רק לאחרונה התברר לי שבבחירות המוניציפליות בתל-אביב-יפו לא תתמודד שום רשימה של חד"ש ואף לא כזאת הנתמכת על ידה. בעיני זוהי עובדה בלתי נסלחת. קצת היסטוריה: לפני ארבע שנים, כאשר התקיימו הבחירות המוניציפליות האחרונות, הייתי חבר ועד סניף חד"ש בתל-אביב. חד"ש השתתפה בבחירות כתומכת ב"רשימה למען יפו", שאף הוקמה על ידה. בראש הרשימה עמדו אז שני מועמדים ערבים: עו"ד חבר חד"ש, וחבר התנועה האיסלמית ביפו. במקום שלישי הוצב פרופ’ צבי רזי.
מטעם הרשימה התפרסמה מודעה התוקפת את הכדורגלן ריפעת טורק, שהיה מועמד מטעם מרצ, ובה צוין ש"הרשימה שלנו היא הרשימה הערבית האמיתית", בניגוד לזו של טורק. צבי רזי התפטר בטריקת דלת מכיוון שלא ראה בה רשימה ערבית. המודעה עוררה התמרמרות בחד"ש תל-אביב ובחד"ש הארצית. ראשי הרשימה זכו לביקורת קשה ובתוך יומיים פורסמה ב"הארץ" מודעת התנצלות ותיקון.
אבל עוד לפני האירוע הזה ובלי כל קשר אליו, הבעתי את דעתי הנחרצת נגד הרשימה הזאת, אם כי בלית ברירה הצבעתי בעדה.
דעתי היתה שצריך לציין ששם העיר שלנו הוא תל-אביב-יפו, וסניף חד"ש פועל בעיר כולה, למען כל תושביה המקופחים, יהודים וערבים. הבעתי דעתי שעל חד"ש להופיע בשמה המלא ולפנות לכל אזרחי העיר, אם כי ברור שהתושבים הערבים, שהם המקופחים העיקריים, יהיו המטופלים העיקריים.
לא ראיתי שום סיבה שהמועמדים הראשונים ברשימה, בסדר זה או אחר, לא יהיו יהודים וערבים. עלי לציין שכל חברי ועד הסניף הסכימו איתי והוחלט שבבחירות המוניציפליות הבאות נעשה כל מה שביכולתנו כדי להופיע ברשימה עצמאית בשמנו המלא.
אז מה קרה הפעם?
בימים האחרונים הספקתי לשמוע הרבה פרטים, מי אמר מה, למי ומתי. אולם כל הפרטים אותם שמעתי ואחרים שעוד אשמע אינם משנים את העיקר:
- כבר מן ההתחלה לא התקבלה שום החלטה חד-משמעית, ארצית או מקומית, שבבחירות בתל-אביב הולכת חד"ש ברשימה עצמאית משלה. משאים ומתנים התנהלו במועדים שונים כבר מההתחלה, ואני יודע על "עלה ירוק" ועל חברי בל"ד ביפו. החלטה כזאת, על הליכה ברשימה עצמאית, התקבלה רק בימים האחרונים כאשר התברר כי כל השותפויות האחרות התפרקו – אך לא ניתנה למימוש בתנאים שנוצרו.
- בימים האחרונים של המשא ומתן התברר כי חברי חד"ש מיפו מעדיפים רשימה יפואית ערבית משותפת עם בל"ד, על פני רשימת חד"ש יהודית-ערבית הפועלת למען העיר כולה.
אלה הן שתי שגיאות קשות, וכל האחרות הן חסרות ערך לעומתן. איך זה יתכן שאחרי הבחירות לכנסת, שתוצאותיהן מנקודת הראות של השותפות היהודית-ערבית היו קשות כל-כך, לא הבינו מוסדות מק"י-חד"ש מבעוד מועד את חשיבותן של הבחירות בתל-אביב-יפו, ואת החיוניות שבהופעה עצמאית של חד"ש במלוא קומתה?!
אם הניכור בין יהודים וערבים מחלחל גם אל תוכנו, וחברים מיפו מעדיפים רשימה יפואית ערבית, עם קישוטים יהודיים, על פני רשימה אינטרנציונלית אז משהו לקוי מאוד בפעולתנו הרעיונית, במימושה בחיי היום-יום הלכה למעשה.
ואולי יש כאן משהו יותר מזה. אולי יש כאן ניצנים של עמדה רעיונית אחרת המנסה להפריד בין יפו הכבושה ב-48′ מתל-אביב הכובשת? עמדה שכזאת – האפשרית בתנאים הרעים הקיימים – היא שלילית מעיקרה לא רק משום שרוב רובם של תושבי יפו הם יהודים שהיגרו אליה מאירופה ומצפון אפריקה אחרי המלחמה ההיא, כי אם משום שלא זה מה שלמדנו בעשרות שנים של קומוניזם ישראלי.
כך או כך העניין דורש דיון רעיוני יסודי שמסקנתו הארגונית עשויה להקים סוף סוף סניף יהודי-ערבי משותף בתל-אביב-יפו.
אז איך אנהג בבחירות הצפויות? לכאורה האפשרויות הן שתים, ושתיהן קרובות לנו: "מרצ" מכאן ו"יפה" (בתמיכת בל"ד) משם. אשר לי, ולי אישית, תסכולי מהעדר רשימת חד"ש גדול כל-כך עד שאם אטריח עצמי לבוא לקלפי, אבוא לשם עם פתק שעליו ירשם באותיות גדולות חד"ש.
לא לעיתים תכופות אני מביע את הסכמתי המלאה עם כותבי הרשימות באתר זה, אך הפעם ברצוני לתמוך במאה אחוז בעמדתו של דני פתר. זה חמור מאוד בעיני כי חד"ש לא רצה בבחירות הבאות כרשימה עצמאית ערבית-יהודית בכל אזור תל-אביב יפו, כביטוי תעמדה אינטרנציונליסטית. אנו בחוג למרקסיזם כבר הבענו את רצוננו לתמוך בכל יכולתנו ברשימה כזו,על אף שכידוע יש לנו חילוקי דעות בשאלות רבות על הפרוגרמה הנוכחית שלחד"ש והיינו רוצים כי מק"י-חד"ש תהפוך לביטוי אינטרנציונליסטי של מעמד הפועלים המאוחד, על פרוגרמה המבטאת זאת. זהו צעד אלמנטרי של אלו המבקשים להיאבק למען אינטרס מעמד הפועלים, להתייצב באופן עצמאי אל מול כל הרשימות הבורגניות, ובל"ד, היא רשימה בורגנית מובהקת.
השיתוק של חד"ש מדאיג מאוד, שכן המאבק המעמדי מתפתח ובמקום להפוך לביטוי מובהק של מאבק זה, חד"ש יותר ויותר משותקת
גורו לכם, אנשי רשימת "כולנו למען יפו" – הפסדתם 2 קולות!!
(במחשבה שניה – הם לא תושבי ת"א-יפו, כך שלא הפסדתם אף קול)
דני פתר (לא "פטר") כתב על הדמוקרטיה (שאיננה) בחד"ש – יותר מאשר על רשימת ערביי יפו. לחד"ש חברים ואוהדים רבים בתל אביב-יפו והיה עליה להתמודד בבחירות לעיריה,תחת שמה ומצעה. אני חבר סניף תל אביב של חד"ש וחבר במועצת חד"ש – לא זומנתי לדיון כלשהוא בנושא זה. חד"ש מתנהלת/מנוהלת בהליכים בלתי דמוקרטיים בעליל- לא רק בנושא עליו כתב דני פתר (ואני מסכים לכל הנאמר במאמרו) אלא, בכל הנושאים האחרים:קבלת החלטות אסטראטגיות,טקטיות וארגוניות.
תגובתו של אלקס מסיס לא שופכת אור רב על ההחלטה שלא להציב רשימה עצמאית של חד"ש, וייתכן שאין לו אינפורמציה מספקת לגבי סוגיה זו. אולם מתגובתו נראה כי הכוח הדוחף לחידוד הויכוח בחד"ש והמעמיד יהודים כנגד ערבים מתגבר ומחריף והדבר מדאיג מאוד. למרות שזה ויכוח על בחירות מוניציפליות, הוא מסתיר ויכוח פרוגרמתי הרבה יותר עקרוני. פילוגה של חד"ש ליהודים סמי ציונים מחד כפי שהיה ב1965 וללאומנים ערבים מאידך, יהיה מכה. הדבר היחיד שיכול להציל את האיחוד של מק"י-חד"ש היא פרוגרמה אינטרנציונליסטית ממשית שברגע לא קיימת בשתי הנטיות כאחת. יחד עם זאת בין סמי ציונים ובין לאומנים ערבים שמאליים יש הבדל המשקף לחצים חברתיים ממשיים. מחד האגף הסמי ציוני בלחץ של הזעיר בורגנות והבורגנות למרות מס שפתיים לאינטרנציונליזם נע בכיוון הציונות, מאידך החלק הערבי משקף בסיס יותר עממי ואף יותר פועלי של העם המדוכא. אני רואה ברשימה משותפת עם בל"ד שגיאה, שכן בל"ד היא מפלגה עם פרוגרמה ליברלית בורגנית, אך הייתה זו שגיאה עוד יותר גדולה אם היו מקימים רשימה עם עלה ירוק, שכן פרושה היה הפקרת האוכלוסייה הערבית ביפו.איני יודע כרגע האם רשימה של יפא היא רשימה הקוראת להפרדת הערבים מהיהודים, אך אם זה נכון, זאת תהיה שגיאה קשה בכל המישורים גם של התקציבים המוניציפלים.
יש לעשות ומייד לתיקון שגיאה זו על ידי העמדת רשימה עצמאית של חד"ש על תביעות מעמדיות המתייחסות לאפליה הברורה של ערביי יפו, היהודים המקופחים בתל-אביב יפו והפועלים הזרים. כל העמדה בדבר קיום מיעוט לאומי ערבי במקום לראות שיש עם פלסטיני אחד, היא שגיאה הדוחפת למצב הנוכחי. הניסיון מוכיח כי העמדה של שתי מדינות בורגניות במקום מדינה סוציאליסטית דו לאומית עם אוטונומיה לאומית לשני העמים, מוליכה לשתי מפלגות שונות, במקום מפלגה מאוחדת. יש הרבה יותר חשיבות לקחת עמדות נכונות המקדמות את המאבק כנגד שליטי ישראל ובכל רמה גם המוניציפלית, מאשר שיקולים אלקטורליים אופורטוניסטים
מדוע לתמוך ברשימת יפא? היא חתרה תחת יוזמה יהודית-ערבית רק על מנת שעזמי בשארה יוכל לחזק את כוחו בהמשך וברמה הארצית. חתירה זו לוותה בשקרים ובתרמיות, ובשום שלב לא הוצגה בקשה לשיתוף פעולה בין חד"ש לבל"ד. רעיונותיה של בל"ד אינם מייצגים את כלל האוכלוסיה הערבית. מדובר באליטה, אשר רוצה לקדם את עצמה. איני חושב שצריך לתמוך בה רק כי הרשימה היא ערבית, כמו שאיני חושב שהיינו צריכים לתמוך ברשימה ערבית-איסלמיסטית. צר לי מאוד. יתכן שחלק מחברי חד"ש יחליטו להצביע עבור בל"ד בבחירות המוניציפליות, בלית ברירה, אך איני מסכים למעטפת האידיאולוגית שתרצה מנסה לעטוף את הרשימה ואת המצב בת"א-יפו ולחייב תמיכה ברורה בבל"ד.
בכל מקרה, יתכן שבפעם הבאה חד"ש תלמד את הלקח. מה שבטוח הוא שטוב שהחבירה עם הקבוצה מיפו לא הצליחה – אי אפשר לסמוך עליהם, ואם המצב הוא כזה כבר עכשיו, אז מה היה קורה לאחר שהיה נבחר מועמד אחד, והיינו צריכים להתחנן לרוטציה או לשיתוף פעולה עם קבוצה זו.
מאמרו של פתר עוסק בבחירות מוניציפליות. אלכס מסיס כתב על העדרה של הדמוקרטיה ועל כן,
ארע המחדל החמור(אי הצבתה של רשימת חד"ש בתל-אביב)-ושוורץ…בשלו:מדינה אחת. המערכת נרדמת בשמירה ושוורץ ממשיך להקליד את מאמריו באין מפריע,
אני מצטערת, בתגובתי, בטעות הדבקתי את הטקסט פעמיים לכן היא יצאה משובשת. להלן התגובה:
אני אבחר ברשימת יפא .
אנחנו חיים במדינה גזענית שגם חוקי האזרחות בה הם גזעניים. ברור וגלוי שבכל עיר מעורבת, כל עירייה (בתמיכת משרד הפנים) מפלה את הערבים לרעה בכל תחום אפשרי, בעיקר בתחומי הקיום הבסיסיים: הדיור והחינוך. המדינה והעיריות בערים המעורבות מתייחסות לערבים כ"בעיה דמוגרפית" שצריך למצוא דרכים להיפטר ממנה. לדעתי (אני מייצגת רק את עצמי, תושבת ת"א), לדבר על "כל המקופחים" בלי להדגיש את בעיית הגזענות והדיכוי הלאומי, שהיא בעיה בסיסית במדינה זו, פרוש הדבר להתעלם ממנה ולפעול להמשך קיומה. בדרך כלל, מי שיאבק בצורה הטובה ביותר נגד הגזענות, כמו נגד כל קיפוח אחר, הוא מי שסובל ממנו באופן אישי.
דני פתר פונה לערביי יפו ומבקש מהם בשם האינטרנציונליזם לוותר על המאבק נגד הגזענות והדיכוי הלאומי שמופעל נגדם בכל תחומי החיים.
דני פתר כותב: "דעתי היתה שצריך לציין ששם העיר שלנו הוא תל-אביב-יפו וסניף חד"ש פועל בעיר כולה," האם שאלת פעם, למה יש עירייה משותפת לתל אביב וליפו, ולא עיריית תל אביב ועיריית או מועצת יפו? לדעתי, ה"איחוד" הזה נעשה מסיבה אחת ויחידה: למנוע מערביי יפו כל השפעה משמעותית גם בתחום המוניציפלי.
רשימת יפא היא הנציגות של המקופחים ביותר!
אי אפשר לדבר על תמיכה במקופחי תל אביב כולם בלי לתמוך ברשימת יפא!
לדעתי, כל מי שרוצה לפעול למען נציגות של המקופחים בתל אביב יפו צריך לפעול לבחירתו של נציג יפא.
מספר שאלות לדני פטר ולתרצה טאובר
1. האם לדעת דני פטר זה היה לגיטמי להתמודד ברשימה משותפת עם עלה ירוק לבחירות?
2. באם חד"ש הייתה רצה ברשימה משותפת עם עלה ירוק, גם אז הוא היה מסרב להצביע עבורה?
3. מה ההבדל הפרוגרמתי בין רשימת יפא ובין רשימת חד"ש העצמאית.
4. האם מוסדות חד"ש הארציים תומכים ברשימת יפא?
5. האם זה נכון תרצה כי רשימת יפא מבקשת להפריד בין תושבי תל אביב ובין תושבי יפו הערבית?
6. אם זה נכון האם אינך חושבת שזה יחמיר את מצב הערבים ביפו מבחינת האפליה?
ממתי יש למישהו מונופול על תוכן התגובות באתר, כאשר תגובות אלו אינן מכילות דברי הסתה, נאצות, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב?
מי שמך לקבוע אלו תגובות ראויות ואלו אינן? מי שמנסה לפלג את השמאל בין יהודים לערבים הוא גם זה שמנסה לחסום את חופש הביטוי של המרקסיסטים באתר הזה, ודי לחכימא ברמיזא.
כן, דוד מרחב.
1) רשימת "יפא" לא חתרה תחת יוזמה יהודית-ערבית. רשימת "יפא" (כולנו למען יפו) מתמודדת זו מערכת הבחירות השלישית כשמועמדיה באים מקורבים למפלגות פוליטיות שונות והם כוללים בין שורותיהם ערבים ויהודים נוצרים ומוסלמים. דווקא היוזמה ליצור רשימה מפלגתית מטעם חד"ש היוותה חתירה כנגד יוזמה שהצליחה, כבר שתי קדנציות, להכניס חבר מועצת עיר יפואי שמחויב בפני ציבור בוחריו לדאוג לאינטרסים שלהם.
2) רשימת "יפא" איננה רשימת בל"ד – המועמד הראשון של הרשימה, לדוגמא, ידוע ביפו (ואף בחוגי עורכי הדין מחוץ ליפו) כאיש חד"ש. הרשימה חתמה על הסכם רוטציה – כמו בקדנציות הקודמות – וכמו בקדנציות הקודמות הסכם זה יכובד.
3)לשכת חד"ש הארצית החליטה לתמוך ברשימה.
4) הרשימה איננה קוראת להפריד בין יהודים וערבים – המועמדת השלישית ברשימה, יעל לרר, עורכת "אנדלוס" הינה יהודיה.
אגב, כל איש שמאל המאמין בהתארגנות משותפת של בני אדם שלא על בסיס מוצא (דת/גזע/לאום) צריך להתקומם כנגד ניגוחה של גב’ לרר "קישוט יהודי". כל מי שמכיר אותה יודע היטב על פועלה הציבורי בתחומים שונים, החל מחברת הנהלה במרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, ועד למקום שהיא תופסת כיום בהוצאה לאור "אנדלוס" שהיא ההוצאה לאור האלטרנטיבית החשובה ביותר שפועלת בארץ בשפה העברית.
יתר על כן – הביטוי "קישוט יהודי", יכול להיות מוטח לצורך ניגוח כלפי כל אחד מהיהודים המוצאים לנכון לפעול ביחד עם ערבים, ואסור לתת לו לגיטימציה.
מי שכתב את "כמה תשובות" אינו מזדהה- הוא מסתתר מפני השב"כ ? המוסד ? החיזבאללה ?,
לא, הוא חושש מזעמם של חברי חד"ש בתל-אביב-
יפו, שלא נשאלו ולא השתתפו בדיוני "הלשכה",
הכל-יכולה.
ככול שאני קורא יותר ומשוחח יותר עם אנשים המעורבים במערכת הבחירות בתל-אביב-יפו, כך אני יותר משתכנע בדברים הבאים: החלק של חד"ש בהנהגת ברכה, מעדיף לתת את ידו לבל"ד ביפו , מאשר להקים רשימה עצמאית של חד"ש, שתתמודד על תל-אביב יפו. הדבר חמור ביותר, שכן פרוש הדבר לתת יד למפלגה כבל"ד, אשר הוקמה על בסיס בורגני לאומני, כדי לחסל את מק"י-חד"ש. מצד שני הניסיון להקים רשימה עם "עלה ירוק",קבוצה ליברלית יהודית, גם הוא היה פסול ואולי תרם למהלך של ברכה.
צעדים כגון אלו רק דוחפים לפילוג בתוך חד"ש, אשר ניתן לתארו באופן גס כפילוג על בסיס לאומני-דתי-אתני, כאשר מחד ניצב הבסיס הערבי בעל הרקע המוסלמי , ולעומתו יהודים וערבים ממוצא נוצרי. פילוג ממנו תרוויח התנועה האיסלאמית ובל"ד ואולי אף אבנא אל בלד, מחד והציונות מאידך, אך לא מעמד הפועלים היהודים והערבים והאוכלוסייה הפלסטינית המדוכאת..
מצב עגום זה נוצר בהכרח עקב החולשות הקשות של הפרוגרמה של מק"י-חד"ש, שכן הפרוגרמה של שתי מדינות (בורגניות) לא שוות, העומדת בניגוד לתנועה ההיסטורית, כאשר על העם הפלסטיני בתוך ישראל , לפי פרוגרמה זו, לקבל סטטוס של מיעוט מופלה, אינה יכולה לאחד את חברי השורה ללא כל קשר למוצא לאומי. רק מפלגה מהפכנית אינטרנציונליסטית מסוגלת לאחד את המפלגה על פרספקטיבה לא רק של מאבק כנגד כל צורות הדיכוי הלאומי, אלא למען השלטון הפוליטי של מעמד הפועלים המאוחד.
בניגוד לזרי התהילה שתומכי וחברי אבנא אל באלד, קושרים לרשימת יפא, כאילו והייתה זו רשימה ערבית יהודית שמאלית, הרי כל התעמולה של יפא היא להפרדת יפו מתל-אביב, דהינו את הערבים מהיהודים המתקדמים בני הברית. הדבר מזכיר את מפלגת הבונד היהודית, אשר טענה שמשום שהיהודים מופלים במיוחד לרעה, יש להקים ארגון נפרד לפועלים היהודים. הדבר מזכיר גם את הפוליטיקה של סראחן בארצות הברית, הדורש הפרדה גזעית בטענה הדמגוגית כי הדבר יקדם את השחורים, בזמן שזו אותה פרוגרמה של הק.ק.ק..
לנוחיותם של כל מי שפסח על םזמוניו החוזרים:
מהדורה מסכמת לשבת קודש,מאת מנהיג המפלגה
המהפכנית של ההמונים.
אינו מעורב במערכת הבחירות – ואני מתכוון להמשיך שלא להיות מעורב (מעבר לאקט ההצבעה) במערכת הבחירות, ולכן מעדיף, מאחר וכבר החלטתי מה דעתי, שלא לחשוף את עצמי לנדנודים אינטנסיביים, כמו בכל מערכת בחירות מזדמנת.
וזה, כמובן, לא משנה את העובדה שהתשובות שכתבתי נכונות, ובמיוחד זה לא משנה את צדקת הביקורת שלי לגבי השימוש בביטוי "קישוט יהודי" כלפי פעילי שמאל יהודי שבאופן רגעי נוצרת אי הסכמה איתם
את מי אתה רוצה ואינך מצליח להוליך שולל ?
התאור המדוייק של השתלשלות העניינים בתל-אביב-יפו, היכן ש"הלשכה" הכתיבה לחברי חד"ש
את מה שהיה עליהם ליזום,לדון ולהחליט לחיוב או שלילה – מוכיח שאתה "מבפנים",מאלה שמכתיבים וכופים את רצונם על החברים מהשורה.
אתה מפחד להזדהות כי אתה חושש מהחברים.
ליובל
יובל
השאלה אינה כה פשוטה כפי שאתה מציג אותה.
יש אכן לפעול, וזוהי טקטיקה נכונה, עם כל אלו שמתנגדים לדיכוי הלאומי, או הדיכוי המיני, או הניצול המעמדי, זאת עושים בדרך של פעולות משותפות ברחוב, בפנל ויכוח באונ’ או באספה, אולי התנאי לפעילות המשותפת ומבלי לשמור על תנאי זה יש חיסול פוליטי ,הוא ששומרים על עצמאותו של מעמד הפועלים. דהינו כאשר הדבר מגיע למשל לבחירות לפרלמנט או לעירייה, מתמודדים על רשימה של מעמד הפועלים כנגד רשימות של מעמדות אחרים. זה אפילו טוב ורצוי כאשר ארגוני השמאל קטנים לעשות רשימה משותפת של ארגונים ומפלגות של מעמד הפועלים.
אילו בל"ד הייתה רשימה נוספת של מעמד הפועלים, טיעונך היה נכון. אולם בל"ד אינה מפלגת שמאל של מעמד הפועלים, היא מפלגה ליברלית בורגנית. היא הוקמה על מנת לחסל את חד"ש, והיא אכן הביאה לפילוגה של חד"ש על בסיס לאומי בבחירות אלו.
לרשימה זו אין מי שרוצה בפוליטיקה לניניסטית יכול לתת את ידו.
שלא במקרה, אלו הנותנים את ידם לרשימה זו, גם מעלים על נס את דרום אפריקה, אולם בדרום אפריקה לפני 1994 הסיטואציה האוביקטיבית אפשרה מהפכה סוציאליסטית, אילו כמובן ההיתה הנהגה מרקסיסטית מודעת. בהעדרה ,האסטרטגיה של האי.אנ.סי לאחר שחרורו של מנדלה, היתה להשאיר את המדינה הבורגנית על כנה ואת השליטה על אמצעי הייצור בידי הבורגנות. זאת הייתה אסטרטגיה של מאבק במהפכה של הפועלים והאיכרים , לאחר שהנסיך רכב על גבם כדי להגיע לשלטון. המפלגה הקומוניסטית, לרוע המזל עשתה בדרום אפריקה שגיאה פטלית בעניין זה והזדנבה אחר מנדלה, במקום להנהיג את מעמד הפועלים במהפכה סוציאליסטית לשלטון.
