הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-26 ביוני, 2008 12 תגובות

אנשי הימין הקיצוני פרצו הבוקר (יום חמישי) לגרסה בשפה האנגלית של "הגדה השמאלית" והוא מושבת לעת עתה.  בדף הבית של אתר השאירו הבריונים את סמל התנועה כהנא-חי, דגל ישראל והכיתוב "כהנא צדק", נוסף למלות ומנגינת "התקווה". הפורצים השאירו הודעה בדף הראשי שבה נכתב כי "האתר נפרץ עקב תכניו האנטי-ציוניים […] ישראל אינה חפצה באנשים כמוכם". כמו כן הציבו הפורצים תצלום של ילדים פלסטינים תחת הכותרת "רוצחים מלידה" ו-"איחולי מוות לכל הערבים".

מערכת הגדה השמאלית מגנה מעשה בריוני זה העולה בקנה אחד עם ההשקפות האנטי-דמוקרטיות והגזעניות של הימין הקיצוני בישראל. מדובר בפריצה מכוונת שנועדה לחבל בכלי תקשורת חשוב המציב פרספקטיבה ביקורתית וסוציאליסטית למתרחש בישראל, בשטחים הכבושים ובעולם בעידן הקפיטליזם הגלובלי. מדובר בניסיון חמור להשתיק את הקול השפוי והדמוקרטי. הפורעים לא יצליחו להשתיק את הקול שלנו. מאז עלה האתר לרשת לראשונה בעברית, לפני יותר משש שנים, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים להשתיק אותו, והיה ברור לנו שיהיו ניסיונות כאלה. על רקע הגזענות הגואה בישראל זה היה די צפוי. אנחנו נמשיך בפעילות ובשליחות שלנו ולא נפסיק לפרסם אותם תכנים חרף האיומים.

תגובות
נושאים: מאמרים

12 תגובות

  1. dor serfy הגיב:

    בסך הכל מי שפרץ לאתר הגדה השמאלית באנגלית צדק, כיוון שאם אתם מתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל, אז מדוע אתם יושבים כאן?

  2. זעזוע הגיב:

    מה שישראל לא מבינה הוא שאנשים כמו הכהניסטים לא חפצים בישראל. אם הם ישתלטו יום אחד על המדינה יהיו פה זוועות שלא היו מביישות את הרייך השלישי. ועדיין רוב האנשים במדינה הזאת לא מבינים שהם האיום האמיתי.

  3. שא הגיב:

    מדובר בילדים בני 16-18. האקרים פורצים לאתרים כדי להראות שהם יכולים. זה מעין ריגוש. הפורצים שהשחיתו את האתר באנגלית של "הגדה השמאלית" טרם הגיעו לגיל בו יש הם פועלים על פי תפישת עולם מגובשת. אני מציע לא לקחת את הדברים ברצינות ופשוט לדאוג שזה לא יקרה יותר. הרבה יותר מדאיג יהיה למשל לגלות שהשב"כ עוקב אחד האנשים הגולשים באתר.

  4. מה שנכון הגיב:

    ישראל באמת אינה חפצה באנשים כמותנו.

    הגיע הזמן לדאוג לאבטחה נורמלית.

  5. cutie הגיב:

    נמאס באמת מההשנאה העצמית שלכם ואני שמח שכמה ילדים האירו את עיניכם

  6. די לכיבוש! הגיב:

    הפריצה לאתר ‘הגדה השמאלית’ היא רק דוגמא אחת מובהקת של הבריונות הלאומנית הימנית הקיצונית האלימה, הגזענות הנפשעת והפשיזם המחריד והנתעב שפשה בארץ כאש בשדה-קוצים והוא תוצאה ישירה של המשך הכיבוש הנורא הנמשך זה למעלה מ-41 שנה, הנישול העושק הניצול, בניית והרחבת ההתנחבלויות והמאחזים, כבישי וגדר [חומת] האפרטהייד וכל הרעות החולות הנוספות.

  7. חיים ברעם הגיב:

    מדוע אתה מעלה דעתך שאנחנו זקוקים לרישיון מההיטלר יוגנד לבטא את דעתנו כבני חורין, כפי שמנחם בגין היה נוהג לומר?
    כמו בנושא התעבורה האווירית, האיפוק חייב להיות הדדי. תאמין לי שגם אצלנו יש מומחי מחשב מבריקים.
    אני לא יודע למה אתה מתכוון במדינה יהודית. חלק מהכותבים כאן מאמינים בפיתרון של שתי מדינות לשני עמים, האחרים התייאשו והם עתה דוגלים במדינה משותפת. כולנו מגדלים כאן ילדים ואפילו נכדים, ויש לנו אינטרס ברווחתם של כל תושבי האזור. רעיונות כאלה מרגיזים את הניאו-נאצים שחדרו לאתר שלנו, ונמצא דרך לטפל בזוהמה הפשיסטית שחדרה לאוויר שאותו אנחנו נושמים.

  8. מוני יקים הגיב:

    האם שקלתם להפעיל את האתר מפאריז, או לחילופין, מטורונטו?

  9. בני למפז הגיב:

    מוני רק עיוור יכול לחיות בצרפת ולדבר על ישראל הרי צרפת מדכאת את המוסלמים ואמונתם, בחוקים גזעניים אנא תתעסק בקרוב אליך.

  10. מיכאל לברעם – בעניין הזוהמה הפשיסטית הגיב:

    שירבצו בנישה שלהם – הם שם ואנחנו כאן ושלום על ישראל.

    הרי בכל התנהלותם יש זרות לרוח הארץ הזאת, הם מביאים תכנים חמוצים, חונקים, הרמטיים, המנוגדים לכל יופי ולכל עשייה בונה, לכל תנופה יוצרת. הם זרים – לא רוח הארץ החופשית הזאת שהקימה בעידן הקדום נביאי ענק שלחמו בשררה המסואבת והיטיפו לצדק חברתי באומץ ענק – תופעה ללא תקדים בעולם הקדום, בו הנביא היה שפן סופר השררה, מלחך פנכה של השילטון. לא רוח אדמתה ונופיה – אלא שבמילים מעופשות, חונקות אלה, המקפיצות בשגב שרירותי לדום שתיקה, הם נושאים את רוח העריצות והדיכוי של משהו זר, מדכא נשמה, רע, סאוב נשמה חמוץ ושונא חיים שצמח בין סמטאות אורבניות מזוהמות ומחניקות על רקע יצרי אמביציה נוקמת, ולא ברחבות הטבע, הקניונים, ההרים, הפריחה, נוכח הים. בנינו ועמלנו כאן מתוך חירות, זו איפיינה את עשייתנו והוויתנו – והנה משהו לא יצרני, מבאיש, בריוני-ניטפל-כספחת, מצמית המתחכך ומקבל שנור מאילי קזינו והימורים ונוהה אחרי איזה "רב" שרירים שהיה חקיין לא מוצלח של הפנתרים השחורים בארה"ב בשנות ה-60, ומעמיד את היהדות כולה על "תורת המקל הגדול" – חבוט במקל גדול במקום לשאוף לשלום ובנייה, המקל הגדול – שהינו רעיון של שבטים קניבליים ולא של היהדות, שהיציבה את "ואהבת לרעך כמוך" -אהבה ולא שנאה מעוותת.

    זה אפילו לא נאציזם – זה קפואיזם טהור – השמדת הרוח היהודית התוססת והבונה בטרור ופחד וסגידה מבועתת לכוח אדונים עריצים ואלימים – כפי שהקאפואים במחנות הטיפו לסגידה לאדונים פגנים ולקציני הס.ס. כאן הפגניזם זה סגידה לתשמישים וקברים וסמלי כוח בריוני, ועבודת אלילי בשר ודם כלפי כל ביריון שכונתי מטורף וקפריזי החל מברוך מרזל וכלה בכהנא.

    איזה חולירות היגיעו הנה להשמיד את רוחנו החופשית והבונה, והם מנסים בעלוקתיות ניצמדת לעפש את האויר סביבנו בדברים מבאישים ורעים.

    מיכאל שרון

  11. עידן סתיו הגיב:

    האמת היא שזה היה צפוי בשלב כזה או אחר. בכל מקרה תריך יהיה לדעת לאבטח את האתר טוב יותר על מנת שזה לא יקרה יותר שוב.

  12. עוזי הגיב:

    בבקשה לי אליכם אל תצנזרו, הבהרה אחת, אני לא מצדיק את ההתקפה על האתר שלכם. לא הייתם היחידים פגעו באתר באנגלית של הגדה מהסיבה שאתם לא מתייסים למצב מורכב יותר מימין-שמאל, שחור-לבן, העולם לא נותן הרבה קרדיט וזכויות ליושבי האזור פה, האירופאים מסתכלים עלינו כמו חיות הערבים ויהודים יחדיו,זו תפיסה אתנוצנטרית רווחת בעיניים מערביות. המטרה של כולנו, רגיעה, אתם גורמים יותר לגלי הלם באזור ונותנים כח לחגיגת הקיצוניים הפונדמנטליסטים הקיימת באזור ע"י הרדיקליות בדבריכם, צדק הוא לא תירוץ לקיצוניות כזו. בשביל יחס או בושה מהעולם אתם מציגים שיש גם "יהודיים נאורים" כמוכם, לא כולם
    רעים". אתם לא צריכים להתבייש בשבילנו במיוחד לא מאירופה,בעיניים מציאותיות רוב העם לא מסכים עם דעותיכם, זה לא הופך את כולנו לפאשיסטים. המערב לא שם על אף אחד חוץ מהאינטרסים העצמיים שלו. אירופה בטח לא מצפן של מוסריות לאף אחד פה,לא רק יהודים יטענו זאת, אין לעולם המערבי זכות לשפוט אותנו ובכלל את שאר עמי הסביבה, ההיסטוריה לא תשפוט אותנו אל תדאגו, לפני כן המערב צריך לפצות את האינדיאנים, האפריקאים, הצוענים, ההודים ובעצם את כל העמים הלא אירופאיים בעולםף כל העמים שהתעללו אנסו ושדדו במשך מאות שנים, הביאו לריחת המערב, לכן הוא מרשה לעצמו להיות מוסרי, הוא השיג את מטרותיו. אם אתם רוצים תיקחו את האשמה הזו עליכם, אבל אל תכניסו ותי למשוואה, אני מזרחי וכל אבותיי חיו במזרח מימי קדם, בשבילי המאבק פה הוא שבטי ולא מענינו של אף אחד, במיוחד לא של אירופאי צבוע ומעונב זו השורה התחתונה.
    קישור בנושא: — קישור —

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים