הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-8 באפריל, 2018 12 תגובות

בפסח 2018 (סוף מרץ, תחילת אפריל) כאשר העם בישראל ציין את היציאה מעבדות לחרות, ביצעה הזרוע הצבאית של המשטר הישראלי הרג ופציעה המוניים באלפי פלסטינים לא חמושים בעזה, שכל רצונם להשתחרר מהשעבוד שישראל כופה עליהם מזה 50 שנים.  ישראל גייסה אוגדה שלמה, על ציודה הצבאי המודרני. צלפיה לא חסו על חייהם ושלמות גופם של נשים וילדים שנמנו עם המפגינים.

בשעתו קיימתי מסע הרצאות בגרמניה על תנועות השלום בישראל. בשיחותיי עם גרמנים מתחומי עיסוק שונים, ניסיתי לתהות מה עובר בראשו של חייל גרמני היורה על אוכלוסייה לא חמושה? עתה אני שואל את אותה שאלה לגבי צלפים ישראלים: מה עובר בראשם כשלוחצים על ההדק ופוגעים במפגינים אזרחים לא חמושים?

עד כתיבת שורות אלו, לא נודע אפילו על חייל אחד שאמר למפקדו "אני מסרב לירות" – מסר עצוב ומפחיד באשר לרמתו המוסרית של "הצבא המוסרי בעולם".

פשע מלחמה הוא פשע מלחמה, בין אם מבוצע על ידי חייל ישראלי, אמריקאי או סורי. אני חושש מהמסר שהרמטכ"ל אייזנקוט וחבר קציניו הבכירים משדרים לרודן הסורי בשאר אסד: כל מה שאתה יכול לעשות אנו יכולים לעשות טוב יותר. דין פושעי מלחמה לעמוד למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

חיילי צה״ל יורים גז מדמיע על המפגינים של מצעד השיבה בעזה (מקור AFP Photo/Jack GUEZ)

הפצצת הכור בסוריה

בעקבות הסרת האיפול מהפצצת הכור הגרעיני בסוריה בשנת 2006, הרבו פרשנים לדבר על דוקטרינת בגין לפיה אין להשלים עם כור גרעיני במדינה ערבית עוינת. דוקטרינת בגין היא דוקטרינה כוחנית שדינה להיכשל ביום מן הימים. זה רק עניין של זמן עד שתימצא הדרך לבנות כור גרעיני מבלי שיתגלה. מול בגין אני מציב את דוקטרינת ואנונו המבטיחה הימנעות מעימות גרעיני, הנובעת מהקפדה על קיום אמנה בעלת יכולת פיקוח יעילה, האוסרת אחזקת נשק להשמדה המונית בידי מי מהצדדים.


המזגזג

צפיתי במסיבת העיתונאים בה הודיע נתניהו על ההסכם שהגיע עם סוכנות הפליטים של האו"ם לגבי סוגיית מבקשי המקלט בישראל. לרגע היה נידמה לי כי הגיעו ימי ביאת המשיח, אחרת איך להסביר שנתניהו חתם על הסכם הגיוני והומאני לכל הצדדים. אך טרם חלפו שעות ספורות הודיע נתניהו על ביטול ההסכם לאור מחאת הימין הפשיסטי בישראל.

למדנו שחתימה של ראש ממשלה בישראל שווה כקליפת השום, גם אם מדובר בחתימה שנעשית ביד שמאל.


שרנסקי

נתן שרנסקי, ראש הסוכנות היהודית, הוכרז כחתן פרס ישראל על מפעל חיים אותו יקבל ביום העצמאות. שרנסקי הוא דוגמא קלאסית של מי שהיה ילד מוכה שהפך להורה מכה. בברית המועצות הוא ישב במאסר ונהנה ממוניטין של לוחם חופש. ברגע ששוחרר חצה את הקווים והפך לדמות מובילה בתחומי מדיניות הדיכוי, הכיבוש וההתנחלות. גזען למהדרין. הקדים את טראמפ במספר שנים. מפעל החיים שלו ראוי לבוז ולמחאה.

תגובות
נושאים: מאמרים

12 תגובות

  1. חג שמח וכשר הגיב:

    7 קנים בסמל המדינה ואלו הם: גסות, חוצפה, גזענות, משיחיות, ברבריות, קרימינליות, טירוף.

    • האדם הסביר הגיב:

      גדעון ספירו מגזים.
      אין כיבוש בעזה, אין פשעי מלחמה.
      באירועים בעזה מס' הרוגים קטן יחסית לעוצמת ההתפרעויות והטרור שמפעיל החאמס.
      לעומת זאת:
      מה עם ההפצצות הכימיות בסוריה? בעד מי אנחנו – בשאר או הסונים?
      מה עם פרופסור אילן שדה שכתב מאמרים על השואה ?
      מישהו צריך לפרסם משהו על המצב בסוריה.

  2. עם סגולה הגיב:

    סגולי הבלורית
    סיגולים ממוקדים
    מן סגל בכיר שכזה
    העם המסוגל
    סגלגלים מסוגלים
    ויהי ערב ויהי בוקר
    ורוח סגולה מרחפת

  3. על המגמה היהודית הגיב:

    לאן חותרת המדינה היהודית?

    התשובה ידועה (כבר לא מעט שנים) לכל מי שרק רוצה לדעת:

    https://www.youtube.com/watch?v=GUyJDeGyBtI

  4. משה הגיב:

    גדעון . אין לך להתלונן כי האחריות לכך מוטלת אך ורק על כתפי הנהגת החאמס ששולחת את אנשיה לחבל בגדרות ולפגוע בתושבי ישראל . זכורני כי בשנות ה700 נבנתה חומת ברלין שהחליפה את הגדר .מאות גרמנים שימו בחייהם על הנסיון לעבור לחופש .לא שמענו כל תלונות על כך מצד אנשי השמאל שהיו אז וגם היום עבדים נרצעים לקומניזם ולשונאי ישראל.

  5. מוזר, בשבוע שבו הרוצח אסד הטיל בפעם ה-50 פצצות גזים מרעילים הגיב:

    על ילדי סוריה האומללים ורצח מאות ילדים בשיטות היטלר, אין ל'לוחם זכויות האדם' ספירו מה להגיד בנושא.

    וגם לא על תמיכת חד"ש ומק"ינ ברוצח ההמונים מדמשק, כמו שהם תמכו בזמנו ברוצחי ההמונים מסדאם חוסיין ועד סטאלין.

    כמו הבורבונים, הם לא למדו ולא שכחו דבר.

  6. משה הגיב:

    משפחות הפצועים וההרוגים צריכות להאשים את חמאס בבפציעת והריגת יקירהן .כל מדינה ריבונית חייבת להגן על גבולויה מפני מבקשי נפשה.

  7. אלמוני הגיב:

    גדעון תרבה לכתוב. אתה חסר לנו.

  8. Danniel Eyali Qeletti el-Kurdi הגיב:

    Reading this, I'm so happy about one single thing: that I am no longer waiting, at that… "country" of yours, for the awakening of the Left, for the retarded israeli voters to receive brain-transplant, and so on. Nor am I waiting any longer for the creation of any REAL, SANE AND INTELLIGENT israeli Political Party, in stead of the stalin-admirers from hadash and the mad, man-hating feminazi wall-street worshippers from merets. Since I am no longer there. Here, at the Czech Republic, sure there are quite many problems (hey, did you know that the stalinists here = hadash-pallies, who joyfully served the sovjets' horror-regime, wish to enter the government, led by babis = the Czech version of lapid – alongside with the fucking neo-nazis?!?? Would sure be interesting, to hear gozhansky's opinion regarding THAT…), but nonetheless, it sure IS a Paradise, in comparison to the desert-hell which YOU are still stuck in… :-)) So bottom line: GET OUT OF THERE!! LOL

    • ק.א. הגיב:

      אכן, אכן.
      מחמם את הלב לראות אנשים שאומרים די לטירוף ועוזבים.
      דאג לעצמך שם, השתדל להיות צנוע וסבלני.
      שיהיה בהצלחה!!

  9. אמיתי הגיב:

    היום 70 שנה לנכבה בה' באייר תשע"ח * וגדעון מתעסק עם כמה פורעים על הגדר.

    * מוזר אבל למוסלמים יש לוח שנה משלהם אז למה הם מציינים את החגים שלהם דווקא בלוח העברי.

  10. משה הגיב:

    14.05.2018

    "הרג ופציעה של אלפי פלסטינים לא חמושים "
    והאמת כמובן שונה :- מדובר ב"צעדת השיבה " והיא אלימה ביותר ומיועדת להרוס את גדר הגבול .לחדור לישובי עוטף עזה להרוג ולחטוף אזרחים וחיילים .
    האם יש לכותב המאמר שיטה אחרת למנוע תוצאות אילו של הרג ופציעה?חושבני שלא.
    לסיכום: צעדה זו השם המתאים לה הוא "צעדת האיולת". היא ממומנת ע"י איראן ונועדה להכפיש את שמה של ישראל ולחזק את הסולידריות בעולם הערבי עם תושבי עזה.
    אילו היו הפלסטינים עורכים "חשבון נפש" על התנהגותם מאז 1948(דבר שאינו קיים בעולם הערבי)
    הם היו מגיעים למסקנה שמוטב לבחור בדרך השלום ופתרון הסכסוך.ואז גם מצבם הכלכלי ישתפר.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים