם הזמין את יהודי תימן או מרוקו ? האם הזמין את יהודי האימפריה העותומנית ? או שהזמין את יהודי רוסיה ,גרמניה והונגריה הקרובות שמבחינה יהודית כולם אשכנזים ואין לכך כל קשר לנושא הכוזרים ,כי אלו גם אלו מוצאם כוזרי היה.
העונש לנועה-לקרוא את התגובות המטופשות שלך 5 פעמים ולבדוק אולי נכנס שכל למוח.
לעמיחי הלוגי-תיקרא את התגובות של עצמך ותמצא את הכשלים הלוגיים שלך ואם יש בך יושר גם את השרלטניות הבלתי אינטלקטואלית שלך,
אתייחס לטיעון אחד שלך שבו אתה מנסה בשרלטניות אופיינית לגשר את גשר אלף השנים בין התגיירות אבותיך ליהודי בית שני.
בטיעון זה אתה אומר שכביכול עובדת התגיירות אבותיך מקנה לך אותן זכויות כמו ליהודי בית שני, טיעון שבעיני כל חוקר לוגיקה יתקבל בהרמת גבה בילתי מוסתרת בלשון המעטה.
אליבא ד’עמיחי אביר הלוגיקה מחר מיליון סינים יכולים להתגייר ומחר הם מקבלים "סל קליטה" עולים למועצת "פשע" ומקבלים דונם לראש לבנות וילה עם מפתחות לוולוו, נו בשם הלוגיקה של עמיחי הכוזרי יידחקו הפלסטינים יותר ויותר מאדמות מולדתם ע’י כל אדם בעולם שירצה לזכות מן ההפקר בזכות קורס התגיירות של 6 חודשים אצל רבני מועצת רשע. כי לפי הלוגיקה של הכוזרי עמיחי דין מתגייר מלפני 1000 שנה כדינו של מתגייר מלפני שבוע ולשניהם גם יחד מוקנות אותן זכויות שי לבני אדם ילידים שחיו מאז ומתמיד במרחב השמי.
לסופי יושקו ויעל תודה שאתם באזור תקראו ותחכימו, יש באזור רק גזענות אשכנזית כי היא שילטונית ובונת מערכת פריבילגיות על בסיס שייכויות אתניות ודתיות וזו הגזענות.
מטיבעם של הגזענים שכמעירים להם על הגזענות הקיימת הם משחקים אותה מייד בהפוך על הפוך ומאשימים את הקורבן בגזענות- משחק בזוי של שפלים וגזענים אטומים….בחורבן הציונות ומצדדי גזענותה ננוחם- כמו לא היו דברים מעולם
נועה
בכל הכבוד..לא הסברת כיצד עברו המסות מארצות החום לארצות הקור,והרי רוב היהודים ישבו באגן הים התיכון
יעל מחיפה
כמו חברתה רחל, הרבה רגש מעט תוכן
סופי
את טובה!
עמיחי
מוני לא טען שהינך יהודי סוג ב,ההיפך
ספירו
אתה צודק!הנושא אומנם לא גמור אך מתחיל לשעמם
לאלה מן הגולשים שהשפה הספניולית אינה שגורה על לשונם אתרגם את דברי: מוני ילדי הטוב, מה יהיה איתך?
ואנמק: כל אותה תיאוריה הזויה שמוני מנסה לשווק לנו (ללא הצלחה יתרה) נשענת על כרעי תרנגולת וזו מן הסיבה הפשוטה שגם הברית החדשה מציינת בפירוש שקהילות גדולות ורבות של יהודים היו פזורות בכל המרחב המזרחי של האימפריה הרומית כבר במאה הראשונה לספירה.
ב"מעשי השליחים מבקרים פאולוס והשליחים בקהילות יהודיות באיזמיר, באפסוס, בגלטיה, בסלוניקי, באתונה, בקולוסיה ובמקומות נוספים במזרח ההלניסטי
אבל מוני, מה לעשות, אינו נותן לעובדות לבלבל אותו וממשיך ללהג עך אודות איזה תהליך אלכימי מופלא שבו אותן קהילות היו "כוזריות" והפכו ליהודיות בתהליך גיור מסתורי שאין לו שום סימוכין במקורות היסטוריים. (מלבד במוחו הקודח).
מוטב היה למוני לשוב לארץ ישראל מן הגולה הפריסאית ולהרתם לבניין הארץ.
ובבניין ציון ננוחם.
למה אתה מתכוון בנשק גרעיני ישראלי באירופה? ישראל מחזיקה שם נשק? זה ממש חדש לי. איפה בדיוק?
קומוניסטים לא נרדפו כאן מטעמים גזעניים מה שלא כן מזרחיים ובכך אתה צודק אלא שזה לא הופך אותם למשתפי"ם של הממסד הציוני ולשותפים בגזענות נגד המזרחיים. אכן התנועה המרכסיסטית נגועה באירופוצנטריות אבל לא בדיוק קשור למזרחיים. אני אפילו חושב ששחרור המזרחיים צריך להיות ע"י מזרחיים כשם ששחרור הפלסטינים צריך להיות ע"י פלסטינים אלא ששם שיתוף הפעולה עם השמאל האנטי ציוני (כל זמן שזה לא מתייחס לאיסלם כאוייב) הוא אפשרי וגם קיים.
ציונות היא פסולה בכל היבט שלה וזכות אבות של מזרחיים הוא ציונות שודאי תדחה ובצדק ע"י הפלסטינים כפי שנדחתה הציונות האשכנזית. זכויותיהם של מהגרים שווה באופן עקרוני לזכויותיהם של המקומיים אלא שהציונים לא באו כמהגרים סתם אלא במטרה לנשל את הילידים ולבוא במקומם וזה "ההבדל הקטן" שכמה מגיבים מסרבים לעמוד עליו.
לסיכום, אם נגיע למדינת כל אזרחיה שזכויותיהם שוות גם "לכוזרים" יש בה מקום אבל "הנחמה" לא נראית כ"כ קרובה
דיברי ההתרפסות שלך לגדעון ספירו לאחר שהכניסו לך אותה בכיכר עם דקת הדומיה לזכר "מורשת רבין" הרוצח הנערץ על הסמול האשכנזי המצנזר באופן גזעני.
מה שעשיתי באתר הגדה הסימלית בחודש האחרון היה כדי להוכיח את המילכוד במתן אמון בסיסמאות האוניברסליות של הסמול האשכנזי הגזען, לא הייתה לי כל כוונה להתנחל באתר זה או אחר , יש לי אשה מרוקאית וילדים והם מעדיפים שאני איתם ולא עם המחשב. את שלי הוכחתי והצלחתי לחשוף את הפרצופים האמיתיים שמאחורי המסכות של אבירי המהפכות ,אתה התגלית כבוגד שפל המתרפס בפני השפלים שבגזענים יבושם לך ולאחרים.
כמו שצדקתי לפני 30 שנה כך אני צודק היום , אסור לשתף פעולה עם כל אשכנזי אלא אם הוא מקבל את התאוריות שלנו, וגם אז לבדוק בציציותיו , לבסוף תמצא שאין יותר מקומץ….בחורבן הציונות מנציחת העוולות הסמולניות ננוחם.
מוני היקר!
עדיין לא נולד מי שיכול להרים את עצמו ע"י משיכת שרוכי נעליו..
ספירו ואחרים כאן אינם האויב!!,אומנם כבדהו וחשדהו,אבל למה לא לשלב ידיים בנושאים אותם אנחנו חולקים. ובנושאים בהם אנחנו מסכימים.
נכון אכלתי אותה בכיכר,אבל מוני היקר,היו גם צדדים מוארים ,דיברו על מהפכה חברתית!,ועל עוולות חברתיות!,והייתה תחושה טובה וחיובית
אז למה לא? אני משוכנע שהיותי בכיכר מקרבת את המהפכה החברתית,ועדיפה על נאצות דיגיטאליות
אני מקווה שתחזור בך מהעלבונות,ותמשיך בתרומתך , לשינוי בחברתנו המסואבת
המאסות עברו מאיטליה לצרפת, לאנגליה ולגרמניה. משם – לפולין. אל תשכח שבשלב מסויים גם צרפת וגם אנגליה נהיו יודןריין.
את רוסיה נוציא מהמישוואה, הואיל ולא ישבו בה יהודים במשך רוב ההיסטוריה. הרוסים התפארו בממלכתם ה"יודןריין" וכשכבשו שטחים שישבו בהם יהודים (קרי – פולין, אוקראינה, ליטא) – קיבלו יהודים כנתינים בעל כורחם (בעל כורחם של שני הצדדים, הואיל וגם היהודים לא התלהבו כל כך מהשליטים החדשים), והגבילו אותם לאזורים מסויימים – אותם אזורים בהם ישבו (ע"ע תחום המושב).
לא מדובר על כאלו מאסות. רוב ההיסטוריה המספרים לא היו כל כך גדולים. האוכלוסייה היהודית במזרח אירופה גדלה כמו שכל אוכלוסיית אירופה גדלה, בחסות השיפור ברפואה במאות ה-19 וה-20, תמותת תינוקות קטנה יותר, במקביל עם משפחות גדולות, שהיו מקובלות מאוד במזרח אירופה.
אגב, לאורך כל ההיסטוריה היתה ניידות לא קטנה בין יהדות ספרד ואשכנז. לספרדים לא מעטים קוראים "אשכנזי".
וגם בולגריה ארץ לא כל כך חמה.
"העונש לנועה-לקרוא את התגובות המטופשות שלך 5 פעמים ולבדוק אולי נכנס שכל למוח."
מוני.
אני לא מתכוונת להגיב לך יותר.
אתה בזבוז זמן.
תשאר בטמטומך.
קודם כל יש לי ש שאני די גאה לשאת אותו, פנייתך לדברי בלי להזכיר את שמי יש בה גם חוסר כבוד וגם התנשאות מאיינת, לא מתאים לך !
לא אמרתי שהקומוניסטים או האחרים שנרדפו על רקע אידאולוגי הופכים מיד למשת’פים אבל תודה שהפוטנציאל לכך הוא ממשי ,שלא כמו אצל הפרענקים שאין לנו אופציה זו.
הארופוצנטריות או נכון יותר האשכנזוצנטריות של התנועה המרכסיסטית היא מכוונת יותר נגד הפרענקים מאשר נגד הערבים.וכדבריך יעידו על כך שקיים שיתוף פעולה עם המאבק הפלסטיני לעומת העוינות כלפי המאבק הספרדו/מזרחי.
הציונות כתנועה קולוניאליסטית כוזרו/אשכנזית פסולה אך אין גזרה שווה ל"כמיהה לציון" שקיימת אצל בני "מדינת כל ענייה הצבועה שחור" מזה 2000 שנה מה גם שאנחנו חיינו תמיד במרחב השמי ים תיכוני , לא הרי כמו הקולוניאליסטים צאצאי הגיור הכוזרי שחיו ביבשת מרוחקת ב"ארצות הכפור" והם אינם נכנסים למסגרת האוכלוסיה הילידית.
יותר מזה -הציונות האשכנזית השתמשה באמצעים טרוריסטיים כדי לסכסך ולקלקל את יחסי השכנות הטובה שהיו ליהודים בארצות ערב ודאגו לכפות את עלייתם בניגוד לרצונם ולאינטרסים שלהם תוך הפקרת רכושם במתכוון. כך קיבלו צאן ללא רועה וללא מזון כדי שיתפתחו יחסי תלות באשכנזים גוזרי הגורלות.
הפלסטינים מכירים בעוול שנוצר לספרדו/מזרחים ומבינים היטב שאנחנו קורבנות של אותה יד אשכנזית/ציונית מרושעת. יש לי יותר אמון בפלסטינים מאשר באשכנזים שמהם כבר למדנו שאין לנו הרבה מה לצפות מהם.
ולכן דעתי כיום היא שעלינו לנקוט מדיניות של "בדלנות" מאשכנזים במישור הפוליטי גם אם כיחידים וגם אם ארגונית. אף אשכנזי לא יוציא לנו את הערמונים מן האש אלא אנחנו בעצמנו , וכוחנו בבידודנו ולא בנפילות לפחיהם של צחי השפתיים ודוברי אחוות העמים והסולידריות האוניברסלית שדבריהם הם מן השפה ולחוץ.
….בחורבן הציונות האשכנזוצנטרית השנואה ננוחם.
מוני, מוני, מוני… רודף אותי יום יום בכל האתרים בהם אני מבקרת: הגדה, הארץ, מחסום…. מדוע לא תשקיע את זמן בכתיבה באתרים צרפתיים לאיזה חודש-חודשיים???
ובהתאוששות האטמוספירה ובהחזרה לאחור של אפקט החממה ננוחם.
ובאינתפידה המוסלמית בפרברי פריז ננוחם. ובמדיניות סרקוזי ננוחם עוד יותר!