ראדו מזארה הוא ראש עיריית קונסטנצה, עיר ברומניה השוכנת לחופי הים השחור.
לאחרונה התקיימה שם תצוגת אופנה וראש העיר ובנו בן ה-15 הופיעו לתצוגה במדים של הצבא הנאצי.
המעשה גרר שורה של מחאות, בעיקר מארגונים יהודים, כולל דרישה להתפטרותו, אולם ראש העיר דחה את התביעה, באומרו שאינו אנטישמי, והראייה שביקר מספר פעמים בישראל.
ראש העיר מייצג תופעה שחוזרת על עצמה לא אחת אצל גזענים שנתפשים בקלקלתם: הם מנסים לטהר את עצמם על ידי התייחסות חיובית לישראל. ישראל משמשת כמלבינת פשעי הגזענות.
הגיע הזמן לנפץ זאת. ישראל היא היום אחת המדינות הגזעניות ביותר בעולם, ולכן כאשר גזען מבקר בישראל גזענותו לא זו בלבד שאינה מיטהרת, אלא הוא בבחינת מין שמצא את מינו.
לחלק ניכר מהישראלים וממשלתם אין כל רתיעה מגזענים וגזענות, כל עוד אינם מופנים נגד יהודים.
מנהיגי ישראל והתנועה הציונית, חוזרים לא אחת על האמרה, שאילו הייתה מדינת ישראל קיימת בשנותה-30 של המאה ה-20, השואה לא הייתה מתרחשת. רעיון מעניין. בתרחישי "אילו", ייתכן שקיומה של ישראל ימנית וגזענית בשנות ה-30 הייתה גורמת לגרמניה לדרג כתת אדם רק את הצוענים והשחורים, ולכלול את היהודים כחלק מהגזע הארי. למי אכפת גורלם של הצוענים? או אז היו מתקיימים יחסי ידידות בין שתי המדינות, כולל שיתוף פעולה בפיתוח אמצעי השמדה משוכללים, כפי שקרה במערכת היחסים ההדוקה והאינטימית בין ישראל לדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד. כאשר כל העולם הטיל חרם על דרום אפריקה ישראל המשיכה לנהל עימה יחסי ידידות, וראש ממשלתה ביקר בישראל והיה אורחו של ראש הממשלה רבין. החוקים הנאצים בדרום אפריקה לא הפריעו לישראל משום שלא כוונו נגד יהודים, אלא רק נגד שחורים, או אז המדינה כשרה. אילו השמידו רק צוענים והומואים, הכול היה נראה אחרת.
ראש עיריית קונסטנצה בוודאי ילמד את הלקח ובתצוגת האופנה הבאה ילבש את מדי צבא דרום אפריקה הלבן, או מדי צבא הכיבוש הישראלי, ובישראל יקבלו אותו בזרועות פתוחות.
רוצחי ילדים
הרוחות סוערות בישראל, אבא רצח את בתו בת השלוש. מדרך הטבע שהדבר מעורר שאט נפש. העיתונות מדווחת, מראיינת חברים וידידים, והנימה החוזרת ונשנית היא כי מדובר באדם נורמטיבי, שאיש לא היה יכול לצפות מעשה זוועה כזה. במה מתבטאת הנורמטיביות שלו? הנה, אומרים כולם, החל מהחוקר המשטרתי וכלה בחברים ובמשפחה, הוא היה קצין בצבא ושירת במה שקרוי כאן "יחידה מובחרת".
בישראל, הנורמטיביות של אדם נקבעת בין השאר גם בנכונותו להתגייס לצבא. מי שלמד להרוג ברישיון מטעם המדינה, נושא את אחד המרכיבים של נורמטיביות. צעיר שמסרב לשרת בצבא, לא מוכן לקח חלק במערכת ההרג והדיכוי, נחשב בישראל לחורג מהנורמה.
אין ספק כי הורה שרוצח את ילדו סובל משריטה כלשהי, אם לא לומר מופרעות, שלרוב הייתה חבויה, ובנסיבות מסוימות פרצה. יחד עם זאת יש גם לגורם הסביבתי השפעה. מערכת בקרה ובלימה לקויה שמסכנת חיי אדם תשתחרר ביתר קלות בסביבה שאינה מכבדת חיי אדם.
בהקשר זה נכנס למשוואה הכיבוש הישראלי, שהוריד את ערך חיי האדם לריצפה. הריגתם של למעלה מאלף ילדים פלסטינים על ידי צבא הכיבוש הישראלי, כולל תינוקות בני יומם, יוצרת אקולוגיה של זילות חיי אדם בכלל וילדים בפרט. מי שחושב שזה יישאר רק בתחום של ילדים פלסטינים ולא יעבור לתחומי הקו הירוק, חי באשליה. האב הנורמטיבי, קצין מצטיין בצבא, שרצח את בתו, הושפע גם, בוודאי בתת מודע, מאותה הפקרות השוררת בישראל בכל הקשור לחיי אדם.
סוחרי הביציות
רופאים ישראלים נתונים עתה במעצר ברומניה והם מואשמים בניהול מרפאת הפריה שעסקה בסחר לא חוקי של ביציות.
מדובר במרפאה, בבעלות רופאים ישראלים, שלדברי שלטונות רומניה פעלה באופן לא חוקי, ועסקה בהפריית נשים ישראליות בביציות שנשאבו מנשים רומניות.
לטענת השלטונות ברומניה, המרפאה גלגלה מחזור כספים של עשרות מיליוני יורו, שרופאיה הישראלים ניצלו את מצוקתן של נשים צועניות, כולל קטינות, ותמורת תשלום פעוט סחטו את הסכמתן לביצוע שאיבת הביציות, תהליך שבנסיבות מסוימות עלול לסכן את בריאותן ולעתים אף את חייהן.
יו"ר מועצת הרופאים ברומניה הצהיר כי הרופאים הישראלים גרועים מד"ר מנגלה, הרופא הידוע לשמצה ממחנה ההשמדה אושוויץ, שעסק בניסויים רפואיים אכזריים על אסירות המחנה.
זו אמירה הסובלת מהגזמה פראית, אבל היא מגלמת בתוכה הנחה שרופאים יהודים יגלו לאחר השואה מידה מופלגת של אתיקה רפואית.
המציאות הוכיחה שלהנחה זו אין יסוד. רופאים יהודים בישראל עוברים מדי יום על כללי אתיקה בסיסיים שמעוגנים גם באמנות בינלאומיות, לפיהם אסור לרופאים להשתתף בעינויים, גם לא השתתפות פסיבית, וחובה על כל רופא לדווח מיד אם הוא נתקל באדם שעבר עינויים.
לבושתנו רופאים ישראלים נמצאים דרך קבע במתקני העינויים של השב"כ, והם בודקים פלסטינים לפני ואחרי עינויים וקובעים אם הם כשרים להמשך החקירה. ההסתדרות הרפואית בישראל, בהנהגת היו"ר ד"ר יורם בלשר, מועלת בתפקידה ועוצמת עיניים לנוכח התופעה. אלמלא עמותת רופאים לזכויות אדם, שמנהלת מאבק היראי נגד התופעה, הנושא כלל לא היה עולה על סדר היום המקומי.
אני חושש ש-42 שנות כיבוש השאירו את סימניהן המשחיתים גם על רופאים בישראל. רומניה היא מדינה שהשתחררה מכבלי העריצות של הקומוניזם בנוסח הרודן צ’אושסקו, שעדיין נתונה בעוני ובמצוקה, וטרם עלתה על דרך המלך של מדינת רווחה מערבית.
לא אתפלא אם רופאים ישראלים, חסרי בושה ותאבי ממון, התייחסו אל רומניה כאל שטח כבוש שניתן לעשות בו עסקים מפוקפקים על חשבון נשים וקטינות עניות, ורק לא לקחו בחשבון, כי המנגנון המשפטי של המדינה עלול לפעול בסטנדרטים של הקהילה האירופית, אליה הצטרפה רומניה לא מכבר.
נורמות הכיבוש והגזענות משחיתות את הישראלים גם מחוץ לישראל.
הון, שלטון וצבא
לא מכבר הלך לעולמו בגיל מופלג האלוף (מיל.) מאיר עמית. מותו הוא כמובן אבידה שאין לה שעור למשפחתו. האיש הפרטי עמית אינו נושא כתיבתי.
מאיר עמית היה גם איש ציבור, ובהקשר זה הוא בהחלט דמות מעניינת. מרבים לדבר אצלנו לאחרונה על קשרי הון ושלטון, אבל יש צלע נוספת והיא הצבא. מאיר עמית שילב את השילוש הזה של הון, שלטון וצבא. הוא היה ראש אגף המודיעין וראש המוסד, היה בעל תפקידים בכלכלה ובתעשייה, והיה גם פעיל פוליטי שנמנה עם מקימי מפלגת ד"ש, בראשות הרמטכ"ל לשעבר יגאל ידין.
למי שלא זוכר או לא יודע, ד"ש (התנועה הדמוקרטית לשינוי) קמה לקראת הבחירות ב-1977, לאור פרשיות השחיתות שהתגלו בקרב מפלגת העבודה. המפלגה קיבלה 15 מנדטים, וחברה לממשלה בראשות מנחם בגין. לימים התגלו בתנועה סכסוכים פנימיים, והיא התפוררה לרסיסים. מאיר עמית כיהן מטעמה כשר התקשורת בממשלת בגין הראשונה.
מודעות האבל שהתפרסמו לרגל מותו של עמית, ביטאו את המשולש הון, שלטון וצבא. ממשלת ישראל, הצבא, חברות כלכליות (טבע ואחרות), כולם היללו את עמית בסופרלטיבים, שהתמצו באחת המודעות "שותף, חבר, מנהיג, חוזה ומורה".
ב-1978 כיהנתי כעורך העיתון הכלכלי היומי "יום ליום", בבעלות חברה שהייתה שייכת למפלגת העבודה, מפא"י בגלגולה הקודם.
במאמר מערכת מיום 8.2.1978 כתבתי תחת הכותרת "קשיי קיום 1978″ את הדברים הבאים:
" ‘לשביתה זו אין הצדקה, אין לה ידיים ורגליים’, כך התבטא אתמול שר התקשורת מאיר עמית בדיון על שביתת עובדי הדואר. ישנם דוורים המקבלים כיום לא יותר מ-2500 עד 3000 ל"י לחודש, סכום שלא מגיע אפילו לחשבון ההוצאות החודשי של השר הנכבד. מסכום זה צריך דוור לפרנס משפחה עם כמה ילדים. צריך יותר מקמצוץ של עזות מצח וחוצפה להגדיר שובת הנאבק על קיום אלמנטרי כמאבק שאין לו ידיים ורגליים. ההנחה כי עברו ההסתדרותי של השר והאלוף יעורר כמה נימים של הבנה למאבקם של עובדים קשי יום מתבררת כאשליה מתוקה גרידא".
סוף ציטוט. בגין מאמר זה ודומים לו, לא הארכתי ימים בתפקיד.
אינני רוצה להיתפס לקטנות, אך ישנה טעות במאמר: אסף גולדרינגר אמנם היה קצין, אך הוא לא שירת ב"יחידה מובחרת" קרבית, אלא ביחידה מובחרת של יחידת המחשבים של צה"ל (ממר"ם), ממנה הוא השתחרר לאחר שסיים קורס תכנות (אינני יודע מה היו מניעיו לעזוב – ייתכן שתועלתניים, אידיאולוגיים או שניהם גם יחד).
דבר נוסף – יש לו קשר מסוים לשמאל הפרוגרסיבי: אחיו יואב הוא יושב ראש מטה "עיר לכולנו" בדרום תל אביב. יש שמועות שגם אסף היה פעיל ברמה מסוימת, בעיקר בחתימה על עצומות למיניהן.
העובדות הללו שימשו בימים האחרונים טוקבקיסטים ימניים כדי לנגח את השמאל וכן כדי להביע התמרמרות על כך ש"עברו השמאלני" לא הוזכר על ידי התקשורת ה"סמולנית".
חוץ מזה – אהבתי מאוד את הספקולציה ההיסטורית על "מה היה קורה אם". ברשותך, אשתמש בה בויכוח הההיסטורי שאקלע אליו.
ברוכים הבאים למשחק האסוציאציות של גדעון ספירו.
החוקים פשוטים, חפש מעשי נוולה כלשהם, לא ממש משנה אילו ולא ממש משנה איפה.
כעת, קשר אותם לכיבוש הישראלי.
יש משהו אנטישמי שמתלבש כמו נאצי, מצויין, עוד הזדמנות להשוות את ישראל לנאצים.
פסיכופט רוצח את הבת הקטנה שלו, נפלא, ברור שזה בגלל הכיבוש.
השנאה שלך למשטר ולמדינת ישראל, מביאה אותך לטעון טיעונים מגוכחים ממש.
הבעיה היחידה, שזה משיג את המטרה ההפוכה, ושומט את הקרקע גם מתחת לטיעונים טובים וחשובים כנגד הכיבוש.
השיטה הזו, מבצרת את השמאל הרדיקלי, בעמדות קיצוניות, לא משכנעות, ומונעת מאנשים נוספים להצטרף למאבק.
הנטיה הפבלובית של הסמרטוט האדום לשייך כל רעה חולה לכיבוש נראית הפעם גרוטסקית מתמיד.
האב הרוצח הוא סרבן שירות בשטחים ואף חתם על עצומות סרבנות. מה שאמור לכאורה לעשות אותו לאדם מוסרי לעילא ולעילא. האם גם אדם כזה מושפע מהזילות בחיי אדם בחברה הישראלית בגלל "הכיבוש"? אן אולי יש קשר בין הזלזול שלו בחיי אדם לחוסר הנכונות להגן על חיי אזרחי ישראל בשירות בשטחים?
אמי חייתה בקונסטנצה בהיותה בת 12-3.
חבל שבפעם הראשונה שאני שומע את שם העיר הזאת שלא במסגרת משפחתית או היסטורית (היא הייתה מקום גלותו של המשורר הרומי הדגול אובידיוס) זה דווקא בהקשר הזה.
גם אם חוקי נירנברג היו נכנסים לתוקף כלשונם, כולל היהודים, היו מתקבלים ומדינת ישראל הייתה קיימת –
גם אז ישראל הייתה משתדלת לשמור עם גרמניה על "יחסים תקינים", ובלבד שהאופציה המועדפת על הגזענות הנאצית תהיה גירוש היהודים לישראל.
הרי כך נהגה הישות שקדמה למדינת ישראל, כלומר התנועה הציונית.
למערכת "הגדה השמאלית" שלום. הטקסט הבא עלול להיות בוטה, אולם הוא לא יותר בוטה מלקרוא לציונים ‘ניאו-נאצים’. אנא היו הוגנים ואל תצנזרו. תודה.
שלום גדעון.
חווית הקריאה של מאמריך היא דבר מאוד מתסכל-
מצד אחד דברי ההבל שלך מעוררים זעם רב בלב הקורא השפוי, אך מצד שני לא ניתן לתעל את הזעם לוויכוח ענייני, מפני שיש תהום בלתי ניתנת לגישור בין דעותיך לבין ההגיון הבריא.
נסיון לומר לך שההשוואה (החביבה עליך מאוד) בין ישראל לגרמניה הנאצית היא דבר מחריד ונבזי, שקול לנסיון לומר זאת לכיסא שלי.
אולם הבעיה האמיתית בדבריך היא לא תוכנם הסהרורי, אלא הגישה שהם מציגים-גישה שמאפיינת את כלל השמאל הרדיקאלי (או לפחות את רובו). אתה במקרה זה, הוא רק דוגמה שולית וזניחה לתופעה רחבה ומזיקה הרבה יותר.
כעת אגש לגוף הטענה- השמאל הרדיקאלי בארץ מאוד נהנה לסנוט; להתריס; להרגיז; להיות נביא זעם ביחד עם "אין נביא בעירו"; האור הקטן בחשיכה הגדולה; ועוד אלף ואחת קלישאות מתחום הרומנטיקה של המוסר. רק דבר אחד מהותי הוא לא- הוא לא באמת מנסה לשנות או להיטיב את המצב!!! תחת זאת, הוא מעדיף להתבדל, להתרחק ולהתבצר במעמד של מיעוט נשגב בתוך המון שפל. כך הוא יכול לשמר את תחושת העליונות ואת ההזדמנות לשחרר אנרגיות שליליות באמצעות פורקן של זעם קדוש.
אם רוצים באמת להשפיע ולהזיז משהו במדינה, יש דרך אחת עיקרית לעשות זאת- דעת קהל.
לחדור ללב הציבור. לנסות לשכנע כמה שיותר אנשים בצדקת הדרך. כך למשל, הצליח ארגון "ארבע אמהות" לייצר רוח גבית איתנה ליציאה מלבנון. הוא לא ערך השוואות בלתי פוסקות בין ישראל לגרמניה הנאצית. הוא לא ייחס כל צרה בעולם לישיבת צה"ל בלבנון. והוא גם לא טען שסמיר קונטאר הוא לוחם חופש ראוי להערכה. הוא כן ניסה והשתדל בכל כוחו לשכנע; להציג נימוקים ראויים; לומר את האמת הכואבת בצורה חכמה ורגישה.
אחזור על המשפט האחרון-’לומר את האמת הכואבת בצורה חכמה ורגישה’. במשפט קצר זה גלום כל מה שאין ברטוריקה של השמאל הרדיקאלי.
אין חכמה, אין רגישות, ובעיקר איו רצון כן לשכנע מישהו מלבד המשוכנעים.
גדעון, אותך בוודאי לא אצליח לשכנע בכלום. אתה כנראה תתמיד בשלך. תמשיך להיות פרט בתוך קבוצה שמכתימה את השמאל כולו. תמשיך להזיק ולחבל בסיכוי כלשהו לשיפור המצב.
העיקר הפורקן ותחושת העליונות.
ברשותך אמשיך במשחק ההיסטוריה האלטרנטיבית, אם הייתה קיימת ישראל שמאלנית בשנות ה-20 וה-30 אין ספק שהייתה משתפת פעולה עם ברה"מ (כזכור מפא"י עוצבה לפי הדגם של המפלגה הקומוניסטית הסובייטית…) בדיכוי האכזרי של העמים הנתונים למרות הסובייטית ואין ספק שגיבורי השמאל הקיצוני כגון הסטליניסט מאיר וילנר היו מריעים בהתלהבות ומהללים את ישראל כמדינה דמוקרטית ופרוגרסיבית כשם שהם היללו את ברה"מ ככזאת.
לצערי עם הזמן הולכות רשימותיו של ספירו ומקבלות גוון חובבני, ובכל פיסקה הוא מלהטט במילים כדי להסיק מסקנות מופרכות:
למשל עניין ראש עריית קונסטנצה שלבש מדים נאצים: ובכן, לא צריך להיות דוקטור ללוגיקה כדי להבין שמי שמואשם בנאו-נאציזם ינסה אכן לטהר עצמו ע"י הצגת זיקה חיובית לישראל וליהודים, ולכן האמירה "ישראל משמשת כמלבינת פשעי הגזענות" פשוט אינה נכונה.
מי שיואשם בשנאת שחורים למשל, ספק אם יגן על עצמו באמירה: "כמה מידידי הטובים הם יהודים"…
לגבי מדינת ישראל תיאורטית שהיתה מתקיימת בשנות השלושים – קודם כל לא יתכן שישראל כזו היתה מקיימת קשר חיובי עם גרמניה מפני שתורת הגזע מיקמה את היהודים במקום כל-כך נחות,
שגם ללא ההשמדה היתה גרמניה מתוייגת כאויב.
ודבר שני – מי שדווקא כן קיים קשר עם גרמניה הנאצית (ובצורה כלל לא תיאורטית) הוא לא אחר מאשר מנהיג הפלסטינים דאז המופתי חאג’ אמין אל-חוסייני. הרי לך דבר מעניין.
מעניין עוד יותר איך השפיע הקשר הנ"ל על עתיד הפלסטינים ויחסינו אליהם.
כמה אירוני – מי שהכניס את הז’ארגון הנאצי לעימות הישראלי-פלסטיני אלו דווקא הפלסטינים, למרות שספירו מנסה שוב ושוב להטיל את האשמה של ישראל דווקא.
בפיסקה "רוצחי ילדים" ניסה ספירו לקשר בין שירותו הצבאי של הרוצח גולדרינג לבין המעשה שעשה.
זהו טיעון ישן ושחוק של אנשי שמאל עיקבי המנסים שוב ושוב לקשר כל רעה חולה לכיבוש.
ולזה יש מספר תשובות:
א. גולדרינג לא היה חייל קרבי אלא קצין מודיעין ומחשבים, ספק אם אי פעם הרים נשק לכיוון פלסטיני.
ב. כמדומני שדווקא כבודו (גדעון ספירו) היה חייל קרבי.
ג. סקופ מרעיש: לאחרונה פורסם שהאם המרעיבה והאם המכונה "אם הטאליבן" הן יוצאות יחידה מובחרת המבצעת שירות מילואים פעיל בשטחים, ושם הן כנראה למדו "אקולוגיה של זילות חיי אדם בכלל וילדים בפרט"…
הפיסקה "סוחרי הביציות" מוציאה את דיבתם של הרופאים בישראל בצורה דמגוגית.
ישנם אין-ספור מקרים של בתי-חולים ורופאים ישראלים שמטפלים בחולים ובפרט בילדים פלסטינים.
כאן המקום לציין את המחבלת תושבת ג’בליה פאא סמיר איברהים בס שנתפסה בדרך לבית החולים
"סורוקה" כשלגופה חגורת נפץ במשקל של יותר מעשרה קילוגרמים. היא ניסתה לנצל את טוב ליבם של הרופאים שטיפלו בה (אותם אתה משמיץ) בכדי לפגוע בהם.
ומה סםירו יאמר על זה?
האם העובדה שגדעון ספירו מחזיק בדעות שמאל קיצוניות מספקת על מנת שתפרסמו כל מאמר פרי עטו?
האם אין צנזורה\עריכה על המאמרים? הרי אפילו תגובות מסוימות אתם מצנזרים.
האם אתם באמת רואים ערך בממאמר ההזוי הנ"ל?
קישור מופרך בין רוצח תינוקת לכיבוש. השוואה ביו ישראל לנאציזם, שוב בלי בסיס.
ועוד שלל קישורים מופרכים בין ידיעות רנדומליות שהוא קרא בעיתון לכיבוש הישראלי.
נעזוב כרגע את ההכפשה הסדרתית של מדינת ישראל, באמת מדובר במאמר ברמה מאוד נמוכה. הטיעונים קלושים, הקישורים שהוא עושה מגוכחים.
מה החוקים? כל מאמר שישמיץ את ישראל, אם אפשר השוואה לנאציזם, יפורסם?
מאמרים כאלו דוחקים את השמאל הקיצוני, לשוליים הזויים, לא מוסריים ובעיקר עם אפס השפעה או השפעה שלילית. וחבל. יש הרבה רעיונות ראויים כמו מיגור הכיבוש, שראויים ליותר מגיבוב שטויות ודממגוגיות זולות כגון אלו.
אבל מעשי אלימות וזוועה מתרחשים גם במקומות שאין בהם כיבוש.
מסקנה שיש דברים נוספים שמשחיתים חוץ מכיבוש.
לגבי הבחור שרצח את בתו בשבוע שעבר – הוא היוצא מהכלל ולא הכלל. אם כל קצין בצה"ל היה רוצח את ילדיו בכדי להעניש את גרושתו, או כל גבר בכלל היה רוצח את ילדיו כחלק מתהליך גירושין, האוכלוסיה על הכדור היתה מצטמצמת פלאים.
מה שטוענים לגבי אסף גולדרינג הוא שהוא רצח *למרות* ההשתייכות לכאורה שלו לאליטות (גבר, אשכנזי, מבוסס כלכלית, משכיל, צעיר, נאה, בריא, בעל סטטוס חברתי גבוה, "מבוקש", קצין בצה"ל),
וזה מעורר פליאה גדולה, כי אחת הקלישאות הנפוצות לגורמים לפשע פלילי היא שפושע היה קורבן של דיכוי חברתי/כלכלי/פוליטי, והפשע הוא רק תגובה.
הגולדרינג הזה לא נופל לשום משבצת של "קורבן דיכוי", ולכן אי אפשר להבין למה הוא עשה מה שעשה, אלא אם כן מדובר בפסיכופט, ופסיכופט יכול להוולד ולחיות בכל מקום בכל מיני תנאים סביבתיים.
דרך אגב, מר ספירו, למי שעושה אינדוקציה מפסיכופט אחד לחברה שלמה, קוראים בימינו "גזען".
בהסטוריה האלטרנטיבית ישראל היתה שומרת על יחסי ידידות עם גרמניה הנאצית לא רק כדי להציל יהודים (אם בכלל). כבר היו דברים מעולם – דרום אפריקה, ארגנטינה (כולל אדישות של ישראל, במקרה הטוב, לרדיפת יהודים שמאלנים).
והרי מבזק אלטרנטיבי: ח"כ מאיר שטרית ביקר בשבוע שעבר בברלין, ונמסר שהשלטונות הגרמנים יצאו מגדרם מהתלהבות כשהציע לייצא להם את רעיון המאגר הביומטרי.
באמת למה שישראל הדמיונית לא תשמור על קשר עם גרמניה הנאצית. כמו שאתה כותב בסך הכל זה היה מציל 6 מיליון יהודים ממות. באמת לא סיבה ראויה לשמור על קשר עם משטר נורא. את הפילוסופיה הזו של אנשים "הגונים ומוסרים" כמוך אנחנו מכירים עוד מאז – שוויץ שלא קלטה פליטים יהודים כי היא ניטרלית, בנות הברית שלא הפציצו את אשוויץ כי היו משימות דחופות יותר ו"השמאל" בישראל שמכשיר כל מעשה רצח של יהודים ע"י פלשתינים וקורא לכל נסיון התגוננות של היהודים פשע מלחמה. מה התחדש מאז הסכם מולוטוב ריבנטרופ ועד היום בעיני "השמאל"?
אני לא מבין את הטענה שלך לגבי הקשר בין ישראל הציונית (אילו היתה קיימת בשנות ה-30) לבין גרמניה הנאצית.
אתה טוען שישראל כזו היתה מעדיפה "לשמור עם גרמניה על "יחסים תקינים", ובלבד שהאופציה המועדפת על הגזענות הנאצית תהיה גירוש היהודים לישראל".
אני לא מבין, אתה אישית היית מעדיף שאותם יהודים יושמדו, ובלבד שישראל לא תבוא במשא ומתן עם גרמניה? אני רוצה לקוות שלא.
האמירה שלך מזכירה לי את הדמגוגיה וההתנשאות בטיעוניו של שמואל תמיר כנגד ישראל קסטנר.
שים לב שאותה אטימות ואותה פטרונות מחוצפת שהיתה מנת חלקו של תמיר לא תהיה גם מנת חלקך.
לאחר שקראתי את רשימתו של ספירו היה ברור לי כי יבואו תגובות נזעמות, כפי שהיה ברור לי שהתגובות כלל לא תתייחסנה לכתוב, אלא למה שהמגיבים חושבים שספירו "השמאלני הקיצוני" היה צריך לדעתם לכתוב.
המגיבים בכלל לא קראו את הטקסט ברצף ובהקשר הנכונים אלא מקטע פה מקטע שם, וזה הספיק להם, וכך גם התוצאות: תגובות לא סדורות, לא רלבנטיות ובעיקר כועסות.
למשל המנטרה של מגיבים רבים "שספירו משווה תמיד לנאצים". דווקא ברשימתו הנוכחית הסתייג מההשוואה שערך יו"ר מועצת הרופאים הרומנית בין הרופאים הישראלים העצורים לבין מנגלה.
למשל המגיב שטען כי ספירו מוציא את דיבתם של הרופאים הישראלים, והרי הוא דווקא משבח ברשימתו את עמותת רופאים לזכויות אדם, שגם הם רופאים ישראלים.
ספירו לא כתב שהכיבוש אשם ברצח הילדה. הוא טען שהכיבוש יצר נורמות של זילות חיי אדם בחברה הישראלית, וכאשר זו האוירה, אזי מי שמערכת הבלימה והבקרה שלו רופפת, או סובל מהפרעה כזו או אחרת שיש בה פוטנציאל של סיכון חיי אדם, קיימת אפשרות שהלחיצה על ההדק תגבר על מניעתה. נשמע הגיוני וסביר.
המגיבים שטענו כי גולדרינג הוא בכלל שמאלני (למה? כי אחיו?) או לא שירת ביחידה קרבית, לא התוכחו עןם ספירו, שהרי הוא בכלל לא העלה את הטענות האלו.
אין כל חשיבות בהקשר של הרשימה מה היה גולדרינג מבחינה פוליטית, שהרי אנשי שמאל גם הם חיים ביורה הרותחת שמשפיעה גם עליהם. לא יכול לקרות שאיש שמאל יקרוס ברגע של סערת רגשות? התקווה היא שאצל רובם מערכת הבקרה והבלימה, כשמדובר בחיי אדם, תגבר גם ברגעי מצוקה.
ספירו העלה את השרות הצבאי בהקשר של נורמטיביות בחברה הישראלית. האם זה לא נכון שבישראל רואים במי ששירת בצבא אדם נורמטיבי ואילו סרבן הגיוס לצבא נחשב לחורג מהנורמה, כפי שכותב בצדק ספירו?
אין כל חשיבות אם שירת ביחידה קרבית או בממר"ם, שהרי גם מי שמשרת ביחידת עלית צבאית מודיעינית עבר טירונות, למד לירות, ואם היה קצין, גם עבר קורס קצינים, עם כל הבולשיט של "להסתער על היעד ולחסל את האויב".
המגיב שמעלה על נס את ארבע אימהות, כדוגמא לשמאל לא קיצוני שהצליח "לשכנע בצדקת הדרך", עושה לו עבודה קלה. ארבע אימהות, קמו סמוך לנסיגה מלבנון, כאשר דעת הקהל הייתה כבר מבושלת, והיא הייתה כזו בגלל "השמאל הקיצוני"
של סרבני "יש גבול" ואחרים שבמשך 20 שנות המלחמה בלבנון פעלו נגדה. ארבע אימהות באו למעשה אל המוכן, מה שלא ממעיט כהוא זה מתפקידה החשוב בשלב האחרון של המלחמה, כאשר ההתחייבות לסגת כבר ניתנה קודם לכן בבחירות על ידי ברק.
האם היתה ל’גורם הסביבתי’ השפעה על הרוצח השמאלני גולדרינג שרצח את בתו הפעוטה בת ה-3?
האם למאמרי השטנה הגובלים באנטישמיות של גדעון ספירו שנותן באופן סדרתי לגיטימציה רוצחי ילדים יהודיים היתה השפעה על החלטתו ‘הלוחם נגד הכיבוש’ והגיוס לצה"ל גולדרינג לרצוח את ילדתו היהודיה שאימה חזרה בתשובה ונפרדה מבעלה – המפלצת?
לספירו ולגודרינג פתרונים.
לאור
את דעותיך הפוליטיות כנראה לא אשנה,אך ברצוני לעמוד על כמה הנחות יסוד שגויות שאתה מחזיק בהן,ושמהן,כך נראה לי,נובע תסכולך.
את הכינוי יודו-נאצים לא המציא ספירו.היה זה איש אחר,אשר נחרד,כמו שאר הנביאים, מההתדרדרות המוסרית של העם היהודי.חז"ל התלבטו שוב ושוב בשאלת טיב הראייה של הנביאים את האל.קהלת רבה ב כב:
"גדול כוחם של נביאים שמדמים את הצורה ליוצרה".(הצורה-יציר האל,האדם).מדרש תהילים א ד:"…אלא משמיעין את האוזן מה שיכולה לשמוע,ומראין את העין מה שיכולה לראות".
גם מידת ההבנה של הנביאים את דברי נבואותיהם העסיקה את חז"ל.מדרש תהילים צ ד:"כל הנביאים שהיו מתנבאים לא היו יודעין מה היו מתנבאין,אלא משה וישעיה הם היו יודעין".
מה בין נביאי ישראל לבין הציונים-עובדי הכוכבים?נביאי ישראל מזהירין את ישראל מן העבירות,הציונים העמידו פרצה לאבד את הבריות מן העולם.ולא עוד אלא שכל הנביאים היו במידת רחמים על ישראל ועל הציונים:"ליבי למואב כחלילים יהמה"(ירמיה מח)וכן:"בן אדם שא על צור קינה"(יחזקאל כז),וזה הציוני עמד לעקור אומה שלמה חינם על לא דבר.לכך נכתבה פרשת בלעם להודיע למה סילק הקב"ה רוח הקודש מהציונים שזה עמד מהם וראה מה עשה.(במדבר רבה כ א)
אחזור לתסכולך.ראשית,עליך (ועל הציונים)אפשר להגיד אותו דבר בדיוק:"מצד אחד דברי ההבל שלך מעוררים זעם רב בלב הקורא השפוי, אך מצד שני לא ניתן לתעל את הזעם לוויכוח ענייני, מפני שיש תהום בלתי ניתנת לגישור בין דעותיך לבין ההגיון הבריא."
ההשוואה בין ישראל לגרמניה הנאצית היא של הנביא ישעיה.וראה התייחסות רצינית לנושא זה:שואה זה לא-גדעון לוי.ספירו לא השווה,לפחות לא במאמר זה:"זו ("הרופאים הישראלים גרועים ממנגלה")אמירה הסובלת מהגזמה פראית, אבל היא מגלמת בתוכה הנחה שרופאים יהודים יגלו לאחר השואה מידה מופלגת של אתיקה רפואית". הבעיה היא הבנת הנקרא שלך.
ומה על התייחסות עניינית כלשהי לדברים?מה דעתך שלך על רופאים ציונים הנמצאים דרך קבע במתקני העינויים של השב"כ? אתה בכלל מודה כי ישנם מתקני עינויים כאלה?האם זהו תוכן סהרורי לדעתך?לא מצאתי התייחסות לנושא זה בתגובתך.
כעת אגש לגוף טענתך-השמאל הרדיקלי לא מנסה להטיב את המצב.ואיך היית יודע על נושא התעללות השב"כ בעצירים פלשתינאים?האם אתה מסתמך על תגובת דובר צה"ל?רופאים למען זכויות אדם (ארגון שמאל רדיקלי) וארגון
"בצלם" לא מסתמכים על דובר צה"ל.אף אחד בעולם כולו לא מסתמך עליו.ארגון בצלם חילק לתושבי הגדה מצלמות וידיאו כדי לתעד.תועד מקרה הקצין הפוקד על חייל לירות בעציר כפות.
דובר צה"ל הכחיש.אז,ורק אז,פורסמה ההקלטה בעולם כולו.גם פסק הדין השערוריתי פורסם בעולם כולו.אז,ורק אז,התערב בגצ בעניין זה.
הרי לך שינוי.איך אתה מגדיר זאת?הטבת מצב או שמא חבורת בוגדים המוציאים דיבת הציונים רעה?
ומה על הדיווח מהמחסומים?על דיווחיהם של גדעון לוי,עמירה הס,אילנה המרמן?האם זהו פורקן של זעם קדוש או יידוע ועיצוב דעת הקהל?
הה,דעת הקהל!הה,הה לב הציבור!הה,הה,הה,צדקת הדרך!לידיעתך,את הרוח הגבית ליציאת צה"ל מלבנון ייצר נסראללה.אולי בשארה לחש על אוזנו,ואולי סתם קרא בעיתון(תרגמה טלי פחימה),אך מן הידועות היה כי אחרי אלף(שים לב,1000!) הרוגים צה"ל ייצא מלבנון.ארבע אימהות ועוד כמה אבות הכניסו את(או לא מנעו את כניסת)בניהם ללבנון.בשביל להוציא צריך קודם להכניס.פרטים אצל ידידך הטוב שרון.
"הוא לא ערך השוואות בלתי פוסקות בין ישראל לגרמניה הנאצית."-ביינתיים נהרגו חיילים ואזרחים לבנונים. "הוא לא ייחס כל צרה בעולם לישיבת צה"ל בלבנון".עוד כמה חיילים נהרגו.
"הוא כן ניסה והשתדל בכל כוחו לשכנע;"-כמה חיילים ספרת? "להציג נימוקים ראויים"-תוסיף עוד איזה מאה."לומר את האמת הכואבת בצורה חכמה ורגישה."-נו,הגעת ל1000?יאללה,בוא נצא.
אחזור על המשפט האחרון-’לומר את האמת הכואבת בצורה חכמה ורגישה’. כשאין אף אחד שרוצה לשמוע,אין זה משנה איך תיאמר האמת.אפשר להביא את הסוס עד השוקת(כפי שעושה ספירו),אך אי אפשר לאלצו לשתות.
המשך,ספירו,אביר זכויות האדם.המשך להיות פרט בתוך קבוצה שמכתימה את השמאל כולו. המשך להזיק ולחבל בסיכוי כלשהו לשיפור המצב.אשרי האיש אשר בעצת רשעים לא שמע.ואתה אור-רשע מרושע,וגרוע מכך-ציוני.
איכה רבה,פתיחתא ל"א:"נביא אחד שלחתי לנינוה והחזירה בתשובה,ואילו ישראל בירושלים כמה נביאים שלחתי אליהם ..ולא שמעו.כיוון שלא שמעו,גלו"
יסלח לי כבודו, אבל דווקא מתגובתך ניכר שלא קראת היטב לא את ספירו ולא את התגובות.
נתחיל מזה שאתה טוען שהתגובות הן "בעיקר כועסות"…
אז מה? אם אני כועס משמע שאני טועה?
האם המאמר של ספירו לא מכיל יותר כעס מכל התגובות גם יחד?
ספירו תמיד משווה את ישראל לגרמניה הנאצית בכל מאמר שלו(!) כמו גם במאמר הזה, בו הוא טוען שהיו יכולים להיות יחסי ידידות בין ישראל של שנות ה-30 לגרמניה דאז. עובדה.
אז תודה רבה באמת לספירו על כך שהסתייג מההשוואה בין מנגלה לרופאים הישראלים שנכלאו ברומניה. אבל כנראה שבעיני רוב המגיבים, בצדק, זהו היוצא מן הכלל המעיד על הכלל.
אין שום חשיבות לכך שספירו "משבח את עמותת רופאים לזכויות אדם" אם באותה נשימה הוא משמיץ את כל השאר. באותה מידה הוא משבח סרבני גיוס אך משמיץ את כל החברה הישראלית.
לעניין רצח הילדה: זוהי טעות חמורה של ספירו וגם שלך. כנראה שבלי עובדות חותכות אתם תמשיכו עם התאוריות המופרכות הללו. אז קדימה:
הרי לכם לינק לערך בויקיפדיה המתאר את שיעור הרציחות במדינות העולם משנת 2000:
— קישור —
ניתן לראות שישראל נמצאת במקום ה-48 הטוב מתוך 135 מדינות. ומתחת לישראל נמצאות מדינות "כובשות ומדכאות" כמו ניו-זילנד ופינלנד.
לכאורה, אם תאוריית ספירו-יעקב נכונה, והכיבוש (הישראלי בפרט) מוביל לזילות איומה בחיי אדם אזי היינו מצפים למצוא את ישראל בתחתית הרשימה, אך זה לא המצב (כמה מרגיז!) וישראל ממוקמת דווקא עמוק בחצי העליון הטוב.
והנה התעופפה לה התאוריה שלכם.
אז הנה לך: כל הגברברים הישראלים שעברו טירונות, למדו לירות, ואם היו קצינים אז גם "הסתערו על היעד וחסלו את האויב",
אבל אז הם יוצאים לאזרחות ומתעקשים משום מה לרצוח פחות מאשר בפינלנד,
לך תבין…
לומר שמתנגדי כיבוש לא מושפעים מאווירת הכיבוש זה כמו לומר שפעילים ירוקים לא סובלים מזיהום האוויר.
אחחח יעקב, חריף שכמותך, הראית לי מה זה!
אין ספק שהעובדה ש"ארבע אמהות" השפיעו על הנסיגה מלבנון רק 2 ב"סולם יעקב" ולא 7.8 כפי שחשבתי, ממוטטת לגמרי את כל מסכת הטיעונים שפרשתי בתגובתי הארוכה והטרחנית מלמעלה.
לנוכח חריפותך הרבה, לא נותר לי אלא להרים ידיים ולהודות- ניצחת.
מעתה והלאה אחדל מנסיונותי חסרי הסיכוי לכתוב תגובות ענייניות, ואנהג כמו אותם בבונים מתלהמים שמגיבים לדברי גדעון בפרץ רגשות חסר היגיון.
למעשה אתחיל כבר עכשיו-
אולי גולדרינג ביצע את הרצח המחריד בהשפעת המרחב הערבי אשר מקיף את ישראל מכל עבר ומצוי אף בתוככי המדינה עצמה.
כידוע לכולנו, כאשר אישה ערבייה שוכבת עם גבר לפני הנישואים חו"ח, קיים סיכוי רב שהיא תירצח בידי בני משפחתה. מדוע? כי אצל הערבים ערך חיי האדם משני לעיתים לערך הכבוד. לא מן הנמנע שעולם ערכים זה חדר אל תוך הישראליות.
או כפי שגדעון היה אומר- טועה מי שחושב שטופוגרפיה של זילות חיי אדם נעצרת בהרי השומרון.
עד כאן.
נו יעקב, הרי לך טענה בבונית ומטופשת במיוחד.
אלא שאם תנסה להפריך אותה באופן מוחלט, תיווכח שאי אפשר.
ממש כמו טענתו ה"סבירה" של גדעון. בעיני, אגב, שתיהן מטופשות באותה מידה. אתה בוודאי סבור אחרת. וברוח המחלוקת הבלתי פתירה בינינו, הרשה לי לסיים בהשראתו של אילן פפה-
האמת היא הצד שקמת עליו בבוקר.
דווקא יש רלוונטיות לטענה שגולדרינג היה גובניק…במיוחד באתר שהוקיע את הפצצת מחנה הגובניקים בעזה בטענה שהם אינם חלק מהמלחמה…נאה דורש…נאה מקיים (ונאה לומד את העובדות ומביא אותן ככתבן ולשונן ללא חצאי אמיתות).
להלן קישור לעצומה התומכת בסרבני השרות בשטחים- בין החותמים נמצא גם אסף גולדרינג מבצרה.
כל מה שנשאר עכשיו על פי שיטתו רבת השנים של גדעון ספירו זה לעשות את האסוציציות המתאימות לגבי קשר בין רצח לבין אנשי שמאל.
— קישור —
אחד הדברים הראשונים שמלמדים בקורס ללוגיקה הוא שקיומן של שתי עובדות בו זמנית אינה מוכיחה כשלעצמה קשר סיבתי ביניהן.
לכן הטענה שאסף גולדרינג רצח את בתו בגלל הכיבוש מופרכת בדיוק כמו הטענה שהוא רצח את בתו בגלל שהוא תומך בסרבני שירות בשטחים.
דרום אפריקה מובילה את הטבלה העולמית בפשיעה אלימה (רצח, אונס, תקיפה, שוד מזויין). האם זה בגלל שביטלו שם את האפרטהייד?
להלן "הוכחה" שהציונות המודרנית גורמת להתחממות גלובלית:
1. מדינות ערב מפיקות יותר נפט כמנוף לחץ נגד ישראל אצל מדינות שתומכות בה.
2. תוצרי הנפט שנשרף גורמים לחור באוזון.
3. נהייה חם יותר.
4. הקרחונים נמסים
5. יש שטפונות בדרום אמריקה ובמזרח אסיה והמון ילדים גויים טובעים.
6. אי אפשר להשתמש בדם של ילד טבוע להכנת מצות לפסח, כידוע, וזה מעצבן את נטורי-קרתא בגלל שזה פוגע להם במסורת החג.
7. הם שורפים עגלות אשפה בתגובה,ואז נהיה פה עוד יותר חם וגם מסריח.
מ.ש.ל.
שלום דרור היקר.
ברשותך, מספר הערות :
1)בקרוב עלי להגיש עבודה בנושא דקדוק לשון חז"ל, אשמח אם תוכל לעזור לי.
2)לא האשמתי את גדעון בהמצאת הביטוי ‘יודו-נאצים’, רק ציינתי שאחד המגיבים (למאמר אחר) קרא לציונים ‘ניאו-נאצים’.
3) אתה מצטייר כבחור חריף, אל תיתמם-
כמעט בכל מאמר שלו עורך גדעון השוואה, בין אם מרומזת ובין אם מפורשת, בין ישראל לגרמניה הנאצית.
4)אכן לא התייחסתי לכל דבריו של גדעון, אז מה? גם לכל דבריך לא אתייחס. להזכירך- יש לי עבודה להגיש בקרוב.
5)זה שכתבתי שתוכן דבריו הוא סהרורי, לא אומר ש*כל* דבריו הם סהרוריים. למשל המשפט "ב-1978 כיהנתי כעורך העיתון הכלכלי היומי ‘יום ליום’", נראה לי אמת צרופה.
6)את הסיבה מדוע לא התייחסתי עניינית לטענותיו של גדעון ציינתי בתגובה עצמה.
אתה אפילו ציטטת קטע זה.
7)אל תהפוך אותי למי שאינני. אולי אני רשע מרושע, אך אינני מאלה שבולעים בשקיקה את הודעותיו של דובר צה"ל. אני מודע היטב (הרבה יותר ממך!!!) להתנהגות המכוערת של חלק מהחיילים בשטחים ולחוסר הרצינות המכעיס שבו הצבא מטפל בכך. אני לגמרי בעד פיקוח חיצוני על צה"ל ובעד לדחוף לציבור את האמת הלא נעימה (בלשון המעטה כמובן. שלא תתפוס אותי במילה) לפנים. לו, חכם שכמותך, היית טורח באמת לנסות להבין את דבריי, לא הייתי צריך לומר זאת כאן.
8)כנראה שלא הבהרתי זאת מספיק טוב – אינני יוצא כנגד כל השמאל הרדיקאלי, אלא כנגד אלה שמשתמשים ברטוריקה החבלנית מבית מדרשו של גדעון. אין שום ספק שהנזק שהם יוצרים עולה על התועלת, ואף גרוע מכך, אני סבור שמניעיהם אינם טהורים.
9)דרור, הציבור הציוני (ממש כמו הציבור הערבי, או השמאל הרדיקאלי) מורכב מכל מיני אנשים. חלקם טובים וחלקם רעים. חלקם מתלהמים באופן אוטומאטי וחלקם יודעים לקבל ביקורת. אם אפילו אמת פשוטה זו נשגבת מבינתך, מוטב שתתעסק בשאלות כמו "מי יותר חזק-באטמן או נסראללה?", ולא בעניינים שדורשים מעט יותר בגרות מנטאלית.
10)לדעתי באטמן.
אז מה, יש גם טוקבקיסט שמאלן אחד המכונה את עצמו ‘עוכר ישראל’ (או ‘עוף מוזר’) שתומך בדקירת הומואים. בכל ארגז יש כמה רקובים, ומה זה לעומת כמות ה’עשבים השוטים’ השופעת בימין.
השמאל עדיין בפער אך יש להודות שהוא הולך וקטן.
בבני-ברק ניתן לראות המון מודעות בהן מפורסמת העובדה החותכת לפיה "אינטרנט מביא סרטן".
לא רק זה, בפשקוילים מסויימים גם מופיע חישוב גימטרי בו מראים מדעני הקהילה החרדית ש"סרטן" בגימטריה (319) זהה למילה "אנטרנט".
זו לא טעות, המילה במודעות היא "אנטרנט" (בלי האות "י") ולא "אינטרנט", שנותנת בגימטריה דווקא 329… מעשה שטן.
מה ניתן להסיק מזה?
המסקנה היא שהרבנים חסרי אונים, הם בהיסטריה מהשימוש ההולך ונרחב באינטרנט המסכן את צייתנותם וגם קצת את אורח חייהם של צאן מרעיתם.
במקום להסביר לציבור את סכנות האינטרנט כהוויתן, הם פונים דווקא לדמגוגיה מטופשת שרק מציגה אותם ואת מטרתם באור פאטתי ועלוב,
שלא לדבר על הזלזול העמוק (הניכר מנוסח המודעות) שהמנהיגים החרדים חשים כלפי האינטיליגנציה של הציבור החרדי.
אז מה הנמשל של כל זה?
הכיבוש הישראלי הוא אכן דבר חמור שראוי לו שיסתיים, וטובה שעה אחת קודם.
הבעיה איתכם היא שבמקום להסביר בראש חוצות את עוולות הכיבוש האמיתיות אתם פונית להפחדות מטופשות וחסרות שחר כמו "אקולוגיה של זילות חיי אדם בכלל וילדים בפרט" או כמו שטוען מ. שרון שצה"ל הרג בעצם 2.5 מליון איש בעזה במבצע עופרת יצוקה.
כל פשע נורא שמבוצע בישראל הוא בעיניכם תוצר ישיר של הכיבוש, והכיבוש עצמו הוא פשע שלא היה כמוהו בהסטוריה האנושית.
אם תמשיכו ככה, רבותי, היו סמוכים ובטוחים שרק רע יצא מזה. אתם תמשיכו להצטייר כסהרורים הפולטים דברי הבל, האנטגוניזם לדבריכם ילך ויגדל וגם הדברים הנכונים שתאמרו יפלו על אזניים ערלות.
הייתי רוצה לומר לכם "בהצלחה" אבל אפילו לציוני גמור כמוני זה קשה.
למושון,
אם כן, כבודו שוב מוכיח כי אינו קורא את הטקסט של ספירו אלא הוזה בטקסט שלדעת כבודו ספירו היה צריך לכתוב, אבל, מה לעשות, והשובב לא שמע בקול כבודו.ינזוף בו כבודו,ובינתיים נתעסק בטקסט הכתוב.
1) אין כל רע כשלעצמו בכעס, כל עוד הוא לא משבש את חוט המחשבה. ודומה שאצל כבודו יש שילוב בין השניים.
2) כבוו כותב "שספירו תמיד משווה את ישראל לגרמניה הנאצית, בכל מאמר שלו". זו טענה בעלמא, ואני מבקש מכבודו להוכיח אותה. ספירו כותב כבר קרוב ל- 50 שנים, אבל אינני מבקש מכבודו לסרוק את כל שכתב בעשרות שנים, ואני מצמצם את הנושא רק למה שפורסם בגדה השמאלית. בעמוד הפותח של אתר הגדה השמאלית מופיעים כל הכותבים בגדה. ספירו פירסם 254 טורים.כולם פתוחים לעיון. יעבור כבודו על כולם וידווח לקוראים ביושר בכמה מהם הישווה את ישראל לגרמניה הנאצית. לאחר שיעשה שעורי בית, ימצא כבודו כי ספירו במרבית טוריו כלל לא עסק בהשוואות כאלו, ובאותם טורים בהם כן ערך השוואות, הן היו תמיד בהקשרים קונקרטיים ענייניים. הוא מעולם לא טען כי מחנה עופר הוא אושוויץ, כי זה לא נכון, אבל הוא טען בצדק, כי בחלק מארצות הכיבוש הגרמני, כמו דנמרק ונורבגיה, הכיבוש היה פחות אכזרי מהישראלי בשטחים הכבושים. קל להוכחה.
3)כבודו מביא קישור לטבלה בינלאומית המשווה בין ארצות שונות באשר למקרי רצח. זה יכול להיות נושא מעניין לרשימה, אבל מה לעשות, וספירו לא עסק בכך, וכבודו מתווכח עם דמיונו הפרוע. ספירו לא ערך השוואות בין ישראל למדינות אחרות, בין אם מדובר בפינלנד או ניו זילנד. ספירו טען כי הכיבוש המתמשך תרם לזילות בחיי אדם וגרם לגידול מבהיל ברמת האלימות בחברה הישראלית. זהו מצב שעלול לגרום ללחיצה מהירה יותר על ההדק (מטאפורה לכל מעשה רצח) למי שנתון במצוקה. (מבלי שהמצוקה תהיה קשורה בהכרח לכיבוש). זה הכל מה שספירו טען. ואם כבודו סבור שזה לא נכון, יתמודד עם כך ויעזוב את פינלנד לנפשה. אילו ספירו היה פיני שחי בפינלנד והיה כותב על רציחות שם, בוודאי היה מתרכז בנסיבות המיוחדות לפינלנד.
ועוד הערה: אם כבודו קרא את ההקדמה לטבלת ההשוואה בין המדינות,בוודאי הוא זוכר כי יש נתונים שונים בין מדינה למדינה, בגלל שוני בחוקים, טיב המשטר, ועוד. הססטיסטיקה הישראלית לא כוללת את אלפי הפלסטינים שהכיבוש הישראלי, הרג, רצח, חיסל. זה מחוץ לסטטיסטיקה, אבל זה מאד משפיע על המציאות בישראל.
4) בניגוד לטענת כבודו ספירו לא "משמיץ את שאר הרופאים" (חוץ מרופאים לזכויות אדם) אלא מותח ביקורת רק על אותם רופאים שהתפתו לעשות קופה מהירה תוך עבירה על החוק וניצול נשים עניות, כולל קטינות, שפותו תמורת נזיד עדשים לעבור טיפולי שאיבת ביציות.
לאור,
איש לא יעמוד בדרכך אם ברצונך לביות בבון. גם לא הגדה השמאלית, ואני מציין זאת לשבחה.
אם אתה מזכיר את ארבע אימהות, חשוב להציב אותן בהקשר הנכון במאבק נגד מלחמת לבנון הראשונה. אין דין (מנקןדת מבט של האמת ההיסטורית) של מי שעלה על העגלה כשהיא כבר סבוך לסיום דרכה למי שעלה עליה מהרגע הראשון ועבר איתה את כל הטלטלות. בענין זה העיר נכונה המגיב בל"ד כי בסופו של דבר הגורם העיקרי לנסיגת ישראל מלבנון, היו לוחמי החיזבאללה שהסבו לצבא הפלישה הישראלי למעלה מאלף הרוגים ואלפי פצועים. את כל זה אפשר היה כמובן למנוע אילו שמעו קברניטי המדינה למתנגדי המלחמה הישראלים שנאבקו נגדה מיומה הראשון.
הנחתך, לפיה ביצע גולדרינג את מעשהו בהשפעת המרחב הערבי היא אכן בבונית, כדבריך, שהרי גולדרינג הוא חלק מהמרחב הישראלי, לא הערבי. אבל במרחב הערבי יש בהחלט זילות חיי אדם שבאה לידי ביטוי ברצח נשים, ואין לי ספק שיש לכך השפעה גם על מעשי רצח אחרים.
להזכירך, ספירו לא טען שהמצוקה הרגשית שבה הי נתון גולדרינג קשורה בכיבוש, כל שטען הוא, שאווירת האלימות וזילות חיי אדם בחברה הישראלית, ש-42 שנות כיבוש תרמו לה רבות, יתכן, רק יתכן, שהיה להם חלק כלשהו באיבוד מערכת הבלימה. למה זה צריך לעורר התנגדות?
למגיב בסוגיית הג’ובניק,
השוטרים שנרצחו בהפצצת חיל האוויר במלחמת עזה, בעת שהיו במסדר סיום, היו חלק ממשטרה אזרחית, שנועדו להסדיר את התנועה או למנוע גניבות. דינם צריך להיות כדין קורס שוטרי תנועה במשטרת ישראל. מי שמשרת ביחידת עלית של חיל המודיעין הוא לא ג’ובניק, אלא חלק מהמערך הלוחם של הצבא.
לנתן,
אנשי שמאל לא חיים בחלל החיצון. הם חלק מהמערכת החברתית והם חשופים לסכנות כמו כל איש אחר. אין כל פטנט רשום שיבטיח כי איש שמאל במצוקה לא יבצע פשע.
אם אתה חושב כי חתימה על עצומת תמיכה בסרבני הכיבוש, כלומר באנשים שרוצים למנוע אלימות ולא לקחת בה חלק, גורמת לדעתך להעלאת מפלס האלימות בחברה הישראלית, אז רצוי שתביא לכך סימוכין במחקר כלשהו. ספירו בכוונה תחילה, כך נדמה לי, כלל לא התייחס להשקפתו הפוליטית של גולדרינג, אלא לאווירת האלימות וזילות חיי אדם בחברה הישראלית שלכיבוש יש חלק ניכר בהיווצרותם. על כך יש מחקרים לרוב.
בחדשות הודיעו שבכפר הערבי מכר שליד עכו נרצחו בדקירות סכין אב ובנו במהלך קטטה בכפר, הרוצח הוא כנראה אחיו של האב.
אין ספק שהכיבוש אשם! (הוא שהוריד את ערך חיי האדם לריצפה וכיו"ב)
כנראה שהכיבוש אכן מזדחל ומשתלט על כל שכבות החברה הישראלית, ולאחרונה הגיע גם לערביי ישראל, לדאבוננו.
וכך מבצעים אנו הציונים פשע כפול ומכופל:
גם כובשים את הפלסטינים, וע"י אותו כיבוש ממש גם משחיתים את אחיהם ערביי ישראל ע"י החדרת האלימות אליהם בדלת האחורית.
איזה מזל שיש את ספירו ודרור רע"ם-תע"ל כדי שיסבירו לנו מהי המציאות האמיתית במדינתנו הקטנטונת.
כותב דרור:" ואתה אור-רשע מרושע,וגרוע מכך-ציוני." רק כי אור העיז להעלות טענות כנגד מאמר חלש במיוחד עם טיעונים סהרוריים.
עלתה בי התהיה אם אינך שתול של הימין, שנשתל על מנת להכפיש, להכתים ולדחוק לשוליים את השמאל הרדיקלי.
תחת מחסה, כאילו אינטיליגנטי, אתה מציג כאן דעות קיצוניות במיוחד, גזעניות ואנטישמיות. כאילו כדי להצדיק את טענות הימין בדבר סהרוריותו ותלישותו של השמאל הרדיקלי.
בהתחלה טענת שגולדרינג הושחת ע"י טירונות צה"לית בה ירה, הסתער וכו’ ואח"כ כאשר הסתבר שהוא חתום על עצומה בעד סרבנות ירדת מהעץ הזה וטיפסת גבוה יותר על עץ "אובדן מערכת הבלימה".
ובכן, הוכח שגולדרינג הוא איש שמאל התומך בסרבנות ולכן מערכת הבלימה שלו פועלת (לשיטתך) היטב, חוץ מבורג אחד קטן שהיה משתחרר כנראה גם אם הוא היה חי בצפון איסלנד.
חבל שלא התייחסת כלל לסקר מויקיפדיה עליו כתבתי בתגובתי מה-31.7 לפיו ברוב מדינות העולם מערכת הבלמים (בכל הנוגע לרציחות) עובדת פחות טוב מאשר בישראל, ויש בהן "אווירת האלימות וזילות חיי אדם" גרועה יותר מאשר בישראל.
כידוע הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עובדות היא לא להתייחס אליהן כלל.
ליעקב.
אני מסכים איתך לחלוטין שאין שום קשר בין פעילותו השמאלית של גולדרינג והאוירה שהוא ספג בה, לבין הפשע שהוא ביצע.
אבל זה נכון גם לכיוון הפוך – אין שום קשר בין הכיבוש בשטחים והאוירה שהיא יוצרת לבין הפשע הנ"ל – כפי שרמז ספירו.
אי אפשר לאחוז בחבל משני קצותיו.
למושון,
לוגיקה: יש לכבודו קשיים בנושא. דווקא מי שמואשם באנטישמיות אבל רוצה להתנקות ממנה, ייתלה מיד בישראל כמטהרת שרצים.
דרך אגב, בגרמניה קיימת קבוצה ניאו נאצית שמופיעה כידידת ישראל. יש לה דגל שמשלב את המגן דוד עם סמלה הניאו נאצי. בעניין זה ספירו צודק.
כעס: אין כל רע בתגובות כועסות ובלבד שלא תשבשנה את בהירות המחשבה. בעניין זה כבודו נכשל. כפי שיוכח בהמשך הדברים
כבודו טוען כי "ספירו תמיד משווה את ישראל לגרמניה הנאצית בכל מאמר שלו(!)"
ספירו כותב למיטב ידיעתי קרוב ל-50 שנים. אינני מצפה כי כבודו יסרוק את כל כתביו. אסתפק בפרסומיו בגדה השמאלית, בה פרסם קרוב ל-260 טורים, כולם ניתנים לקריאה במדור "הכותבים" בעמוד הפתיחה של האתר. יעבור כבודו על טוריו וידווח לקוראים האם ספירו "תמיד השווה בין ישראל לגרמניה הנאצית". ברוב טוריו אין כלל השוואה כזו, ובמקום בו הוא ערך אותה, היא תמיד מנומקת ועניינית.
ספירו לא משמיץ את "שאר הרופאים" (חוץ מרופאים לזכויות אדם) אלא מבקר את אותם רופאים שהשתעבדו לרווחים קלים בניגוד לחוק ולאתיקה הרפואית.
כבודו מביא קישור לטבלה המשווה בין ישראל למדינות אחרות בנתוני רצח. לא רלבנטי למאמר של ספירו, שהרי הוא לא ערך השוואה כזו. ספירו עסק רק במצב הישראלי, לא בפינלנד, ובנתונים האופייניים לישראל.
מה עוד ובהקדמה לטבלת ההשוואה מצוין כי קיים שוני בחוקים במדינות השונות, כך גם באשר לנתונים. בסטטיסטיקה שאתה מביא לא מופיעים אלפי הקרבנות הפלסטינים שנרצחו/ נהרגו/ חוסלו בידי צבא הכיבוש הישראלי והמתנחלים.
ספירו לא כתב כי גולדרינג רצח בגלל הכיבוש, אלא שהכיבוש יצר במשך השנים מצב של זילות חיי אדם, ובאווירה כזו, מי שנתון במצוקה נפשית קשה מלווה במערכת בלימה רופפת, הלחיצה על ההדק תהיה יותר מהירה. זה הכל. פשוט וברור.
1) האמירה שלך על הכעס שלי ש"משבש את חוט המחשבה" היא סתם הקנטה תו לא.
לא תמצא שום פירור של כעס בדברים שכתבתי ולכן האמירה הנ"ל מעידה יותר על אדוני מאשר עלי.
2) בין עשרת המאמרים האחרונים של ספירו ישנם שבעה בהם יש השוואה כלשהי בין ישראל לגרמניה הנאצית.
כאשר כותב בוחר שוב ושוב "משום מה" להזכיר את גרמניה הנאצית בהקשר הישראלי הוא לא צריך לומר שמחנה עופר הוא אושויץ, הבחירה החוזרת ונשנית באותה דוגמה שחוקה מדברת בעד עצמה.
אם תאסוף את כל אותם "הקשרים קונקרטיים ענייניים" שעשה ספירו במאמריו תקבל את התמונה השלמה שספירו רוצה להראות ועליה אני מדבר.
3) בעניין "הזילות בחיי אדם בישראל" אתה לוקה בהיתממות קשה: אם ישראל ממוקמת במקום כזה טוב בעולם (בנושא רציחות) אזי ברוב העולם ישנה זילות קשה יותר בחיי אדם, ובמקרה זה אתה וספירו צריכים דווקא לנשום לרווחה ולהודות להוריכם שהולידו או הביאו אתכם דווקא לכאן.
או במילים אחרות: כאשר משווים את ישראל לשאר מדינות העולם אין שום בסיס לזעקת ה"גוועלד" הזו. שהיא כפי שאמרתי נסיון להפחיד אותנו בסגנון אינטרנט=סרטן.
לגבי אי הכללתם של הפלסטינים הסקר: אדרבה! הטענה של ספירו היתה לגבי האלימות המחלחלת אלינו פנימה, ולכן רק הסטטיסטיקה הפנים ישראלית (זו הממקמת אותנו במקום ה-48 בעולם) היא הקובעת ואין בילתה.
4) אתה פשוט טועה, ספירו כתב "רופאים יהודים בישראל עוברים מדי יום על כללי אתיקה בסיסיים שמעוגנים גם באמנות בינלאומיות",
"ההסתדרות הרפואית בישראל, בהנהגת היו"ר ד"ר יורם בלשר, מועלת בתפקידה ועוצמת עיניים לנוכח התופעה"
ואז גם "לא אתפלא אם רופאים ישראלים, חסרי בושה ותאבי ממון…"
זאת אומרת שהו אכן השמיץ את הרופאים ביראל ורק אז התייחס ספציפית לאלו ברומניה.
קודם כל, אני רוצה לברך ולהודות לספירו על הכתיבה הביקורתית. לאור התגובות הרבות, קראתי רק כמחציתן. הנסיון להציג את ספירו כעוף מוזר של השמאל הרדיקלי הישראלי הוא עלוב ולא מוצלח, ובטח שעלי הוא לא עובד ולא משכנע. ספירו – נהנתי לקרוא את מאמרך !
באשר לתוכן המאמר: אכן נוהגים להציג כ"אדם נורמטיבי" את מי ששירת בצה"ל. כמובן שזו שטות גמורה שזורעת חול בעיני הציבור, ומיועדת להשפיע על דעת הקהל הציבורית על המערכת הצה"לית, באופן סמוי, כאילו שההתגייסות לצה"ל היא דבר שמעיד עליך משהו ומוסיף לך נקודות זכות. מבחינתי, ההתגייסות לצה"ל, יכולה במקרים רבים להפחית הרבה תכונות אנושיות טובות שיש לאדם בבסיסו, מאשר להפוך את האדם המגויס לאדם חיובי יותר בתכונותי, וזה בלשון עדינה.
דבר אחרון – גילוי נאות: כמי ששירת ביחידה טכנולוגית מובחרת מאוד של צה"ל, יש לי בסיס מוצק להעריך שישנם גורמים, בין היתר גורמים צבאיים, שעוקבים אחרי המאמרים שמתפרסמים בגדה באופן עקבי ומגיבים, רק בשביל להשפיע על דעת הקהל. אז דעו לכם: דווקא התגובות שמנסות לערער את אופי הכתיבה של ספירו ואחרים בגדה, יותר ויותר מחזקות אותי בצדקת הדרך ובאידיאולוגיה שאני מאמין בה, ושבאה לידי ביטוי ע"י הכתיבה של אותם כותבים.
ספירו – תודה על עוד מאמר מאיר ומעיר.
כמה נקודות למחשבה:
1) מה ששם את גדעון ספירו כ"עוף מוזר" של השמאל הרדיקלי זו לא האידיאולוגיה שלו, אלא השנאה העיוורת שלו למשטר בישראל ולקישורים מופרכים שהוא עושה בין רוע כלשהוא לישראל.
2) גם עם הדעות שלך קיצוניות, צריך לטעון טענות הגיוניות. רוב הטיעונים שהועלו במאמר הזה הופרכו בצורה מאוד משכנעת, כמו הקשר בין רציחות (בטח ובטח הרצח של גולרינג) לכיבוש. כיבוש יכול להיות נורא ומתועב, אבל אם עורך קישורים מופרכים אתה רק מחליש את הטענה שלך.
תנסה בכנות להתעמת עם הטענות במאמר ועם חלק מהתגובות פה, ותבין שחלק מהטיעונים שלו באמת מאוד חלשים.
3) אם גורמי ביטחון אכן כותבים תגובות בגדה השמאלית, הם יהיו בסגנון של ספירו, שכן הן מגחיכות את הטעונים של השמאל הרדיקלי ודוחקות אותו לשוליים.
אתה יודע מה? אתה צודק!
אין ספק שגורמים צבאיים "שעוקבים אחרי המאמרים שמתפרסמים בגדה באופן עקבי"
מגיבים רק בשביל להשפיע על דעת הקהל של המון האדם השוטף את האתר הזה.
ולא סתם המון אדם אלא ילדים רכים ואובייקטיבים שעוד לא גיבשו להם דעה פוליטית, ועלולים רחמנא לצלן להיות מושפעים מדעותיו של ספירו, וזה כידוע עניין חמור ובלתי הפיך. ולכן צה"ל נחלץ לעזרת אותן נפשות יקרות (בבחינת "כל המציל נפש אחת…") ומגיב למאמריו של ספירו.
מלאכת קודש של ממש.
איזה מזל שאתה מכיר את מערכת הפרופגנדה הציונית הזו מבפנים, והארת את עינינו לגבי "אותם כותבים" שיושבים בדובר צה"ל ושולחים תגובות ל"סמרטוט אדום" של גדעון ספירו, שהוא כידוע מדורת השבט המודרנית של העם היושב בציון.
אה כן, וכמה טוב שזה רק מחזק אותך.
חזק ואמץ!
חזרתי וקראתי את אשר כתבתי לאור הביקורת שנמתחה עלי, ולא מצאתי באף מקום את מה שנטען נגדי כי הכיבוש אשם ברציחת הילדה של גולדינג.
ברור לי, כמו לכל הכותבים, שהכיבוש אינו הגורם לרציחת הילדה. מי שיקרא שוב את הדברים ללא התלהמות אנטי שמאלית, יווכח כי הטענה העיקרת מופנית נגד סגנון הדיבור "הוא אדם נורמטיבי, שירת בצבא, היה קצין, וכו’ וכו’.
הכיבוש מוזכר כגורם שהעצים את האלימות בישראל ותרם לזילות חיי אדם, ובאווירה כזו מערכת הבלמים והאיזונים מתרופפת.
מכל מקום, העובדה שמספר מגיבים פירש את דבריי כאילו אני מאשים את הכיבוש ברצח,מחייב אותי להבהיר שלא כך הם פני הדברים.
וגם להרגיע את עופר: אין בי שום שנאה עיוורת למשטר בישראל. יש לי ביקורת חריפה, היא יכולה להתחלף לתמיכה אם תשתנה המדיניות. כאשר בגין חתם על הסכם השלום עם מצרים, תמכתי בו בכל ליבי והעליתי אותו על ראש שמחותיי. כאשר אותו בגין יזם את מלחמת לבנון, התנגדתי לו בחריפות הראויה.
יחד עם זאת יש בי שנאה לוהטת נגד גזענים וגזענות, לכן אני שונא למשל את המתנחלים האידיאולוגים, זו שנאה בריאה אבל לא שנאה עיוורת. מתנחל שיחזור לקו הירוק ויצטרף לנאבקים נגד הכיבוש והפרת זכויות האדם אראה בו בן ברית.