יום שישי בארוחת הערב, הריטואל חוזר על עצמו: יושב הילד, בבת עינינו, ומספר את הקורה אותו שם במחסום. לעולם לא אשכח ששלחנו ילד למופת, עם ערכים יהודיים וכבוד לאדם באשר הוא – ואנחנו מקבלים שוב ושוב: "אבא, הזקן הזה במחסום מזכיר לי את סבא. קשה לי, אבל אני חייב לבצע את הנוהל". וליבי מתכווץ. ילד לתפארת עם צלקות בנפש המיוסרת. לעמוד במחסום ולהיזכר בסבא מבית אבא, מורשתו שאהב, והוא מתגעגע אליו, אבל החובה למדינה קודמת והילד גדל וניקרע בדילמות המוסריות של החיים. לוחם אמיץ וגאה לפנינו, כומתה אדומה בגאון על כתפיו ובקרוב גם דרגות קצונה על כתפיו – אבל אני רואה את הכאב בגעגוע לסבא במחסום, כאב שאכזר מהחיים, שקורע לי את נפש הילד. כל יום שישי אני בוחן את כתפיו וגופו המתחשל ויודע שעלינו לתמוך בילדים שלנו. הם חווים לא את מראות הקרב הנורא, או העשן המיתמר ככבשן מעמדות האויב, או גופה מרוטשת של אויב אכזר, הם חווים את המוסריות בנפש האדם הממלא את משימותיו בנאמנות וללא סייג למדינה, לדגל, להמנון ולעצמם. וזה קשה להם, ולנו, אבל זו חובתנו לשרת את המדינה.
ובתוך כל המולת ההתנתקות קמים עלינו רבנים הקוראים לחיילי צה"ל לסרב פקודה. לסרב לבצע פקודה של מפקדים בצה"ל. עם כל הכבוד לרבנים – לא הגזמתם הפעם? לא חציתם קווים אדומים? צה"ל לא יכול ואינו מסוגל לקבל שום סוג של סרבנות, ובפרט סרבנות של מיטב חייליו. היעלה על הדעת שרבנים יקראו לסרבנות של חיילים לבצע פקודה? אין, ולא תהיה, שום הצדקה לרב – מכובד ומלומד ככל שיהיה – לנצל את מעמדו הרוחני ולקרוא לסרבנות חיילים. הרבנים הקוראים לסרבנות הורגים לנו את צה"ל, הזרוע שמאפשרת ליהודים חילוניים, מסורתיים, ודתיים לחיות בארץ הגאולה בחופש יהודי מוחלט. מאיפה יש לאותם רבנים הקוראים לסרבנות את תעצומות הנפש הרוחניות לקרוא לחיילי צה"ל לסרב פקודה? להקים איש על אחיו? לפרק צוותים פלוגות וגדודים שיקרעו רק בגלל החלק הדתי שבהם? מהיכן שואבים הרבנים את הכוחות כדי להורות על חיילים וקצינים לנטוש את חבריהם ליחידות בשעת פקודה? התרפאו את פצעי נפשם בבוא היום שאחרי?
אין, ולא תהיה, שום אידיאולוגיה, חילונית או דתית; שום דרך, של ימין או של שמאל – שתקרע את צה"ל ותפגע בשליחותו של הצבא, להעמיד לרשות העם היהודי את הזרוע הביטחונית שמאפשרת את קיומנו כעם יהודי חופשי במולדתו.
זו זכות להביע דעה להיאבק על ביתך, אמונתך, דתך. מותר להתנגד בכל דרך חוקית למען האמונה והדרך. מותר להפגין, מותר לשלוח עצומות, מותר לשבות רעב, מותר לאזרחים לזעוק את זעקתם שתהדהד בכל רחבי הארץ. אסור בתכלית האיסור לקרוא לסרבנות דתית מוסרית. אסור לגרום לקרעים ושסעים בהיררכיה הצבאית של צה"ל. אסור לרבנים רוחניים להחיל צו רבני על צו צבאי, חשבו היטב על המשמעות של צעדיכם בקריאה לסרבנות, קריאה לחיילים דתיים לסרב פקודה תקרע את העם כיום, אך עשויות להיות לה השפעות חמורות עוד יותר בעתיד. אובדן האמון ההדדי בצדקת הדרך בין חיילים בפלוגה עשוי לגרום לנזק נוראי לתפקוד הצבאי ולפגיעה אנושה ב צה"ל.
העם רואה את מאבקם של המתיישבים ביש"ע, ונפעם מהאחדות, הלכידות, וכוח האמונה המלווה את מאבקם. העם רואה את כאבם של הנאבקים על ביתם. "אל תעקור נטוע" של נעמי שמר מהדהד כמנגינה כאובה מעל מאבק תושבי יש"ע. אל לכם, הרבנים הקוראים לסרבנות, להקים את העם עליכם ועל דרככם, הקוראת לסרבנות של הבנים שלנו, מלח הארץ בתקומת העם היהודי.
זהו מאמר פאשיסטי וימני. מאמר המהלל את פושעי צה"ל המבצעים פשעים נגד האנושות יום יום. על איזה ערכים יהודיים מדבר הכותב? על הרעבה, מניעת מזון ומים ממיליוני בני אדם? אולי על מניעת יולדות מלהגיע לבתי חולים וגרימת מוות לתינוקותיהם במחסומים? אולי ערכים יהודיים זה וידוא הריגה בילדים? או הריסת בתים על יושביהם הנכים והזקנים שאינם מסוגלים לברוח?
הכותב הוא ימני לחלוטין. אלא מה, הוא מזרחי -כלומר הוא מסכן ומדוכא. אז אפשר לפתור את דיכויו על ידי דיכוי מישהו אחר (את הפלסטינים). זה פתרון מאוד נוח.
בנוסף, הכותב מנהיג לאחרונה מאבק עובדים. לא שקודם היה אכפת לו מ"עובדים", אבל ברגע שזה נוגע לכיס שלו, הוא מנהיג מאבק. אפשר לקבל זאת, רק שהוא לא מנהיג עובדים, הוא מנהיג מאבק לעצמו (ולעוד כמה שעובדים איתו ולפתע גילו שמץ של סולידריות).
מעניין אותי לדעת, אם חלק מהעובדים היו פלסטינים, אם גם אז היתה מתגלה סולידריות. או שאז הוא היה שולח את בנו שיראה להם מה זה לשרת את המדינה.
שאלה לג’קי.
אם חיילי צה"ל יקבלו פקודה לירות על עובדים שובתים של "מפעלי ים המלח" האם גם אז תכתוב ש:
"אסור לגרום לקרעים ושסעים בהיררכיה הצבאית של צה"ל"
או:
"צה"ל לא יכול ואינו מסוגל לקבל שום סוג של סרבנות, ובפרט סרבנות של מיטב חייליו. "
דווקא התגובה שלך מעידה על גזענות. מה קשור ענין המוצא ? הכותב בא ואומר שלמרות שהוא אינו מאמין במה שצה"ל עושה בשטחים, בנו משרת שם מתוך ההבנה, שסלקטיביות בשרות תביא לקריעת החברה, וקורא לדתיים להתנהג כמותו.
זה הרעיון העיקרי. כל השאר, אמונותיו, דעתו ומוצאו, אולי מעניינים, אבל אינם חלק מהמאמר. יכול להיות שבמקום לקרוא ולהתייחס לתוכן הדברים, אתה רואה את שם הכותב ובאופן אוטומטי שולף תגובה מן המוכן ?
ג’קי היקר: גם אני חייל וגם אני משרת ביחידה קרבית (אומנם יש לי רק כומתה חומה על הכתף אבל מה לעשות) אני בחור ימני בדעותי ודתי באורח חיי ואין לי מה להגיד לך אלא ישר כח. מה שאמרת היא הדבר הכי (אולי היחיד) נכון שקראתי באתר זה עד כה. גם אני כמו בנך מבצע בשטחים דברים שנורא קשה לי איתם, בניגוד לבנך אני מאמין בצדקתם ועל כן אני ישן טוב בלילה, אבל למרות זאת אני מאמין שאסור לנו להישאר אדישים לכאב הפלסטני. הרבה פעמים אני חושב שנכון להרוס בתים מסוימים על אף שיושביו חפים מכל פשע, ולכן אני גם יעשה את זה אך ברגע שבו אני אשאר אדיש לזה, חסר אכפתיות ולא אנסה להקל בכל הדרכים שאני יכול , גם אם לעיתים זה נשמע אבסורד העזרה השולית שלי לעומת סבלם, אז אני אפסיק להיות חייל בצבא המוסרי ביותר בעולם, ואהפוך להיות חייל קר ומנוכר כמו צבאות מערביים אחרים. אני כמובן נגד ההתנתקות, אך יותר מזה אני נגד הסרבנות ואם חס וחלילה מפקדי יטילו עלי משימה של פינוי מתנחלים מביתם (לאחר שאבקש לבצע תפקיד מנהלי שאינו כולל פינוי אקטיבי ובמידה שאני אתקל בסירוב לבקשתי זאת) אני אלך עם דמעות בעיני ואבצע את הדבר הזה בדיוק מהסיבה שהבן שלך עמד במחסום עם דמעות בעיניים.
לנתן: בצבא יש 3 סוגי פקודות שמפקד יכול לתת:
1- פקודה חוקית שהחייל חייב לבצעה במלואה ואם לא יבצעה יעמוד לדין.
2- פקודה בלתי חוקית שהיא פקודה שחורגת מחוקי מטכ"ל ואינה מסכנת חיי אדם אותה החייל חייב לבצע ובמידה ולא יבצעה יעמוד לדין. בנוסף לכך יעמוד גם המפקד שנתן את הפקודה לדין בין אם היא מולאה ובין אם לא.
3- פקודה בלתי חוקית בעליל שהיא פקודה ששמסכנת חיי אדם וניתנת לשיקול דעתו של החייל שאסור לו לבצעה ובמידה ויבצע אותה וימצא שהיא הייתה בלתי חוקית בעליל יועמד לדין ביחד עם מפקדו. במידה ולא יבצע אותה ואכן יוחלט שהיא הייתה בלתי חוקית בעליל החייל לא יועמד לדין ואף יוערך על כך, אך במידה ויתברר שלא הייתה בלתי חוקית בעליל יעמוד לדין בגין סירוב פקודה. (הטייסים הסרבנים סירבו לבצע פעולות בריכוזי אוכלוסין בטענה שזאת פקודה בלתי חוקית בעליל, מפקד חיל האויר דן חלוץ החליט שהפקודות הם חוקיות ועל כן הדיח אותם מחיל האויר.
אני מאד מקוה שאני לא צריך להסביר לך, נתן, תחת איזה קטגוריה נכנסת ירי בפועלים שובתי של מפעלי ים המלח.
שלום אלון.
אני מבין מתשובתך שהיית מסרב לירות על עובדים שובתים מים המלח.
ואני מכבד את זה.(גם אני הייתי מסרב).
אני גם מסרב לבצע כל פקודה שכרוכה בשליטה ודיכוי של עם אחר.
תכבד את זה גם אתה.(במידה שאתה לא צבוע…)
איני מכבד אותך על כך. ואין שום קשר להאם אתה מכבד אותי ואם לאו. במדינת ישראל יש חוקים, במסגרת החוקים הללו מחובתי (ולא מזכותי) לסרב לפקודה כזאת, המונח כבוד אינו נכנס כאן. אתה נותן כבוד לאדם שעושה מעשה הרואי שאינו מחובתו הבסיסית. אני לא עושה שום מעשה שכזה אני ממלה את חובתי האזרחית. אתה מוציא את עצמך אל מחוץ לחוק. דעותיך דומות לדעות מומיק (ראה מכתב אחרי) שאליו אני מתנגד נחרצות אך עם זאת מכבד אותו כל עוד יקיים את חובתו הלאומית וימחה נגדה בדרכים הלגטמיות, לעומתו יש אותך שבורח מחובתך זאת ועל כן לדעתי עליך לעמוד לדין על כך ולשלם את המחיר, על השטמתותך משירות מילואים (אני מניח הנחה שרירותית שסדיר מילאת). בדיוק מאותה סיבה איני מכבד את סירובו של הימני שמסרב לפנות התנחלויות על אף שאני מבין לליבו הרבה יותר ממה שאני מבין לליבך.
לאלון.
מספר הערות:
1.הפשעים הגדולים בהסטוריה האנושית היו חוקיים לחלוטין במדינות שבהם נעשו ,החל מהשמדת היהודים בגרמניה וכלה ב"גולאגים" של ברה"מ.
2.פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות התבצעו מאז ומעולם על ידי אנשים שמילאו פקודות וקימו חוקים.
3.סרבני מצפון לא בצעו מעולם פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות.
4. חובתך האנושית היא לסרב לשרת בשטחים, ולדכא בני אדם.
5. חובתך הלאומית היא לסרב לתחזק את משטר "האפרטהייד" הגזעני ב"שטחים הכבושים" המקרב את קיצה של מדינת ישראל.
6.חובתך האזרחית היא לסרב לשלוט בכח על אנשים שאינם אזרחים רק בגלל שלרוע מזלם הם ערבים שגרים באזור שמדינת ישראל החליטה להחזיק תחת שלטון צבאי.
המשותף לפשעי המלחמה של הנאצים ושל הגולאגים הם שהם היו אומנם חוקיים במדינתם אבל מדינתם לא הייתה דמוקרטית, כל עוד יותר מ-50 אחוז (כמובן שהמספר יותר קרוב ל-90) במדינה הדמוקרטית הזאת חושבים שה"פשעים" שמתבצעים בשטחים הם נכונים ותומכים בצה"ל יכול להיות שאולי אתה טועה כשאתה קורה להם פשעים. קשה לי להאמין שמעשי הנאצים והגולאגים היו עוברים 3 קריאות בכנסת.
טועה מי שכתב שהשמדת היהודים היתה חוקית בגרמניה. זו ממש שטות. המעשים שנעשו במחנות היו בלתי חוקיות בעליל על פי הדין הגרמני , אבל גרמניה תחת היטלר לא היתה מדינת חוק אלא משטר של בריונים ולכן יכלו להתבצע מעשים כאלה.
זה מאמר ימני פשיסטי המהלל את צבא הכיבוש.
יכול להיות שהמחבר חושב שאם הוא משתמש במילה "כיבוש" זה מכניס אותו אוטומטית לתוך השיח של השמאל, אני מקווה מאד שלא.
במשטרים מסויימים, כמו בסיטואציות ההיסטוריות להן אתה ונתן התייחסתם, מה שמקומם ומפחיד הוא מידת הציות הכמעט מוחלטת של העם אחרי המנהיג\מערכת חוק המצדיקה\מבצעת פשעים איומים.
ישראל כמובן היא מדינה דמוקרטית (ויש בכך יתרונות, ללא שום ציניות). אך כשאנו רואים ציות רדיקלי וכמעט מוחלט מטעם האוכלוסיה המיועדת שלא מוכנה להכיר אפילו בקיומה של גישה אחרת כלגיטימית במסגרת המחשבה, אפילו במידה והיא מוכנה לשאת בעונש שנובע מתוך מערכת החוק השלטת (שבעיני הסרבן כמובן מושחטת היא בעליל) ישנה בעיה. הכוח שכעת יש להתנגד לו איננו טוטליטרי אלא מפוזר, במסגרת של שלטון-תקשורת-הון המקדמת את האינטרסים זו של האחרת. האפשרות להתמודדות מול גורם הכוח היא אניגמטית כשהמטרה איננה ברורה לגמרי. בעיני רבים וגם בעיני כותב המאמר מערכת זו מבצעת זה זמן רב פשעים איומים נגד גורמים שונים. ההתנגדות לכוח היא קשה ביותר עקב פולחן מערכת החוק שעולה מתוך הצדקת הציות המוחלט כלפיה.
המשך הזרימה עם אותה מערכת חוק והציות העיוור לפשעיה מהווים קלקול בסיסי במחשבה ופה הנקודה הדומה לאותם משטרים, שמסגרת הכוח פעלה בהם אמנם בצורה אבסולוטית, אך אותו ציות אלים ומפחיד עולה מהם ומאפשר כינון של מערכת-חוק שנעדרת כל חוש אנושי בסיסי.
מצטער על התדובה המאוחרת.
ימני פשיסט? תגידו אתם בסדר פה קראתם נכון את המאמר? ירדתם לסוף דעתי?.
טענתי שאסור לרבנים לקרוא למרד נגד ההתנתקות, קראתי שאסור לרבנים לקרוא למרד נגד צ.ה.ל כגוף שממשלת ישראל מינתה להגן על ביטחון מדינת ישראל.
לכל המגיבים פה אני חייב לענות בקצת כעס אבל מקווה שתבינו את הכעס.
אני עזבתי את היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור לאחר שבאחד מהפעולות נגד הטרור בלבנון, בשעת הפריצה כמוביל כוח דרכתי על תינוקת שישנה על הרצפה עם משפחתה, קפאתי על מקומי כי גם לי הייתה תינוקת בבית בת שנתיים.
נראה לי לפעמים שמשהוא לא תקין בשמאל אם אני ימני פשיסט? אז מי אתם בחברה הישראלית?
אני לא מתכוון לכנס לדיון בנושא "עובדי הקבלן" אבל המאבק שלי בטח ובוודאות הוא לא נחלת השמאל, אם צ.ה.ל יחליט לירות בי ובעובדי הקבלן והבן שלי יעמוד ממול למלא את הפקודות בצ.ה.ל, אני מצפה ממנו כל עוד הוא חייל צ.ה.ל לירות בי כמו שלי תהיה הזכות לירות בו.
חברים… "אבו עמר" הלך לעולמו, אל לנו לנכס לעצמנו מאבק זה או אחר למען החברה הישראלית כולנו ביחד אמורים להלחם על דמותה ופרצופה של החברה הישראלית.
לכותבי המשפט פשיסט ימני, אני מבקש את ההתנצלות שלכם שנוכל לבנות מכנה משותף להמשך הדיאלוג.
תודה אדרי יצחק ג’קי
מחנה משותף של חיים לא יכול להתקיים במזרח התיכון מתוך מה שאתה מציע. אתה מציע לאנשים כמוך שחושבים שצ.ה.ל. כארגון פושע, מקדם אינטרסים גזענים ואלימים ומיישמם בשטחנו פשוט לציית. זה צורם לך ובכל זאת אתה טוען שיש לקבל את החלטת הרוב כי אלו פני החברה. בחברה אין אחידות מוחלטת ולא תהיה לעולם, ואני מקווה שאתה (ממה שעולה מתוך מאמרך) תפסיק לחבור לקואליציות בחברה שאין לך שום דבר במשותף עמם (למשל לגבי פעילות צ.ה.ל. בשטחים) ותמצא את הקבוצות שאיתם יש לך מכנה משותף בחברה (על-אף שלצערינו הן מעטות) ותתנגד בכל הכוח והמרץ למה שנוגד את עמדותיך הפוליטיות והמוסריות. להצעיד אנשים בדרך המוות (שאליה כולנו מתנגדים) בשם המדינה או בשם החברה, זה המעשה שבשמו כינו אותך פשיסט, אני מתנגד לכינוי זה. אך עלייך להבין בשם מה אתה מצדיק את הפשעים, הורס את האפשרות לחיי שלום באיזור ומוליך אנשים לאבדון – בשם המדינה היהודית המאוחדת. האם כך מתנגדים לכיבוש או בונים קואליצית שלום ערבית-יהודית ?
האמן לי שאני פעלתי ופועל בנושא לדוגמה:
בשנת 1999 יזמתי את פרוייקט "בוסתן השלום" פרוייקט שהגיעו אליו ילדים מכל רחבי הארץ מסכנין מטמרה מטייבה מיפו מאשל הנשיא מחיפה קרית גת באר שבע דימונה רהט ערוער ליומיים של דמוקרטיה ודו-קיום שכלל סדנאות ונטיעת 600 עצי זית בעיר הנבטים העתיקה כורנוב ממשית.
גם ילדים מירדן הגיעו לבוסתן השלום.
לי אישית יש בעיה לצאת נגד כל מוסד שיש בו חוקים שנועדו לשמור על היהרכיה חוקית, אני פועל נגד העוולות בצורה פחות רדיקלית ממרץ הנעורים שלכם, אבל בכל מקרה אני לא פשיסט ימני
אינני יכול להתעלם מממה שאתה אומר כאן.
לא אכנה אותך פשיסט, אך אתה קונפורמיסט, וזה מסוכן.
אתה מצפה שבנך יירה בך אם יקבל פקודה לכך? הרי זו היא פקודה בלתי חוקית- בעליל, לגמרי, ואין כאן מקום לויכוח.
אם באמת אתה אוחז בדעה ש"המערכת צודקת, וגם אם לא, עלי לציית." אז אני באמת חושב שאתה קונפורמיסט ואוחז בדעות מסוכנות. אך אם לאו, ואתה מסכים עם סירוב לפקודה בלתי חוקית אז תן מחשבה לכך שתווך ה"לא חוקית" יכול להיות רחב ביותר ונתון לפרשנותו הסוביקטיבית של האדם לו ניתנה הפקודה. ועל כן חלק מהאנשים יחליטו על דעת עצמם ותוך ידיעה שהם ייענשו לסרב לפקודה שנראית להם כבלתי חוקית.
מה שלא חוקי בעליל כמובן, ועם זאת אני מסכים, הוא הסתת הרבנים לסירוב פקודה המוני בשם הדת.
אני גם מתרשמת שמר כהן בסך הכל מנסה לקבל תמיכה תקשורתית למאבק מאד סקטוריאלי, וכדי להצליח הוא גם שולח מסרים מתונים נגד הממסד הבטחוניסטי שכידוע חזק מאד בדימונה. אבל הם לא באמת מתכוונים לעמוד לצד הקורבנות של הממסד אלא להוציא לעצמם הטבות. זה מזכיר לי את המאבק של עובדי הכור שקיבלו סרטן, שמידי פעם זרקו איזה איום מרומז באמצעות התקשורת שאם הם לא יקבלו את הפיצויים שלהם, הם אולי יגידו משהו מעצבן, אבל זה לא בא מדאגה לזכויות האדם, אלא מאחוזים בתביעות שלהם. מר כהן עדיין סבור שיש כאלה ששווים ויש כאלה שלא ממש….כך למשל נפגעי הגזזת, גם אותם הוציאו ונערו מהאבק כדי לקבל עוד קצת כוח ותקציבים בדרום. לא יפה, אבל גם מה שעשו לי לא יפה, וגם טלי פחימה סובלת. ככה זה. כל ישראל ערבים זה לזה, כלומר יש חלק שערבים וחלק שחוגגים על ההלוואה.
לעובדת הקבלן סינדי לא ירדתי לסוף דעתך בנושא הטבות.
ממי אני אמור לקבל הטבות מכי"ל זה כבר ניגמר בבית המשפט ואת "ההטבה כביכול" תרמתי לעומתת מת"ח- מערכות תמיכה לילדי עובדי קבלן בלתי מאוגדים. אני לא נגעתי בשקל המזוהם של כי"ל למרות שהיה מגיע לי, מהקבלן שהעסיק אותי לקחתי כל שקל שהגיע לי.
פרומטאוס לך אומר חד משמעית "אני נגד פקודות בלתי חוקיות בעליל" לגבי אישית פקודות הצבא הם מעטפת רחבה מאוד של קבלת החלטות של הפרט בשעת מילוי תפקידו.
המעטפת אמורה לפרט לקבל החלטות על פי רמת המוסריות שלו,על פי חינוכו,על פי השקפת עולמו,אולם הבסיס נישאר בסיס במערכת היהרכית קשוחה.
קח לדוגמה יש מחסום, יש פקדות לנוהל מחסום שהם הבסיס לפעילות, בא חייל ובתוך המעטפת מחליט לכפות על פלשתיני לנגן בכינור, מי אשם צ.ה.ל? או החייל? (אני לא מצפה לתשובה צ.ה.ל מפני שהוא כובש ונימצא שם).
לגבי הנוכחות של צ.ה.ל בשטחים זו בעיה פוליטית ביטחונית ולא בעיית מוסר של חיילים בתוך המעטפת של בסיס הפקודות.
הכותרת בכל המאמר היתה הכיבוש משחית לנו את נפש ילדנו וזו היתה צריכה להיות מהות הדיון.
נו טוב מה הקשר בין סינדי לכור, זה כמו השאלה על אדרי ומפעלי ים המלח…לא ? זה שם מסחרי. (צריך כניראה עוד בלטה). לא מכירה את דימונה, וכמו שסינדי היא צדיקה בסדום פלורידה ככה בטח יש גם אנשים טובים שם, שלא נשרף להם השכל והלב חרף מאמצי השלטון להפוך את כולם לחיות טרף. אנחנו כולנו חיילים של הכור, מר אדרי אם לא חללים שנהיה בקרוב מהבטיחות של המקום הזה. סינדי גדלה בנס ציונה בשכונה שבה ברחו כמה וירוסים מהמכון הביולוגי ואת התבגרותה עשתה במרתפי הכור ואת מיטב שנותיה בזבזה כשפחת מין של השב"כ. אני מדינת ישראל אדרי.
אני מחכה שאנשים פה יתחילו להבין שהיום זה סינדי מחר זה הם, ושהערבים זה תירוץ. אין לי ציפיות מדימונה האומללה, למרות שכעיר שיש לה סמכויות בתחום תכנון ובניה אולי היא יכולה לפעול בתור העין של כולנו, או להגיש התנגדות במועצה הארצית לתכנון ולבניה לאתר הזה שמזהם אותה. זה ניקרא צדק סביבתי, למה השחורים צריכים לאכול את הזיהום ? שישימו את הכור בנווה אביבים ליד הבית של שמעון פרס ושאר המיליונרים. ניראה אז את מר פרס מדבר בגאווה על מפעל חייו והמזרח התיכון החדש ??? לפחות אריק שרון גר קרוב קצת לא ? (האמת מבאר שבע דרומה בשבילי זה כבר אילת) גם לקסאמים וגם לקרינה, אז לפחות יש לו כיסוי וחוץ מזה באמת יש לו כיסוי זה עבה ניראה לי שהוא מחוסן. הכי גרוע הוא יכול לטוס לאי שלו ביוון מהר מהר לפני כולם. טוב אני צריכה ללכת לחדר הטיפולים של המכות חשמל עכשיו, אז ביי.
חוץ מהרפס במהלך עבודתה למען בטחון ישראל, אז מה עילנה דיין עשתה על זה סרט ? לא. פתחו לה אתר אינטרנט ונתנו לה כבוד מלכים בתקשורת השמאלנית עם חיבוקים וקריצות מעמיר פרץ ? לא ולא. גם הגזוזים מהגזזת לא בדיוק הפכו לנסיכים בן לילה, אבל יש עדיין מי שגוזר עליהם קופונים, לפזר ערפילי סודות וחצאי דברים נוראים שהיו או לא היו, והמבין יבין.
כותרת של מאמר שבתוכו יש בדיוק הפוך, וגם ההתנהגות, זה לא בדיוק יושר והגינות במובן הרגיל של המילה. סינדי אומרת וחוזרת שהמערכה היא סחיטה תוך ניצול של סודות כביכול וקורבנות כדי לפזר איומים באויר, וזה יכול לעשות כל מג"בניק לשעבר בדימונה שראה את הקיר של המוסך של הכור מבחוץ. אמרתי שהאנשים מהסוג הזה מתחילים לכתוב כותרות מחץ שמאלניות כאשר תנאי השכר שלהם לא כל כך טובים, ואחרי שיפור התנאים, הם חוזרים לתוכן של הכתבות שלהם, שזה לימין שור, והצדע לגזבר התורן של הכור. אם היה למישהו שם רבע עקרונות אז לא היינו במצב הזה שאנשים כמו זבל, סליחה עכברי זבל, ורק אחרי חמישים שנה, אולי מקבלים היורשים שלהם שלוש מאות שקל פיצויים לשמור על השארית של הסודות המכוערים. זה הרושם שסינדי קיבלה, אבל מאחר שהיא מאושפזת להחלמה בסנטוריום בפלורידה, אולי כבר אין לה מה להגיד, כמו לעוד כמה מנפגעי קשר השתיקה. מה יש לאמר, אתה ממש אביר זכויות האדם שנפלה לו פתאום בלטה של אור על הראש, ועוד מעט תצטרך לזביידה ולטלי חכימה מרוב התלהבות. תיזהר, אולי גם זה מהכור…יש שם כל מיני קרניים שעושות לך את זה…ככה שמעתי רכילות פה בפלורידה אבל מה אני יודעת, זה בטח נאצים עוכרי ישראל סרבני גיוס.
דברי סינדי:
"אתה ממש אביר זכויות האדם שנפלה לו פתאום בלטה של אור על הראש"
דברי ג’קי:
את טלי פחימה ההיתי משחרר מייד ומשלם לה פיצויים על שהותה בכלא.
את זביידה ההיתי מחסל בחיסול ממוקד ידיו מגואלות בהרבה דם יהודים חפים מפשע.
לגבי הבלטה על הראש למה כי אני מדימונה? אין מוסר בדימונה, אין זכויות בדימונה, אין אנשים בדימונה שנאבקים? לדבריך יש משמעות אחת ויחידה בדימונה גודלים עשבים שוטים שרק כשבלטה נופלת להם על הראש הם מתעוררים.
תמתני קצת את דעותייך יש להם אוזן קשבת בדימונה ובפרט לשמאל המתון.
את חוזרת השקם והערב על נושא הכור בדימונה מה הקטע שירתת כחיילת בכור?
אם תוכל לאמר בבקשה מי הם היהודים החפים מפשע שזכריא זבידי גאל את ידיו בדמם.
רונן
ג’קי, עוד אתמול שאלתי את עצמי למה אדרי מדימונה ממהר להוציא להורג את זביידה אבל מחליק לגדאון פרנק את השימוש בכל הדימונאים כשמיכה אנושי לשמור על הילדים האשכנזים שלו ושל פרס שגרים בנווה אביבים או בחו:ל ? זה מענין איך עובד ה"ספין" הזה, שדוקא סינדי היתה מן הממציאים שלו אבל לא נתנו לה אחוזים בפטנט. (ואפילו לא פנסיה). זבידי ואתה אותו דבר ג’קי, פיונים בעסקים הגדולים של העשירים. בהזדמנות תבדוק אם יש לך במוח איזה צ’יפ שהכניסו מהכור במפראות שיניים בדימונה, אולי זה הסתה כדי שתמשיך למכור אנשים אחרים שעשו להם עוול וככה המליינים ימשיכו לחגוג והקטנים יאכלו אחד את השני. זה אולי מוכר לך מכי"ל ? הפרד ומשול ? לשלח יד איש באחיו ? לנצל ? לעשות עבדים ? לא מכירה את זכי, נשמע לי יותר חתיך מפרס ושרון בטח, ונלחם על הבית שלו ולא בשביל כסף, כמו כמה שאני מכירה אישית. ואולי גם אותו מישהו שולח כדי לעשות ביזנס. גקי, תתבגר ותוציא את הקורה מהאוזן. הגישה של הפרענק הנאמן והפטריוטי המוסת עם דם בעיניים על כל ערבי הביאה אתכם לאן שהביאה. תמיד אפשר לסמוך על האדרים שירוצו כמו עדר ישר לתוך המלכודת.