הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-9 בדצמבר, 2014 12 תגובות

שאדי מוחמד סולימאן ברכה, בן 12, הוא תלמיד כיתה ו' ותושב עבסאן אל-ג'דידה שבדרום רצועת עזה. את עדותו גבה תחקירן בצלם מוחמד סעיד בבית הספר עבד אל-כרים אל-כרמי בעבסאן אל-ג'דידה.

אני [לומד] בכיתה ו' ויש לי שבע אחים ואחיות. שלושה מהם, אח ושתי אחיות, נשואים ולא גרים איתנו. אנחנו גרים בשכונת אל-ברכה ליד מסגד א-סחאבה. אבא שלי עבד בעבר כפועל בניין בישראל ואחר-כך הוא היה מובטל. כמה ימים אחרי שהמלחמה התחילה, ההפצצות והקולות של הירי באזור הבית שלנו התחזקו, וזה היה מפחיד מאוד. ערב אחד ישבנו כולנו בחדר אחד, ואני נשארתי ליד אמא שלי שכל הזמן בכתה. שמעתי את אבא שלי מתקשר לכוחות ההצלה ומבקש עזרה, הוא רצה שיחלצו אותנו מהבית כי הפיצוצים היו קרובים אלינו מאוד. אחרי כל פיצוץ שמענו אבנים נופלות על הגג של החדר שבו התחבאנו.

מה שנותר מביתו של שאדי ברכה לאחר ההפצצה הישראלית (צילום: בצלם) עזה צוק איתן gazashadiמה שנותר מביתו של שאדי ברכה לאחר ההפצצה הישראלית (צילום: בצלם)

נשארנו בחדר בערך שעתיים ואז הגיע אמבולנס לחלץ אותנו. שמחנו מאוד, וכולנו עלינו עליו. מסביב נמשכו הקולות של הירי. האמבולנס לקח אותנו לבית של אחי הגדול, נאפז, שגר עם אשתו בבית שכור בבני סוהילא. נשארנו אצל נאפז שבועיים בערך. ביום חמישי ה-29.07.14 אחר הצהריים אבא שלי יצא לקנות כמה דברים לבית. כשהוא לא חזר התחלנו לדאוג. אחרי שכבר החשיך חברים התקשרו לנאפז ואמרו לו שאבא נפצע ולקחו אותו לבית החולים.

נסענו כולנו יחד במכונית של אחד השכנים לבית החולים נאסר. חיפשנו את אבא בכמה מחלקות ובסוף הגענו למקררים בחדר המתים ושם מצאנו אותו, הוא כבר היה מת. אמא שלי כל הזמן בוכה, אני רואה אותה בוכה במשך שעות. אחרי שקברנו את אבא שלי נשארנו אצל נאפז כמה ימים ואז איימו להפציץ את אחד הבתים של השכנים, אז עברנו לבית של אחותי אולפת, בשכונת אל-אמל במערב ח'אן יונס.

אחר-כך שוב חזרנו לבית של נאפז, עד שהכריזו על הפסקת האש. כשחזרנו לבית שלנו גילינו שהוא התמוטט והפך לגל הריסות. היום אני גר עם אמא שלי, האחים שלי פאדי, אניס ואנס ואחותי אינאס, באוהל שבנינו מחתיכות בד ומחצלות ליד הבית ההרוס שלנו. התנאים פה קשים מאוד. כבר קר לי בלילות ואני מפחד מהקולות של הכלבים והרוח. אין לנו שירותים משלנו ואנחנו צריכים ללכת לבית של אחותי נסרין שגרה עם המשפחה של בעלה, כדי להתקלח ולעשות את הצרכים. אנחנו ישנים על הרצפה ולפעמים אני מתעורר מעקיצות או מתחושה שהולכים עלי חרקים או נמלים.

מה שאני לובש זה הבגדים היחידים שנשארו לי. אני הולך איתם לבית הספר וגם לובש אותם באוהל. פעם היה לי חדר ביחד עם אחי והיו לנו ארון מלא בבגדים וגם הרבה צעצועים שאבא שלי קנה לנו. אבל עכשיו אני לא עצוב בגלל כל זה, אנ יעצוב רק בגלל שאבא שלי מת. אם הוא היה איתנו כאן זה היה מפצה על הכל, והוא היה קונה לנו בגדים ובית חדש. אני מרגיש שהחיים שלי השתנו מאוד מהיום שאבא שלי נהרג. כבר אין שמחה אצלנו.

תגובות
נושאים: מאמרים

12 תגובות

  1. צדוק התקוה הגיב:

    שאדי כואב הלב על כל אדם שנהרג סתם את הכאב שלך והטענות שלך אתה צריך להפנות למי ששולט בעזה השלטון בעזה יורה רקטות שהורגות והרגו בישראל עשרות ילדים אמהות ואבות ישראל עזבה את עזה ואנחנו חשבנו שהינה כמו שחלמתם ורציתם שנעזוב את עזה אז יום אחד החליטה ממשלת ישראל לצאת מעזה עזבנו את לא רק את עזה אלה את כל ההתנחליות שהיו חשבו שעכשיו תפרחו תקימו מפעלים תתעסקו בחקלאות השארנו חממות השארנו הכל למען שלום ושקט אך מה לעשות המנהגים שלכם רוצים לא רק את עזה אלה את כל ישראל ובמקום לבנותאת העתיד שלכם במקום להשקיע ברווחה כלכלית ותחזרו לעבוד בישראל כמו בימים שאביךועוד אלפי עזתים עבדו בישראל ומצבם הכלכלי היה טוב מאוד בבמחסום ארז הקימה ישראל מפעלים שבהם עבדו תושבי עזה השלטון שלכם הרס במקום שקט הוא הביא הרס ומלחמות כשבישראל יהיה שקט בעזה יהיה שקט ופרנסה
    אני מקווה שתפרסמו את תגובתי בדקתי את התקנון התגובה אינה פוגעת באיש אני מאחל לך ולכל ילדי האזור שקט ושלום

    • רמי הגיב:

      צדוק, אתה מתמם. וכי סתם הם יורים עלינו? לא עשינו להם כלום? לא כבשנו את הרצועה לפני 50 שנה? לא השלטנו משטר כיבוש וטרור? לא שחטו בהם הכוחות המיוחדים של אריק שרון בשנות השבעים? לא גזלנו אדמתם והקמנו "התנחלויות עולם"? לא פינינו אותן אחרי כארבעים שנה (לך תזכור הכל) מבלי לנהל מו"מ ולהכיר בזכויותיהם? וכי איננו שולטים בהם עד היום, מונעים מעבר לגדה המערבית, צרים עליהם, אוסרים עליהם להקים נמל או אפילו לדוג דגים בבחר פיל רזה? וכי לא הפצצנו להם את שדה התעופה? וכי לא הפרנו הסכם על "מעבר בטוח" מעזה לגדמ"ע? חדל התממות צדוק, יש חשבון דמים ארוך ומדמם בינינו ובינהם ואנו לא הצד הצדיק. הרי הרצועה מאכלסת את מגורשי יפה ואסקלון ומג'דל (גורשו ב- 53!!!) אתה לא יכול לעמוד בבגדים חמוצים מדם על ערימות הרוגים (מאות ילדים, צדוק. אתה לא תופס?) ולהתמרמר שמטווחים אותך. טול קורה מבין עיניל, מר התקווה, תחילה תודה בזכויותיהם, תתנצל, תתחייב לפצות, תסייע כלכלית ותנהל מו"מ על שלום ושותפות אמת.

      • צדוק התקוה הגיב:

        לרמי
        אז נתחיל בהיסטוריה שוב אין טעם הכל התחיל באי קבלת החלוקה ב47 התקפה על הישוב היהודי ב48 היית מלחמה לשימחתי אולי לצערך הערבים הפסידו ב48 במלחמות מגרשים אוכלוסיות ראה רוסיה פולין פקיסטן …. חלקם ברחו וחלקם גורשו ב67 אולי הזכרון שלך הוא סלקטיבי שוב ניסו מדינות ערב למחוק את הישות הציונית [אני לא ילד אני זוכר הכול קול הרעם מקהיר נזרוק אותכם לים נשחוט את הנשים שלכם נתלה את המנגים שלכם אנחנו בדרך לתל אביב ………………]לשימתי ישראל נצחה וחלק מניצחון זה שטחים זה שבועידת חארטום מנהגי ערב אמרו לא להכרה בישראל ולא לשלום אלה מה שנלקח בכוח יוחזר בכוח זה המחיר שמשלמים היום הערבים בשטחים אם אחרי שברחנו מעזה כמו שכתבתי היו מתעסקים הערבים שם בחלקלאות תעשיה ולא יורים רקטות לעבר ישראל ישראל לא היית " שולטת" על עזה היום למרות שבמהלך כל הזמן ישראל ולא מצרים מספקת מזון חומרי בנין הלבשה וכ"ו לעזה כולל העברת חולים ביניהם בני משפחה של מנהגי החמאס לבתי החולים בישראל חשבון דמים מי שהתחיל הם מדינות ערב שהביאו את הערבים לשלם את המחיר אני לא צריך להתנצל שניצחנו את מדינות ערב

  2. ק.א. הגיב:

    ככה ניראת לה ה"נאורות" של הביזנס הציוני ותאגידי הענק התומכים בזה.
    ברוטליות של טיהור אתני זוחל בעוד הציבור מורדם בשטף של בידור דיגיטלי ו"חדשות".
    זה הדיל המסריח ביננו למנהיגינו וזהו תוכן חיינו (הנסתר הגלוי). האמת שלציבור הרקוב כבר לא אכפת.
    במצב מטורף שכזה האם אפשר לבוא בטענות לאיסלם הקיצוני? …

    בוש, בלייר, אולמרט, ברק, ביבי – ועוזריהם – להאג!

    • יוסי הגיב:

      אתה מזכיר את העיתונות מזמן סטאלין

      • ישראל איום הגיב:

        העיתונות מזמן סטלין עדיפה אלף מונים על העיתונות הציונית הליברלית הצבועה שאין בה מילה אחת אמת רק מכבסת מילים

      • ק.א. הגיב:

        יוסי, אם יש לך אלטרנטיבה שונה לראייה יותר משביעת רצון של המציאות השלטונית והשלכותיה שבציבור אז תאר והסבר כדי שנחכים ונדע. לי אין שום 'אידיאה פיקס' ואני מוכן לשמוע ולשקול זוית אחרת על המציאות המטרידה. אך חשש אחד יש לי: האם סביר להניח שההשקפה שלך היא בעצם זהה לתעמולת ההסברה?

  3. חצב הגיב:

    עצוב. כואב. מצער. ובעיקר: מיותר.

    למה היה החמאס צריך לירות טילים על ישראל?
    תראו למה גרם החמאס. רק תראו.

  4. שלוש מלחמות נתניהו הגיב:

    שאדי מוחמד סולימאן ברכה, בן 12, חווה כבר שלוש מלחמות ("מבצעים") של נתניהו בחייו הקצרים !!!
    זאת, והמצור שהטיל אהוד ברק ("עבודה"), הסבירו לכל מי שעיניו בראשו (פרט ל"צדוק התקווה") שאין החמאס האשם היחיד, ושירי הקסאמים הוא תגובה למעשי ישראל. "צדוק" מצטדק וטוען שאת "הטענות של שאדי הוא צריך להפנות למי ששולט בעזה השלטון בעזה שיורה רקטות שהורגות והרגו בישראל". האם "צדוק" המצטדק הוא עיוור, או שהוא ודומיו מנסים לעוור גם אותנו ???

    • ק.א. הגיב:

      לישראל, כמו לכל מכשיר תקיפה, ישנה פוזה מלחמתית בלבד.
      מלחמה בישראל אינה 'סכנה אפשרית' אלא תזמון מיקצועי.

  5. ערן הגיב:

    צריך לעזור לו לעבור לברלין יש שם דירות במחירים טובים!

  6. צדוק התקוה הגיב:

    כרגיל אתם שוב מאשמים את ישראל והינה אנחנו אחרי מבצע צוק איתן ומשום מה החמאס לא יכול להתאפק והוא שוב יורה לעבר ישראל רקטות זו הפעם השלישית שהחמאס מבצע ירי לעבר ישראל 19/12/14
    אז נשב נחרבן במכנסים כי אולי שוב תהיה מלחמה או נגיב ואם נגיב אז שוב יאשימו את ישראל שהיא מחרחרת מלחמה ??

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים