הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-13 במאי, 2009 8 תגובות

1. שהוא –בנדיקטוס ה-16-סתם תרח זקן, גוי, משכיל וחכם- תכונות הראויות לכול גנאי בתפאורה המקומית- ושיגיד תודה שלא כלאו אותו בתחנת המשטרה במגרש הרוסים בגלל שלא אמר בנאומו ב"יד ושם" את אשר ציפו ממנו ראשי תעשיית השואה המקומית.


2. שיו"ר הכנסת רובי ריבלין, שנראה בעת הטכס כמו מגילת איכה חתומה וכעוסה, הינו חסיד גדול של קבוצת בית"ר, שבשורותיה שחקנים ערביים וקהלה זכה לא מכבר בפרס ישראל על מפעל חיים אנטי-גזעני.

3. שיגיד תודה לשוטרי משמר הגבול, ולשאר גיבורי החייל העומדים על משמרת האומה, שנתנו לו לעבור במחסומים בין ירושלים לבין הגדה המערבית בלי לפשפש בבגדיו, באבריו ובכבודו. סביר להניח כי בעקבות היחס המופלא לה זכה הוא הורה לעוזריו לתרום כמה לירטות לליבי.


4. שדבריו גרמו אכזבה מרה לציבור גדול מקרב עולי ברית המועצות לשעבר, חלקם בעלי עורלה נוצרית כשרה, המוכנים לטרנספר צ’יק צ’ק את כול הערבים, כולל צאן מרעיתו, מארץ הקודש.


5. שיגיד תודה לאנשי משרד הפנים, בראשם טריבון העניים השר ישי, שאיפשרו למשפחת ישוע לשוב לנצרת אף כי נולד בבית לחם (אפשר ודבק בו משהו מהרשות הפלסטינית?), ואפילו הפך לנפולת של נמושות ברדת משפחתו למצרים מחשש לאיבחת חרבם של קלגסי הורדוס.


6. ושיש לו נקודת חסד גדולה: עתה, יותר מתמיד, יודע עתה כול זב מיקרופון בזכותו מהי טיבה ומשמעותה של המילה אכזבה.


7. שלא לשלוח את אחייניתו לשיחת ייעוץ עם יו"ר "יד ושם", הרב לאו. החרמן הדביק הזה עוד עלול לדחוף לה משהו משלו למקומות מאד אינטימיים בשם קדושת ישראל על פי הכתוב במסכת סוטה.


8. שלא להזכיר ולו בנשימה עצורה בביקורו הבא ב"יד ושם" את המונח השערורייתי נכבה. יו"ר המוסד, אבנר שלו עלול להמליץ בפני הסינוד הקדוש לפטרו לאלתר, כפי שאנשיו עשו למדריך שפירא שהעז לעלות על דל שפתיו מילה זאת בנוכחות קבוצת צדיקים צעירים מהתנחלות אפרת.


9.  שדבריו הנכוחים באוהל יזכור: "יותר מכול שמותיהם חקוקים לנצח בזיכרונו של האל. אדם יכול לגנוב מאדם את רכושו, לשלול ממנו הזדמנויות או את חירותו, אדם יכול לטוות רשת שפלה של שקרים כדי לשכנע אחרים שקבוצות מסוימות אינן ראויות לכבוד. ועם זאת, ינסה ככל שינסה לא יצליח לשלול מהזולת את שמו," אינם שווים כלום כי יש בהם אמיתות נשכחות. 

תגובות
נושאים: מאמרים

8 תגובות

  1. מיכאל שרון ליובל: אקסידנטאליזם ורולף הוכהוט הגיב:

    להבנתי מבחינת הכנסייה יש כאן עניין עקרוני, בשמירה על המסורת האפוסטלית (השליחית) בת 2000 השנה, שראשיתה במינוי של שמעון כייפא (פטרוס הקדוש) על ידי ישוע לראש כנסייתו, האפיפיור הראשון ("רעה את צאני"): : Stat crux dum volvitur orbis – "הצלב יציב בעוד העולם מתערבל וגועש" (המוטו של המסדר הקרטוזיאני שייסד ברונו הקדוש איש קולון במאה ה-11).

    אגב, לענייננו אנו, האיש גם פעל נימרצות להצלת יהודים, כל הכנסייה בפולין התגייסה בפקודתו להצלת יהודים, דבר שמסתירים מאיתנו. כמרים ונזירות רבים נישלחו לאושוויץ, שלא בדומה לפרוטסטנטים שנהנו מחסות המדינה הנאצית.

    ועוד דבר: היטלר אמר ב"שיחות עם ראושנינג" (ספרית רימון, 1941) שחלומו הוא יום אחד, לכנס לככר פטרוס הקדוש בוותיקן את כל ראשי הכנסייה, כולל האפיפיור, לבושים במיטב בגדי כהונתם, ולתלות את כולם במעמד פומבי המוני.

    אולי לא אטעה בהרבה אם אניח שהפקידים הממונים על תעשיית השואה בישראל, לא טרחו להתעמק בנושא פיוס ה-12, אלא צפו ב"הבימה" בתחילת שנות ה-60 במחזהו של רולף הוכהוט "ממלא המקום". זה מחזה חזק מאד הנישען על תמה פרוטסטנטית קבועה בת מאות שנים כלפי הכנסייה -"צביעותה החסודה".

    וכך ניקבעה לה העמדה הישראלית כלפי פיוס ה-12. אין בכך הרבה הסתכנות בחשיפת הדילטנטיות הישראלית, שהרי הכנסייה מאז וועדת הותיקן ה-2 רגישה מאד לנושא של רדיפת יהודים, מכה מאד על חטא ומביעה חרטה עמוקה נוכח רדיפת היהודים ההיסטורית של הכנסייה, וכך, כל דבר שיאמר נציג רשמי יהודי כלפיה יתקבל באפולוגטיקה, וכאשר הדברים לא נכונים בעליל – במחאה רפה.

  2. מיכאל שרון: לא בירוקרט. הוגה דעות וסופר מבריק הגיב:

    האפיפיור הוא סופר והוגה דעות מהמבריקים בדורנו. אל תוטעו מחזות האיש הקשיש. הוא כתב כמעט ב-10 אצבעות את הקטכיזם המחודש של הכנסייה הקתולית. כלומר את המסכת הדוקטרינארית של הכנסייה, המבוססת על כתבי הקודש. זאת בנוסף לספרים רבי השראה.

    אם עניין הקטכיזם נשמע לכם משמים או דוגמאטי (ושאר אסוסיאציות רופפות, כשעניין החשיבה בדימויים ואסוסיאציות היא מכת מדינה, הרווחת ביחוד בקרב האספסוף המשכיל הכמו ליברלי בישראל, שכינה עצמו בשנתיים האחרונות "סוציאל-דמוקרטי", ומאז מסע הבחירות של דוב חנין בשם אחר) , אז אין כמו מראה עיניים. להלן חלק מהקטכיזם המקוצר (הקומפנדיום של הקטכיזם) בתרגומי – זה טקסט ניפלא, מרומם, כובש, מלא השראה.

    קומפנדיום (החלק פותח) של הכטכיזם של הכנסייה הקטולית. כתב: קרדינאל יוזף רצינגר. תרגום: מיכאל שרון

    — קישור —

    — קישור —

  3. איתמר הגיב:

    מצער לראות שכל אנטי-תיזה שטחית לכל דבר ישראלי הופך מייד ללפיד בוער של הומניזם וחוכמה עתיקה (ראה בני ציפר בהארץ עם תגובה ברוח דומה להחריד לשלך).

    תזכורת לקוראים: האפיפיור הוא הומופוב, ריאקציונר ושונא נשים מקצועי, תיאולוג חשוך ופונדמטליסט קיצוני. כמו הרב עובדיה יוסף, רק עם שימלה סולידית יותר.

  4. שאלה הגיב:

    האם דרום אפריקה היתה קתולית? לדעתי היא היתה פרוסטסטנטית-קלוויניסטית. לא ברור מה תחום השיפוט של הוותיקן אם כן בדרא"פ.

  5. יוזף, רצינגר הגיב:

    מה בדיוק גורם לך לחשוב שהוא חכם ? מדובר בתרח, משכיל במידה די מוגבלת, אבל חכם ?

    יש סוג של הערצה מתבטלת כלפי האפיפיור, שרוב המהלך האידיאולוגי שלה מתואר בפוסט: האפיפיור, מהיותו קתולי שונא ישראל, מותמר ל"אחר" של הישראליות. ומכאן, בדהרה קלה: אם הישראלי הוא טיפש, צעיר, ובור, אז מתברר שהאנטי-ישראלי הוא חכם, זקן ומשכיל.

    האיש אינו חכם. אולי הוא בעל יכולות אינטלקטואליות מסוימות – בינוניות, לדעתי – אבל אין לו ובו תפיסות שבכלל מעניין לקרוא אותן. מדובר בפקיד.

  6. אשר זריהן הגיב:

    יפה מאד. אהבתי.

  7. יובל הלפרין הגיב:

    מזמן לא קראתי טור כל כך מצחיק, הלוואי שיהיו עוד כאלה שאתר.

    עכשיו, קצת ברצינות: ה"ניטראליות" הקתולית הידועה נותרה כשהייתה ומגעילה כשהייתה.
    זה קיים בכל הממסדים הדתיים, אבל בעיקר בממס-הממסדים הדתיים, הלא הוא הכנסייה הקתולית. ניטראליות של גוף בעל השפעה אינה ניטראליות, אלא תמיכה במי שכעת חזק.
    בנדיקטוס לא ניטראלי בעניין שימוש באמצעי מניעה או בעניין זכויות ההומוסקסואלים. הוא גם לא ניטראלי בעניין נכסי הוותיקן בישראל. אבל כדי לא להיות ניטראלי בעניין נכסי הוותיקן הוא צריך להיות "ניטראלי" בין הרומס הישראלי לנרמס הפלסטיני.
    כך אבותיו (הרוחניים) היו "ניטראליים" בשאלת העבדות, הקולוניאליזם, המלחמות וכו’.
    פיוס ה-12 הוא בעיניו "קדוש" כי עשה את הדבר הכי "קדוש": שמר על מסגרת הכנסייה ונכסיה בתקופה שבה כמעט שום דבר לא נשאר שלם.
    זה בדיוק תפקידן של הדתות המסורתיות: להעניק ממד של קדושה לסטטוס קוו.
    "תנו לקיסר את אשר לקיסר ותנו לאלוהים את אשר לאלוהים", הפרשנות הרווחת לפסוק הזה הייתה: לאלוהים לא אכפת מיהו ה’קיסר’ בארץ.
    בעידן המודרני מצאו לזה אפילו שם: "אקסידנטיאליזם". ההיסטוריה האנושית היא סידרה של "תאונות", הכול במקרה, ולכן מה שנותר לנו זה לשמור על הכנסייה בתוך מערבולת ה"תאונות" הללו.

    זה כמובן לא רק הקתולים,
    זה האורקל בדלפי שיעץ לערי יוון להיכנע לפרסים.
    זה הרבנים האורתודוכסים בבילטמור ש’לא הייתה להם דעה’ בשאלת העבדות (היה רב רפורמי אחד שגינה אותה וגורש מהעיר).
    זה אנשי דת מוסלמים ונוצרים ביפו שבבחירות המקומיות ב-2003 קראו להצביע לחולדאי, כנראה לאחר שהבטיח להם שמסגדים וכנסיות הוא לא יהרוס.
    זו ה"כנסייה הלאומית" (הלבנה) בדרום אפריקה שלאחר שהאפרטהיד נגמר קבעה שהאפרטהייד היה פשע נגד אלוהים.

  8. מיכאל שרון: זה מבריק וגם מדליק, אבל יש קטע יותר מצחיק הגיב:

    האפיפיור נתבע על גזילת המנורה
    — קישור —

    ברוך מרזל ביקש צו עיכוב יציאה מהארץ לאפיפיור:

    "פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל הגישו (יום ב’, 11.5.09) לבית משפט השלום בירושלים קובלנה פלילית פרטית נגד האפיפיור, בנדיקטוס ה-‏16, אשר מגיע היום לישראל בשל אחריותו להחזקת רכוש יהודי גנוב במרתפי הותיקן. בין היתר, מדובר על כלי המקדש ובהם מנורת הזהב ועל כתבי יד יהודיים עתיקים רבים"

    מתוך כתב הקובלנה:

    ""בתאריך שאינו ידוע במדויק לקובלים, נבזזו כלי המקדש ובהם גם המנורה – מנורת שבעת הקנים היא מנורת זהב, שהייתה מוצבת בבית המקדש. הכלים נבזזו וטיטוס ששרף את בית המקדש לקח אותם לרומא. יחד עם המנורה נבזזו כלים שונים ובין היתר נבזזו הכיור, שולחן הפנים, מזבח הזהב, מזבח הנחושת והפרוכת. על-פי החומר המצוי בידי הקובלים הכלים המוזכרים בסעיף 6 או לפחות חלקם מצויים במרתפי הוותיקן שברומא"

    "12. המרתפים האמורים הם בשליטת הנאשמים והם האחראים הבלעדיים להחזקת אותם כלים.

    ב. הוראות החיקוק

    קבלת נכסים שהושגו בפשע. עבירה לפי סעיף 411 לחוק העונשין התשל"ז , 1977.

    קבלת נכסים שהושגו בעוון, עבירה לפי סעיף 412, לחוק העונשין התשל"ז 1977.

    החזקת נכס הנחשד כגנוב , עבירה לפי סעיף 413, לחוק העונשין התשל"ז 1977.

    ג.עדי התביעה.

    1. הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמר שליט"א.
    2. הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר שליט"א
    3. הרב ישראל אריאל – ראש מכון המקדש.
    4. תיק מסמכים מהספרייה הלאומית – יוצג באמצעות מנהל הספרייה."

הגיבו ליובל הלפרין

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים