הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-20 באוקטובר, 2007 25 תגובות

ועידת השלום הצפויה להתכנס באנאפוליס, ארצות הברית, בסוף חודש נובמבר לא תשיג כל תוצאות. זאת בגלל שנציגי ישראל אינם מוכנים ומסוגלים לדון בסוגיות הליבה שבסכסוך. כך סבורים ארגוני השמאל הפלסטינים. לדברי אותם הארגונים יש לחתור להקמת חזית פלסטינית-ערבית מאוחדת על מנת לאלץ את ישראל להיכנס למו"מ רציני שבסופו נסיגה מכל השטחים הפלסטינים שנכבשו ב-1967.

דברים אלה נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה באחרונה ובה ראשי מפלגות השמאל פירסמו מנשר משותף החתום על ידי החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, החזית העממית לשחרור פלסטין, הקומוניסטים של מפלגת העם, היוזמה הלאומית הפלסטינית בראשות ד"ר מוסטפא ברגותי ופיד"א. לדברי אנשי השמאל הפלסטינים, ועידת אנאפוליס לא תיתן כל מענה לדרישות העם הפלסטיני, לא תהווה התקדמות לקראת שלום בר-קיימא ותוסיף לצעוד בנתיב ההסדרים החלקיים שאיש לא מימש אותם.


אנשי השמאל סבורים כי הדרך ללא מוצא בה נקלעה ארה"ב באפגניסטן ובעיראק היא היא הסיבה לכינוס הוועידה בבסיס חיל הים האמריקאי שבאנאפוליס. הרצון המופגן של ישראל וארה"ב להציג מדינה פלסטינית ללא גבולות מוגדרים או בגבולות "זמניים", ללא כל התחייבות לפתרון שאלת הפליטים וללא קביעת ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלסטינית, יגרום לאובדן זמן יקר ואף להעמקת האיבה. ראשי השמאל שבו והדגישו שעל מנת להגיע אל השלום המיוחל על ישראל להכיר בכל החלטות האו"ם בשאלת הסכסוך.


עוד טוענים ראשי השמאל, שהשתתפות הרשות הפלסטינית בוועידת אנאפוליס אף יכולה להעמיק את הקרע בין הפלגים הפלסטינים ולהנציח את המצב בו העם הפלסטיני מחולק, כביכול, בין שני מחנות העוינים זה את זה. ראשי השמאל קראו לכל הפלגים הפלסטינים להתאחד ולהשתתף בכל ועידת שלום עתידית תחת המטריה המשותפת של הארגון לשחרור פלסטין (אש"פ).


ועוד: לא ניתן יהיה לקיים כל ועידת שלום, כל העת שישראל מוסיפה להפקיע אדמות, לעצור פלסטינים ולרצוח פעילים ומפגינים. בחודשים האחרונים אף גבר מספר המחסומים שהוצבו בגדה המערבית ונמשך המצור הכלכלי, הפוליטי ואף הצבאי על רצועת עזה.


ראשי השמאל מציעים שבוועידת שלום ובה ידונו השאלות המהותיות צריכות להשתתף כל מדינות ערב ששטחיהן נכבשו על ידי ישראל. עוד אמורים לדון הצדדים, במסגרת ועידת שלום, בסוגיות מהותיות נוספות כמו פינוי ההתנחלויות, מקורות המים, להבטיח את ביטחונו של העם הפלסטיני ועצמאותה הכלכלית של המדינה הפלסטינית.

תגובות
נושאים: מאמרים

25 תגובות

  1. סופי אלג’ם הגיב:

    יש משהו מוזר בגישת אנשי השמאל הפלסטיני המגדירים עצמם כמרכסיסטים:

    לשיטתם, ההתעקשות הישראלית שלא לדון בסוגיות ה"ליבה" (שם קוד לזהות השולט בהר הבית ובמסגדים) היא שתמנע את ההתקדמות במשא ומתן המדיני.
    מפליא הדבר שממשיכי דרכו של מרכס, האיש שטבע את המשפט "הדת היא אופיום להמונים" מתעקשים על שליטה פלסטינית במתחם שכל כולו הוא אחיזת עיניים של שרלטנים דתיים מוסלמיים נוצרים ויהודים, המפמפמים לצאן מרעיתם אופיום בצורת פונדמנטליזם קנאי משיחי.

    ממרכסיסטים הייתי מצפה לגינוי ברוחו של מרכס המייחס לאוסף התמהונים המייחסים חשיבות למה שקרוי "האגן הקדוש" – תכונות של שרלטנים ומאחזי עיניים.

    העובדה שאין במאמר ולו בדל של גינוי כזה מעלה תמיהות רבות.

  2. ישראלי נאמן הגיב:

    הועידה תכשל לא בגלל ישראל אלא בגלל הפלשתינים. גם להם ברור שישראל אינה יכולה לוותר בשני ענינים – השמדת ישראל כמדינה יהודית (מה שקרוי בלשון נקיה זכות השיבה) וירושלים. בירושלים אפשר להתווכח על איפה וכמה אבל לא על מה שקרוי האגן הקדוש – הר הזיתים, העיר העתיקה כולל הר הבית וסילואן כולל גיא בן הינום. אז הפלשתינים יכלו ויכולים לקבל מדינה כמעט בגודל של השטחים לפני 1967 אבל כמו שהם כבר ויתרו כמה פעמים על מדינה פלשתינית בגלל שנאתם וכל פעם מציעים להם פחות כך גם הפעם הם לא יהיו מוכנים להתפשר גם אם יעלו את נושאי הליבה ובפעם הבאה יציעו להם פחות. למי שתוהה מתי הציעו להם מדינה, להלן הפירוט: 1936 – ועדת פיל שבגלל סרובם פרץ המרד הערבי הגדול (המאורעות), 1947 – סרובם הוביל למלחמת העצמאות שבשבילם נגמרה בנכבה. 1967 – ישראל מציעה דיוני שלום תמורת השטחים ונענית בלאוים של חרטום. 2000 – סרובם הוביל לאינתיפאדה. אין ספק שהפלשתינים הם השותפים הנאמנים ביותר של אנשי פיגלין וכהנא.

  3. מוני יקים האנטי ציוני לרפיק מוסא הגיב:

    רפיק היקר .
    גם הפלסטינים הוזים הזיות מסוכנות אם הם חושבים שהכוזרו/אשכנזים של החונטה השלטת מעונינים או מסוגלים לצאת מספירלת הספינים שלהם ולהתקדם לתהליך אמיתי של חיי שלום ודו קיום.
    רק ההתקרבות של הספרדו/מזרחים לשלטון תקרב את הסיכוי לכך, ומי שמכשיל את התהליך הם דווקא אנשי הימין הבולשביקי, שהם כוזרו/אשכנזים המעונינים בהנצחת החלוקות העדתיות/מעמדיות הקיימות.
    שלום אמיתי ייתכן רק בינינו הספרדו/מזרחים ואחינו הפלסטינים שמרביתם יהודים שהתאסלמו או התנצרו….בחורבן הציונות והסמולניזם ננוחם.

  4. אחמד פילגר / ליבה ולב הגיב:

    לגב’ סופי אלג’ם: נדמה לי שיש לקרוא שוב ושוב את המאמר הקצר מאת רפיק מוסא. נושאי הליבה הם: שאלות הפליטים, הפיכת ירושלים המזרחית לבירת המדינה הפלסטינית, פינוי כל השטחים הכבושים ופירוק כל ההתנחלויות. סביב שאלות אלה קיימת תמימות דעים בקרב כל הפלסטינים ואף בישראל יש לפחות תנועה אחת: חד"ש-מק"י שגם סבורה שכדי לפתור את הסכסוך הממושך יש לאמץ גישה זו. מה בין זה לבין דת, דתיים ודתות? לא כלום.

  5. מוני יקים האנטי ציוני לסופי אלג’ם הגיב:

    לא אשלח אותך להכנת חמינדוס.
    אבל עם כל הכבוד לבשלנית מעולה שכמוך, מה לענין מרקס ולחזרה לגבולות 67. אם כל סיפור הקדושות של הר הבית ,המסגדים והכנסיות הם סיפורים של שרלטנים, הרי שענין הכיבוש הוא עובדה היסטורית.
    מבולגריה כמוך שכל כך נאמנה להוויתה כבולגריה הומאנית הייתי מצפה לגיובץ יותר מוצלח, או שגם את המתיימרת להיותך הטבחית המעולה שבשכונה הינך סך הכל שרלטנית מצ’וקמקת עם סיסמאות מרקסיסטיות בלי שייכות כל קשר למציאות של כאן ועכשיו. דו ויזדנה

  6. אבירם בתגובה למאמר ולמוני יקים הגיב:

    למוני יקים: הייתי מעוניין שתסביר לי ולשאר קוראי הגדה מה משמעות התגובה שלך לסופי אלג’ם?
    בתגובה אחת העלית שלושה איזכורים של בישול ואוכל רק משום שהמגיבה היא אישה.
    הצלחת להוכיח שאתה שובניסט מהסוג הנחות ביותר כמו גם גזען, מה משמעות הפתיח "מבולגריה כמוך הייתי מצפה….?", האם כל אחד שמביע את דעתו צריך להזדהות או להיות מזוהה על-ידך לפי מוצאו? בושה וחרפה!
    שלא לדבר על חוסר יכולת לנהל דיון: לקרוא לבת פלוגתא שלך: "שרלטנית מצ’וקמקת" –
    זה אומר הכל.
    בקיצור, מוני – שפר דרכיך!

    לנושא המאמר: אין במאמר שום דבר שמעיד על כך שהכותב הוא איש שמאל.
    שום אמירה חברתית, שום ביקורת פנים פלסטינית למעט אמירה שהפלסטינים מחולקים "בין שני מחנות עוינים".
    בלי קשר לתוכן הנכון כשלעצמו – המאמר היה יכול להיכתב ע"י כל פלסטיני שהוא, ולא ניכר בכותב שהוא "איש שמאל".

  7. אלי /הצהרה משעשעת הגיב:

    חייכתי כאשר קראתי את דבריו של מר רפיק מוסא.
    אף אני סבור שאין לקיים את ועידת אנפוליס. אבומאזן ואנשיו פשוט אינם שולטים אף באנשהם. כאשר אולמרט נסע להוועד עימו ביריחו ניסו אנשי פת"ח להתנקש בחייו. וכמסורת ימים עברו שוחררו החשודים במסגרת מדיניות הדלת המסתובבת.

    על הפלסטינאים להבין שפליטים לא נחזיר ועל הכותל לא נוותר

  8. ראובן קמינר הגיב:

    מאמרו הענייני החשוב של רפיק מוסא הוא כמשב רוח קריר לאחר יום חמסין. שאלת השאלות הייתה ונשארת: כיצד השמאל צריך להתמקם כאשר ארה"ב מנהלת מסע צלב מטורף נגד האסלאם. השמאל אינו יכול להיגרר אחרי האסטרטגיה של ארה"ב. וגם אסור לו להסתגל למהלכים של אבו מאזן וחבריו כאשר הם מסתפחים למחנה האמריקאי.
    לא צריך להיות חסיד חמ"ס כדי להבין שיש לו טענות לגיטימיות נגד פת"ח וכי הפילוג בין פת"ח וחמ"ס מחייב מאמץ אדיר להחזיר את האחדות למחנה הפלסטיני. אחדות פלסטינית היא תנאי לעצמות לאומית פלסטינית ולמערכה על השלום. על הסירוב של גורמים מסוימים בשמאל להכיר בעובדות אלה עוד ידובר….

  9. YB הגיב:

    צריך לשים לב כי המונח ‘שמאל’ אצל הפלסטינים שונה לחלוטין מהקובל במערב.
    באירופה ובארה"ב ההבדלים בין שמאל לימין הם בעיקרם כלכליים, ובישראל מדיניים-בטחוניים כאשר השמאל נוטה יותר לפשרות אצל הפלשתינים המונח שמאל כוונתו לתנועות שבעבר היו עם אוריינטצייה סובייטית וכיום הן קיצוניות וקנאיות ביחסן לישראל.

  10. מוני יקים האנטי ציוני לאבירם הגיב:

    ההתיחסות לסופי אלג’ים.
    היא בהקשר לתגובה מתלהמת ותוקפנית מצידה באתר "הארץ" בו הציגה עצמה כבולגריה בשלנית וגם פירטה את סוגי המטעמים שהיא מתמחה בהם.
    ברורשאם לא ראית ביחס למה היתה תגובתי שלא תבין על מה אני כותב וזה נראה רע.
    ממתי מותר לאשה להשתלח בגבר ואסור לגבר להגיב בהתאם כיוון שהוא מיד מואשם בשוביניזם גברי חזירי…בחורבן הציונות יצרנית הגזענים האשכנזיים ננוחם.

  11. לנין לאלי או למי שרוצה הגיב:

    נו באמת.
    אפשר לחשוב שרק בגלל חוסר הסכמה על כמה מטרים בירושלים ועל אם יכנסו 100 פליטים או 10000 פליטים אין שלום.
    ישראל נשארת בשטחים,טובחת והורגת, מנשלת ומשפילה, אפילו קוברת את בניה, משקיעה סכומי עתק בהמשך הכיבוש, וכל זה רק בגלל שלא נמצא המנהיג הפלשתיני שיוותר על הר הבית.
    זו תהיה לשון המעטה מובהקת לומר שמי שמאמין בזה הוא תמים, רפה שכל ויונק מצטיין של תעמולה (הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון…).
    ישראל נמצאת בשטחים בגלל האינטרסים האימפריאליסטים שלה.
    כבר הרחבתי על כך רבות בתגובות קודמות.

  12. אליעזר דמיקולו הגיב:

    האם שמתם לב איך מוני יקים מתייחס את סופי אלג’ם?

    "בשלנית מעולה" "לא אשלח אותך להכין חמינדוס"

    יחס של בוז בוטה אל ה"אישה הספרדיה שמקומה במטבח כי זה מה שהיא יודעת לעשות ושלא תבלבל לנו את המוח"

    וזה בא מפיו של אדם המתיימר להגן על זכויות המזרחיים כנגד ה"כוזרו אשכנזים".

    גרד את הקליפות בהם הוא מתיימר להתהדר ותגלה פאשיסט שוביניסטי צבוע.

  13. יונתן  א – מיקלדת  וירטואלית הגיב:

    מאמר  חשוב  לדעתי  ואולי  אפילו  מקפיא  את  הדם ( חוץ  מלציניקנים  שהכל  הרי  ידוע  וברור  להם ) מפני  שהדברים  שנאמרים  בו  באים  משניים שהיו  בתוך  תוכו  של  מימשל  בוש ובודאי  שאינם  חשודים  בנטיות  שמאלניות. 

    — קישור —

  14. יובל להפרין הגיב:

    1. ל-YB,
    שמאל נשאר שמאל, רק שבאזורים המשועבדים להון הבינלאומי, המכונים לעתים "העולם השלישי", תיקונים סוציאליים מחייבים מאבק בנאו-קולוניאליזם ובשלטונם למעשה של מעצמות ההון ומוסדות ההון הבינלאומיים.
    קסטרו, צ’אבס או נאצר, כדי לערוך תיקונים חברתיים, היו צריכים להיאבק לא רק בבעלי ההון המקומיים, אלא בשלטון ההון הזר.
    לכן המושג שמאל לא "שונה מהותית", הנסיבות שונות מהותית. גם בישראל, מאבק "חברתי" או מעמדי יצליח רק כשהוא יתנהל גם, ובעיקר, כמאבק בשלטון זר, או כפי שהוא מכונה כאן בתודעה כוזבת: "הברית הנצחית עם ידידתנו ארצות הברית."
    הידידה הזאת, ולא רק פקיד אוצר זה או אחר, היא הכופה עלינו קיצוצים, הפרטות, פערים ושאר עוולות.

    היחס לישראל שונה מהקצה אל הקצה בקרב גורמי השמאל הפלסטיני המוזכרים ברשימה:
    בעוד החזית העממית אכן הייתה ועודנה קיצונית בהתנגדותה לכל פשרה עם ישראל, הרי שהמפלגה הקומוניסטית הפלסטינית (כיום מפלגת העם) הייתה הראשונה שקראה למשא ומתן עם ישראל ולשלום עמה, כמובן תוך דרישה עקבית לסיים את הכיבוש ואת שאר עוולות הציונות נגד העם הפלסטיני.
    החזית הדמוקרטית של נואף חוואתמה שינתה את עמדותיה בנושא זה, לכיוון של התמתנות.

    2. יש לי שאלה אינפורמטיבית, לכותב המאמר או למישהו אחר שיודע: מה פירוש "הקומוניסטים במפלגת העם". הייתה מפלגה קומוניסטית ששינתה את שמה (ואת השקפותיה) ל"מפלגת העם". האם מדובר בסיעה קומוניסטית בתוך מפלגת העם, או שיש כאן טעות בתרגום, וצריך להיות:
    הקומוניסטים (כיום מפלגת העם).

    3. עם תוכן הדברים אני מסכים. אני מקווה שהחזית השמאלית הזאת, שאינה פת"ח ואינה חמ"ס, תמשיך להוציא גילויי דעת ותיזום פעולות אחרות.
    אישית יש לי סלידה ממפלגות גדולות, פוליטית הן יודעות רק לשכפל מציאות קיימת.

    אני מקווה שאסון הבחירות האזוריות יבוטל ברשות הפלסטינית (ובמדינה הפלסטינית תיבנה ותיכונן), ולעולם לא ייושם אצלנו.
    כך לא ייגזל ייצוגם של פוליטיקאים שברור לכל שלא בחרו להיות פוליטיקאים למען ג’ובים, לשכות או קשרים, כי פעילות במפלגות קטנות בדרך כלל אינה מספקת את כל אלה.

  15. סופי אלג’ם הבולגריה לאבירם ולמוני יקים הגיב:

    תגובה מתלהמת ותוקפנית? אני?

    לא היו דברים מעולם. באתר הארץ הזמנתי את מוני יקים לארוחה בביתי תוך שאני מפרטת את סוגי המאכלים האופייניים לעדה -קיופולו, שקמה צ’ורבה, בויקוס ועוד.

    מוני בתגובה כינה אותי בכינויי גנאי בוטים.
    הערתי לו בכל הנימוס הראוי כי אנו הבולגרים אנשים נעימי הליכות ומנומסים והבעתי את תמיהתי על כך שמוני בתגובתו הגסה והפוגענית "שלח" אותי למטבח, שם (לפי השקפתו) מקומה הראוי של האישה הבולגרית.
    בכך חשף מוני יקים "מגן המזרחיים" את אופיו האמיתי – שוביניזם גברי מדרגה נמוכה ביותר.

    זו האמת ומי שרוצה להיווכח בכך יכול לגלוש באתר הארץ ויראה זאת במו עיניו.

  16. עופר ליובל הגיב:

    גם במפלגות קטנות אנשים מנסים להשיג ג’ובים, ואלה ג’ובים לא בהכרח פחות טובים מאשר במפלגות גדולות, מכיוון שבקטנות יש פחות תחרות פנימית.
    ומה לעשות שגם לשיטה יחסית לגמרי יש חסרונות: חוסר יציבות של השלטון, התקבעות של אליטות פנים מפלגתיות,ופחות אנשי מיעוטים בפרלמנט.אין זה מקרה שמתוך 150 מדינות שבהן יש בחירות רב-מפלגתיות כלשהן, רק 3 – הולנד, ישראל ועיראק – בחור בשיטה כזו. אה, כן, והיתה עוד אחת: גרמניה בזמן ויימאר.

  17. ליובל הלפרין הגיב:

    אכן מפלגת העם היא המפלגה הקומוניסטית, אך עדיין מקובל לכנות אותם כ"קומוניסטים" לא על בסיס מדעי אלא מתוך הרגל, כמו שמכנים חברי חד"ש כקומוניסטים אפילו למי שאינו חבר מק"י.

  18. מיכאל שרון: חתם על צורה – הטוקבקיזם ב"הארץ" הגיב:

    [למערכת, אנא זה ולא הקודם]

    הטוקבקיזם ב"הארץ" (בפרט בשולי מאמר המערכת) החל לחתום על צורה, בניגוד לפרעות תח תט-רמה של הטוקבקיזם המתלהם-מתנאץ בצהובונים.

    בקיצור: — קישור —

    לנגד עינינו מתגבשת תת תרבות יחודית, שנונה, הומוריסטית, דיאלוגית, מחתרתית, תופעה יחודית ישראלית. הדבר הזה בולט למי שקצת מכיר למשל את הטוקבקיזם בארה"ב שם משתלטות על הסצינה כנופיות ה-red necks , ועל כל מילה קצת נבונה מייד הופכים אותך להומו מתרומם, יהודון kyke , motherfucker ומה לא, פחד עדושם.

    וכאן? פותחים את העניין משכימי קום מ"מגזין הכיבוש", אחר איזו הערה בשולי הארועים, ואז מתחיל האקשן האמיתי, הסאc yקסט המלווה חרישית את הדברים הבולטים בסדר היום של מערכת הארץ. ודי בטעם.

    להלן סצינת הטוקבק הנידונה בהודעות קודמות כאן עם מתקפת הבולגרים כלפי בן עדתם מוני יקים האנטי ציוני, שנון, מצחיק. מישהו בעל שם המשפחה שטיצקי […] שמנסה להרעיש בסיוע ארטילרייה לכוחות אנטי מוני, על ידי טיווח באגף ("הצורר מוני יקים מפריז"), זוכה מייד להתייחסות מוני יקים אליו כאל "בן הקאפו שטיצקי" (התגלגלתי מצחוק והערתי לבת זוגתי, שעם שם כמו שטיצקי הוא היזמין את עניין הקאפו, מהדהד טוב "הקאפו שטיצקי" הזה, שלא כמו "הקאפו זילברשטיין" או רבינוביץ).

    עניין אירן, נושא הכתבה, עד מהרה מתפוגג-מתעמעם בחומרתו החגיגית לטובת משהו חביב ונבון ומצחיק (מחתרתי קצת כבר אמרנו?), תוך התייחסויות נירמזות עקיפות לכל היותר לתמה הפותחת. האוף טופיק כאן זוכה לגלוריפיקציה מרנינה באמת. כמה קולות רפים בשולי הטוקבקיזם הפורח, מנסהים לתת את אירן עדיין, אולי כלייטמוטיף בשלב מאוחר זה, אך זה לא זה כבר. גורו לכם פטריוטי de la terra

  19. מוני יקים האנטי ציוני לאוהדי המטבח הבולגרי. הגיב:

    האניגמה ושמה סופי אלג’ם.
    ההתייחסות לסופי אלג’ם שכל כך מטרידה את קוראי הגדה ראשיתה בשלוש תגובות למאמר בהארץ ששלושתן היו חתומות בשמות בולגריים שונים אך התכנים ומבנה התגובות העידו על כך שנכתבו בידי אותו אדם. הגבתי על כך והבעתי את דעתי כי יש כאן מעשה זיוף כל שהוא.
    סופי אלג’ם ענתה בשם השדלושה והשתלחה בי בסגנון מתחסד תוך הצבעה על מומחיותה הבישולית והכרתה את המטבח הבולגרי.
    עניתי לה בהתאם קולינארי וגם הבעתי דעתי על השאר, איני מבין מה בין כל השטויות שהוחלפו בינינו לבין האישומים המיוחסים אלא אם הם רק מעונינים להסיט את הנושא לתחום הביזאריותאיני מבין כלל מה השוביניסטי חזירי בעיסוקי מטבח , עבדכם עצמו שמח מאד כאשר יש לו פנאי להשקיע עצמו בקצת בישול בולגרי שרק מביא בריאות למבשל ולאוכל.
    בחורבן הציונות מנחשלת הטבחים ננוחם.

  20. דניאל הגיב:

    למערכת הגדה: כבר מזמן חדלתי מלנסות ולהבין, מה לעזאזל מדריך אתכם, בפסילת/אישור תגובות. אולם התופעה החולנית, הסוטה והמעוותת, המכונה "מוני יקים", חצתה מזמן את כל הגבולות האפשריים כולם. לו היה זה אשכנזי, המתבטא כ??ך? נגד מזרחיים, או אתיופים, כבר *מזמן* הייתם – לא רק חוסמים אותו, אלא גם מגישים תלונה במשטרה, בגין הסתה לגזענות – ולחלוטין בצדק. וכעת, צירף הנ"ל – כנראה, עקב בטחונו העצמי, אותו בחרת לפתח ולטפח – לתגובותיו הנתעבות, גם סקסיזם חולני בנוסח "אשה??? למטבח!" ושיא-החוצפה הוא, שלאחר כל *ז?ה*, אתם עוד מגדירים עצמכם כ"שמאל".

  21. לנין בקריאה נרגשת הגיב:

    מוני יקים מסיט כל דיון לכיוונים לא מעניינים ולא פרודוקטיביים, ואנשי השמאל-מרכז הציוניים הרבים הנכנסים לאתר מעודדים אותו.
    ככה יוצא שיותר ממחצית התגובות הן יער אדיר ולא חשוב לחלוטין, וצריך להשקיע עבודה רבה בכדי להפריד את הטפל מהעיקר.
    אז אנא מכם, תתעלמו ממוני ומכל מי שעונה לו, וממך מערכת נכבדה, אם יותר לי, האזרח הקטן, לפנות אליך בבקשה- נא צנזרי את התגובות של מוני ועדת מעריציו.
    (כמובן שיהיה בכך מין האירוניה אם התגובה הזאת תפורסם, בסתירה לחוק שאני מנסה לקבוע כאן, אבל נמחל על כך.
    אם לא תפורסם התגובה הזאת כחלק מיישום המדיניות עלייה אני ממליץ- מה טוב).

  22. קיוטוק דל באניו הגיב:

    סופי אלג’ם איננה אניגמה.
    היא פרולטרית שאינה מתכחשת למעמדה, וזאת בניגוד למוני יקים המנסה בכל כוחו להתעלם ממשפחתו קשת היום ולבסס לעצמו ביוגרפיה שיקרית והזויה ממקום מושבו בבתי קפה יוקרתיים בעיר האורות.

    בנוסף, אני זוכר את חילופי הדברים בינו לבין סופי אלג’ם באתר הארץ ואני יכול להעיד שלמרות דברי הנימוסין שלה – שתובלו מדי פעם בפתגמים בספניולית שהפצירו בו לנהוג בדרך ארץ באישה מבוגרת ממנו – לא הפסיק יקים "מגן הספרדים" לנבל את פיו ולקלל את טאנטי סופי ולהקניט אותה בהערות שוביניסטיות – חזיריות.

    כן, גם אני מצטרף לדעתו של קולואינדוס -כשמקלפים ממר יקים את מחלצותיו הפסאודו- מתקדמות מגלים מתחת שוביניסט פאשיסטי קטן ומאוס, המהווה בושה לעדת הבולגרים.

  23. אגרנש אדגו הגיב:

    ברצוני לדעת את פירושו של אנאפוליס.

  24. יורם הגיב:

    מנוי יקים (65)בעבר קשקשן בארגון הפנתרים השחורים וכיום-יושב נכר בפאריז.
    צ’חצ’ח צעקן שאינו יודע תרבות דיון מקלל מגדף מרגע ראשון.אדם ממורמר לא יוצלח שמחפש כותרות ותשומת לב.
    היום "יועץ" לצ’חצ’ח צרפתי אחר-קומיקאי בשם דיידונה שבעבר התחבר עם יהודים אך התנתק והקים את מפלגת אירו-פלסתין שתוענת כי קיים קשר ישיר בין ארועי המזרח התיכון לנעשה באירופה.

  25. ליורם הגיב:

    מוני יקים באמת יועץ לדיידונה? אשמח לראות מקור שמגבה את זה. לא שזה נראה מופרך כל כך כמובן, מצא אנטישמי את אנטישמהו…

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים