הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-3 במאי, 2015 8 תגובות

עדות מההפגנה בירושלים ביום חמישי, 30/4/15

השעה  4 לפנות בוקר וכמו נפגעת חרדה עולים בי כל מאורעות אמש: המג"בניקים עם הסוסים שדוהרים אלינו המפגינים, להם צועקים "די לאלימות" והם בתגובה מכאיבים לסוסיהם. אנחנו לא מוותרים נשמעים קולותיהם של הלוחמים והלוחמות ממשיכים לצעוד ועוד פעם המג"בניקים מנסים לפזר אותנו הסוסים מגיעים וכולנו רצים.

אלימות משטרתית בהפגנה של הקהילה הישראלית אתיופית בירושלים, 30/4/15 IL-ETאלימות משטרתית בהפגנה של הקהילה הישראלית אתיופית בירושלים, 30/4/15 (מקור)

היינו ארבעה, נשארתי לבד הולכת וצועדת ומבקשת שוויון. בדרך אני מצטרפת לעוד מוחים וכולנו בסולידריות צועקים מעמקי נשמתנו שנמאס לנו שמכאיבים לאחינו ולאחיותינו לשווא. הכביש בידינו. הצלחנו לחסום את הכביש המרכזי בעיר. אנשים עם מכוניות עומדים בצד וצופרים לנו שהם אכן מבינים לליבנו וחבורה של נערים ונערות מסבירים להם שזאת הפגנה של כולנו לא רק של שחורים.

ממשיכים לצעוד וצועקים למרות שהקול כבר מתחיל לצרוד. המשטרה מאבדת את סבלנותה ומתיזה למפגיני השלום והשוויון מתז ביוב, הריח חודר לאפנו וחונק את גרוננו אבל אנחנו לא מוותרים וממשיכים לצעוק ש"די לאלימות המשטרתית!". ולפתע אנו שומעים יריות מתכופפים על הרצפה והריח מתפשט באוויר ונספג בעורנו השחור. אנו מבינים שהם לא היססו להשתמש בכדורי הלם, אנחנו ממשיכים וצועדים וצועקים ודורשים שוויון. הקפיטליזם הממסדי הפוחד מהאחדות שלנו ניסה להתעמת איתנו בכל דרך אפשרית. גאה בכם בני עדה יקרים שלא נפלנו בפח של השוטרים שניסו בכל דרך להפוך את ההפגנה הזאת לאלימה.

תגובות
נושאים: מאמרים

8 תגובות

  1. צדוק התקוה הגיב:

    מה הקשר לקפיטליזם ולזכיות המגיעות לעדה האתיופית שחלק מהציבור מתייחס אליה בגזענות ראיתי את ההפגנה אבנים ובקבוקים הושלכו לעבר השוטרים ונדקרו סוסים במוטות רכוש נבזז ובצעו מעשי ונדליזים היו שם אנשים לא מהעדה שהסיתו אותם לאלימות המאבק שלהם צודק אבל התיאור של תמר לאירועי ההפגנה לא מדיוק בכלל

    • דני הגיב:

      אני גם לא מבין את הקשר הישיר אבל בהחלט יכול להבין את האסוציאציה. בשני המקרים מדובר במגנגון דכאני ואלים. האלימות הקפיטליסטית היא מוסוות ומתטבאת בניצול עובדים, בפרסומות פוגעניות, בחפצון האדם וריקון ערכים הומאניים-מוסריים לטובת ערכי שוק וכלכלה. האלימות הקפיטליסטית היא בעצם ראיית המציאות אך ורק דרך העדשה של הכדאיות הכלכלית. אלימות זאת היא כמובן מוסוות כי לא באמת ״דוקרים שם סוסים״, אבל היא דכאנית וחמורה לא פחות. כך גם האלימות של המדינה/משטרה כלפי הקהילה האתיופית. גם במקרה הקפיטלסיטי, קבוצות אשר לא תואמות את המודל הדרוויניסטי מורחקות מודרות ומשולות לזבובים שיש לגרש. אותן קבוצות לעיתים מגיבות חזרה באלימות (לימדו אותנו איפשהו שאלימות גוררת אלימות). מה ששוב משותף למה שקורה עם האתיופים ולאלימות הקפטילסטית היא שהאלימות הפיזית של הקבוצות המודרות אינה לגיטימית (בעוד שהאלימות הקפיטליסטית היא היא חוקי המשחק) ונתפסת כאיום על המשק (מי יילך לקניון עזריאלי כשבחוץ מפגינים אלפי שחורים זועימים – אה?) ועל הסדר הקיים. ולכן השיטה דואגת להפוך את היוצרות ולהדיר עוד יותר את אותן קבוצות אלימות מסוכנות ודמנויות.

    • דני הגיב:

      התגובה שלך היא בדיוק דוגמה לאיך השיטה הקפיטליסטית מסמא את עיני הציבור. אתה כותב ״רכוש נבזז״. כאילו אפשר להשוות בכלל בזיזת רכוש לרמיסת כבוד האדם, לגזענות, להדרה שיטתית. ומה עם הרכוש האתיופי שנבזז? בגלל מחסומי שפה הם לא מקבלים הרבה מהזכויות שמגיעות להם (למשל בביטוח הלאומי) והמדינה עושה מעט מאד להנגיש להם את העובדות. מה עם כבודם שנבזז? אתה נכנע לחוקי המשחק, ולא מוכן לקבל שום אפשרות שהמציאות הדכאנית היא זו שצריכה לעמוד על המוקד, ולא האדם שמגיב בחוסר אונים למציאות לא אנושית. בקיצור, הגם אתה ברוטוס?!

      • צדוק התקוה הגיב:

        דני אתה מתייג אותי? מראש אני תומך במאבק שלהם מגיע להם צדק כמו לכל אחד ולא גזענות בהקשר לביטוח לאומי דווקא שם אתה לא צודק גש לאחד מסניפיי הביטוח הלאומי [רחובות קירית מלאכי באר שבע היכן שיש אחוז גבוה של עולי מאותן מדינות]ותמצא שם רוב של עולי אתיופיה וחבר העמים מעט מאוד ישראלים תמצא שם [ואני לא מאוהבי הביטוח הלאומי] איזה רכוש נבזז מהאתיופים? לסיכום אני בעד הזכיות המגיעות להם כבני אדם כמו לכולנו

  2. דני הגיב:

    אתם מפגינים בזמן לא נוח לביבי … הוא עסוק בחלוקת מילארדים לבני ישיבה (שאמנם לומדים בישיבה שכל בני האדם נבראו בצלם, אבל כנראה הדרך מהתאוריה למעשה רחוקה מאד עבורם, והם לא ממש נכחו בהפגנות), הוא עסוק בלסגור מי יקבל איזה תיק ואיזה טיקט יהיה לחליפה של מי. בני העדה האתיופית, שגם ככה רק מעניינים את רה״מ לקראת בחירות ובמהלך מלחמות, מעניינים אותו עוד פחות בימים טרופים אלה של מלאכת הקודש של הרכבת הממשלה. אולי נדחה לקיץ? אה רגע, בקיץ בטח תהיה עוד מלחמה. הפגנה בסתיו? לא, סתיו זה החגים … חורף? יירד גשם … כנראה שאף פעם לא יהיה נח.

  3. אנג'לו איידן הגיב:

    בהתחלת ה-'הקדמה למהדורה הראשונה' של 'המדינה והמהפכה' (1917) של לנין כתוב:

    שאלת המדינה מקבלת כיום חשיבות מיוחדת הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה פוליטית-מעשית. המלחמה האימפריאליסטית החישה עד מאד והחמירה את תהליך הפיכת הקפיטליזם המונופוליסטי לקפיטליזם מונופוליסטי-ממלכתי.

    תמר אסנקאו זיהתה אינסטינקטיבית את הקפיטליזם הזה והיא כינתה אותו 'קפיטליזם ממסדי' ובכך היא הבחינה בדרגות אלימות גבוהות ביותר שמאפיינות אותו כתוצאה מהעובדה שהוא "פוחד מהאחדות" של כל האנטי-גזענות ושבכדי להבטיח לעצמו הצלחה במדיניותו של הפרדות ינסה "להתעמת איתנו בכל דרך אפשרית".

    אני אהיה גאה בכל מתנגדים לקפיטליזם הממסדי הישראלי כאשר יפעילו מאוחדים נגדו את האלימות המאורגנת המסוגלת לפרק אותו כשלטון של בעלי ההון הגדול ולהקים במקומו שלטון של מעמד הפועלים.

    • צדוק התקוה הגיב:

      אנג'לו היה ניסיון להקים שלטון של מעמד הפועלים נדמה לי שהוא קרס ומילוני בני אדם שילמו את המחיר

      • אנג'לו איידן הגיב:

        קראתי כבר כמה מהשטויות המצוצות מן האצבע שאתה והחברים שלך כותבים באתר הזה. לא הגבתי על אף אחת מהן וגם הפסקתי לקרוא אותן. למרות התייחסותי המופגנת, עכשיו אתה פונה ישירות אלי עם אחת מן השטויות האלה. נשאר לי רק לידע אותכם שהפניה הישירה אלי לא משנה את התייחסותי ההולמת את הקלות הדעת הרווחת אצלכם.

הגיבו לאנג'לו איידן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים