נתחיל עם מלה טובה לאוניברסיטת קולומביה. טוב שלא שעו לכל מיני אבירי דמוקרטיה וחופש דיבור כמו הנשיא שמעון פרס ופרופ’ אמנון רובינשטיין מישראל או הלובי היהודי והנוצרי-שמרני בארה"ב שיעצו לראשי האוניברסיטה לשלול מנשיא איראן את הזכות להשמיע את עמדותיו. אילו הסתמכתי רק על הדיווח והפרשנות של מרבית תקשורת ההמונים בישראל על הופעת נשיא איראן במפגש עם סטודנטים ומרצים באוניברסיטת קולומביה, הייתי מקבל תמונה מעוותת. מעצבי דעת הקהל בישראל שירטטו דמות שטנית תוך ציטוט מאוד חלקי ו"מזוקק" מדבריו.
מאחר שידעתי מראש שאין לסמוך בעניין זה על דיווח הוגן בתוך ישראל, האזנתי וצפיתי בכל המופע בשידור ישיר כך שיש בידי מידע לשיפוט עצמאי.
הניסיון להציגו כשטן, מעין היטלר חדש, הוא חסר שחר.
בעניין זה די לנו במצבם של יהודי איראן, שהוא מבחינות רבות טוב יותר מזה של אזרחי ישראל הפלסטינים, ובוודאי הרבה יותר טוב ממצבם של הפלסטינים בשטחים הכבושים. המשטר באיראן ואחמדינג’אד אישית מעולם לא פיתחו תורת גזע המציגה את היהודים, או קבוצה אתנית אחרת, כנחותים. בהשוואה למופקדים על הכיבוש והדיכוי הישראלי נגד העם הפלסטיני, אכזריותו אפילו מתגמדת קמעה.
נשיא איראן הציג את דבריו בכישרון לא מבוטל, בלי צעקות ומחוות תיאטרליים, לא מתלהם, דיבר בנחת מה שלא פגם בהחלטיות של עמדותיו.
דבריו כללו לא מעט אמת. בהתייחסו לטרור הציג בצדק את העם האיראני כקורבן של טרור, הן במלחמה שיזמה עיראק בתמיכת ארה"ב נגד איראן בשנות ה-80 של המאה ה-20, הן בתקופת משטרו של השאח. אין ספק שארה"ב היא מדינה מייצאת טרור יותר מכל מדינה אחרת בעולם. הפלישה לעיראק וכיבושה בידי ארה"ב, ההרג וההרס ההמוניים שמכונת המלחמה האמריקאית גרמה שם עד כה, הם משיאי הטרור האמריקאי. זה עתה הודה אלן גרינספאן, מי שהיה עד לאחרונה יו"ר הבנק הפדרלי (מקביל לנגיד בנק ישראל), כי ארה"ב יצאה למלחמה בעיראק לא למען דמוקרטיה אלא בשל הנפט. לא שלא ידענו, אבל טוב לקבל אישור ממי שמכיר את האינטרסים הכלכליים של ארה"ב מבפנים. אני תמיד מופתע מחדש מהחוצפה האמריקאית להטיף מוסר לאחרים בכל הקשור למאבק בטרור.
בנושא הפלסטיני חזר נשיא איראן על מה ששמענו מנציגי העם הפלסטיני כבר לפני שנים, שהם הקורבן האחרון של השואה, משלמים את מחירה, שעה שאין להם כל חלק בביצועה.
שאלתו מדוע צריכים הפלסטינים לשלם על הפשעים שבוצעו באירופה, היא כבר לא רלבנטית. הפלסטינים כבר שילמו את המחיר, והשאלה שנותרה פתוחה, היא מה יהיה גובה המחיר הסופי.
גם בעניין בו אוהבים אצלנו מאוד לחזור עליו, "השמדת ישראל", לא שמענו ממנו מלה בכיוון זה. הוא הציע משאל עם בו ישתתפו "ערבים ויהודים פלסטינים" כהגדרתו, על מנת לקבוע במשותף את גורלם בפלסטין. אם כן לא השמדת ישראל אלא גרסה איראנית להקמת מדינת כל אזרחיה, עקרון בו תומכים ישראלים רבים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים. ישראל כבר שולטת בכל המרחב הגיאוגרפי של פלסטין ההיסטורית, והשאלה היא האם מתוך משטר הכיבוש והאפרטהייד תפציע בסופו של דבר מדינה חדשה, מדינת כל אזרחיה? או שמא ניקלע למלחמת אזרחים הרסנית כמו זו המתרחשת בעיראק?
המאזין החילוני והשמאלי לא התקשה למצוא את הפרכות שבנאומו. בדברו על הטרור דילג כמובן על הטרור המופעל באיראן נגד נשים באמצעות משטרת הצניעות ונגד מתנגדי המשטר, בעיקר אנשי שמאל. הדוגמה הדתית הובילה אותו להצהרה המביכה שבאיראן אין הומוסקסואלים, שהזכירה לי הצהרות דומות של רבנים בישראל על המתרחש בישיבות עליהן הם מופקדים. בסוגייה זו אין הבדל בין אחמדינג’אד, האפיפיור והרב עובדיה יוסף.
הצהרותיו בזכות המחקר המדעי כמו בזכות דמוקרטיה ושוויון, נשמעו מעט חלולות, בידענו כי מחקר חילוני באשר לדת, או ביקורת מדעית על הקוראן, סימני שאלה באשר לקיומו של אלוהים, וערעור על סמכותם של כהני הדת, כל אלה ועוד אסורים היום באיראן באיסור חמור.
באשר לשואה, ניכר כי חסר בצוותו איש שיסביר לו כללי יסוד בנושא. הגדרתו כמכחיש שואה היא פשטנית, שהרי הוא לא אומר שהיא לא התקיימה, אולם הוא מנסה בעזרת כל מיני הצהרות מעורפלות להתגרות בשטן הגדול והקטן ביודעו עד כמה השואה היא מרכיב מרכזי במדינות אלה.
הטעות שלו, שלא הפנים כי נושא השואה חורג הרבה מעבר ליהודים, ישראל ואמריקה. מלחמת העולם השנייה היא גם שואתם של הצוענים, הרוסים, כל ארצות אירופה שנכבשו בידי הנאצים ואפילו הקהילה המוסלמית באירופה.
נשיא איראן קצת מיתמם כשהוא שואל אנשי מדע, מדוע לא לחקור עוד ועוד בנושא השואה, שהרי תמיד מתגלים דברים חדשים. במישור העקרוני זה בוודאי נכון. יועץ נבון היה מסביר לנשיא איראן, כי חקירה נוספת אין פירושה לגמד את האירוע, אלא דווקא לגלות בו פנים נוספות, כמו למשל מחקר על השימוש הציני והמניפולטיבי שממשלת ישראל והממסד היהודי בכללו, בארץ ובחו"ל, עושים בשואה במסגרת גיוסה לצרכים פוליטיים שוטפים, לסחיטת כספיים מכל מי שאפשר בעולם, אבל ליד קמוצה כאשר מדובר בסיוע לניצולי שואה, ומה שיותר חמור, כהצדקה לפשעי מלחמה שישראל מבצעת בשטחים הכבושים.
אפשר וצריך להכות את ישראל בנושא השואה בגלל חטאיה שלה, בלי להטיל ספק בהתרחשותה.
בסוגייה הגרעינית אימץ נשיא איראן עמדה שקשה לסתור אותה. הוא מתנגד לפצצות אטום, מי צריך אותן בכלל הוא שואל, ומוסיף כי העידן הזה חלף. לשיטתו מדובר בכמה מעצמות שרוצות באמצעות האטום לשלוט בעולם ולמנוע פיתוח מדעי במדינות אחרות.
דברים אלה ערבים מאוד לאוזנו של המתנגד לנשק השמדה המונית, והשאלה היא: כמה זה אמת וכמה זה תעמולה? איראן מדינה דיקטטורית סגורה, וקשה לדעת מה מתרחש מאחורי חומות הפלדה והבטון של הכורים הנבנים שם, ועוד יותר קשה להיכנס לראשיהם של ראשי הממסד הדתי, שלהם המלה האחרונה. מבחינה זו המצב באיראן מזכיר את המצב בישראל, שבנושא הגרעיני היא מדינה דיקטטורית, רימתה ומרמה את אזרחיה והעולם. הפתרון האולטימטיבי טמון במזרח תיכון חופשי מנשק אטומי בפיקוח בינלאומי ובקרה הדדית של מדינות האזור. מי שלא רוצה פצצה איראנית, צריך לפעול לפירוקה של הפצצה הישראלית.
הנשיא לא נשאל במפגש באוניברסיטת קולומביה אף שאלה הנוגעת לכלכלה וליחסי עובדים מעבידים. אני נוטה לסברה שלא במקרה. בתחום הכלכלי איראן דווקא קרובה יותר למודל האמריקאי של בעלות פרטית וגיבוי לבעלי הון מאשר למודל הסוציאל דמוקרטי. התארגנות עובדים במסגרת איגודי עובדים עצמאיים נתקלת בתגובה קשה של המשטר, מנהיגי פועלים שארגנו שביתות במפעלים למען שיפור תנאי שכר נזרקו לבתי סוהר והמשטרה התערבה בשבירת שביתות. זהו מידע המגיע מפעילי שמאל הפועלים במחתרת או נמצאים בחו"ל כגולים פוליטיים.
בתמצית: איראן היא מדינה דיקטטורית, שזכויות אדם רבות לא נשמרות בה, אבל אינה נמצאת בנושא זה בצמרת הרשע. ארצות הברית וישראל מקיימות יחסי ידידות כמעט אינטימיים עם משטרי עריצות גרועים בהרבה. מה שמפריע למערב ביחס לאיראן, אינה הקנאות הדתית, שהרי סעודיה היא לקוחה אהודה של המערב בכלל וארצות הברית בפרט, גם לא הדיקטטורה, סין לא פחות דיקטטורית וישראל מייצאת אליה נשק במיליארדים, אלא חוסר נכונותה להיכנע לתכתיבי ארה"ב. ביום שאיראן תהיה מוכנה להירתם למרכבת האינטרסים האמריקאים, כל העוולות ישכחו.
איך אפשר?
לא מכבר פורסמו בעיתונות תמונות שעד כה לא היה ידוע על קיומן, של קצינים וחיילים מצבא גרמניה הנאצית כשהם מבלים בחופשות עם חברותיהם או רעיותיהם, שרים במקהלה בניצוחו של חייל המנגן על אקורדיון, שותים בירה בחברותא, באחת – אנשים שעם סיום עמל יומם, מבלים ונהנים, כאחד האדם.
המיוחד בתמונות, שמדובר בקצינים וחיילים ששירתו במחנה ההשמדה אושוויץ. פרסום התמונות הביא בעקבותיו רשימות צדקניות של כל מיני שואנים מקצועיים, בנוסח, "כיצד יכלו לשמוח לאחר שסיימו אקציית רצח" "בלתי נתפש" וכו’.
מי שמחפש תשובה יוכל למצוא אותה גם בישראל. במוסף השבועי של "הארץ" פורסמו ממצאים ממחקרה של נופר ישי קרין לתואר מ.א. בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית על התעללות חיילי הכיבוש הישראלי בעזה באינתיפאדה הראשונה ("המדובבת", 21.9.2007).
מדובר באנשים מהיישוב, אשכנזים וספרדים, רובם ילידי הארץ מהמעמד הבינוני, בהם בני מושבים וקיבוצים, יוצאי ערים מעורבות כמו ירושלים עכו ורמלה, אך גם מהרצליה פיתוח, תל-אביב ורמת השרון. "החיילים סיפרו על פשעים שביצעו בעצמם: מקרי רצח והריגה, שבירת עצמות של ילדים, השפלות, הרס רכוש, שוד וגניבות".
עדות אחד החיילים: "את האמת? כשיש בלגן אז אני נהנה. זה כמו סם. אם אני לא נכנס לרפיח ואין איזו התפרעות פעם באיזה שבוע, אני משתגע".
עדות: "מה שהכי חשוב שזה מוריד ממך את העול של החוק. אתה מרגיש שאתה החוק. אתה הקובע… כאילו מהרגע שאתה יורד ממקום שנקרא ארץ ישראל ונכנס לתוך מחסום ארז לתוך רצועת עזה, אתה החוק. אתה אלוהים".
החוקרת מציינת כי "הקשיחות הרגשית של כמה מהחיילים ביטאה אדישות קיצונית לסבלו של הזולת הערבי".
עדות: "נסענו בנ"נ, סתם עבר ברחוב, בן 25 ככה, סתם, לא תגיד עם סיבה, לא זרק אבן, לא כלום, תק – כדור בבטן וההוא גוסס על המדרכה ואנחנו נוסעים אדישים. אף אחד לא מסתכל עליו פעמיים".
עדות: "בנשים אין לי בעיה. אחת זרקה עלי כפכף, נתתי לה פה בעיטה (מצביע על המפשעה), שברתי לה פה את כל הזה. היא לא יכולה לעשות היום ילדים. כשאחת ירקה עלי היא חטפה את הכת בפנים. אין לה עם מה לירוק היום".
היו מפקדים זוטרים שעודדו את הברוטליות ואף נתנו לה דוגמה אישית.
עדות: "אחרי חודשיים ברפיח הגיע מפקד… אז יוצאים איתו לסיור ראשון, שעה שש בבוקר. ברפיח עוצר, אין כלב ברחובות, רק ילד קטן בן ארבע משחק בחול. הוא בונה מגדל כזה בחצר של הבית שלו. זה פתאום מתחיל לרוץ, כולנו רצים איתו. היה מהנדסה קרבית. תפס את הילד, נופר, אני מניאק אם אני לא אומר אמת. שבר לו את היד כאן בפרק. שבר לו את היד במרפק. שבר לו את הרגל כאן והתחיל לדרוך לו על הבטן שלוש פעמים והלך. אנחנו כולנו עם הפה פתוח. מסתכלים עליו בהלם… יום למחרת אני יוצא איתו לעוד סיור והחיילים התחילו לעשות את זה".
היו מקרים של "גניבה מבתים שאליהם נכנסו לערוך חיפושים וגם הטרידו מינית צעירות ערביות".
אחד החיילים שהשתתפו במחקר הסכים להתראיין בשמו, אילן וילנדה בן קיבוץ מרחביה.
הוא אומר: "רציתי לשרת את המדינה וזה היה התפקיד. כל הצבא היה פקודה בלתי חוקית בעליל. לא שאנחנו ברפיח היינו משהו יוצא דופן. המשימות בצבא לא הכניסו בי אף פעם ספקות. אתה משכנע את עצמך שזה מה שעליך לעשות… דעותיי הפוליטיות השתנו בצבא. הייתי מזוהה עם מפ"ם ונהייתי ימני". אימו אמרה: "שלחתי קיבוצניק נחמד וקיבלתי שונא ערבים".
"אנחנו החוק, אנחנו אלוהים, זה כמו סם" – בדיוק מה שהרגישו חיילי הס.ס באושוויץ. ובערב שתו בירה, החיילים הישראלים כמו עמיתיהם הגרמנים.
ההשוואה אינה בין האכזריות באושוויץ ובעזה. אין סימטריה בין השניים. אולם תהליך ההשתנות האישי בדפוסי ערכים והתנהגות שעוברים חיילי כיבוש כלפיי קורבנותיהם, הפיכתם לחיות רעות, דומה בכל סיטואציה של כיבוש בה מרגיש החייל כי הוא האלוהים.

רבקה ליסק את מעוררת רחמים.
ההתנשאות של ך ודיבורך כגננת עובר כל גבול. המחמאות שחלקתי לך הן צימחוניות כמוני את ראויה לדיברי גנאי קיצוניים יותר על מסכת שקרייך ושליחתי לספסל הלימודים מול הידע הענק שרכשת בשנות לימודיך הארוכות שנשאו כל פרי לאור השקרים והשטויות שאת נופחת תחת כל עץ רענן.
הבעיה היא לא של התנפלות על מי שדעתו שונה אלה על מהות הדברים השיקריים וכבר הוכיח לך מיכאל שרון שהמחקרים הגנטיים שהתיימרת להכירם מוכיחים בדיוק את ההפך שאת ממוצא כוזרי ולא צריכה להתבייש בכך.
כל הדיבורים השטותיים שלך על הגירות ומעברים יכולים להצדיק אולי אחוז אחד מהפזורה האשכנזית וזה עינין אפסי תסכימי איתי בוודאי לאחר שנות הלימוד שהקדשת לנושא.
לסיכום רבקה ליסק את לא אשת תרבות ולא ראויה לכל פניה נימוסית עד שתחדלי מלהפיץ שקרים ולהתנשא על החלשים ממך.
קינדרלך,
בהחלט יתכן ופילו סביר שהקהילה המדעית עצמה חלוקה על השאלה מה מקור יהודי אשכנז. לא ברור לי מה חשיבות המחלוקת הזו. אינני מניח שעקב גלוי מדעי זה או אחר בסוגיה תקום תנועה שתקרא לשיבה לממלכת כוזר. לכן מן הראוי להרגע מן הלהט המהפכני שמלווה את הווכוח ההסטורי הבלתי חשוב הזה.
למוני-
גם כאשר יש חילוקי דעות לא מזיק להתנהג בנימוס.
הביטואים שלך על בסיס אישי הם מעוררי שאט נפש:
אני משקרת, אני מגמגמת, מוחי קודח.
תתבייש לך.
כך לא מנהלים ויכוחים בין אנשי תרבות.
אני בוחרת להגיב על נושאים הנתונים במחלוקת לפי סדר העדיפות שלי- לא שלך.
ובאשר לאי ההתייחסות שלי לטיעון שלך על ההגירה היהודית"לארצות הכפור והפוגרומים".
אין לך ידע בסיס על מסלולי ההגירה של היהודים עוד לפני בית שני בשל הגליות, רדיפות ואילוצים שונים.
ההגירה לכיוון אירופה הייתה תחילה דווקא מאיטליה מערבה, לאיטליה הגיעו יהודים שנמכרו לעבדות ושבויים מהמאבקים בין היהודים לאימפריה הרומית. לספרד הגיעו ראשוני היהודים, לפי המסורת שלהם, כבר בימי נבוכדנצר מלך בבל.הם הגיעו לאיזור הריינוס, לאנגליה ולגליה- היא צרפת בתקופה הרומית.
אבל, החל מהמאה ה- 12 החלו מדינות מערב אירופה לגרש את היהודים. למשל, מאמגליה הם גורשו ב- 1290. הגירוש האחרון ממערב אירופה היה מספרד- 1492 – ומפורטוגל- 1497- אם כי הגירוש מפורטוגל הפך לניצור בכפיה של כל היהודים.
היהודים שגורשו, בהדרגה, מאירופה המערבית נדדו לאירופה המזרחית. ראשוני היהודים הגיעו החל מהמא ה- 10 . יהדות מזרח אירופה הגיעה רובה ככולה ממערב אירופה.
היה מיעוט שהגיע מכיוון מזרח לעבר רוסיה הדרומית- היכן שקמה ממלכת הכוזרים- ומשם לאוקראינה.
כמו כן הייתה תנועה מא"י למצרים, לקרנייקה- לוב- ולצפון אפריקה.
אלה שני הכיוונים העיקריים.
בקיצור, ל"ארצות הכפור והפוגרומים" הם הגיעו ממערב אירופה.
ויכולתי להמשיך.
השנאה היוקדת שלך לאשכנזים מדהימה.
לנין,
אם הזכרתי את גובהו של נפוליאון במחקר פסיכולוגי- היסטורי עליו אין פרושו שהכל מבוסס רק על גובהו.
הבאתי רק דוגמא.
מדוע אתם מתנפלים על מי שדעתו שונה מדעתכם כמו שתרנגולות בלול- הייתי לולנית בקיבוץ- מנקרות למוות תרנגולות אחרות.
מנין הרצון לטרוף ולחסל כל מי שדעתו שונה- זוהי גישה אנטי דמוקרטית.
באשר לניתוח אופיו של נפוליאון.
לא אני כתבתי את המחקר ואין לי כל עניין להתווכח בנושא זה.
מה שכן מעניין אותי-
שיפסיקו לטפח תיאוריות כוזבות שהאשכנזים הם כוזרים- על כל המשתמע מכך לגבי הציונות ומדינת ישראל.
[למערכת האתר , אנא פרסמו את תגובתי כי היא חשובה לטעמי, לאווירה בה מתנהלים הדיונים באתרכם]
יישר כח , על תגובות מלומדות והמנומקות
עם ביסוס ההיסטורי , תוך היצמדות לעובדות ולמציאות. כל זאת ברוח חיובית לא מתלהמת
ובנועם הליכות. בניגוד לכמה כותבים פה כולל כותב המאמר מר גדעון ספירו , התוקף משמיץ ופוגע בכל מי שחולק על דעתו , או מגלה סטייה ולו קלושה מהקו הנוקשה שאימץ לעצמו.
אני בוש ונכלם לקרוא חלק מהתגובות , תמהני האם קו ראדיקלי חייב להיות מלווה גם בגסות רוח ובפגיעה בכבוד הזולת שאינו מסכים עם הדעה הרווחת? אולי זו אחת הסיבות שהשמאל הראדיקלי בישראל נתפס תמיד כשולי , ואף מכונה לעיתים "סהרורי" למרות כוונותיו ושאיפותיו הנשגבות כלפי זכויות אדם
למוני-
מאחר שאינך מאמין לי שהאשכנזים הם יהודים כמו הספרדים, אני מציעה לך למצוא בארכיון של עיתון הארץ את המאמר של פרו"פ אפרים גזית,מנהל המעבדה לסיווג רקמות בביה"ח שיבא בתל השומר, מתאריך 8.4.2003
שם המאמר:"לשד העדתי אין בסיס גנטי",עיבוד גנטי שמתבסס על כרומוזום y מוכיח כי לכל עדות ישראל מוצא משותף.
הוא גם כותב שתבנית גנטית כמעט זהה נמצאה ברוב הנבדקים ששם משפחתם כהן, אשכנזים וספרדים כאחד- ממצא גנטי המפריך את הטענות שלאשכנזים מוצא גנטי שונה.
נא לקרוא את כל המאמר ולהפסיק את הסיפורים שהאשכנזים הם כוזרים.
תצטרך להשלים עם העובדה שאתה ואני יהודים ממוצא משותף.
לעמי מאור,
ברצוני להודות לך מקרב לב על התייחסותך לגסות הרוח של מוני.
הפנינה האחרונה שיצאה מפיו היא:"המדענית הנלעגת שמדברת על מחקרים שאף פעם לא קראה בהם ושאם קראה היתה מבינה שהם סותרים את גירסתה".
אני מצפה מעורך האתר שיעיר למוני על סגנון דיבור.יש גבול לגסות רוח.
ההוכחה שהאשכנזים והספרדים הם בעלי אותה תבנית גנטית ואינם כוזרים סותרת את התיאוריה שעליה הוא בנה את דעתו על האשכנזים ואת שנאתו הלוהטת לאשכנזים.זה , כמובן, מקפיץ אותו.
עובדה היא שפרו"פ אפרים גזית מביא את מסקנות המחקר של אותם מאמרים, שלצערו של מוני- קראתי במקור האנגלי.
אין בכוונתי לחסל כל מי שדעתו שונה משלי (חוץ מהמנשביקים המסריחים, טפו…).
פשוט רציתי להסביר לך עיקרון פשוט, שכמו שהוא תקף לגבי היהודים הוא תקף לכל ההיסטוריה האנושית בכלל.
העיקרון הוא שאין כזה דבר "רוח היהודות", או "הדוגמא הנוצרית" וכו’ בתור ישויות על היסטוריות ולא תלויות בתנאים היסטוריים ספציפיים.
יש רק את היהודי עובד האדמה מתקופת בית ראשון, את היהודי הסוחר הזעיר בימי הביניים, את היהודי הבורגני בסוף המאה ה-19 ואת היהודי האמריקאי של ימינו, שמה שמקשר אותם זה לא "הרוח היהודית", אלא כל אחד מהם הוא תוצאה של תנאים חברתיים ספציפיים וחיצוניים ליהודי, שהם יצרו את היהודי הספציפי הזה.
דרך אגב, את אמרת שאת פנסיונרית, אבל זה לא הגיוני.
ממתי פנסיונרים יודעים להשתמש במחשב?
אלון הראל טועה ומטעה. "קינדרלך" הוא ביטוי כוזרי ידוע, והוא מעיד כאלף עדים על המוצא של כותבו.
לתוהים ולמטעים דוד, המלשינה רבקקה, מאור והאחרים.
דבריך על העלייה הדמוגרפית הכללית בארופה במאתיים השנים האחרונות לוקה בחסר , ראשית כל מבחינה יהודית יהודי דרום ארופה מבולגריה עד ספרד הם ספרדים ולא אשכנזים וליוורנו שאתה מזכיר כמה פעמים היתה בה קהילה יהודית ספרדית ולא אשכנזית.המושג הגיאוגרפי ארופה אינו תמיד חופף את המושגים של ספרדים ואשכנזים לכן איני מדבר על יהודים ארופאיים אלא על אשכנזים צאצאי הכוזרים.
אם היו יהודים ספרדים שעברו לארופה הגשומה אז מדובר על מעבר לדרום ארופה לארצות שמבחינה יהודית הן לא אשכנזיות ולא לארצות הכפור והאנטישמיות הפוגרומית שרק מעטים שבמעטים הגיעו לשם אם בשל טעויות בדרך ואם בשל סיבות כלכליות בטלות בשישים.
לכן אין בדברי כל דבר על מלחמת אחים כי כמו שאמר חברכם אמנון דנקנר אנחנו לא אחים.
צאצאי העם הכוזרי שהיה עם חכם ונבון ואמיץ אינם צריכים כלל להתבייש במוצאם להיפך העם הכוזרי היה עם חכם ואמיץ ולראיה מספרם הגבוה של חתני פרס נובל בני הפזורה האשכנזית צאצאי הכוזרים.
רק דבר אחד שמייחסים לעצמם צאצאי הכוזרים אין להם וזו אותה זיקה היסטורית שבבסיס הרעיון הציוני שכביכול יש להם איזו שהיא זיקה היסטורית ליהודי בית שני ולארץ כנען.
דבריה המגומגמים והשיקריים של המדענית בדימוס
המחזיקה עצמה כבעלת ידע שאת מרביתו היא ממציאה במוחה הקודח רק כדי לא להודות שהיא צאצאית העם הכוזרי רק מעידים על בעיה נפשית קולקטיבית אשכנזית של הכרת האמת ההיסטורית שאינם שייכים לאזור אלא כובשים קולוניאליסטיים שמשתמשים בהשתיכותם ההתגירותית לדת היהודית כתרוץ לכיבוש.
מצטער מוני.
הסיבה לכך שהיהודים מארצות המערב מנו בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20 90% מאוכלוסיית היהודים העולמית נובעת מהגידול הדמוגרפי הגדול והכללי של אירופה, שבמהלכו קפצה אירופה מ50 מיליון ל400 מיליון תוך מאתיים שנה. במקביל חלה התמוטטות אקלוגית בכל המזרח, שהפילה את אוכלוסיית המזרח התיכון למצבה הנוכחי. יהודים היגרו לאירופה כיון שאירופה כיבשת גשומה, יכלה להכיל מספרים גדולים יותר של יהודים מאשר המזרח התיכון המתמוטט. ישיבתו של הרמב"ם במאה ה12 במצריים מנתה 3 תלמידים, ואילו ישיבתו של הראב"ד בן זמנו בפרובנס מנתה 200 תלמידים. תעשה את החישוב לבד, ותבין שהמזרח התיכון פשוט לא יכל להכיל כמות גדולה של יהודים (לסקירה אקלוגית של התמוטטות המזרח התיכון ראה ספרו של ג’ארד דיימונד רובים חיידקים ופלדה עמ’ 320-321).
הדברים הללו משתקפים בספרו של ר’ חיים סבתו- אמת מארץ תצמח על החכמים הספרדיים מחלב שנקברו עם ספריהם מרוב עוני, בספריו של החיד"א החכם הספרדי מחברון במאה ה18, שכל ספריו הודפסו באירופה בליוורנו (כמו שספרו של אור החיים הקדוש ממרוקו הודפס בליוורנו), בתמיכה הכלכלית שהישוב היהודי בארץ ישראל היה חייב לקבל מאירופה (הספרדים מהולנד, והאשכנזים ממזרח אירופה). החיד"א היה שליח חברון לאירופה לאסוף כסף כדי לשרוד. הניסיון של ה’פרושים’, היהודים הליטאיים מתלמידיו של הגר"א, להתיישב בארץ בתחילת המאה ה19 קרס באופן מחפיר מחיסרון של הון ודרכי תחבורה נאותות.
ה’ציונות’ הייתה זקוקה באופן מתמיד להזרמת הון לארץ. בתחילה הון מיהודים, בשנות השלושים מהנאצים (ההסכם של חיים ארלוזרוב), בשנות הארבעים מהצבא הבריטי, בשנות החמישים והשישים מהסכמי הפיצויים עם גרמניה. רק לאחרונה התבשרנו שהיצוא עקף את היבוא. עד עכשיו הסתמכה ישראל על גירעון ותרומות כדי לצמוח.
אני מבין את שנאתך לישראל והאשכנזים אבל לא תמיד צריך לפתוח כאן במלחמת אחים בגלל חוסר ידע בעובדות. האשכנזים התרבו, כפי שכל אוכלסי אירופה התרבו עם המהפכה התעשייתית, וכפי שהיום כל אוכלוסיית העולם התרבתה. אין צורך לגייס תיאוריות לא מבוססות כדי שישרתו את השנאה שלך.
נו, ושוב אנו נדרשים לנושא מוצא-היהודים, מוצא-הערבים ו"מי באמת היה כאן קודם ומי בא אחר-כך והרס לו את ארמון הקוביות".
האמת איננה חד-משמעית. כמובן, חאלד משעל ומוני יקים טוענים, שכל האשכנזים הם כוזרים, שבאו וחטפו את היהודים המזרחיים האומללים ואנסו אותם לשנאת-ערבים, בלה-בלה-בלה… ומנגד, באים אנשי "מולדת", "שינוי", "ישראל גזענתנו" וכיוצא-באלה ומצווחים דברי-הבל, על כך שכל הפלשתינים, בכלל הגרו לכאן מסעודיה אחרי שהחלה הציונות.
כמובן, שני הצדדים מקשקשים.
האמת היא, שנתגלה קשר גנטי מובהק, בין הפלשתינים לאשכנזים לספרדיים (וכולי וכולי), כך שהמצב, למעשה, הוא כזה:
בראשית חי שבט יהודה על אדמתו, שבט כנעני בין שבטים כנעניים. ותקום בו תנועת פנאטיות דתית – בערך כמו הטאליבאן – ותטען: אין אלהים בלעדי יהוה!! אין אלהים בלעדי יהוה!! ומשה רבנו הוא נביאו!! ומשה רבנו הוא נביאו!! וכיו"ב הסתות, בסגנון הטוקבקיסטי של המאה השביעית לפני-הספירה. ותהפוך היהדות לדת.
ויגדל עם יהודה ויתעצם בימי בית שני, ותהא הארץ צפופה עבורו (כי כולה ארץ יהודה, לא כל "ארץ ישראל"… בחלקים אחרים של הארץ, התגוררו אז עמים אחרים, כגון השומרונים, האדומים, הנבטים, הפניקים, הפלשתים ועוד…). וישלח מבניו ומבנותיו לכל מרחבי העולם ההלניסטי (וגם גייר האדומים), ויקימון מושבות=קהילות בכל אשר יבואו, תרסוס ואלכסנדריה ורודוס ועוד ועוד ועוד. לא "גירוש בתקופת הרומאים" ולא בטיח.
באותה תקופה, של שלהי ימי בית שני והמאות הראשונות לאחר החרבן, היתה גם היהדות גופא מסיונרית, לא רק הנצרות. ושבטים שלמים, במקומות שונים במרחב הרומי וגם מחוצה לו, התגיירו. חלקם נצמדו ליהדות וחלקם עברו אחר-כך לנצרות, ממש כיהודים ה"מקוריים" עצמם. ובאותה עת, התנצרו גם חלק מיושבי-הארץ – ואז, עם בוא האסלאם, חלק גדול עוד יותר התאסלם.
תמיד משתלם, להחזיק בדת-השלטון. מכל הבחינות.
בכל מקום, בו שהו היהודים, התערבו, כמובן, בגיורי האוכלוסיה המקומית. יהודים התנצרו והתאסלמו ונוצרים ומוסלמים התגיירו, עד שגברה יד הנצרות והאסלאם, היהדות חדלה מלהיות דת מסיונרית (מן-הסתם, עקב חששם מפני זעם השלטון) והחלה להסתגר, יותר ויותר, בתוך עצמה. ומי, שהיו יהודים אז – בין שצאצאי היהודים המקוריים הם, בין שצאצאי-גיורים ובין שמעורבים המה (הסביר ביותר, מן-הסתם…) – נסגרו כ"קהילות יהודיות" – וזהו-זה. תנועה בין הדתות, הוסיפה להתקיים, אך היא צומצמה במקצת.
בינתיים, בארץ, כבר היו כמעט כל יושביה – היהודים לשעבר – מוסלמים דבקים בדתם, אשר כלל לא התעניינו בשאלה, האם אבותיהם היו, בעצם, יהודים, פעם, לפני מאות בשנים… הם תמיד חיו כאן, וזהו-זה!!
וזהו כל הסיפור כולו, למעשה… כולנו ("יהודים" ו"פלשתינים" כאחת) צאצאים לאותה חבורה, של שבט יהודה המקורי מפעם, שישב, לפני 2700 שנה, בין באר-שבע לירושלים ובין לכיש לים המלח – וכאן, באיזור הזה ממש, עלה בדעתם הרעיון המטומטם, להתחיל דת מדברית קנאית, שתשרוף ותנתץ כל מה, שאינו מתיישב עם תיאוריית ה"אחד" שלה.
וזאת, כמובן, עוד הוכחה (אחת מני רבות-מספור, כמובן) שכל להג גזעני אידיוטי – בין שיהיה אנטי-יהודי או אנטי-ערבי או אנטי-אשכנזי או אנטי-מזרחי – אינו אלא טמטום פתולוגי – ובוודאי ובוודאי שאינו הולם, מגיבים באתר "הגדה השמאלית".
אתה שומע את זה מוני??? מכלוף???
אז זהו.:-))
לאשר פרוליך,
מדוע אתה מתרגש? האם טענתי שנשיא איראן הוא חסיד אומות העולם? הרי כתבתי במפורש שמדובר בדיקטטורה המפעילה שיטות טרור נגד אזרחיה.
אלא מאי? אינני חושב שהוא היטלר חדש. נשיא איראן הרג פחות בני אדם מהנשיא בוש. מצב היהודים באיראן טוב יותר מאשר מצבם של הפלסטינים בשטחים הכבושים, משטר הרשע בשטחים הכבושים הוא לא פחות רשע מזה שבאיראן, בנושא השואה הוא נוהג בציניות דומה לזו של ישראל בנושא השואה הארמנית- עבור שיפוץ טנקים טורקים מוכנה ישראל להכחיש את השואה הארמנית.
בענין חיסול הישות הציונית, יש לי מחלוקת עם נשיא איראן, לא בקשר לחיסול הישות הציונית הגזענית, שהרי כל שוחר זכויות אדם צריך להיות מעונין בחיסולה, אלא בתחליף. הוא רוצה להקים על חורבות הישות הציונית הגזענית עריצות פונדמנטליסטית ואני רוצה להקים במקומה ישות דמוקרטית שוויונית, מדינת כל אזרחיה. מטרתי להרוס כאן את התשתית הגזענית בדומה למה שהתרחש בדרום אפריקה ולהקים דמוקרטיה לכל הברואים ולא לשבט של "העם הנבחר". זאת צריכה להיות המטרה גם באיראן.
ובענין חיסול ישויות לא רצויות, ישראל נוקטת באותה מדיניות של חיסול, אלא שבניגוד לאיראן, שמסתפקת בהצהרות, ישראל מיישמת בפועל מדיניות של חיסול הישות החמאסית בעזה, באמצעים ברוטליים של חנק מיליון בני אדם חפים מפשע.
תכעס על אחמדינג’אד, זה בסדר, אבל תשמור את מנת הכעס העיקרית לעוולות ופשעי ישראל, המדינה בה אתה אזרח.
לבן צבי,
תודה על תגובתך בנוגע לתגובות של אנשים שאינם מסוגלים להקשיב ולהגיב בנימוס- לא חייבים לקבל-.
לאלירן,
תמהני מנין אתה מכיר את דעותי כל כך טוב שאתה כותב בבטחון שאני לאומנית ובעד גירוש פלסטינים.
לצערי, זוהי הנטיה בשמאל ובימין הקיצוני לראות הכל בשחור לבן. או שאתה אתי או שטתה בקצה השני של הקשת הפוליטית.
ראייה חד צדדית משותפת לימין ולשמאל הקיצוני.
ובכן, אלירן, צר לי לקלקל לך את המשוואה. אבל, אינני ימין, אינני לאומנית ואינני בעד גירוש פלסטינים. אני בעד 2 מדינות לשני עמים ושוויון אזרחי לערביי ישראל.
אני נגד מדינת כל אזרחיה שמשמעותה שליהודים לא תהיה מינה ורק לפלסטינים תהיה.
אני בעד צדק לשני העמים.
אני שואלת- אינך מכיר אותי. באיזו זכות אתה מייחס לי דעות שאין לי. ודרך אגב, לו היית קורא בעיות את תגובותי היית יודע שאני בעד 2 מדינות.
ללנין,
קבלת תשובה מדוד והיא מספקת בהחלט.
איני יודעת מנין אתה שואב את המושגים שלך להבנת ההיסטוריה כהיסטוריונית ומרצה בדימוס מהאקדמיה, אני מיעצת לך להרשם ללימודים.
אבל, הדבר המדהים ביותר שכתבת:
"ממתי פנסיונרים יודעים להשתמש במחשב"- זה כבר ממש עובר כל גבול.
לידיעתך אני וכל חברי, כולם אקדמאים בפנסיה ומשתמשים במחשב באופן יומיומי.
מנין שאבת את השטות הזאת?זה ממש מעליב. מי שיוצא לפנסיה אינו סובל אוטומטית מאלצהיימר.
בקשר לפנסיונרים, זה היה בצחוק וממש לא התכוונתי לפגוע בך, ואם נעלבת אז אני מצטער.
מעבר לזה,
לא ברור על איזה תשובה מדוד את מדברת.
המושגים שלי להבנת ההיסטוריה הם כמובן שאובים מהמטריאליזם הדיאלקטי של קרל מארקס, שכבר אמרו עליו (כלומר על המטריאליזם) רבים וטובים שהוא הכלי היחידי לניתוח חברתי.
אולי כדאי לך לקלמוד קצת על זה.
דוגמא קטנה.
אתמול התראיין אצל לונדון וקירשנבאום איזה ד"ר מומחה להיסטוריה של רוסיה וכו’, ובילבל את השכל על העדר מסורת דמוקרטית (איך המדינות הדמוקרטיות יצרו דמוקרטיה בלי מסורת כזו?) והרוח הרוסית הניצחית וכו’.
ירון לונדון למשל שאל אותו אם רוסיה בדרך חזרה לצאריזם.
עד כאן החוכמה הפרופסורית, שכידוע יורדת מהשמיים לארץ בפתרון בעיות חברתיות/היסטוריות (האידיאליזם הפילוסופי), במקום לפתוח מהפעילות הממשית של האדם (המטריאליזם הפילוסופי).
אם מסתכלים על כל תקופה כשלעצמה ועל השתלשלות העניינים מבחינת מעמדות/אינטרסים/אמצעי ייצור וכו’ ולא רק להסתכל על האידיאולוגיות שכל תקופה הולידה, מבינים יפה מאוד שאין רוח רוסית שגורמת לכך שלא תהיה דמוקרטיה, פשוט היו מקרים היסטוריים ספציפיים וכתוצאה מתנאים אובייקטיבים שמנעו דמוקרטיה.
היתה את התקופה של הצאר שיצג את האצילים הפיאודלים, עניין שהיה גם במערב אירופה, אבל עם התפתחות שונה, ובתנאי המשטר שלו כמובן לא יכלה להיות דמוקרטיה.
היתה המהפכה הבולשביקית, שהיתה אמורה להיות מהפכה בורגנית ורק בגלל נסיבות יוצאות דופן התגלגלה לשלטון מעמדי חדש, של הבירוקרטיה.
כששלטון זה נפל (יותר נכון הפיל את עצמו), רוסיה הפכה למדינה בורגנית שכיום אין בה דמוקרטיה (במובן המערבי) בגלל שהבורגנות עדיין משלימה את ההשתלטות שלה ולא יכולה לתת דמוקרטיה פוליטית מלאה, אבל סביר להניח שבעוד עשר-עשרים שנה זה יקרה.
לזה למשל התכוונתי כשאמרתי שאין דבר כזה הרוח המוסלמית והרוח הבודהיסטית בתור ישויות נצחיות.
יש רק תנאים ספציפיים שיוצרים את הרוח הזאת, ואם הם נעלמים גם היא נעלמת.
תודה מוני על דבריך האמיצים. אז אני כוזרי, ואני אפילו מתנחם בכך, לאחר שניפצת ביד מפוקחת את כל הפנטזיות התנכיו"ת שלי (ברוח משה דיין "לחיות עם התנ"ך" והכנענים), אני מתנחם בדבר אחד: בלעדינו, מי בכלל היה זוכר את הכוזרים? עם רופס-דת, שהיה ניטמע בקרב התורכים והבולגרים והטטרים והמונגולים.
ועכשו? עם סגולה, אמונה יוקדת, הקרבה עצמית על טרשי כנען ביהודה, בשם חנה ושבעת בניה. עם שהעמיד את האיינשטיינים ועכשו הוא אור לגויים ממש. נכון, בישראל לא, אבל פטור בלי כלום אי אפשר.
רק שמה אנחנו עושים במזה"ת לעזאזל? כן, עכשו שאנחנו בגטו ענק, שיועד ליהודים, בשביל שיסומנו כך שבגאוניותם לא יקחו את כל הג’ובים הטובים והממון משכניהם הגויים, עכשו צריך לומר:
חבר’ה-גויים, טעיתם, אנחנו בכלל לא יהודים. תנו לצאת מפה למען השם, רוצים הביתה. אנחנו לא גזע יהודי, לא שמיים בכלל, מה העניין הזה עם האנטי-"שמיות" ו"הגזע הנחות"?
אנחנו כוזרים, אותנו תחזירו, והמזרחים כאן, הם בכלל חלק מהמזרח התיכון, שיסתדרו עם השכנים.
מוני היקר, יישר כוח! הפחת בנו הכוזרים תקווה, שאולי יש אור בקצה, אחרי שהתגיירנו ואכלנו אותה בענק.
רבקה אני חושב שהוא התכוון להתבדח בעניין המחשב. בדיחה לא מוצלחת אמנם אבל הכוונה לא הייתה מרושעת.
באשר לווכוח הוא כולו מבוסס על אי הבנה בסיסית. הציונות לא הייתה מבוססת על קשר הגנטי של עם ישראל למולדתו. אף אחד שמוחו בראשו לא טוען כי קשר גנטי לאוכלוסיה שגרה כאן לפני אלפי שנים הוא שקול רלבנטי. לכן השאלה האם היהודים התגיירו, צנחו מן הירח או נולדו מן הצואה של האסקימוסים איננה משנה כהוא זה. הציונות טענה לקשר תרבותי המבוסס על כמיהה דתית\תרבותית.
אני לא טוען שקשר תרבותי מסוג זה מצדיק או לא מצדיק את הציונות. כל שאני טוען שהדיון בעניין הכוזרים איננו רלבנטי מבחינה נורמטיבית.
הסגנון ההתץנשאותי של דניאל וליסק.
הבעיה של ליסק היא חמורה הרבה יותר מהאישום שמאשים אותה הלנין באלצהיימר אחרת מצבה היה ניסלח. כל הזמן מתפארת בהיותה מרצה ומדענית ויודעת הכל ושולחת אחרים ללמוד אחרי שהיא כל כך למדה וממשיכה לדבר שטויות.
הגיע הזמן רבקה הלא מנומסת שתשימי רסן לפיך ותיזהרי בלשונך .
אומללים בתלמידים שלמדו ממך ואוי לשקרים שהוחדרו לראשיהם.
דניאל המיסיונר שבא להטיף תורת שקר לילידים מוני ומכלוף אינו שונה בהרבה מרבקה ליסק שניהם מאותו בית ספר שחצני ומתנשא המפיץ דברי שקר ועמימות כוחנית כדי להסתיר את האמת מהעם היושב בציון. שמאלנים דה מיקולו
אולי טרם הגיעה השמועה לאוזניכם, אבל אחרי הנסיון הנאצי תורות הגזע למיניהן יצאו מהאופנה.
דחיל רבקום, חלאס! בא להקיא כבר מהדיבורים האלו.
ולצנזור הלא נכבד בעל היד הכבדה, צנזורה על טיעונים פוליטיים שלא נראים לכם יש פה בשפע, אבל צנזורה על טינופת גזענית כמו של הטרול המתקרא מוני יקים לא?
זה אתר שמאל? איך אתם נותנים במה לדבר כזה?
מילא פוסט אחד או שניים בתור דוגמית לטירוף, אבל הכמות של הביוב שהנ"ל משפריץ כבר עברה את הקו האדום.
מה אלה הכוזרים האלה כולם בכלל סלאבים וטורקים מה הם באו לארץ חמדת אבות שלנו??? מתנחלים לנו ומנצלים אותנו והם בכלל לא יהודים לא כמוני שאני יהודי מתשעת-אלפים דורות וגם יש לי מגילה להוכיח שאבותיי היו פה עוד לפני שנבוכדנצר למד ללכת ועוד לפני שאשורבניפל הפסיק לינוק והם בכלל כוזרים!!!!!11 ואיך הם אומרים לי להפסיק עם הגזענות אני אהיה כמה גזען שאני רוצה להיות!!!!!!!!!!!11
LOL LOL LOL
לחוני קבלו בן הכילאיים.
משום שאתה יכול לשחק אותה אשכנזי זה לא אומר שהמאבק נגד הגזענות של החונטה הכוזרית הגיע לקיצו.
בעיית מעמדך האישי אין לה כל קשר ואין בה כדי ליצור מצב חדש.
האשכנזים צאצאי הכוזרים הם זרים לאזור ועובדת התגיירותם לא הופכת אותם למזרח תיכוניים כמו שקבלת האידאולוגיה המרקסיסטית לא תהפוך אותך לרוסי או גרמני. התגובות הגזעניות של עשבי השדה ושתיקתם של החלונות הגבוהים מעידה על אופיו הגזעני ההזוי של אתר הגדה המשעממת.
ולא יעזרו לכם כל נסיונות סתחמת הפה הכוחניות של ריבקה ליסק הפתטית ומקהלתה הגזענית המחרה אחריה .
תודתי לפריחה על דבריה הנאורים והחכמים… תחי הסולידריות האנטי אשכנזית.
אני פונה לד"ר רבקה ליסק הציונית ולמוני יקים האנטי ציני, חבריי ובני בריתי לתיאוריה גנטית גזענית, להפסיק את ההתנצחות ביניהם. אין כל הבדל ביניכם. אתם נחותים בין אם מוצאכם מהכוזרים ובין אם משבטי כנען הקדומים.
יהודי הוא מי שמזהה עצמו כיהודי, שיהודים אחרים מכירים בו כיהודי וש"לא-יהודים" מזהים כיהודי. נכון שהקבוצות לא חופפות באופן מלא, אבל זו הגדרה מספיק טובה.
המורשת היהודית היא בעיקרה מורשת תרבותית, וגם אם יש התייחסות למרכיב "שושלתי" היא אינה כזו שמחייבת "טוהר" או אקסקלוסיביות.
האובססיה של מוני יקים אינה רלוונטית לשיח ה"יהודי" משום שהיהדות מכירה בגיור -זאת אומרת כניסה של "אחרים" בתנאי שהנכנסים מקבלים על עצמם את הפרופיל התרבותי. ההנחה היא שגרים מתערים בבני העם בדרך של נישואין וצאצאים מעורבים, לכן הדיון ב"מוצא" הוא לא רלוונטי),
האובססיה הזו גם אינה רלוונטית לשיח הישראלי, משום שהנ"ל חי במקום אחר והיחס היחידי שלו לישראל ולאנשים היושבים בה הוא יחס של שנאה.
אבל חשוב לציין כי האובססיה הגזענית בעניין הכוזרי מאפיינת את השיח הניאו-אנטישמי למשל –
— קישור —
ועוד מקור כללי –
— קישור —
בכלל – חיפוש מהיר ברשת מראה שהניאו-אנטישמים תפסו טרמפ על העניין הפלסטיני, ואתרים "פרו-פלסטיניים" רבים משתפים עימם פעולה בשמחה, בהנחה שזה יעזור להם לחסל את ישראל. אין חדש תחת השמש. מורשתו של אמין-אל-חוסייני חיה ובועטת.
רבקה צודקת ב- 100% לגבי היחס לו היא זכתה. רמות ההתלהמות פה יצאו מכלל שליטה. הדיון הזה הפך לטוקבקייה בע"מ או שמא סחבקיה בע"מ.
אני מקווה שכל המאצ’ואיסטים הנכבדים להבא ילמדו כיצד לנהל דיון תרבותי.
אם אתם לא יהודים אורגינלים צאצאי בית שני, ואתם מסכימים שאתם בעצם מגויירים, ומדינת ישראל הציונית האירופאית המגויירת מציגה עצמה כמי ששבה לנחלת אבותיה, אז מדוע אתם כל-כך מתקוממים?
לא מדברים פה על גנטיקה. מדברים פה על קבוצה שבכלל לא שייכת (על פי השיח הדתי הציוני) לאיזור.
הרי היא מגויירת. מה יש לה לעשות כאן, במזרח התיכון?
נו, יופי, על פי שיטת הציונות, יכולה מחר לקום קבוצת אנשים מסין או מאיזשהו מקום באפריקה ולהציג איזה ספר ולטעון שאדמת פלסטין היא האדמה שהובטחה לאבות אבותיה. מחיאות כפיים סוערות. האם אותו טיעון הופך לאמת אך ורק מפני שאותה קבוצה טוענת כך?
בני התנועה הציונית טוענים לזכות אבות בעוד שאבותיהם הם בעצם כוזרים.
טוקבקים הם אפשרות של העמך להתבטא מעבר לתקנות הפי.סי וההיררכיה העיתונאית. אולי לכמה בעיני כמה אליטיסטים לא מוצא חן לשמוע איך אנשים מדברים וחושבים באמת, מעבר לדקדוקי נימוסים אקדמאים, אבל ככה זה בחיים.
דוד יקר, תוכל לחזור על הסברך המעניין, יותר לאט, תוך הטעמות והדגשות, חוששתני שלא הבנתי כל צרכי, אפילו לא את ההומור שלך. אשמח כמובן אם תגיד: "הופס, וכאן אני מביא בדיחה בלשון היסטורית".
זה רצף של בדיחות כאלה, רק מה, אני מבין רק בסלפ-סטיק, עוגות קרם המועפות ונימרחות על פרצופים נפוחים מחשיבות. גם שם לפעמים מספרים אלה איזה בדיחונת היסטורית, ובופפפ – העוגה נימרחת לה.
מאחר ותגובתי לא התפרסמה בפעם הראשונה (צונזרה, אולי?) אנסה בשנית.
מר יקים הלא-נכבד-כלל
אני בן לאב ממוצא מרוקאי, ואם ממוצא ארגנטינאי (שמשפחתה הגיעה לשם מפולין – שם נרדפו כנראה עקב כוזריותם).
אני לא צריך שום מדען-גזע כמוך כדי לדעת שלאבא השחום עם האף האפריקאי ואמא הלבנה, אין אב אחד לפני 2000 שנה.
נחש מה? זה לא מעניין אותי.
סב-סבי משני הצדדים היה יהודי – יודע למה? משום שהאמין בדת היהודית וקיים את מצוותיה, היתה לו זיקה לארץ ישראל, התפלל בעברית, ומעל לכל: משום שראה עצמו כיהודי. מתוקף זאת – לי, כצאצא, יש זיקה לעם היהודי. מצידי תעשה סלטות לפנים ולאחור עד מחרתיים, אבל זו האמת.
אני לא דתי, ולא מקיים אף מצווה (להוציא מצוות המוסר), ומה שקושר אותי לאדמה הזו ולמדינה הזו הוא העובדה הפשוטה ש נ ו ל ד ת י פ ה
הבנת את זה ברוך?
נולדתי פה
אני ישראלי, וכל ישראלי – יהודי או ערבי – שרוצה לחיות איתי בשלום, ולכבד אותי, הוא אחי.
והנסיון הפתאטי שלך לשסות אותי, במי בעצם? באבא או באמא? מחליא אותי.
שחור, לבן, כוזרי, יהודי – אנחנו כולנו בני הארץ הזו, ושום נסיון לסכסך ולפלג לא ילך לך, גזען.
תתבייש.
מר יקים, אני חייב לך תודה. סגרת עבורי מעגל.
בעשרים ושלוש שנותי יצא לי פה ושם לשמוע התייחסויות גזעניות למוצאי, בסגנון: "מה? אתה חצי מרוקאי? לא מתאים לך" וכו’. וכמו כן יצא לי לזהות זיק של רגש מסויים שאוצר המילים שלי דל מלתאר אותו למול צבע עורם של הורי, והשילוב ביניהם שנראה בלתי-טבעי לאנשים מסויימים.
אממה? תמיד זה בא מצד אחד – הצד הלבן.
אבל כשקראתי (בעודי כותב את התגובה הזו אני קורא שוב ולא מאמין שזה באמת כאן, שחור על גבי אפור, באתר הגדה השמאלית) אותך מגדיר אותי "בן כלאיים", מושג השייך במקור לעולם החי (!) – ולפיכך משקף עירוב של בעלי חיים שונים (!), הבנתי שהגזענות באמת אוניברסלית.
הביטוי "בן כלאיים" שייך לטרמינולוגיה נאצית קלסית. הגרמנים השתמשו בו לתאר צאצאי יהודים וארים.
"הנער היהודי שחור השער אורב שעות ארוכות, כשפניו משוחות בשמחה פנאטית, לנערה התמימה שאת דמה הוא מחלל ובכך הוא גוזל אותה מעמה"
מזהה את עצמך בטקסט, יקים?
הגבר השחור והאשה הלבנה, פסיכוזה מינית אירופאית קלאסית. גם כאן בארץ יש מי שהדימוי הזה מרטיט בו איזה מיתר – אבל אני חייב לומר שמעולם לא קיבלתי את זה בהפוכה – עוד לא היה מי שהיו לו השגות על "טוהר דמי" (או צבע עורי, ואני כהה יחסית), בגלל הצד הלבן שלי, הגזענות היתה תמיד מלבן לשחור ולא להיפך.
אבל יקים, יקירי, תודה לך. הכל בסדר עכשיו, אין עוד בלבול, אין עוד מבוכה – המעגל נסגר. הגזענות אוניברסלית, הטיפשות אוניברסלית, השנאה, הרשע, הבורות כולם אוניברסלים.
אתר הגדה השמאלית – קריאות רבות היו פה לצנזר את הטיפש הזה, אני מבקש ממכם: אל נא.
הוא משרת מטרה נעלה מכפי יכולת תפיסתו.
תודה לך מוני יקים. העלית חיוך גדול על פני בן-הכלאיים שלי (אגב, מנסיון, בנות דווקא חושבות שמוקה זה צבע יפה…).
שבת שלום ומבורך.
חוני.
רגע, משום שעסקנים נאצים עשו קריקטורה מגינטיקה והידביקו לה תורת גזע, תוך סילוף המחקר הגינטי בהבלים מגוחכים ומחליאים, פסידו מדע של כל מיני טיפוסים אפלוליים, שנברו במחשכי מעבדות מעופשות במדידות בגולגלות ושאר דברים בעלי אופי נברני, תוך שיתוף ביולוגים מלככי פנכה שציפו לקידום ממסדי עקב הקצאת זמן לשטות הזאת (הנברנות כאן מזכירה את תצורת התפקוד הלקטני הפרה- היסטורי של המלקטים והציידים), אז בגלל זה אין גינטיקה?
והנה ראו מה עושים כאן תועמלנים שמוחם שטוף אסוסיאציות פרועות, אבל דבר אחד הם יודעים לעשות טוב? כל פעם שאומרים את המילה "גינטיקה" אז הופס, הם מדביקים לזאת את המילה נאציזם. רפלקס של קופירייטרי עוולה. גם אם תאמר "הנאציזם היה דבר רע מאד" -הופס, מייד ידביקו לך נאציזם. אמרת מילה מסויימת ומייד, אם יש קשר כלשהו לדבר מסריח, הופה, לא המילה מודבקת אליך חזרה, אלא הדבר המסריח כולו, בלי קשר מה אמרת.
אבל אנשים טובים, רגע קהילייה המדעית בעולמנו יש כיום מחקר בגינטיקה אבולוציונית, גינטיקה היא מדע מכובד, ורק כאן מסתובבים תועמלני פרע ליצניים.
ומה ההבדל: ה"גינטיקה" הפוליטית הנאצית עניינה היה סממנים של "גזע ארי", ו"גרמנים טהורים" מול "גזעים נחותים". דיכוטומיה טוב רע, ראוי לחיות וצריך חיסול… זה מדע זה? זו פוליטיקה של ג’נוסייד, העושה שימוש בסממנים מדעיים, תוך משתפי פעולה בקרב ביולוגים גרמנים אז, שבוודאי חלקם ראו היטב שזה הבלים, במדה שהיו אמונים על חשיבה מדעית.
אבל כשמוני אומר "חותם גינטי מסויים שנמצא בקבוצה אנושית כלשהי" (וגם אז זה איפיון סטטיסטי, של 40% נניח מבני אותה קבוצה, בלי לציין מיהם בדיוק – האנונימיות הסטטיסטית, ניתן לכנות זאת), אז רגע, הוא אמר כאן משהו גזעני?
גזענות זה שיוך תכונות גרועות באופן שיטתי וכולל לכל פרט בקבוצה אנושית מסויימת. מוני עשה זאת? ואם שייך כמה דברים לא יפים ל"אשכנזים", אין כאן הנמקה "גינטית" וגיזענית, אלא לכל היותר, הצבעה על דפוסי התנהגות מתנשאים של קבוצה תרבותית מסויימת. חבר’ה, בלי יצרים ירודים, התאפקו.
מוני שוב אתה טועה.
ברור שאוכלוסיית ליוורנו ספרדית אבל חשבת מדוע היה צריך לנסוע עד ליוורנו כדי להדפיס?
הבעיה שלך שאתה מחפש את הפיתרון מתחת לפנס. הפנס, מבחינתך, זה ההיסטוריה היהודית הפרטיקולארית, וכיון שראית שהיה איזה עם כוזרי שהתגייר במאה ה7 ברוסיה, חיברת אחד ועוד אחד, והחלטת שזה עונה על הבעיה של הריבוי הדמוגרפי האשכנזי לעומת הספרדי. אולם לפעמים כדאי להכיר היסטוריה כללית, כדי לחשוב, האם הפתרון הזה עונה על הבעיה. הריבוי הדמוגרפי של אירופה התרכז בעיקר בצפון אירופה מסיבות שונות (מודרניזם, טכנולוגיה, וגשם). זאת הסיבה מדוע אוכלוסיית הצפון האשכנזית גדלה הרבה יותר מדרום אירופה הספרדית (דרך אגב אחד מאבות הציונות היה הרב מסיירבו- הרב אלקלעי).
מבחינת המספרים אין כאן כדי להפתיע היסטוריונים וסיטטיסטיקאים. האוכלוסייה היהודית האשכנזית באירופה במאה ה11 הוערכה בעשרים אלף. כעבור ארבע מאות שנה במאה ה15 בחצי מיליון, וכעבור עוד שלוש מאות שנה במאה ה18 בשני מיליון (והאוכלוסייה הספרדית באותו זמן בכמיליון). רק במאה ה19 חלה הפריצה הגדולה קדימה. רוב הגידול מוסבר מגידול טבעי שמתאים למגמות הסטטיסטיות של אירופה.
במסגרת הפרשנות המעוותת שאתה נותן למצבים הצלחת שוב לשבור שי בתגובתך לאשר "כליאת שני מליון בני אדם חפים מפשע".
אם יש לך מספיק כוח להתעלם מכל הגורמים שמביאים את ישראל להיות ימנית יותר ורק להצהיר ששוב מי שבחר בימין כנראה לא רוצה שלום. הייתי מייעץ לך לתת קרדיט לחשיבתם של אלו שבחרו בחמאס. מאחר והם בחרו בחמאס הרי שהם מזדהים עם משתנו של אחד מאויביהיותר של מדינת ישראל, מה שהופך אותם לאוייבים ולא משאיר אותם בחזקת חפים מפשע, מה שהופך את כליאתם לא להתעללות כהגדרתך אלא לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל מפני שני מיליון אנשים שמאמינים שצריכה לקום כאן ישות מוסלמית פונדמנטליסטית.
לאלון הראל,
תגובתי על מוצא האשכנזים באה לאחר שקראתי את התזה של מוני שהאשכנזים אינם יהודים במקור אלא צאצאי הכוזרים.
כל שרציתי להוכחי הוא שאשכנזים וספרדים שייכים לאותו עם ובעלי תבנית גנטית משותפת שמקורה באיזור הים התיכון.
ולמערכת- זוהי הפעם האחרונה שאני מגיבה האתר זה
סגנון הויכוח הוא לא מהסוג שאני מוכנה להשתתף בו.
מוני יקים משחק את מוני יקים.
סוף סוף נופל האסימון חשבתי בטעות שהאתר של הגדה המשעממת הוא אתר של אנשי שמאל שבראש מעייניהם ההגנה על הזכויות של המעמדות הנמוכים הספרדו/מזרחיים .
טעיתי וצדקו חברי שטענו שזה אתר של בולשביקים גזענים התקועים בעולם המרקסיסטי לניניסטי של ראשית המאה בלי שום קשר למה שמתרחש כאן והיום, ואילו השמאל האמיתי רוקם עור וקרביים באתרים של הספרדו מזרחים כמו קדמה,העוקץ ,הקשת המזרחית ועוד.
הגדה המשעממת הוא בסך הכל אתר ציוני של אלו הרוצים לנכס לבורגנות האשכנזית את השפה והמושגים של שמאל מזרח ארופאי ארכאי וחסר קונקרטיות תוך תשלום מס שפתיים לסבלו של העם הפלסטיני באופן שמרחיק למעשה את הציבור הפוטנציאלי מן המסר ובקיצור מפא’יניקים מוסווים.
כל המטרה שלכם היא לסייע במסע להנצחת מערכות היחסים הקיימות בין המשועבדים למשעבדיהם כדי שמערך הפריבילגיות הפרו אשכנזו/כוזרי ישמר לעד.
אז אני ושכמוני באמת מיותרים פה והורסים לכם את שלוות יצירת אתר של בני הגזע הלבנבן ורודי הצוואר. תישארו עם מכלוף שפוסח על הסעיפים משום אישתו הפולניה ,הוא כבר יזכיר לכם אותי מזמן לזמן.
לגדעון ספירו (בהמשך לתגובתך לאשר פרוליך)
לצערי לא ירדת לסוף דעתו של אשר פרוליך.
יחסך לאחמדינג’אד גובל בתמימות ובעצימת עיניים. אתה מסכים שמדובר בדיקטטורה שמפעילה טרור כלפי אזרחיה (כמו גם נגד יעדים אחרים ברחבי העולם…ויש עדויות חותכות לכך).
אני לא קונה את נאומיו "הפייסניים"
תוכנית הגרעין האיראנית איננה למטרות שלום או למחקר מדעי גרידא , ובטח לא לאנרגיה חלופית (נפט הרי לא חסר להם…)
ההשוואה להיטלר מתבקשת. בזמנו , העולם החופשי עצם עיניים "נרדם" וגילה שאננות לנוכח ההתעצמות הצבאית של גרמניה והאידיאולוגיה הנאצית וזה נגמר לבסוף בקטסטרופה כלל עולמית – כאשר היהודים כרגיל משלמים את המחיר של הטירוף.
ראשית, יש להבהיר את מוצאם של הכוזרים, שהגיעו לא מן היבשת האירופאית המקוללת אלא מכנען הקדמונה ובעלי דם פגאני עתיק, ביותר. דבר אין לבני העם הכוזרי, עם ספר ברא-SHIT ושאר הבלי הנאציונל-יהדות. לכן אני רואה צורך דחוף ב י ו ת ר (!) בשיתוף כוחות של כל עממי פלסטין ו"ישראל" נגד המפלצות הנאציות הגלובליזיסטיות של ג’ורג’ כי-בוש, ואהוד אול-סמרטוט, על מנת להבטיח את שלומם הנצחי של העמים במ?סו?פ?ו?ט?מ?י?ה האצילית. אני קורא לאיחוד כוחות של העמים הפרסים, הערבים, ואף היהודים (הכולל גם את הכנענים הקדומים, ואף את העמלקים, המקראיים) כנגד ההשתלטות הברברו-פאשיסטית מן המערב, ולמנוע את מעשי הטרור, שמפעילים הנאציונים נגד כל אחד מבני המקום, המתנגדים לנוכחותם הכובשנית!
תמוגר התוקפנות האמריקקית,
*ויפה שעה אחת קודם!*
מיכאל היקר,
דומה שלא הבנת את הטענות כלפי מוני יקים וגם הסקולרית החשובה פריחה לא הבינה את אופי הטענות.
אין חולק כי מדע הגנטיקה הוא מדע חשוב. הנסיון הסוביטי לחלוק על מדע הגנטיקה הביא לאסון לחקלאות הסוביטית. עם זאת הטענה לפיה השאלה אם ראוי שיהודי אשכנז יחזרו או לא יחזרו לארץ ישראל איננה יכולה להיות תלוייה בשאלה האם הם גיורים כוזרים או שלאמיתו של דבר מוצאם הוא במאדים.
פריחה שואלת אם מוצאם איננו כאן מה בדיוק קושר אותם לכאן. התשובה היא פשוטה. גם אם מוצאם היה כאן לא הייתה להם כל זכות להגיע לכאן בדיוק כמו שאני סבור כי גם אם מוצא יהודי אשכנז בממלכת כוזר אין לי ככוזרי שום זכות לנסוע עכשיו לטריטוריה שנשלטה בעבר על ידי ממלכת כוזר. ליהודי אשכנז לא הייתה זכות מוקנית להגיע לארץ ישראל כמו שגם ליהודים ממוצא ספרדי לא הייתה זכות מוקנית כזו. אלא שמכיוון שעלו למרות העדר הזכות זכאים צאצאיהם להמשיך לשהות כאן ולא חייבים לנדוד עד לממלכת כוזר ההיסטורית.
הגזענות בדברי הסקולר יקים איננה נעוצה לפיכך בערך המדעי שהוא מייחס לגנטיקה אלא בדברי ההבל לפיהם הגנטיקה היא רלבנטית לשאלת זכות ההגירה.
עם זאת אני מוכרח להודות שאני סבור כי מוני יקים איננו אלא שם עט של מי שחפץ לעורר מהומות. לא נראה לי כי יש אדם בעל עמדות כה מעוותות וחסרות יסוד. יקים איננו איננו משל למה שיכול היה להיות בעולם של שטיון.
מוני יקים הזה הוא על אמת? נשמע כמו איזה חיקוי חיוור של נאומים של דרעי מלפני 20 שנה. רק חסר שיתחיל לברבר על ילדי תימן החטופים ולהאשים את כולנו בהשתכנזות כי אנחנו לא הולכים עם גלביה.
למוני יקים האנטי ציוני,
עד היום אינני יודע אם אני צאצא הכוזרים או יוצא חלציהם של אנשי בית שני.והאמת? זה גם לא מעניין אותי.
מכל מקום גם צאצא בית שני זה לא כבוד כזה גדול (אף על פי שאתה משום מה מתהדר בו). ימי בית שני הם ימי מלחמות בין כתות יהודיות, ימים של מלשינות, של ביזה, של שלטון יהודי מושחת, וגם שם היו מתגיירים למיניהם, החל מרומאים וכלה בשבטים ערבים ואחרים. טוהר הגזע המזרח תיכוני לא יעמוד לצידך בכל הקשור לבית שני.
הגזענות הציונית אינה מונפול אשכנזי. רבים מחבריך המזרחים שותפים ומובילים יחד עם האשכנזים גזענות מגעילה ומצחינה. עמיר פרץ (מרוקו), בנימין בן אליעזר (עיראק), רב אלוף דן חלוץ (לוב) הם שלוש דוגמאות ממאות.
כחסיד תורת הגזע תצטרך למצוא שושלת יותר מוצלחת.
תודה מיכאל שיכנסו הגזענים לפרופורציה.
כבר אמרתי שאיני מדען גנטי והגנטיקה לא בדיוק התחום האהוב עלי .אבל מה לעשות שהאשכנזים שחלקם או מרביתם מייחסים לעצמם קשר היסטורי וזיקה ליהודי בית שני,קשר שלדעתי הוא בבחינת אשליה ודמיון פרוע במקרה הטוב ושקר היסטורי באופן ריאלי.
וזה שמקהלת צווחני השמאל האשכנזי פרט למיכאל תסלף את דברי ותכניס קונוטציות מהעולם הנאצי שהם עצמם שקועים בו זה עשרות שנים ובשמו הקימו את "מדינת כל ענייה הצבועה שחור" אז זה יקדם את השמאל האשכנזי לשום מקום והם ישארו שנואי המעמדות הנמוכים הספרדו/מזרחיים.
הגיע הזמן שתבינו שלנו נמאס להיות כלפיכם ביחסי תלות שלפיהם אודי וחיים ברעם המתוסבך יגדירו עבורנו את הזהות שיש או אין לנו וגם את מידת זכותנו לתודעה עצמית זו או אחרת.
אנחנו לא קוביות לגו במשחקים שלכם , נוצרת כאן שכבה חדשה של אינטלקטואלים מזרחיים שהופכת להיות השמאל הישראלי האמיתי ומרביתם ככולם מיזרחיים/ספרדים ואילו הגדה המשעממת ושלל אשכנזיה הסמולנים הופכים יותר ויותר להיות עדת דינוזאורים חסרי רלוונטיות למרות שהם עדיין נאחזים בקרנות המזבח של הקוביה השמאלית של הפוליטקה כדי שהספרדו/מיזרחים לא ישחררו את העמדה הטיבעית שלהם. בפרוש אתם מייצגים ריאקציה חשוכה הממשיכה למלמל ולדברר את לנין מרקס ושאר ההוגים הבילתי רלוונטיים כשזה בא מפיהם של שונאי מעמד הפועלים הסמולנים
זה מאוד יפה שאתם סוציאליסטים וכל הח’רטה. באמת, זה נוגע ללב ואני מאוד מחבבת את זה.
אבל, האם ביקשתם רשות מאנשי המקום לבוא ולהתנחל כאן, בפלסטין?
איזו זכות יש לכם לבוא ולחיות על אדמה השייכת לבני אדם אחרים?
שום קישקוש "סוציאליסטי" או "קומוניסטי" לא יעזור לכם כאן.
נראה לי שאתם שותפים לתנועה הציונית שכבשה את אדמות הפלסטינים ובנוסף שיעבדה מליוני יהודים שהובאו בכוח מארצות ערב והמזרח לשמש כעבדים שלכם.
אם אתם נגד הכיבוש הציוני אזי עליכם לתמוך בחיסולה של הישות הציונית הכובשת.
אל תנסו להתחכם. לא יעזרו לכם שום סלטות.
אם אתם רוצים לחיות בפלסטין, עליכם לבקש רשות מבעלי המקום שהם בני העם הפלסטיני.
למוני: אני מסכימה עם כל מה שאתה אומר.
אין לאף אשכנזי/ת שום זכות לחיות ככובש/ת במזרח התיכון ובפרט בפלסטין. לא משנה מה דתו/ה המקורית או המאומצת.
"הגיע הזמן שתבינו שלנו נמאס להיות כלפיכם ביחסי תלות שלפיהם אודי וחיים ברעם המתוסבך יגדירו עבורנו את הזהות שיש או אין לנו…"
אז מי יגדיר את הזהות שלנו? מוני יקים?
דבר בשם עצמך. אתה מייצג בקושי את עצמך וגורם לי בחילה וגועל נפש.
מוני תתפלא, אבל לי אין בעיה עם טיעוניך. אני סתם חושב שאתה פרחח וכותב גרוע. קח דוגמא מאיש מיעוט אחר – מרתין לותר קינג, שנחשב ל- "מסכן" לא פחות ממך, אך להבדיל אלפי הבדלים, ניחן בחוש רטורי אדיר והיה אינטלקטואל. אינטלקטואליות מוני, היא לא מילה גסה.
קודם לכן, מאבק השחורים נוהל על ידי המפלגה הקומוניסטית והיה קשור באופן הדוק לאלמנטים חברתיים וכלכליים, ותוך פנייה לציבור השחור והלבן כאחד. מל"ק הפונדומנטליסט הנוצרי וויתר על הפניה המעמדית לטובת פעולה סקטוריאלית שלא עזרה בהרבה לציבור השחור בכללו, אלא רק לחלקים מהמעמד הבינוני השחור שהיו יכולים להגר לניו-יורק ולהשתלב שם.
אחריו בא אמנם מלקולם אקס הסוציאליסט הראדיקלי, אבל אנחנו יודעים מה קרה לו…
עיירות הפיתוח והערים בהם התמקמו המהגרים מהעולם הערבי היו אדמות גזולות מפלסטין בדיוק כמו הקיבוצים והמושבים.
מוני יקים רוצה לחשוב שכולם כאן אשכנאצים מסריחאצים. אז הוא רוצה. שיבושם לו. הוא ממילא לא רלוונטי לפעילות חברתית בארץ, כי הוא גר בצרפת וחי על מענקים או רנטות יפות מאוד.
כל כך הרבה מאמרים מעניינים עלו לאחרונה לגדה. מהתארגנות העובדים שלא לפי דגמים איגודיים קודמים ועד צ’ה ומאמרים על הכיבוש. בואו נשכח ממנו ולא ניתן לו את תשומת הלב לה הוא כמה. הבה נתעלם מהטרול בשר-ודם הזה, כי ממילא לא נוכל לספק אותו בטיעונים רציונלים\פרגמטיים\ריאלים. כבר שבועות הוא רודף את האתר הזה עם ה"כוזרים" וה"כיבוש האשכנזי" שלו.
שיצא בחוץ.
תימן, אלג’יריה, מרוקו, תוניסיה ואיראן לא שייכות ל"מרחב המזרח תיכוני". מי שנולד בעיראק והיגר לארץ תפס את אדמותיהם של המתיישבים הערבים בדיוק כמו מי שהיגר מהונגריה.
כמה הבלים אפשר לפלוט
הפולנים לא יודעים פולנית, המרוקאים והתימנים לא יודעים ערבית, והפרסים לא יודעים פרסית. וגם לא מעוניינים לדעת. זוהי מדינתם, לטוב ולרע.
מספיק עם ההזיות.