הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-13 ביולי, 2011 25 תגובות

עוד ארוכה הדרך

כל מי שסברו כי ישראל נמצאת בשלב של איבוד מעמדה הבינלאומי והיא מדרדרת למעמד של מצורעת, יצטרכו להמתין עוד זמן מה. בפרשת המשט הסכימה יוון בהנהגת המפלגה הסוציאליסטית למלא את תפקיד המוציא לפועל עבור ממשלת ישראל וחסמה את יציאת המשט לעזה. בפרשת המטס הסכימו חברות התעופה הטסות לישראל לסנן את הנוסעים על פי רשימת שמות שסיפקו שרותי הביטחון של ישראל. לא הייתה אפילו חברת תעופה אחת שהודיעה, "אנו לא סניף של משטרת ישראל ולא נפסול נוסעים על פי השתייכותם הפוליטית".

כאזרח גרמניה קיוויתי כי דווקא חברת לופטהאנזה תחזיר לממשלת ישראל את רשימת האזרחים שנפסלו בנימוק כי בשנות ה-30 של המאה הקודמת נעצרו בגרמניה שוחרי זכויות אדם מהשמאל, יהודים ולא יהודים, על פי רשימות שערכו סוכני הגסטאפו (ראשי תיבות של "משטרת המדינה החשאית"), ולכן היא לא תשתתף בפסילת נוסעים שכל "אשמתם" מאבקם למען זכויות אדם והתנגדותם לטרור הכיבוש הישראלי המופעל למעלה מ-40 שנים על העם הפלסטיני. לצערי זה לא קרה.

ממשלת ישראל נהגה בפרשת המטס בהיסטריה. הפחד מכמה מאות מתנגדי כיבוש מאירופה וארה"ב, שביקשו להגיע לשטחי פלסטין, הוציא את ממשלת ישראל משיווי משקלה. מאות שוטרים נפרשו בנמל התעופה, במטרה ללכוד את אלה שהצליחו לעקוף את רשימות החיסול מישראל ולעלות על המטוסים. ישראל רשמה לעצמה "ניצחון מוחץ" לאחר ש- 130 נוסעים אותרו "כשמאלנים מסוכנים", נעצרו בירידה מהמטוסים והועברו לבתי כלא בישראל עד לגירושם. המדינה "היהודית והדמוקרטית" מפחדת מתיירים החמושים באידיאולוגיה שמתמצית בהתנגדות לאפרטהייד הישראלי ובתמיכה בזכויות אדם לכל.

משטר החושש מרוח החופש, סופו להיעלם. זה היה גורלו של ציד המכשפות שיזם הסנאטור מקרתי בארה"ב, זה היה גורלם של המשטרים הפשיסטים בספרד, איטליה וגרמניה, זה היה גורלם של המשטרים הקומוניסטים בברית המועצות וארצות מזרח אירופה, זה היה גורלו של משטר מובארק, זה יהיה גם גורלו של משטר הכיבוש הישראלי. ייקח זמן, אבל זה יגיע.


sueme-boycottחוק החרם

חוק החרם שהתקבל בכנסת, אשר אוסר בין השאר לקרוא לחרם על תוצרת ההתנחלויות, לקוח מבית המדרש של משטרים טוטליטריים. הכנסת לא פעלה כריבון דמוקרטי אלא כמכשיר של הרוב לדריסת  המיעוט. ההתנחלויות, שהן פשע מלחמה לפי הדין הבינלאומי, ונושא הנתון במחלוקת קשה בחברה הישראלית, זוכות עתה להגנה נוספת. כל אזרח ישראלי הקורא לחרם על ההתנחלויות הבלתי חוקיות, עומד בפני סכנה של תביעה כספית ממתנחל שיטען כי נגרם לו או למפעלו נזק כלכלי.

אני צופה שהחוק לא יעזור. הוא רק יגביר את הביקורת הבינלאומית על ההתנחלויות. כישראלי וגרמני אני  מצפצף על החוק, חובה לא להישמע לו, כי הוא מפר כללים בסיסיים של חופש ביטוי. אני אמשיך כמקודם לקרוא לחרם על ההתנחלויות, תומכיהם, כמו גם על משטר האפרטהייד ודיכוי חירויות האדם בשטחים הכבושים. זה הזמן לגל של אי ציות אזרחי.


מצנע ופרץ

מפלגת העבודה הייתה פעם מפלגת השלטון במדינה. היא ירדה מנכסיה, השלטוניים והכלכליים, והיא היום מפלגה בינונית עד קטנה. לפני מספר חודשים פרש ממנה מי שהיה יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, עם חמשת חייליו במעין הפיכת חצר לילית היאה לגנרלים. מפלגת העבודה הצטמקה מ-14 חברי כנסת לשמונה. עתה מתקיים בה מאבק בין חמישה מועמדים על תפקיד היושב ראש.

עמרם מצנע, גנרל בדימוס, וח"כ עמיר פרץ, שר ביטחון לשעבר, הם שניים מהמתמודדים. לאחרונה הייתה סערה זוטא בתקשורת הקשורה בשניים. עמרם מצנע הגדיר את עמיר פרץ כמי שבא "מפלנטה אחרת". היו מי שפירשו זאת כעקיצה גזענית של  "אשכנזי אירופאי מתורבת", נגד פרץ "הפרימיטיבי מזרחי מרוקאי".

 מצנע היה בשנות ה-80  של המאה הקודמת אלוף פיקוד המרכז. למען קוראי בחו"ל צריך להוסיף כי מדובר בשליט הצבאי של הגדה המערבית. הוא הריבון בשטחים, המלך שעל פיו יקום דבר. הוא פיקד על צבא הכיבוש בשנתיים הראשונות של האינתיפאדה הראשונה (1987-1989). הוא הפעיל את כל אמצעי הדיכוי שעמדו לרשותו כמו: פיצוץ בתי משפחות פלסטיניות כענישה סביבתית, הרג אוכלוסיה אזרחית, בהם נשים וילדים, שיתוף פעולה הדוק עם השב"כ בהסגרת פלסטינים למרתפי העינויים, מעצרים מנהליים, וכמובן הגנה על המתנחלים וההתנחלויות.

מאחר ומצנע היה בעל דימוי של קצין מצפוני שבא ממחנה הציונות השמאלית (באותה תקופה התגורר בקיבוץ עין גב, שם כיהנה אשתו כמורה), הוא שימש כסם מרגיע, מלבין פשעי מלחמה לאותם ציונים שמאליים שחשו אי נוחות מהנעשה בשטחים הכבושים. בבחינת "אם מצנע עושה את הדברים כנראה שאין מנוס".

בסוגיה זו הייתה לי התכתבות עם אשתו, עליזה מצנע, שיצאה להגנת בעלה אל מול פעילותי נגד הכיבוש. היא כינתה אותי "איש רע". כתבתי לה בין השאר: "אני מבקש ממך לעשות תרגיל סימולציה קטן. כיצד היית חשה אילו צבא כיבוש כלשהו היה מעולל לקיבוץ עין גב את מה שבעלך הנחית על הכפר ביתא. כיצד הייתם אתם שם, על שפת הכינרת, מרגישים אילו היו הורסים במכה אחת 15 בתים בקיבוץ,  ועוד 30 היו הופכים לבלתי ראויים למגורים כתוצאה מהדף הפיצוץ, והכול בגלל זריקת אבנים של בנך או בתך וכמה מחבריהם". (ההתכתבות פורסמה בשבועון "העולם הזה", 25 בינואר 1989).

עברו 17 שנים וב- 2006 מונה ח"כ פרץ, אז יו"ר מפלגת העבודה, לשר הביטחון בממשלת אולמרט.

התקוות שתלו בפרץ הרקיעו שחקים. הוא בא עם דימוי יוני, איש שלום, וציפו ממנו כי יפתח דף חדש ביחסים עם הפלסטינים. אבל כמו מצנע, גם פרץ הכזיב.

לא עברו חודשיים מהשבעת ממשלה והיא יזמה את מלחמת לבנון השנייה. מלחמה מיותרת וכושלת שבוצעו בה פשעי מלחמה לרוב. עד היום נהרגים בלבנון ילדים מפצצות המצרר שהצבא ירה לעבר אזורים מיושבים. פרץ כשר ביטחון האחראי על הצבא, הוא אחד מאלה הנושאים באחריות ישירה לפשעי המלחמה.

גם בסוגיה הפלסטינית פרץ לא היה פורץ דרך. סגנו של פרץ, ח"כ אפרים סנה, היה אחראי להמשך שגרת הכיבוש – הוצאות להורג ללא משפט, ענישה קולקטיבית, השפלה במחסומים, עינויים במרתפי השב"כ, פריצות ליליות לבתי משפחות פלסטיניות, בנייה בהתנחלויות, הקמת מאחזים, שוד אדמות, כריתת עצי זית של פלסטינים בידי מתנחלים, באחת, אין חדש תחת שמש הכיבוש.

לא במקרה נמלט ח"כ פרץ בימים אלה מאנגליה לאחר שהוזהר מהשגרירות הישראלית כי בקשת מעצר נגדו בגין ביצוע פשעי מלחמה נמצאת בדרך.

המסקנה: מצנע האשכנזי יוצא חלציה של יהדות גרמניה, ופרץ המזרחי מיהדות מרוקו, באים מאותה פלנטה, פלנטת המלחמה והכוחנות של מדינת ישראל.


סגן השר איוב קרא

ח"כ איוב קרא הוא סגן השר לפיתוח הנגב והגליל מטעם מפלגת הליכוד. הוא עוף קצת מוזר בפוליטיקה הישראלית. על פי שמו ברור שהוא לא יהודי. אם יחשוב מאן דהוא כי מדובר בערבי, אני חושש שאיוב קרא ייעלב. הוא דרוזי, וישראל הרשמית מנסה לפי מיטב המסורת של הפרד ומשול, להדגיש את ההבדלים בין ערבים לדרוזים. יש דרוזים שלא מקבלים הפרדה זו, הם רואים בעצמם ערבים, אולם הם מיעוט. ביטוי למגמת ההפרדה הוא השרות הצבאי. חובת הגיוס לצבא חלה על הדרוזים אבל לא על הערבים. גם קרא שירת בצבא.

איוב קרא הוא לא סתם דרוזי. הוא דרוזי ציוני. ולא סתם דרוזי ציוני, אלא הוא יותר ציוני מהציונים, בסגנון יותר קתולי מהאפיפיור. יש סוברים כי הרצל, מייסד התנועה הציונית, לא היה עובר היום את מבחן הכשרות הציוני של איוב קרא. בספרו של הרצל "מדינת היהודים", יש מיני סטיות דמוקרטיות שהיו פוסלות אותו ואיוב קרא לא היה מאשר לו כרטיס כניסה למועדון הציוני.

איוב קרא מביא את הציונות כפי שהיא משתקפת היום בימין הישראלי עד לקצה ההגיוני שלה.

לאחרונה נפגש איוב קרא עם מנהיגים ניאו נאצים משלוש מדינות, גרמניה, אוסטריה ובלגיה. שגרירי ישראל באותן מדינות ראו בפגישות של סגן שר ישראלי עם מנהיגי מפלגות ניאו נאציות טעות טקטית שאינה מוסיפות לשמה הטוב של ישראל, לפחות לא בעיני הממסד הפוליטי באותן מדינות.

איוב קרא לא מבין מה רוצים ממנו. הוא נפגש בסך הכול עם ידידי ישראל. בגרמניה יש ארגון ניאו נאצי שמניף ליד הדגל הגרמני את דגל ישראל. אלו הם ידידינו כיום. איוב קרא משקף את פני הציונות כפי שבאה לידי ביטוי בחוק החרם, חוק הנכבה (שלילת תקציבי המדינה ממי שיציינו ביום העצמאות בטקסים את אסון הגירוש הפלסטיני ב-1948), חוק ועדות הקבלה לישובים קהילתיים (המטרה: למנוע כניסת ערבים לישובים) והתיקון לחוק האזרחות (איסור על אזרחי ישראל הפלסטינים להתאחד בישראל עם בני זוגם מהשטחים הכבושים): ציונות גזענית, סותמת פיות, חוברת לניאו נאצים, שונאת זרים ושוחרת מלחמה.


מדינה נולד

לאחר 50 שנות מאבק, שני מיליון הרוגים, מאות אלפי פצועים והרס נורא, נולדה דרום סודן. גם פושע המלחמה, רוצח ההמונים עומר אל-באשיר, מנהיגה של צפון סודן, הבין את מה שמנהיגי ישראל טרם הבינו: שאי אפשר לחנוק ללא גבול את כמיהתו של עם לחופש. עצמאות, כבר למדנו, לא מביאה תמיד בכנפיה חופש ודמוקרטיה, אבל היא מסירה מעל העם את עול השלטון הזר. זו נקודת מוצא ממנה אני מאחל לעם בדרום סודן שיקום, דמוקרטיה, שוויון.

תגובות
נושאים: מאמרים

25 תגובות

  1. ק.א. הגיב:

    "ממשלת ישראל נהגה בפרשת המטס בהיסטריה"…

    סתם 'היסטריה' – זהו רק תיאור חלקי (שיכול להיות גם תמים).
    לעומת זאת 'היסטריה מאפיונרית' – לדעתי נותן מושג ברור יותר.

    • דינו הגיב:

      אני מבין שהתוכנה שלך שמגרילה השמצות בצורה אקראית – העלתה הפעם את המילה "מאפיונרית",
      אין שום הסבר אחר לעובדה שהמילה הנ"ל צצה בתגובתך בהקשר של פרשת המטס.

      מה בדיוק "מאפיונרי" במדינה המחליטה לא להכניס אנשים מסויימים לתחומה?
      גם אם לדעתך ההחלטה מוטעית או היסטרית, אין כאן שום עניין מאפיונרי, קוראים לזה ריבונות.

  2. גרשון הגיב:

    אני מצטער, "רשימות חיסול"? איזה מבין האנשים שלא הורשו להכנס לישראל חוסל? מי מהם היה מיועד לחיסול והחיסול כשל?

    • דינו הגיב:

      ככה זה בז'ארגון של ספירו. רשימה שאינה מוצאת חן בעיניו היא "רשימת חיסול".
      לדוגמה:
      "המנהל העביר רשימת חיסול של עובדים שאמורים לעבור ריענון נהלים",
      "ועד הבית תלה בחדר המדרגות רשימת חיסול של אלו שעדיין לא שילמו דמי ועד".

  3. הילה ספיר הגיב:

    לחברות התעופה אין בררה-ברגע שמדינה לא מתירה את כניסתו של אדם אז חברת התעופה חייבת להטיס אותו חזרה על חשבונה.לא הייתי ממהרת להאשים את השליח.
    ראיתי פעם חבר שאלעל לא הסכימה להעלות לטיסה לרוסיה כי האשרה שלו פגה יום קודם.

  4. ק.א. הגיב:

    הדרך האנגלית להתמודד עם המצב?

    "פסטיבל רעיונות!" – לכל המשפחה.
    על חושפי שחיתויות, זומבים… וכיצד להשאר מחוץ לכלא.

    http://www.cam.ac.uk/research/news/whistleblowers-zombies%E2%80%A6-and-how-to-stay-out-of-prison/

  5. אשר פרוליך הגיב:

    לכותב המאמר:

    בעדינות רבה ובתחכום מובאות במאמר השוואות שהקורא התמים יכול לחבר ביחד כזהות אחת,מבלי לציין זאת מפורשות.
    דוגמה אחת היא ה"חיבור" בין מה שנעשה על ידי המשטר הנאצי בשנות ה30 בגרמניה לבין עצירה וגירוש של המשתתפים במטס האחרון לישראל.
    דוגמה נוספת היא בקשר למצנע ותיאורו כרוצח אכזרי ש"השתמש בכל אמצעי הדיכוי שהיו ברשותו" על פי כותב המאמר.אני שואל את מר ספירו אם כוותנו שמצנע הפעיל גם טנקים שהיו לרשותו כמו עשה המלך חוסיין ב"ספטמבר השחור" כנגד הפלסטינאים ? האם מצנע בצע פשעי מלחמה כמו שעשתה ממשלת צפון סודן כנגד דרום סודן?
    הדקויות האלה,ה"אי-דיוקים" ה"קטנטנים",הם לא מקריים,הם לא תמימים.אינני תומך במצנע ולא בפרץ,
    אבל אני יודע להבחין בין הדקויות ה"קטנות" המפרידות בין דמגוגיה לביקורת צודקת ואוביקטיבית
    אולי אשתו של מצנע צדקה ?

    • אורלינג הגיב:

      אישתו של מצנע לא צדקה, מהטעם הפשוט שספירו אינו איש רע. אישית, כמי שנחשף למכתבה הרגשני של המורה עליזה לספירו, אפילו צחקתי בפה מלא. יתכן, עם זאת, שספירו נתפס כאדם רע בקרב אלו שזוכים למנת שבטו. אבל הוא אחד הטובים.

  6. הנרי הגיב:

    הזוי, כול כתבה, כול הבהרה פשוט הזוי
    שימו לב…540 קילומטר מהגבול הצפוני שלנו נרצחים אנשים שבאמת מאבקים לחופש, לוב על הפנים ומצרים בצעדי ענק למילחמת אזרחים, ואילו ״המטס״ של פעילי ״השלום״ לישראל נעצר… פרופורציה
    אני יודע זה קשה לנוכח שטף נברוטאליות של צבא הכיבוש אבל עדיין מעט פרופורציה

  7. טובה שיבר הגיב:

    ובכן, שוב מוכח שאלה המתיימרים לדאוג לרווחת תושבי עזה כביכול אינם עושים זאת מטעמים הומאניים אלה מסיבה אחת ויחידה – רצונם העז לנגח את ישראל ויהי מה.

    לו הייתה כוונתם כנה ואמיתית ונובעת מדאגה של ממש היו מוותרים על המשט לעזה ומפליגים לאשדוד ושם פורקים את המטען המיועד לרווחתם של העזתים שהרי זו מטרת המשט.

    ממשלת ישראל הצהירה מפורשות כי תתיר לספינות המשט לפרוק את מטענן בנמל אשדוד ומשם יועבר המטען דרך המעברים לרצועת עזה ועל כן תמוה מאד הדבר שמארגני המשט לא בחרו באופציה זו אלא העדיפו לשחק אותה ברוגז ולהימנע מהעברת המטענים לתושבי עזה.

    כך נחשף פרצופם האמיתי – לא דאגה לתושבי הרצועה מנחה אותם אלא רצונם להכפיש את ישראל.

    • אורלינג הגיב:

      ממתי חופי עזה אמורים להיות תחת שליטת ישראל..? אשמח להבהרה; אני פשוט חשבתי שיצאנו משם.

      • דינו הגיב:

        חופי עזה הם תחת שליטת ישראל מאותה סיבה שדרום הארץ הוא תחת שליטת החמאס "בזכות" מטחי קסאמים שהחלו עוד לפני הנסיגה ונמשכים עד היום.
        גם אני אשמח להבהרה: חשבתי שיצאנו משם, אז למה החמאס מתחמש ולמה הוא יורה?
        אז נכון שלא על כל קסאם רשום "מהחמאס באהבה", וחלק מהירי מבוצע ע"י ארגונים אחרים, אבל מכיוון שרוב הירי הוא חמאסי ובאחריות החמאס (כריבון בשטח) כל הירי האחר – אין ספק שמצור על עזה הוא הכרחי.
        במלחמה כמו במלחמה.

      • רועי הגיב:

        הסכמי אוסלו קובעים שלישראל שליטה על המיים הטריטוריאלים של עזה. כל עוד הסכמים אלו (שהם גם הבסיס לקיום השילטון הפלסטיני במקום) עדיין תקפים ואין מסגרת חוקית/הסכמית אחרת הרי שלישראל הזכות לממש את שליטתה במיים אלה, ובייחוד כאשר המטרה היא ביטחונית לאור פעילות החמאס בעזה.

  8. טובה שיבר הגיב:

    ועוד דבר- ביטול המשט פועל לרעת אלה המתיימרים לדאוג לרווחת העזתים: לא רק שנכשלו כליל במשימתם אל שגם המטרה שלשלמה נועד המשט -העברת עזרה הומניטרית לעזה – לא התגשמה.

    מן הראוי שמארגני המשט ירדו מן העץ הגבוה עליו טיפסו ויואילו בטובם למחול על כבודם ולהעביר את המזון, התרופות, הציוד החקלאי וחומרי הבניה לנמל אשדוד.

    בדרך זו יוכלו לעזור באמת ובתמים לתושבי עזה.

  9. דמוקרט הגיב:

    לאשר פרוליך, שכשמציינים דמיון בין מדיניות מסויימת שנוקט א לזו לנוקט ב, זה לא אומר שהם זהים בכל שאר הפרמטרים. אפשר לסמוך על הקורא שיבין את זה.

    לטובה שייבר, יש משהו פטרוני בלחשוב שכל מה שתושבי עזה זקוקים לו זה אוכל, ציוד חקלאי ותרופות. אני בטוח שאת לא היית מוכנה לחיות בשליטה של מדינה חיצונית שסוגרת לך את הים ואת האוויר על רצועה של כמה קילומטרים ומסתפקת בלמכור לך את צרכי המזון והמחייה שלך. בני אדם זקוקים לקצת יותר ממטרנה, לחם, חומוס ואנטיביוטיקה. מה שהמשטים לעזה מאתגרים הוא את יצר השליטה הישראלי של "אתם לא תקבלו בנמל עזה מה שבא לכם כאילו אתם עצמאיים. אנחנו נקבל את הסחורות, נבדוק אותן ונאשר מה שיראה לנו". ממשלת ישראל עושה את זה לא משום שזה הגיני, חכם או מוצדק (כי זה "מוצדק" באותה מידה לעשות את זה גם ללבנון ולסוריה למשל), היא עושה את זה פשוט כי היא יכולה.
    נ"ב תבדקי שוב את סוגיית חומרי הבניה. אחרי שצה"ל הרס אלפי מבנים (כולל גנים ובתי ספר), הוא לא איפשר להכניס חומרי בניה לרצועה. משפחות גרו תחת כיפת השמים, ילדים למדו באוהלים. ממש לאחרונה התירו הכנסה של כמות מוגבלת. זה רחוק מלפתור את הבעיה.

    • דינו הגיב:

      כתבת לטובה שיבר ש-"יש משהו פטרוני בלחשוב שכל מה שתושבי עזה זקוקים לו זה אוכל, ציוד חקלאי ותרופות".
      ובכן, אני מקווה שברור לך שעם אמירה כזו אתה שומט את הקרקע מתחת רגליהם של כל תומכי הקומוניזם הריאקציונרי לדורותיו (כולל אנג'לו איידן?) ומתחת רגליהם של כל תומכי המשטרים הדיקטטורים האנטי-אימפריאליסטים (כולל ק.א. !).
      שהרי כל אלו החליטו מה צריך האדם העיראקי-סורי-קובני-רוסי-טיבטי, ושלא יתפנק בבקשה וירצה יותר מזה. שיגיד תודה על כך שזכה לחיות בדורם של צדיקים כמו בשאר אסד או קאסטרו, יאכל פיתה או טורטיה וישתוק.
      דמוקרטיה? מוביליות חברתית? חופש מחשבה והתארגנות? מימוש עצמי?
      לא בבית-הספר של אנג'לו איידן וק.א, הם יודעים הכי טוב מה טוב לכולם.

  10. קורא מזרחי הגיב:

    לקורא האנגלי, לצערי, המנטליות הבריטית הצהובה לא השתנתה הרבה מאז ימי ה"זוהר" של הכתר הבריטי באזור המזרח, אתה חסר סולידריות בסיסית לעם ולהיסטוריה שלך, למה שאתמוך בדעותיך? בהתנשאות דוחה חלקכם מכנה אותי בוגד,אני עוקב אחרי התגובות שלכם פה וכואב, צביעות ויהירות ממכם כלפיי אישית וכלפי ניואינסים במזרח שאינכם מבינים, מגוחך, אולי זו הדרך הבריטית האמיתית להתמודד עם המצב?
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8292184.stm, בנוסף, להכליל אנשים כהי עור כמוני, "פאקי" (אני לא 'פאשטו') ועוד כינויים מעליבים בסגנון, זו עוד צורה של חלק ממעמד הביניים הבורגני-האמצעי שלכם באנגליה לבטא את עצמו, המיץ של הזבל לדעתי, אין לך מה להתאונן על היהודים, שהקיצוני פה הוא ליברל לעומת הנאו-נאצים שלכם, נכון, הם לא מושלמים אבל, לא שכיח שהיו לי ויכוחים עם ימניים, אבל כינויים כאלה? ניחא, אתם תביאו דוגמאות של מאוהדי בית"ר שחלקם (לא כולם!) נחותים , (ערבוב תרבותי של שבטים ברברים מקומיים+גרמאניים, עם הרבה תבלינים של רגשי נחיתות ובילבול, ביקרתי במרקש מעבר להרי האטלס והמבין יבין, לכן אני לא מתייחס אליהם ברצינות, אלא בבדיחותא של הפוך על הפוך והתפקיד שלכם הוא לא להתנשא מעליהם אלא לנסות להשפיע מלמטה למעלה ולא ההיפך .http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/c/c6/Invasions_of_the_Roman_Empire_heb.jpg)

    אני מודה, שירתתי בצה"ל ואינני יהודי, אבל אני "מזרחי" בהגדרה שלכם, יליד של האזור-בדואי. מסיפורי השבט שלי שמעתי על "ההומאניות" הבריטית ואם מעללכם לא נשכחו זה אומר משהוא, רק להפתיע אותך שצצה בעיה עם הרשויות הישראליות שלא חסרות בהם איוולת והתנשאות, אבל, הזקנים שלנו אומרים, ה"יאהוד" לא מגיע לדרגה השפלה של הבריטים ושל הטורקים שהיו אפילו יותר אכזריים ממכם, (כמה שזה קשה היה להגיע אליכם, עובדתית, העותמאנים ירדו לרמה כמעט של בני דודכם הגרמניים).
    יהודים גזעניים? נכון, יש כמו בכל תרבות, גם אצלנו יש כאלה, אבל אצל רובם זה לא נובע מהתנשאות אלא מרגשי נחיתות ופשיזם דתי, לא מגזענות אתנית נקייה, שורש כל הרע לדעתי, (למה? חקרתי ואני דוגל בסברה, תחילת האנטישמיות הייתה במה שקרוי גזענות בסיסית ופרימיטיבית, מכיוון שהיהודים הראשונים לפי כל העדויות ההיסטוריות היו נראים כהים ונראו בכללית כמונו, כשבט מזרחי, ראו קישור: http://www.youtube.com/watch?v=I8nUr5Lv7-Y&feature=related וכן אחרי סדרות של היטמעות במערב, הגזענות עברה במטרפוזה שלב אחרי שלב למתוחכמת יותר (דתית, לאומנית, רעיונית בחזרה מעגלית מתוחכמת ל"גזע"), למה? כי הם היו השבט המזרחי היחידי שהצליח להיטמע לעומת שבטי מזרח אחרים כגון: המורים, המצרים הפגאניים/ הנוצרים וכו', אני חושש דא"ג שהמערב הדביק חלק מאחי המוסלמים בכיעור המתועב הזה). שנית רוב המוסלמים הערביים הקיצוניים כמו בן-לאדן היו פשיסטים, אבל תופתעו, הם לא גזעניים לעומת מוסלמים ממוצא אירני ארייתי, טורקי ואף מצרי קוטאביסטי, הפילוסוף סעיד אל כוטאב הוא שיצר האיסלאם הגזעני לאומני זה-האיסלאם הקוטאבי, של האחים המוסלמים, האיש הושפע מהאירנים, שהם בתורם הושפעו מתחנות רדיו גרמניות-נאציות שפעלו בימי מלחמת העולם השנייה ופיזרו שינאה לכל עבר, לפי עדויות של אירנים טובים דאז ורבים אנשים עם חשיבה לוגית גבוהה. גם המופתי חוסייני היה גזען לא קטן, שוב הוא התחנך בטורקיה דא"ג והואשם כמסייע בשואה הארמנית, משפחתו לא בעלת שורשים שמיים כמו הבדואים/ יהודים משרקיים או 'נאסיים'.
    היו זמנים , למדתי בלונדון והבנתי דבר אחד, אני מסתדר מנטלית עם מזרחיים (כולל יהודים כמובן), מאשר עם השמאל הקיצוני במיוחד בארץ, אתם מרגישים עליונים, מובן אחרי השואה הנוראית שבה הייתם במקום הכי נמוך שיש (נדבר גלויות וכמובן לא באשמתכם, אבל זה הטבע האנושי חברים, להרגיש עליון, אחרי שהיית נחות), אבל תזכרו, רוב היהודים פה שתומכי ימין, שבויים באיוולת ומיסכנות של אבותיהם, למה? מי שלט על רוב ארצות האיסלאם, הקולוניאליסטים הטורקים והם התנהגו אליהם כמו לגורם מיותר ונחות, בהמשך שלטו גם האירופאיים הבריטים, בתימן, בסוריה-עירק וכו' והם אלה שיצרו את הבעיה, על ידי חלוקה בריטית צינית כל כך שהוכונה לאינטרסים של הכתר הבריטי וחלקה היה אנטי יהודי לצערי, מבחיל. הבריטים נתנו מדינה שלמה לשבט ההשאמי שכמעט נכחד והצלתם אותו רק בגלל אינטרסים שעברו מין העולם, למה? (אולי לא, מר אנגלי גאה, תשאל את המלכה שלך, עוד בדיחה, מדינה מתקדמת עם מלכה, כמה יומרני). ניסתם לרדת ממגדל השן שלכם? ליצור קשר עם המזרחיים או רק לנסות להכתיב להם, במקום לבוא ממקום חיובי ואז להשפיע, אני אישית הצלחתי לשנות דעות, בטוח יותר מיומרניים כמו מר אנגלי, טוב אני תמיד בעד אלה שחיים בצורה טבעית ולא מנסים לכפות עלינו תרבותיות ודעות מתנשאות, משהוא לחדש לך אדוני האנגלי, אתה זר באזור, זה לא אירופה י'חביבי, גם תרבותית וגם אתנית 60% מהיהודים הם מזרחיים, נכון יש פשיסטים מהם אבל לא ברמה של המוסלמים ה"פלאחים" שאתם קוראים להם "פלסטינים", אלה צפון ישמעאלים י'אנגלי, לפי מחקרים כ-65% מהם טורקי ואף דרום אירופאי, תוצאה של ערבוב מכיבושים צלבניים קודמים, דרך אגב היהודים בתקופת בית שני כ-85% היו הלינסטים דרום אירופאים, מפה הקשר שנמצא, רוב המחקר הזה ששלמה זנד מתנגד אליו כקוירויוז ואני בהפוך על הפוך מהכיוון השני, בגלל הסברה שלי הנ"ל, התבסס על גנום שנפוץ אצל דרום אירופאי וכורדים שהם ארייתים, לא נבדק הקשר המהותי השמי של יהודי תימן, עירק, סוריה והבדואים עם חלק מהפלשתינאים הערבים אתנית או המעורבים, מה שבוצע ע"י חוקרים סעודיים ובריטיים, הסגול דא"ג הוא האחוזון של הגנום השמי היהודי, http://www.biomedcentral.com/1471-2156/11/48/figure/F2
    הטורקים אם לא ידעתם אינם עם אזורי ולא שמי בתרבותו, הם מרכז אסייתים המושפעים במערבם מאירופה ובמזרחם מאסייתים, יהודי המשרק והבדואים הם בעצם ילידים אתנית לאזור
    אם המערב רוצה לפתור את הבעיה, הוא צריך לחשוב מכוח זכות תרבותית (לא פשיסטית ולאומנית) לתת לספירו מרחב אדמה אנגלו-סקסי, הרי המערב השמיד למשפחתו ולעמו תרבות שלימה ומפוארת, לדעתי רבע מגרמניה או חלקים מהדומיניונים ומושבות הכתר של הבריטים צריכים לעבור אליהם, כמובן גם לחיות איתנו בזכות התרבות שלכם היהודים כילידים אזוריים בעבר, במדינה דו לאומית, אם אתם הרוב לא תהיה לי בעיה כמו היום לחיות תחת שלטון ציוני אבל ליברלי שנותן זכויות שוות לכולם (גם לחלאות כמו הקוטאבים המוסלמים אין מה לעשות), להבהיר, כמובן יהודי זה יהודי באתנוס והוא יוכל לנדוד בין 2 המדינות, כזכות פנימית שלכם כיהודים, לא משנה אם הוא אירופאי או מזרחי, מדובר בזכות על התרומה התרבותית שלכם לאזור, לא באתנוס ח"ו, ככה יתפוגג התירוץ של הימנים שיש להם מדינה אחת, הרעיון של מדינה יהודית באירופה לא ריאליסטי כיום, אבל תחשבו מדבחינה רעינוית היהודים תרמו ועדיין מהווים נתבח חשוב בתרבות האירופאית, האנגלו סקסים פשעו היסטורית כנגדם ועליהם לשלם, ביקרתי ביד ושם ואין סליחה ומחילה למה שהתרבות הגרמנית עשתה:/ כמובן אני לא פשיסט ערבי לאומני ואקבל בנוסף את הרוב היהודי פה, במדינה דו-לאומית בתנאי שישאר רוב ובנוסף לא אקבל שלטון רוב של מוסלמים קיצוניים פשיסטיים, יש ציונות מתקדמת כמו של השמאל הלאומי, אני מכבד את כל השבטים באזור. אפתיע אותכם, אם התנאי של מדינת מקלט ליהודים, באירופה או באזור מערבי אחר לא יתקיים, לא אתמוך במדינה דו-לאומית, לא אוכל לתרץ התקפה של פשיסטים מוסלמיים, אלא רק ע"י החזרת הבעיה למערב. אני לא אפקיר שבט של אנשים שעליו הגנתי :)ותקראו לי בוגד שוב, אבל אני הומניסט היסטורי, שבטים שמיים, חיו פה במשך מאות שנים ואף נלחמו יותר מפעם אחת יחדיו, כנגד האירופאיים, כנגד הטורקים וכו', שבט יהודי אחד שהגיע מאזור ערב (יהודים אתניים חיו בכל אזור ערב מהדרום ועד הצפון, מכונה "שאם"), נלחם כנגד האימפריה הפרסית, שהיא הייתה זרה לאזור תרבותית ואתנית, יהודי שגר בערב (כנראה בתימן, בשם עבדאללה אבן סבא, פיתח סיעה משנית באיסלאם הקרויה שיעה, גם בגלל רצון לשלוט ולהפריד תרבותית ולהבטיח שהשבטים היהודים של הפנינסולה הערבית ישמרו (אני לא מאשים אותו מכיוון שגם הפרסים בנוסף לדתם, שונים משמעותית מאיתנו מהרבה בחינות ופירשו ויצרו את השיעה שלו ככלי דתי תרבותי משלהם) , מי שלא מודע להיסטוריה האזורית לעומקה שיחקור ויבדוק, התרבות של כל השבטים חשובה לי וכמובן שלא ארצה שמוסלמים קיצוניים ישתלטו על בריטניה אני דוגל בליברליות ובדמוקרטיה חילונית שיודעת להגן על עצמה, במקורה ההיסטורי, לא ברב-תרבותיות לפחות לא בעתיד הנראה לעין אני רציולניסלט.
    מר אנגלי, חקרתי על שנאת היהודים באירופה ובניתוח לוגי הזדעזעתי עוד יותר, המערב לא רק שהתעלל בעמים הלא לבנים אלא בגד בעם שתרם לו יותר מכל העמים, דוגמא מבחילה, http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%96%D7%99%D7%A8%D7%AA_%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D.
    תתחיל ללמוד על ההיסטוריה של המזרח, תתחיל ממאמר של פראס אלסואח על כמאל אלצליבי, http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=zoref, ואולי תבין אתה וחבריך את מקור הבעיה ותסיקו שדרככם נכונה אבל, רק בעולם אוטופי שלא קיים אפילו במערב לצערי ק"ו באזור הזה, תתקיים תרבות מרקסיסטית טהרנית, וזו לא התנשאות זו עובדה חברים .האנושית היום לא מפותחת מספיק באינטלגנציה התרבותית המשותפת שלה לרעיונות אוטופיים יפים ונקיים כל כך כמו מרקסיזם, בנוסף הנשק היום קטלני הרבה יותר מאשר מפני 100 שנה וכל רצוננו הוא לטובת האנושות, ניסיונות כמו שלכם מסוכנים מאוד, ראו ערך בקוריאה, מאבק רעיוני קשה שהגיע אפילו לדרום ערב לתימן, אולי נחכה למהפכה של הטראנס-הומניזם לפי עתידנים ונבואתכם תתגשם אינשללה מי יודע.

    • ק.א. הגיב:

      כמה הערות לציוני – 'המזרחי' – הנלהב.

      התאמצת לכתוב לכן אני מחוייב במענה, בראשי פרקים ובקצרה:

      1. אני הראשון להסכים עמך על הממסד האנגלי ומעלליו לאורך השנים. לא ברור מניין מצאת שאינני אדם שמכיר בחטאי ופשעי הממסד הזה? אם נוצר כזה רושם אצלך הרי שהוא מוטעה. מבחינה זו התפרצת לדלת פתוחה.

      2. אבל הממסד האנגלי הזה משתף פעולה עם המשטר הישראלי ושניהם יחד חברים באותה המאפיה. אופס. אויה. אבוי ואבוי – נו מה לעשות? אבל זהו המצב. הלאה …

      3. אינני יודע אם בכלל קיימת "נחיתות" בקונטקסט מדיני (או גם תרבותי) ולאיזה צד יש לייחס "נחיתות". אני מעדיף לזהות קרימינליות לשמה, או תאוות כוח ושלטון שאינה יודע שובע. לשון אחר אימפריאליזם (או תכלס ציונות). הנושא אינו אוטפיה אלא שלטון הכוח והטירור הצבאי-כלכלי. נחיתות היא בשבילי בד"כ עניין מדיד, כלומר כמותי. ואילו הדיון המדיני, או החברתי, עוסק ברצונות ובתעמולה.

      4. לצערינו הכינויים "פקי" וכדומה אכן נפוצים אך -ברוב- המקרים אינם(!) מצביעים על גזענות אלא על השחתת הלשון. ישנן עוד הרבה קללות אחרות שמתגלגלות מעל ללשון באורח אוטומטי אפילו תמים, בזה עוד לא אמרתי שאין קיימת גזענות באנגליה. גזענות כזו קיימת ורק לאחרונה (לצערי) נוכחתי בכך דווקא בין "כהים" ל"כהים". הדבר מכוער ביותר – פשוט מכיוון שכיעור וגזענות הלכו, והולכים, תמיד יד ביד. מה חדש?

      5. לא ברורה ההבחנה, כביכול, שאתה מנסה להקים כאן בין שנאת-האחר מסוג א' לשנאת-האחר מסוג ב'. האבחנה הזו שלך, בבחינה לעומק עלולה חיש מהר להתגלות כאשליה וסופה להתפוגג – גזענות שבאה מן הרוע במה היא שונה מגזענות שבאה מטימטום? אחרי הכל האש והלהבה היא ממש אותה הלהבה, ואין זה משנה אם היא באה ממקור אנרגיה א' או ממקור אנרגיה ב'. מהרגע שצצה השנאה -כל גילגוליה אינם תלויים יותר בסיבה היוצרת.

      6. אשר לסעיד קוטוב שלו אתה מייחס השפעה מן האירנים – הרי זה קשקוש או תעמולה או שניהם גם יחד. (לאמיתו של דבר סעיד קוטוב לא היה ממש פילוסוף). המעניין הוא שההשפעה על קוטוב היתה דווקא – אמריקאית!! קוטוב התחנך באמריקה ועמד על החולאים החברתיים שנוצרו שם כגון: שחיתות, קומבינות, השחתה מוסרית, חומרנות קיצונית וריקנות, אנוכיות וניתוק תחושות שייכות ואכפתיות בין האזרחים, כל אלה סימלו בעיניו צורה של קיום באשליה (עצמית) וניוון. שים לב מר מזרחי – כמה מצחיק הוא שדווקא סעיד קוטוב לו אתה מייחס את "הרוע" הוא זה שיהיה מייד תמים דעים איתך לגבי הצביעות המערבית!

      7. לסיכומו של דבר, לא נותר לי לבשר לך שגם אתה ככל הנראה נפלת במלכודת התעמולה הציונית. בכך אתה כמובן אינך לבד. בתעמולה – אין להם מתחרים!

      8. המלצה: חפש בגוגל ווידאו את הסדרה (של ה BBC) שהכין Adam Curtis , בת 3 פרקים :
      The Power of Nightmares הפרק הראשון: Baby Its Cold Outside יעניין אותך. גם שאר הפרקים מומלצים.

      9. כמו ציוני טוב גם 'מזרחי' חוזר אל ימי המקרא ללמדינו שיעור באנתרופולוגיה ופסיכולוגיה ים-תיכונית.
      בכך אין שום הפתעה. 'מזרחי' גם מודיע שכל כוונת הציונות היא בעצם רק "לטובת האנושות"….מכאן עד אימרתו של בוש על "ציר הרשע" היא עניין של מרחק "עצום" בגודל של רבע מילימטר..בקושי.

      10. לסיכום, מגילה ארוכה רשמת אך הכל שמענו כבר מבית ההסברה.

    • ק.א. הגיב:

      המשך:

      11. משום מה מזהה 'מזרחי' את התרבות הגרמנית עם הנאציזם באומרו:

      "ביקרתי ביד ושם ואין סליחה ומחילה למה שהתרבות הגרמנית עשתה"
      אבל לא מדובר בתרבות הגרמנית אלא בהיגררות אחרי הלאומיות למחוזות החושך.
      הדבר קרה לא בגלל התרבות הגרמנית אלא למרות התרבות הגרמנית!
      ללמדך את הכוח והפוטנציאל הרעיל, האנושי-כללי, הטמון בלאומיות גזענית וצייתנות עיוורת לשלטון כך שהתרבות, גם אם היא איתנה, הרי מול הדחפים האפלים הללו – קשה גם לה לעמוד.

      12. מעניין שקורא מזרחי (מוסלמי? ערבי?) אינו מתייחס בחצי מילה לטיהור האתני של פלסטין או לזכות השיבה של הפליטים.

      13. מעניין שמזרחי (המוסלמי?) "מוכן" לחיות במדינה דו-לאומית אך מעדיף רוב יהודי? אולי לא מתוך אהבה ליהודים אלא מתוך שנאה למוסלמים ("הקוטאבים")? אמור לי 'מזרחי' אם היהודים יקבלו רבע מגרמניה ואנגליה, כפי שאתה טוען שמגיע להם, (אולי בשביל זה צריך 300 פצצות אטום?), האם אינך חושש שהם יעזבו לאירופה ואז, חלילה, תשאר במדינה דו-לאומית עם מיעוט של מתנחלים יהודים נהדרים מברוקלין עם רוב של מוסלמים קיצונים? זה יהיה נורא. אולי אז תתגייר ותעזוב ביחד עם היהודים אל אירופה…?

      • קורא מזרחי הגיב:

        1. לא ביקשתי הכרה בעובדה, רק הצבעתי על כך שהאימפריה הבריטית היא המקור לבעיה באזור, בנוסף לבני דודהם מהרייך ה-3.
        2. הבריטים המסכנים משת"פים? אין להם דעה משל עצמם? עכשיו ברצינות הממסד הזה עובד לפי האינטרסים האנוכיים שלו, בצורה טבעית יש חפיפה בינו ובין ישראל, בנוסף יש צביעות עצומה בציבור הבריטי בנוגע לעצמו, אבל זה סיפור אחר.
        3. המזרח התיכון מבחינה תרבותית-חברתית, לפחות בעת הזו, נחות מול המערב, זו עובדה והרעיונות שלכם יכולים להוביל לאסון.
        4. תשובה ממש מיתממת, אם זו לא גזענות זו התנשאות ועדיין אי אפשר לתרץ אותה, אין בתופעה זו שום דבר נאיבי, המטרה של הכינוי היא לטעון אתה לא "לבן" אתה שונה מהקבוצה שלי אתה לא "אני". נכון שיש גזענות בין הודים להודים, נתקלתי בכך, אבל הם לא מתהדרים בנאורות מעושה כמו הבריטים וטוענים אחד כלפי השני אתה לא "הודי". דא"ג מנהג הקסטות הבזוי שלהם מקורו בתרבות מוקדמת, לא שזה מתרץ משהוא.
        5. האבחנה שלי היא בין פשיזם לגזענות, בפשיזם אתה יכול לבחור להיות נאמן למדינה ואז ישנה אפילו סתירה עם "תורת הגזע" עצמה, בגזענות נוסח שבטי האנגלו-סקסיים אין לך מוצא, שתיהן מתועבות, אבל הבסיס שממנו לא ניתן לחלק את כמות הרוע נשאר הגזענות ולא רק לדעתי, גזענות היא מקור הרוע החברתי, כל השאר הם כלים לתפעולה כולל הפשיזם, למרות הסתירה הברורה הנ"ל.
        דא"ג בעניין האנלוגיה ללהבה, אתה וקבוצה שלך מוסיפים אש למדורה בקיצוניות שלכם ולא מגלים סולידיריות בסיסית עם כלל הציבור, אתם מסכנים אנשים כמוני, חשבתם על זה? רצונכם הוא ב"משת"פים" (דרך ההתבטאות שלך לא שלי) דתיים פשיסטיים, שבהזדמנות ראשונה יגרמו לכם לדמם ולהפוך על אמת ל"סמרטוטים אדומים".
        6. בשבילך הוא לא פילוסוף, בסדר, תשאל עשרות מיליונים שנוהרים אחרי הדוקטורינה של החלאה בכל העולם המוסלמי, אם היית מבין את הניואנסים הספרותיים והתרבותיים של האיש היית מבין כמה רשע ונכלולי האיש בצורה מתוחכמת, אל תזלזל באיש המתוסכל הזה, הוא "עיקר" דור שלם של ערבים. בנוגע ל"תמים דעים", הראייה שלך שטחית, אנשים יכולים להסכים עם עובדות בשטח לגבי הגורם, אבל קו מחשבה כזה או אחר יכול להישזר איתן בצורה שונה, אני מזכיר לך שאני ליברל ומתנגד לרב-תרבותיות, אינני פנאט דתי.
        7. אל תתנשא, אני בוגר ועירני מספיק להבין באיזה דרך אני חי וכמובן שאפעל למען האינטרסים שיקדמו אותה, לא נפלתי בשום תעמולה, כולל הדתית 🙂 זו הבעיה של השמאל ולא רק הקיצוני, העיוורון הזה שחושב שעלינו להיות חלק מתרבות העדר של הלאומנות הערבית או גל ההתנגדות המערבי האנטי-ציוני, נכון שאני ערבי ובדואי, אבל לא חלק מהרוב הערבי ובטח לא חלק מהגל המערבי האנטי-ציוני שדיי דוחה אותי. בנוגד למדינה יהודית-מערבית, חלילה, לא צריכים 300 פצצות ,צריכים הכרה אמיתית בעוולות שביצעה אירופה והעם הגרמני (לא הנאצים העם עצמו שברובו עצם עין) כנגד היהודים, לכן צריכים לפעול למען פיצוי בהתאם, כמה מארקים מגרמניה הם לא פיצוי, הם מקסימום הכרה בפשע והחזרת הממון לבעליו, המערב העביר את תחלואותיו על המזרח, הגיע הזמן שהכדור יחזור אליו (מפה הדחייה מגיעה). בנוגע לשואה, אני מסכים איתך חלקית, אבל לא מסכים שהיא אירוע שיכל להתבצע בכל מקום (גם זמן).
        נכון, ישנם מדינות אחרות שבהן השואה יכלה להתבצע, אבל זהו פרופיל מצומצם של מדינות מסוימות שנוצרה בהן גזענות שורשית שהיא בעיקרה מצויה אצל שבטים ברבריים שריסנו את עצמם בכורח המציאות, נפילת רומא היא דוגמא שלאחריה שבטים גרמאניים הפכו בתהליך קשה מאוד וחריג למרוסנים ושקולים מאוד, כמו גרמניה, נורבגיה וכו' אלה מדינות שמתאימות לפרופיל, בריטניה לדעתי חריגה, מדובר בשבטים שכבר כפו ואנסו את עצמם על האוכלוסיה המקומית ובכך היה "פורקן" לאלימות שהייתה אצורה בהם כלפי שבט אחר, גרמניה ותרבותה הינן יחודיות (יש גם טוב כמובן והרבה) ראה ערך "חזירת היהודים" שהבאתי, מעין תופעה יחודית לגרמניה של "פורקן" במנות קטנות כנגד היהודים, השואה הייתה ה"פורקן" אונס ורצח תעשייתי ביהודים, שילוב מזעזע של ברבריות בשילוב ניואנסים תרבותיים "נקיים" ו"מרוסנים" בצורתם הגרמנית. מכיוון שהנאורות חיסלה פולקלור שלם ומעוות של שנאה (פה מגיע מרכיב הזמן), "חזירת היהודים" הייתה רק ביטוי קיצוני אחד ובעם עצור כמו הגרמאניים זה היה אסון, פולחן ה"שעיר לעזאזל" היה דומיננטי אצלהם לעומת עמים אחרים. דא"ג זו בעיה תרבותית לא גזעית חלילה, (ההסטוריה לימדה אותנו לא ליפול לפח הזה) וכמובן יש חריגים תרבותית בכל הקבוצות שהבאתי, אבל זה מיצג של רוב של העם, תופעה כזו של "עצירות תרבותית" המקרינה מעין פספוס כלפי העבר ומנסה לחפור מתחת להיסטוריה, מצויה גם בחלק מיושבי המגרב, ערבוב תרבותי קשה של ברברים בערבים. ה"קשיחות התרבותית" הזו לא דומיננטית אצל אירופאים אחרים כמו הבריטים ואצל מוסלמים כמו המצרים והתימנים, אומות עם היסטוריה עתיקה שנבנתה בהדרגה, יש כמובן את התחלואות של הפשיזם הדתי במדינות אלה וסעיד קוטאב הוא דוגמא לאיש שיצר שעתנ"ז דוחה של גזענות כנגד יהודים מטובל בפשיזם דתי ולאומני.
        8. המלצתך תתקבל.
        9. ממש לא טענתי ש"הציונות" הגיעה לטובת האנושות, זה מגוחך ומתנשא מצידך להפיל עליי את הטיעון הזה, זו תנועה לאומית שפועלת למען העם היהודי, נכון, יש בה הרבה איוולת וטיפשות וטעויות נעשו ועדיין נעשות, אבל בשבילי היא עדיפה מדיקטטורה עותומאנית או אימפריאליזם בריטי דוחה ויש בה חפיפה מסוימת לניואסנים שלא היו לקודמות, כמו הרעיון של ההגדרה העצמית וחופש המחשבה הדתית.
        10. לא שמעת על הקשר ההיסטורי של היהודים בערב לשבטי הערבים, אלה נלחמו יחדיו כנגד האימפריה הססנית? אין פה שום תעמולה ציינתי עובדה, אחת מיני רבות, אם אינך מתחבר אליה כנראה שחסרה לך הבנה תרבותית מסוימת כלפי האזור שלנו, או שאתה מתעלם מהמזרחיים בכללית, ערבים ויהודים.

      • קורא מזרחי הגיב:

        1. לא ביקשתי הכרה בעובדה, רק הצבעתי על כך שהאימפריה הבריטית היא המקור לבעיה באזור, בנוסף לבני דודהם מהרייך ה-3.
        2. הבריטים המסכנים משת"פים? אין להם דעה משל עצמם? עכשיו ברצינות הממסד הזה עובד לפי האינטרסים האנוכיים שלו, בצורה טבעית יש חפיפה בינו ובין ישראל, בנוסף יש צביעות עצומה בציבור הבריטי בנוגע לעצמו, אבל זה סיפור אחר.
        3. המזרח התיכון מבחינה תרבותית-חברתית, לפחות בעת הזו, נחות מול המערב, זו עובדה והרעיונות שלכם יכולים להוביל לאסון.
        4. תשובה ממש מיתממת, אם זו לא גזענות זו התנשאות ועדיין אי אפשר לתרץ אותה, אין בתופעה זו שום דבר נאיבי, המטרה של הכינוי היא לטעון אתה לא "לבן" אתה שונה מהקבוצה שלי אתה לא "אני". נכון שיש גזענות בין הודים להודים, נתקלתי בכך, אבל הם לא מתהדרים בנאורות מעושה כמו הבריטים וטוענים אחד כלפי השני אתה לא "הודי". דא"ג מנהג הקסטות הבזוי שלהם מקורו בתרבות מוקדמת, לא שזה מתרץ משהוא.
        5. האבחנה שלי היא בין פשיזם לגזענות, בפשיזם אתה יכול לבחור להיות נאמן למדינה ואז ישנה אפילו סתירה עם "תורת הגזע" עצמה, בגזענות נוסח שבטי האנגלו-סקסיים אין לך מוצא, שתיהן מתועבות, אבל הבסיס שממנו לא ניתן לחלק את כמות הרוע נשאר הגזענות ולא רק לדעתי, גזענות היא מקור הרוע החברתי, כל השאר הם כלים לתפעולה כולל הפשיזם, למרות הסתירה הברורה הנ"ל.
        דא"ג בעניין האנלוגיה ללהבה, אתה והקבוצה שלך מוסיפים אש למדורה בקיצוניות שלכם ולא מגלים סולידיריות בסיסית עם כלל הציבור, אתם מסכנים אנשים כמוני, חשבתם על זה? רצונכם הוא ב"משת"פים" (דרך ההתבטאות שלך לא שלי) דתיים פשיסטיים, שבהזדמנות ראשונה יגרמו לכם לדמם ולהפוך 'על אמת' ל"סמרטוטים אדומים".
        6. בשבילך הוא לא פילוסוף, בסדר, תשאל עשרות מיליונים שנוהרים אחרי הדוקטורינה של החלאה בכל העולם המוסלמי, אם היית מבין את הניואנסים הספרותיים והתרבותיים של האיש היית מבין כמה רשע ונכלולי האיש בצורה מתוחכמת, אל תזלזל באיש המתוסכל הזה, הוא "עיקר" דור שלם של ערבים. בנוגע ל"תמים דעים", הראייה שלך שטחית, אנשים יכולים להסכים עם עובדות בשטח לגבי הגורם, אבל קו מחשבה כזה או אחר יכול להישזר איתן בצורה שונה, אני מזכיר לך שאני ליברל ומתנגד לרב-תרבותיות, אינני פנאט דתי.
        7. אל תתנשא, אני בוגר ועירני מספיק להבין באיזה דרך אני חי וכמובן שאפעל למען האינטרסים שיקדמו אותה, לא נפלתי בשום תעמולה, כולל הדתית 🙂 זו הבעיה של השמאל ולא רק הקיצוני, העיוורון הזה שחושב שעלינו להיות חלק מתרבות העדר של הלאומנות הערבית או גל ההתנגדות המערבי האנטי-ציוני, נכון שאני ערבי ובדואי, אבל לא חלק מהרוב הערבי ובטח לא חלק מהגל המערבי האנטי-ציוני שדיי דוחה אותי. בנוגע למדינה יהודית-מערבית, חלילה, לא צריכים 300 פצצות ,צריכים הכרה אמיתית בעוולות שביצעה אירופה והעם הגרמני (לא הנאצים העם עצמו שברובו עצם עין) כנגד היהודים, לכן צריכים לפעול למען פיצוי בהתאם, כמה מארקים מגרמניה הם לא פיצוי, הם מקסימום הכרה בפשע והחזרת הממון לבעליו, המערב העביר את תחלואותיו על המזרח, הגיע הזמן שהכדור יחזור אליו (מפה הדחייה מגיעה). בנוגע לשואה, אני מסכים איתך חלקית, אבל לא מסכים שהיא אירוע שיכל להתבצע בכל מקום (גם זמן).
        נכון, ישנם מדינות אחרות שבהן השואה יכלה להתבצע, אבל זהו פרופיל מצומצם של מדינות מסוימות שנוצרה בהן גזענות שורשית שהיא בעיקרה מצויה אצל שבטים ברבריים שריסנו את עצמם בכורח המציאות, נפילת רומא היא דוגמא שלאחריה שבטים גרמאניים הפכו בתהליך קשה מאוד וחריג למרוסנים ושקולים מאוד, כמו גרמניה, נורבגיה וכו' אלה מדינות שמתאימות לפרופיל, בריטניה לדעתי חריגה, מדובר בשבטים שכבר כפו ואנסו את עצמם על האוכלוסיה המקומית ובכך היה "פורקן" לאלימות שהייתה אצורה בהם כלפי שבט אחר, גרמניה ותרבותה הינן יחודיות (יש גם טוב כמובן והרבה) ראה ערך "חזירת היהודים" שהבאתי, מעין תופעה יחודית לגרמניה של "פורקן" במנות קטנות כנגד היהודים, השואה הייתה ה"פורקן", אונס ורצח תעשייתי ביהודים, שילוב מזעזע של ברבריות בשילוב ניואנסים תרבותיים "נקיים" ו"מרוסנים" בצורתם הגרמנית. מכיוון שהנאורות חיסלה פולקלור שלם ומעוות של שנאה (פה מגיע מרכיב הזמן), "חזירת היהודים" הייתה רק ביטוי קיצוני אחד ובעם עצור כמו הגרמאניים זה היה אסון, פולחן ה"שעיר לעזאזל" היה דומיננטי אצלהם לעומת עמים אחרים. דא"ג זו בעיה תרבותית לא גזעית חלילה, (ההסטוריה לימדה אותנו לא ליפול לפח הזה) וכמובן יש חריגים תרבותית בכל הקבוצות שהבאתי, אבל זה מיצג של רוב של העם, תופעה כזו של "עצירות תרבותית" המקרינה מעין פספוס כלפי העבר ומנסה לחפור מתחת להיסטוריה, מצויה גם בחלק מיושבי המגרב, ערבוב תרבותי קשה של ברברים בערבים. ה"קשיחות התרבותית" הזו לא דומיננטית אצל אירופאים אחרים כמו הבריטים ואצל מוסלמים כמו המצרים והתימנים, אומות עם היסטוריה עתיקה שנבנתה בהדרגה, יש כמובן את התחלואות של הפשיזם הדתי במדינות אלה וסעיד קוטאב הוא דוגמא לאיש שיצר שעתנ"ז דוחה של גזענות כנגד יהודים מטובל בפשיזם דתי ולאומני.
        8. המלצתך תתקבל.
        9. ממש לא טענתי ש"הציונות" הגיעה לטובת האנושות, זה מגוחך ומתנשא מצידך להפיל עליי את הטיעון הזה, זו תנועה לאומית שפועלת למען העם היהודי, נכון, יש בה הרבה איוולת וטיפשות וטעויות נעשו ועדיין נעשות, אבל בשבילי היא עדיפה מדיקטטורה עותומאנית או אימפריאליזם בריטי דוחה ויש בה חפיפה מסוימת לניואסנים שלא היו לקודמות, כמו הרעיון של ההגדרה העצמית וחופש המחשבה הדתית.
        10. לא שמעת על הקשר ההיסטורי של היהודים בערב לשבטי הערבים, אלה נלחמו יחדיו כנגד האימפריה הססנית? אין פה שום תעמולה ציינתי עובדה, אחת מיני רבות, אם אינך מתחבר אליה כנראה שחסרה לך הבנה תרבותית מסוימת כלפי האזור שלנו, או שאתה מתעלם מהמזרחיים בכללית, ערבים ויהודים.

  11. איתן לרנר הגיב:

    מעניין שכמעט כל המגיבים ביקורתיים כלפי הביקורת שלא לומר פטריוטיים ציוניים.האם הגדה הפכה למעוז הימין אף היא? אני מניח שזהו הלך הרוח הרווח כשמי שמרגיש מותקף מחפש למצוא מגרעות במבקר במקום לראות נכוחה את המצב שקיים בזכות תמיכתו.
    גדעון, גם אם אני לא מת לעיתים על ההשוואות שאתה עושה – המצב בארץ רע ,הפטריוטיזם המזוייף הפך סכנה אמיתית לחיינו והחופש שלנו כאן ואני מסכים עם מה שכתבת.המשט היה משט למחאה על הסרת המצור . מדינה שלא יכולה להכיל ביקורת עליה ומתנהגת בהיסטריה כאחרון הגנגסטרים אין לה את תמיכתי.לאחר חוק החרם והדרישה ללמוד בגני הילדים להצדיע ולצעוק הייל (סליחה , לעמוד בהימנון ולשיר אותו) אני לא חושב שיש כבר עם מי לדבר.

    • דוד עציון הגיב:

      איתן, חשבת פעם מדוע קבוצת השמאל הקיצוני כה חסרת פופולאריות? תסתכל איך אתה כותב:
      "להצדיע ולצעוק הייל (סליחה , לעמוד בהימנון ולשיר אותו)"
      בכך אתה משווה בין שירת ההמנון (מטופשת בגן הילדים, אני מסכים) להצדעה הנאצית.
      זה חלק משמעותי מהסיפור. אם הציונים הם הרוע המוחלט, זה לא נראה אמין. בגלל זה יש שנאה כלפיכם ובגלל זה אנשים מהשמאל הציוני (במידה שאתה מאמין שיש כזה) מתעמתים איתכם גם באתר זה (כמעט שאין פה אנשי ימין של ממש.

  12. אשר פרוליך הגיב:

    הבהרה לאורלינג:
    השלטון -הממשלה (לא העם), בעזה במצב מלחמה רשמי ומוכרז עם ישראל. במצב מלחמה "מותר" לבצע סגר ועוד דברים נוראים.אני מסכים שמלחמה זה אסון וסבל נוראי לכל העמים וצריך לעשות הכל כדי למנוע זאת.במלחמות הם העמים שסובלים,אבל הדבר הנכון הוא להחליף את הממשלה הדוחפת למלחמות ולא לבקש רחמים מהצד השני.
    ממשלת חמאס אינה ממשלת שלום ואם יש מי שדואג לעם הפלסטינאי,צריך לעשות הכול כדי להחליף את הממשלה הזו ,(וגם את הממשלה שלנו).

    לדמוקרט:
    אל תסמוך על הקורה.לא כל הקוראים חכמים כמוך.ואפילו כן,מחובתו המוסרית של הכותב הוא להצמד לאמת ולהיזהר מהשוואות שעלולות להתפרש לא נכון.הבעייה במאמרים של גדעון הוא שזה קורה פעם אחרי פעם והפך לשיטה.הדקויות הקטנות יותר מסוכנות מהצהרות בוטות,ועל זה ההסטוריה מלמדת אותנו ,במיוחד בקשר לעם היהודי.

    לאיתן לרנר:
    אל תדאג,הגדה השמאלית איננה ימנית ואם יש "פטיוטריים ציוניים" שכותבים,או "פטיוטרים פלסטינאים",לא צריך להיבהל. אני בעד מחיקת גבולות ,פטרוטיות ולאומנות,אבל לצערי אנחנו חיים בעולם שעדיין כל הדברים הרעים האלה קיימים,ואיך שקיימים !
    הביקורת על הביקורת היא יסוד הדמוקרטיה.
    אוי לנו אם לא תתאפשר ביקורת על הביקורת !

  13. אשר פרוליך הגיב:

    לק.א.

    הפתיחה של תשובתך ל"קורא מזרחי" היא במלים -" ציוני-"המזרחי" הנלהב-
    זה מיותר,ואפשר לענות לעניין מבלי כינויים מיותרים ופוגעים אלה. השימוש הנפוץ של אנשי "שמאל" (כביכול )בכינוי "ציוני" אולי מיועד להוצאת קיטור ורוגז מוצדק על טעויות,החמצות ואפילו פשעים שנעשו בשם הציונות,אבל גם מעיד על דלות ובורות אינטלקטואלית ,הגזמות,חוסר הבנת התהליכים ההסטוריים ,צרות ראייה של המציאות המורכבת וסתם הדבקת כינויים שלא תורמים כלל על הדיון.
    הציונות נולדה קודם כל כתשובה (נכונה או מוטעית,על כך אפשר להתווכח)לבעיית העם היהודי שסבל מאנטישמיות קשה במאה ה19.כידוע,היו מאבקים קשים בין עמדות שונות בתוך העם היהודי מה הוא הפתרון לעם הסובל מרדיפות ופרוגרומים ,המפזר במדינות שונות,ללא אחיזה עמוקה בשום מקום,והקורבן לכל רוע אנושי אפשרי.
    היו כאלה שהציעו התבוללות,אחרים,הצטרפות למהפכה העולמית של מעמד הפועלים,כאלה שהציעו התיישבות בכל מיני מקומות (קנדה,ארגנטינה,אוגנדה ועוד).אחד העם הציה הקמת מרכז רוחני בפלסטינה,והיו כאלה שהציעו הקמת בית לאומי כאן.
    נכון שהאימפריה הבריטית,ראתה בהקמת בית לאומי יהודי בפלסטין דבר שתאם את האינטרסים האימפריאליסטים שלה באזור,אבל זה לא היה הגורם המרכזי והחשוב ביותר בהתגבשות הרעיון והתנועה הציונית.בניתוח מרקסיסטי,מטריאליסתי -דיאלקטי,אפשר להבין שהתנועה הציונית נולדה מצירוף מספר רב של גורמים,בין היתר,החרפת מאבקי המעמדות באירופה באותה תקופה,שהביאו,
    בין היתר,וללא מפתיע,התגברות האנטישמיות.
    העם היהודי באירופה היה נתון במצב של ניתוק ממעמד הפועלים מצד אחד ,וממעמד האוליגרכיה הקשורה לשלטון,כשמעמד הביניים והבורגנות ראה את היהודים כמתחרים השנואים ביותר, באקדמיה,בעסקים,במקצועות החופשיים,בכל מקום.
    לתנועה הציונית הצטרפו תחילה בני המעמד הביניים היהודיים שלא ראו עתיד באירופה השרוייה במאבקים מעמדים ותוך כדי כך הצטרפו יהודים ממגזרים ועדות שונות,כולל ממדינות ערב.
    להגדיר את הציונות בכללותה ובכל תקופותיה ובכל כווניה כתנועת כיבוש וניצול היא טעות חמורה המעוותת את ההיסטוריה ואת האמת.יש לראות את הציונות כתהליך שעבר שינויים רבים,מורכב מגורמים שונים,מושפע מכוחות חיצוניים אדירים,עם שורשיים תרבותיים עתיקים,שעבר תהפוכות ושינויים וכוונים שונים תוך כדי התהוותה,עם מאבקים פנימיים ואינטרסים מנוגדים בתוך הציונות עצמה.
    כל שימוש פשטני,זול,דמגוגי,או ציני של המילה ציונות או "ציוני" אינו רציני ואינו יכול לתרום לוויכוח כנה,מעמיק ופורה ,בקשר לעתיד במקום הזה,לא רק עבור העם היהודי,אלא גם כן לעם הפלסטינאי ולעמי האיזור.

הגיבו לדמוקרט

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים