מכחישי השואה נימנים על זן מתועב במיוחד במין האנושי. ברחבי העולם פועלות תנועות פוליטיות ותרבותיות של הימין הקיצוני, המשלבות שתי תפיסות סותרות לכאורה: מחד גיסא הן מסיתות לשנאה גזענית חשוכה כלפי כל היהודים, ומאחלות להם בגלוי שיושמדו, ומאירך גיסא הן מכחישות את מעשי הזוועה שהנאצים עשו בעם היהודי. אם אנחנו בני מוות, מדוע אתם טורחים כל כך להכחיש את רציחתם השיטתית של שליש מבני עמנו במלחמת העולם השנייה? אלא שאין טעם לחפש עיקביות רעיונית אצל נאצים ותומכיהם. כל האידיאולוגיות הפשיסטיות, ובתוכן גם הנאציזם, נטו להתבוננות לא רציונלית על החיים, על התרבות ועל הפוליטיקה. עבור הפשיסטים האלימות היא ערך כשלעצמו, ולא רק אמצעי להגשים יעדים פוליטיים או אידיאולוגיים. מכחישי השואה הם לא רק גזענים חשוכים, אלא גם צבועים ומתחסדים.
נשיא רומניה יון אילייסקו אינו שייך כלל לקטגוריה הזאת. הוא ובני משפחתו היו קומוניסטים, ולחמו באומץ לב ותוך סיכון חיים נגד הפשיזם של הרודן הפשיסטי, המרשל אנטונסקו וגם נגד הנאציזם. נכון שאילייסקו הצהיר בראיון ל"הארץ" שלא רק היהודים סבלו מהנאצים, ואין לכחד שהוא התבטא בחוסר טאקט. ייתכן שהוא חושש מתביעות פיצויים שירוששו עוד יותר את תושבי ארצו העניים. אבל גם בהצהרתו המקורית של אילייסקו לא היה אלמנט אמיתי או חלילה זדוני של הכחשת השואה.
הסערה הקצת מלאכותית שהתעוררה בעקבות דבריו של הנשיא גרמה לו להתנצל, ואף לציין במפורש ש"השואה היתה ייחודית לעם היהודי". עם זאת, כל אדם הגון ובאמת אנטי פשיסט (וכידוע, יש בארצנו יותר ויותר פשיסטים יהודים, שאין להם זכות לפתוח את הפה בנושאים כאלה) יזדהה גם עם החלק השני, המדויק כל כך, בהצהרתו של אילייסקו: "נשיא רומניה ביקש לתאר את השואה בהקשר הרחב יותר של הטוטאליטריזם הנאצי, שלו נפלו קורבן עשרות מיליונים מאזרחי אירופה. באופן זה ברור כי אי אפשר להתעלם מכך שבמחנות ההשמדה הנאצים מתו, יחד עם יהודים, גם רוסים, אוקראינים, פולנים, צ’כים, יוגוסלבים, צרפתים, איטלקים, רומנים, צוענים – וגם הומוסקסואלים, נכים ועצירים פוליטיים".
לא רק שאני חותם על כל מלה בהצהרה של אילייסקו, אלא גם מדגיש בתוקף, שיהודים וישראלים המתעלמים מההיבט האוניברסאלי של הנאציזם ומלקחיו האנטי גזעניים, הם מכחישי השואה הגרועים ביותר. ההיסטריה סביב הצהרתו של אילייסקו, והרצון העז לשמור על זכרון השואה כנכס בלעדי של העם היהודי, ואף להפיק ממנו רווחים פוליטיים, איננו אלא חילול הקודש. אין צורך להזכיר לקוראים ישראלים את התפקיד שממלא הביקור ב"יד ושם" בריכוך מדינאים אורחים מחוץ לארץ.
מבקריו של אילייסקו הציעו להחרים את רומניה. לפני שפירסם את ההבהרה שלו, הופעל מכבש עצום של לחצים מישראל, ומארגונים יהודיים בארצות הברית, שאיימו בגלוי בסנקציות שיפגעו באינטרסים כלכליים חיוניים לא רק של ממשלת רומניה, אלא גם של העם הרומני. לאילייסקו אסור כנראה לומר, שגם אביו הקומוניסט סבל מתיגרת ידם של הפשיסטים המקומיים ושל הנאצים הגרמנים. העמדה הכל כך מוכרת הזאת של היהדות הממסדית היא דוחה ומקוממת. יש בה היבט חד משמעי של זילות השואה, וגימוד התופעה הנאצית. אדולף היטלר ואנשיו היו, כמובן, אויבים וצוררים של העם היהודי, אבל הם היו גם אויבי האנושות ואויבי העם הגרמני. כל המאבקים נגד הגזענות, נגד רעיונות של טרנספר, נגד דחיקת רגליהם של ערבים מאדמותיהם בישראל ובשטחים, הם גם בבחינת מלחמה נגד הנאציזם במשמעותו האוניברסאלית. כל יהודי חייב להיות אנטי נאצי, וכל אדם חייב להיות אנטי נאצי. מי שמנסה להציב חיץ בין היהודים לבין שאר העולם, לא רק שמסב נזק בלתי הפיך לאינטרס שלנו, אלא גם מטפח שנאת זרים ומגמות התבדלות בקרב בני עמנו.
המאבק לזכויות ההומוסקסואלים הוא גם התרסה נגד הנאציזם, וכזה הוא גם המאמץ לפצות את הצוענים על סבלם הכבד במחנות ההשמדה של היטלר. יום השואה בכלי התקשורת ובבתי הספר שלנו חייב להיות מסע חינוכי אדיר ממדים נגד הגזענות, בעד אחוות עמים ונגד ההתנשאות הנאצית שבאה לידי ביטוי בקונספציית האדם העליון. אבל הוא הפך לאורגייה של אקסקלוסיביזם אנוכי.
מעניין שמבקריו של אילייסקו מהזן הממסדי טרחו לגנות גם את נשיא רומניה המנוח, ניקולאי צ’אוטשסקו. נכון שהוא היה רודן סטאליניסטי מתועב במיוחד, אבל כל מגניו בהווה הרימו אותו בעבר על נס. כיוון שהוא היה סטאליניסט עוין למוסקבה, גויסו כל כלי התקשורת במערב ובישראל למענו, אבל המשיכו לגנות משטרים יותר מתונים בפולין או בהונגריה, שהיו נאמנים לברית המועצות. כל זה, כדי לשרת את מדיניות החוץ של ארצות הברית. אני יודע זאת היטב מניסיוני האישי, כיוון שמדורי "עולם קטן" בשבועון "העולם הזה" היה היחיד בישראל שחשף את פשעיו של המשטר הקומוניסטי ברומניה בזמן אמת. בשנים (1984-1979) התקבלה הביקורת הזאת בעוינות ובקרירות.
לאומנים ישראלים השתמשו בשואה כדי לקבל תמיכה בינלאומית חרף מעשי העוול שלהם כלפי אחרים, ומכאן הקנאות הגדולה בנושא הזה. לעומת זאת, כמה מהם היו מוכנים להגן על משתפי פעולה עם הנאצים ואפילו על ואכמנים מאוקראינה, ששירתו את הכובשים הגרמנים במחנות ההשמדה, בטענה שהמשת"פים היו קורבנות של המשטר הקומוניסטי ושל הק.ג.ב. מי שמעדיף את ג’ון דמיאניוק על הקומוניסטים (אפילו אם הוא איננו "איבן האיום") מעיד על עצמו ועל מניעיו האידיאולוגיים. אני משוכנע שישראלים רבים היום, היו תומכים בגנרל פרנסיסקו פרנקו נגד הרפובליקנים בספרד, וכמה מהם אומרים זאת בגלוי.