מי שמחפש מפלה דומה למעמד הפועלים והפלחים,בארץ זו, מעלה על נס לא את עקרון עצמאות מעמד הפועלים, אלא את חיסול עצמאות חד"ש לטובת בל"ד. אנו אומרים בבחירות אלו , אין עבור מי להצביע, ומי שרוצה להצביע שיצביע בפתק לבן.( פתק לבן, משום שאין אנו מחרימים את הבחירות, אל אפשוט אין עבור מי להצביע)
אדם רצח את שני הוריו, ובמשפט ביקש רחמים היות שהוא יתום.
זוהי גישתם של דני פטר והתומכים בעמדתו, שהתקבלה ברוב קולות בוועד סניף חד"ש ת"א.
תחילה הם היו נלהבים עד עמקי נשמתם ללכת עם "עלה ירוק",רשימה המייצגת יותר מכל את הניוון הפוסט מודרני, המכה בעיקר בתל אביב.
אחר כך, בלית ברירה, הם נאלצו לחזור לשותפם הטבעי ביותר – בל"ד. לאחר שהסכם עם בל"ד עמד בפני גיבוש, הם התנערו ממנו ואחר כך התלוננו על שהם אינם מיוצגים ברשימה שהוגשה…
אינני מעוניין להיכנס לפרטים פרוצדורליים בדבר זיקתה של רשימת יאפא לחד"ש. איני מעוניין לעסוק בפרטי המו"מ לגיבוש הרשימה.
כי הוויכוח האמיתי אינו על אלה, אלא על השאלה האסטרטגית: מיהו השותף הטבעי של חד"ש כיום.
כפי שציינתי לא אחת מעל דפים אלו, אני סבור שבמדינה שאיננה דמוקרטיה בורגנית, השותפים הטבעיים של הקומוניסטים ואנשי השמאל הרדיקלי הם הפטריוטים נציגי המיעוטים הלאומיים. בישראל ההתנגדות לאידיאולוגיה הציונית היא המכנה המשותף לבניית חזית שמאל בכל חזיתות המאבק (הפרלמנטרית, המחאתית, האיגוד מקצועית והמוניציפלית).
מי שאינו רוצה להיבלע בתוך קואליציה "ירוקה" או "סוציאל דמוקרטית" שברירית ורופסת, המתחנפת לקונסנזוס, חייב לתמוך ברשימת יאפא
(דף) למועצת עיריית ת"א-יפו.
בסוף שנה זו אמורה להתקיים ועידת הפתיחה של מפלגת יוסי את יוסי (שריד וביילין). נראה אז מה תהיה עמדתם של כל אלו המתנגדים כיום לשיתוף פעולה עם בל"ד בשם הטוהר האידיאולוגי.
יובל הלפרין שאיננו חבר בחד"ש (אני מקווה) – מחליף דמוקרטיה ב"פרןצדורה". חד"ש חייבת להיות ארגון דמוקרטי כשמה (חזית דמוקרטית -!-) והיא איננה כזו, למרבה הצער. פרשת הרשימה
שאיננה בתל-אביב-יפו, היא רק קצה הקרחון.
חברי ואוהדי "חד"ש" בתל-אביב-יפו אינם "חייבים" להצביע בעד רשימת "יאפה" – על כי לא נשאלו, לא זומנו לדיון, לא התיעצו בהם, לא ביקשו את הסכמתם… הפגיעה החמורה בדמוקרטיה של חד"ש איננה "פרוצודורלית" אלא,
המשך מצער למורשת ההגמוניה של "ההנהגה"(הלשכה
כפי שכתב המסביר האלמוני) שיובל הלפרין וחבריו לדעה, רוצים להחזיר את עטרתה.
אכן, תפקידינו הוא להדריך את הההמונים החשוכים והבורים בגיא צלמוות ולהוביל אותם אל האמת האחת והיחידה של כנסיית השמאל. תגיד לי, אתה השתגעת? אם יש אסקפיזים אצל הצעירים, תנסה לשייך את זה לייאוש מהמערכת הפוליטית, מהמצב הבטחוני שנראה כמו פני השטח של עכוזו של שרון, ומהעובדה שכנראה אין להם שום עתיד תודות לנפלאות הקפיטליזם וה"יד הנעלמת". נכון, עלינו להציע את האלטרנטיבה שלנו ודחוף אותה בכל מקום, אבל בלי התנשאות ומנטליות פוריטנית בנוסח הטפות ה"נו נו נו ילדים, איך אתם רוקדים כשהיישוב בצרות?".
לאלמוני הראשון ששאל שאלות
א. ציינתי שאני כותבת את דעתי האישית בלבד ולא עמדה של אף אירגון או רשימה.
ב. ציינתי את העובדה שההחלטה על איחוד תל אביב עם יפו נעשתה על מנת למנוע מערביי יפו השפעה ממשית על התקציבים המוניציפליים. לא הבעתי עמדה, וגם איני יכולה להביע עמדה כי איני תושבת יפו, אם עדיף שתי עיריות נפרדות או עיריה אחת. (ב- 1999 ערביי יפו היוו 50% מתושבי יפו (מנתוני הלמ"ס) כך שבכל מקרה גם אם היו שתי עיריות נפרדות זו לא הפרדה בין יהודים לערבים).
ג. הדגשתי ואני מדגישה שוב שאנו חיים במדינה גזענית וכמו בכל התחומים גם המדיניות המוניציפלית היא גזענית. לדוגמה: משרד הפנים ניסה לאחד ישובים קטנים, בסביבת ירושלים, עם ירושלים, מסיבה גזענית שהוצהרה בגלוי: להגדיל את אחוז היהודים בירושלים. התנגדות חזקה של תושבי ישובים אלה מנעה תוכנית זו (מעניין למה הם כל כך התנגדו?). לדעתי (האישית בלבד), מאותה סיבה איחדו את יפו עם תל אביב, שגדולה ממנה פי כמה וכמה. האיחוד נעשה בלי לשאול את תושבי יפו (זה היה בשנים שהיה ממשל צבאי ובוודאי לא היה בכוחם להתנגד), במטרה אחת ויחידה למנוע מערביי יפו אפשרות להשפיע גם בעיניינים המוניציפלים.
ד. מעולם לא שמעתי משום אירגון או רשימה עמדה בעיניין זה.
מפלגת יוסי & יוסי (שריד וביילין)
או יוסי בשלישית (שריד, ביילין ושוורץ)?
על איזה "ניוון פוסט מודרני" אתה מדבר חוץ מזה הקיים בראשך? קישטא!
אני נהנה לראות ויכוח "אידאולוגי" בין בדלי מפלגה שלא הצליחה ולא תצליח להכניס ולו חבר אחד למועצת העיר . מפלגה שקבלה 3000 קולות יהודיים בלבד בבחירות האחרונות . תומכת במדינות ואירגונים מוסלמיים קיצוניים באירגון התומך בצריכת סמים . איך תייצרו את המהפכה הבאה כאשר רב האנרגיה שלכם מופנית האחד כנגד השני ???
תרצה
אין זה נכון שאת מביעה את עמדתך האישית , את מביעה את המתודה של תנועתך בכל השאלות בהן את מביעה עמדות פוליטיות.בדיוק כפי שאני איני מביע עמדות אישיות אלא של תנועה.
העובדה היא שלא במקרה התפתח ויכוח בין מנהיגתך איריס בר, כאשר את מצטרפת אליה ובינינו על שאלת סכנין, באינדימדיה שמשקפת בדיוק את אותה שאלה.
אם נתעלם מההשמצות האישיות הנואלות של חברתך, הרי לאחר שהיא מנתה מספר בעיות קשות של האוכלסייה הערבית בסכנין: ( אף כי יש לשים לב, כי אינה מתייחסת לאבטלה הנוראה הפוקדת במיוחד את הישובים הערבים המבודדים מהיהודים, ואין זה כלל מפתיע משום שהיא וארגונה אינם מתערבים במאבקי העובדים)
כ שאלת הפקעת הקרקעות, שאלת ההפליה התקציבית כנגד הישובים הערבים,. שאלת הישובים "המכוונים דמוגרפית" – הסגורים בפני תושבים ערבים.
היא עצמה מעידה על עמדתה:
"איזו סיבה בדיוק יש לתושבי סכנין לשאוף להתאחד במסגרת מוניציפלית עם גורמים אשר מוכיחים השכם והערב רצון להפלות לרעה ולהצר את צעדיהם"?
כאן בדיוק קבור הכלב, הן בגישה לסכנין והן ביחס ליפו, ראשית לאנשי סכנין יש את האינטרס לא סתם להתאחד עם המועצה של משגב בדיוק מהסיבה הבאה:
השטח המוניציפלי של סכנין עומד על כ-6,000 דונם, ואוכלוסייתה בת כ-30,000 איש. שטח השיפוט של המועצה האזורית משגב, שבתחומה מתגוררים פחות מחמשת אלפים אנשים עולה על 180,000 דונם.
אם איריס או את לא מבינות כי עם מצטרפים למועצת משגב, בפני עצמו זה לא מבטיח הרבה, אך ניתן להשתמש בהצטרפות זאת ביתר קלות להיאבק למען חלוקה צודקת יותר של האדמות והתקציבים, מאשר כאשר מצדיקים את ההפרדה, יש לשאול את השאלה הפשוטה, איזה אינטרסים הלאומנות הרדיקלית שלכן משרתת? את מדיניות המאבק לשוויון, או את האפליה הגזענית כנגד הערבים, ביפו ובסכנין?.
מי שעינים בראשו לא ייתן את ידיו לרשימה שנועדה לפלג את מק"י-חד"ש על בסיס לאומי כאשר משתמשים לשם כך במדיניות של הפרדה על בסיס לאומי, שיכול לשרת רק את השלטונות.
הוא מודה שאינו כותב ומקליד את דעותיו שלו – אלא של ארגון ההמונים שלו.לתשומת לב המערכת.
לחבר שוורץ – אנא פרט לגולשים לאיזו תנועה אתה משתייך . כתובת טלפון וכמות משוערת של חברים .האם ה"חוג" הוא התנועה ? כאדם ישר מהפכן נחוש אני מצפה ממך גם להיות אמיץ ולחשוף את תנועתך לקהל הגולשים הנאמן.
חוסר תגובה ממך יאשר את דברי אחדים מהקוראים המתמצאים בסבך קבוצות השמאל שאתה מיצג את עצמך וקומץ חברים .
יוסי שוורץ מספיק להקליד שטויות!!
לדעתי, יוסי שורץ מנסה להתמחות בקסמים. ייתכן שקרא לאחרונה את הרי פוטר, והושפע ממנו, ייתכן שגם עשה התמחות בראיית הנסתר, נידמה לי, שבבית הספר לקוסמים לא היו שיעורים בהבנת הנקרא (בשום מקום לא קראתי שכן היו שיעורים כאלה).
הוא רואה בחושים מיוחדים לו, מי מבטא את עמדותיו של מי (ואולי גם למה) כמו כן חושיו המיוחדים מראים לו את המבנה והתקנות של אירגונים, תנועות ורשימות שהוא בקושי מכיר ומעולם לא טרח לקרא את הפרוגרמה שלהם.
הוא יכול להקליד תיאוריות שלמות כולל עמדות ומסקנות (לעיתים מהעבר הרחוק והקרוב כולל נבואות לעתיד) לגבי טקסטים שכלל לא הבין את תוכנם (ייתכן שהקליד את התשובה לפני שקרא, שוב בגלל חושיו המיוחדים).
אני יכולה לכתוב שחור על גבי לבן משפטים שונים (כמו: ש"לא יכולה להיות לי עמדה, אם עדיף עירייה אחת, או שתיים, כיוון שאיני תושבת יפו", או ש"מנתוני הלמ"ס משנת 1999 50% מתושבי יפו הם ערבים") אבל מול עיניו זוהרת התיאוריה הנצחית אך בהחלט לא עקבית. לא משפטים ארציים כאלה שמוקלדים בידי נשים פשוטות, ישנו את החזון הנפלא שמשופע במילים וניתוחים שמאחריהם מסתתרות עמדות גיזעניות שסופגות השראה מהתעמולה הציונית.
די להקלדת שפע הקישקושים!
לכל אלו המחפשים קונספירציות חשאיות.
מעולם לא הסתרנו כי החוג להגנת המרקסיזם, הוא חלק מתנועה שהולכת וגדלה של מרקסיסטים בכל העולם, שמטרתה להביא לפני החברים באיגודים המקצועיים ובמפלגות הפועלים, את התיאוריה המרקסיסטית, הפרוגרמה המרקסיסטית ואת האסטרטגיה והטקטיקה שתביא את מעמד הפועלים לשלטון, כדי לבנות חברה סוציאליסטית, ללא ניצול, אפליה, רעב ,ומלחמות. מי שרוצה לקרוא את שאנו כותבים בכל העולם, יכול פשוט להכנס לאתר
Marxist.com
כותב המאמר (שוורץ עצמו או אחד משלושת חסידיו) הוא ש"גילה" את הקשר הישראלי-אמריקאי להתקפה על סוריה. שוורץ עצמו "מייצג" את המוני שלשת חבריו.
לאלכס מסיס,
יובל הלפרין כן חבר בחד"ש. יובל הלפרין אינו חבר חד"ש היחיד שתומך ברשימת יאפא.
אני מכיר חבר חד"ש נוסף, בשם עודד בשראת, שבא ליפו להביע את תמיכתו ברשימה.
נכון, הוא אינו תושב ת"א-יפו. אבל דעתי היא שהוויכוח אינו מקומי, אלא עקרוני: מיהו השותף הטבעי שלנו.
לזה ששאל על הניוון:
עלה ירוק היא המלפגה המייצגת את דור ה-X ששלוחתו הישראלית פרחה בתל אביב במהלך שנות ה- 90. אלה שנקראו אז "שנקינאים" היו שותפים לתפיסת העולם הפוסט מודרנית, המבוססת על הטענה שהגענו אל "סוף ההיסטוריה" ול"מות האידיאולוגיות".
מי שחורת על דגלו מוצר צריכה שמטרתו היא סיפוק רגעי מיידי הוא חניך מובהק של תפיסה זו. הדלק של המהפכן הוא תסכול. הסם הקל מרפא תסכול (כמו ביטויה האחרים של תרבות הצריכה).
תפקידו של השמאל הרדיקלי כיום הוא לשחרר את הצעירים בעלי נטייה שמאלית מכבלי הפוסט מודרניזם (או תרבות המועדונים, הסמים, הטראנס וכו’) ולהחליף להם בראש את הדיסקט המפרק לדיסקט מגייס.
דמוקרטיה בחד"ש: מתי והיכן נדונה ההחלטה על
הרשימה.
שאלה לרשימת יפא: האם היא רשימה אופוזיציונית לחולדאי או שכל כוונתה להילחם עד הפירור והעצם הראשונה שהוא יזרוק לה כדי להיכנס לקואליציה על תקן של "ערבים תורנים" כפי שהיה בקדנציה הקודמת?
בינתיים אחד מחברי הרשימה הקודמת כבר ויתר על קואופטציה מבחוץ והוא עכשיו חבר ברשימת חולדאי. האם נכון שהיו מגעים בין רשימת גילה הרץ (המתחייבת לשמש באופוזיציה לקואליציות המושחתות שכוללות כמעט את כולם) לבין רשימת יפא וכל שיתוף פעולה אפשרי נפל בשל השאלה הזאת?
איזו הישגים משמעותיים השיגו נציגי יפו במהלך הקדנציה האחרונה?
בעיקרון, התמיכה במיעוט הלאומי היא הצעד הנכון ביותר במציאות שלנו, אבל לא כל מועמד ערבי הוא באופן אוטומטי נציג המדוכאים. השאלה המכרעת היא: מה הוא יעשה עם המנדט שהוא קבל? לא ברור עם החברות במועצת העיר אפשרה להשיג הישגים חלקיים בקדנציה הקודמת, מנוף למאבקים ציבוריים משמעותיים, לגיוס ולהעצמת האוכלוסיה המדוכאת זה לא היה.
תרשו לי כמה הערות:
1. השאלה החשובה באמת מי הם השותפים ועל מה מתבסס שיתוף הפעולה!
בל"ד שתפיסתה ההסתגרות של המיעוט הערבי בתוך עצמו היא "שותף" אשר רק יזיק לכיוון שלנו של חד"ש של שיתוף פעולה ומאבק ערבי-יהודי ובוודאי שאין לה דבר ולא חצי דבר עם השקפות שמאל. לעומת זאת כמי שהיה במגעים עם "עלה ירוק" ולמרות החולשות שלהם, הם הרבה יותר בכיוון החברתי של חד"ש מאשר כל גורם אחר.
2. היו מגעים של חד"ש ת"א גם עם גילה הרץ אשר לא יצאה מהם אופציה אלטרנטיבית משותפת.
3. ככל הידוע לי לא היתה בלשכת חד"ש החלטה לתמוך ברשימת הבת של בל"ד (יאפא). אכן בשארת הביע את עמדתו אך לצערי הוא לא עשה את המינימום לברר את עמדתו של סניף ת"א של חד"ש. שתמך בהליכה בחזית אלטרנטיבית שמאלית יהודית-ערבית ואם לא ניתן אז בהליכה בשמנו.
4. חד"ש ת"א יזמו דיון פתוח בנושא המוניציפלי בת"א לפני כחודשיים ולצערי לא הרבה חברים טרחו להגיע. ועד חד"ש ת"א שנבחר במרץ ש"ז, קיים כמה דיונים בנושא והחליט באופן דמוקרטי. קיווינו להציג את תוצאות המו"מ לפני הפעילים אך הוא נימשך ונימשך (אגב בל"ד משכו את הזה עד הרגע האחרון ממש).
5. בכל מקרה, מבחינה מספרית (אלקטורלית) אין לרשימה הזאת סיכויי להכניס נציג לעיריה. ואז השאלה האם צרכים להצביע בעד רשימה של בל"ד גם מי שלא מקבל את הקו שלה?
6. בחד"ש ת"א אנו נמשיך להיאבק על העקרונות שלנו ולנסות לשכנע את כל הציבור ערבים יהודים כאחד, שהשאלות של צדק חברתי שיוויון סביבה ללא מפגעים מאבק במושחתים והמשחיתים הוא של כולנו, גם אם בפעם הזאת לא במסגרת הבחירות לעירית ת"א. אנו שואפים להרחיב את השפעתינו ונמשיך לחפש בעלי ברית שיש לנו בסיס למאבק משותף איתם.
לחבר שוורץ . ניסיתי לעלות על האתר marxist.com לא קיים אתר כזה . תגובתך וכמו כן תשובתך הישירה והכנה לשאלתי . מהות תנועתך מיקומה כמות חברים משוערת . אל תלך סחור סחור ענה . סקרנותי בוערת בי לשמוע את תשובתך .
"אין אנו מחרימים" – כתב המהפכן של ההמונים
תושב ירושלים, הוא כותב בלשון רבים, כפי שראןי למי שעומד בראשם של שלשה חברים נוספים
(או שניים).
אמנון שוב בדקתי את האתר
http://www.marxist.com/ –
ומצאתי שהוא קיים ועומד ומשגשג, שמו באנגלית "להגנת המרקסיזם".
שנית, צר לי אולם אין אנו מוכנים למסור את מספר חברינו, בארץ שהוא כמובן קטן יחסית אך גדול ממה שאנשים מייחסים לנו, ובוודאי אלא את מספר המרקסיסטים בעולם. אני יכול רק למסור לך שמספר הקוראים שלנו ברחבי העולם מתקרב לשני מליון..
הם מתכתבים ומשלימים אחד את השני -אבל, למה כאן ? שיתכתבו באתר של ההמונים שאי אפשר לספור אותם (כך, על פי שוורץ-תמר לאמנון) על כי הם מתרבים במהירות, מרגע לרגע.
קרוב לוודאי שנכרתה ברית בין שוורץ משמאל של השמאל לבין אמנון מהימין. המכנה המשותף של אנשי חבורת שוורץ וחבורת אמנון הוא הצפת האתר עד כדי השתלטות עליו. המערכת תצא קרחת מכאן ומפה.
מדובר באותו אדם
שוב אנו מגלים שפחדנים, החוששים מלגלות את זהותם האישית לחבריהם, מסיתים כנגד החוג להגנת המרקסיזם, בטענה שיש ברית פוליטית בין דוברי הימין ובין עמדתנו. האמת הפשוטה היא, כי אנו מגינים גם על זכותו של הימין, אלא אם מדובר על ימין פשיסטי, להביע את עמדותיו, גם אם אנו מתנגדים לתוכן עמדותיהם. אמנון אינו פשיסט ויש לו זכות מלאה להביע את עמדותיו, כאשר הדרך להראות שהוא טועה, היא בסתירה עניינית של עמדות הימין. לעומת זאת אלו הטוענים שהם "דמוקרטים", אך מבקשים לסתום את הפה לכל מי שלא מסכים עמם, מוכיחים לא רק שאין להם את היכולת לסתור את עמדות הימין או השמאל המהפכני, אלא אף לא להגן על זכויות דמוקרטיות. מה שנותר להם היא האלימות המילולית או הפיזית, ההשמצות והשקרים, המוכיחים את פשיטת הרגל הפוליטית שלהם
וולה, איזה אנשים אינטלגנטים כותבים באתר זה. מחר יספרו לנו שוולדאמיר לנין ואדולף היטלר הם אותו אדם..האם חכמולוג זה הוא במקרה מסיס?
הוא כותב בלשון רבים ומתיימר באומץ ליבו, עד
שהוא מתבקש לסםור את מספר חבריו.רק במאמר אחד בכל 14 חודשי "הגדה השמאלית" – כתב המחבר (תאומו של שוורץ:אמזלק מבנק"י) בלשון רבים. שוורץ מסכל במראה ורואה כפול:"אנחנו". מתי תסלק כבר המערכת את הספחת הזו או, את כל הספחות המתנכלים לביטאון השמאל היחיד במדינת ישראל.
בעברית השימוש בגוף רבים מתייחס הן לגוף ראשון המכיל 2 פרטים והן לגוף ראשון המכיל 7000 פרטים. ע"פ חוקי הדקדוק השימוש בגוף רבים במקרה הזה הוא תקין ונכון, כל עוד שוורץ כותב בשמם של חברי תנועתו (להבדיל מכל כותב אחר החותם בשמו ולא בשם הארגון שהוא משתייך אליו. אם אמזאלק כותב בשם מק"י או מסיס בשם מערכת הגדה – גם זה תקין).
המערכת צריכה לסלק כל תגובה הנכתבת בשם ארגון- תגובות כאלה, חייבות להשלח לכתובת
המערכת שתפרסמן,או לא, במדור המכתבים למערכת.
ליוסי,
ההיסטוריה מוכיחה ההפך. בדרום אפריקה, שהיא מבחינתי האנלוגיה הקרובה ביותר לישראל כיום, עמדה המפלגה הקומוניסטית במרכזו של הקונגרס הלאומי האפריקני, שהבסיס להשתייכותו היה התנגדות לאפרטהייד.
כן, כולל גורמים בורגניים-ליברליים, היות שמדובר בחזית בה כל גורם שומר על עצמאותו ויכול ליזום פעולות לבדו.
במלחמת האזרחים בספרד הייתה המפלגה הבסקית הלאומנית בממשלת החזית העממית.
לאומנים נגד לאומנים? כן, כי אלו לאומנים של הרוב ואלו לאומנים של המיעוט.
כיום התופעה הזו רחבה עוד יותר. יום בכל העולם משתפים פעולה תנועות פועלים וארגוני פועלים יד ביד עם גורמים שונים בעליגישה פטריוטית נגד האימפריאליזם בגירסתו הנוכחית ("הגלובליזציה").
כשאלפי צרפתים מפגינים נגד מקדונלדס, יש כאלו שעושים זאת "למען הסוציאליזם", יש "למען הפרנסה" ויש "למען המולדת".
אבל כולם חותרים, למעשה, לאותו יעד בפועל.
שוורץ יקירי אתה חייב הסבר לגולשים . אכן יש אתר בשם http://www.marxist.net באתר מופיעים 6 מאמרים חלקם בעילום שם בשם המאבק הסוציאליסטי . בעברית קיים אתר בשם המאבק הסוציאליסטי . כל מאמצי לגלות מי מנהל אותו או מי משתתף באתר עלו בתוהו . האם "החוג" הוא המאבק הסוציאליסטי.
נא לעיין – http://www.maavak.org.il/maavak/index.php
שוורץ לא לבלף תן תשובה לעניין .
במקום להתווכח לעניין אתה כל הזמן תוקף אישית את יוסי… מה יוצא לך מזה?
מדובר בשתי תנועות שונות לחלוטין. מספיק אמנון, לך תנוח קצת.
מי מת ומינה אותך ליועץ המערכת? אני בטוח שהאנשים הטובים בגדה השמאלית שמו לב לתגובותיו של שוורץ (קשה שלא) והחליטו להשאיר את רובן בכל זאת. תן להנהלת האתר להחליט לבד מה טוב לאתר.