אתמול (9/5/07) המדינה שלחה שוב כלי משחית בליווי כוחות משטרה גדולים ומחקה שוב את כל מגוריהם: כ-30 צריפים ואוהלים של תושבי הכפר טוויל אבו ג’רוואל שבנגב הישראלי. ישבנו לעת שקיעה, החום המעיק כבר עלה, ובני הכפר בשקט סיפרו על ההרס של אותו הבוקר.
הגיעו לכפר ב-9:30, עשרות שוטרים חמושים היטב, שני בולדוזרים, ותגבור של "עובדי קבלן" – נוער מההתנחליות, להרוס את כל הכפר. "הייתי בעבודה, לא ידעתי עד שהגעתי הביתה שהרסו לי את הבית", סיפר אחד. "הם קברו חיים את גוזלי היונים", אמר יוניס בעצב. "חלק גדול מתושבי הכפר נמצאים בירדן לרגל חתונה של בן המשפחה, הם בטח ידעו, יש להם מלשינים בכל מקום, גם בגבול", חשב אחר. "לנהג הבולדוזר היה זמן הפעם, עבד לאט וביסודיות, שום דבר לא נשאר עומד. כלום". "בצד השני של הכפר הרסו את מיכלי המים הנגררים. אפילו הרסו טנדר הרוס נטוש ששימש מחסה למישהו. מוחמד הזקן החולה לא רצה לצאת מהבית, אז הרימו אותו והוציאו אותו בכוח", סיפר איברהים. "ואז, כשהבן שלו יאסר רצה להקים לו צל, אסף את הברזנט מהקרקע ולקח את מוט האוהל, עצר אותו שוטר ואמר שהוא לקח את המוט בכדי להכות אותו. עצרו אותו על נסיון תקיפה. זו הפעם השמינית שהורסים לנו בכפר. הפעם הרביעית שמחקו אותו לגמרי".
עקיל אל-טללקה, ראש הכפר, נפגש פעמים רבות עם אנשי המינהלת לקידום הבדואים, עם מינהל מקרקעי ישראל, עם אנשי משרד הפנים. הציעו לו לעבור זמנית למקום אחר: בתוך היער על יד להבים, עד שיימצא פתרון. הפעם עקיל מסרב. הזזתם אותנו "זמנית" מאז 1952. תראו איפה אנחנו עכשיו. 500 איש חיים בצפיפות בשולי לקייה, ללא יכולת לקבל אישורי בנייה, בתים הרוסים כל חודש בכפר שלנו, אנחנו עדיין מחכים למגרשים שקנינו ב-1978, האם לא הגיע הזמן למשהו קבוע??? אנשי הכפר פנו לבית המשפט לעזרה, בינתיים הורסים את בתיהם.
ישבנו בשקט, מסתכלים בהריסות, בכבשים הבאות הביתה, ויוניס שבר את השקט "אבל הגוזלים, למה לקבור את הגוזלים חיים?"
זה לא העיקר בכתבה אבל בהתחשב בכותרת ובשורת הסיום ארשה לעצמי לשאול: מה עושים שם הגוזלים? כלומר, לאיזו מטרה מגדלים בטוויל אבו ג’רוואל יונים?
היהודים – בהנהגת "בני ברית", "יד ושם", יצחק נוי ודינה פורת – מתבכיינים, על ה"אנטישמיות ושנאת-ישראל בעולם"…
אי-אפשר לברוח מזה, כי אין לאן: האשמים היחידים, בשנאת-יהודים – הם היהודים…
והמקרה המתואר לעיל מוכיח.
דניאל, אני מסכים אם רבים מדברך, אבל מה השטות הזאת?
כל מקרי שנאת היהודים בהיסטוריה נבעו "מראש" ממדיניותה של מדינה שקיימת 59 שנה, שבמקרה יש בה רוב יהודי?
בו נגיד שהתכוונת שחלק מהיהודים היו תלמידים טובים של רודפיהם, ובזאת אסכים אתך לחלוטין.
דניאל, הנח לשנאה העצמית. התבנונן במראה ואהוב את מה שיש. פשוט אהוב. אל תברח מהמראה ומהמבט. תן לעצמך 5 דקות. ואז הוסף עוד 2. וכל הזמן הזה הבט במי שנמצא שם במבט אוהב. או לפחות מקבל. האהבה תבוא אתו.
כאשר אני מסתכל במראה, אני רואה אנארכיסט שמאלני וטוב, המשתדל לפעול בכל כוחו, במאבקים שהוא רואה לנכון, תוך הקרבה עצמית במידה כזו או אחרת. אז כן, אני די-אוהב את מה, שאני רואה במראה. גם אם עדיין לא מצאתי את האחת….אבל זהו כבר עניין אחר, חוששני.
תבין, יא-שי: אני *אינני* חלק מקולקטיב. אני קיים כשלעצמי, רדיקל בודד ביקום. אינני שייך לקבוצה, מלבד בבריתות-פעילותיות, הנמשכות לפרק-זמן מוגבל. זה טבעי וטוב שכך.
וליובל: כשיהיה לי טיפה יותר זמן (כי עכשיו, אני רק מסיים הקפה – וממהר לאוהל של כוחותינו במרכז י-ם), אפרט, כיצד גרמו היהודים לשנאה כלפיהם, גם (למשל) בפולין של פעם. כי גם אני, לא ידעתי זאת, עד לאחרונה…
יאללה, ביי בינתיים.
הגדרתך "נוער פשיסטי" כוללת גם כאלו שתומכים ברצח יהודים באשר הם ומביעים אהדה לאנטישמיות?
כן, בהחלט.
(למערכת, אנא הכניסו רק ההודעה האחרונה, זו. תודה)
בישראל, כאשר יהודים מתחככים ביהודים באופן מרוכז, הם נוכחים לזוועתם ולתדהמתם שחלק מטענות גדולי האנטישמים, האנטישמים הארסיים והמבחילים ביותר, היו, אבוי, נכונות, לגבי חלק מהעם היהודי – זה כנראה כך. אין לזה קשר לדעות, אתה ניתקל בישראל גם במוליכי שמאל הנראים נאורים ונוטפי זעם מעושה כלפי דברים לא קבילים, ומה מתברר? מתברר שמדובר בנוכלים מהקשים מסוגם, כשהכל זה קרנות, כספים מגורמים בינ"ל, ועניינים פרטיקולריים ואישיים תוך גניבת עבודתם של פראיירים מסורים, והתייחסות אליהם בגסות נפש והכחשה. זה כך. אשר לסיבות, מי ידעם? אין כאן שנאה עצמית, אלא ההפך הגמור מכך, שנאת נוכלים וגנבים, שהיותם בקרבה אליך, בקרב עמך וסביבתך, הופכת את פגיעתם בך לקשה במיוחד, אם אתה אדם הגון, חרוץ ובעל כשרון בולט, ועל כן אתה בשדה הצייד הטיבעי שלהם. אם הם באקדמייה או בעיתונאות- אז מדובר בכיוס עבודת הזולת וסיפוחה לעבודת החלאה בעל היוקרה, שעשה פעם מאמצים עצמאיים – דבר שמאפשר לו לספח את עבודת הזולת תחת הגג הכללי של פירסומיו הקודמים. ולמה הדבר קורה לבעלי התרומה הגדולה פעם אחר פעם? אולי שורש הרע בהם, באישיותם, אולי יש סיבה אחרת, כפי שהנוכלים, מרושתי קליקות בדרך כלל, שוקדים "להצדיק" את פריעתם, המלווה בהכפשה והדרת כשרונות? התשובה: לא. הנבזז יכול להיות אדם מצויין, סביר, נעים הליכות, בעל רצון חזק, חכם, ושאר מעלות טובות, קולגיאלי, ומה שלא תרצו. אין הדבר כלל קשור בו. הסביר לי פעם, אחד מהם, בשם דוב, עוד בשנת 1975: "כאשר מישהו נותן לי טרמפ לאילת, לא מעניין אותי מי הנהג". הסיבה לדפוס החוזר היא, שכאשר עוברת הרינה שיש כאן את מי לחלוב בלי לתת בתמורה כלום, אף לא פרור, ומדובר באדם יצרני וחכם באופן מדהים, אז אף אחד לא רוצה להיות הפראייר היחיד שכן נותן משהו, שכן הלעגנות בקרב חבורות הבוזזים בישראל, תפגע אז בו עצמו, ותפחת ממעמדו. מקפידים לא לתת פרור, על כן, כשם שסוחר הסמים מקפיד על שקילת כל מאית מיליגרם הרואין.
כל ההתעסקות המופרזת בעצמנו, גם בתגובות לידיעה הכואבת על ההרס בישוב הערבי בנגב, מסיחה את תשומת לבנו מהעיקר: הגזענות הממסדית כלפי האזרחים הערבים והשתתפותו של נוער פשיסטי במלאכה הבזויה הזאת.
לכותבת:
למה הם לא פונים לבג"ץ שלכם?
או שכבר פנו והבג"ץ דחה אותם?
ובכלל, מי פועל פה לפי החוק, התושבים או הרשויות? (אל תעני לי שהחוק לא תמיד צודק או לא צודק הפעם, זו תהיה התחמקות).
המיתוסים האנטישמיים הם אמת לאמיתה משום שדפקו אותך פעם בקשר לזכויותיך על עבודת מחקר. אפשר לעבור הלאה?
אם במקום לשקוע ברחמים עצמיים ושנאה היית מלכתכילה עומד על שלך היית במקום אחר היום.