הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-29 בינואר, 2013 6 תגובות

בסוגיית ההתגייסות לצבא יש למפלגות החרדיות בעיה אמיתית ולא רק בהסברה , אלא בעיקר באמירת האמת בנדון. בש"ס עוד מגמגמים בסגנון "יש בזה משהו" ומוכנים להיכנע, כי הם הבינו שמזמן עברו מההשקפה החרדית לזו הלאומנית- חילונית, אבל ב"יהדות התורה" החוצפה מרקיעה שחקים ממש. צריך להבין שהמפלגות החרדיות התפרקו מזמן מאנטי ציונותן – בכל הנוגע לקרב נגד הלאומנות הישראלית, אך מנגד נותרה אצלן המסורת להיות "אנטי ציונים" כאשר מדובר בגיוס צאצאיהן לצבא. אז לפתע כל ה"גדולים" נזכרים כי הצבא אינו קדוש ומפחדים לשלוח לשם את ילדיהם מפחד שיתקלקלו ב"צבא הנשים" אך  הנימוק הוא בשל "לימוד תורה". אבל רגע לפני ורגע אחרי הם מטיפים לצבא ה"טמא" הזה לכבוש ולנהוג ב"יד קשה" בערבים. זו באמת חוכמה לא גדולה להטיף לשפך דם כשילדך טועם מה"קיגל" ואילו החילוני , הדתי- לאומי , הסלאבי והדרוזי נהרגים.

harediTank

אבל הצבוע הגדול ביותר ב"יהדות התורה" הוא מאיר פרוש – ח"כ וותיק ודור שלישי לשועלים פוליטיים ערמומיים ורודפי שקר. זהו המתלהם הלאומני הגדול ביותר ב"יהדות התורה". ביום ראשון  (ה-27 לינואר 2013) הוא לא התבייש הלה לפתוח את הבוקר ברדיו באמירות חדות וברורות כי אם יתגייסו החרדים "יהיה קרע בעם". אבל אותו פרוש – רק שבועיים קודם לכן, ישב עם הלאומנים והקיצוניים שברבני חב"ד והבטיח להם ש"יהדות התורה" תהיה המפלגה היחידה שתשמור על ארץ ישראל השלימה". ואני שואל את מר פרוש – בעזרת מה תשמור "יהדות התורה" על ארץ ישראל השלימה אם בנייה אינם מתגייסים? האם זה יהיה בעזרת הצו'לנט המהביל שהם ישפכו בגבול לבנון על החיזבאללה? האם זה יהיה ע"י ה"קוגל" החם שישליכו על החמאס? לא, זה יהיה בזכות דמם המפעפם של חיילים חילוניים, דתיים לאומים , סלאבים ודרוזים. פרוש הוא שופך דמים העובר בכל רגע על "לא תעמוד על דם רעך". הוא מבטיח לאומנות ומלחמה למצביעים הקיצוניים ביותר של חב"ד על חשבון דמיו של האחר וממלט את עצמו , את בניו ונכדיו לאוו דווקא לתוך בית המדרש אלא סתם כך למטבח החם שלו. והוא עוד מתפלא שקוראים לו "פרזיט" ושונאים את הציבור שבשמו הוא משקר! אין זו הפעם היחידה שבה הסרבן הזה מתלהם ניצית. בעבר הוא הספיק לאיים כי יש לתקוף את אירן והתגאה בהקמת התנחלויות בשטחים הכבושים על ידו , ואפילו שיקר בשמם של גדולי ישראל (ובראשם הרב שך המנוח) שנלחמו כנגד אותן התנחלויות.

בתורה כתוב במפורש שכאשר קיים צבא אמת , אזי, מצווה להתגייס אליו (בין בחורי ישיבות וביין סתם "חרדים עובדים") ובהפסקות "ללון בעומקה של הלכה" – קרי, ללמוד תורה. כך עשה יהושע בן נון וכך עשו כל מלכי ישראל ויהודה הכשרים על מפקדי צבאם. ולכן הייתי מציע – כפשרה, לקבל את דעתו של השופט חשין ולשחרר מהצבא את בני החרדים שבאמת אינם נהנים מהמדינה ולכן גם אינם משתתפים בניהולה ובהסתה ל"ארץ ישראל השלימה" ואילו את היתר , הרואים במדינה הזו "קודש" ובצבאה הם חפצים לשם התגרות – ובמיוחד אלה המתנחלים בגאווה על אדמות   הפלשתינאים , לגייסם דקה אחת קודם.

תגובות
נושאים: מאמרים

6 תגובות

  1. ק.א. הגיב:

    ידי צבאות האימפריה, לא רק זה הישראלי, מגועלות בדמם של מליוני חפים מפשע שניספו בסנקציות כלכליות, בכיבושים אכזריים, בחיסולים, בעינויים בגוף ובנפש, בהרעלות מחומרים מסוכנים ובכל מיני מיתות שונות ומשונות.

    • ק.א. הגיב:

      גם מגואלות וגם מגועלות!

    • אלי הרחובותי הגיב:

      האם המיליונים שנרצחו ועליהם כתבת כוללים גם את קורבנות הקומוניסטים של סטאלין, מאו צה טונג, הנאצים שהיו כמובן "סוציליסטים" וצפון קוריאה?

  2. "בתורה כתוב"... הגיב:

    הדרישה ' 'לצבא ה"טמא" הזה לכבוש ולנהוג ב"יד קשה" בערבים' ' מקורה ב ת ו ר ה. שבה האל שלך, כבוד הרב אליהו קאופמן, מצוטט כמי שאמר [בראשית טו]: "אני יהוה, אשר הוצאתיך מאור כשדים, לתת לך את-הארץ הזאת לרישתה… ביום ההוא, כרת יהוה את-אברם ברית לאמר: לזרעך, נתתי את-הארץ הזאת, מנהר מצרים, עד-הנהר הגדול נהר-פרת. את-הקיני ואת-הקנזי, ואת הקדמני, ואת-החתי ואת-הפריזי ואת-הרפאים, ואת-האמורי ואת-הכנעני, ואת-הגרגשי ואת-היבוסי". ולכן, אם אתה רוצה לשנות אתה חייב לדרוש את מ ח י ק ת "סיפור הברית" בין האלוהים הפיקטיבי הזה ו'עמישראל'.

  3. מיהו הרב קאופמן? הגיב:

    בשנת 2005 פירסם עיתון "הארץ" מאמר נרחב עליו. גם אתם תוכלו לקרוא את מה שכתב יוסי מלמן בקישור http://www.haaretz.co.il/misc/1.1025500

  4. דניאל קלטי הגיב:

    יופי, ימים יפים הגיעונו…

    אתר "הגדה השמאלית", מפרסם מאמר, המסתיים במלים "לגייסם דקה אחת קודם" (לצבא-הכיבוש, הדיכוי והרצח"…).

    מי זה בכלל הרעבעצען הזה, שקיבל כאן טור קבוע, משל היה מרקסיסט?

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים