הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-11 במאי, 2011 38 תגובות

כאשר נבחר ברק אובמה לנשיאות ארה"ב שמחתי לא רק בגלל שלראשונה נבחר נשיא אפרו אמריקני, הישג היסטורי לכשעצמו, אלא התמלאתי תקווה שארבעים שנה אחר הירצחו של הכומר מרטין לותר קינג, בא בן דמותו להנהיג את אמריקה. אובמה, שנישא על הסיסמה  YES WE CAN, יגשים את נאומו המפורסם של קינג I HAVE A DREAM.  אם לא את כולו, לפחות את חלקו.

שנתיים של נשיאות אובמה הנחילו אכזבה קשה. במקום להגשים את חלומו של מרטין לותר קינג על חברה השמה קץ למלחמות, חברה דמוקרטית, שוויונית, סולידרית, זוכה הנשיא לתהילת העולם כמחסל. מקצה העולם ועד קצהו משבחים את אובמה על חיסולו של אוסמה בן לאדן. בישראל מעלים את החיסול על נס, שהרי רואים בכך אישור למדיניות החיסולים שלה, שקיבלה מעמד של קדושה, מעין הדיבר ה-11. נתניהו הקולוניאליסט לא התבייש להלל את החיסול בשם הדמוקרטיה. אז עכשיו גם אובמה ברשימת המוציאים להורג ללא משפט.

שלא יהיה מקום לספק. בן לאדן הוא טרוריסט. אולם כמי שמתנגד לעונש מוות, אני סבור כי מי שנאשם בפשעים, חמורים ככל שיהיו, יש להעמידו למשפט שבו יצטרכו להוכיח את אשמתו. מי שלא שם מגבלות על עצמו במלחמה בטרור, סופו שנעשה דומה יותר ויותר לטרוריסט. ואכן, ארה"ב וישראל הן מדינות שבשם המלחמה בטרור שחקו נורמות דמוקרטיות ואימצו שיטות טרור שפוגעות גם באזרחיהן. מאז שהנשיא בוש הכריז על מלחמה בטרור, ארה"ב גרמה למותם של אזרחים חפים בסדרי גודל העולים עשרות מונים על קורבנות מגדלי התאומים.

ארה"ב הוכיחה קוצר ראות פוליטי במאבקה בג'יהאד האיסלאמי. כאשר בן לאדן וחבריו נלחמו בצבא הסובייטי באפגניסטן, ארה"ב מימנה וחימשה אותם משום שבריה"מ נחשבה לאויב הגדול. היום אנו יודעים שדווקא הרפובליקות האיסלאמיות שנפרדו מברה"מ נשלטות על ידי איסלאם מתון, וייתכן שכך היה קורה גם עם אפגניסטן אם האמריקאים היו מאפשרים לבריה"מ להגן על המשטר הקומוניסטי ששלט שם. הדבר מזכיר את קוצר הראות של ישראל  כאשר טיפחה את החמאס שעה שאש"ף ופת"ח נחשבו לאויב הגדול.

יום הזיכרון לשואה

לא מכבר ציינה ישראל את יום הזיכרון לשואה. זהו יום בו מעיין הדמעות לא מפסיק לנבוע. יוצרים ישראלים יצרו בשנים האחרונות  סרטים מרגשים שנוגעים בשואה מהיבטיה השונים. הדמעות זולגות מעצמן, כמאמר השיר. הן זולגות אל מול הרוע והרשע, הן זולגות לנוכח שיקומם המופלא של אודים מוצלים ממחנות ההשמדה, הן זולגות לאור סיפורם של חסידי אומות העולם שסיכנו נפשם והצילו יהודים.

מה שמקלקל את השורה הן הקלישאות הנבובות של ראשי המדינה באירועים הרשמיים. נתניהו מהלך אימים על השומעים בסכנות השמדה שבפניהן עומדת ישראל. למשל החמאס השולט בעזה, הכלא הגדול בעולם, נמנה עם "הקמים עלינו לכלותנו". ממש עולם הפוך, שהרי ישראל העשירה והחמושה היא זו שמסכנת את שלטון החמאס העני והמרוד.

מה שמפריע לשלטון הישראלי, הם ניצולי השואה שעדיין חיים עמנו. קיומם הוא כתב אישום חמור נגד ישראל. עשרות אלפים מהם חיים בתנאי מצוקה קשים. ממשלת ישראל קיבלה מיליארדים על חשבון הניצולים, אולם במקום לדאוג לרווחתם, לאפשר להם לסיים את חייהם בכבוד, הם מושפלים. כל ניצול שואה שמבקש סיוע כלשהו, למשל בתחום הרפואי, נאלץ לעבור שבעה מדורי גיהינום של בירוקרטיה שמשפילה אותם בחקירות ומבחנים. השלטון אוהב את ששת המיליונים המתים, שבשמם אפשר לדבר והם לא יכולים לענות. אלה שנותרו בחיים מפריעים להצגה.

אני שותף לסיסמה – לזכור ולא לשכוח. כיליד גרמניה וניצול פרעות ליל הבדולח בברלין יש לי גם עניין אישי בכך. המחלוקת אינה על הזיכרון, אלא על הלקחים, ואלה לא נלמדו בישראל של כיבוש ואפרטהייד.

עוד יום זיכרון

שורות אלו נכתבות ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמצויין ערב יום העצמאות ה-63 של ישראל.

כמו ביום הזיכרון לשואה, גם כאן נוהגים ראשי המדינה לשאת נאומים באירועים ממלכתיים. הנאומים לא רק מאופיינים במליצות ריקות, אלא בשקרים של ממש.

הנשיא שמעון פרס אמר בטקס פתיחת יום הזיכרון שנערך ברחבת הכותל, אתר דתי, (במאמר מוסגר: העירוב הבלתי נסבל בין דת ומדינה): "לא חיפשנו מלחמות, הן נכפו עלינו". עוד אמר, שהחיילים ההרוגים "נפלו על הגנת המולדת". הרמטכ"ל שנאם באותו טקס הירבה לדבר על "גבורת הנופלים", ודברים דומים אמר ראש הממשלה בהופעה טלוויזיונית.

הבה נעשה סדר: מרבית המלחמות לא נכפו עלינו, אלא ישראל היא שכפתה את המלחמות על אחרים. מרבית הנופלים לא נפלו על הגנת המולדת אלא על הגנת הכיבוש וההתנחלויות. מוות מיותר.

אשר לגבורה, אני  נזכר בדבריו של הפילוסוף והמדען פרופסור ישעיהו ליבוביץ, שאמר כי העובדה שמיליוני חיילים מוכנים להתגבר על אינסטינקט החיים ולמות במלחמות היא זילות מושג הגבורה.

האיש שעומד מול ממשלתו וצבאה ואומר כי אינו מוכן לשרת במלחמה שאינה צודקת, או מסרב לקחת חלק בפעולות דיכוי זכויות אדם הנוגדות את מצפונו ומוכן לשאת בעונש, הוא העושה מעשה גבורה. על כן סרבני הכיבוש הם הגיבורים ולא אלה המוכנים למות על מזבחו.

אסון חדש לישראל: פיוס פלסטיני

סרבנות השלום של ממשלת ישראל פורסת כנפיה לכל הכיוונים. כאשר מתקיים הפיצול הפלסטיני בין עזה לגדה, טוענת הממשלה, כיצד אפשר לחתום על חוזה שלום עם אבו מאזן, שהרי הוא מייצג רק את מחצית העם הפלסטיני. לאחר שנחתם הסכם הפיוס בין הפת"ח לחמאס שלפיו תהיה ממשלה פלסטינית אחת, מגיבה ממשלת ישראל בשלילה מהדהדת – היא לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית שבה מיוצגת תנועת החמאס, כי "אנו לא מדברים עם ארגון טרור".

הנימוק הזה של לא מדברים עם ארגון טרור, הוא זריית חול. שאם כך, אסור לדבר עם ממשלת ישראל שהיא ארגון טרור מאז החל הכיבוש, ובעיקר מאז שהחלה פעולת ההתנחלות וגזל קרקעות הנלווה אליה, שמוגדרים במשפט הבינלאומי כפשע מלחמה.

הניסיון הבינלאומי מורה כי כאשר ארגוני טרור מדברים ביניהם, יש סיכוי למציאת פתרון.

הרשות הפלסטינית הציגה את עמדתה באשר להסכם שלום: נסיגה לגבולות הקו הירוק (הסכמי שביתת הנשק מ-1949), פינוי התנחלויות, ירושלים כבירה משותפת ופתרון מוסכם לבעיית הפליטים. מנהיג החמאס, חאלד משעל, אמר בנאומו בטקס חתימת הסכם הפיוס בקהיר כי המטרה היא מדינה פלסטינית בגבולות 1967. הסכם הפיוס כבר נותן פרי ראשון לפיו החמאס מיישר שורות עם הפת"ח.

המנהיגות הפלסטינית מציבה לפני ממשלת ישראל שאלה אחת נוקבת: מהי תוכנית השלום שלכם? ואין תשובה. וכשזה המצב, פתח המילוט הנוח ביותר הוא "לא מדברים עם ארגוני טרור".

הטבח בסוריה

המשטר הסורי טובח באזרחיו המפגינים למען דמוקרטיה וזכויות אדם, כפי שהמשטר הישראלי טובח כבר 44 שנים בפלסטינים הנתונים לשלטונו. מספר ההרוגים מקרב המפגינים הסורים מתקרב לאלף. המשטר הסורי, כמו זה הישראלי, מכניס טנקים וצבא למרכזי ערים לדיכוי ההפגנות. מספר ההרוגים הפלסטינים מידי כוחות הכיבוש הישראלים ב-44 שנים מתקרב לעשרת אלפים. מספר המעצרים מתקרב למיליון, מספר המעונים במרתפי השב"כ לעשרות אלפים. יש לממשלה הסורית הנוכחית עוד לאן לחתור כדי להתקרב לממדי הטרור של הכיבוש הישראלי.

אני מניח כי טור זה לא נקרא בסוריה ולו בגלל שיודעי העברית שם מאד מצומצם. אבל מאחר והדברים מתורגמים לאנגלית ומופיעים ברשת, ייתכן והם יגיעו לחייל סורי אחד דובר אנגלית שגולש באינטרנט. המסר שלי אליו דומה למסר לחייל הדיכוי הישראלי: ירי על אוכלוסיה אזרחית לא חמושה, הוא פשע מלחמה. הפקודה לירות, היא בלתי חוקית בעליל בריבוע. מצא את הדרך המתאימה לנסיבות המציאות הסורית לסרב פקודה והעבר הלאה לחבריך. ככל שיגדל מספר הסרבנים, יתקצר משטר הדיכוי, שם כמו כאן.

תגובות
נושאים: מאמרים

38 תגובות

  1. הזוי הגיב:

    אובמה לא בסדר כי הוא הרג ללא משפט רוצח המונים. ישראל לא בסדר כי היא מגיבה על ירי טילים על אזרחיה. הגבור הוא מי שנכנע לטרור ומאפשר רצח אזרחים על ידי המנעות מפעולה. ישראל טובחת באזרחים תמימים שמפגינים נגד הכבוש, את רצח האזרחים על ידי הפרחים שנזרקים ע"י המפגינים האלה ספירו לא זוכר. כנראה שכנצול ליל הבדולח ספירו הסיק מסקנה אחת – אם מישהו בא לרצוח אותך תסתתר ואם אפשר תתן לו נשיקה. זה בטח ירגיע אותו. ספירו אבד את שארית שפיותו.

  2. אייל ממן הגיב:

    שלום גדעון.
    בקשר לברק אובמה -אם הוא יכל להביא את בן לאדן חי ולא לחסל אותו אז הוא גם טיפש שהוא לא עשה זאת כי אדם חי מספק גם מודיעין.
    ואם ארה"ב מתנהגת כך אז מה לנו כי נלין על ישראל???

    לגבי סוריה:קודם כל מה ישראל עושה זה רע אבל לא מתקרב למה שסוריה עושה.
    אני גם קורה הרבה מידע על מה שקורה בסוריה וחשוב לציין שהרבה מאוד חיילים סורים מכל העדות הוצאו להורג כי הם סרבו פקודה של ירי לתוך הפגנות.
    הרבה חיילים גם ערקו.
    להזכירך שלפני כמה זמן בלוב גם ערקו כמה טייסים שלא הסכימו להפציץ אזרחים ואחד מהם אפילו שייך לשבטו של קדאפי.
    כך שבכל מקום בעולם אפשר לומר שיש אנשי מצפון.

  3. ק.א. הגיב:

    שובו הפתאומי של אוסמה ואל-קעידה מן הכפור, ההצגה התקשורתית, שינויים תכופים בגרסאות האירועים, חוסר אמון בפקיסטן לגבי נוכחותו של בן לאדן במתחם, תצלומי גופה ערוכים ומזויפים, עדויות בכירים שונים על מותו כבר מלפני שנים, מצבו הבריאותי כפי שידוע, ואף אי הוודאות של האמריקאים עצמם (הוצהר שזהותו של "בן לאדן" לא אומתה ב 100% ) – כל אלה העלו ספיקות לגבי טיבו של ה"מבצע" המהולל הזה. בינתיים אובמה-המתנקש, בעזרת "קבורתו של אוסמה בלב ים…לפי מנהג האסלם" שיקם את מעמדו בסקרים. האם יש בפרשת אוסמה בפקיסטן יותר מאשר בוסט פוליטי לאובמה? האם הדבר ינוצל למינוף אג'נדות אימפריאליסטיות..? התשובה לכך כנראה היא: ועוד איך.
    מצב מדאיג שבו זוכה פרס הנובל לשלום עלול לפקד על "התערבויות הומניטריות" נוספות והרות אסון.

    אגב, למיטב ידיעתי אין ראיות שקושרות את אוסמה ל 911. כלומר הוא היה בחזקת חשוד.
    עכשיו שהחשוד הוצא להורג (נדמה לי שהמילה היא רצח) – הוא אינו יכול להכחיש.
    לאחר הפעולה המלחמה המזוייפת בטירור -כמובן- עולה הילוך…
    עם ביבי-אובמה בשלטון הארכי-טירוריסטים בוש ובלייר שראיות לפשעיהם ידועות (הם אינם בחזקת חשודים כאוסמה) – הם יכולים לישון בשקט. העיקר שתוך שבוע אובמה מפרסם שתי תעודות, האחת תעודת לידה והשניה תעודת פטירה. מי היה מאמין שבזה יעסוק נשיא אמריקאי… אז בא אובמה והראה לנו ש- ! yes he can .

    • דינו הגיב:

      תגובתך תמוהה לחלוטין. מה אתה בעצם טוען? שבן-לאדן לא חוסל?
      אולי הוא מת משפעת העופות, האמריקאים מצאו במקרה את גופתו ונטלו את הקרדיט?
      על מה אתה מסתמך באומרך: "תצלומי גופה ערוכים ומזויפים"?

      בינתיים לא רחוק מכאן ישנו מנהיג רצחני אמיתי (לשם שינוי) בשם בשאר אסד שממנף אג'נדות פוליטיות ע"י חיסול מאות, ועוד מעט אלפי אנשים.
      זה בכלל מעניין אותך? ניכר בבירור שאמריקאים שחיסלו רוצח המונים אחד מטרידים אותך הרבה יותר מרודן שמחסל מאות חפים מפשע.
      לזה יקרא "אנומליה קלה".

      • דניאל קלטי הגיב:

        קודם-כל, תוכיח שבן-לאדן באמת "רצח המונים".

        זה שצ'ייני וג'ורג' דביליו קשקשו זאת, אינו מוכיח דבר וחצי-דבר.

    • דניאל קלטי הגיב:

      מסכים איתך לחלוטין.

  4. מיכאל הגיב:

    אהלן גדעון,

    ההשוואה שלך בנוגע לכיבוש בשטחים לבין המצב בסוריה נראה בעיני מעט מוגזם.
    בזמן שאנחנו נלחמים, או כובשים(כל אדם ודעתו), בעם שאינו חלק מהעם היהודי,לא בדת, לא בתרבות ולא בדם, הממשל הסורי טובח באחיו.
    למרות ההבדל בין הזרמים באיסלאם, המפגינים והחיילים שנלחמים בהם באים מאותו מקום תרבותי וגנטולוגי.
    כמו כן, כל מדינה(גם הנאורות שבאירופאיות) אשר תתקל במרד אזרחי(חלק מהמפגינים אוחזים בנשק) כנגד שלטונה, תלחם על יציבותה.

    • אנג'לו איידן הגיב:

      מיכאל, השוואות כאלה הן חלק בלתי ניפרד של תפיסות המסתכמות תדיר ברצף דומה ל-"שמחתי … התמלאתי תקווה ש … יגשים …"בשלב מוקדם הנגמר באופן בלתי נמנע עם מסקנה חוזרת של "שנתיים של נשיאות …" או זמנים שונים, גם של תפקוד אישי ולכאורה (apparently – לא קולקטיבי ולא בדוק) אחר, שבהכרח (חוץ ממקרים נדירים של ניחוש עיוור) " … הנחילו אכזבה קשה", שאופיינית חוזר חלילה.

    • "לא בדת ולא התרבות" הגיב:

      זה ("מיכאל לא שלי") "מבין" (אם לא מצדיק) את השואה (מעט מוגזם) שהרי הגרמנים טבחו בעם שאינו חלק מהעם הגרמני, לא בדת, לא בתרבות ולא בדם.

  5. מבין עניין הגיב:

    אני רופא במקצועי ותאוריות הקונספירציות והקשרים של ק.א מזכירים לי רוטציה מסוימת מאד במהלך הלימודים……
    הסגנון של כולם עיוורים ורק אני רואה את האמת בעייתית משהו לא?

    • ק.א. הגיב:

      אתה שם מילים בפי להנאתך. בשום אופן לא כולם עיוורים. זה תלוי בסיטואציה שמסביב.
      כשמסביב יש אווירה של זרימה עם הדברים המקודשים אז למרות שרואים הפה שותק.
      בתור רופא אתה אולי מכיר מה כוחו של לחץ חברתי על האדם ולמה הוא יכול לגרום.
      אגב התלוננת על הסגנון שלי, בדקת את שלך?

  6. למי שעוד לא הבין הגיב:

    האג'נדה הציונית היתה ונשארה

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1227642.html

  7. Was Stalin a mass murderer? הגיב:

    In 1952 it was exposed (by the Mossad, by the way) that Joseph Stalin was a mass murderer. His crimes, which were acknowledged by most humanity, were many and vicious. He did not show any mercy, and quite often executed innocent people. The Gulags and the public tribunals were barbaric, yet the international left refused to accept that. The same thing happened later with Mao and Paul Pot, and is happening these days with the Muslim worldwide violence. One of the talkbackers said that there are no evidence linking Bin Ladin to 9/11. Is that so? How about his own admission? He boasted on it, doesn't that tell you something about him? Would you say there are no evidence of Hitler being responsible for the Holocaust?
    A very dangerous terrorist was executed. He did not get a fair trial, and he didn't have his day in court. This is so because this is a terrorist. There's no point in treating terrorists any different way. Israel is doing it, the US and EU are doing it consistently, Nazi Germany's enemies did that etc. etc. Another constant is this everlasting buzz from the loony left, suggesting this is wrong, topped with their admiration to any type of violence, just as long it is by bad people. Shame on you.

  8. ק.א. הגיב:

    לזכותו של אובמה:

    -זוכה הנובל לשלום.
    -הומניסט ידוע.
    -מפקד הצבא הגדול בהיסטוריה של הפלנטה.
    -האיש שהבטיח לסגור את חרפת גאונטנמו.
    -שופט.
    -חבר מושבעים.
    -תליין.
    -נשיא ארה"ב.
    -שפוט של ביבי.

  9. אובמה @ מ- CHANGE @ ל- N Y Stock EXCHANGE הגיב:

    נשיא ארה"ב כלוא בכלוב מוזהב. בין כולאיו ניתן למצוא את י ו ע צ י ו שחידשו את המינוי של בן ברננקי ולארי סאמרס הציונים. כאשר חברי קונגרס מפגינים בעד דרישות שמנוסחות באגרסיביות במשרדי הליגה להשמצה או איפא"ק, ברור שידיו של דורי גולד בענינים. שהרי הוא יועץ הסתרים של נתניהו.

  10. סופו של חלום חופש הביטוי? -מוקדש לענת קם ואורי בלאו הגיב:

    אנו חייבים לעמוד על המשמר. דבר הלך ונשארנו רק עם "הארץ" ו"זו הדרך".
    * איני יודע איזה פתק שמו בקלפי ענת קם ואורי בלאו. ייתכן שמנגנון החושך חקר ומצא. אותי מעניין מה שבלאו פירסם עד שהשב"כ ו"הארץ" חסמו את פיו ומקלדתו.
    * חמש שנים עברו מאז. הרמטכ"ל החדש היה אז איש חיל האוויר, "כנף רוטטת" דן חלוץ, ואורי בלאו כתב פעם ראשונה ב"עין השביעית": "שמתי לב שהריטואל התקשורתי הקבוע שלאחר מעשה טרור לא עבד כמו שצריך. איפה הפריצות לשידור מיד לאחר מהדורת החדשות? למה אני לא שומע את תגובת מועצת יש"ע בוקעת מהרדיו במכונית? למה הרמטכ"ל החדש מבקש לנהוג באיפוק ושיקול דעת?". בחוש ריחו המפותח, בלאו, הריח את הסרחון שאנו נקשר לשמו של דן חלוץ שנה מאוחר יותר. חודשים לפני "ההתנתקות" קירשנזפט יגאל, תושב נווה־דקלים, הודה לאל ששלח קסאם מוות לחממות ולא פגע ביהודים. "פה פגז נופל איפה שצריך" אמר יגאל. בלאו הגיב: "איזו הקלה; רק פועל סיני ושני פועלים פלסטינים הרוגים. עוד כמה (וזה כבר לא משנה כמה) פועלים פלסטינים פצועים. עכשיו אני מבין למה הסיפור ירד מהכותרות כל־כך מהר. לגבי השמות שלהם – מי בכלל עוד רוצה לדעת?".
    •• > בלאו נהג לנעוץ את ציפרוניו בקודש קודשי הכיבוש, במתנחלים ובצבא ששמר עליהם. כשעבר ל"הארץ" לא היתה מטרה ממסדית חשובה שבה לא ירה אורי בלאו את חיציו. בדיוק של מנתח מומחה הוא ירה למטרה ופגע בסרטנים ובמסרטנים. במושחתים ובמשחיתים. אילו היתה המשטר, המשטרה וחוקריה רוצים היו מצרפים את גושי המידע שהביא אורי בלאו בסיפוריו על אביגדור ליברמן למסכת, והיו מסוגלים מזמן להעמיד את ליברמן לדין, ולהשיג הרשעה שהיתה שולחת את אביגדור לכלא ולאחר מכן רחוק מהפופוליטיקה -לג'וב הקודם שלו- להיות שומר מפתני בתי המרזח.
    ••• > בארה"ב היה בלאו מקבל פרס פוליצר, ובאיטליה הפשיסטית או ברוסיה כדור ברקה, מתנת המאפיה, השלטון או האוליגרכים – כמו אנה פוליטובסקיה… כי אין כמעט "אישיות" ממסדית מושחתת, או קרן מגניבה שבה לא טיפל אורי בלאו בשנתיים פלוס שבהם הוא כותב ב"הארץ".
    •••• > את הקריירה שלו ב"הארץ" פתח בלאו בכתבה ב-8/1/2009 שגילתה ע"פי מסמך צה"לי פנימי, ש"ספק אם ניתן להחליף את שלטון החמאס בכוח". זה כמובן חרה למפיצי השקר שאין פתרון מדיני. .. את מאמרו האחרון‫,‬ חתם אורי בלאו מלונדון אתם ודאי לא שמתם לב לכך‫.‬ אבל גם הסיפור העיתונאי הזה עסק בממסד‫,‬ והפעם ב‫"‬מוסד לתפקידים מיוחדים‫".‬ הכותרת היתה: ‫"‬בריטניה מגרשת את נציג המוסד בלונדון בשל השימוש בדרכונים מזויפים בדובאי‫".‬ לפני זה ב‫-18/11/2009 כתב ש‫"‬המשטרה בודקת מעורבות יו"ר ועדת חוקה בפרשת זיוף מסמכי רכישת קרקעות בגדה‫".‬ וקודם לכך על ‫"‬אי דיווחו של הרמטכ"ל על קשריו של בנו עם אירונאוטיקסי‫".‬ ושבוע קודם כתב ש‫"‬הוועדה לביקורת המדינה תדון בתחקיר על החברות שבשליטת בנותיו של אהוד ברק‫".‬ ושבוע קודם על ש‫"‬השר משה יעלון ביטל ביקור בבריטניה, מחשש שייעצר‫".‬ ידו היתה בכל מי שהיה ראוי לביקורת מעטו החריפה. בהם אורי בלאו פגע, ובצדק, ולכן הממסד נוקם בו ולא מכל סיבה אחרת. ‬
    ‎••••• > דב ‫אלפון, עורך "הארץ", הסביר לגארדיין הבריטי מדוע בלאו בלונדון: כי בכל מאמריו של בלאו היה טמון חומר מפוצץ‫,‬ דינמיט‫,‬ וזה לא נראה לרשויות‫.‬ כי בלאו גילה דברים שהם לא רצו שיתפרסמו‫, ובמיוחד בעיתון חשוב ומוערך כמו "הארץ". דב אלפון הסביר עוד לגארדיין שישראל היא עוד דמוקרטיה, ו"לכן נמשיך לפרסם כל דבר שבו עניין לציבור ושכתבינו יגלו". אבל כשאורי בלאו חזר מלונדון לא נתן לו אלפון לפרסם דבר…‬‬
    •••••• > סוכנות הידיעות האמריקאית AP אסושייטד פרס גילתה שבחורה צעירה בשם ענת קם שירתה בצבא‫,‬ ועבדה כפקידה תחת אלוף יאיר נווה‫.‬ AP גם גילתה שנווה‫ הגן על חיסולים ממוקדים כאילו היו אלה "חוקיים".‬
    ••••••• > ••••••• > ••••••• >
    ‎אחרית דבר
    ‎כדי לדעת ולהבין איך מתייחסת הדמוקרטיה הישראלית לעיתונאי חוקר מהטובים שיש ‫[‬במאגר המתחסל‫]‬ לאורי בלאו ולמקור החסידה שלו, לענת קם‫,‬ חיפשתי באתר ‫"‬המכון הישראלי לדמוקרטיה‫",‬ ובאתר ‫"‬קשב-המרכז להגנת הדמוקרטיה בישראל‫"‬ את עמדתם על שקרה לאורי בלאו. להלן תוצאות החיפוש‫:‬ ‫"‬אין תוצאות חיפוש‫".‬ נראה שאין גם דמוקרטיה‫. לותיקן היו שני מוסדות חשובים‫,‬ בנוסף לאש התמיד שבה נשרפו המאמינים שהוגדרו ‫"‬כופרים‫" –וכמעט גם גליליאו גליליי –שנועדו לשמור על השטן האלוהי מפני המאמינים באמת. ‎האחד היה ועדת הצנזורה‫,‬ והשני ועדת הפרופגנדה‫.‬ ישראל אמנם לא העלתה אדם על המוקד‫,‬ ואין לה אינקוויזיציה‫,‬ אבל ישראל הקימה לעצמה "דתיקן",‬ רבנות ראשית‫,‬ מקומית,‬ וכמובן רבנות צבאית‫.‬ שתפקידן להגן על האוטודוקסיה מפני דתות יהודיות אחרות‫.‬ גם קונסיליום לצנזרוה קיים‫,‬ וסופח לצבא. וקונסיליום לתעמולה ‫-‬ משרד ההסברה‫.‬ אבל השימוש במכשירים האלה נדיר‫,‬ כי כתבלבינו – העיתונאים נשמרים מלשמור על הדמוקרטיה‫,‬ ומעדיפים לשמור על כללי הצנזורה‫. 

  11. רשימת כל מאמרי אורי בלאו הגיב:

    פרס ישראל לאורי בלאו – להלן רשימת מאמריו הביקורתיים – שעליה הוא נענש
    בקיצור הם רוצים לסגור את העתונות הביקורתית, ולהתיר פרסום צהובונים שתומכים במתנחבלים.
    —————————-
    הערה: בכתיבת חלק מהמאמרים שותפים לאורי בלאו גם עיתונאים אחרים
    —————————-
    05/10/2009 חשיפה: הסדרי ניגוד העניינים של אנשי נתניהו הבכירים
    16/09/2009 דו"ח האו"ם: ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה
    02/09/2009 2.5 מיליון שקלים זרמו ל"אולמרט שירותי ייעוץ בע"מ" מאז חדל להיות ראש הממשלה
    28/08/2009 האם מותר לאנשי יחידת "עוז" לפשוט על בתיכם
    17/08/2009תחקיר "הארץ": תרגיל המס של עמותת הימין הקיצוני
    07/08/2009 -צימאון- מי ברז הם מוצר מותרות בגדה המערבית
    30/07/2009 זיופים- האדם שמכר את הקרקע עליה יושב מאחז מגרון מת לפני 50 שנה. מה יאמר שופט העליון מלצר, עורך דינם של מתנחלי מגרון
    17/07/2009 הערה לפרוטוקול בשולי המצור. (מדיניות העברת הסחורות לרצועת עזה היא פועל יוצא של החלטות הממשלה בעניין, המתנות את פתיחת המעברים בשחרורו של גלעד שליט)
    28/06/2009 בין המעורבים בהכאת חייל: מקבלי צל"ש מ"דובדבן"
    26/06/2009 איל היהלומים דן גרטלר נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד לאביגדור ליברמן
    19/06/2009 וואחד חומוס וואחד פול, אנא בחיבק משמר הגבול!  
    ‎להיט חדש מבית היוצר של שוטרי מג"ב: סרטוני השפלה והתעללות בפלסטינים. הם מכריחים אותם לסטור לעצמם ולשיר שירי הלל למג"ב, ומתגאים בכך שהם "מפרקים מחסניות על אמהות ערביות".
    12/06/2009 סוחרי הבלהות – המצור על עזה מפרנס תעשייה משגשגת של ספסרים, שתדלנים ומובילים, שמנצלים את מצוקת התושבים לעשיית רווחים קלים. איך נקבעת כמות הקלוריות הנחוצה לתושבי הרצועה? מי מחליט שנעליים ודלעת הם מותרות, אבל אפרסמון הוא מצרך בסיסי? כיצד הפך איש שב"כ לשעבר למוכתר הכל-יכול של המעברים? ואיך משפיע הלחץ הפוליטי של הלובי החקלאי על התפריט הפלסטיני? כל האמת על שקרי המצור
    01/06/2009 המיזם הניגרי של דן חלוץ, עופר דקל ויובל רבין – ‎חברת אונידה פועלת בניגריה לקידום חברות ישראליות העוסקות ביצוא והשבחה של מוצרים ביטחוניים
    24/04/2009 התפוצץ להם בפנים – כבר חודש וחצי שהוריו של טריסטן אנדרסון צמודים למיטת חוליו, בעודו נאבק על חייו לאחר שנורה בראשו מרימון גז לטווח מוגדל * האלוף גדי שמני הורה לאסור את השימוש בנשק זה בהפגנות נגד גדר ההפרדה, אבל חזר בו * המשטרה, מצדה, לא ממהרת לחקור * ובעוד המשפחה תובעת למצות את הדין, גבה נשק ה"אל-הרג" מחיר קטלני: באסם אבו רחמה, תושב בילעין, מת מפגיעה ישירה בחזה מטווח קצר
    03/04/2009 אזור הדמדומים – זה שדו"ח שפיגל כבר נחשף ב"הארץ" לא אומר שהצבא ובית המשפט חפצים בפרסומו. בשבוע שעבר דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל רובינשטיין, את עתירת התנועה לחופש המידע ושלום עכשיו, שדרשו ממשרד הביטחון לפרסם את מאגר הנתונים המקיף ביותר שהוכן אי-פעם בישראל על מפעל ההתנחלויות בשטחים במלואו. הנתונים נחשבים לחומר נפץ מדיני משום שהם חושפים את ממדי הבנייה הבלתי-חוקית בשטחים
    20/03/2009 קורבנות אופנה – את מה שמטשטשות הפקודות, מבטאים חיילי צה"ל בדרך יצירתית בהדפסים על חולצות היחידה: בצנחנים מפארים את החורבן בעזה במבצע עופרת יצוקה; בגבעתי מטווחים אשה הרה, ומתחתיה הכתובת: "ירייה אחת, שני הרוגים"; בגולני מתגאים במסגד מפוצץ, ומכריזים: "רק אלוהים סולח"; בקורס צלפים סוגרים כוונות על ילד, לצד הכתובת: "יותר קטן, יותר קשה".
    18/03/2009 מסמכים פנימיים בצה"ל: איתור שליט לא קיבל עדיפות עליונה
    30/01/2009 באנו, ראינו, כבשנו – מאגר נתונים סודי של משרד הביטחון מתעד לראשונה את ממדי הבנייה הבלתי-חוקית בשטחים
    28/01/2009 הדו"ח שמשרד הביטחון מסתיר: בנייה ללא אישור ברוב ההתנחלויות
    23/01/2009 לא עוצרים באפור -‎ קציני צה"ל קיבלו ייעוץ משפטי צמוד, משלב התכנון של המבצע בעזה ועד לפעילות המבצעית. הפצצת מסדר הסיום של קורס שוטרים? לגיטימי. אזרחים רבים נפגעו? חוקי. הפגזת מבני ממשלה? כשר. מומחי משפט, ובהם גם המפקד לשעבר של המחלקה לדין בינלאומי בפרקליטות הצבאית, טוענים שצה"ל רתם את החוק כדי להכשיר פגיעה באזרחים.
    08/01/2009 מסמך צה"לי פנימי: ספק אם ניתן להחליף את שלטון החמאס בכוח – ראש אג"מ במטכ"ל, אלוף רוסו, ב-2007: "המסקנה היא לא לצאת למבצע נרחב ברצועה לפני שרואים את מצבי הסיום".

  12. ק.א. לך לידידיך בסוריה. הגיב:

    והתחבק עם חבריך, רוצח ההמונים (עם משפט או בלעדיו?) בשאר אסאד.
    אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה.
    צבא הדמים הישראלי, שהקים מדינת טרור חמאסית בעזה, ונותן כל העת לגיטימציה לרשות הפלסטינאית לטבוח ביהודים, אותו צבא המחרים נשק מיהודים ומחלקו למחבלים – יאה לך, ואתה יאה לו.
    וכנ,ל הצבא הסורי.

  13. לאדון רשימה הגיב:

    אני מנסה להבין משהו, האם לטענתך, מטרת קיומו ופועלו של עיתונאי היא לכתוב רק כתבות על נושא אחד ומכיוון אחד ועל כך מגיע לו פרס ישראל?

    אני רואה ברשימה שלך כתבות נגד צה"ל, נגד ראשי המדינה, נגד מתנחלים ונגד אנשי ימין בכמויות שמצביעות על אובססיה.

    האם השמאל, ממרכזו ועד הגופים הקיצוניים שבו חפים מכל ביקורת? האם עיתונאי ראוי לא היה מוצא, פה ושם, מקום לאיזון בכתבותיו? האם אדם שמחפש בכח, ולעתים לא מעטות בדרכי פשע, לחשוף באופן מוטה מידע חד צדדי נגד שנואי נפשו האידאולוגים הוא עיתונאי או תועמלן?

    אם כבר, הייתי מפנה אותך להגיש מועמדותו לפרס פלסטין, כמובן ביום שבו יתחילו לתת שם פרסים לעיתונאים במקום לירות בהם ולענות אותם אם הם כותבים נגד השלטון.

  14. טובה שיבר הגיב:

    ליבי ליבי למאוכזבים מן השמאל העיקבי הדמוקרטי ונשא דגל זכויות האדם:

    קשה לי להבין כיצד אפשר לדרוש מארצות הברית לטרוח ולשלוח כוח מיוחד במשימה מורכבת והרת סכנות רק כדי ללכוד את מר אוסאמה בן לאדן.

    בעיני ובעיני אנשים שפויים עדיף לחסל את הברנש המזוקן מאשר להסתכן באובדן חייהם של אמריקנים צעירים בפעולה ללכידתו.

    מי שסבור כי עדיפה האפשרות השניה -מותם של חיילים בפעולה ללכידת השרץ ובלבד שיובא ל"משפט צדק" – צריך לבדוק את הראש שלו.

  15. ‎רשימת כל מאמרי אורי בלאו הגיב:

    מציע למבקר לקרוא את תקנון פרס פוליצר, שהוא מוערך יותר מפרס ישראל. שם יראה, אם יחפוץ בכך, על מה ניתן הפרס המוערך. אורי בלאו היה WHISTLE BLOWER – עיתונאי שלקח על עצמו "לנקות את האורוות" ולהסיר קצת חושך מ"מדינת היהודים". אבל המדינה במצב כה גרוע שהיא ומנהיגיה אינם רוצים להתנקות. כתבותיו של בלאו מלאות ביקורת על פשעי צבא הכיבוש ועל איך חייליו התקרנפו, על השחיתות הפושה [נכון, בעיקר בקרב מנהיגי הימין], על ראשי המדינה , על הקרבת גלעד שליט, על ממדי הבנייה הבלתי-חוקית בשטחים, על גזל קרקעות פלסטין בידי מתנחלים זייפנים, על מג"ב שעוסק בהשפלה והתעללות בפלסטינים, על גזל מי הגדה הכבושה והצמאת תושביה. נכון: אלההן באמת כתבות נגד העוולות שעושה הימין. הלוואי ובארץ היה שמאל אמיתי, יותר גדול. אז היה שולט כאן שלום ושיוויון.

  16. "צריך לבדוק את הראש" הגיב:

    של הגברת הזאת

    לא מדובר על סיכון חיים של מישהו.
    בן לאדן נתפס כפי שהודו לבסוף ללא כל התנגדות מצידו לאחר שההתנגדות אם בכלל היתה חוסלה
    לא היה כל קושי ולא סיכון חיים להביא אותו לדין אלא שגם לבן לאדן יש פה וכנראה לא בדיוק רצו לשמוע את מה שיש לו לומר ואולי להזים כמה "אמיתות" הקשורות לטירור לכן היה נוח מאוד להשתיק אותו.

  17. לעניין בן לאדן הגיב:

    העולם האנושי והנאור נמצא במלחמה נגד העולם האכזר והחשוך אותו מייצג בן לאדן. ובמלחמה כמו במלחמה…נופלים חללים. המטרה היא בסה"כ לגרום לכמה שיותר אבדות לאויב ולכמה שפחות אבדות לצד שלך…בן לאדן נהרג במלחמה ולכן לא צריך היה להביאו למשפט בכלל.
    יתרה מזאת. אין שום הצדקה להיות צדיק יותר מאפיפיור…בן לאדן גרם למותם של אלפי אנשים ללא שום חרטה. הוא הרוע בהתגלמותו וככזה משפטו נחרץ בידי האנושות הרבה לפני שמשפטו אמור להחרץ ע"י ספירו או שאר "הוגי הדעות" שמלהגים באתר זה….לפחות אתם במיעוט…זה משאיר תקווה לעולם בטוח יותר גם אם (לדעתכם) צודק פחות.

    • דניאל קלטי הגיב:

      כמובן, וב"עולם הנאור" כוונתך, מן-הסתם, למתנחבלי איתמר ויצהר, לניאו-נאצים באירופה, לנשיא-לשעבר ג'ורג' דביליו ולתומכיו, המטיפים המטורפים מ"חגורת-התנ"ך""…?

      לא, אני פשוט רוצה לברר, מה בדיוק המינוחים ומהן, בדיוק, ההגדרות.

  18. טובה שיבר הגיב:

    ל"צריך לבדוק את הראש":

    מסכימה איתך בהחלט – לא מדובר על סיכון חיים של מישהו משום שאפשר היה לבצע את הפעולה ללא כוח קומנדו, מסוקים, פריצה לבית והפעלת נשק.

    במקום כל ההצגה המצ'ואיסטית הזו אפשר היה להגיע לשכונת מגוריו של אוסאמה ולשאול את העוברים ושבים "תסלחו לנו לרגע, איפה כאן גר אוסאמה?"
    כל אחד היה מפנה את המחפשים למעונו של בן לאדן ומה שהיה צריך לעשות זה בפשטות לצלצל באינטרקום הכניסה ולבקש להכנס.

    אחרי הכניסה והברכות היה מתבקש בן לאדן להלוות אל המחפשים ואני משוכנעת כי האיש, שומר חוק ואיש שלום סר מאלימות היה מתלווה למחפשים ללא התנגדות מיותרת.

    על כן אני חוזרת בי מדברי ומתנצלת על דברי ההבל שהעליתי בתגובתי הקודמת.

    • "צריך לבדוק את הראש" הגיב:

      דברי הבל בהמשכים

    • דינו הגיב:

      גם הצעדים שאת מתארת מיותרים.
      אם ידעו את כתובתו – היו יכולים לשלוח זימון בדואר.

      • דברי הבל בהמשכים הגיב:

        שני "החכמים" האלו מתעלמים מהעובדה הרלוונטית לכאן שאחרי שכבר הגיעו לבן לאדן לא היה צריך כל מאמץ ובודאי לא סיכון חיים כדי להביא אותו חי לדין ולא את גופתו המתה לים.

        • דינו הגיב:

          קצת פרופורציות:
          בסוריה נטבחו כבר קרוב ל-800 אנשים אך ורק בשל העובדה הפשוטה שהם קצו "בהגנה מפני האימפריאליזם" מבית היוצר של בשאר אסד, ללא משפט, ללא דין, ללא כלום.
          ואילו בפקיסטן חוסל רב מרצחים אחד ויחיד החתום על מותם של אלפים.
          בהנתן שהמגיב בכותרת המדוייקת "דברי הבל בהמשכים" חושב שהוא בעד קידום זכויות אדם ומשפט צדק לכל – הרי שמעשיו של בשאר אסד אמורים להטריד אותו פי 800 מאשר חיסול בן-לאדן.
          העובדה שאין הדבר כך מביאה למסקנה הבלתי נמנעת שבדק בית הוא הכרחי.

          • הגיון או "מסקנה בלתי נמנעת" הגיב:

            כלומר אם למשל רצחו את רבין אז צריך לעזוב ולעבור מיד לרצח 800 אנשים או מיליון וחצי עירקים (גם כן אנשים)

  19. דניאל קלטי הגיב:

    מזדהה איתך לחלוטין בנגע לאובאמה. אכן – עם כל הכבוד למדיניות-הפנים שהנהיג – הרי שעדיין, בכל הנגע למדיניות-החוץ שלו, מה שהיה הוא שיהיה והטוב ביותר, שניתן לשער לגביו, הוא שהוא רוצה בטוב – אך חלשלוש וחסר כל כח-עמידה, אל מול הלובי, הציוני=רפוליקאי, השולט בוושינגטון ובוול-סטריט.

    חתן פרס-נובל לשלום, הרוצח המוני בני-אדם בקצה השני של העולם. מה יש עוד להגיד.

    כמתנגד חריף לכל תרבות סגידת-המוות הנקרופילית, המאפיינת כה את הדתות המונותאיסטיות, כל ימי-הזכרון, הם בבחינת תועבה וטרפה בעיניי. אינני מאמין, בסגידה למתים ובהזכרתם, לדעתי עלינו לכבד את זכר-המתים, ע"י כך שנסגוד לחיים – באהבה ובמין חופשי, להלל החיים והאהבה!!

    לא רוצה שידליקו לי נר….ולא שיתפללו לי לקבר.

    שלא לדבר, כמובן, על תועבת-הצפירה = פשיזם מזוקק, המתייחס, אל כלל בני-האדם, כאל רובוטים: הפיהרר אמר: עכשיו כולם עומדים!! הפיהרר אמר: עד לשעה שמונה – מתאבלים!! הפיהרר אמר: החל מן השעה שמונה – חוגגים!! תועבה לכל דבר ועניין…

  20. לדניאל קלטי הגיב:

    אני לא פסיכולוג,אבל ,האם אני שומע מרמור בצליל קולך?!

  21. אשר פרוליך הגיב:

    מר ספירו לא יכול לכתוב על נושא מבלי להזכיר לנו את פשעי ישראל .אני בעד בקורת בלתי מתפשרת על ממשלות ישראל אבל העירוב של נושא חשוב ומרכזי זה בכל נושא אחר ,פועל בכוון ההפוך ופוגע בלגיטימיות של הדיון.
    מר ספירו תוקף את פשעי ממשלת סוריה כנגד אזרחיה אבל לא מפספס את ההזדמנות להשוות אותם לפשעי הממשלות בישראל.
    המטרה האמיתית של הביקורת על סוריה היא,אצל ספירו,הזדמנות נוספת לתקוף את ישראל.
    למעשה,כתיבתו של ספירו על נושאים רבים ושונים,היא שוב ושוב הזדמנות להזכיר לנו ששורש כל הרוע וכל הבעיות בעולם היא האמפריה העצומה והאכזרית והבלתי נשלטת שנקראת מדינת ישראל.

  22. בן צבי הגיב:

    הסמרטוט האדום הולך ודוהה ובלא עוד הרבה זמן יהפוך לסדין לבן

הגיבו לדניאל קלטי

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים