הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-22 ביוני, 2009 18 תגובות

באוקטובר 1956 פלשה מדינת ישראל למצרים, תוך תיאום עם בריטניה וצרפת, המעצמות הקולוניאליות שקיוו להשתלט מחדש על תעלת סואץ, אותה הלאים נשיא מצרים הצעיר הרדיקלי גאמל עבד אל-נאצר. ההנחה היתה שברית-המועצות, השקועה בדיכוי המרד בהונגריה, תהיה עסוקה מכדי להתגייס לעזרת מצרים ולא תפעיל כוח נגד שלוש השותפות, וכי אף ארה"ב לא תרצה להסתבך בענייני המזרח התיכון כאשר ארועים כה רבי משמעות מתרחשים בגוש הסובייטי. אתם יודעים איך זה נגמר.

בשנת 1961 החליטו האמריקאים שקובה המהפכנית, שהעלתה להם את לחץ הדם כשהלאימה את החברות האמריקניות ששלטו בכלכלת האי הקריבי – בעיקר "יונייטד פרוט", שהחזיקה בערך שליש מן האדמות המעובדות בקובה – והאמינו לסיפורי הגולים וסוכני הסי-אי-איי שהעם הקובני נרגן ומתוסכל, וארגנו את הפלישה האומללה ל"מפרץ החזירים". אתם יודעים איך זה נגמר.


בשנת 1980 החליט נשיא עיראק סדאם חוסיין לנצל את אי היציבות באיראן, בעקבות המהפכה האיסלמית בהנהגת אייתולה חומייני, ותקף את אירן. המלחמה נמשכה שמונה שנים, בתמיכה מסיבית של מדינות המערב (בעיקר ארה"ב ובריטניה, ובעזרת ישראל – ר’ ערך שערוריית איראן-קונטרה). ואחרי שפיכות דם נוראית ומיליון קורבנות, אתם יודעים איך זה נגמר.


למה אני מעלה את הפרשיות האלה כיום? כי אני מלאה חרדות. בימים אלה מתחולל באיראן משבר פוליטי-חברתי אדיר. מאות אלפי אנשים יוצאים לרחובות, השלטון מנסה לדכא את ההפגנות והמחאות ביד קשה (אולי לא כל כך קשה כמו שעשתה המשטרה החשאית של השאה – הסאוואכ חניכי השב"כ, אבל קשה כהוגן), ואיראן הגדולה כמרקחה. אפשר להניח כמעט בביטחון מלא, שבשעות אלה ממש יושבים גאוני הדור של המדינה היהודית-ציונית-דמוקרטית, ומדסקסים בקדחתנות כיצד לנצל את המשבר הזה כדי לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. מה הם אומרים?


בארה"ב יש משבר כלכלי חמור הם מזכירים לשומעיהם, והממשל עדיין חדש ולא בטוח בעצמו. הוא לא ירצה להסתכסך עם הלובי היהודי. את איראן של האייתולות ושל אחמדינג’אד אף אחד לא אוהב, גם לא במדינות המוסלמיות, קל וחומר במעצמות האחרות כולל יפן, רוסיה, הודו וסין. אז אולי חובתנו ההיסטורית – כך בוודאי יש מי שאומר בישיבות הקדחתניות בממשלה ובאמ"ן – היא לתקוף ולחסל את כל המתקנים הגרעיניים של איראן לפני שהיא תתאושש ותיקח את עצמה בידיים ותחזור להעשרת האורניום והפעלת הצנטריפוגות, וכן הלאה…


אתם יודעים איך זה ייגמר.

תגובות
נושאים: מאמרים

18 תגובות

  1. דן הגיב:

    קודם כל הייתי ממליץ לא להאשים את ישראל במה שעדיין לא קרה.

    מסתבר שמי שרוצה להשמיץ (יעל לוטן למשל) עושה זאת בקלות רבה תוך גיוס טיעונים דמגוגים.

    מבחינה אסטרטגית "קרה" יש לישראל את כל הלגיטימציה לתקוף את הכור/כורים האיראנים:
    איראן הרי נמצאת במצב מלחמה מופגן ומוצהר נגד ישראל. איראן מממנת טרור בלבנון, בעזה ובכל מקום בעולם בו ידה משגת.
    קברניטיה מאיימים בהשמדת ישראל ונמצאים על סף השגת נשק גרעיני.
    נוסיף לזה את העובדה שהפצצת הכור העיראקי היתה אחת הצעדים הנכונים שעשתה ישראל אי פעם, ונקבל מצב בו האופציה יכולה להשמע הגיונית.

    אבל(!!) – כל מי שעיניו בראשו (ותתפלאו, לא רק יעל לוטן רואה נכוחה) יודע שהמהומות באיראן הן תחילתו של תהליך רצוי, בו הכוחות השפויים והרפורמיסטים מביעים את רצונם בשינוי. ואם הם יצליחו אזי כל העולם ירויח, ובפרט ישראל.
    ברור שבמצב כזה כדאי לשמור על איפוק, כמו שעושה אובאמה, ולא לתת לכוחות הפונדמנטליסטים האיראנים להיות "צודקים" ע"י תקיפה כזאת או אחרת.
    בטח כאשר תקיפה כזו באה מצד ישראל או ארה"ב.

    אבל למה לחשוב שהיהודים הציונים או הקפיטליסטים מארה"ב הם אנשים עם שכל,
    כאשר אפשר להפיץ פחד כמו שעושה יעל לוטן בנסיונה לקבע את הציונות כתוקפנית?

    אולי היתה זו פליטת קולמוס, אבל כמובן שיעל לוטן "שכחה" את התוקפנות הסובייטית בזמן המלחמה הקרה, מה שגרם לארה"ב לנהוג בהתאם.
    היא שכחה את התוקפנות המצרים נגד ישראל שהחלה כבר במלחמת העצמאות, ואת העובדה שסאדם חוסיין היה עריץ מטורף.
    אבל כמו שאמרתי: מה זה משנה בכלל? הרי מן המפורסמות היא שבעולם יש תוקפים קבועים ויש מותקפים קבועים, ולעזאזל עם המורכבות של המציאות.

    ועם לסכם במשפט אחד ליעל לוטן: קצת יושר אינטלקטואלי לא יזיק.

  2. נתן. הגיב:

    אחד הדברים המענינים , הוא היכולת העיקבית של השמאל האנטי-ציוני להמר שוב ושוב על הסוס הלא נכון , בין אם זה ברה"מ, עראפאת או אחמדינג’אד.

    מה שיותר מדהים הוא היכולת המדהימה להתעשת מיד לאחר המפולת ולמצוא את הדרך להתקיף את ישראל.

  3. אלי הגיב:

    ההיסטוריה תמיד חוזרת על עצמה. אין מה לעשות. ככה זה. דוגמא נהדרת לכך הן נבואות זעם ותיאוריות קונספירציה הזויות שחלקים מסוימים בשמאל משמיע מדי פעם. אני עדיין זוכר בחיבה את הההבטחה-איום שישראל יצאה למלחמת לבנון השנייה כדי לכבוש את לבנון (!), וגם את המבצע בעזה שם ישראל תכננה לגרש את כל תושבי הרצועה למצרים (!!)

    וכן, אני גם יודע בדיוק איך זה יגמר. נבואת הזעם לא תתגשם, ובעוד חצי שנה (אם לא לפני) תצוץ נבואת זעם חדשה-דנדשה.

  4. ג’ו קלום הגיב:

    כן, אנחנו יודעים איך זה נגמר.
    ב1956 תעלת סואץ’ נשארה פתוחה בפני ספינות ישראליות, מעמדה מול צרפת ובריטניה התחזק, סיני הפך לאזור מפורז ופעולות הפאדאיון הפסיקו בעקבות ההרס המוחלט תשתיתן.

    האמצעי הפרוזאי "אנחנו יודעים איך זה נגמר" הוא אחד הדברים הפחות יעילים, כי זה מדבר רק פנימה, למי שמסכים איתך ולמי ש"יודע" את מה שאת רוצה שידע. זה אף פעם לא ישכנע אף אחד מחוץ למשוכנעים כבר, וככזה, המאמר שלך הוא לא יותר מבזבוז של מרחב אלקטרוני.

  5. עמית הגיב:

    לוטן כתבה על החששות שלה, שהם ברמת ההנחה. זה לא הוצג כמשהו שהוא מעבר להנחה בדרגת בטחון גבוהה, ואין בכך שום דמגוגיה.
    בהתחשב בזה שהדיון הציבורי בישראל בשנתיים האחרונות מוצף באיומים לתקוף את איראן, זה הזוי להניח שדווקא כעת הוקפאו כל הדיבורים על כך במסדרונות. אנחנו? אלופי התזמונים? (ראה המתקפה האחרונה בעזה)

    ולא, לוטן לא הגנה על אחמדינג’אד, כפי שרמז הקורא נתן. ואם מדברים על יושר אינטקטואלי, אז איך יכול הקורא דן קודם להסביר למה כן לתקוף את איראן, ואז לטעון שאין להאשים את ישראל בכוונות לעשות את זה?
    והערה אחרונה: להפצצת הכור העיראקי לא היה כל ערך בטחוני. לכור ההוא לא היתה היכולת ולא הפוטנציאל העתידי לבנית פצצות גרעיניות. המידע הזה היה זמין למקבלי ההחלטות דאז, ע"י מומחי גרעין ישראלים, וזו היתה הסיבה שפרס התנגד להפצצה ההיא. בגין כמובן ידע זאת בעצמו, והחליט בכל זאת להפציץ את הכור מסיבות אלקטוראליות שבועות בודדים לפני הבחירות, וזה עבד לו מצוין. אני מקווה שאנשים כאן ישרים לפחות בשביל להודות שחשיפת שרירים צבאית תמיד מועילה בקלפי לראש ממשלה מכהן.

  6. daniel הגיב:

    במלחמת עירק-איראן ישראל סייעה בנשק לאיראנים דווקא.בכסף שהיא הרוויחה מהנשק היא עזרה לקונטראס בניקרגואה.זה מדהים איך אפשר לאנוס עובדות בשם הקונספציה.אבל ככה זה כנראה שהאמת רשומה על שמך בטאבו.

  7. לאלי – טעות בידך הגיב:

    ראשית, דובר במלחמת לבנון הראשונה, ולא בשניה. שנית – התיאוריה היתה שבחסות המלחמה רצינו לגרש את פלסטינאי-הגדה לירדן…

    ונבואות הזעם אף פעם לא חדשות. זו תמיד אותה גברת בשינוי אדרת.

    כבר ארבעים שנה אנחנו או-טו-טו במדרון החלקלק לעשות ג’נוסייד בפלסטינים. היות והנבואה מסרבת להתגשם, הוחלט במועצת החכמים להחליף את הפירוש של המילה ג’נוסייד.
    הפירוש החדש הוא: ג’נוסייד = מה שישראל עושה לפלסטינים (לא חשוב מה. גם לדגדג אותם עם נוצה בבית-שחי כלול בהגדרה). יש אפילו לובי נכבד להכניס את הפירוש החדש למהדורות המעודכנות של מילון וובסטר.

    אותו דבר קרה גם למילה "טיהור אתני".

    לאור מה שקרה לפלסטינים בידי ישראל, הפירוש העדכני לטיהור אתני הוא: התרבות בטור הנדסי.
    למשל – ב 1948 היו מאה אלף ערבים בשטח ישראל. ששים שנה אחרי, עקב כך שמטהרים אותם באופן סיסטמטי, נמרץ, יומיומי ועקבי, נהיו מהם מליון וחצי.

    וכן הלאה וכן הלאה. תקצר היריעה.

    אה, דרך אגב, התיאוריה החביבה עלי במיוחד היא –

    בגרסה הפנטאסטית: "הציונים" המציאו את השואה (שלא היתה ולא נבראה) בכדי לגנוב את פלסטין מהערבים.
    או בגרסה המשופרת: "הציונים" גרמו בכוונה לשואה בכדי לגנוב את פלסטין מהערבים.
    מסתבר שהנאצים בישי-המזל היו תינוקות שנשבו אצל אותם זקני ציון, והתלמדו אצלם בתיאוריה וגם בפרקטיקה. כן, כן.

  8. ואיך זה נגמר, גב’ לוטן… הגיב:

    עם המולדת הסובייטית הגדולה?

    ואיך זה נגמר עם גרורותיה?

    ואיך זה נגמר עם הקומוניסטים באיראן שקודם הסגירו את השמאלנים האחרים ל’משמרות המהפכה’ האיסלאמיים ואח"כ חוסלו בעצמם במרתפי העינויים של המשטר שהשמאלנים ‘שלנו’ כאן חפצים ביקרו?

    ואיך זה נגמר עם גמאל עבד אל-נאצר וסדאם חוסיין? האחד הספיק למות לפני שהוא ניתלה ואת השני הספיקו לתלות לפני שהוא מת.

    כולנו עוד זוכרים איך זה הכל נגמר.

  9. דרור בל"ד הגיב:

    קודם כל הייתי ממליץ לא להאשים את איראן במה שעדיין לא קרה.

    מסתבר שמי שרוצה להשמיץ (דן למשל) עושה זאת בקלות רבה תוך גיוס טיעונים דמגוגים.

    מבחינה אסטרטגית "קרה" יש לאיראן את כל הלגיטימציה לתקוף את הכור/כורים הישראלים:
    ישראל הרי נמצאת במצב מלחמה מופגן ומוצהר נגד איראן. ישראל נלחמת בטרור בלבנון, בעזה ובכל מקום בעולם בו ידה משגת.(כך נטען בהאג,לפחות).
    קברניטיה מאיימים בהשמדת איראן ונמצאים על סף השגת נשק גרעיני.(ייתכן כי אולי כבר קיים???)
    נוסיף לזה את העובדה שהטלת פצצות כימיות על אזרחי עירק היתה אחת הצעדים הנכונים שעשתה איראן אי פעם, ונקבל מצב בו האופציה יכולה להשמע הגיונית.

    אבל(!!!)- כל מי שעיניו בראשו (ותתפלאו, לא רק דן רואה נכוחה) יודע שהמהומות באיראן הן תחילתו של תהליך רצוי, בו הכוחות השפויים והרפורמיסטים מביעים את רצונם בשינוי. ואם הם יצליחו אזי כל העולם ירויח, ובפרט ישראל.

    איך מסביר אדון דן,ציוני גאה וגאה במנהיגיו שקולי הדעת,כי מנהיגי ישראל היו בחברתם הטובה של שלטונות סין,רוסיה,וידידינו הרודן הוגו צ’אווס בתמיכתם באחמדניג’ד? (וראה סמרטוט אדום-היטלר ניצח)

    גם על עובדות אפשר להתווכח,כפי שעושים הציונים:השמאל הלא ציוני מעולם לא הימר על עראפת והבריונים מטוניס.עבד אל שאפי היה המנהיג הראוי ביותר לעם הפלשתינאי,אך רבין לא הסכים לדרישותיו הצודקות.השמאל הרדיקלי התנגד לאוסלו,שכן אלה היו הסכמי כניעה לגבי העם הפלשתינאי.מי הימר על אחמדינג’ד?ראה לעיל.

    אלי-השמאל הלא ציוני חזה אחת לאחת את ההתרחשויות בלבנון,בפעם הראשונה וגם בפעם השניה.ישראל תצא אחרי 1000 הרוגים-כך היה.ישראל תצא רק ע"י לחץ בינ"ל-כך קרה

    אודה,את מימדי הטבח בעזה אף אחד לא חזה.ואם היה קם אדם ומנבא במדויק את תגובתו של הציבור הציוני למראה הטבח וההרס,היה מואשם,ובצדק,נכון לאז,באנטישמיות.
    את הקטסטרופה ההומניטרית והמוסרית חזו רבים עוד ב2005 וראה למשל את מאמרי מירון בנבנישתי ,הארץ,או גש לארכיון אתר זה.

    אז אולי הגזימה קצת יעל לוטן במימדי החרדה.מאידך,שמות כמו בוגי יעלון,אהוד ברק,ובקרוב החבר החדש ישן-מופז,ראוי שידירו שינה גם מעיני הציונים הזחוחים ביותר.

  10. יוליוס הגיב:

    חבל מאד שהצנזורה באתר זה פוסלת תגובות מסוימות באופן שיטתי, ובכך מונעת ויכוח חופשי. בשום אתר, גם פוליטי, אין צנזורה קטלנית כל כך. מה קרה? חזרנו לסטליניזם? אתם רוצים להתוכח עם עצמכם?

  11. דן לדרור בל"ד הגיב:

    אתחיל בזה ששיטת ה"הפוך על הפוך" שלך לא ממש עובדת.
    בעצמך אתה מסכים ומודה (ע"י פרפראזה שעשית על דברי) שישראל נלחמת בטרור בלבנון, בעזה ובכל מקום בעולם בו ידה משגת.
    בוודאי תשמח לדעת שמדינת ישראל מודה לך על ההסברה הנהדרת!
    מן המפורסמות היא שמלחמה בטרור היא עניין רצוי ואף הכרחי.
    עכשיו תסביר בבקשה מה בין הטלת פצצות כימיות איראניות על אזרחי עירק (לי ידוע שזה היה הפוך, אבל לא משנה) לבין הפצצת הכור העיראקי ע"י ישראל? לדרור בל"ד פתרונים.
    הרי הפצצת אוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואף פשע נגד האנושות (ע"ע תגובות חברי הגדה השמאלית לההפצצות בעזה), לעומת הפצצת כור אטומי עיראקי שנועד למטרות השגת נשק גרעיני(מטרה צבאית ולא אזרחית) .
    שלא לדבר על כך שמספר שנים לאחר מכן עשו את דרכם עשרות טילים עיראקיים לעבר ישראל. אלוהים יודע במה היו טעונים אותם טילים אם בגין זצ"ל לא היה מחליט על חיסול הכור.

    אתה ממשיך כמובן באמירה ש"מנהיגי ישראל היו בחברתם הטובה של שלטונות סין,רוסיה,וידידינו הרודן הוגו צ’אווס בתמיכתם באחמדניג’ד".
    אז ככה: כל ציוני רוצה שהאיום האיראני יוסר מעל ישראל (הגרעין, התמיכה בטרור וכו’). אם ע"י הפיכה פנימית או ע"י לחץ עולמי.
    לפני שהמהומות באיראן נראו כמו דבר רציני, לא היה נראה שלאיראנים נמאס עד כדי כך ממנהיגיהם, ולכן יש כאלה בישראל שאמרו "אם כבר איסלם קיצוני וטרוריסטי, אז עדיף שהמנהיג יהיה זה שמייצג אותם הכי גרוע".
    וזה הגיוני לחלוטין, עדיך אחד כמו אחמדיניג’אד שאומר הכל בגלוי מאיזה פוליטיקאי חלקלק.

    אגב, יש הנחה סמויה בדבריך שלהיות "בחברתם הטובה של שלטונות סין,רוסיה,וידידינו הרודן הוגו צ’אווס" זה דבר רע.
    אני מאוד מקווה שזו אכן דעתך. מנסיוני, אנשי "שמאל לא ציוני" חושבים בד"כ שחברי הכנופייה הנ"ל הם חסידי אומות העולם לפחות.

    ומה זאת אומרת "השמאל הלא ציוני מעולם לא הימר על עראפת והבריונים מטוניס"?
    על אורי אבנרי שמעת? הוא דווקא כן הימר על ערפאת. אז כנראה שאבנרי הוא לא מספיק "שמאלן לא ציוני בשבילך"… סליחה.

    ואסיים בתגובות הישראלים למימדי הטבח בעזה –
    אני יוצא מנקודת הנחה ששמך האמיתי אינו מיכאל שרון, שדיבר על שני מליון ומשהו הרוגים.
    ובכן, נקעה נפשו של "הציבור הציוני" בשמונה שנים של קסאמים, ולכן התחושה בציבור היתה שצריך לעשות משהו דרסטי.
    רק דמגוג יכול לחשוב שמדובר בתגובה ציבורית שאינה אנושית ונורמלית.
    מעניין אגב מה דעתך על תגובת ציבור פלסטיני על ירי טילים בלתי פוסק לעבר אוכלוסיה אזרחית, או שחרור אדם כמו סמיר קונטאר, שהפך לגיבור פלסטיני-לבנוני לאחר שרוצץ את גולגלתה של ילדה בת 4.
    אם הייתי מנבא את תגובת הפלסטינים על שחרורו אזי היית טוען שאני גזען…

  12. מוני יקים אנטיקה הגיב:

    כן יעל לוטן, אנחנו יודעים איך זה נגמר ב 1956:

    נאצר חתף מכה אנושה שכתוצאה ממנה -הפלא ופלא – פסקו באחת פעולות הפידאיון שעד מבצע סיני גבו קורבנות במספרים מבהילים.

    גם תקריות הגבול בין ישראל למצרים שהיו מעשה של יום ביומו כמעט לפני המבצע חדלו לחלוטין ושקט מוחלט השתרר באזור למשך 10 השנים הבאות

    וההישג העיקרי: אותו דיקטטור מצרי שהשליך אלפי אנשי שמאל לבתי כלא ומחנות ריכוז ואשר מחברת המאמר בוחרת להחמיא לו משום מה הבין היטב כי אין בכוחו להציק לישראל שכן זו לא תהסס לחזור ולהכותו כפי שעשתה באוקטובר-נובמבר 1956.
    על כן בשנים שלאחר המבצא חזר נאצר פעמים רבות והדגיש כי "לעת הזאת" אין מצרים בשלה להתמודדות עם ישראל, מכבסת מילים שפירושה למעשה "אין לי הרצון להתמודד עם ישראל בשדה הקרב.

  13. דרור בל"ד-תגובה לדן הגיב:

    מטרתי היחידה במשחק שלי עם הטקסט שלך היתה להראות כי הפחד של שני הצדדים הוא סימטרי לחלוטין.אזרחי איראן מפחדים מהתוקפנות הציונית בדיוק כמו שאתה מפחד מהתוקפנות האיראנית.

    כשם שאין להבין כי אני תומך בהפצצת הכור הישראלי(אם קיים) ע"י איראן,כך איני מודה ובוודאי שאינני מסכים עם הטענה הציונית כי ישראל נלחמת בטרור.זהו בוז עמוק וגלוי להתבטאויותיו של בוש,ורמז שהובא בסוגריים לדעתי על אופיה של המלחמה בטרור של ממשלות ישראל.
    ברמה האישית מלחמה אמיתית בטרור היא סירוב לשרת בצבא הכיבוש והצבעה למפלגות לא ציוניות.ברמה הפוליטית דעותיי זהות למפלגת בל"ד.

    לעניין הפצצת הכור.אכן טעיתי בזהות משליכי הפצצות.חיפשתי פשעי מלחמה של מנהיגי איראן ועירק,והשוויתי אותם להפצצת הכור בעירק בעבר,ובאיראן בעתיד.מטרתי היתה לבחון את תגובתך לו איראן או עירק היו מפציצים את הכור בישראל.

    ישראל כרכה את גורלה בארה"ב.אם אדון בוש רוצה להשתלט על מקורות הנפט,גם ישראל משלמת את המחיר.אל דאגה,נשק גרעיני לא יושלך במזרח התיכון.יש הרבה סיבות ואינטרסים להחזיקו,בידיעה ברורה כי לא ייעשה בו שימוש.

    קרא את ארודהטי רוי-דיבורים על מלחמה(זמורה ביתן 2005)שם נידון בהרחבה נושא ההתחמשות הגרעינית של הודו ושל פקיסטן.

    המנהיגים של אירן מרושעים,שניהם,אך לו היית קורא בעיתונות הזרה על העם באיראן,לא רק עכשיו,אלא בשנים האחרונות,היית רואה עם מודרני,נאור,המשווע למנהיגות אחרת.בעיתונות הציונית מתוארת איראן כאיסלם קיצוני וטרוריסטי,בדיוק כמו תיאור תושבי עזה .

    סין,רוסיה,צאווס,ושכחתי את צפון קוריאה.הראה לי התבטאות ולו אחת של שוחרי זכויות אדם בזכותם של מנהיגים אלו.השיקולים הציוניים של "טוב לישראל\טוב ליהודים" מעורר שאט נפש.

    איני דוברו של אבנרי ואיני בהכרח מסכים איתו בכל דבריו.אני גם לא אוהב את הסמל של גוש שלום,בגלל הוספת דגל ישראל.תתפלא,גם בשמאל היהודי הלא ציוני יש חילוקי דעות.איני מתחרה עימו מי יותר שמאלני.מבחינתי הוא אחד מהצדיקים בדורנו,והלוואי וגם אתה היית מכיר בכך.

    לעניין עזה והתחושה בציבור הציוני.תחושה זו היא תוצאת זריית החול בעיניים והטפשת הציבור
    עד כדי כך שיאמין להבלים של שרון ומופז.את המלחמה בעם הפלשתינאי חידש אהוד ברק (וראה :מליון קליעים בנובמבר) ויזם שאול מופז.את עלייתו של שרון לשלטון יזמו הבוחרים הציונים ובירכו פרס ובן אליעזר.הם האשמים בקסאמים ובכל הקטסטרופה החל מ2001 (וראה שלום מדומיין-שיח מלחמה,לב גרינברג)

    תגובתם של המברכים את סמיר קונטאר הגעילה גם אותי.היא הזכירה לי את תגובתם של הציונים במהלך הטבח בעזה.אלו נבלות ואלו טרפות.

  14. ע"ש הגיב:

    למנהלי האתר שלום
    מה דעתכם להגביל את התגובות לאורך מתקבל על הדעת כיאה למכתב למערכת ולא לאפשר תגובות ארוכות כאורך הגלות? למי, בכלל, יש סבלנות לקרוא אותן?

  15. אפשר להניח כמעט בביטחון מלא הגיב:

    שקברניטי המדינה שואלים את עצמם איך לתקוף באיראן…או שיעל לוטן אשת מוסד מפורסמת או נביאה…מאחר ולא כך הדבר נותרה האפשרות היחידה שהיא מניחה הנחה לא ממש מבוססת…בדיוק כמו ההנחות של השמאל הקיצוני לאורך השנים. בינתים המהומות באיראן דעו בסיועם האדיב של כוחות האיסלאם. אובאמה הצטייר כמשת"פ של שלטון מחריד (במקרה הטוב) או סתם כאפאטי (במקרה הרע)..ולשמאל הציוני נשאר רק לאכול את הכובע (שוב) לאחר שכל מטוסינו נשארו בבסיסם בשלום…דרך אגב…אשמח אם תתני הערכה למשחק הסופרבול מאחר וידוע שאובאמה אוהב מאוד סופרבול ולכן סביר להניח שישראל תחליט לתקוף אז את איראן כשאובאמה שקוע בלעודד את הקבוצה האהודה עליו…מגוחך

  16. תןמך בע"ש ומוסיף הגיב:

    ראוי להכניס רק תגובות שאורכן אינו עולה על עשר מלים, בכדי לא להכביד על כושר הריכוז של דור הריטלין.
    רצוי גם שאלו יהיו תגובות מוכרות כבר, בכדי שאפשר יהיה להבין מה אומרים בלי לחשוב, למשל:-

    *פשיסטים
    *סמולנים מסריחים
    *עוד נראה אתכם בהאג
    *מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
    *צה"ל רוצח תינוקות, נשים וזקנים מסכנים ונכים על כיסאות גלגלים (ע"ע שייך יאסין)!
    *כל הכבוד לצה"ל!
    *מדינת אפרטהייד!
    *בוגדים, מלשינים, קוויזלינגים- בכל מדינה אחרת היו מעמידים אתכם לקיר
    *טבח, ג’נוסייד, רצח עם, טיהור אתני,סתימת פיות!
    *באמת אולי תסתמו כבר. איסתרא בלגינא קיש קיש קרייא! רק אתכם שומעים פה!
    *התקשורת ימנית! קול אדוניו! משת"פים, קרנפים!
    *תקשורת סססססמולנית!!! עוכרי ישראל! אנטישמים!
    *הלאה הון-שלטון!
    *הלאה שלטון מיעוט אליטיסטי אירו-צנטרי!
    *טרור של מדינה
    *למי קראת טרוריסט?????!!!! חוצפן! תומך בטרור!
    *הם היו פה קודם!
    *בור,לך תלמד היסטוריה. אנחנו היינו פה הרבה לפני.
    *הנראטיב הציוני שיבש לכם את המוח!
    *לא! והנראטיב הפלסטיני לעומת זאת – אמת מפי הגבורה!
    *נאצים!
    *נאצי אביך!
    *ציוני מלוכלך!
    *אוהב ערבים, לך תתאסלם!
    *בלונדון הדשא ירוק יותר
    *לונדונ(יסטאן) מחכה לך, מותק! הדלת פתוחה! כרטיס טיסה צד אחד – עלי!
    *לי כבר יש אזרחות אנגלית!
    *ולי יש דוד באמריקה, פחחחחחחחחח….
    *האיפריה המערבית הקפיטליסטית שוקעת!
    *ןמה שיבוא במקומה יתלה אותך ראשון על החבל, טיפש!
    *לשוויון, לסוציאליזם, ואחוות-עמים!
    *חוני המעגל, נרדמת בשנות החמישים – תתעורר ותריח את הקפה…

    שניהם ביחד:
    "אני מאמין, אני מאמין, באמונה שלמה, באמונה שלמה, בביאת המשיח… וגם אם יתמהמה, אני כול-כולי יודע – בוא יבוא, בוא יבוא"

  17. דן לדרור (עזוב אותך מבל"ד, מה רע בתנועה הירוקה-מימד? הגיב:

    לדעתי אתה צודק אך ורק בדבר אחד, והוא שהעם האיראני הוא נאור ומשווע למנהיגות אחרת,
    אבל עצם העובדה שהמנהיגות האיראנית הינה כפי שהיא – זוהי נקודה לחובתו של העם האיראני.

    אני לא חושב שאזרחי איראן מפחדים מהתקפה ישראלית, מי שמפחד הוא רק השלטון שלהם.
    אני ממש לא מאמין ש"הרתעה" או נשק גרעיני מעניינים בכלל את האדם הפשוט האיראני.
    כמו גם התמיכה בטרור.
    זה הכל עניין של שלטון האייטולות שמשווע לשרוד ולדרדר את כל העולם יחד איתו למטה.

    מיותר לציין שאם ישראל תתקוף באיראן אזי המטרות יהיו טקטיות בלבד (מתקנים ובסיסים), כפי שהוכח בתקיפת הכור העיראקי.
    אבל בכל מקרה זה לא יקרה משום שאין היום בישראל מנהיג בסדר גודל של בגין/רבין/שרון שיכול לקחת אחריות על משהו כזה.
    המנהיגים שלנו היום (כולל כל המתחרים על המנהיגות) הם "שורדים מקצועיים", מומחים בלא לעשות או לומר דבר משמעותי, ויודעים רק לשרוד ןלהפיק את המירב מבחינה אישית ממנעמי השלטון.

    אין להשוות בין "התוקפנות הציונית" לתוקפנות האיראנית. "התוקפנות הציונית" היא לרוב מעשים של דמוקרטיה מתגוננת לעומת התוקפנות איראנית שמפעילה ומממנת טרור ומקדמת רעיון קלוקל של שלטון דתי פונדנמטליסטי.
    עצם השוני בשיטת השלטון בין איראן לישראל מחייבת הבדל תהומי לגבי הסכנה האזורית והתוקפנות.
    גניבת הבחירות האחרונות ומעשי המשטר האיראני כלפי עמו בשבוע האחרון (ובשלושים השנים האחרונות) הם ההוכחה הטובה ביותר לכך. המנהיגות הישראלית לא מסוגלת להוביל קו התקפי בגלל הרצון התמידי להלך בין הטיפות ולרצות את כל העולם ואישתו.
    ככה זה כשיש לך מנהיגים שהם סוג של זליג (יעני הזיקית של וודי אלן).

    אבל למה ללכת רחוק? עצם זה שאתה כותב כאן באתר הזה את דעותיך באין מפריע – די בזה בכדי להוכיח קיום הבדל תהומי בין טהרן לירושלים.

  18. דן לדרור בל"ד (ראשי תיבות של "בשארה לדין "?) הגיב:

    (פיצלתי את תגובתי כדי לא להפריע את מנוחתו של המגיב ע"ש).

    כתבת כך: "סין,רוסיה,צאווס,ושכחתי את צפון קוריאה.הראה לי התבטאות ולו אחת של שוחרי זכויות אדם בזכותם של מנהיגים אלו. השיקולים הציוניים של "טוב לישראל\טוב ליהודים" מעורר שאט נפש".

    ובכן, רבים כאן בגדה השמאלית מסנגרים השכם והערב על המשטרים הנ"ל.
    ממש כפי שכתבת ("טוב ליהודים" וכו’) רק הפוך: "רע לארה"ב – טוב לשמאל העקבי".

    אתה מוזמן לחפש את המאמר שפורסם כאן על הכיבוש הסיני בטיבט.
    עצם זה שהתקיים בכלל דיון לגבי פרסום המאמר -די בזה כדי לפריך את טענתך על השמאל העקבי ההגון והאובייקטיבי.
    באותו מאמר תמצא מספיק "שוחרי זכויות אדם" שמצדיקים את האימפריאליזם הסיני כולל ההתנחלויות בטיבט וחיסול שיטתי של התרבות הטיבטית.
    לא חסרים כאן גם תומכים נלהבים של בריה"מ ורוסיה דהיום (מדינה מסואבת ואימפריאליסטית. גרועה כמו בריה"מ). למשל מגיב נלהב שכתב כאן תחת הכינוי השנוי במחלוקת "פטריוט".

    לעניין הקסאמים: אף אחד לא הכריח את העזתים ךבחור בחמאס ואף אחד לא הכריח את החמאס לירות עשרת אלפים קסאמים לעבר ישראל.
    בלי להקל באחריות של מופז וברק, החמאס עשה שירות רע מאוד לעמו. כולי תקווה שהם יתפוגגו יחד עם אחיהם הגדולים (האייטולות) ונקבל שלטון חילוני ושפוי.
    עם כל הביקורת על המנהיגות בישראל – אתה חייב להודות שאנחנו הרבה יותר קרובים לזה.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים