הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-19 בפברואר, 2009 38 תגובות

ישראל טבחה בשלושה שבועות 1400 פלשתינאים, מתוכם למעלה מ-‏300 ילדים. 100 אלף איש איבדו את בתיהם. כל זאת ב-22 יום בין ה-27 דצמבר 2008 ל-17 ינואר 2009 בו הכריזה ישראל על הפסקת אש חד צדדית, לקראת כניסת ממשל אובמה לתפקידו. יום לאחר הכתרת אובמה, ובעקבות טלפון שנתן לאולמרט מייד לאחר הכתרתו (20 ינואר 2009), השלימה ישראל בבהילות את נסיגתה מהרצועה, ב-21 בינואר.

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/01/21/israel.gaza/index.html .


לכאורה, זה מספר קטן לעומת טבח חצי מליון איש בעירק (על פי אומדן "שמרני" http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html ) , אבל חישוב קצר* מראה את גודל הפורענות ומימדי הפשעים נגד האנושות שביצעה ישראל. מכיוון שהטבח האמריקני בוצע לא בשלושה שבועות אלא ב-6 שנים (מאז 20 מרץ 2003) , הרי שעבור שעור הקטל שביצעה ישראל עולה שאילו הטבח הישראלי היה נימשך כ-6 שנים ולא 22 יום, ישראל היתה משמידה בגובה שיעורי קטל אלה 137,500 איש.


אלא שעזה היא עיר נצורה ומאוכלסת בצפיפות איומה בת מליון וחצי איש, בשטח של 360 קמ’ מרובע, בעוד עירק היא רחבת ידיים – 437,000 קמ’ מרובע, ומונה 28 מליון איש.


בעירק יש פי 18.6 יותר אנשים מאשר בעזה ועל פי פרופורצייה זאת עולה שעל פי שעור הקטל של ישראל, ופרופורציית האוכלוסיות עזה-עירק, ישראל היתה משמידה 2.5 מליון בעירק ב-‏6 שנים **, ב-‏500% יותר מאשר ארה"ב, מתוכם למעלה מ-‏536 אלף ילדים.


אלה שיעורי טבח של רצח עם.


בנוסף, בניגוד לעירק רחבת הידיים, עזה הינה מאז אפריל 2006 במצור כבד, ויש בה אסון הומניטרי נימשך של הרעבה ומחסור בתרופות ומוצרי יסוד. בניגוד למעשי ג’נוסייד אחרים, בהם יש לאן לברוח, לבני עזה אין גם לאן לברוח. כל אלה מבליטים את גודל הסאוב של הפשיעה הישראלית נגד האנושות בעזה.


בהשוואה, במשך 8 שנים הרגו הקסאמים והגרדים 20 איש בישראל. מרביתם נורו כתגובות לחיסולים ממוקדים ומעשי טבח אזרחי כמו טבח חוף בית להיה ביוני 2006.


פרופ’ זאב צחור, מנהל מכללת ספיר בנגב אמר בראיון בתחילת 2008: "אם אין "סיכול ממוקד" בבוקר – אין ירי טילים אחה"צ. אמרתי לאלוף פיקוד דרום, בחייך, אל תתנו סיכולים השבוע – יהיה אצלנו סימפוזיון ורוצים כמה ימים חופש מקסאמים".


דוגמא למעשי טבח ללא כל פרובוקצייה הוא טבח 7 מבני משפחת רליה בחוף בית-להיה בראשית יוני 2006. הודא בת ה-12 נחרתה בזכרון העולם כולו צועקת בבכי יאוש נורא "יא יאבא" ליד גופת אביה בחול-הים הבתולי.


http://www.youtube.com/watch?v=5WaCJn4hdjc&feature=PlayList&p=0C2A3527B040FBFF&index=23 (אזהרה: סירטון קשה לצפייה)


מצטייר שהשילטונות בישראל מסתירים את האמת מהציבור ומהקהילייה הבינלאומית



מדד ה-Bloodiness כאינדיקטור למגמת איון/דהומניזציה


נגזרת מהנושא הצעת מדד לאומדני שיעורי דרגת הדהומניזצייה ומגמת האיון כמו גם הסיכון לאוכלוסיית מטרה מסויימת בחברה נתונה. מדד זה עשוי לסייע לאמוד את שיעור הברוטליזצייה, הכוחניות, חוסר הסובלנות והנטייה לימניות ולאומנות סמכותנית בחברות שונות (כולל בישראל) . הדבר מסייע להבהיר את עליית הימין החדה בישראל בעקבות הברוטליות והפשעים במלחמת עזה.


נכנה מדד זה איפוא מדד שיעור ה-Bloodiness . הוא משמש כאינדיקטור למגמת איון/דהומניזצייה בחברה נתונה.


מדד שיעור ה-Bloodiness בנסיבות מעשי איבה במשכי זמן קצרים ובינוניים יכול ככל הסביר להוות אינדיקטור טוב למדי לדרגת הדהומניזצייה של אוכלוסיית המטרה כמו גם למידת הדיספוזיצייה כלפי- והאיום הממשי הנישקף לאוכלוסיה זאת ולאוכלוסיות מטרה בכלל מצד חברה מסויימת (חברת המוקד).


כך למשל, היה מתאם חיובי גבוה בין דרגת ישום מעשי השמדה כלפי אוכלוסיות מטרה שונות אצל הנאצים. כך גם לגבי ארה"ב – מתאם גבוה בשיעור ההשמדתיות הן בוויטנאם, הן בעירק, והן כלפי אזרחים ביפן וגרמנייה לפני 60 שנה.


שיעור הבלדינס בישראל גבוה פי 5 מהאמריקני (יש כאן הבדל בדרגה, הגם שלא ברור שהשתנות היחס הינה לינארית) ושיעור הבלדינס בחברה הנאצית היה גבוה פי 6 מישראל. ואכן בישראל יש דרגה גבוהה של מרמס אנוש ועוינות צפה free-floating hostility גם בקרב בני אותה חברה, ומופעלת דהומניזצייה כלפי בני אותה חברה, הניתפסים כשונים במובן כלשהו על ידי אוכלוסיית המוקד.


———–


* הערה a: לפנינו חישוב השוואתי, בהקשר הרלוונטי. בנוסף וחשוב, מדובר בתהליך רציף בעל משך של שבועות ולא בארוע נקודתי כגון רצח של אדם יחיד או טבח מתפרץ של כמה אנשים בנקודת זמן נתונה. כשיש תהליך רציף במשך זמן מסויים, אפשר לחשב מגמות. מאידך, כשיש ארוע בדיד ונקודתי, אי אפשר לחשב ולזהות מגמות.


** הערה :b שיעור טבח היהודים של הנאציזם בשנים 1941-45היה 16 מליון בהשוואה לעירק. כלומר פי 3200% אחוזים מהאמריקנים (פי 32) ופי 640% מישראל. מדד זה שפיתחתי, הלוקח את עירק כ-BASELINE לסטנדרטיזציה נראה תקף וטוב.


———–


* מיכאל שרון הוא חבר אמנסטי הבינלאומי בישראל ובאיחוד האירופי

תגובות
נושאים: מאמרים

38 תגובות

  1. שאלה הגיב:

    האם המאמר מייצג את עמדות אמנסטי הבינלאומי בישראל ובאיחוד?

  2. פרופ’ נ. למיכאל שרון הגיב:

    אני כותב לך כממלא מקום זמני של עוזר המחקר שלי הסטודנט י., השוהה כעת בבית ההחלמה נוי-גייסטקרנק לאחר שנפגע בנסיבות לא ברורות (תגובתו האחרונה שהצלחנו לאתר (ב"תיקו אפס") היתה מבולבלת משהו, אבל הבנו ממנה שמעורבת בעניין איזו בדיחה על פרסים).

    כולנו מלאי הערכה לנוכח השיטה המדעית החדשנית שפיתחת לקביעת המתאם של מספר הנרצחים. בוודאי יעניין אותך לשמוע שאנו מקיימים כבר מזה זמן רב מחקר מקביל, אך מחסור בנתוני יסוד גרם לעצירת המחקר. לשמחתנו הנתונים שהבאת סיפקו לנו את החוליה החסרה להשלמת המחקר. לאור ממצאיך תוצאות המחקר מראות כי גורמי המוות של כלל תושבי כדור הארץ לאורך המאה ה-20 הם כדלקמן:

    השמדה בידי הנאצים – 15%
    טבח בידי הישראלים – 11%
    הרג בידי האמריקנים – 9%
    מחלות, כבוד המשפחה, תאונות דרכים,
    הומור על פרסים וכיו"ב – 8.5%
    מוות טבעי 56.5%
    סה"כ – 100%

    שלוש הערות לגבי התוצאות:

    א. העובדה שהישראלים נמצאים רק במקום השני בין גורמי המוות הפתיעה אותנו. מקריאת החומר שהגיע אלינו עד היום מן האדמה היינו בטוחים שהם יתפסו את המקום הראשון. אתה בטוח ששיטת החישוב שלך נכונה?

    ב. בהתחשב בנוכחותם המתמשכת של גורמי המוות מס. 2 ו-3 (ישראל וארצות הברית) מפתיע לטובה האחוז הגבוה יחסית של אלה שבכל זאת מצליחים להתפגר באופן טבעי בגלובוס שלכם.

    ג. התוצאות עשויות להשתנות באופן דרסטי בעקבות הנתון ששלח אליך הסטודנט י. לפני שנטרפה עליו דעתו, ואשר קובע שאילו נמשכה הלחימה בעזה 300 שנה היו הישראלים רוצחים שישה מיליארד פלסטינים, בעוד שהטבח הנאצי ביהודים הגיע רק לאלפית(!) של המספר הזה.

    שלך בנאמנות –

    גוסטב פ. נוקאאוס, פרופסור,
    דיקן הפקולטה למדעי כדור הארץ,
    אוניברסיטת המכתש הלמוריאני

  3. עוזי אורן הגיב:

    המדד שמפתח מיכאל שרון הוא מדד מוזמן לתפארת, שתפקידו היחיד "להוכיח" כי רק הנאצים היו פושעים גדולים יותר מישראל. מדוע "כשיש אירוע בדיד ונקודתי אי אפשר לחשב ולזהות מגמות"? משום שזה מאפשר למ.ש להתעלם ממעשי הטרור הפלסטינים נגד ישראל ומעשי הטרור של אלקעידא. אז כשפלסטינים רוקדים על הגגות בתגובה לרצח ילדים אין אפשרות לזהות מגמות בחברה הפלסטינית, אבל כשפגז תועה הורג משפחה בעזה מעיד הדבר על "מגמה" בחברה הישראלית.

    וזה עוד רק פרט קטן במסכת ההבלים הזו.

  4. יעקב בן דוד הגיב:

    עבודה מדעית מבריקה. ההמצאה של קנה מידה אובייקטיבי ואמין להשוואה בין חומרות הפשעים של האמריקנים, הישראלים והנאצים היא גאונית. כעת יש לגשת לשלב השני, הקשה הרבה יותר: להכניס למשוואה את כמות ההרוגים של סטלין, מאו צה טונג, פול פוט, מחתרת האופוזיציה האיסלמית באלג’יר, המוסלמים בדארפור ומלחמת השבטים ברואנדה – ולדאוג שגם כאן תזכה ישראל במקום הראשון.

    אכן, לפנינו אתגר מדעי לגמרי לא פשוט. אבל אפשר לסמוך על מ.ש. יוכל להתמודד גם אתו בהצלחה.

  5. יונאס הגיב:

    1. אם נחלק 42 שנות כיבוש לפי היחס העראקי נקבל 17.5 מיליון פלסטינים הרוגים, בהתחשב בכך שישנם 5-6 מיליון פלסטינים בכל העולם זה כבר רצח עם כפול 3 !
    אז מה זה מוכיח בדיוק?

    2. אם לדוגמא היו נהרגים 2000 אזרחים ישראלים מרקטות פתאום זה היה הופך הרג של מספר זהה של פלסטינים ל"יותר בסדר"? (כי זו המשמעות האמיתית של תלונות מהסוג של: "נהרגו רק 20 ישראלים").

    3. מבחינה מתודולוגית:
    א. ההשוואה בין ארה"ב בעיראק לבין ישראל ב"עופרת יצוקה" הוא פגום. צה"ל אחראי באופן ישיר ל-1400 הרוגים פלסטינים ואילו צבא ארה"ב לא אחראי לחצי מיליון. העראקים עשו יופי של עבודה בלהרוג האחד את השני.
    ב. למה לא לקחת את המספר הכולל של אבידות פלסטינים מ-67 או מ- 48 במקום?

    חוץ מלייצר כותרת ממש לא ברורה לי התכלית של הפסאודו מדע הזה. למרות שלא ממש הצליח לך הפעם, אני בטוח שעם עוד קצת מניפולציות על המספרים לישראל עוד יכול להיות שעור הרג גבוה מזה של הנאצים (אתה יכול לקחת את התקופה מחוקי נירנברג עד לליל הבדולח בהשוואה ל""עופרת יצוקה" לדוגמא).
    בכדי להגיע למסקנה שההרג בעזה מיותר אפשר היה להפסיק את הספירה של הגופות המדומיינות בשלב מוקדם יותר.

  6. משעשע הגיב:

    ברור ששרון הוא יהודי דתי אחרת אי אפשר להסביר את שיטת ההגדה של פסח שבה הוא נוקט – "רבי יוסי הגלילי אומר, מנין אתה אומר שלקו המצרים במצרים עשר מכות ועל הים לקו חמישים מכות…רבי אלעזר…אמור מעתה במצרים לקו ארבעים מכות ועל הים לקו מאתים מכות .." וכך הלאה.בתאוותו המטומטמת להוכיח שישראל בצעה פשעי מלחמה עושה שרון אקסטרפולציות חסרות שחר. למה להפסיק מר שרון – אם נחשב כמה ילדים וילדי ילדים מנעה ישראל להיוולד נגיע במהרה למסקנה שבהתאם לשעור הילודה חיסלה ישראל בדור אחד כ- 15 מיליון פלשתינים (2.5X6)והרי לך שהישראלים גרועים לאין שעור מהנאצים עצמם ומה המשטר הנאצי דינו היה חסול בכל אמצעי שהוא ודאי וודאי שאת ישראל צריך לחסל מהר יותר ולהוציא להורג את כל מנהיגיה והשלום השלווה החוק והסדר ישררו לעולם ועד אמן. הימין אינו צריך לנהל כל תעמולה. כל מה שהוא צריך זה לפרסם במודעות בעתונות את דברי ההבל של שרון ומובטח לו השלטון לעולמי עולמים ולו רק בגלל הסלידה שהשטויות הללו מעוררות אצל כל אדם הגון.

  7. מ.ש. מדד הבלדינס וריכוזיות שילטונית הגיב:

    ניתן לבדוק מתאמים בין מדד הבלדינס ובין מדד עומק הפערים בהכנסות בין העשירון העליון לשאר העשירונים ומדדי אוליגרכיות ריכוזית מאד אחרים. זו חברה שביטויי חוסר האונים היחסיים מתרגמים לשנאה קטלנית כלפי דמות "הזר". בחברה ברוטלית כזאת יש גם ביטויי "הלבנה" רבים למעשים ברוטליים כמו-לגיטימיים כלפי אזרחים וזרים באופן שיתיישב עם תחושת הסדר האזרחי (הלא תקין למעשה) שאוכפת האוליגארכייה, השומרת מגלישה לפרץ פשע, בריונות, ודימום פנימי של החברה. אתה חש מוגן כביכול מפגיעה קשה ברקמות גופך בחברה כזאת, אך המחיר הוא אי מוביליות קיצונית וחוסר תקווה. לכן פוליטיקאים ישראלים ותוכניות טלויזיה כמו "כוכב נולד" כה מרבים לשווק את המוצר הנקרא "תקווה" – אך זו תקווה להחלצות באורח פלא ובאחת ממצב ביש, ולא באמצעות עמידה בכללים סדורים כלשהם, כגון מצויינות בתחום העיסוק.

    מיכאל שרון

  8. מושון למיכאל שרון הגיב:

    התאוריות והחישובים שלך כל-כך הזויים
    עד שמרוב אפשרויות הפרכה קשה להחליט מהיכן להתחיל.

    כבר בהנחה החישובית שלך ש"אילו הטבח הישראלי היה נימשך כ-6 שנים ולא 22 יום" יש כדי למוטט את כל המגדל הזה שאתה מפריח באוויר,
    וזאת מפני שהמבצע הישראלי נמשך אך ורק 22 יום ולא 6 שנים, עובדה.
    התקופה הקצרה בה בחרה ישראל להתמיד במבצע בעזה (בניגוד לארה"ב בעיראק) היא ארגומנט ברור נגד התיאוריה שלך אבל אתה עושה תעלול חישובי ומאריך את המבצע הישראלי לתקופה ארוכה פי 100, ואז מסיק מסקנות.
    מעניין אם אתה גם מעז אח"כ לקרוא לזה "מדעים מדויקים"…
    עובדתית ישראל לא רצתה למשוך מבצע כזה שש שנים, גם לא שנתיים ואפילו לא חודשיים.
    בין שלל הסיבות לעצירת המבצע אחרי 22 יום היה גם הגורם ההומניטרי ומספר האבדות הגבוה בין האזרחים בעזה.
    כל ההסקה שלך לגבי "הרצחנות הישראלית" שגויה בבסיסה מפני שישראל העדיפה לעצור מהלך צבאי בין היתר כדי לא להגיע למספר האבדות שאתה מתאר.

    לגבי התגובה האחרונה שלך על "מתאמים בין מדד הבלדינס ובין מדד עומק הפערים בהכנסות בין העשירון העליון לשאר העשירונים ומדדי אוליגרכיות ריכוזית מאד אחרים" –
    זוהי כמובן עוד הזיה מבית מדרשך ש"במקרה" גם סותרת את המאמר שלך (והרי לא ציפיתי ממך לפחות מזה):
    לידיעתך ישראל מדורגת לפי מדד ג’יני (מדד סטטיסטי הבודק את רמת השוויוניות בחלוקת ההכנסות במדינה) בדיוק באמצע: מקום 63 מתוך 126 מדינות שנתוניהן הוצגו בדו"ח מ-2008.
    לכן לפי התאוריה שלך מחצית ממדינות העולם יותר רצחניות מישראל, ביניהן אגב נמצאת מכורתך סין.
    וכך ע"י העלאת תיאוריה שניה מופרכת אתה מצליח במ ידיך למוטט את התאוריה הראשונה המופרכת לא פחות לגבי ישראל כמובילת הרצחנות בעולם,
    כי הרי אם אנחנו במקום 63 במדד עומק הפערים בהכנסות, ומדד זה זהה למדד ה"בלאדינס" אזי יש 63 מדינות יותר רצחניות מאיתנו.
    מ.ש.ל

    אגב, אם לדייק בפרטים, אז לפי הכותרת של תגובתך התכוונת בכלל לקשר בין "ריכוזיות שלטונית" לבין רצחנות.
    זה מפנה אותנו מיד למדד הדמוקרטיה העולמי (Democracy Index) בו ממוקמת ישראל במקום ה-38 בעולם.
    כידוע דמוקרטיה עומדת בניגוד לריכוזיות שלטונית ולכן בניגוד ל"בלאדינס", לפחות כך אתה טוען בכותרת תגובתך.
    אם ישראל במקום ה-38 מבחינה דמוקרטית הרי שהיא המדינה ה-38 הכי פחות רצחנית, וזה בכלל לא רע.
    מ.ש.ל 2

    להבא תשתדל לרסן את בולמוס הכתיבה שלך ולא לסתור את עצמך בצורה כל-כך בוטה.

  9. ג’ו קלום הגיב:

    תהיות מתודולוגיות רציניות למר שרון:

    א. מדוע המדד משווה את כל שנות כיבוש עירק עם משך המבצע? מדוע למשל לא מושווה כיבוש עירק עצמו לעופרת יצוקה, או לחילופין משך כלל הכיבוש בפלסטין למשך כלל הכיבוש בעיראק?

    ב. מדוע הבייסליין למדד הוא עיראק? האם פשעי המלחמה האמרקאיים בעיראק הם הסטנדרט של פשעי מלחמה ועל פיהם עלינו לבחון את עצמנו? אם אנחנו טובים יותר מהאמריקאיים אז זה בסדר לבצע פשעי מלחמה? מדוע לא נבחר מספר אובייקטיבי של פשעי מלחמה סבירים במקום ההשוואשה לאמריקאיים?

    ג. מדוע מדד הבאדינס לא מחשב בתוכו תגובתיות? הרי לפי שיטתך גם בעלות הברית במלחמתם בנאצים היו זוכות לניקוד גבוה, ולחילופין גם הפלסטינאים של זמן אוסלו. והרי התקממות מול משטר רודני אינה שקולה לביצוע רצח עם משם תאוות דמים גרידא.

    ד. מדוע מדד הבלאדינס כולל רק הצלחות ולא כישלונות? הרי מה שקובע את מידת צימאון הדמים הוא הניסיון ולא רק היכולת. לראייה, אנו רואים את הנאצים כאיו ניסו להרוג את כלל היהודים, ולא רק כאילו הצליחו להרוג רק שישה מיליון. כנ"ל לגבי ישראל – ישנן כישלונות ורציחות פוטנציאליות שעליך להכליל במדד כדי לחשב את מידת דההומניזציה באופן מדוייק. כישלונות בביצוע חיסולים ממוקדים לא מיתרגמים לחפות מפשע!

    כעמית מתמטיקאי וחוקר, אשמח להסברים במהרה, כדי שאוכל לקרוא את מדדך יותר בקלות. תודה.

  10. מיכאל שרון הגיב:

    1) כתבתי שעם המצור על עזה באפריל 2006 חלה קפיצת מדרגה ברמת ההרג. עלייה נוספת היה מלחמת עזה. זאת ממש כשם שבין השנים 1933 -1940 היתה רמת ג’נוסייד זניחה של המשטר הנאצי, והיא עלתה בדרגה אחת עד 1942 בזמן הרציחות של האינזאצ’גרופן, ועלתה שוב מ-1942 עד 1945.

    2) מדוע עירק ניבחרה כ-BASELINE : בימינו אין עוד כמעט מחנות ריכוז אך זהו עידן של טבח באוכלוסיות. לכן בחרנו בטבח מתוקשר היטב ומתועד היטב במשך זמן די ממוצע למעשים מסוג זה כיום. רמת ההרג נישמרת באותה רמה פחות או יותר לכל התקופה, ללא מבצעי הרג מתפרצים.

    3) העובדה שישראל סיימה את הטבח כעבור 22 יום.
    אלא שמדובר במגמת איון אוכלוסיות בצד דהומניזצייה שלהם ברמת הרג מסויימת, ההולכת ומסלימה. ניתן איפוא לקחת גודל שולי המבט מגמה בנקודה כלשהי, בדומה למשיק לעקומת ההרג בנקודה מסויימת. ועדיין נידרשת לכך עקומה רציפה במשך זמן מסויים ולא נקודות בדידות. הראייה – כיום מדברים על מבצע נוסף בעזה, ובו בזמן מצטיירות מגמות דהומניזצייה כלפי פלשתינאים ישראלים.

  11. מושון בתגובה למאמר הגיב:

    אתה בעצמך ציינת בהערה a שיש להתייחס לתהליך רציף בעל משך ולא לארוע נקודתי, אז קדימה, בא נתייחס לכל העימות הישראלי פלסטיני ולא רק לארוע הנקודתי של המבצע האחרון.

    ל-1400 ההרוגים ב-22 ימי המבצע בעזה יש להוסיף 6537 הרוגים פלסטינים (לפי דו"חות בצלם) בתשע שנות האינתיפאדות הראשונה והשניה.
    תוספת זאת מקטינה את מספר ההרוגים ביום מ-63 (1400 מחולק ב-22) ל-2.4
    שהם 7937 הרוגי האינתיפאדות והמבצע האחרון ביחד מחולקים ל-3307, שהוא מספר ימי הלחימה בשתי האינתיפאדות והמבצע בעזה יחד.

    החישוב שעשיתי הרבה יותר מדויק מבחינה סטטיסטית משלך מפני שהוא מסתמך על מדגם הגדול פי 150 מהמדגם שלך! (תשע שנים לעומת 22 יום), והוא מקטין לצערך הרב את ה-Bloodiness הישראלי פי 26 בקירוב.

    אני מניח מראש כמובן שאתה מחשיב את שנות האינתיפאדה כשנות כיבוש בדיוק כמו הכיבוש האמריקאי בעיראק,
    ולכן תשע השנים הנ"ל לגיטימיות לחלוטין לצורך חישוב שעשיתי וזו שרלטנות וגניבת דעת מצידך שלא הכללת אותן בחישוב שלך.
    ציינת בעצמך שאתה מחשיב את ערך המצויינות בתחום העיסוק, כמה אירוני שדווקא אתה לוקה קשות ביכולתך לקבוע ולנתח מדגם בסיסי ופשוט כל-כך, ומציג לנו עקב כך שיעורי Bloodiness מוטעים לחלוטין.

  12. מפקד אוגדת עזה חושף את הבלוף: שום חמאס. מטווח על אזרחים הגיב:

    — קישור —

    "מאחר שהחמאס לא נלחם כמעט… הצבא השיג את יעדיו במהירות רבה מהצפוי".

    "הכוחות בשטח "דרכו במקום". ואולם, "כדי שלא יהיו סטטיים" המפקדים בשטח הורו לכוחות להמשיך כל העת בתנועה ובפעילות. יצוין כי רוב התקריות שהסבו נזק מדיני, כמו הירי לעבר בית העיתונאים, הפגיעה בבית הספר וכניסת גבעתי לשכונת אל-הווא, אירעו בשלב הזה של "דריכה במקום", שבו הדרג המדיני לא סיפק לצבא שום יעדים.

    מ.ש.

  13. למיכאל הגיב:

    רמת האלימות של הנאצים בשום פנים לא נשארה סטטית עד 1940. בפלישה לפולין כבר הופעלה אש רבה נגד אזרחים, בזאת שריפת כפרים שלמים ומעשי טבח עצומים.

  14. מושון למיכאל שרון הגיב:

    לא הגבת כלל לטענות שלי.
    סעיף 3 בתגובתך כמעט ולא אומר דבר, והקצת שהוא אומר סותר את דבריך הקודמים, כהרגלך בקודש.

    אגע בכמה נקודות:

    אתחיל בזה שהמושג "איון אוכלוסיה" אינו קיים, פשוט אין דבר כזה, ואם במקרה יש חיה כזו אז אשמח לתהות על קנקנה. איך אומרים? :
    please enlighten me

    מגמת הדה-הומניזציה עליה אתה מדבר גם היא אינה קיימת. אנחנו נחשפנו שוב ושוב לסבל של האוכלוסיה הפלסטינית בעזה במהלך המבצע, וגם לסבל שלהם (אליו אתה עיוור לחלוטין) תחת שלטון החמאס המחזיק בהם כבני-ערובה.
    אם כבר יש דה-הומניזציה הרי היא קיימת בתעמולת החמאס כנגד ישראל וגם בדבריך שלך בהם אתה מנסה נואשות ובניגוד למציאות להראות עד כמה אנחנו דומים לנאצים.

    המשפט הבא שלך פשוט לא הגיוני: "ניתן איפוא לקחת גודל שולי המבט מגמה בנקודה כלשהי, בדומה למשיק לעקומת ההרג בנקודה מסויימת. ועדיין נידרשת לכך עקומה רציפה במשך זמן מסויים ולא נקודות בדידות".
    אז תחליט – "גודל שולי" או "עקומה רציפה במשך זמן מסויים"?
    אבל האמת היא שזו סתם מכבסת מילים מטעמך שמטרתה לחמוק מהברור מאליו: כל שנות האינתיפאדות והמבצעים של צה"ל כנגד הפלסטינים הם המדגם האמיתי והגדול ביותר שניתן לעשות לגבי "הרצחנות הישראלית", למעשה זהו המדגם האולטימטיבי (אשר ממנו נגזר bloodiness ישראלי קטן פי 26 מזה שאתה חישבת), אתה יודע זאת בעצמך אחרת לא היית כותב את הערה a במאמר.
    אך בניגוד לכל הגיון ובפרט להגיון שלך אתה מנסה לקחת 22 ימים מאוד ספציפים ומיוחדים מתוך תשע שנים ולהסיק לפיהם מסקנה מדעית
    ואז למלמל משהו כמו "משיק לעקומת ההרג בנקודה מסויימת"…
    להזכירך, משיק לנקודה מעיד אך ורק על השיפוע באותה נקודה.
    נקודה.

    לבסוף ה"ראיה" שלך: "כיום מדברים על מבצע נוסף בעזה".
    אז בטח שמדברים, החמאס הרי ממשיך לירות על אוכלוסיה אזרחית אז אנחנו מדברים בצדק על מבצע נוסף.
    אגב, מסתבר שגם בחמאס "מדברים", אחרת לא היה ירי נוסף לעבר אוכלוסיה אזרחית בישראל,
    אז לפי אותו הגיון זו ראיה מובהקת לרצחנותו של החמאס כלפי ישראל.

    בסעיף 2 בתגובתך השתמשת בלשון רבים כאשר כתבת "לכן בחרנו בטבח מתוקשר היטב" וכד’.
    ובכן, הציבור מעוניין לדעת מיהו אותו אלמוני אשר שקד איתך ימים כלילות על בחירת עיראק כ-Baseline ל-Bloodiness ?

    נ.ב.: אשמח אם תתייחס לתגובתי מה-21 לגבי "מדד הבלדינס וריכוזיות שילטונית". לא מתאים לך לנטוש תאוריות כך סתם ללא הגנה.

  15. למיכאל שרון הגיב:

    כל השוואה בין ישראל לנאצים מופרכת מיסודה, וכך גם ההשוואה שלך כאן. לחלק מהכותבים והמגיבים כאן יש אובססיה פרוורטית להכניס את המשוואה הזו לכל משפט שלישי. הדבר אינו אומר מאומה לא על הנאצים ולא על ישראל, אבל אומר הרבה על מי שעושה את ההשוואה הזו. מילא אנטישמים ומכחישי שואה בגרוש, אבל יהודים בישראל? העיקר שאתם נהנים מזה.

    התירוצים שלך לבחירה דווקא ב"טבח" האמריקאי בעיראק כבסיס מעוררים חמלה. בשלושים השנים האחרונות התרחשו לפחות 5 מעשי טבח וג’נוסייד גדולים פי כמה (שהם מעשי טבח לשמם ולא הרג תוך לחימה כמו במקרי עיראק ועזה) שיכלו לשמש כבסיס למודל שלך, אלא שהם נעשו בידי "החבר’ה הטובים". אז למה להסתבך בעניינים מביכים כשאפשר לפמפם עוד פעם את המנטרה "נאצים = ישראל = אמריקה".

    שלא לדבר על העובדה שגם בעיראק עצמה רוב הנרצחים במעשי הטבח לשמם, שאת קורבנותיהם הכנסת למישוואה בתור קורבנות של האמריקאים, נרצחו בידי חבריך הטובים.

  16. המאמר על מנגנון הדיכוי של סטלין"באתר "הארץ" נוטרל. להלן קישור ב"מטמון" של גוגל הגיב:

    [בבקשה גרסה זאת]

    הכתבה ב"הארץ" נוטרלה בשלב זה, כלומר באתר הארץ אין עוד אפשרות לצפות במאמר, אלא בקטע התחלתי זעיר ממנו. למזלנו, ב"מטמון" של גוגל נמצאת הכתבה כולה:

    — קישור —

  17. מ.ש. אפאראט הג’נוסייד הבירוקרטי במלחמת לבנון ב’, עזה, ורציחות סטלין הגיב:

    [בבקשה גרסה זאת]

    זוועה בירוקרטית: היהודים בראש מנגנון הרצח של סטלין

    כתבה ב"הארץ": היהודים ששירתו בארגוני הדיכוי בברית המועצות של סטאלין
    — קישור —

    תגובה 53

    זוועה בירוקרטית. גם בישראל הבירוקרטייה מרושעת,אטומה, שרירותית

    וגורמת הרבה קטל אזרחי בדמות מחלות לב, לחץ דם גבוה, פגיעות במערכת החיסונית בגלל לחצים ושחיקה תחת התעמרות קשה, סחבת נימשכת וחוסר אונים. הפריעה במלחמת לבנון השנייה וטבח האזרחים בעזה, אינם אלא מלחמות שתופעלו בידי אפאראט בירוקרטי חסר נשמה, ציני והרה פשעים נגד האנושות, ממש כמו הבירוקרטיה האפרורית והמרושעת עד כלות הנוקטת בלשון נוהלים והליכים של הצ`קה, הנ.ק.וו.ד.ה ומשטרת ביטחון הפנים הסטליניסטית.

    מיכאל שרון

  18. מ.ש. אוי ביי, זעכשו גם המטמון של גוגל צונזר. מה יהיה? הגיב:

    והרי מדובר במאמר חשוב ומרתק ומאלף, אמנם קצת נוגד את הדוגמה הציונית, הגורסת שפי שבני הלאום היהודי, הם כולם כולם קורבנות חסרי ישע – כולם ותמיד,

    ולעולם, לעולם אפילו חלק מבני הלאום הזה, לעולם הם לא התליינים, זיכרו – רק הקורבנות, לעולם ותמיד וכו_לם. ואם הם קורבנות חסרי ישע תמיד, הרי תפקידה הקדוש של המדינה הציונית הוא לנקום את דמ הקורבנות חסרי הישע הללו.

    והנה, בא מאמר המראה שחלק מבני הלאום היהודי יכולים להיות גם התליינים, ועוד איזה תליינים, כאלה המעורבים בג’נוסייד איום בשיטחי בריה"מ בתקופת סטלין.

    כאן מופר טאבו ציוני, אז מה, איך לא יזעק חמס הצנזור, איך לא?

    ואז, הצנזור המאנייאק העלום,
    גם את גוגל מחק בלי מתום.

    אז מה זה הדבר הזה, יפה ככה? השארת אותנו יתומים ממידע חשוב.

    אך לא לדאוג, הדוד מיכאל גם כאן מצא עצה, בהבינו את ראש הצנזור, גיבה גם גבו, ועכשו זה באתר בארה"ב האובמסקית.

    הנה לפניכם רבותי, הקישור, הקישור, הקישור התקין. אז רוצו וקיראו – אין לדעת לעולם מה עוד יעשו המאנייקים האלה.

    — קישור —

  19. למיכאל שרון הגיב:

    אז מבצע סיני, תקיפת הכור בעיראק, ההפצצות על עזה, השמדת המנהרות בציר פילדלפי, הקמת הגדר, ובכלל הקמת המדינה היהודית, הם המשך לרצחנות היהודית המסורתית בבריה"מ. היהודים כמובן אשמים בכל. וחוץ מזה יש להם אף ארוך ובכלל הם מכוערים.

    ציטוט מתוך הקישור שלך:

    "העובדה שיהודים יוצגו במהפכה הרוסית בשיעור גבוה בהרבה מהשיעור שלהם באוכלוסייה שימשה בדרך כלל אנשים עם אג’נדה מסוימת, לרוב אנטישמית."

    האם הדוד מיכאל מזהה את עצמו במקרה?

  20. מיכאל שרון: סקופ היסטורי – השואה התאפשרה עקב הרישומים בקהילות היהודיות הגיב:

    מיכאל שרון: הצלחת הנאצים לבצע את השואה היתה בגלל הפנקסנות המקיפה במשרדי הקהילות היהודיות באירופה.

    להלן ממצאי חקירתי בנושא החשוב הזה:

    1) אף יהודי, גם לא חצי יהודי, גם לא נכד לסבא יהודי, גם לא יהודי ממשפחה מומרת לנצרות ששינו את שמם מאברהם רבינוביץ’ או שרה כהן, להלמוט וקלרה פרנקפורטר וצאצאיהם היינץ וגרטרוד, אף יהודי לא "התחמק" מהרישומים של הס.ס. של האוכלוסיה שהוגדרה כיהודית.

    2) כפי שהעליתי, ואתה רואה לנגד עיניך ברגע זה סקופ ענק היסטורי, הדבר התאפשר בגלל הרישומים המדוייקים והמקיפים במשרדי הקהילות היהודיות, שהנהלתם עברה בזמן השילטון הנאצי ליודנראט ששיתפו פעולה עם ה-ס.ס.

    3) בשום רשות עירונית ומחוזית וקהילתית באירופה לא ניתן היה להתחקות אחר היהודים באוכלוסיה. היו אלה תיקים ורישומים בארכיונים, בהם לעיתים צויין ליד השם "יהודי" ולעיתים לא, ובעיקר, נידרשת לעבור באופן ידני על מליוני דפים, ולהתחקות אחר השמות שלידם הופיעה הדת או המוצא "יהודי", "ייבריי" כשתכופות, הדבר לא צויין כלל, ופחות במדינות ליברליות כמו צרפת, הולנד וגרמנייה, ואף בולגריה ואחרות.

    4) אלא שפעילי הקהילות היהודיות טרחו במשך מאות שנים לאסוף רישום מדוייק וכולל על היהודים, כולל אלה שהתנצרו, כולל יהודים לרבעין וחצאין, כולל אלה שלא היה להם קשר לקהילה היהודית, וברחו מזיהויים כיהודים כמו מאש.

    הדבר שימש למטרות מגוונות, הן להפעלת לחץ להטבות על יהודים בעמדות רמות, הן לסחיטה של אישים רמים שטרחו להסתיר את יהדותם (באמירה שאם לא יעשו כך וכך – ייחשף בציבור מוצאם היהודי), הן להפעלת השפעות תוך איזכורי "סולידריות יהודית", הן ניסיונות להחזיר למרות הקהילה, וכיוצא בזה. לפי ידיעות שלא יכולתי לבדוק את אמיתותן, במאות ה-12 וה-13 נוצרה בספרד, בסיביליה, אינקויזיציה יהודית, ששימשה מאוחר יותר דוגמה לאינקויזיציה הדומיניקנית שהוקמה 150 שנה מאוחר יותר, תוך שימוש במודל האינקויזיציה היהודית. תפקידה של האינקויזיציה היהודית היה ליצור חרמות ולפעמים בחסות השילטונות היו להם סמכויות לחקירה ואילוץ בעינויים של יהודים לחזור ליהדותם, ולפעמים יכלו לבצע גם עונשי מוות. היה זה כלי חשוב להלחם המומרות, והם קיבלו את סמכותם מהרשות החילונית במדינה. אף במאה ה-17 אנו רואים את מנגנון החרם מופעל על אוריאל ד’אקוסטה ובנדיקטוס (ברוך) שפינוזה, כמקרים מפורסמים, אך היו אין ספור מקרים אחרים כאלה, פחות ידועים.

    5) פקידי הס.ס. אספו את הרישומים המדוייקים הללו ממשרדי הקהילות, וקידדו אותם לכרטיסי IBM במכונות IBM, על ידי IBM DEUTSCHLAND . גם המספרים שהוטבעו על הזרוע במחנות ההשמדה והעבודה היו מספרים שקודדו בכרטיסי IBM.

  21. מושון למיכאל שרון הגיב:

    זאת אומרת שהרצחנות היהודית/ישראלית עולה על זו הנאצית, ואכזריותה עולה על זו של האינקויזיציה?
    ןמה ההוכחות שלך? "ידיעות שלא יכולתי לבדוק את אמיתותן"?
    העובדה שהיה חרם על אוריאל אקוסטה…?

    גאוני, פשוט גאוני.

    אולי די כבר?

  22. אורנה לביא – למיכאל שרון – תיקון לכותרת הגיב:

    להלן תיקון משמעותי לכותרת המאמר, והתאמתה להגדרות המשפטיות של "הרג" ו"רצח":

    – 2.5 מליון – שעור הרצח של ישראל בעזה | מיכאל שרון

  23. למרינה פ. הגיב:

    מי שרצחו מיליונים בבריה"מ לא היו ‘יהודים’, אלא קומוניסטים.

    התליינים ממוצא יהודי, יהיה מספרם אשר יהיה, לא פעלו בשום צורה כ’יהודים’, אלא כנציגי הקומוניזם הרוסי. היחס שלהם ליהדות היה דומה ליחסם של הקומוניסטים ה’יהודיים’ בכל מקום למוצאם: התנכרות, זרות, איבה. האחראים לפשעים הנוראים שבוצאו בבריה"מ הם הקומוניסטים והמשטר שהם הקימו.

    זה שנמצאו כמה אלפי תליינים ורוצחים ממוצא יהודי בתוך אוכלוסייה של מיליוני יהודים הוא דבר עצוב, אך הוא לא שינה ולא משנה את העובדה שהיהודים בבריה"מ היו מיעוט לאומי מדוכא מכל הבחינות: מבחינה אישית, תרבותית, לאומית ודתית.

    הבעייה של רוסיה היתה שהיא נשלטה בידי משטר קומוניסטי רצחני שגייס את תליניו מכל מיני חוגים ולאומים, מאחד יותר ומהשני פחות.

    עד כמה ה’סטטיסטיקה’ כוזבת ומטעה תעיד העובדה שלא רק המס’ של אנשים ממוצא יהודי בין התליינים עלה על משקלם באוכלוסייה; גם מס’ האנשים שבאו למשל מהאינטליגנציה עלה על משקלם הסטטיסטי בחברה. האם בגלל זה נאמר שה’אינטליגנטים’ היו תלייני הקומוניזם?

    ההיסטוריון המוזכר במאמר לא מדייק בהרבה דברים. למשל: כשהוא טוען שמס’ היהודים בין קורבנות המשטר הסובייטי עד אחרי מלה"ע ה-2 היה קטן. הוא מתעלם מהדיכוי האכזרי של הציונים, הדתיים, ה’בורגנים’ היהודיים, האינטליגנציה היהודית, הסוציאליסטים היהודיים (מנשביקים, בונד וכד’). הוא מתעלם מהעובדה שמאות אלפי יהודים נמלטו כפליטים מהמשטר הסובייטי לחו"ל. הוא גם מתעלם מרבים שנרצחו באמתלאות אחרות, לאו דווקא תחת התווית ‘יהודים’. כך למשל בין רבבות הנרצחים בקאטין היו גם כאלף יהודים שנרצחו שם ע"י הנקו"ד בתור ‘פולנים’.

    וכמובן הוא מתעלם מהגירוש של מאות אלפי יהודים ממזרח פולין הכבושה ע"י בריה"מ בשנים 1939-41 לסיביר ולאזור הארקטי, מה שמוצג במיתוסים הקומוניסטיים בתוך ‘הצלת היהודים’ מההשמדה הנאצית. האמת היא שהם גורשו כמו מיליוני פולנים, בלטים ופינים לארצות גזירה שבה רבים מהם נספו בעבודת הכפייה, בקור ובמחלות ורבים הוצאו להורג ע"י הנקו"ד. האזורים שמהם הם גורשו נועדו לסיפוח לבריה"מ ולהתנחלות מאסיבית רוסית-קומוניסטית (כמו שאכן קרה באזור הבלטי, בקרליה הפינית ובשטחים הכבושים מפולין אחרי מלה"ע ה-2).

    האם הגיאורגים אחראים לפשעי סטאלין? הפולנים לפשעי דז’רז’ינסקי? העם של הקוזקים לפוגרומים של גדודי בודיוני? העם הרוסי לפשעי חרושצ’וב ואנשיו באוקראינה? גם העם היהודי לא אחראי לכך שיצאו מתוכו בוגדים וחלאות ששרתו משטר מפלצתי בארץ זרה.

  24. מרינה פ. הגיב:

    תודה למיכאל שרון על המאמץ לפרוץ את חומת השתיקה.
    ליהודים אכן היה חלק חשוב ומכריע במהפיכה הבולשביקית ובפשעים האיומים שבוצעו כנגד העם הרוסי והאוקראיני.
    חשוב לדעת על כך – בלי שום קשר למסקנות וללקחים שאנו עשויים להפיק מן המידע הזה.
    חשוב לדעת על כך ולו על מנת לכבד את זכר עשרות מיליוני הקרבנות בני העם הסלבי.
    הספר "המאה היהודית" שבו עוסק המאמר מלמד (בין היתר) כי היהודים מנו כמחצית מהחוקרים והתליינים ב-ЧК, כ-40 אחוז מהסגל הפקודי של НКВД מאז הקמתה ועד הדחתו של יגודה ב-37′, ורוב מוחלט של המפקדים במנהלת מחנות הריכוז ГУЛАГ שהיתה אדמיניסטרציה פנימית בתוך НКВД.
    נושא שלמרבה המצער אינו נדון בספר הוא שואת העם האוקראיני (Голодомор) שכ-80 אחוז מהאחראים לה (מפקדי НКВД באוקראינה הסבייטית ומפקדי "בריגדות ההלם" של הקולקטיביזאציה) היו יהודים.

  25. אלישע הגיב:

    הידד! נמצא יורש ראוי למוני יקים.

    ומר שרון, יש גם לי סקופ. אתה כותב "לפי ידיעות שלא יכולתי לבדוק את אמיתותן" ואז מפרט מעשיות סמי-אנטישמיות. אז עזוב- יש לי משהו הרבה יותר טוב. לי יש מקורות מהימנים, פרוטוקולים מפורטים של ישיבות של זקני הקהילה, מסמכים שפורסמו בכל העולם!
    אתה חייב להודות שזה אוכל את הסקופ שלך בלי מלח.

    "הצלחת הנאצים לבצע את השואה היתה בגלל הפנקסנות המקיפה במשרדי הקהילות היהודיות באירופה." – אני קורא את המשפט הזה ואני לא יודע אם לצחוק או לבכות.

    ומילה אישית לסיום- ברוב המוחלט של המקרים אני סולד סלידה עמוקה מהביטוי "אוטו-אנטישמיות", אבל בזמן שאני קורא את התגובה האחרונה שלך הסלידה נעלמת כלא הייתה.
    (פעם אחרונה)

  26. יוליוס למיכאל שרון הגיב:

    אוי, אוי, אוי, נו זה היה ברור שבסוף נגיע לזה שהיהודים הם האשמים האמיתיים בשואה.

    ועכשיו סקופ! יש לי כמה ידיעות (שלא יכולתי לבדוק את אמיתותן) בנוגע למגפה השחורה באירופה שקטלה למעלה מ-15 מיליון בני אדם (נוצרים!) בשנת 1347. רק תן רמז ואני שולח לך. אתה תלקק את האצבעות!

  27. פשקוויל למיכאל הגיב:

    רגע, אז בוא נחזור בבקשה לויכוח לגבי כוזריותם של האשכנזים וניזכר בזה שתמכת בעמדתו ההזויה והבלתי מנומקת בעליל של מוני יקים.
    עכשיו לפתע בסעיף 4 בתגובתך על הסקופ ההיסטורי אתה אומר ש"פעילי הקהילות היהודיות טרחו במשך מאות שנים לאסוף רישום מדוייק וכולל על היהודים".
    ובכן, אם רישומים מפורטים כאלה אכן היו מתוחזקים וקיימים אזי היה צריך להופיע בהם המוצא הכוזרי של יהדות אשכנז, לא?
    אם כך גם האשכנזים עצמם וגם הנאצים היו אמורים לדעת בוודאות שהיהודי אירופה אינם היהודים המיקראים אלא סתם עם נודד שמקורו ליד טורקיה. אבל דא-עקא, לא אלה ולא אלה היו מודעים לעובדה הזאת.
    איך אתה מסביר זאת?
    אולי אתה חושב שהיתה קנוניה אשכנזית-כוזרית-נאצית להסתיר זאת מעיני העולם?

  28. מושון למיכאל שרון – "אני רק שאלה" הגיב:

    למה שינית את כיוון תגובותיך (והתחלת ללהג על השואה ועל סטאלין) במקום לענות לשאלות שלי מה-21 וה-23 לפברואר?
    מה קרה?
    קשה לך להסביר בצורה רצינית מדוע פירסמת תואצות מדגם של-22 יום מתוך תשע שנים של לחימה?
    אתה מתקשה לסנגר על התיאוריה המופרכת לגבי הקשר בין ריכוזיות שלטונית ל-bloodiness?
    (ההתנערות שלך מדבריך בנושא הנ"ל עושים יותר ויותר רושם של פליטת קולמוס עליה אתה מתחרט קשות).

    אני לא מתפלא שזה קשה, ככל שגדל הבירבור כך קשה להסביר ולהוכיח אותו
    ןאז אין ברירה אלא לכתוב דברים כמו "ידיעות שלא יכולתי לבדוק את אמיתותן" או "ניתן איפוא לקחת גודל שולי המבט מגמה בנקודה כלשהי, בדומה למשיק לעקומת ההרג בנקודה מסויימת. ועדיין נידרשת לכך עקומה רציפה במשך זמן מסויים ולא נקודות בדידות".

  29. מיכאל שרון: מדוע ראשי היודנראט לא הישמידו את הארכיונים? לא קל לשפוט אותם במצבם אז הגיב:

    השואה בוצעה על ידי הנאציזם.

    אבל אני מבהיר איך לס.ס. היה רישום מדוייק כל כך שאף יהודי לא התחמק ממנו. והצבעתי על כך שהס.ס. הישתלטו על כמות הנתונים הענקית ביעילות בעזרת מכונות חישוב IBM וכרטיסים מנוקבים.

    IBM והשואה
    — קישור —

    הצבעתי על כך שהמספרים רבי הספרות על הזרוע במחנות ההשמדה היו לצורך ניקוב בכרטיסי IBM. אפשר לקרוא לזה הג’נוסייד הממוחשב הראשון בהיסטוריה.

    הדבר מסביר איך התאפשר ג’נוסייד ענק כזה תוך הבאת אוכלוסיה ספציפית, לא קלה לזיהוי, למחנות ההשמדה במזרח מכל רחבי אירופה תוך 3 שנים.

    ראשית, זה מה שעשוי לקרות כשנוברים בציציות אחרי מוצא אתני ודת מלפני דורות..

    שנית, ניתן לסבור כי ג’נוסייד יעיל וממוחשב זה, התאפשר ביעילות, במשך הקצר וההיקפים בו בוצע, לא במעט בגלל ש"פ של ראשי היודנראט, ברשותם היו הרשומות הללו. מדוע לא הישמידו את הרשומות הללו והיקשו על מנגנון הג’נוסייד?

    לא קל לשפוט את האנשים הללו כיום, במצב בו נימצאו אז.

    ראשית, כנראה הס.ס. הונה אותם. לא מסרו להם על כוונות הג’נוסייד. אך האמנם? וכי לא ידעו באמת? וכי ד"ר קסטנר לא ידע? שנית, ניתנה להם אשלייה של שליטה מסויימת על צאן מרעיתם (מוכר המקרה של ד"ר משה חיים רומקובסקי, "מלך היהודים" מגטו לודג’, שהנאצים איפשרו לאדמיניסטרצייה שלו אפילו להדפיס שטרות כסף לשימוש בגטו).

    שלישית, ניתן להם יחס מפלה לטובה, הם יכלו לזמן מה להנות מיחס מועדף מהצורר הנאצי, תוך תחושת חסינות ממוות והתעמרות, הם ובני משפחותיהם ומקורביהם.

    לא קל לשפוט את האנשים הללו כיום, במצב הביטחה בו אנו נימצא המעריך כרגע. וכי לא היו צפויים להם עינויים להם ומשפחותיהם, אילו הישמידו את הארכיונים הללו? חנה ארדנט בספרה "הבנליות של הרוע" מדברת בדיוק על כך, בבואה להסביר מדוע מספר כה קטן של אנשי ס.ס. ביצעו את השמדת המיליונים, ומדוע היהודים לא התקוממו.

    וכן, יש תעוד כי היה אמנם שיתוף פעולה בהיקפים לא קטנים מצד יהודים עם מנגנון ההשמדה:

    מכת משתפי הפעולה, המלשינים, והמתעשרים החדשים בגטאות:

    מגילת יסורין. יומן גטו וורשה – עדויות קפלן ורינגלבלום מגטו וורשה.
    — קישור —

    כאמור, לא קל לשפוט את האנשים הללו במצבנו כיום.

  30. למרינה הגיב:

    אז עכשיו את גם מאשימה אותנו בהולודומור? יש עוד איזה אסון נוראי שאנחנו אחראים עליו?

  31. רגע אחד… הגיב:

    זה לא אותו מיכאל שרון שהביא סקופ לפיו חזבאללה התנקשה בראש המוסד?
    תנו לי לנחש – הסקופ הבא – חברה אלמונית בשם נוקיה המציאה טלפון חדש המאפשר לדבר מכל מקום ללא צורך בחיבור ישיר לקו!!!

  32. לאורנה לביא הגיב:

    לדעתי צריך לשמור אותך כמו אתרוג, ואישית הייתי מעניק לך פרס ישראל בתור האדם היחיד על הפלנטה הזו שהצליח לתקן את מיכאל שרון לכיוון הקיצוני יותר.

    אז ישראל רצחה 2.5 מיליון אזרחים בעזה. מעניין. (יש הגורסים כי אוכלוסיית עזה אינה עולה על מיליון וחצי, אבל אין לנו כל ספק שמיכאל שרון הוא בר הסמכא האמיתי.)

  33. מילואימניק לשעבר: ברחתי מהארץ מייד אחרי המלחמה הגיב:

    אחרי שהמ"מ היכריח אותי לדפוק ילדים בעזה.
    חוץ מזה המדינה מתפרקת. יש כאן מלא חבר’ה
    שפוטרו בהיי טק בחודשים האחרונים. מפטרים בישראל את טובי הנוער, כל מי שיש לו קצת רצון וראש על הכתפיים, בורח לכאן.

    תשארו עם ליברמן דה וכצל’ה ושאר הזבל. מי שיש לו קצת מוח, לא יזחל מובטל במדינת כל מתנחליה הפארזיטים, בשביל שהשילטון שוב יסיט את תשומת הלב מהבלגנים עם תמרות עשן בעזה, גלעד שליט שהפוליטיקאים גוזרים קופונים על חשבונו, ושאר הטימטומים.

    שלום ולא להתראות ישראל דה.

  34. אורנה לביא לפשקוויל הגיב:

    רצח, לא הרג!

    הפירוש המשפטי הוא כדלקמן:
    הרג הוא גרימת מוות בלי כוונה מראש, ועם חרטה.
    רצח הוא גרימת מוות עם כוונה מראש, וללא חרטה.

    וההבדל בין המספרים אומר לי שאתה לא רואה בחומרה את מעשי הפשע הישראליים שלפני המלחמה האחרונה (עד כה).

    אני חושדת בך, כי הסתתרות מאחרי שם בדוי היא דבר מחשיד. יכול להיות שאתה חייל. אוי ואבוי. אולי אפילו קצין. אולי מסתערב, או סתם "משרת" בשטחים… וכד’…

    אני מקווה שאני טועה.

  35. פשקוויל לאורנה לביא – תיקון לכותרת הגיב:

    אם כבר תיקון "משמעותי" לכותרת של מיכאל שרון אז שימי דברים על דיוקם:
    "1400 – שעור ההרג של ישראל בעזה".
    ועל תגידי לי שאת ומיכאל שרון מעשנים את אותו החומר…

  36. ג’וקר למיכאל שרון הגיב:

    בוא נמשיך את קו המחקר שלך וההיגיון שלך, והפעם לגבי הפלסטינים. פוטנציאל ההרג של כל רקטה הוא בממוצע 10 אנשים. הפלסטינים ירו במשך 7 השנים האחרונות כ-8,000 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. חשבון פשוט יעלה שהפלסטינים הרגו באופן פוטנציאלי במשך 7 השנים הללו 80,000 אזרחים ישראלים חפים מפשע. נכון שזה לא 2,5 מיליון, כמו שאתה מייחס לישראל (בחשבון אבסורדי לגמרי, כפי שכבר נטען כאן, משום שאתה לוקח באופן שרירותי רק 21 יום מתוך 40 שנות כיבוש במטרה ברורה להגיע למספרים אסטרונומיים מופרכים), אבל מצד שני זהו מספר שיש לו יסוד ריאלי, משום שהוא מבטא פעולה מעשית וכוונה מעשית של הפלסטינים. הפלסטינים התכוונו, וביצעו פעולות, להריגת 80,000 ישראלים חפים מפשע, וזוהי כוונה אמיתית לרצח חפים מפשע, בניגוד לשקרים שאתה וחבריך מפיצים על "כוונות" ישראליות לטבח, שעובדות יפה מאד על אנשים בחו"ל שאין להם מושג מה קורה כאן, אבל כל מי שחי כאן (חוץ מכמה סהרורים) מבין היטב עד כמה הם רחוקים מן האמת.

  37. פשקוויל לאורנה לביא הגיב:

    ובכן, הטעות שלך היא זו: את לוחמי החמאס הרג צה"ל עם כוונה וללא חרטה ואילו את האזרחים הרג צה"ל ללא כוונה ועם חרטה.

    מכאן שלגבי האזרחים זהו הרג "בלבד", ואילו לגבי הלוחמים זהו כביכול רצח, ומדוע אני משתמש במילה "כביכול"? מפני שעל פי כל דיני המלחמה הריגת לוחם אויב תוך כדי לחימה אינה רצח וההורג אינו רוצח.

    השורה התחתונה היא שהמילה "רצח" לא תקפה בשום מקרה, לא לגבי לוחמים ולא לגבי אזרחים.

    ולגבי ההערה שלך: ובכן, אני קצין קרבי (היום במיל’) ואף שירתתי תקופה ביחידת מסתערבים, שלא לדבר על עשרות תקופות שרות בשטחים.
    פרסום התגובות שלי תחת פסבדונים אינו קשור כלל לעניין זה. ויותר מזה: אם הייתי כותב את שמי האמיתי ומישהו היה בודק את עברי הצבאי לפי שמי – הרי שהבעיה אצלו ולא אצלי וכנראה מדובר בחטטן משועמם, מה גם שאותו "מידע מפליל" לא היה יכול לשמש אותו לשום דבר.

    דעי לך: דווקא השרות שלי בשטחים חשף אותי לאמת של עזה ויו"ש:
    ראיתי היטב את תנאי החיים של הפלסטינים, את ההשפלה במחסומים ואת גזילת האדמות. ראיתי את התנהגות הפלסטינים, המתנחלים, החיילים, השב"כ, המנהל האזרחי, המשטרה הפלסטינית, אונר"א, מחסום watch, וכל גוף שעובד בשטחים.
    העובדה שלבשתי מדים לא הפריעה כהוא זה לאובייקטיביות שלי כצופה מן הצד, והתזוזה של דעותי שמאלה נבעה אך ורק מהכרת המציאות בה נכחתי בעצמי.

  38. אורנה לביא – לפשקוויל הגיב:

    ראשית אני מאד שמחה לקרוא שאתה איתנו כיום, ובלי קשר לעברך הצבאי.

    עכשיו לענין: הפצצות מהאוויר על אוכלוסיה אזרחית, שבתוכה נמצאים לוחמי האוייב (החמאס) היא טבח, וטבח הוא רצח המוני. תקרא את אחוזי החמאסניקים מבין ההרוגים. קרא את מספר מוסדות החינוך, הבריאות, התקשורת ושאר מוסדות השלטון שנפגעו. האם בהפצצת שוק, או בי"ס, או בי"ח, יש אפשרות להגעה להישג צבאי? לפגיעה בלוחמי האויב?

    רצח הוא הריגת מישהו שלא למטרות הגנה עצמית, או הגנת הזולת. האם המוני הבלתי חמושים שנהרגו "בטעות" (משהו בסביבות 40%) היו סכנה קיומית כלשהי למדינת ישראל? והרי החמאס נשאר קיים, והתחיל וממשיך להתאושש, והיתה רק הפסקה קטנה… עוד מעט תתחיל הנקמה שלהם…

    האם זה יביא לפתיחת מלחמה נוספת? ומה עם גלעד שליט? והאם יהיו עוד שבויים? האם לא נפסיק כבר לריב… מי התחיל… מי יהיה הראשון שיגיד "פוס", התעייפנו, בואו נפסיק לריב…?

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים