הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-4 בינואר, 2009 27 תגובות

את קבוצות הלאומנים, הימנים, הקיצוניים, הגזעניים והפאשיסטיים היהודים שהתגודדו מול הפגנת הענק של המוני המפגינים מן השמאל, שהפגינו במחאה חריפה על המשך המלחמה בעזה והטבח הנורא בתושבים הפלסטינים, ביניהם עשרות נשים, ילדים, קשישים חולים, נכים ואזרחים – אני רוצה לשאול?
 
כיצד זה שכחתם ונמחקו מזכרונכם לקחי השואה בגרמניה הנאצית בשנות מלחמת העולם ה-2 ואתם צועקים ומצווחים שאתם מייצגים את הרוב?

להזכירכם, גם בגרמניה הנאצית בתקופת אחד המשטרים האפלים והשטניים ביותר בהיסטוריה האנושית, היה לנאצים בראשותו של הצורר הנאצי, הפאשיסט היטלר, רוב מוחלט! מי שהתנגד – הושמד על-ידם וסופם, כמובן, ידוע לכל.!
 
את הלאומן הימני הקיצוני, הגזען והפאשיסט היהודי, שדחף אותי ממדרגות הסינימטק אמש, קשיש בן 75 מוגבל בהליכה, לאחר ניתוח ברגלו, אני רוצה לשאול: האם גם את הסבא שלך, יודו-נאצי קטן, דחפת למשרפות באושוויץ ובטרבלינקה בצורה כזו?
 
על אמילי עמרוסי, דוברת "ישע", הבוטה והמתלהמת, שפיה מלא גידופים וחרפות ומפחידה את אזרחי ישראל מחד ומעלה על נס את המתנחלים בשטחי הכיבוש, מטמטמת ושוטפת את מוחם של המאזינים באמירות פאשיסטיות-לאומניות-גזעניות מחליאות מאידך, רק ייאמר שדבריה מזכירים לי את התעמולה הארסית הנאצית של שר התעמולה גבלס. כמובן, שלא ניתן ולא יינתן פתחון-פה לשמאלן להביע דעות הפוכות מתנגדות למלחמת-הדמים הברברית, שנכפתה על אזרחי ישראל ע"י ממשלת-הדמים הישראלית, שתוצאותיה מי ישורנו.
 
וידיעה כלכלית לסיום: הבוקר דווח, כי הבורסה בת"א – מהנפגעות הקשות בעולם. והמסקנה? אלו המשקיעים החמדניים ביותר בעולם המהמרים על קרן הצבי בכספם של חוסכים בקופות-גמל לטווח רחוק וזוהי התוצאה לחמדנותם המופרזת שאינה יודעת גבול!

תגובות
נושאים: מאמרים

27 תגובות

  1. יובל הלפרין הגיב:

    בוגדים, מגעילים, מסריחים, נאצים, מטונפים, בוגדים, נאצים, לכו לעזה, איפה הייתם שמונה שנים, חוכמה לגור בתל אביב, נאצים, חולירות, חלאות, מחלות, זונות, נאצים, לכו לעזזזזה, נאצים, מזדיינים.

    זוהי תמצית דבריהם השקפתם של אלה שהפגינו מולנו בעד המלחמה עם דגלי ישראל.
    ככל שהיינו מעטים יותר כשחלפנו לידם, והשוטרים רחוקים יותר, כך הצעקות חזקות יותר, המגע קרוב יותר (הדגל "במקרה" מתנופף על הפנים).
    "השוטר בקרן הרחוב הפך לחוט האחרון שעליו תלויה הציוויליזציה", כפי שכתבה רוזה לוכסמבורג באחד ממאמריה על מלחמת העולם הראשונה.

    שום טיעון ענייני. שם התמודדות עם טיעון ענייני.

    האם המלחמה תמנע טילים?

    למה להכניס את באר שבע ואשדוד למעגל הלחימה אחרי כמעט 60 שנה של שקט כמעט מוחלט?

    למה לצפות לשקט כשאנחנו אוחזים את הפלסטינים בצוואר ומתעקשים על כך כמצב קבע?

    למה צה"ל הפר את הרגיעה ב-5 בנובמבר?

    אתם באמת חושבים ש"יצאנו מעזה"?

    ואם נבלע את בלוף ה"הגנה העצמי". האם תגובה לא צריכה להיות סבירה? יותר מ-500 נרצחים (כהתחלה) בגלל טילים ש-90% מהם לא פוגעים באיש? לא עדיף מיגון? תגובה לא יכולה להיות פשע מלחמה? אם אני יורה במישהו בתגובה על שהוא ירק עליי. הגבתי? כן. אני פושע? כן.

    אצל רוב הישראלים היהודים מוכי המיליטאריזם והגזענות האלימה השאלות האלה אינן עולות כלל. יש מלחמה, כולם שותקים ויורים. זהו.
    כשהשלטון עושה לך דו"ח כי נסעת באדום אז הוא "מניאק". כשהשלטונה לא מספקת את מבוקשך ברגע הראשון או מבקשת ממך לעמוד בתור היא "שרמוטה". אבל כשאותו שלטון שולח לך צו 8 בשביל להרוג וליהרג הם גיבורים, אמיצים, חכמים ובראש מעייניהם רק עתיד ילדינו.

    ה"הגנה העצמית" ו"אנחנו נזהרים ככל יכולתנו לא לפגוע באזרחים" ו"ניסינו כל שיכולנו שלא לצאת למלחמה" הם לא יותר מאוסף שקרים המכונה "הסברה ישראלית". די לשמוע את מפגיני הכחול לבן האלה כדי להבין שהאלימות טבועה בעומק תודעתם והגזענות היא לחם חוקם. להרוג להרוג להרוג. ולשתוק.

    זה הקולקטיב הישראלי דהיום. אם יציאה נגדו היא בגידה, אני גאה להיות בוגד.

  2. סוויצ’י – הגזמת לגמריי הגיב:

    אני לא בעד אלימות בכלל – אבל אני יכול להבין למה קיללו אותך ודחפו אותך . אחריי איך שאתה מתבטא …

    אתה יודע שגם את החמאס בחר רוב? והוא לא משטר לגיטימי בכלל שאתם מקבלים רק ביגלל הסיבה הזאת אז אם כבר אותו תשווה לנאצים .

    אתה לא תשווה את ישראל או היהודים לנאצים , זו רמה ממש נמוכה שרק אדם שלא מבין כלום בהסטורייה האנושית יכול להגיד .

    מלחמות יש בכל העולם – אוקי? ובמלחמות נהרגים אנשים – גם כאלו שנלחמים וגם כאלו שלא . ככה זה תמיד היה בכל העולם (כמה אנשים , חיילים … ו-אזרחים- שלא עשו כלום מתו במלחמות העולם אתה יודע?) וביגלל זה רוצים להימנע ממלחמות מלחתכילה .

    ההשוואה הזאת חולנית – אתה לא חייה לחזור בדבריך , אבל לי אין טיפה של כבוד לבנאדם שמגיע לרמה נמוכה כזאת . ישראל עושה מאמצים גדולים כדי לפגוע בכמה שפחות אזרחים . והעובדה היא שהרוב הגדול של ההרוגים היו טרוריסטים . שאגב השתמשו באנשים שלהם כמגנים חיים ביגלל שהם בעצמם חושבים שישראל מוסרית . אפילו אם היינו רוצים אי אפשר להמנע מזה לחלוטין – לא במלחמה מהסוג הזה . ולפעמים עם חלאות כאלה – האמצעי מקדש את המטרה .

    לפי החוק הבילאומי – חמאס עושה פשע מלחמה בדרך בה הוא מסכן את אנשיו !

    אז מספיק להפיל את האשמה רק על ישראל! מספיק להציג אותנו כרוצחים מטורפים – עד כמה שטוף מוח אפשר להיות?!

    ואם התגובה הזאת לא תפורסם – בזמן שמאמר שכזה כן , אני ברצינות אתחיל להחשיב את האתר הזה כמפיץ תעמולת שנאה , ולא כבמה פתוחה לדעות כמו שאתם מנסים להציג …

  3. אורנה לביא הגיב:

    יש הבדל כמותי ועוצמתי, אבל המאבד נפש אחת כאילו איבד עולם ומלואו. כשאני נזכרת במקרה שקרה לפני מספר שנים, כשחייל זרק רימון גז מדמיע לתוך בית שחלונותיו היו במקרה סגורים, ובמקרה היה שם תינוק – שבכה בקול רם, מה שגרם לחייל לדעת שיש תינוק בבית… היה תינוק. הוא נרצח, וזה הזכיר לי תא גזים, וזה הזכיר לי את הנאצים.

  4. ניצן אביב הגיב:

    לשני המגיבים הראשונים:
    אין לי ולו שמץ של כוונה לחזור בי מדברי!

    הטבח הנורא בעזה, בתושבים הפלסטינים, שהוא פרי הבאושים של ממשלת הדמים הישראלית הרצחנית וצבא הכיבוש הדכאני יירשמו לדראון עולם בדברי הימים!

  5. לניצן הגיב:

    טוב. תהיה לי בריא, אם אלה האסוציאציות שלך. אל תצפה לסחוף את ההמונים בישראל עם התנסחויות מסוג זה. ואל תצפה להסכמה. למעשה, אל תצפה שהתנסחויות מסוג זה יסחפו אפילו רבים בשמאל הרדיקלי.

  6. איתי הגיב:

    אני מבין את כאבך, אבל להשוות את היהודים שלא עשו דבר לנאצים באף שלב של המלחמה מלבד סופה, והריכוז והסנקציות הגיעו לא כתגובה או אפילו לוו בתירוץ שאינו גזעני ביסודו.

    למלחמה שהחלה כתגובה להתקפה.
    קיים מרחק שנות אור בין המקרים.
    אני מתנגד למלחמה וחושב שיש להוציא את הכוחות הצבאיים מעזה לאלתר!.

    אבל אני מבקש בכל לשון של בקשה, חזור בך מן ההתבטאות המוגזמת.

  7. אבי בלום הגיב:

    תמונה ראשונה – אני חתמתי על מכתב הסירוב שההביא את שרון (כן כן, יחד עם אי יווני עלום ) להחליט על היציאה מעזה. זה היה חלום של שנים לראות התנחלויות מפורקות וצהל יוצא מהמדמנה הזאת. אבל…תושבי עזה (הם ולא החמאס) המשיכו לרחוש שנאה ומוות.

    תמונה שנייה – אין לי סב וסבתא. הם הושמדו על ידי הגרמנים על שום היותם יהודים גם כשנמלטו מהם לפריז. גם כשלא קראו לגרמנים "בני קופים וחזירים" ולא הלבישו את אבי בן ה4 (שנותר יתום) באפוד פצצות והכריחו אותו לומר שהוא שאהיד.
    לך מר אביב רוצה אני לומר – הסר מהתבטאותך כל שימוש בעניין המשרפות. הראשונים שמשתמשים בקריאות נאצים הם מתנגדיך האידיאולוגים מהימין הקיצוני אבל שותפיך לרעיון חיסול מקום המקלט ליהודים.

  8. סוויצ’י לאואנא לביא הגיב:

    אפשר במיקרה קישור לכתבה או משהו שמתארת את המקרה שאת מזכירה עכשיו? עם החייל שזרק רימון גז מדמיע לתצוך בית עם תינוק (כמובן שבכוונה)

  9. ליובל הגיב:

    כן, זה זה. בדיוק.

  10. פועל שחור הגיב:

    לניצן אביב יישר כוח !
    אתה לא לבד- יש הרבה אנשים שנמאס להם מזה שמנסים לסתום את הפה עם דיבורים על השואה אבל לא מוכנים לקבל ולהפנים את הלקחים של השואה .
    והמתחסדים המשתיקים עושים למעשה אותו דבר שעשו לאבותיהם לערבים כי ערבים ופרענקים זה לא בני אדם .

  11. לפועל שחור הגיב:

    לידיעתך, בשואה נהרגו לא מעט "פרענקים", כלשונך. עבדתי בפרוייקט של ועידת התביעות. עברתי על המיקרופילמים – יש שם מיקרופילמים של טפסים שמילאו אנשים בשנות ה-40, עם סיום המלחמה. אתה לא רוצה לדעת כמו אבוטבול ואברג’יל היו באושביץ. וזה מבלי לספור את יהודי יוון, "פרענקים" כידוע, ש-90% מהם ניספו בשואה.

  12. אבי בלום הגיב:

    לאורנה לביא- ואם בתינוקות עסקינן. כלום לא העלית איזושהיא אסוציאציה הקשורה בהירצחם של פעוט ואחיו במיטתותיהם בקיבוץ מצר שתושביו רודפי שלום הם? זה מעשה שעשה לוחם חירות? מתוך מטרה לשחרר את אדמתו? לא זה לא שווה לאותה הגדרה בה כלול החייל הציוני משום שמדובר כאן על לוחם חירות שנקלע על לא עוול בכפו ליישוב יהודי ציוני בחשכת הליל וכדי להיחלץ בעור שיניו היה חייב לרצוח שתי פעוטות ןאמם.

  13. ליובל משירה הגיב:

    למה אין תשובות? בטח שיש!

    האם המלחמה תמנע טילים? – כן, אם נכסח אותם ולא נרחם על ילדים ונראה שחור בעיניים ולא נעביר להם "סיוע הומניטרי" ונראה להם מאיפה משתין הדג, אז לא יהיו להם טילים.

    למה אשדוד וב"ש בטווח? -כי אנחנו סתומים שיצאנו מעזה.

    מחזיקים בצוואר? מה חסר להם עברתי פעם בעזה וראיתי שם מלא וילות של עשירים. יש להם תאמין לי יותר מלי ולך.חוץ מזה אם הם יפסיקו את הטרור יהיו להם מה שהם רוצים.

    ולמה 500 נרצחים (יש הרבה יותר אגב) אתה יודע? כי חמאס אשמים שהם מפציצים מתוך ריכוזי אוכלוסיה והאנשים בחרו אותם אז שיאכלו את מה שהם בישלו.

    עכשיו לך תתווכח עם זה. אני אפילו לא מנסה.

  14. לשירה הגיב:

    זה ברצינות התגובה שלך?

  15. דן הגיב:

    העצוב בדבריך הוא שאתה מסרב לראות שאתה מתלהם, לאומן ואלים לא פחות מהאנשים אותם אתה מכפיש. הטיעונים שלך לא באים לפתור את הבעיה, אלא לפרוק זעם באופן אינפנטלי להחריד.
    אולי אם נלמד לראות את העולם בצורה שאינה כה בינארית, שאינה רק טובים-מול-רעים, נצליח להציל משהו מחבל הארץ המדמם הזה.
    בכל אופן, הדרך שאתה מציע, אם אפשר לכנותה דרך, היא, במקרה הטוב, דרך אל האבדון.

  16. שירה ליובל הגיב:

    כן, שמעתי את ה"תשובות" הללו.
    אבל אלה באות בשיחות אחד על אחד, או בפנייה לגורם שלישי ("הסברה, הסברה").

    בקבוצה של המפגינים כחול-לבן פועל רפלקס של יחידה צבאית. לא שואלים ולא עונים, וגם האנשים המתונים יותר נסחפים בתאוות הרצח.

    כן, אפשר וצריך להתווכח עם זה בשיחה אחד על אחד,
    ואפשר וצריך לחלוק על כך שיטתית בפנייה לגורם השלישי (כלומר, לשים לאל את ה"הסברה" הישראלית השקרית).

  17. לניצן אביב הגיב:

    להגיד לקשיש בן 75 שעבר ניתוח ברגלו, "האם גם את הסבא שלך, יודו-נאצי קטן, דחפת למשרפות באושוויץ ובטרבלינקה בצורה כזו?"

    זו האם-אמא של האלימות המילולית.

  18. אבי בלום הגיב:

    לניצן אביב- לא הבנתי מדבריך – האם התעמולה שהופצה באינטרנט בסגנון הדר שטירמר הייתה תעמולה אנטישמית כנגד יהודים או ישראלים- מכיוון שזה די נפוץ ברשת או שהמפיץ הוא אירופאי ידיד ישראל ומכוון כנגד ערבים ומוסלמים. בכל מקרה אשמח לקישור

  19. ניצן אביב הגיב:

    תגובה ל- סוויצי:

    ההצדקה שלך לאלימות הפיסית והמילולית כלפי, סותרת את דברי הפתיחה שלך שאתה "לא בעד אלימות בכלל" ומעידים על יצר-האלימות המתועב השוכן בקרבך ועל אפסותך ורדידותך.

    לא ממך, בעמדותיך המופגנות, הלאומניות הקיצוניות והגזעניות המחליאות, הפטרוניות, אלמד איך וכיצד להתבטא!
    ואני מחזיר לך את השאלה: "עד כמה אפשר להיות שטוף-מוח"?

    תעמולת השינאה הזוועתית-הארסית הישראלית-יהודית, שאין לה כנראה גבולות, שכל אמצעי התקשורת בארץ, פרט ליחידי סגולה, שותפים לה, עולה מדרגה מדי יום ביומו, עם התעצמות המלחמה והטבח הנורא בעזה ותעיד מצגת זוועה, שהופצה באינטרנט, כביכול ע"י אזרח אירופי, בסגנון ה"שטירמר" הנאצי, מתקופת מלחמת העולם ה-2.

  20. סליחה, זה היה יובל לשירה הגיב:

    אני כתבתי את התגובה האחרונה לשירה, ולא ולהפך.

  21. בחירות דמוקרטיות הגיב:

    אולי שכחתם אבל ההגדרה לשלטון דמוקרטי היא שלטון נבחר שבו אין אפשרות לשלול את זכות המיעוט ולכן החמאס (כמו היטלר) על אף שנבחר בבחירות אינו עומד בכללי הדמוקרטיה.
    בנוגע להרג ילדים ונשים. כמו שחייל צה"ל אינו יכול לבוא בטרוניה על כך שהאפוד הקראמי שלו נפגע מרסיסים, כך החמאס אינו יכול לטעון שה"אפוד האנושי" שלו נפגע. לכל היותר הוא יכול להחליף אפוד…אבל אז הוא יאבד לגמרי את יכולתו כי אז הוא כבר יצטרך כמו גבר להילחם בלי לצעוק "פשע מלחמה" על כל צעד ושעל…ועל זה נאמר בעקרונות לוחמת טרור…מה שלא תצליח לעשות בעצמך – יעשו בשבילך אנשי הצד השני, ומה שהם לא יצליחו – הילדים יעשו בשבילך…בקיצור – למרות שזה לא הצד החזק של ניצן אביב וחבר מרעיו- קצת היגיון וביסוס של הטיעונים לא הרגו אף אחד.

  22. יניב רוזנר הגיב:

    באמת, ניצן! איך אתה מעז?!
    איך אתה מעז לעשות השוואה לנאצים שגורמת לישראל/לישראים להיראות רע?!
    הרי אתה יודע את החוקים היטב:
    השוואה לנאצים מותר לעשות רק כשזה משרת את את האינטרסים של ההסברה (=תעמולה) הישראלית.
    למשל – להשוות את אחמדינג’ד להיטלר מותר; להשוות את החמאס בפרט או את הפלסטינים בכלל לנאצים מותר; להשתמש בשואה כדי לסתור טענות של אירופאיים מוסריים (רבים מהם היורשים הפוליטיים של מתנגדי הנאצים) כנגד מדיניות ישראל בשטחים – מותר; ולהשתמש בשואה כדי להצדיק מדיניות של טיהור אתני בשטחים מותר.
    מכיוון שישראל היא הנציגה הבלבדית של "העם" היהודי (למרות שרוב היהודים בוחרים לא לגור בה),
    ומכיוון שהשואה היא הנכס הפוליטי הבלבדי של "העם" היהודי (למרות שנספו בה גם שחורים, נכים, קומוניסטים, צוענים, הומואים וכן הלאה),
    מכן נובע שכל שימוש בשואה נגד ישראל הוא –
    הפרה של זכויות יוצרים,
    פגיעה בזכות הקניין,
    סיוע לאויב,
    חטיפת נשק מחייל,
    וכפירה בעיקר!
    שעל כולן אתה עלול לתת את הדין.
    ראה הוזהרת…

  23. אודיסאוס, לניצן אביב הגיב:

    1. האלימות שננקטה נגדך בהפגנה הינה מתועבת וראויה לגינוי ללא פשרות!, במדינה דמוקרטית יש לכל אדם זכות ביטוי, גם אם דבריו נתפסים על ידי בן שיחו כבלתי ראויים בעליל.
    2. אם התבטאת בהפגנה (ואיני יודע זאת בוודאות) באותה צורה בה אתה מתבטא כאן, דהיינו, מבול של גידופים וחרפות מתובלים במנטרות שדופות ואימרות פופוליסטיות, מה לך כי תלין על התלהמות הצד השני??? "טול קורה מבין עיניך". לך מותר ולהם אסור?, בהקשר זה נאמר "הפוסל במומו פוסל".

    3. ההשוואה והשימוש שאתה עושה בשואה הינם מקוממים ונשגב מבינתי מה אתה מנסה להשיג בזאת.

  24. לניצן אביב הגיב:

    האמת, קצת מפחיד להתעסק אתך, לנוכח האלימות המילולית הגסה והברוטלית שבתגובתך לאלה שחולקים עליך. הטוקבקיסט שהגבת לדבריו השתמש אמנם בשפה חריפה, המתבקשת לנוכח הנאצות שבמכתבך, אך עדיין לא חרג מגבולות הויכוח הסביר. מן הראוי היה שתשיב לו עניינית במקום לשפוך עליו קיתון של נאצות וגידופים. בכל אופן, כפי שאמר כבר מישהו כאן, אם אתה חושב שבתגובה כזו ובשפה הירודה שאתה נוקט במכתבך תשכנע מישהו בצדקתך – יבושם לך.

    לשם הגילוי הנאות – אני אינני "סוויצ’י".

  25. ניצן אביב הגיב:

    תודה ליובל הלפרין, ל"פועל שחור" [אין דבר כזה, רק: צדיק אחד בסדום של ימינו] וליניב רוזנר.
    לאבי בלום: אינני מוכן להפיץ את דבר-השיטנה הזה ברבים.
    ולמגיבים האחרים:
    תגובותיכם אינן ראויות לתגובתי.

  26. עוזי אורן ליניב רוזנר ואחרים הגיב:

    השוואות של הפלסטינים לנאצים נעשו אמנם מספר פעמים בעיתונות הישראלית, אך הן היו מעטות יחסית, וגם המעטות הללו עוררו מורת רוח ויוצריהן הואשמו בזילות השואה. (אגב, איני זוכר אף מנהיג ישראלי שדיבר על הפלסטינים במונחים של "נאצים". אם ידועה לך התבטאות כזו, נא עדכן אותי.)

    כיום הדבר הזה שייך לעבר, משום שהשימוש התכוף בתשפוכת הרעל שאתה וחבריך שופכים בחדוה כזו על ה"נאציות" כביכול של ישראל, כבר הפך לכל כך טריביאלי שההשוואה לנאצים הולכת ומאבדת את ערכה כ"זילות השואה" והופכת, בהפוך על הפוך, לזילות של הזילות. במלים אחרות – התרגלנו. כיום כאשר מישהו אומר על אדם מסוים "נאצי" הוא מתכוון בעצם למשהו כמו "ילען אביו" או שווה ערך לזה.

    בראייה היסטורית זהו תהליך מצער מאד, כי ראוי היה בכל זאת שהשואה תיזכר כלקח לדורות. אתה וחבריך עשיתם את השירות הגדול ביותר מאז ומעולם לגל של הכחשת השואה. רק לשם המחשה: כשאתה מתאר התעללות של חיילים בפלסטינים במחסום כהתנהגות נאצית, אומר לעצמו הבלגי או השוודי הממוצע "או! כעת אני יודע מה עשו הנאצים בשואה! היהודים יצרו חגורות נפץ ופוצצו עצמם באוטובוסים, מסעדות, בתי קפה ובתי מלון בגרמניה, ובתגובה הנאצים הקימו מחסומים והתעללו בהם". כאשר הסופר סרמאנגה יושב בבית קפה ברמאללה ומכנה אותה "אושוויץ של הפלסטינים", האם הוא מתכוון לומר שהיהודים באושוויץ ישבו בבתי קפה ושוחחו על ענייני דיומא? כך לפחות יסיקו הבלגי והשוודי הנ"ל.

    מבחינה לוגית, כמובן, "זילות הזילות" הזו עלולה להביא לבסוף לתוצאות הפוכות מאלה שאתם כל כך משתוקקים להן. ייתכן שעוד כמה שנים תצטרכו למצוא נשוא השוואה אחר, לאחר ששחקתם עד דק את השואה (אולי מחנות הריכוז של סטאלין, או הטבח שעורכים הערבים המוסלמים הסודאנים בדרפור?)

    כך איפוא, לאחר שכולנו התרגלנו, במאמץ לא קל, להגדרתנו כ"נאצים", תצטרכו אתה וחבריך להפנים את הגדרתכם כמכחישי שואה. אל דאגה. לכם יהיה הרבה יותר קל, משום ש: א. בטוחני שרובכם הגדול בכלל לא מבין על מה אני מדבר, ו-ב. אלה שכן מבינים איכפת להם כקליפת השום שהם מכחישי שואה.

  27. יניב רוזנר הגיב:

    צודק עוזי אורן, ואני חוזר בי מדבריי:
    מי שעושה זילות לשואה זה מי שמשתמש בה כאמצעי רטורי באופן לא ראוי; ולא מי שמבצע פשעים נגד האנושות בעזה ומפתח אידיאולוגיה שמבוססת על החלפת המילה "ארי" ב"יהודי" ו"יהודי" ב"ערבי".
    הבנתי נכון?

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים