הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-7 באוגוסט, 2009 84 תגובות

בשבוע האבל האחרון נשבר לי. תחושת האבל, העצבות והכאב על הרצח באגודת הלהט"ב התחלפה בתחושת כעס. שום חבר כנסת של חד"ש, למעט דב חנין, לא התקשר, או חשב להגיע כדי לנחם את חברי קהילת הלהט"ב, או לכל הפחות את חברי פורום אדום ורוד בחד"ש, שהם מעמודי התווך הפעילים של חד"ש. בחלוף יומיים לרצח אמר לי אחד הפעילים, ש"סיעת חד"ש בכנסת הוציאה גינוי לרצח", כמו שאר המפלגות בארץ שהואילו בטובן להוציא הודעת גינוי לפיגוע. תודה רבה סיעתי, סיעת חד"ש בכנסת.

אני יודע שחלק מחברי בחד"ש יכעסו עליי בקריאה הראשונה של המאמר, שמוציא בעצם את הכביסה המלוכלכת מהארון של חד"ש. אז מה? גם לפני שבע שנים, כאשר הקמתי את פורום אדום ורוד לזכויות הלהט"ב בחד"ש, גם אז כמה מחבריי כעסו. תשתו מים. ההתנהלות של הח"כים ברכה, עפו אגברייה וחנא סוויד בשבוע האחרון, היא הקש ששבר את גבי הכואב מהרצח אשר אירע במוצ"ש בבית האגודה ההומו-לסבית-בי-וטראנס. היום אני מקווה להפוך את השולחן בפני הח"כים הגברים ולהעירם, ושיפסיקו להתייחס אל חבריי ואליי כרוחות רפאים במפלגה. אנו כאן גאים איתנים שמבקשים את כבודנו ככל סקטור אחר בחזית או במפלגה, ובחברה הישראלית. אנא, הפסיקו להתעלם ולהסתיר אותנו.


כל כך הרבה פעמים בשבע השנים האחרונות שמעתי על "סקרים" שמראים שחד"ש תיפגע כביכול מבחינה אלקטוראלית ברחוב הערבי-פלסטיני, אם היא תדבר, שומו שמים, על הומואים או על לסביות בי וטראנס. גם יהודים בכירים בחד"ש העדיפו שבמצע חד"ש לכנסת יופיע לכל היותר המושג "נטייה מינית". לצערי הרב, ההומופוביה והעמידה מנגד בחד"ש היא לא רק בציבור הערבי; היא יהודית -ערבית. מפלגה קומוניסטית וחזית שמאלית לא אמורות לפעול על פי סקרים, אלא על פי אידיאולוגיה. ואם מדוב בסקרים, הרי גם להט"ב ערבים ויהודים משתתפים בהם. הם פעילים במטות הבחירות וכן, גם מצביעים חד"ש.


בחודשים הקרובים לא יתקיימו בחירות. אם כך מדוע לא באתם, מנהיגי חד"ש, לבקר בשבעה את הקהילה בכאבה ? מנהיגי חד"ש, האם אינכם יודעים, או שאתם עוצמים את עיניכם כדי לא לראות את ניר כץ ז"ל, אחד הנרצחים בבר הנוער של האגודה, שהיה פעיל בתנועות השלום? ניר הפגין נגד הכיבוש, נגד החומה בבילעין וזכר את הנכבה. ניר פעל למען זכויות בני אדם ובעלי החיים. מדוע אין לכם דברי נחמה עבורו? כי הוא היה הומו? האם גם הומו בתנועת השלום יפגע לכם באלקטורט הקדוש שלכם ? ברכה, רבים מהפעילים הקווירים במאבק נגד החומה בבילעין, ישראלים ופלסטינים, היו לפחות פעם אחת בחייהם במיטה עם בני אותו המין. וכך, גם מי שמפגין נגד זוועות הכיבוש והמיליטריזם הישראלי יפגין, באופן טבעי, גם במצעדי הגאווה.


כן, חברי ההנהגה, אלה הם אותם אנשים. אתם בעיוורונכם פוגעים באלקטורט של חד"ש. יש די פרחים צעירים, ערביות ויהודיות, שיצמיחו אלפי קולות חד"שים אם תפקחו את עיניכם ותצליחו להביא אותם/ן לשורות חד"ש. מעבר להיותי פעיל באגודה, שהקים את קבוצת הנוער של מוצ"ש ואת פורום הלהט"ב בחד"ש, אני פעיל בתנועת השלום כבר 21 שנים. השתתפתי באלפי פעולות נגד הכיבוש והעוול כלפי אוכלוסיות מדוכאות בחברה הישראלית. מעולם לא ביקשתי שיקבלו את זהותי המינית. אך היום אני מבקש מהח"כים שלנו, מוחמד ברכה ("אבו סעיד"), חנא סוויד ועפו: אפשר בבקשה לקבל מכם חיבוק? חיבוק לקהילה ששניים מילדיה נרצחו ועשרות נפצעו? מדוע אתם עומדים דוממים ? בשנים שריכזתי את פורום אדום ורוד בחד"ש התחמקתם מפגישה אתנו בתירוצים של גן ילדים, חרף הבהרתנו שנשמח להיפגש אתכם גם ללא מתן פומבי לפגישות. החריג היחיד היה הח"כ לשעבר עיסאם מחול, שנאות להיפגש אתנו בפגישה חטופה.


במשך כל שנות פעילותנו בחד"ש התייחסו אלינו כנוכחים נפקדים. לצערי הרב, עמידה מנגד של חברים ערבים ויהודים, והטיעון הנלוז ש"יש דברים חשובים יותר", נתנה לגיטימציה להתנהגות המנהיגים של חד"ש. השיא, כאמור, הגיע השבוע בשבוע האבל. גם הפעם קיבלתי תירוצים שמפאת כבודם של המנהיגים לא אעלה אותם בשורות אלה. אתם נבחרי הציבור שלי . אני חד"שניק. חד"ש היא הבית הפוליטי שלי ולא אזוז ממנו. אך דווקא משום שהחזית והמפלגה הן ביתי לא אשתוק לנוכח הנגעים הרעים שיש בהן. דווקא בחד"ש, שאינה מפלגה יאפית תל אביבית, יש מקום לשינוי. נוח להאשים את אלה עם הכיפות והזקנים בגזענות, אבל יש להדביר גזענות בכל מקום, גם בשמאל הציוני וגם אצלנו בחד"ש. אני מאמין שהמאמר הזה יחזק את הרוח המתקדמת בחד"ש בקרב ערבים ויהודים. יש גם ניצנים ראשונים של שינוי. גם לסביות, הומואים, בי וטראנס פלסטינים תושבי ישראל צריכים לקחת חלק בשינוי, ולא בהיחבא או בעמותות.


צריך להצטרף למועצת חד"ש ולהרעיד את ספי החזית מבית הגדה השמאלית בת"א, ליד זירת הרצח, עד רחובות נצרת וסכנין האדומות. העבודה רבה וחומר החיטוי הטוב ביותר היא אור השמש העולה מכיוון המזרח.

תגובות
נושאים: מאמרים

84 תגובות

  1. חד"שניק הומו לדרור הגיב:

    ועוד הערה אחת, על העצרת שבה לא איפשרו את לעיסאם לנאום. טענת שהיינו צריכים "להחרים, להחרים, להחרים" את האירוע. והנה שוב בא הסטרייט ומטיף להומואים וללסביות איך לנהל את המאבק שלהם בהומופוביה. לא אתה הוא זה שמפלים אותו במקומות עבודה או "רומזים" לו שם שכדאי שישאר בארון, לא אתה זה שחוטף גידופים ומכות ברחוב, לא אתה זה שאומרים עליו פומבית בתקשורת שהוא בעצם גרוע מבהמה. אתה לא צריך להתמודד עם הדברים האלה, ולכן כל-כך קל לך לבוא ולהטיף לנו פוריטניות מוסרית.
    אנחנו אלה שנאבקנו כדי שעיסאם יוכל לנאום, אנחנו אלה שהפעלנו לחץ על המארגנים, העברנו מלא מיילים וצלצלנו כדי ללחוץ עליהם. אם כל לסבית וכל הומו היו מחרימים אירוע שנוגד את עמדותיהם, המאבק ההומופובי היה מתפורר, כי השמאלנים לא היו באים בגלל עיסאם, והימנים לא היו באים כי אליוט הזכירה על הבמה את בלעין ואת עזה (וזה אכן קומם רבים מהם). לך זה אולי לא כזה קריטי, ביג דיל היה מתפורר, אבל אנחנו אלה שנצטרך לשאת בתוצאות של חולשת המאבק, לא אתה, ולכן אנחנו באים למרות הכל.
    אני חושב שבשורה תחתונה, מה שאתה לא מבין הוא שהמאבק בהומופוביה הוא לא מאבק בלעדי של השמאל. השמאל מציע למאבק הזה זווית רחבה יותר (והגונה יותר לדעתי), אבל בפועל המאבק מנוהל ע"י קהילה שכוללת גם ציונים, גם ימנים, גם דתיים. כמו כל אדם, יש לכל אחד ואחת מאיתנו הרבה זהויות, אנחנו גם סוציאליסטים וגם פעילים נגד הכיבוש וגם גייז/טרנסג’נדרס, חלקנו גם פעילי זכויות בע"ח. אם נדרוש שכל הפגנה תסמן וי על כל הנושאים האלה, נאלץ להחרים כל אירוע פוליטי. ולכן, במאבק נגד ההומופוביה אני מוכן לצעוד גם עם ציונים, במאבק נגד הציונות אני מוכן לצעוד גם עם הומופובים מהתנועה האסלאמית, במאבק נגד ניצול והרג של בע"ח אני מוכן לצעוד עם נאו ליברלים, ובמאבק נגד ההפרטה אני מוכן לצעוד גם עם אנשים שאחראים לעינוי של חיות. ולא המצאתי שום דבר: ג’מאל זחאלקה משתף פעולה בכנסת עם פאשיסטים כמו בני אלון (למען חוק המזהם ישלם), או אריה אלדד (למען חוק הקנביס הרפואי) ועוד ועוד.

  2. דרור בל"ד-לאבירם הגיב:

    לאבירם
    הנסיון שלך (בעקבות הנסיון של חנין זועבי) לקשר בין המאבק הלאומי הפלסטיני לבין פמיניזם הוא פאטתי.
    –שפוט בעצמך:הפמיניזם הישראלי לא כובש אותנו
    (ynet)
    — קישור —

    באיראן מוציאים הומוסקסואלים להורג בראש חוצות. האם ניתן להסיק מהאמירה של זועבי ש"אולי" יהיה קל יותר לפתור את ההומופוביה "הגלויה" באיראן מאשר את זו "הנסתרת" בישראל?
    –לא.זועבי מדברת על כך שהציבור הישראלי הנאור נלחם לכאורה על זכויות אזרח,ומאמין באמונה שלמה שאכן כך הוא עושה.כדי להבריא צריך קודם להכיר במחלה,ורק אח"כ לרפא אותה.

    עובדה היא שמעמד האישה בישראל גבוה עשרות מונים מאשר ברוב המדינות המוסלמיות.
    –נכון.עם עובדות לא מתווכחים.טענתי בעבר(למשל תגובתי למאמרו של אורי הראל) כי חלקים
    נאורים בחברה הפלשתינאית-ערבית בישראל מכירים ומוקירים דמוקרטיה,ומביטים בחרדה(כן,חרדה!) על מקומות בהם אין זכויות כאלה.
    העובדה כי במקום אחר יהיה להם הרבה יותר גרוע היא נכונה לכשלעצמה,אך אינה סיבה לא להלחם למען זכויותיהם במקום בו השלטון מצהיר על עצמו כדמוקרטי.חנין זועבי אמרה כי בל"ד מפחידה את ישראל בשל העורמה הפוליטית שלה: "ישראל רואה בבל"ד אתגר אסטרטגי, לא משום שהיא הכריזה על מאבק מזוין על ישראל, אלא משום שבל"ד הכריזה על מאבק פוליטי נכון בישראל".(בחירות 2009, ועידת בל"ד: קוראים לרשימה ערבית משותפת ,יואב שטרו,הארץ).

    ככל שהחברה הערבית (על השמרנות שבה) תהיה יותר דומיננטית בהתווית הקו החברתי בישראל – כך ידרדר מעמד האישה הערביה.
    דרור בל"ד יודע את זה לצערו הרב, וחנין זועבי כנ"ל.
    –תיקון קל:ככל שהשמרנות בחברה הערבית תהיה יותר דוממיננטית…שים לב לחנין זועבי:
    בישיבות הלשכה הפוליטית של המפלגה היא האשה היחידה מול 11 גברים. גם במנכ"לות. את דעותיה אין היא מהססת להשמיע, בקור רוח, לפעמים מתוך הרמת קול. יריביה, רובם גברים, מתלוננים שהיא מתנשאת. "מתנשאת? ככה אמרו לך? אני לא. אני אשה דעתנית, אני יודעת מה אני רוצה בחיים שלי, מה הערכים שאני מאמינה בהם, מהו המצפון של הדרך הלאומית. המצפן הלאומי חזק בשבילי ומכוון אותי בכל דבר, בכל בחירה. אני מקווה שיבוא היום שבו יראו בנשים חזקות משאב, לא איום".(יש חיים אחרי בשארה-יואב שטרן,הארץ).
    גם כאן צדקת(פרט לניסוח,אותו תיקנתי),ולכן דרור בל"ד מצביע בל"ד,וכך גם חנין זועבי. איפה הנשים של חד"ש?(מקום 5,6)

    כמה חבל ש"השמאל" הזה בעצם מלא באנשי ימין שמרנים שובניסטים והומופובים במסווה…
    –לזועבי חשבון ארוך עם התקשורת העברית על אופן טיפולה בערבים בישראל: העצמה היא בעיני התקשורת בדלנות, תנועה לשחרור לאומי – לאומניות, ודרישה להכרה בזהות – קיצוניות. "לא מפריע לי שיגידו שאני קיצונית, אבל שקודם ישמעו את הדעות שלי. אף אחד לא באמת מכיר את המצע של בל"ד, אבל העיתונות העברית מחלקת ציונים. יש לה לקסיקון, ומשם היא בונה את הסיפור על הפלשתינאים(יואב שטרן,יש חיים אחרי בשארה).

  3. דרור בל"ד-לתומך הגאה וההומו של חד"ש הגיב:

    יפה שאתה וחנין ידידתך דואגים לנו שחס וחלילה לא נעבור לבל"ד מהסיבות הלא נכונות
    –לא הבנת את כוונתי.איני דואג כלל שתעבור לבל"ד.אני דואג,מאוד דואג, כי דווקא פלשתינאים אזרחי פשיסטן יראו את התגובות של היהודים מצביעי חד"ש,ויאמרו:אם בארזים היהודים נפלה שלהבת גזענית,הרי אין מקום לשיתוף פעולה כלל עם יהודים.
    שים לב למאמריו של פאדי שביטה,תומך חד"ש מוצהר.שני הראשונים התפרסמו באתר זה,השלישי, ולדעתי החשוב מבינהם,התפרסם באתר העוקץ.

    היוהרה המוצנעת כאן מצחיקה לאללה, כאילו שהטלפונים אצלכם בנצרת כבר קורסים מהפניות של …
    –היוהרה לא מוצנעת.היא גלויה.אני גאה בבוחרים היהודים של מפלגת בל"ד. לא תמצא אף יהודי שיאמר הבלים גזעניים כנגד אלה שאיתם הוא אמור לשתף פעולה.
    הפניות יהיו,ושוב לצערי,מפלשתינאים שקצה נפשם בשיתוף פעולה עם יהודים.

    האם מישהו מחברי הכנסת שלכם תמך בנו אחרי הטבח או לפניו?
    –לא הבנת את משמעות דבריה של חנין זועבי. מאבקה כנגד דעות חשוכות נעשית מבפנים.קרא גם את תגובתי הראשונה(חלק ב) בעניין זה.

    ואגב, אם תקרא בעיון את הריאיון עם חנין זועבי שהבאת אתה בעצמך, תראה שם פסקה מעניינת מאד…
    –אני גם קורא בעיון,וגם מבין את מה שאני קורא.המראיינת הציונית(זו הבנת הנקרא,למשל)
    הביאה מה שהביאה.אם לא היתה ניזונה משמועות, היתה דואגת להביא את הקישור הרלוונטי לראיון,ואז לא היתה ניתנת לחנין אפשרות להתחמק מתשובה כמו :"לא שמעתי על זה".מצא את הקישור,שלח לחנין זועבי,קבל התייחסות עניינית,אח"כ תשפוט.

    אז אנא ממך חביבי, טול קורה מבין עיניך, עסוק בעניני בל"ד וסטרייטים, ואל תייעץ להומואים והלסביות בחד"ש איך לנהוג, תודה.
    –מקווה שהפעם הבנת כי לא אני הוא הצריך ליטול קורה מבין עיניו.אילחם בגזענות בכל מקום בו היא מרימה את ראשה,כולל בחלקים מסוימים, (לדעתי קטנים, אך מסוכנים)של היהודים תומכי חד"ש,אשר על תגובותיהם מופז, ליברמן וגולדה מאיר היו חותמים בכיף.

  4. אבירם לדרור בל"ד הגיב:

    הנסיון שלך (בעקבות הנסיון של חנין זועבי) לקשר בין המאבק הלאומי הפלסטיני לבין פמיניזם הוא פאטתי.

    זועבי מכבסת מילים: "הכיבוש זה שהוא הרס לנו את האליטה" ו"אולי היתרון של החברה הערבית הוא שאין אימג’ של שוויון, ולכן הבעיה יותר גלויה ואולי קל יותר לפתור אותה".
    דגש על המילה "אולי"….
    באיראן מוציאים הומוסקסואלים להורג בראש חוצות. האם ניתן להסיק מהאמירה של זועבי ש"אולי" יהיה קל יותר לפתור את ההומופוביה "הגלויה" באיראן מאשר את זו "הנסתרת" בישראל?
    דרור בל"ד מתבקש לסוגיה הנ"ל.

    עובדה היא שמעמד האישה בישראל גבוה עשרות מונים מאשר ברוב המדינות המוסלמיות (עם כל האליטות שלהם, האוניברסיטאות וערוצי הטלוויזיה),
    וע"י כך עולה ומטפס גם מעמד האישה הערביה.
    ככל שהחברה הערבית (על השמרנות שבה) תהיה יותר דומיננטית בהתווית הקו החברתי בישראל – כך ידרדר מעמד האישה הערביה.
    דרור בל"ד יודע את זה לצערו הרב, וחנין זועבי כנ"ל. זו מציאות קרה וחותכת עבורכם בדיוק כמו המציאות ההומופובית בחברה הערבית.
    כמה חבל ש"השמאל" הזה בעצם מלא באנשי ימין שמרנים שובניסטים והומופובים במסווה…

  5. חד"שניק אחר הגיב:

    שלא לדבר על הבוס בישארה שמלכלך על המפגינים באיראן ומזהה אותם עם המזימות הקפיטליסטיות של טוויטר, בזמן שהוא מלהג דברים בשבח "הפרויקט הלאומי" של אחמדינג’ד:
    — קישור —

    זכויות אדם? דמוקרטיה? בפלסטין – כן, ומיד. באיראן – אפשר לחכות.

  6. תגובה לבן חורין הגיב:

    "מתי לאחרונה שמעת שחברי הכנסת ברכה,אגרביה וסוויד עסקו בבעיות חברתיות של כלל החברה הישראלית…," שואל מר בן חורין.
    אני מפאת מגבלות בריאות רק משוטטת באינטרנט והייתי רוצה להפנות את בן חורין לאתר של משרד ראש הממשלה המציין את אישור הצעת חוק ביטוח לאומי תיקון פטור לסטודנטים מתשלום ביטוח לאומי. התשס"ט 2009 (פ.527) של חבר הכנסת מוחמד ברכה.
    אתר רשמי מציין את ברכה כיוזם החוק שאושר בכנסת ובממשלה.
    בן חורין קבע ,ואחרי שקבע גם שאל מתוך ביטחון וידע שאין כל פעילות חברתית המתיחסת לכלל הציבור של ח"כ קומוניסטי וגם ערבי.
    בשוטטות שלי הגעתי למאמר של רות סיני בעיתון ה"ארץ" המביאה מחקר של המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בהדרכת ד"ר אשר בן אריה המציינת את דירוג חברי הכנסת על פי פעילותם החברתית ומוחמד ברכה זוכה במקום רביעי חרף הקשיים של נציג מסיעה קטנה .
    כאן החלטתי לעצור, כי נראה לי שבן חורין קבע כבר שחברי הכנסת הערבים אינם עוסקים בפעילות חברתית של כלל הציבור. אז לכן לא יעזורו לי עוד שפע של מראי מקום ….

  7. חד"שניק הומו -לדרור הגיב:

    שוב, השאר לחד"ש את הדאגות על הבעיות הפנימיות שלה, גם אם מדובר במצביעים פלסטינים. בתור חבר במפלגה שתקפה קשות את חד"ש, זה לא נשמע כן במיוחד, בלשון המעטה… עם כל הכבוד, אינך בעמדה של להגיד לנו מה לעשות, והאם לכבס את הכביסה שלנו בחדרי חדרים. אני מעריך שעדיין יש אצלנו הרבה יותר נכונות לחופש דיון מאשר באתר "מחסום" שהזכרת. הכעס על ההתעלמות הכמעט מוחלטת של ברכה סויד ואגבארייה הוא כעס לגיטימי לחלוטין של חברי חד"ש, ולא מישהו מבחוץ יבוא ויגיד לנו אם זה בסדר או לא בסדר שאנחנו דורשים התייחסות לעניין. זה מזכיר את הביקורת של "ערביי ישראל" כלפי "הפלסטינים אזרחי ישראל" שלא צריך להגזים בדרישות כדי שהציונים "לא יתעצבנו עלינו". את הטענות על אפליה צריך לומר, אם פיתחת בבל"ד מנטליות של מיעוט אורח, אתה מוזמן לשמור אותה לעצמך ולא להטילה עלינו. ישנן סיבות טובות מאד למה אנו בחד"ש. הן ממש לא בגלל המאבק בהומופוביה, ישנן מפלגות שעושות את זה יותר טוב, ועדיין בחרנו להיות כאן. אני בספק רב אם פרסום המאמר של ליאור יגרום לפלסטיני כלשהו לקוץ "בשיתוף הפעולה עם היהודים". אם יש משהו שיכול לגרום לתופעה כזו היא תעמולת הבחירות האינטרנטית של בל"ד, ושוב זה מחזיר אותנו לטול קורה וכו’.

  8. אלי הגיב:

    מה שדרור אומר בעצם זה פשוט מאוד- צריך לתלות מחוץ לחברה הערבית שלט שאומר "אנו נאבקים בציונים הרשעים, נא לא להפריע בדיבורים על הומופוביה".

    דרור- אתה מצביע למפלגה שמציבה במקום הרביעי ברשימה לכנסת הומופוב שרואה עין בעין עם אלי ישי ואיתמר בן גביר בכל מה שקשור לקהילה הגאה, ועוד יש לך את החוצפה להטיף מוסר בנושא. הדבר ההגון היחיד שאדם שמזדהה בשם בל"ד יכול להגיב לפוסט כזה הוא- "אני מצטער על התרומה של המפלגה שלי, וגם על התרומה האישית שלי, לחיזוק הומופוביה בארץ. עכשיו אם תסלחו לי אני רץ להיאבק כדי שהמפלגה שלי לא תהיה הומופובית. ושוב סליחה".

    ולמה כתבתי תרומה אישית? כשאתה משבח ומהלל את בל"ד ללא שום סייג הסאבטקסט של הדברים שלך בהקשר להומופוביה הוא- "לא נורא שיש הומופוב מוצהר במקום ריאלי ברשימה.
    זה לא כזה נושא חשוב. מפלגה יכולה להיות מוסרית וטובה ובעלת חזון לחברה דמוקרטית שיוויונית וצודקת ועדיין להריץ הומופוב כמו זכור לכנסת. אין סתירה."
    וזו תרומה לללגיטמציה של דיעות חשוכות ומסוכנות.

    אתה יכול להגיב ולכתוב "ציונים, ציונים, ציונים", ואתה גם יכול לנצל את ההזדמנות הזאת לחשבון נפש קטן. מה שאתה לא יכול לעשות, אם יש בך שמץ של הגינות, זה הטפת מוסר. לא בנושא הזה. תנקה את הלכלוך בבית שלך קודם.

  9. טל רוני הגיב:

    תמר גוז’נסקי,חברת מק"י בעלת אות "אביר איכות השלטון"
    (תשובת אריה בן חורין)
    בעקבות הרצח המתועב במועדון אגודת הלהט"ב,
    התנהל מעל דפי העיתון "העיר "דיון מקיף על מצב הדמוקרטיה בישראל בהשתתפותה של תמר גוז’נסקי.
    מערכת העיתון טרחה לפרסם דיוקנה של תמר
    בצירוף ההערה הבאה :
    "תמר גוז’נסקי, חברת מק"י וחברת כנסת לשעבר מטעם חד"ש.
    בזמן כהונתה בשנים 1990-2003,יזמה 37 חוקים בעיקר בתחום החברתי,
    ובהם הדייר בדיור הציבורי,נוסף על כך, הייתה חברה בוועדה לקידום האישה
    ובוועדת העבודה והרווחה לזכויות הילד. ב-1998 אף זכתה באות אביר איכות-השלטון על עבודתה בכנסת
    עם כל הכבוד לחבר הכנסת מוחמד ברכה שהצליח לפתור
    את הסטודנטים מתשלום דמי ביטוח לאומי,האם פעלו יכול להישתות לפעילותה החברתית הענפה של תמר גוז’נסקי ?
    כיום, רוב פרסומי חד"ש הם בערבית בלבד, סביר להניח
    שרובם עוסקים בנושאים הקשורים במיעוט הערבי המדוכא
    זה ללא ספק חשוב מאד אבל כשאין פרסומי חד"ש בעברית,
    סימן שלא עוסקים בנושאים הקשורים לאוכלוסיה היהודית של ישראל !
    ולמה הוכנסה מק"י להקפאה עמוקה ולא שומעים עליה
    זה שנים רבות ??????
    בברכה אריה בן חורין

  10. אתי. הגיב:

    היחס המחפיר של בן חורין לחברי הכנסת הערבים מעורר בי זעם.
    כיהודיה אני מזדהה עם חברי הכנסת הערבים המרבים להופיע בנושא של בני המיעוט הלאומי המקופח בשלל מגזרי חיים.
    אני מתקוממת שבאתר של השמאל מופיע מסר ארסי מלווה בנימת לעג ועלילה על חברי הכנסת הערבים .אני זועמת על הניסוח ,כמו "מתי בפעם האחרונה שמעת שחברי הכנסת ברכה, אגברייה וסוויד עסקו בבעיות חברתיות של כלל החברה הישראלית….".
    להציג את חברי הכנסת הערבים כתחומים אך ורק בנושא המיעוט הלאומי הערבי זו עלילה.

  11. דרור-לחדשניק ההומו ולציוני המניאק הגיב:

    לחד"שניק הגאה בטפשותו ולציוני הגאה בציוניותו.

    השאר לחד"ש את הדאגות על הבעיות הפנימיות שלה
    –אלה לא בעיות פנימיות.אלה גם הבעיות שלי,ושל כל אזרח במדינת כל גזעניה.אתה ,הגאה בטמטומך ומנפנף בו,מהווה בעיה חמורה.

    בתור חבר במפלגה שתקפה קשות את חד"ש, זה לא נשמע כן במיוחד…
    –להציג לך ציטוטים מתקופת הבחירות של מצביעי חד"ש?לא תבדיל בין ימינך ושמאלך,ולא רק בגלל אווילותך הגאה.

    אני מעריך שעדיין יש אצלנו הרבה יותר נכונות לחופש דיון מאשר באתר "מחסום" שהזכרת.
    –לא הזכרתי את האתר.מי זה אצלנו?מחר מעיפים אותך מחד"ש.אדאג לזה אישית.

    זה מזכיר את הביקורת של "ערביי ישראל" כלפי "הפלסטינים אזרחי ישראל" שלא צריך להגזים בדרישות כדי שהציונים "לא יתעצבנו עלינו".
    –זו הביקורת של בל"ד על חד"ש

    ישנן סיבות טובות מאד למה אנו בחד"ש. הן ממש לא בגלל המאבק בהומופוביה, ישנן מפלגות שעושות את זה יותר טוב, ועדיין בחרנו להיות כאן.
    –זועבי נאבקת בהומופוביה ובגזענות בכלל:"העמדה שלי וגם של המפלגה היא בעד שוויון זכויות מלא לכולם, כולל לסביות והומוסקסואלים. זכור ייאלץ להצטרף למצע שלנו ולא להפך".אם לא הבנת את משמעות המשפט הזה,לא הבנת מאבק מהו.מאבקך בתוך חד"ש היא גזענות מתגוננת.

    אני בספק רב אם פרסום המאמר של ליאור יגרום לפלסטיני כלשהו לקוץ "בשיתוף הפעולה עם היהודים". אם יש משהו שיכול לגרום לתופעה כזו היא תעמולת הבחירות האינטרנטית של בל"ד
    –תגובותיך הן התעמולה של בל"ד.וראה תגובתו של סמולן לאורי הראל-פוסט ציוני(אתר זה):
    קריאה זהירה בכתביו של רמזי סולימאן תגלה לך שבמפגשים בין יהודים וערבים, בני "קבוצת הרוב" נוטים לאסטרטגיה חמקמקה משהו, של עיסוק רק בבינאישי, ואילו בני "קבוצת המיעוט" נוטים להטיח עקרונות קולקטיביים. סולימאן משער… כי שני המצבים מאפיינים סיטואציה של פערי כוח בין קבוצת רוב וקבוצת מיעוט.
    זוהי אסטרטגיה של כיסוי על האפשרות הגזענית משהו, לפיה פלסטינים שמגיעים למפגשים הללו לא ממש מתעניינים ביהודים כבני אדם, ואילו היהודים שמגיעים למפגשים האלו עיוורים לגמרי למצב הקולקטיבי. אסטרטגית ולא לגמרי מוכחת ככל שתהיה, סולימאן מהווה אדם חשוב, ויש להקשיב לדעתו, לפחות כמאפשרת תובנה."(סוף התגובה).
    וגם זה מופיע בתעמולה של בל"ד,תוך השמטת התובנות הציוניות.לזכותו של סמולן ייאמר,כי הוא רחוק מלהיות טיפש ואינו מתווכח על עובדות.

    ושוב זה מחזיר אותנו לטול קורה וכו’.
    –אותי זה מחזיר לתגובתו של שבתאי לוי למאמרו של אורי אבנרי-גזענים למען הדמוקרטיה,הבא ללמדך במה מתעסקים ברכה,זחאלקה,ואחמד טיבי.הם יסתדרו בלעדיך.
    "יבוא יום, ופלסטין תקיא אתכם מקרבה, קולוניאליסטים ציונים ארורים, פושעי מלחמה ומבצעי מעשי זוועה, יורשי הנאצים וממשיכי דרכם, רודנים מושחתים, רקובים וארורים עד היסוד, סוחרי נשק וספסרי מוות, כשקללת עולם על ראשכם.". אוסיף כי חד"ש תקיא אתכם מקרבה.
    ברוכים הבאים למרצ.

  12. דרור – אני אפתור לך את החידה הגיב:

    באמת זה לא נורא מסובך –

    בכל המדינות הערביות והמוסלמיות בלי יוצא מהכלל מעמד האישה, מעמד המיעוטים, מצב זכויות הפרט, ומעמד הלהט"ב כנגזרת, הרבה יותר גרועים מהמצב בישראל.

    הם הרבה יותר גרועים כתוצאה מהנורמות, המסורת והתרבות השולטים במדינות האלו, בגלל הדעות השמרניות בהן אוחז רוב הציבור במדינות האלו.

    מבחינה סטטיסטית, גם המיעוט הערבי בישראל וגם הפלסטינים בשטחים יותר קרובים באספקט השמרני לערבים ולמוסלמים במדינות אחרות, מאשר לציבור היהודי. חנין זועבי אחת לא משנה את התמונה, בדיוק כפי שפמיניסטית אחת לא הופכת את מצריים לשוודיה.

    האג’נדה של בל"ד היא לעשות ערביזציה לישראל, באמצעות סיפוח השטחים, והתרת הגירה חופשית לישראל של כל ערבי ממוצא פלסטיני באשר הוא.

    בשורה התחתונה, התוכנית של בל"ד אם תתגשם תביא להרעה בכל הפרמטרים של זכויות הפרט בישראל.

    הדרך היחידה לשפר את מצבו של מיעוט הוא אם הרוב הוא יותר ליברלי מהמיעוט. ודאי לא להפוך את המיעוט הלא-ליברלי לרוב…

    חוץ מזה, מה יש לך אתה עם הניים-דרופינג?
    על מי בדיוק אמור לעשות רושם מאמר של אילן פפה או ראיון עם חנין זועבי? עלק אורים ותומים…

  13. תגובה לבן חורין הגיב:

    מדוע אתה מתעלם מהכתוב בוקפדיה ש"חבר הכנסת ברכה הוא חבר הכנסת הרביעי בטיבו בעשיה חברתית לדעת עורכי מחקר שנערך באוניברסיטה העברית".
    אנחנו יכולים להתגאות שתרומת מק"י לחד"ש ולכנסת בחברת כנסת לשעבר כמו תמר גוזנסקי שזכתה לכל הערכה וחבר כנסת ערבי שגם הוא זוכה להערכה .
    אך יתכן שויקפדיה זה סתם אתר קומוניסטי, כי הוא גם מציין את דב חינין כפרלמנטר מעורך.

  14. לאבירם לדרור בל"ד הגיב:

    נראה שאנחנו מסכימית במספר נקודות אבל לא בעיקר:
    קראתי את מאמרה של זועבי ב-ynet.
    אולי הייתי משתכנע יותר עם היה מדובר בכותבת יהודיה, אבל אני רואה טעם לפגם כאשר אישה ערביה מלינה על מצב הנשים הכללי בישראל ומאשימה את ההתנהלות החברתית/פוליטית של המדינה.

    הרי בחברה היהודית בישראל על כל תחלואיה (כולל הכיבוש) מעמד האישה טוב עשרות מונים מאשר בחברה הערבית בישראל, וע"י כך מוכח ש"סתם" מסורת שובניסטית (ערבית) היא חזקה ומדכאת נשים הרבה יותר מאשר מסורת צבאית וכובשת. שלא לדבר על היחס להומואים ולסביות.

    לטעמי הצביעות היא נחלתה של זועבי למרות שהיא טוענת לצביעות דווקא אצלנו.
    במאמרה היא מדברת יותר בשם נשים יהודיות מאשר בשם נשים ערבית. אבל מה לעשות, היא אישה ערביה והיית מציע לה לנהוג כמאמר הפתגם הידוע "עניי עירך קודמים",
    על אחת כמה וכמה כאשר אותו "עוני" (מעמד האישה) קיים בצורה מושרשת ומסורתית, בלי צבא ובלי כיבוש.

    הרעיון של זועבי ושלך מרמז לצערי על גישה שעיקרה הוא פסילת התנהלות החברה היהודית, ואין בה דבר הרוצה לשפר באמת את מעמד האישה:
    עובדה שיש העדפה אצלכם להלין על מצב האישה היהודיה הבעייתי במקום לדבר ברצינות על המצב הזוועתי של האישה הערביה.
    וזאת למה? כי בנושא שחרור האישה אתם מעדיפים להתמקד בבעיה קטנה יחסית אותה אפשר למנף כנגד החברה הישראלית-יהודית, במקום לטפל בבעיה ענקית אצלכם בבית שם המצב הרבה יותר גרוע.
    אגב, גם במאמר של זועבי אין שום התייחסות אמיתית למצב האישה הערביה, בכל פעם שהיא מעלה את הנושא הזה היא מיד מחזירה את הכדור אלינו ולמגרש הכיבוש. זה פשוט לא רציני.

  15. דרור בל"ד-לאבירם(2) הגיב:

    לאבירם ולתוהים אודות ניהול ראוי של מאבק חברתי .

    אגב, גם במאמר של זועבי אין שום התייחסות אמיתית למצב האישה הערביה, בכל פעם שהיא מעלה את הנושא הזה היא מיד מחזירה את הכדור אלינו ולמגרש הכיבוש. זה פשוט לא רציני.
    –נכון.מאמר בעיתון שאינו מיועד לאנשים חושבים אינו יכול להיות רציני,אלא לעורר ולקרוא למחשבה.
    הקורא המשכיל יכול,אם רוצה,לבדוק את הסוגיה לעומקה.בכל זאת,איני רואה טעם לפגם בגלל ערביותה של הכותבת.אין אובייקטיביות,לא יכולה להיות.ראה איזו שטות כתבה דפנה גולן,פעילה פמיניסטית וציונית-דמוקרטית במאמרה-השמאל הגברי נכשל(הארץ).מוסר ההשכל של מאמרה של זועבי הוא,לדעתי:נאה דורש ונאה מקיים.

    הרי בחברה היהודית בישראל על כל תחלואיה (כולל הכיבוש) מעמד האישה טוב עשרות מונים מאשר בחברה הערבית בישראל, וע"י כך מוכח ש"סתם" מסורת שובניסטית (ערבית) היא חזקה ומדכאת נשים הרבה יותר מאשר מסורת צבאית וכובשת
    –הסכמנו על סוגיה זו,פרט ל(ערבית)ופרט ל[ע"י זה מוכח].()-שים לב כי עד לפני פחות ממאה שנה מצב כזה התקיים גם באירופה הנאורה.המאבק הפמיניסטי התנהל ומתנהל במשך עשרות שנים. דוגמה נוספת היא הודו,אשר בעשור האחרון מאבק זה (וגם המאבק ההומו-לסבי) קפץ קפיצה אדירה.[]-עדיין לא תוכל לסתור את הטענה כי גם הדיכוי האזרחי הציוני הוא גורם משפיע.הרי לך מאמר רציני יותר בנושא זה: זכויות נשים: החומה שמאחורי חומה
    מאת: לובנה מסארווה, 17.12.2006
    מאמר זה מבוסס על דברים שנשאה לובנה מסארווה בכנס של המכללה חברתית כלכלית בנושא "זכויות נשים כזכויות אדם"
    — קישור —

    עובדה שיש העדפה אצלכם להלין על מצב האישה היהודיה הבעייתי במקום לדבר ברצינות על המצב הזוועתי של האישה הערביה.
    –הנה מאמר רציני.הכותבת ערבייה,אנטי ציונית,תומכת בל"ד. היא מעלה טענות דומות להפליא לשלך,ואף התייחסה ברצינות (בניגוד אלי)לקריאתם של הגרועים שבציונים(להלן: ציונים הגאים בציונותם)וקראה לבדק בית.

    התעלם משלושת הפרגרפים הראשונים,אלו מיועדים לאנשי חד"ש.(תוכל גם להכיר בצדקתם,אך לא זה הנושא).
    עזמי בשארה והמאבק הלאומי
    מאת: למיס שאהין, 09.05.2007
    — קישור —

    מאמר זה זכה למאמר תגובה מהירה של ערין הווארי, פעילה פמיניסטית וחברת הוועד המרכזי של בל"ד.גם מאמר זה הוא רציני,ומלמד כי המאבק הפמיניסטי אינו מתחיל ואינו נגמר בהצהרות של ח"כ:
    הפרויקט החברתי של בל"ד מול ניסיונות הרדוקציה
    מאת: ערין הווארי, 11.05.2007
    — קישור —

    כתוצאה ממאבק רציני פנימי של מפלגה רצינית בעלת פעילים ופעילות רציניים הכותבים מאמרים רציניים הגיעה חנין זועבי להיות ח"כ הראשונה המייצגת את המאבק הפמיניסטי בתוך החברה הערבית בפרט והחברה בישראל בכלל. גם היא תסכים עם חלק עיקרי מטענותיך,אך יש לדעת גם איך להאבק ואיך להדבר עם הציבור המדכא, במקרה זה החברה הפטריאכלית.לא צביעות ניכרים בדבריה של זועבי,לדעתי,אלא ראייה רחבה ומורכבת יותר של המצב הייחודי בו נמצאות הפלשתינאיות.

    הצביעות היא אצלכם,הציונים,היות שאתם פוסלים ובמומכם פוסלים. אתה מנופף בשמרנותה של החברה הערבית וממנף אותה במקום לדבר ברצינות על המצב הזוועתי הנגרם עי הציונים,מנהיגיהם, מדינתם הגזענית ומצביעיהם הגאים בכל אלה.

  16. אתי. הגיב:

    חוצפה של מר בן חוריו-"זו תגובתי הסופית"!!!
    אני אמרח את הניר בשקרים – "אין פרסומים בעברית", "מתי שמעת לאחרונה חבר כנסת ערבי מתבטא בבעיות של כלל הציבור הישראלי".ועם להט של הבאת מובאות חסרות בסיס יוצא נגד חבורה שכל האנרגיה שלה מופנית לבנית גשר בין יהודים וערבים בתוך מציאות אכזרית של שנאה ולאומנות . בכל אופן אני הצטרפתי לאחרונה לחד"ש רק מתוך החלטה ליטול חלק ולהוסיף נדבך צנוע לגשר הזה של יהודים וערבים הלוחמים לשלום צודק ולחברה שויונית. מקוה שלא חטאתי בחטא הפלקטיות, כי זו באמת אמירה כנה שלי.אני מצרה על כך שלעבר הגשר הזה יורה בן חורין אש וגופרית.

  17. לא חד"שניק ולא גאה. הגיב:

    זה השלב שבו הבל"דניק חושף את ערוותו הנאסריסטית האנטי-ליברלית ואנטי-פלורליסטית, בוכה, מיילל ומקלל.

    מעניין אם יוכל החבר דרור בל"ד (ראשי תיבות של "בבקשה ללא דמוקרטיה"?) להאיר את עינינו בקשר לעשייתה של בל"ד בנוגע לזכויות מיעוטים שאינם-ערביים בתוך ישראל? מהי פועלה של בל"ד בנוגע למאבק ההומו-לסבי? בנוגע לאמהות חד הוריות? בנוגע למעמד האשה (וכן, אני יודע מה יש לזועבי בין הרגליים, אבל זה לא הופך אותה לפמיניסטית, גם בהגדרתה שלה)? למען השם, אפילו אחמד טיבי הוא ח"כ יותר חברתי מכל הרשימה של בל"ד ביחד.
    מה בל"ד הצליחו להשיג למען המיעוט הפלסטיני, חוץ משינוי שמות של כמה כיכרות? מי סוגר את הביוב בלוד? מי נלחם נגד ויסקונסין? מי עומד בדד במערכה נגד מעונות באוניברסיטה ליוצאי צבא?
    אז כל הכבוד שיש לכם אתר אינטרנט בעברית, עם כמה טרוצקיסטים שיודעים להתכסח עם הנאצריסטים, ועוד כמה אינטלקטואלים יהודים מטעם. זה לא מבחן לפלורליזם בעיני. מפלגה שמתחנפת ומתקפלת מול ההומופוביה והשמרנות, שמצרפת אשה לרשימה רק כשזה "על תנאי", שמכפיפה את הכל למאבק הפלסטיני, ואת המאבק הפלסטיני לאוסף ססמאות סמליות ריקות, היא לא מפלגה שתביא לשתי מדינות, למדינה אחת, או לכל פתרון טוב יותר. זאת מפלגה שתביא להשלמה הסופית והמוחלטת של האפרטהייד בשטחי 48′.

    לך תצוטט טוקבקים של ליכודניקים. אהבתי.

  18. אלי הגיב:

    כמה פאתטי, ובאותו זמן לא כל כך מפתיע. כשנגמרים הטיעונים עוברים לקללות ברמה של גן ילדים, הא דרור? וגם כמה חסר טעם ומכוער לכתוב להומו שהוא "גאה בטמטומו". לא פעם אחת, פעמיים. גועל נפש.

  19. אתי. הגיב:

    "אין פרסומי חד"ש בעברית סימן שלא עוסקים בנושאים הקשורים לאוכלוסיה היהודית….מק"י הוכנסה להקפאה…" זה ציטוט מתגובה של מר בן חורין.
    אינני חברה בשום מוסד של חד"ש או מק"י ותשובתי היא לא בשם שום מוסד.
    אני פשוט רוצה לאמר לבן חורין שהוא כנראה נהנה מהבדותות שהוא חוצב משנאתו למק"י ולחד"ש.
    אני פעם בשבוע מקבלת כתב עת כתוב בעברית הנושא את השם "זו הדרך", שיש בו שלל נושאים המעסיקים את כלל החברה הישראלית.
    כתב העת נשלח אלי בדואר. אפשר גם לקרוא את תוכנו באינטרנט. חברי חד"ש ואוהדים עושים את מירב המאמצים להפיצו.
    אז לחזור כמה וכמה פעמים שאין פרסומים בעברית- זו עלילה.
    אין זה אומר שאין מקום לעשות יותר, אולי לא להסתפק רק בכתב העת המרשים כמו "זו הדרך" , שמביא חומר עשיר בשלל מגזרי החיים של החברה הישראלית.
    אבל למה לחזור ולהדגיש בכל תגובה "אין פרסומים בעברית."
    מה זה חשוב לבן חורין שויקפדיה מצינת את פעולתו החברתית של מוחמד ברכה, ומדרגת אותו במקום הרביעי על סמך מחקרים של אנשי האוניברסיטה העברית בירושלים , הוא ישאר בשלו ויחליט לכתוב "מתי שמעת לאחרונה שחברי הכנסת הערבים עסקו בבעיות של כלל החברה הישראלית"

  20. Rut Shaked הגיב:

    תגובה אחרונה וסופית
    בתגובות שלי על מאמרו של ליאור קיי,
    "עלבון בצבע אדום ורוד" (וגם במאמר שפרסמתי באתר)
    הייתה כל כוונתי רק להוכיח
    שמק"י—-המפלגה הקומוניסטית הישראלית
    חדלה זה שנים להופיע בציבור ובתקשורת
    בשמה ובישותה הקומוניסטית והיא נבלעה בתוך חד"ש
    שהיא למעשה מפלגה לאומית ערבית הפועלת בעיקר
    בקרב המיעוט הלאומי הערבי המדוכא בישראל
    והנוכחות הקומוניסטית אינה קיימת למעשה ברחוב היהודי.
    בברכה אריה בן חורין

  21. חד"שניק הומו הגיב:

    חברים וחברות חבל על מילים המיותרות. האתר הזה נועד בין השאר כדי שנוכל להעלות לדיון סוגיות פנימיות שקשורות לחד"ש. מאחר שזה אתר פתוח, קוראים ומגיבים בו כל מיני גורמים נוספים, שלעיתים משתלטים על הדיון ומסיטים אותו לאזורים מיותרים. הן מבחינת הנושאים והן מבחינת הרמה. ליאור כתב את המאמר בשביל להעביר מסר מסוים שקשור ל(חוסר) ההתמודדות של החכ"ים שלנו עם הנושא. נקווה שהמסר עבר, ואם יהיה צורך הוא יועלה שוב. בסופו של דבר, נראה שזה באמת בזבוז אנרגיות לענות לאנשים שהם לא מחד"ש וגם לא גייז- אין להם כל נגיעה כאן. שהכלבים ינבחו..

  22. לאתי הגיב:

    עיינתי בזו הדרך מספר פעמים באינטרנט, מדובר בעלון שבועי קטן בן ארבע עמודים, בד"כ הוא מפרסם כל מני הודאות מנהלתיות של מק"י וחד"ש (כינוסים וכו’), העתקה של קטעים מהעיתונות העברית (בד"כ כתבות שתוקפות את מרצ). לקרוא לדבר העלוב הזה "כתב עת מרשים" ש"מביא חומר עשיר" הוא עלבון לאינטילגנציה.

    "זו הדרך" רק ממחיש את הניתוק של מק"י מקהל דוברי העברית, רק תשווה את העיתון העברי למקבילו הערבי ותראה את ההבדל הענקי.

  23. דרור בל"ד-לחד"שניק הומו ולציוני גאה(2) הגיב:

    "…לא אתה זה שחוטף גידופים ומכות ברחוב, לא אתה זה שאומרים עליו פומבית בתקשורת שהוא בעצם גרוע מבהמה. אתה לא צריך להתמודד עם הדברים האלה…"
    –תתפלא,גם לתומכי בל"ד דברים אלו לא זרים כלל וכלל.בשביל תומכי בל"ד (יהודים בלבד) לא טורח האזרח המודאג לרדת מהמרפסת בכיכר ציון ולהגיע עד ת"א,ועוד באוגוסט.

    "…אנחנו אלה שנאבקנו כדי שעיסאם יוכל לנאום…"
    –אין מקום על המרפסת?אולי בגלל שהוא ערבי?
    מילא,מאבקנו קודם לכל.

    "…אנחנו אלה שנצטרך לשאת בתוצאות של חולשת המאבק, לא אתה, ולכן אנחנו באים למרות הכל".
    –ומי ישא בתוצאות הגדלת הניכור בין פלשתינאים לפעלי שמאל יהודים?לא רק מפלגת חד"ש,החשובה לי כמו שהיא חשובה לך(אולי אפילו יותר),אלא כלל הציבור כולו.

    "…מה שאתה לא מבין הוא שהמאבק בהומופוביה הוא לא מאבק בלעדי של השמאל".
    –ישנם מאבקים למען זכויות אדם,בה מוזמן להשתתף כל אזרח מודאג שמדינתו או מדינה אחרת מפירה זכויות אלה,לבין מאבק למען זכויות אזרח,בו אזרחים מודאגים מסוימים מפירים זכויות אזרח אך מפגינים למען זכויות אזרח אחרות,ושותפות עימם הוא דבר פסול בעיני.

    "…, במאבק נגד ההומופוביה אני מוכן לצעוד גם עם ציונים, במאבק נגד הציונות אני מוכן לצעוד גם עם הומופובים מהתנועה האסלאמית,…"
    –אכן לא המצאת שום דבר.בן גוריון אמר את זה ב39

    "ג’מאל זחאלקה משתף פעולה בכנסת עם פאשיסטים…"
    –שים לב.הם גם משתפים פעולה איתו.שיתוף פעולה כזה לא ראינו בהפגנה בכיכר ציון ע"ש רבין הבוגד.

    לציוני המזועזע.
    "כשנגמרים הטיעונים עוברים לקללות ברמה של גן ילדים, הא דרור"?
    – דמיוני תעתע בי כנראה.דימיתי עצמי לרגע יושב בין אוהדי בית"ר י-ם.

    "וגם כמה חסר טעם ומכוער לכתוב להומו שהוא "גאה בטמטומו". לא פעם אחת, פעמיים".
    –תגובתי הראשונה:לחד"שניק הגאה וההומו. ללמדך כי אני מבדיל בין התארים,ומשתמש במילה גאה במשמעותה הנפוצה בעברית.
    –תגובתי השנייה:לחד"שניק הגאה בטפשותו. למען הסר ספק,למען שלא יובנו הדברים שלא כהלכה ולמען שלא יוכרזו כדברים חסרי טעם ומכוערים.

    "גועל נפש".
    –סלח לי על הזעזוע שפקד אותך.דבריי לא היו אמורים להיות נחמדים מלכתחילה.אוכל לסלוח לציונים על הבליהם,אך לא אוכל לסלוח להם על כך שגרמו לי להגיב להם בצורה זו.

  24. בסיס יהודי ערבי הגיב:

    בן חורין – "חד"ש מפלגה לאומית ערבית".
    באותו יום באתר של התנועה האיסלמית- "חד"ש מפלגה לאומית יהודית שמוליכה שולל את הציבור הערבי".
    מאוד כואב שהמאמץ הפוליטי לקיים מסגרת יהודית ערבית מחייב לשחות נגד הזרם והתמודדות קשה עם שלל אבני נגף.

  25. אלי הגיב:

    אלוהים, דרור, אתה כל כך מאוהב בקשקשת שלך שאתה לא מסוגל לענות ברצינות על כלום. כל כך הרבה מילים, תגובות ארכניות שמגמדות את הפוסט אליו אתה מגיב, ו- 95 אחוז ממה שאתה מייצר זה התחכמויות ילדותיות ומטופשות, מילים ריקות שלא קשורות למה שאתה לכאורה מגיב עליו, קללות, התבכיינויות (למה לא אירגנו לתומכים של בל"ד עצרת הזדהות כמו לקהילת הלטה"ב… אתה באמת לא מבין כמה פאתטי המשפט הזה?) וכמובן, קישורים לחנין זועבי. איך אפשר בלי.

    את ההיתממות על ההתייחסות המכוערת שלך להעדפה המינית של בן השיח החד"שניק שלך תנסה למכור למישהו אחר. האמת, אני טעיתי קודם, לא ספרתי טוב. מצאת לנכון לכתוב לו פעם אחת שהוא "גאה בטיפשותו" אחר כך כתבת "גאה בטמטומך" ולבסוף קינחת ב- "באווילותך הגאה". כנראה שאי אפשר ללכת לישון ליד עבאס זכור ולהתעורר נקי לגמרי מהומופוביה. וכל הדיבור האלים והכל כך מיותר הזה מגיע מאדם שרק לפני רגע התלונן ששימוש בשם "ישראל" הוא מעשה אלים. אמרתי כבר פאתטי? לא נורא. על דברי אמת אפשר לחזור- זה פאתטי.
    אגב, מישהו פה הכניס כזאת אלימות, זלזול וחוסר נכונות להקשיב באחת התגובות לפניך? נכון שלא? הייתי ממליץ לך על חשבון נפש קטן, אבל אצלך חשבון נפש זה כנראה רק עוד קללות, אז נוותר.

    וכמו שהחד"שניק ההומו אמר- שהכלבים ינבחו. אז נבח נא דרור. נבח עד שהגרפומניה שלך תבוא על סיפוקה.
    אני סיימתי.

  26. לחד"שניק הומו הגיב:

    העובדה שהמאמר לא התפרסם לא באתרים העבריים ובטוח לא הערביים של מק"י וחד"ש מלמדת על כמה באמת אתה יכול לעלות את הסוגייה לדיון אמיתי.

  27. שישלח. הגיב:

    המאמר נשלח לגדה ולכן פורסם בגדה. אם היה שולח לזו הדרך – היה מתפרסם בזו הדרך.

  28. הצעה לדרור בלאט הגיב:

    במקום הפוסטים הארוכים והמבולבלים שלך, עם הקישורים שלא קשורים לשום דבר, ועם ה"חיזוקים" המוזרים מסוג "אפילו עדי אופיר אמר", "אפילו אילן פפה אמר" וכיו"ב, אתה יכול פשוט לכתוב :

    "ציונים זה איכסה פיכסה. אני שונא ציונים, הלוואי שתמותו, יה-מגעילים, אמן(ויפה שעה אחת קודם) – אפילו אילן פפה אמר (קישור). חנין זועבי, את ענקית, את יפה, את מ-א-מ-מ-ת. אני אוהב אותך. אם תלכי לכוכב-נולד אני שולח לך אלף אס אם אסים"

    הטקסט הזה מעביר את המסר בצורה מרוכזת ומתומצתת, והרבה פחות מעייף מהמגילות הטרחניות שלך. תעשה "העתק/הדבק" ובא לציון (טפו) גואל, ושלום על ישראל…

  29. לאלי הגיב:

    מה אתה רוצה מדרור? עבאס זכור הוא ח"כ מטעם רע"מ תע"ל.ודרור בכלל גרופי של חנין זועבי מבל"ד.

    זה כמו לבלבל בין מעריצה של ירדנה למעריצה של עופרה. אוי ואבוי.

  30. תגובה לבן חורין הגיב:

    מר בן חורין , אחרי התיאורים שלך, אפשר לחשוב שעיתונות מפלגות השמאל הציוניות הגיעו לתפוצה כבירה. יש להן שפה משותפת עם מעמד הפועלים ושכבות הביניים, בכל הפריחה העצומה של העיתונות המפלגתית בשפה העברית יש אך ורק עיתון אחד "זו הדרך",כדבריך, שהוא מאד עלוב , יש בו רק אינפורמציה מנהלתית של מק"י ,כך אתה ראית, כמה ציטוטים מהעיתונות הכללית והשמצות על מרץ, כי שוב רק את זה מצאת ב"זו הדרך".
    אם כן בן חורין, אני מצרה מאוד ששנאה כל כך עזה למק"י ולחד"ש מניעה אותך .
    אני למרות ההלעזות שלך מוצאת בכתב העט המאוד צנוע(!!!) חומר מאוד מענין ומעשיר בכל ששת עמודיו.ואתה יודע לספור רק עד ארבע, לכן קבעת שיש רק ארבעה עמודים.
    חבל מאוד שהמאמר של ליאור שבאמת נכתב מתוך כנות וכאב עובר לשיח של תגובות כמו שמר בן חורין גורר.
    ליאור כתב מוך אהבה לחד"ש את אשר על ליבו.
    בן חורין מגיב מתוך שנאה,
    אתה ,בן חורין, מתוך שנאה קורא ל"זו הדרך" כתב עט עלוב.
    אני מתוך ביקורתיות רואב בו כתב עט צנוע ועשיר בתוכנו.

    בברכה

    אתי

  31. יובל הלפרין הגיב:

    כדאי שקוראי המאמר של ליאור יעודכנו באירועים שאירעו בעקבותיו:

    — קישור —

  32. חד"שניק הומו-בשורות טובות הגיב:

    מתוך כתבה שהופיעה היום באתר gogay:

    ח"כ ד"ר עפו אגבריה (חד"ש) נפגש השבוע עם נציגי ארגונים להט"בים וביקר בבית האגודה, שבו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ונפצעו 12. מדובר במפגש יוצא דופן, שכן זו הפעם השנייה בלבד שבה ח"כ ערבי נפגש עם נציגים מהקהילה. אגבריה קרא במפגש ל-"הגברת הקידום לסובלנות בבתי הספר היהודיים והערביים".

    "קיים קושי ביחס של הציבור הערבי ללהט"בים, אבל אני לא מפחד מהתמודדות", אמר אגבריה במפגש. "נטייה מינית אינה גורעת מזכותו של אדם להיות אדם שווה ערך לכל דבר, כשם שזהותו הלאומית או העדתית אינה גורעת".

    לדבריו, הכתבות לגבי הרצח באגודה הייתה על הקיר. הוא הוסיף, כי "זאת הייתה נקודה שבה אנשים רבים אמרו: אנחנו שווים, אנחנו לא צריכים להתחבא". הוא התרעם על היחס של ש"ס ומפלגות הימין לקהילה, והביע את התנגדותו לחוק ברית הזוגיות, שלא כולל בני זוג מאותו המין.

    אור שי, רכז פורום אדום-ורוד, אמר כי יש שותפות יהודית-ערבית בנושא הלהט"בי בשני מישורים מקבילים: "מצד אחד, יש שיתוף פעולה בין מתנגדי מצעד הגאווה משני העמים, שבדרך כלל שונאים אלה את אלה, אך מוכנים לשתף פעולה נגד הקהילה הגאה. מצד שני, יש שותפות בין יהודים וערבים התומכים בזכויות הקהילה ונאבקים למען חברה ללא כל דיכוי או אפליה". שי הוסיף, כי "השאלה מי מבין השתיים תנצח תלויה רק בבחירה שלנו, כקהילה וכיחידים, להיאבק על הרחבת המרחב הדמוקרטי".

    במפגש השתתפו נציגים מהפורום, כמו גם אנשי הארגונים הלהט"בים הפלסטינים אלקאווס ואסוואת. בסיור באגודה השתתפו נציגי הארגון, בהם שאול גנון, מנהל הברנוער.
    ======================================

  33. למגיב "לאלי" הגיב:

    עבאס זכור הוא מס’ 4 ברשימת בל"ד לכנסת. וכן, הוא הומופוב. אמנם לא מהסוג הרעיל כמו הח"כים של ש"ס.

  34. אלי הגיב:

    למי שהגיב בקשר למפלגה של זכור- הוא היה ח"כ מטעם רע"ם-תע"ל בעבר, אבל עבר לבל"ד לפני הבחירות האחרונות והוצב במקום הרביעי ברשימה, כך שעכשיו הוא אינו ח"כ.

    — קישור —

    (אגב, תן/תני לי לנחש- ויקיפדיה הטעתה אותך, נכון?)

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים