מלחמת אזרחים נתפשת בתודעה כמאבק חמוש בין שני מחנות, כמו מלחמת האזרחים בארה"ב או בספרד, או כזו המתחוללת כיום בקולומביה. מלחמת אזרחים בישראל במטרה להפיל את הממשלה הימנית ולסיים את הכיבוש, כאשר הצבא ניצב לימין הממשלה, הוא למעשה במציאות הישראלית של היום משימה בלתי אפשרית. השמאל ברובו הגדול לא מוכן לכך, וגם אם נניח קיומה של מוכנות פוליטית ונפשית, גודלה של המדינה לא מאפשר הקמת צבא אלטרנטיבי במחתרת. אין כאן המרחב הגיאוגרפי של הרים ויערות הרחק ממרכזי השלטון, שבהם ניתן להקים את הכוח המזויין המתקומם שיכה בצבא הממשלה.
במאמר מוסגר: חסרונו של עורף גיאוגרפי תומך אליו יכולים כוחות גרילה לסגת וממנו לשוב ולתקוף, מקל על ממשלת ישראל לדכא את ההתנגדות המזויינת הפלסטינית. מרגע שארצות ערב הגובלות עם ישראל (מצרים ירדן וסוריה) החליטו לא לאפשר למאבק הפלסטיני המזויין להשתמש בשטחיהן כבסיסי סיוע וחימוש במיטב הנשק העומד לרשותן, הן גזרו במידה רבה את יכולתו לכפות על ישראל את סיום הכיבוש. אילו היתה ההנהגה הפלסטינית, חילונית כדתית, נוהגת בתבונה, היתה זה מכבר מאמצת את שיטותיו של המהטמה גנדי. שיטות אלו, הן לא רק יותר צודקות, כפי שאני סבור, אלא בנסיבות הקיימות, גם יותר חכמות.
מלחמת אזרחים אין פרושה רק מאבק מזויין. היא יכולה ללבוש גם צורה של מרי אזרחי לא חמוש, ועם זאת להיות לא פחות אפקטיוובית.
מתנגדי הכיבוש בישראל מונים לפחות מיליון וחצי אזרחים (כמיליון ערבים ועוד כחצי מיליון יהודים). החלטה מאורגנת של כל הארגונים המתנגדים לכיבוש, יהודים וערבים, להתנתק מהממשלה וזרועותיה בכמה מסלולים, ייצרו כאן מציאות חדשה.
מיליון וחצי אזרחים שיפסיקו לשלם מסים, לא יתגייסו לצבא, יצאו להפגנות בנות מאות אלפי משתתפים ברחבי הארץ ללא בקשת רשיון מהמשטרה ובהחלטה נחושה לא לחשוש מעימות עימה, יחרימו טוטאלית את כל המוצרים המיוצרים בהתנחלויות, יפרו את כל צווי הממשל הצבאי בשטחים הכבושים (וכך יעודדו את הפלסטינים להמיר את המאבק המזוין בהתנגדות לא אלימה), יסרבו להכיר בסמכות בתי המשפט לשפוט את תומכי המרי, כל אלה יכפו על הממשלה להקים מחנות מעצר עבור מאות אלפי אנשי המרי. אירועים אלה ישפיעו בסופו של דבר על שינוי פני המזרח התיכון, ככל שמדובר בסכסוך הישראלי פלסטיני, יותר מכיבוש עיראק בידי ארה"ב.
כי זאת לדעת, לא זו בלבד שאין להישמע לממשלת הכיבוש והאפרטהייד הישראלית, אלא חובה להפר החלטות כמו הקמת התנחלויות, כמו שליחת צבא לשטחים הכבושים, כמו העברת אוכלוסייה יהודית מהקו הירוק לשטחי הכיבוש. עניין לנו עם החלטות בלתי חוקיות בעליל שהופכים את הממשלה לשליט בלתי לגיטימי.
קל לממשלה לשבור אזרח בודד המחליט על מרי אזרחי, קשה הרבה יותר לעשות זאת כאשר מדובר במיליון וחצי, אולי אף יותר, אזרחים. פעולות אלו גם יסייעו לשבור את המחסום הבינלאומי שעדיין קיים במערב, להכריז על ישראל כמדינת אפרטהייד מצורעת שיש להטיל עליה סנקציות בינלאומיות עד שיסתיים הכיבוש. כאשר מאות אלפי יהודים שותפים לסנקציות, קשה מאד יהיה להשתמש בנשק הסחיטה של "אנטישמיות", נשק שהימין עושה בו כיום שימוש מניפולטיבי שעדיין פועל.
"56 התראות"
לקראת חג הפסח הודיעו לנו שירותי הביטחון באמצעות התקשורת כי "קיימות 56 התראות של פיגועים". הודעות דומות עם מספרים מדויקים אנו מקבלים חדשות לבקרים, בעיקר לקראת חגים וימי מועד. זה מכבר אני תוהה מאין המספר המדוייק הזה. 56 התראות, לא 55, לא 57, לא מספר משוער כלשהו, בדיוק 56.
בהסתמך על פרקטיקה של צה"ל והשב"כ בעבר, אני נוטה להצטרף לשאלה, האם המספר המדויק של מספר ההתראות נובע מתיאום מוקדם של שירותי הביטחון עם הארגונים הפלסטינים?
בכלל, יש לשירותי הביטחון יכולת גילוי מרשימה; כמו אותו מטען שנמצא בבית ברל בתוך תיק על יד הגדר, שהמזכירה הבחינה בו "במקרה", שהיה אמור להיות מופעל באמצעות טלפון סלולרי, ושלדברי המשטרה אילו הופעל, היה מפיל עשרות נפגעים. העיתונים פירסמו את המידע כפי שהמשטרה מסרה, תוך שימת דגש על כך שבבית ברל לומדים כאלף סטודנטים ערבים. אצבעו של הגזען היהודי המצוי הופנתה מיד כלפיי "הערבים", שהרי "ברור" כי מי מהם הטמין את המטען.
מי שלא נשטף באותה תעמולה ישראלית ומוחו לא סורס בנגיפי הגזענות, הרים גבה, ולפחות שאל כמה שאלות:
- מטרתו של המחבל לגרום למקסימום נפגעים, לכן, הדעת נותנת, כי הוא יניח את המטען בשעת הלימודים ובמקום הומה ביותר. מה פתאום ישים "מחבל ערבי" מטען בגדר, בימים שיש חופש, ואיש מהסטודנטים לא נמצא?
- האם אין לשלטון אינטרס להעצים עוינות כלפי ערביי ישראל, וכך להצדיק התנכלות כלפיהם כחשודים שיש להשאירם כל הזמן תחת זכוכית המגדלת השב"כית?
- האם לא יתכן שהיו אלה אנשי שב"כ שהטמינו את מטען הנפץ בבית ברל, על פי שיטת הפרובוקציות של סוכן השב"כ רביב?
שמירת הערבים בסטטוס מתמיד של חשודים, מקל על הממשלה לדחות השקעות של מיליארדים במטרה לסגור את הפערים שאפליית השלטון הישראלי יצרה כלפי הפלסטינים אזרחי המדינה, שהרי הביטחון קודם לכל. זו גם דרך אופיינית להלך המחשבה של שרון ומקורביו, לפיו, אם יכביד השלטון את עולו על הערבים, ימאיס עליהם את החיים, והם יידחפו להגר מכאן. זהו ניסיון לטיהור אתני בהילוך איטי אבל מתמשך, שאין לו כמובן סיכוי, אבל שרון כבר הוכיח כי כשיש לו מטרה הוא ננעל עליה, עד שהמציאות טופחת על פניו. בינתיים אנחנו משלמים את המחיר (ראו מקרה לבנון).
להעמיד את פושעי המלחמה לדין
המושל החדש של עיראק, הגנרל האמריקאי בדימוס ג’יי גארנר, הוא היום האישיות המאובטחת ביותר בעיראק. בצדק. עוד בטרם נכנס לתפקידו באופן מעשי הוא כבר מקבל איומים על חייו, ומחתרת חדשה כבר מבטיחה לזנב בכובשים החדשים אם לא יעזבו את עיראק. השיעים, רוב האוכלוסייה, מבקשים להקים ממשל בחסות ההלכה, ומותר לפקפק האם המושל החדש יביא לעיראק דמוקרטיה.