היינו רוצים שטובי האנושות, יהודים ולא יהודים, יעמדו איתנו בחזית נגד הפשיזם, נגד הגזענות ונגד הנאציזם. מי שמתעב את הנאצים כיוון שהם פגעו גם באחרים, ולא רק ביהודים, איננו מכחיש שואה, אלא אנטי נאצי (כמו אילייסקו עצמו) וחבר מכובד במשפחת העמים.
נפתוליו עם האמת
הייתי בן 13 כשקראתי לראשונה את ספרו של מהטמה גאנדי, "נפתולי עם האמת". זה היה לפני שהמציאות הישראלית הפכה את תואר הכבוד "גאנדי" למשהו עכור ושנוי במחלוקת, אפילו טמא. האנשים שתרגמו והפיצו את הספר בשנות החמישים ידעו היטב, שמשנתו של המהטמה אינה מקובלת בארץ, וגם לא חלמו לעשות לה נפשות. הם פשוט עסקו בתרבות לשמה, וסברו, שתורתו ודרך חייו של גאנדי הן נדבכים חשובים בתרבות האנושית. לגאנדי היה שם של מדינאי אנטי ציוני, בעיקר בשל נסיונותיו לפייס את האוכלוסייה המוסלמית הגדולה בהודו, ולגשר בינה לבין הרוב ההינדי. המתינות הזאת עלתה לו בחייו כאשר נרצח בידי קנאי הינדי, שתיעב את מאמציו של גאנדי לפיוס בין כל האזרחים במדינה הענקית.
אני זוכר היטב ששם הספר משך מאוד את לבי, וכך גם ההצצה לתוך עולם אחר, בלתי מוכר. חייו של גאנדי בהודו ובדרום אפריקה, הנישואים בגיל רך מאוד, ההתנסויות שלו בחיי פרישות ממין, המאבקים החיצוניים והשלכותיהם על מצפונו ועל תדמיתו העצמית. האמת היתה ערך, וגאנדי, שהיה תועמלן גדול, לא העלה על דעתו להחליף את הפצת האמת שלו בתעלולים של יחסי ציבור. לכן יזכרו אותו מאות שנים אחרי שאנשים כמו טוני בלייר וג’ורג’ בוש ייחשבו לאפיזודות היסטוריות שממש בושה להזכירן בחברה הגונה.
בתחילת השבוע התלונן נשיא ניג’ר, מדינה לא חשובה ולא בולטת באפריקה, שמתכנני המלחמה בעיראק השתמשו בשמה של מדינתו כדי לגייס תמיכה ציבורית בתוכניותיהם. בניג’ר יש מירבצים של אורניום בלתי מעובד, הנקרא בעגה המקצועית "עוגה צהובה". בלייר טען שנשיא עיראק לשעבר סדאם חוסיין ניסה לקנות כמויות גדולות של חומר כזה בניג’ר, כדי לייצר פצצה גרעינית. גם בדו"חות של הנשיא בוש היו רמזים, אולי קצת פחות ברורים, בנושא הזה. אבל הנשיא, חמא חמאדו, מכחיש את הדברים האלה בבוז מוחלט, וכל המשקיפים הרציניים בבריטניה ובארצות הברית, סבורים, שהוא דובר אמת.
חמאדו הסביר לשבועון הבריטי השמרני "סאנדיי טלגרף", שארצו התנגדה באורח מסורתי לסדאם, והיתה המדינה האפריקאית הראשונה שתמכה בג’ורג בוש האב בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה. "לא היה עולה בדעתנו לסייע לאיש מסוכן כמו סדאם לאיים על שלום העולם ולהפעיל נשק גרעיני", הטעים חמאדו. ה"ספין" של בלייר התגלה כשקר מוחלט, והדבר הזה חייב להדאיג גם את תומכי המלחמה בעיראק. כל התרבות הפוליטית בדמוקרטיות רבות מושתתת עתה על אחיזת עיניים ועל הצהרות שקריות. בבריטניה, כפי שהסביר השבוע אורי אבנרי, השימוש הציני בשקרים מעורר לפחות שערוריה רבתי. בארצות רבות, בכללן ישראל, כמעט שלא מתייחסים לשקרים אינטרסנטיים כאלה.
גאנדי הבין, שאמירת אמת איננה דבר פשוט, ושחייו של מנהיג, בעצם של כל אדם, מאופיינים במאבקים פנימיים קשים נגד הפיתוי לחיות בשקר. אבל אנשים כמו בלייר, או בוש, או בנימין נתניהו שלנו, יכולים להישיר מבט אל הציבור ולהפיח כזבים באין מכלים. התפקיד שלנו, של אנשי התקשורת, הוא להאיר את עיני הקוראים ולבקש מהם לבחון כל דבר שהם שומעים בספקנות בריאה. המנהיגים משקרים בלי "נפתולים", אלא בציניות מפוכחת ומתוך ביטחון, שהם יפיקו מהם רווח פוליטי.
איומים במשפט פלילי ? את המחוקקים שהצביעו
בעדו – יש להעמיד למשפט וכך יעשה, כשבג"ץ
ידון בו. ללפיד יש חסינות של "ניצול שואה"?
– מספיקה לו חסינות כחבר כנסת. חברו לסיעה,
שר הפנים, אמר שהוא מתבייש בחוק ו…הצביע בעדו,יחד עם "יהודים" וניצולי השואה.
שוב נכונה האימרה הגיבן לא רואה את החטוטרת של עצמו , כמה כותבים המשווים את המשטר שלנו ואת התנהגותינו לפלשתינים לנאצים הם מכחישי שואה .
זילות של השואה כמוה כהכחשתה . רצח שיטתי המתוכנן מדעית ברמה של מיליוני יהודים לא היה מעולם וגם אני מקווה לא יהיה .
המילה יודונאצים לא הומצאה על ידי רומני !
אני מציע לכל הכותבים באתר זה , רדו מן השואה , אל תשתמשו בביטוי יהודי גלותי ואל תשמיצו את הגולה .נתן כבוד למיליוני אחים שאפילו לענות לא יכולים ולמעטים שנשארו לא נשפילם כחשוכים או יהודים גלותיים.
אם אתה ערבי אני מבין את כעסך אך מעדיף שאתה תכעס ויהודים לא יתפוצצו. אבלללללללללל אם אתה יהודי אני מרחם עליך ,מכרת את נש מת ך לשטן!( רק לשם אינדיקציה: זונה מוכרת את גופה, אתה מכרת את נשמתך!!!)
לאמנון:
כתבת ש"המשווים את המשטר שלנו ואת התנהגותינו לפלסטינים לנאצים הם מכחישי שואה. זילות של השואה כמוה כהכחשתה".
ובכן. אתה צודק. באמת אין שום מקום להשוואה רצינית בין "הרצח השיטתי המתוכנן מדעית ברמה של מיליוני יהודים" לבין הכיבוש בשטחים. באמת. למעשה, כל השוואה שהיא בין השואה לכל מאורע היסטורי אחר בהכרח נידונה לכישלון, ומראש נוטה לגמד ולהקטין את השואה.
אבל אם באמת זכר השואה חשוב לך, ואותו "הכבוד למיליוני אחים שאפילו לענות לא יכולים" קרוב לליבך, ראוי שתשים לב למגמה נוספת הפועלת בישראל. השוואת הפלסטינים לנאצים, ובכלל כך השוואתו של עראפת להיטלר.
הדבר כבר עזב את שיחות הסלון של המתנחלים בעלי ועבר לשלטי חוץ ומרכזי הערים. "מפת הדרכים" נקראית בפוסטרים שתלויים בכל מקום "מפת הדרכים לאושוויץ", בלווית תמונה שלא משאירה מקום לספק. גרפיטי על הקירות מצווה "ערבים למשרפות!", ואחד שחשב שאפילו זה לא היה בוטה מספיק כתב במקום אחר "שואה לערבים!". וכמובן שציינתי לעיל רק את הדוגמאות המובהקות ביותר, בעוד שקיימות דוגמאות אחרות, "רכות" יותר, למכביר.
ראוי להתעקב על אחת מהן. לפני מספר ימים ראש הממשלה, אריאל שרון, נאם בכנס של "המכללה לביטחון לאומי". בדברים טען שההבלגה על "ההפרות הפלסטיניות של מפת הדרכים" מסוכנת כמו "ההבלגה של בעלות הברית בשנות השלושים למעשיהם של הנאצים".
היכן ההזדעקות נגד זילות השואה? איפה התגובות המתלהמות כנגד הכחשת השואה? אם אתה באמת מאמין ביחודיותה הזאת של השואה, בוודאי שלא תטען שהפלסטינים "רוצים לעשות לנו שואה".
מדוע לעזאזל כל דיון על הסכסוך במזה"ת צריך להידרדר להשוואות עם הנאציזם? אני מתנגד בכל תוקף למדיניות האימפריאליזם הישראלית בשטחים הכבושים, אך אם ישנו מקום להשוואה משטר האפרטהייד הולם יותר. העובדה שישנם חוקים גזעניים פסולים במדינה אינה הופכת אותנו לגרמניה הנאצית- לא כל גזען הוא נאצי. מצד שני זה שאנחנו לא כמו הנאצים עדיין לא אומר שאנחנו בסדר, כי אנחנו ממש לא!
ולגבי המאמר אני מסכים מאוד לדבריו של הכותב על משמעותה של השואה במדינת ישראל.
החוק הגזעני האוסר על מתן מעמד תושב ואזרחות
לפלסטינים הנישאים לאזרחי ישראל – נלקח מספר החוקים הנאצי. מי שהצביע בעדו: הימין וה"ליברלים" של טומי לפיד ואברהם פורז, הם
ממשיכי דרכם של הנאצים, מחוללי השואה.
אלדר משוש נולד בתל אביב,שירת בצהל בחובה וקבע,פיקד על בסיס אימונים,תעשיין ויצואן
מצטיין
מחוק את תגובתך כי היא מכוערת ויש בה השמצה שעלולה לסבך אותך בתביעה משפטית עפ"י הדין הפלילי. המשווה יהודים לנאצים דינו כמכחיש שואה. אתה מאשים שר משפטים מכהן שהוא ניצול שואה-זוהי נבלה ממדרגה ראשונה.
תולדות חיים: זה אומר אולי שהנ"ל אימן חילים לשימוש בכח וכעת מכה על חטא?. שילך אם כן, לכותל ויתרום תרומות למען ילדי הפליטים.אולם אינו רשאי להשוות אותי ואת כולנו לנאצים. חלק מאויבינו מאד שמח להשוואה זו, מה גם שרבים מאד בינהם מצרים על העובדה שחבריו הטובים של המופתי (שישב במרתפי הגסטאפו בברלין והמריץ את מערכת ההשמדה הגרמנית), לא סימו את מלאכתם.
מאמר נהדר ומתון יחסית לשם שינוי (אני מתכוון יחסית לקו המתלהם הכללי ששולט כאן לפעמים).
חבל שהוא נשאר רק בשוליים של המדיה (וייסלחו לי עורכי הגדה, אני בטוח שהם גם נהנים מהסקס אפיל של השוליים). כדאי לנסות ולדחוף אותו כמה שיותר דווקא אל העיתנוים הגדולים (אני יודע שהאופטימיות שלי היא קלינית).
מדוע אתם כל הזמן משווים אותנו לנאצים?! למי שמשווה אין טיפת הבנה ואינטליגנציה! מי שמשווה יהודים לנאצים הוא אדם ששונא את עצמו ומקומו לא איתנו.
המאמר שלי הפך משום מה לעילה לוויכוח מוזר על ההשוואות כביכול בין הנעשה כאן לנאציזם. אני מזמין את כל המתלהמים מימין לקרוא אותו שוב באורח יסודי. כולו מוקדש לרעיון הפשוט והנכון, שהנאצים היו אויבי האנושות כולה. לא רק יהודים נרדפו, אלא גם צוענים, בני עמים אחרים, חברים בזרמים אידיאולוגיים ששללו את הנאציזם,וקבוצות מיעוטים שסווגו על ידי הנאצים כאויבים. רק לאומן יהודי מוטרף מתנגד להרחבת הפרספקטיבה ולהבנה יותר עמוקה של התופעה המפלצתית של הנאציזם.מי שמתעלם, למשל, מהשמדת הצוענים, או מנסה לגמד את התופעה, אינו אלא מכחיש שואה יהודי. כל ההסברים האלה אינם באים לטשטש את הפשע הנורא של הנאציזם (שאיננו אלא חידוד מוקצן של הלאומנות הימנית) כלפי בני עמנו. אין לי בעייה עם התגובות, אבל מגיבים מקצועיים, כמו ,אמנון", אינם קוראים כלל את המאמר המקורי. ושמא כדאי לו להחליף כבר את הקלישאה השחוקה על הגיבן? מוטב שיתעמק בהבנת הנקרא.
"נולד בישראל, שירת בצה"ל…"
גם אתר שמאלני זה נופל למלכודת.
ואם הוא היה פרופילניק, זה עושה אותו פחות טוב?
כאן יותר מכל הייתי מצפה ששירות צבאי לא יהיה רלוונטי להראות על טיבו של הבן אדם.
אני מסכים לטיעוניך על הלקח האוניברסלי של השואה. הבעיה היא שדבריו של אילייסקו לא נאמרו בחלל הריק כהצהרה פילוסופית. ברומניה קיים עדיין, כמו במדינות אירופאיות רבות, זרם מעמקים אנטישמי חזק. מאפייניו המקומיים הם הכחשת או מזעור חלקם של רומנים בהשמדת יהודים, ראיית המרשל אנטונסקו ששתף פעולה בחדווה עם הנאצים כגיבור לאומי ודחיית הלגיטימיות של תביעות לפיצוי בגין אובדן רכוש. בראיון שנתן אילייסקו ל"הארץ" יש הד לכל האלמנטים האלה. דבריו הם כשמן בעצמותיהם של אנטישמים רומנים. כשאילייסקו אומר "גם אחרים מתו בשואה" הוא אינו משגר מסר אוניברסלי חיובי אלא מסר רומני-לאומני שלילי על גבול הפשיזם. תוכל להתייחס לזה כמו לאמירה מקבילה של יורג היידר למשל. העתונות הרומנית אגב, ביקרה קשות את אילייסקו על רקע זה.
תגובה לגלעד – זה נבלה וזה טרפה . מאחר ואנשי הליכוד לא כותבים באתר זה לא פניתי אליהם . אגב בבונקר של היטלר שהה בזמןמלחמת העולם השניה חוסייני המופתי של ירושלים ( כן הדוד של פייסל ) , שנעשה ברבות הימים מנהיג פלסטיני בגולה , המצרים סרבו להעמידו לדין , זאת למרות שארגן אוגדה של מוסלמים בוסניים שנלחמו לצד הנאצים וסייעו בהשמדת יהודי סרביה . אני שוב חוזר , ובלי אבל לכל הצדדים לרדת מנושא השואה ולא לבקר את יהודי הגולה ש 6 מיליון מהם הושמדו .ניתן לשנוא את המדינה וראשיה מבלי להזקק לנאצים . מקוה גלעד שעל זה נסכים !
מגבה אותך ואת דבריך. אסור להכניס את נושא הנאצים ימ"ש לאתר החשוב שלנו. אמר לי נצול שואה :……אילו כל היבשות היו נייר ןכל הימים דיו…….אי אפשר היה/יהיה לספר את מה שעוללו לנו הנאצים ובעלי בריתם ימ"ש. הצעירים שמופיעים באתר המכובד שלנו ומשווים ביננו לבין הנאצים ובני בריתם ימ"ש , לא יודעים איזה עוול הם עושים לקדושים שנספו ולאלו שעדיין חיים עמנו,לאחר שנחלצו מהתופת, ולבני משפחותיהם. אותם יוצרי ההקבלה וההשוואה ממש משתפים פעולה עם האויב ומרוממים את רוחו. נא חידלו ויבוא שלום על ישראל.
"אמנון" בכינוייו השונים, כבר הזכיר לנו ש"המופתי היה בבונקר של היטלר" – לא פחות
מתריסר םעמים, בשנת קיומה של "הגדה השמאלית" והוא ימשיך בוודאי באיוולת זו.
היכן היה קסטנר ? מי הסגיר את יואל בראנד לבולשת הבריטית ? מי ניסה לכרות ברית עם הנאצים בעיצומה של מלחמת העולם השנייה ?
כנראה שאני קצת צעיר. סיימתי הרגע לקרוא את העדות של יואל בראנד במשפט אייכמן, ולא מצאתי שום דבר לגבי הסגרה לבולשת הבריטית. במה מדובר? מה משמעות השאלה "היכן היה קסטנר", במיוחד ביחס לבראנד? ומה פשר "מי ניסה לכרות ברית עם הנאצים?"
סליחה שאני מציב שאלות רבות כל כך, אבל נותרתי מבולבל מהתגובה האחרונה.
ממליץ על קריאת מאמרו של אדר פרימור "הסערה שאחרי הראיון" היום (4.8) ב"הארץ". הוא לטעמי מצביע היטב על חטאי אילייסקו ומסביר מדוע בראיון, לפני הסערה והתיקונים, היתה אכן מידה של הכחשת שואה. לא צריך להיות פוליטיקאי ישראלי ממוצע המגייס את השואה להצדקת כל תועבה כדי להבין שלבד מהמימד האוניברסלי החשוב היה לשואה, מה לעשות, גם מימד יהודי.
להדיוט.
מי שניסה לכרות ברית עם הנאצים זהו ארגון הלח"י.
יואל ברנדט לא הוסגר לבולשת הבריטית כמו שנוהג לטעון יוסי שוורץ ומחקיו השונים,הבריטים הם אלו שהיו אמורים לבצע את העסקה "משאיות תמורת דם" עם הנאצים, ולכן יואל ברנדט הוא זה שביקש ליצור איתם קשר, והם אכן עצרו אותו לחקירות על כונותיו האמיתיות ,ולבסוף שחררו אותו.
יןאל ברנד הוסגר לבולשת הבריטית בידי שליחי
הסוכנות היהודית שגררו אותו מתורקיה בעורמה
ומסרו אותו לבריטים שלקחו אותו לקהיר..
הוא נשלח מהונגריה ע"י קסטנר, בעצה אחת עם
אייכמן.
אתה הופך את העניינים. חיים כתב שלבד מהמימד היהודי החשוב היה לשואה, מה לעשות, גם מימד אוניברסלי.
הלח"י לא ניסה להציל יהודים אלא לקשור קשרים עם גרמניה הנאצית כשותף נגד בריטניה ששלטה בא"י-פלסטינה.
בנוסף כדאי אולי לציי שהימין הצדיק טבח יהודים – למשל בספרד – כי "ידוע שהיהודים שם תומכים בקומוניסטים".
כדאע לך גם ךקרוא אולי קצת ממאמריו של ז’בוטינסקי אשר משבח את הפאשיזם האיטלקי, ואף את זה הגרמני-נאצי, כאשר הוא מהלל את "החולצות החומות" – המדים של הפאשיסטים הגרמנים (באיטליה החולצות היו שחורות – כמו מדי תנועת בית"ר, ולא במקרה).
אולי גם תתעניין לקרוא את "המליון השביעי" של תום שגב, ולהכיר קצת על הקשרים בין תנועת בית"ר באירופה – וגם בגטאות – לבין הפאשיסטים הגרמנים, שלמעשה פרסו עליהם את חסותם.
לפי העדות של ברנדס במשפט אייכמן היה זה קסטנר שרצה לנסוע במקומו למשימה [של גיוס משאיות בשביל עסקת "סחורה תמורת דם"].
מלבד זאת, במשפט הוא אומר שהיה זה משה שרת שגרם לו לבוא לארצישראל, ורק כשהוא הגיע למצרים, מסיבה שלא הובהרה, הוא נעצר. גם לא ברור בדיוק מה ה"פשע" במעצרו – כלומר, מה מעצרו לארבעה חודשים מנע.
השליחות שאליה נשלח ברנדס עלידי אייכמן היתה לפגוש באנשי הסוכנות היהודית בטורקיה, ושמה לגייס כספים בשביל לקנות מסאיות שיהיו רק בחזית המזרחית, בתמורה לפיצוץ מתקני הגאזים באושביץ ושחרור 100,000 יהודים. לא ברור לי מה יכול היה להיות לבריטים נגד זה.
מלבד זאת, מה חטא בכוונותיהם של אנשי הלח"י להציל יהודים?
אני לא מבין. זה הכל דיי מבלבל.
מה שכתבתי היה באירוניה, חיים ברעם ייחד את חלק הארי של מאמרו להבט האוניברסלי של השואה ובהקשר זה הצדיק את דברי אילייסקו ואילו אני טוען שבשמו של אותו הבט אוניברסלי נאמרים דברים ומושמעות דעות הגובלות בהכחשת השואה.
כשמך כך אתה: הדיוט (שלא יודע לאיית את שמו)
ומבולבל.
להדיוט.
לח"י לא קשרו קשר עם הנאצים על מנת להציל יהודים ,אלה פעלו לפי הכלל הידוע "אויבו של אויבי הוא ידידי",באותה טיפשות ממשיכים יורשיהם הרוחניים כמו אביגדור ליברמן ושות שיוצרים קשרים עם מפלגות ימניות-קיצוניןת באירופה כמו מפלגתו של היידר ושל זרינובסקי.
את העיסקה עם הגרמנים היו אמורים לבצע הבריטים ולכן ברור שהם היו צריכים להיפגש עם יואל ברנד ,זה שהם החליטו לעצור אותו ,על מנת לעמוד על קנקנו ,זה די ברור,תחשוב מה היה קורה היום לסורי שהיה מגיע לישראל בתואנה שהוא נשלח על ידי אסד לבצע עיסקה עם ישראל ,לא היו עוצרים אותו?
אתר הגדה השמאלית הינו חיובי ביותר ומאפשר ביטוי לדעות שלא תמיד ניתן לקרוא אותם באתר /עיתון אחר. בין הכותבים/ מגיבים ישנם בודדים שחוטאים חטא מוסרי כבד למוסר העולמי בכלל ולמוסר היהודי בפרט. אסור בתכלית האיסור להשוות בין יהודי לנאצי (בכל דרך וצורה שהיא). ארור האדם ,ארור לדראון עולםמישמשווה יהודים לנאצים. ומאחר וההשוואה העלובההנבזית,השפלה והפלצנית הזו מרבה להופיע באתר, אני עוזב אותו לצמיתות.
מי שתומך בצנזורה של דעות, ושמבקש לאסור השוואות ולהמנע מלהסיק מסקנות, לא אצטער אם יעזוב. שלום לך.
אני משוטטת באתר שלכם כבר חודש ימים לסרוגין. את התגובות שלך אני נהנית תמיד לקרוא. הן שקולות, מדודות ואסרטיביות. ניכר בך שאת אישה מושקעת ומשקיעה. מאנשים כמוך קורצו מנהיגים ומורי נבוכים. חן חן לך ויישר כח. ממני נילי.