הִיא מַטָּה אֶת רֹאשָׁהּ בַּעֲדִינוּת
וּתְמוּנוֹת קָשׁוֹת לִצְפִיָּה
עוֹלוֹת עַל הַמָּסָךְ.
וּכְשֶׁפּוֹלִיטִיקַאי קָטָן מִתְלַהֵט
וְצוֹעֵק
כָּךְ
מַטַּח שְׁאֵלוֹת נוֹרֶה מִשְּׂפָתֶיהָ
הַחוּשָׁנִיּוֹת וְהַגְּדוֹלוֹת
הַבָּשָׂר שֶׁלָּהֶן עָנֹג וְרַךְ.
תגובות
לדורי רם.
כנראה שלא הבנת את השיר. קריאה חוזרת אולי תועיל לך. רמז – מי אמר באיזה בשר מדובר? ודי לחכימא ברמיזא. אגב, איפה קראת שהיא מתנועעת ומפזזת ??? השיר קצר, בוודאי לא יכולת לפספס. אולי זה משיר אחר. בלתי מספיק בהבנת הנקרא.
איך מערכת האתר מרשה פרסום של שירים שוביניסטיים שכאלו.
לא משנה מה המראיינת אומרת…. לדבריי הכותב חשוב איך היא נראית, מתנועעת ומפזזת את שפתיה …
הכותב כנראה חולה, הוא מתייחס אל האשה כאל שוק בשר.
בושה
מה קרה חברים? עורו נא! אתמול היה יום כיפור והיום סתם יום של חול, מדוע השקט הזה? האם זה השקט שלפני הסערה?!
גם אם אתה בלתי מובן , מגיעות לך רוב תודות על נסיונך האמיתי להעשיר אותנו. שנה טובה מנתנאל
אני כנראה לא אינטיליגנטי ולא הבנתי את השיר . פרשתי אותו בדומה לדורי .
הקריינית היא עובדת המקבלת משכורת בשל קולה והפעתה . כשמה כן היא היא מקריאה חומרים שהוכתבו לה .
אנא לטובתי ועוד גולשים פרט למי יש בשר ענוג ורך.
אני חייב להודות שהפרשנות של דורי רם נראית לי סבירה בהחלט. השיר מציג ניגוד בין מציאות קשה ופוליטיקה אלימה לבין המראה העדין והבשר הענוג של שפתיי הקריינית. אפשר תמיד להציג זאת כ"הפוך על הפוך" אבל ברובד הבסיסי של הפרשנות ישנו צופה סקסיסט אשר הקריינית מסמלת עבורו את ההיבט הצורני של התקשורת – סקס-אפיל, משיכה, נשיות – אשר אמור להקל עליו את החיבור לתכנים האלימים שהיא מציגה.
"שיר" מוזר. צריך דמיון מיוחד או חולני על מנת להבין למה התכוון ה"משורר"…! באופן מוחלט ואולטימטיבי ה"יצירה" הזו אינה שיכת לאתר מכובד זה ולאופיו הספרותי/בקורתי. ואם מערכת האתר הסכימה לפרסם את השטות הזו היא תסכים לפרסם את כעסי על ממשלת המחדל ש"מנהלת" את המדינה כמו כונס נכסים שהתמנה לטפל בחברה פושטת רגל ובמקום לנסות ולהחיות את העסק הוא מפרק אותו לטובת הנושים .הנושים שלנו הם 8000 המשפחות העשירות שמנהלות את המדינה הלכה למעשה. כאילו לא הספיקה לנו ממשלת המחדל הלאומי של אוקטובר 1973
הנח לשני הקוראים הללו. שישארו בבורותם, בחשכת הכסילות המבורכת.
שיר לא צריך להסביר. כל אחד יכול למצוא בו מה שהוא רוצה למצוא. זה שיש קוראים שבשר ענוג מעלה אצלם מיד אסוציאציה דווקא לגופה או שפתיה של השדרנית – זו זכותם. זה גם אומר עליהם משהו. אבל אולי התכוון המשורר שהבשר הענוג מתייחס לתמונות הקשות לצפיה… ?
סליחה . אני מדבר בשם שני קוראים שלא מבינים למי יש בשר רך וענוג . מה הבעיה להסביר זאת ?
הכוונה לחבר במובן קומורד . מילא שאתם שונאים את הימין . ( מרבית העם ). אתם שונאים האחד את השני וזה בא לידי ביטוי באתר זה .כל בדל דעה נלחם ומכנה את "יריבו " בכינויי בוז .לשאלות המביכות שאני שואל אין מענה מלבד פרץ קללות .חלק מהכותבים לא הבינו. כאן מדינה דמוקרטית . לדמוקרטיה יש מחיר , עליך לשמוע דעה הנוגדת את שלך , מרגיזה , מכאיבה ולכבד אותה . זאת דמוקרטיה אמיתית.אתם זועקים כי המדינה לא דמוקראטית ובחלקת האלוהים הקטנה שלכם רוצים להנהיג דיקטטורה ? מדי פעם עולה גולש ומבקש לקרוא רק מה שנוח לו , מה הבעיה ? כל פעם שאתה רואה אמנון דלג. אם יש לך הערה עניינית פרוש אותה . חתימה טובה לכולם.
יצאתם מדעתכם . בשר ענג = תמונות קשות לצפייה ??? מה זה מבחן פסיכומטרי או מבחן כתמי רורשך ???
מדוע יש מתנדבים לשמש כסנגורים של החבר מזרחי . אם רוצה יגיב ואם לא נשאר בחשכה , סקרנים להבין את פשר השיר .
אמנון !:אתה נדבק לאתר כטפיל – אתה מכנה את הכותבים "חבר" אך אינך חבר שלהם, גם לא של הקוראים.אינך רצוי ב"הגדה השמאלית" – שאינה
מיועדת לטרחנים מן הימין. צלח את אמת המיים
המפרידה בינינו וחזור אל הגדה הימנית,חוף
המבטחים הטבעי שלך. עשה זאת מיד ! – כי אם לא תעשה זאת בכוחות עצמך, נעזור לך לצלוח
ולהפרד ממך.
אתה לא חבר ולא רצוי. אתה עוטף את טרחנותך
בנימוקי "דמוקרטיה" אך לא תרשה להתפרץ לביתך שלך. "הגדה השמאלית" אינה "פורום" אלא כלי
ביטוי של קבוצת עורכים וכותבים שאתה איננו
נמנה אליהם. "תגובותיך" כובשות את האתר ומטריחות את קוראיו יום וליל. לך לך ועזוב אותנו במנוחה.
אהי גם לא חושב שמדובר בשיר בעל קונטציות מיניות.
עובדה שהמשורר הדגול השתמש בקרייהית ולא בקריין…….
השמאל תמיד היה יותר ליבראלי מהימין.היתה פתיחות רעיונית השמאל לפשר לדברים שונים ואחרים להשמע ולהכתב.והנה יש לפנינו בטאון של שמאל אחר. ואולי כדברי אתר האינטרנט החדש ר ו ט ר .השמאל הוא ס מ ו ל .
אכן מנגנוני ההגנה שלנו מנתבים אותנו לשפתיה..ודעתנו מן השפה ולחוץ.כי זה מלחיץ.ויש יריות ויש מטח-ואין שאלות כי הפוליטיקאי אומר:"כך".ומול הקושי בצפיית העיניים-רכות השפתיים.
ולמגיבים:כדאי שההיגד יתאים לגדה- ולא נבוסס במי-אפסיים.
קיבלתי תפקיד לשמור על נוכחות במקום אזרחי מסוים. עומד לרשותי כל הזמן שבעולם עם מחשב המחובר לאינטרנט והמהירות נפלאה,צ’יק-צ’אק. נורא מצאו חן בעיני התשובות שלך. הן מענינות וממש לענין.מנגד יש תגובות מתלהמות שממש שונאות אותך,ואני לא מבינה על מה ולמה. הרי האתר פתוח לכולם וזו מטרתו להיות במה למגוון של דעות.מה שכן, עקבתי אחרי תגובותיך כמעט שנה אחורה ואתה המתמיד מכולם .יותר מיוסי שוורץ(שנואם נאומים ארוכים ומעיפים).יש בעיתון שלכם המון תגובות שממש יורקות שנאה לכל מי שלא חושב כמותם.ומכיוון שזה עיתון וירטואלי של השמאל השמאלי ושל גוש שלום אני לא מבינה איך הם כל כך עוינים ו"מסבירי פנים". לילה טוב מ.. תמר.
מדובר באותו אדם. מעתה יש להתחיל לפנות לאמנון בגוף זכקבה, דהיינו בשילוב של גופי זכר ונקבה, לדוגמא: "אמורי לי, מדוע את\ה בוחר\ת לקשקש דווקא באתרנו המופלא? מדוע שלא תלךי לאתר אחר ותעזובי אותנו במנוחה?".
אגב, מאוד לא חכם הקטע של האמנון ותמר. עליתי עליך בצ’יק(י).
כולם כאן קוראי שירה מבטן מלידה, בעלי רגישות ספרותית מדהימה ויכולת הבנה וניתוח מעמיקה.
ולאמנון: אתה פשוט אדם בעל ידע אדיר. אנציקלופדיה מהלכת. מעט מאוד אנשים הרי יודעים מהי אותה "קריינית", וטוב מאוד שאתה מבהיר זאת תוך שימוש בידע הנרחב שלך. תודה!
תודה לכולם, הערת אגב –
השיר נכתב לפני כ-3 שנים, מעט אחרי פרוץ האינתיפאדה הנוכחית.
הרבה מומחי תקשורת שפכו דיו על המגמה הממארת להפוך את החדשות לבידור, "אינפוטיימנט" בשפה המקצועית. בא מזרחי ובכמה שורות מצייר באופן חי את הסיטואציה. לא שוביניזם ולא בטיח אלא הברקה שירית מוצלחת. ברכותי.
כמה שאתה רואה את הנולד!אתה מקסים ואני ממש מוקסמת. אילנה
השיר נכתב מנקודת מבטו של אריק שרון, כשקריינית הטלוויזיה היא העם הפלשתינאי המהווה מושא לתשוקותיו האלימות והפרוורטיות של הפריימיניסטיר.
הפוליטיקאי הקטן והמתלהם הוא איש השמאל, אשר מנסה לעכב את מחול הדמים או לעצור בעדו, אך האווי חזק יותר מכל הגיון או שיקול דעת. בעולמו של אריק נמצא רק נתח הבשר.
מה פתאום מטח נורה מהשפתיים? איפה האותיות הגרוניות והלשוניות?
שיר מבריק !!
שיר הוא שיר. כל אחד מבין אותו אחר ושייקה מראה לנו כאן עד כמה פואטי יכול להיות הבשר, הרעש והפיצוצים שלא נראים על פני השטח.
תודה שי.
השיר ממש יפה אבל דורש המון מחשבה!!
הדיון אמנם נערך מזמן, אבל מדכא להיווכח עד כמה אנשים אינם מבינים אירוניה. או שהביקורות נאמרו כפרובוקציות על בסיס פוליטי, כפי שניתן להבין מהמשך הדיון.
בהחלט יש משהו מיני בשיר. הוא לא מוסתר, אבל הוא הכלי לומר את האמירה החזקה שבו.
בכל מקרה אהבתי את השיר!
תודה!
לדעתי המשורר שיחק באופן מורכב ומעודן עם הסתירות השונות בסיטואציה המוצגת.
האסוציאציה הראשונית היא מינית: פה רך, פוליטיקאי קטן מתלהט. ומוצדק להציג את הדברים כך, שכן כולנו יודעים שהחדשות מכוונות במודע ליצרים האפלים יותר של הצופים(רצח, מין, בצע, בגידה, עבריינות).
אבל המשורר עושה טוויסט מעניין לדמויות: הקריינית, שהציבו אותה להיות בתפקיד המתווכת החושנית/אימהית של רוע העולם, היא בעלת הכוח האמיתי: מטח שאלות נורה משפתיה. אולי היא גם הרוע האמיתי לדעת המשורר. שכן, נכון שישנן תמונות קשות על המסך, אבל מי יודע אם הן אמיתיות או לא, מה שבטוח הוא שמי שמבצע הרג בשידור חי לעיני המשורר זאת הקריינית.
מצד שני, הקריינית לא יורה סתם, היא הורגת במכוון מישהו ספציפי. לכן,אולי היא לא רעה, אלא להפך, היא בעצמה החדשות הטובות. שכן, היא החליטה לנצל את המעמד הנחות שהעניקו לה (את לא עושה חדשות, את רק מספרת סיפורי אימה לצופים לפני השינה) כדי לעשות ולשנות את המציאות: היא הורגת את הרע בשידור חי, גבר קטן שמתלהט מסבל אחרים.
לכן, השיר דווקא מעניק חוכמה וכוח לקריינית, היא עושה שימוש בעמדה העלובה שבה הוצבה כדי להבחין בין רע לטוב, והיא לא מהססת להרוג את הרע כשהוא מופיע. כך שלא תצטרך יותר לספר סיפורי אימה לצופים לפני השינה..
אבל מי באמת מנצח בסוף? הקריינית היפה הלוחמת ברוע, או חברת החדשות הצינית? נראה לי לפי סיום השיר שבסוף המאבק המתחולל לנגד עיניו, המשורר, למרות מודעותו, נכנע לכוחה של חברת החדשות. שכן, בסופו של מופע האימים והדמים הוא מוצא את עצמו בדיוק במצב שבו רצו שהוא יהיה: מותש ומבולבל, והדבר היחיד שהוא מוצא בו נחמה הוא שפתיה של הקריינית (ולכן, בסופו של דבר מאמציה של הקריינית לא צלחו, חברת החדשות ניצחה את כולם: גם את הקריינית וגם את המשורר..)
מה דעתכם..?
אומנם שיר שווניסטי מעט, אך הייתי עושה בו שימוש להקלטת מספר פלייבקים ומשדר אותם ברדיו.
אני סבור שהכל קשור לסחר ב פורקס