המעט שהוא יכול וחייב לעשות עתה, עם סיום הלחימה הפעילה, מתמצה קודם כל במילוי חובותיו ככובש על פי אמנת ז’נבה – לדאוג לחידוש השירותים הבסיסיים לאוכלוסיה: מים, מזון, חשמל, בריאות ועוד.
היה זה צפוי כי עתה נוצף בסיפורי אימה אודות זוועות משטר סדאם, שהיו אמנם ידועים, אולם אין דין ידיעה כללית, כדין צפייה בראיונות עם אזרחים עיראקים, שמספרים למצלמה, תוך שהיא משוטטת בתאי המעצר של בתי הכלא, את עינויי התופת שעברו. זהו מידע חשוב.
גם מי שהתנגד למלחמה, הרי משעה שכיבוש עיראק בידי צבאות בריטניה וארה"ב הפך לעובדה, יתמוך בכל נסיון לחשוף את פושעי המלחמה של משטר סדאם כדי להעמידם לדין. ההתנגדות למלחמה אין משמעותה מתן חסינות לחבורה הרצחנית ששלטה בעיראק.
זהו גם תקדים מבורך באשר למציאות הישראלית. ידעו כל המענים מטעם השב"כ ומפקדיהם, כי אין להם חוזה חסינות וכי יום יבוא, והם ישלמו את המחיר על פשעיהם.
בימים ההם בזמן הזה
בעיתון "הארץ" של ערב שביעי של פסח (יום ג’ 22.4.2003) התפרסם ראיון שערך אריה דיין עם ניסן רזניק, העד האחרון מבין מפקדי המחתרת היהודית בגטו וילנה.
בראיון חוזר רזניק למעשי הרצח שביצעו הנאצים ביער פונאר, ומתאר את אשר התרחש שם תוך שהוא מסתייע במילון המונחים הצה"לי "וידוא הריגה" ו"סגר" הלקוח ממציאות זוועות הכיבוש הישראלי.
רזניק, מי שהיה נציג תנועת "הנוער הציוני" במחתרת, עשה שימוש טבעי ביותר במונחים שמבטאים מציאות של כיבוש, של רצח, של אכזריות.
בימים אלה מתגלה שוב הכיבוש הישראלי בכל כיעורו ואכזריותו. ארבעה שוטרי משמר הגבול נעצרו לאחר מסע רצח ואלימות בחברון. הם רצחו, סתם כך, את הנער עמראן אבו חמדייה והתעללו באחרים. ארבעה שוטרים נוספים נעצרו לאחר שגנבו כספים ושדדו רכוש של פלסטינים.
חיילים מצבא הכיבוש בשכם רצחו את צלם העיתונות נזיה דרווזה. חיילים מצבא הכיבוש בחברון התעללו בפלסטינים שהיו במספרה. הם גילחו את ראשם של יושבי המספרה, האכילו אותם בשער ראשם, השקו אותם בשמפו, לקחו את תעודות הזיהוי שלהם והשליכו אותם בכביש ליד קרית ארבע. ראוי לזכור עובדות אלו לקראת יום השואה הקרב. מדינת ישראל לא הפיקה לקחים מתקופת השואה. היא אימצה את אתוס המדכאים.
בימים אלה אנו מציינים את יום הזכרון ה-60 למרד גטו ורשה וחוזרים ומעלים על נס את גבורתם של מעטים, מצויידים בנשק דל, שהרימו את נס המרד נגד שלטון כיבוש מרושע ואכזרי חמוש באמצעי לחימה משוכללים ובכוח אדם עדיף. זו הזדמנות נאותה להזכיר גם את מחנה הפליטים ג’נין, שהכיבוש הישראלי הפך אותו לגטו, שלוחמיו התקוממו אף הם, מעטים במספר ונחותים בציוד, נגד מעצמת כיבוש אכזרית חמושה מכף רגל ועד ראש בכלי הנשק החדישים ביותר ובכוח אדם עדיף.
בשני המקרים הובסו המתקוממים, אבל הם השאירו לנו מסר כי אין נכנעים לכובש ולמדכא ללא קרב.
האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?
הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה בראשותו של אבו מאזן מוצגת "כניצחון של שרון". הוא התעקש על כך ש"ערפאת לא רלוונטי", וקיבל את אבו מאזן.
אנחנו כבר היינו בסרט הזה של "הצלחות שרון". במלחמת לבנון הוא הצליח לשתול את ג’ומאיל כנשיא לבנון וממשלת ישראל אפילו חתמה על "הסכם שלום עם לבנון", אלא שכל הניצחון של שרון התנדף כנפיחה כעבור זמן קצר. ג’ומאיל נרצח, ו"הסכם השלום" התברר כמסמך חסר ערך שחתמו עליו כמה קוויזלינגים לבנונים, ואנחנו שילמנו ב-18 שנות הקזת דם בלבנון.
אם ממשלתו של אבו מאזן היא "ניצחון של שרון" פירוש הדבר שזו ממשלה משת"פית קוויזלינגית שלא תאריך ימים, היא תאבד כל לגיטימציה בקרב העם הפלסטיני ותתפורר כפי שהתפורר ממשלו המשת"פי של ג’ומאיל הלבנוני.
אולם אם אבו מאזן לא יפעל כשליחו של שרון, הרי שהדרישות הבסיסיות הפלסטיניות של אבו מאזן לסיום הסכסוך תישארנה על כנן, כמו אלו של ערפאת, דהיינו: נסיגה מכל השטחים הכבושים, פרוק ההתנחלויות כמבצרי אפרטהייד חמושים ופתרון מוסכם של בעיית הפליטים.
מאחר ואני שייך לאלה שסבור כי שרון מאופיין בדיוק בסימני ההיכר שהוא מדביק על ערפאת, טרוריסט ושקרן, הרי שאיני מאמין להצגות של שרון לתקשורת כאילו הוא "מוכן לוויתורים כואבים". האיש הוא מומחה לטרפוד כל דבר שריח של שלום אמיתי נודף ממנו. הוא יעדיף עוד עשרים שנות הקזת דם ובלבד לא לפנות התנחלויות. (ועל כן המרי האזרחי המוצע בפתח הטור הוא חיוני לשבירת מדיניות שרון).
ואם העובדות יטפחו על פניך, ישאל השואל, ושרון יסוג מהשטחים הכבושים, יפרק את ההתנחלויות ויגיע לפתרון מוסכם בנושא הפליטים? אזיי אומר שקרה מקרה נדיר שאדם שינה את עורו בזקנתו, ולא יהיה מאושר ממני להודות בטעותי.
בלי מאמץ גדול אם שינויים מינוריים הייתי יכול לשים מאמר זה בערוץ 7.
גם הם קוראים למרד ומתנגדים לדמוקרטיה ולשילטון הקיים.
שם שרון שמואלני.
ואבו מזן אנטישמי מכחיש שואה.
לא סתם יוסי שריד מהשמאל השפוי אסר לסרב פקודה.
עם יד על הלב השמאל צודק בראיית התהליכם לטווח הרחוק בסוף תקום מדינה פלשתנאית על כל שטחי יהודה ושומרון והימין צודק בטווח הקרוב. ערפת נכשל בניהול המדינה שבדרך שילטונו מושחת כושל וכמו מדינות ערב לפני עשרות שנים היה לו נוח שהתיסכול יצא על ישראל.
אבו מזן תחת השגחה יותר הדוקה אולי הוא יהיה הבן גוריון של הפלשתנאים ויבוא שלום על ישראל.
לשלמה,
אתה כמובן טועה בקביעתך כי רשימתי תוכל להתפרסם בערוץ 7. והסיבה פשוטה. רשימתי עולה בקנה אחד עם ערכים של שוויון, זכויות אדם ומאבק דמוקרטי בעוד ערץ 7 נאבק על היפוכו של דבר:: משטר גזעני, דוגל בטרנספר, ולא מקבל את ערכים של דמוקרטיה ושוויון כפי שבאים לידי ביטוי בהצהרה האוניברסלית בדבר זכויו האדם.
אתה שוגה בהשוואות טכניות ומתעלם מהבדלים של מהות. הדמוקרטיה היא לא רק עניין טכני של הכרעת רוב, אלא גם של תכנים.
אם למשל, הרוב יחליט כי אנשים דתיים חייבים לאכול בשר חזיר ולנהל מטבח לא כשר, והמיעוט הדתי יתנגד, אזיי הרוב קיבל הכרעה לא דמוקרטית והמיעוט במאבקו מגן על ערכים דמוקרטיים שעולים בקנה אחד עם חופש דת ומצפון.
אם אני תומך במרי אזרחי נגד מדיניות הכיבוש והפרת זכויות האדם שמנהלת הממשלה, הרי שהיא, על אף הרוב הפורמלי שתומך בה, מנהלת מדיניות אנטי דמוקרטית, ואנוכי, איש המיעוט, מייצג ערכים דמוקרטיים משום שהם עולים בקנה אחד עם עקרונות כמו הגדרה עצמית ושוויון.
רשימתי מביעה תמיכה בסוג המאבק של מרטין לותר קינג, שהנהיג מאבק של מרי אזרחי לא אלים ואי ציות לחוקים גזעניים שהתקבלו על ידי רוב פורמלי בבית המחוקקים, תוך נכונות לשאת בתוצאות. הוא קיבל על מאבקו פרס נובל לשלום.
מרטין לותר קינג ייצג מיעוט שנאבק על עקרונות דמוקרטיים והרוב הלבן ייצג ערכים לא דמוקרטיים.
אני מסכים איתך כי ערפאת נכשל בניהול דמוקרטי של המדינה שבדרך, אבל יש לו שותף בכיר בכשלון זה, הכיבוש הישראלי. המבנה הלא דמוקרטי של איי הרשות הפלסטינית תואמים להפליא את המבנה הטוטליטרי של הכיבוש הישראלי שלפת את איי הרשות.
גם אם ערפאת ושלטונו היו באים מתרבות של ערכים דמוקרטים בנוסח הדמוקרטיות המערביות המתוקנות ביותר, (והם לא), הם היו מתקשים ליישם דמוקרטיה כאשר הכיבוש הישראלי העריץ חונק אותם ומונע מהם כל אפשרות של קיום מדינה עצמאית שהיא תנאי בסיסי לקיומה של רשות שלטונית תקינה ודמוקרטית.
ספירו, בנוסף לסירוב לשרת בשטחים, לשלם מיסים
ולהחרמת תוצרת מההיתנחלויות יש עוד משהו
שאזרחי ישראל המורדים צריכים לעשות:
אם חלילה וחס ייפצעו או ייהרגו בהתקפת טרור
פלסתינית (נכון שהשאידים משתדלים להרוג רק
ישראלים רעים שלא רוצים שלום אבל לפעמים
מיתפקשש להם והם הורגים ישראלים טובים שדוקא
כן רוצים שלום ורוצים סוף לכיבוש) עליהם לסרב
לקבל עזרה בכל צורה שהיא מצבא הכיבוש
הישראלי וגם ממשטרת ישראל. כמו כן עליהם לסרב
לקבל טיפול רפואי ממד"א (שמשתף פעולה עם הממשלה)
במקרה של פצועים, אסור להם להתפנות לבתי החולים
(כי הללו משתפים פעולה עם ממשלת הכיבוש וגם
מטפלים בחיילים פצועים מצבא הכיבוש)
אם במקרה אחד המורדים הישראלים יתפוצץ (אלף פעם
חס וחלילה) צריך למנוע מאנשיי ז"קא לאסוף את
חלקי גופתו/ה (שוב בגלל שז"קא משתף פעולה עם
ממשלת הכיבוש)
לכן כדי שהמרד יצליח צריך להקים שירותי רפואה
והצלה אלטרנטיביים ומחתרתיים (וכדי לישמור על
איזון אומר שצריך שרות רפואי גם בשביל המורדים
שיפגעו מכוחות צבא הכיבוש)
אני מקוה שנתתי לך חומר למחשבה ובהצלחה במרד!!!
ספירו,
תוכל להפנות אותי בבקשה למקורות לגבי הידיעה הקשה שהבאת על האירוע במספרה בחברון…?
תודה
הצעתו של רון "…לסרב לקבל עזרה בכל צורה שהיא מצבא הכיבוש הישראלי וגם ממשטרת ישראל" היא הצעה במקומה. לידיעתך, רון: תהליך הדרדרות הבטחון בארץ, החלשות מנגנוני החוק והסדר (מתי בפעם האחרונה ראית שוטר מקוף מסייר בישובך?), נמצא בעיצומו. אחראים לכך במידה לא מועטה אותם פוליטיקאים שהפריטו ומפריטים אפילו את הבטחון האישי הבסיסי שלך ושל משפחתך (לחברות פרטיות, כמו של שלומי עוז, למשל).
לגבי סרוב לקבלת טיפול רפואי ממד"א, אפשר ללמד כאן משהו מאחינו בחבל עזה: החמא"ס, למשל, לא היה זוכה לתמיכה הנוכחית בו אלמלא רשת המרפאות ומנגנוני הסעד הרפואי שלו. אכן, בנייתה של מערכת רפואית טובה מסייעת לא רק פיסית לחולים ולפצועים, אלא גם לגבוש קהילות וחברות.
באשר לאנשי ז"קא החביבים – אם אני אתפרק בפיגוע (של הפת"ח, הג’האד, חיפה כימיקלים, פי-גלילות, נהג חדש, צה"ל או כל גורם עויין אחר הפועל בארץ), אני פוטר את אנשי זק"א מעבודות השפריץ והשפכטל על שאריותי, ומבקש מהם ללכת ולהשקיע את זמנם במחשבה כיצד לתרום להעברת מלכויות הזדון הנוכחיות מכנען.
שבוע טוב.
לגדעון
הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.
מנחם בגין היה כמעט 30 שנה באופוזיציה ולא חשב לרגע על מרי אזרחי כי הוא הבין את המשמעות ההרסנית של תהליך כזה.
ומהי הברית הקדושה עם ערבי ישראל זה סוג של פטרונות, לכולם יש אותה דיעה? . אני בטוח שאם הייתה בוחן לעומק דעותהם, הם היו כמו רוב אזרחי ישראל המזרחים בימין. אין להם שום קשר וזיקה לשמאל.
תעשה נסוי מחשבתי ותגייר את כולם כמה יתמכו בך ?!
לשלמה,(פעם שנייה),
שמחתי לקרוא שאתה דואג לערבים שחס וחלילה לא אתנשא עליהם. הסר דאגה מליבך, אין בי התנשאות. ברור גם לי שהפלסטינים אזרחי ישראל מפוצלים בדעותים בענייני חברה וכלכלה בדיוק כמו היהודים. אשר על כן כאשר דיברתי על מרי אזרחי, הדגשתי כי מדובר במרי נגד הכיבוש ולא להפיכתה של ישראל למדינה סוציאליסטית. ומאחר וקורבנות הכיבוש הם בני עמם בשטחים הכבושים ומאחר וגם הם עצמם סובלים אפלייה וגזענות כתוצאה מאותו כיבוש, הנחת העבודה שלי היא, כי בנושא זה, הרוב המכריע מבין הפלסטינים אזרחי ישראל יתמוך במרי כזה.
אין לי ספק, כי אילו היתה ישראל כובשת ושולטת על השבדים, הסיפור של ערביי ישראל כציבור לאומי היה שונה לחלוטין. פרופסור ארנסט סימון, יוצא גרמניה וממייסדי "ברית שלום" אמר פעם כי אילמלא המדיניות האנטישמית של הנאצים, היו יהודים רבים מצטרפים לשורות המפלגה ומגלים רוח פטריוטית גרמנית. הם היו מתגייסים לצבא ונילחמים למען המולדת הגרמנית, כפי שעשו במלחמת העולם הראשונה. אינני יודע אם אתה יודע, אבל היה נסיון של יהודים בגרמניה הנאצית ליצור קבוצה יהודית אוהדת נאצים, מתוך מגמה לשנות בצורה זו את המדיניות האנטי יהודית. זה לא צלח בידם (כפי שארגון הצינום הדרוזים, או המשת"פים הפלסטינים, לא הצליחו לשנות את המדיניות הגזענית של ישראל הן כלפיי הדרוזים, הן כלפיי הפלסטינים).
בדרום אפריקה של משטר האפרטהייד המצב היה שונה. שם התנהגו היהודים בדיוק לפי ההנחה של פרופסור סימון. חלק ניכר מהיהודים שיתף פעולה עם משטר האפרטהייד הניאו נאצי משום שלא היה מכוון נגדם אלא "רק" נגד השחורים ומי שכונו "בני תערובת".
באחת: הערבים הם בני ברית למאבק נגד הכיבוש כי הוא מכוון נגדם. כפי שאמר סבא מרקס זצ"ל: ההווייה יוצרת את התודעה (אמנם לא תמיד, אבל במקרה הנדון זה עובד).
ההשואה שלך בין הנאצים והיהודים מחליאה . שני רוצחים עלובים שיועמדו לדין ויענשו בכל חומר הדין שוים למנגנון רצח שהשמיד מיליונים במשרפות .רק מוח חולני יכול להעלות רעיון מעין זה .
לעורכי הגדה השמאלית :עם כל הכבוד לחופש הדיבור … להשוות בין ג’נין לגטו וארשה ??
לעמית,
הארוע במספרה בחברון מוזכר במאמרו של העיתונאי גדעון סאמט ב"הארץ" (יום שישי 18.4.2003) והוא לקח אותו מ"דו’ח מקרה" מס’ 17 של "בצלם".
לתשומת ליבו של אמנון. גם סאמט לא יכול היה להימנע מהשוואה לסגנון התעללות נאצי. מה שמחליא לדעתי הם מקרי התעללות כאלה של חיילי צבא הכיבוש הישראלי ולא ההשוואה המתבקשת.
לספירו – אינני יודע אם היית בצבא , שם יש שיפוט צבאי . כשם שבחיים האזרחיים יש מקרי גנבה שוד אונס ורצח , גם בצבא יש מקרים חריגים המטופלים בכל חומר הדין . לומר שהרצח של הפלשתיני הוא יוזמה של מנהיגות הצבא היא רשעות לשמה .
צבא " הכיבוש" הזה מאפשר לך לחיות פה בשקט ולכתוב ככול העולה על רוחך . אם לא היו ננקטות פעולות נגד המחבלים המתאבדים אין ספק שאולי גם אתה או ילדיך היו נפגעים . הם לא פוגעים רק באנשי ימין , מה לעשות גם אתה יהודי .
אף מרצח גרמני במחנות ההשמדה לא הועמד לדין על ידי הנאצים ואילו פורעי חוק בקרב כוחות הביטחון באם נתפסים הם במעצר ויזכו למשפט ואם ימצאו אשמים יחרץ דינם. עדיין אני עומד על דעתי כי ההשואה בין המשטר הנאצי וביננו היא מחליאה ואני קורא לך להבהיר כי ההשואה הזאת משוללת כל יסוד .
כמו כן בגלל חשיבות הנושא אני קורא למערכת העיתון לא להיות מה"או"ם"ולהסתייג חד משמעית מההשואה של צה"ל לצבא הנאצי !
אני סבור (מבלי להיות משפטן) כי מר ספירו עלול להיות מורשע בדין בשל נסיון ועידוד המרדה. אני סבור (מבלי להיות לאומני) כי מר ספירו מעודד את חיסול מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי.אני סבור (מבלי להיות היסטוריון) כי מר ספירו לא למד אפילו את הבסיס למתודות השוואתיות המשמשות בלימוד אירועים היסטוריים. אני סבור (מבלי להיות דמגוג) כי מר ספירו הוא דמגוג מסוכן. אני סבור (מבלי להיות איסטניס) כי דיעותיו לעיל של מר ספירו צריכות להחליא כל בן תרבות אמיתי (אך לא פסאודו בן תרבות). אני סבור (מבלי להיות פסיכולוג) כי מר ספירו לוקה ב"תסמונת אוסלו" המביאה להזדהות עם הרוצח והחוטף (בתנאי כי ערבית היא שפת אמו וסיפור הכיסוי לאומני). אני סבור (מבלי להיות טלפת) כי מר ספירו ניזון ומתקיים מהאנטגוניזם והתיעוב שדיעותיו יוצרות. אני סבור (מבלי להיות תינוק) כי מר ספירו שופך את התינוק עם המים.אני סבור (מבלי להיות ימני) כי מר ספירו מעודד ומייצג את כל הסטראוטיפים השמאלניים שגורמים לסלידה ותיעוב בקרב ההמונים אותם יש לנסות ולשכנע בדיעות לגיטימיות (ונכונות) של שלום ופיוס. וחבל.
לפני מספר חודשים הופנתה תשומת ליבי לאתר " הגדה השמאלית" וליבי נחמץ כאשר ראיתי את השנאה התהומית שמפגינים מספר כותבים ומגיבים באתר כלפי המדינה וחיילי צה"ל. חיילינו הינם החילים המוסריים ביותר בצבא המוסרי ביותר. הגבתי וניסתי לשנות את דעותיהם ואת צורת הביטוי והעליתי חרס בידי. אבל כאשר ראיתי את הפשע הנתעב של השוואת חיילינו לנאצים קיבלתי חולשה ופיק ברכיים והבנתי את משמעות הפסוק : מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו… . מר ספירו הוא בן למשפחה יוצאת גרמניה וגם כאיש ספר הוא יודע שההשוואה הנלוזה הזו היא שקר וכזב ופשע מוסרי( ולדעתי יש לשקול העמדתם לדין כמכחישי השואה). הרי בכל מדינה נאורה היו מעמידים אותם לדין, ורק במדינת היהודים עדיין לא קיבלו החלטה בענין.
הרי פרנסתם היא משנאת חינם. יש לי מספר ידידים באוניברסיטאות בארץ( אנשי אקדמיה ערבים נוצרים ומוסלמים) שנדהמו לקרוא כתבות השנאה שבעיתון הזה. הם נוסעים במשלחת למחנות ההשמדה בפולין על מנת ללמד מקרוב על השואה שעוללו הנאצים ובני-בריתם. כוונת המשלחת הינה חיובית ורצונם להבין על מנת להיות אח"כ ראש גשר לפיוס אמיתי בין שני העמים. היום יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובעוד שבוע יום הזכרון לחללי צה"ל. אני קורא לכל באי האתר לכבד את הימים החשובים.
אל תהרגו את השליח.
נהוג להאשים את אנשי השמאל בהשוואת חיילים או צה"ל לנאצים. ההשוואה היא בין אנשים שעושים מעשים שמזכירים מעשים שנעשו בתקופה ההיא. אריה עמית קרא להם עשבים שוטים (לזרוק בן אדם מלאום אחר מג’יפ נוסע?). ראוי שנשים לב. עמית לא צריך להגיד במפורש כי אולי כולם מבינים.
עתה אנו מזכירים ביום קשה זה את מה שהיה אז כשהאנטישמיות חוזרת באירופה וכשהעולם נמצא במצב של מלחמת עולם סמויה גלויה. ומי שלא מבין שאנחנו בבעיה חייב להתעורר. לא בגלל ענייני הכחשת שואה שצצה ועולה ולעולם תבוא (אין דבר כזה שנקרא אמת), אלא אני בעיקר מפחד שהאדישות תאכל פה כל חלקה טובה. אותה אדישות שהיתה פעם שם. שאיפשרה פשע כזה.
אדישות לראות אדם רעב בצומת מרומזר, אדם קמל אל זקנתו המביישת, אדם שחינוכו כושל משלב אפס, אדם שפרי עמלו הוא מיום בטלה.
אדישות זו ממשיכה אל השטחים הכבושים שם יש עבודה לחלקים, לנשים אסור ללדת לעתים ילדים חיים, הכבישים שייכים לדת אחת, הקרקע נגזלת ונרמסת משך 36 שנה. ואולי משם אדישות זו באה. אולי חלקנו חושבים שאין ערך לחיי אדם, או ערך מועט מאד?
ואולי זה המבנה הקפיטליסטי-אימפריאליסטי שמייצר אדישות כזו. אין לו ברירה.
ואי אפשר להאשים את ספירו שמשפחתו מגרמניה. הרי זו בין הסיבות שהוא כותב כך.
אני מזכיר לכם שאימפריות לא נופלות הן מתפוררות. רק מדינות קטנות נופלות אל מול חרב. וככל שהכוחנות והפערים בין האנשים פה יגברו כך תתקדם קריסת האימפריה הציונית.
וכדי שזה לא יקרה חובה עלינו להיות מאוחדים, אמיצים, מסוגלים לקבל ביקורת ולהסתכל נכוחה על מצבנו היום בלי להרוג את השליח.
פשוט ולעינין תמשיך להשוות אותי לנאצי ! ואני מוכן ומזומן לפתור לך ולפלשתינים את הבעיה!