הבזק א’: עיתון "הארץ" מדווח מפיו של נאיף חוואתמה שהחזית הדמוקרטית והחזית העממית עושות מאמצים לתווך בין החמאס לבין הפתח. יש להצטער שמפלגת העם הפלסטינית אינה שותפה למאמץ זה. שוב יש סימן מצער שמפלגה זו אינה מנהלת מדיניות עצמאית כלפי הפתח ואבו מאזן.
הבזק ב’: בתקשורת קיימת "חגיגה של הסכמה" בין אולמרט ואבו מאזן. אולמרט הכיר בכך שאבו מאזן רציני. אבו מאזן הכיר בכך שאולמרט רציני. רייס הצהירה על התקדמות חשובה ועל הסכמה שלא ינוהל שום מו"מ ענייני לפני אנאפוליס ובזמן המפגש באנאפוליס. המו"מ, כולם מסכימים, ייפתח רק אחרי המפגש באנאפוליס. לישראל הכובשת ולאפוטרופוס שלה יש זמן. הן אינן אמורות לייצג עם תחת כיבוש. אולי תהיינה כמה מחוות ישראליות כגון שחרור אסירים והורדת התנחלות בודדת. כל הכבוד לגב’ רייס ששוב הצליחה לספק "התקדמות" בענייני נוהל תוך התחמקות מדיון ומפעולה לגופו של עניין.
הבזק ג’: המו"מ האינטנסיבי אמור להתנהל בשנת כהונתו האחרונה של בוש. האם מישהו מאמין שבתקופה זו של מירוץ בחירות גורלי לבית הלבן ולקונגרס תעיז ארה"ב לעשות מה שלא העיזה לעשות ב-40 שנה – להפעיל לחץ רציני על ישראל לעשות ויתורים ממשיים למען הסכם שלום? האם הפלסטינים מאמינים שבוש ידאג יותר למורשת האישית שלו מסיכויי מעומדים מטעם מפלגתו? אין תקופה יותר נוחה לממסד הישראלי והיהודי בארה"ב לבלום פתרון.
הבזק ד’: קשה לנמק בציבור שלנו עמדה השוללת את המפגש באנאפוליס. הרי השמאל בעד שיחות והידברות. לפתע ישנם אנשי שמאל שמנסים לשנות כיוון. מדוע שינו את דעתם ומדוע אינם חוששים להצטרף לימין השולל את מפגש השלום. דווקא בגילוי דעת של תראבוט ישנם קווים להסבר משכנע. ראו הודעתם ב-www.tarabut.info
הסיבה להתנגדות היא הפילוג הקשה בקרב הפלסטינים, פילוג שנוצר שלא במעט במאמציה של המארחת של אנאפוליס – ארה"ב. הסיבה השנייה אינה פחות חשובה. הוועידה באנאפוליס משתלבת יתר על מידה במסע של בוש לקראת מלחמת עולם שלישית.
לא נבון ולא חכם לקשור את העניין הפלסטיני לעגלה המתדרדרת של מדיניות בוש בעיראק, בקורדיסטאן, באפגניסטאן ובפקיסטאן…
לפחות יש הודאה מפורשת שהכשלון מובטח בגלל הפלשתינים וליתר דיוק – בגלל הפיצול שלהם. תרגום רש"י – הקיצונים הפלשתינים לא יסכימו להכיר בישראל כמדינה יהודית ושוב יטביעו את האיזור בנחלי דם. פלשתיני בעיקר.
אם אתה בטוח שהמפגש יכשל(כפי שהסברת בצורה כל כך משכנעת), למה אתה חושש מכך שהוא יתקיים?
ואם הוא לא יכשל כמו שאתה צופה ,אלה דווקא יצליח ,דהינו ששני הצדדים יגיעו להסכמה על הסדר שלום,מה רע בכך?
מוזר מאד.
תודה לעורך המצנזר!
במסגרת הדיון התרבותי כדי להטות את האמת ,צינזרתם לי שתי תגובות מנומקות היטב, והכנסתם שטף תגובות נגדי ,שום עריכה אקרובטית גזענית לא תשנה בכהוא זה את צידקת דברי. …בחורבן הציונות הכוזרו/אשכנזית ננוחם.
תודה לעורך המצנזר!
במסגרת הדיון התרבותי כדי להטות את האמת ,צינזרתם לי שתי תגובות מנומקות היטב, והכנסתם שטף תגובות נגדי ,שום עריכה אקרובטית גזענית לא תשנה בכהוא זה את צידקת דברי. …בחורבן הציונות הכוזרו/אשכנזית ננוחם.
רציתי לספר לכולם שיצא לי להכיר את הורי הוריו של מוני בעיראק, ויכולה לחזק את טענותיו בדבר הדם הטהור הלא-כוזרי שזורם בעורקיו. ובתפארת הגזע הלא-כוזרי הלוגם קפה וזולל קרואסונים בפריז נתנחם!
סמירה: האם תוכלי להרחיב ולפרט? מאיזה כפר אתם?
לא יודע איך הגעתי לדיון במאמר הזה, אבל אני בכלל יליד בולגריה ולא עירק , סמירה כנראה מסוממת והמתחזה מוני אמיתי נפל בפח שלה.
הורי הורי חיו בתחילת המאה ה 20 ,ולצערי אנם בין החיים כבר למעלה מ 80 שנה …בחורבן הציונות ומורעליה ננוחם.
יכולה אני להעיד כי מוני אלייקים הוא אכן יליד בולגריה ולא כפי שטוענים מתחזים באתר הזה כי מוצאו עיראקי.
ולא שיש לי משהו כנגד העדה העיראקית המפוארת.
רציתי להעמיד דברים על דיוקם ולהגן על שמו הטוב של קרידו מיו, איז’ו ארמוזו, מוני יקים, שלמרות חילוקי הדעות המתגלעים בינינו מעת לעת (והבאים לידי ביטוי בעיקר בטוקבקים ב"הארץ" ובאתר הזה)
לקחתי על עצמי לחנך את מוני וללמדו נימוסים טובים המאפיינים את העדה הבולגרית.
משימתי צלחה בידי ועיניכם הרואות כיצד, לאחר שפניתי אליו בדברי כיבושין שינה הוא את הטון התוקפני והמתלהם של תגובותיו ועתה הוא מתבטא בצורה תרבותית יותר ורוכש כבוד לזולת.
אמנם, עבודתי עוד לא הושלמה, וחברתי אלגרה אלפנדרי טוענת כי עוד כפרת דרך ארוכה לפנינו עד שנצליח להקנות למוני הילכות דרך ארץ, אבל בטוחתני שהדבר יעלה בידי.
ולך מוני קרידו מיו – תזהר מהמוז’רס בפריס ואל תאכל יותר מדי קרואסונים.
אני לא מתחזה, אלא מוני אמיתי. אולי פירשת כ-amiti ולכן, כמי שרודפים אותו שדים ורוחות מתחזים ו/או אמיתיים, קפצת לתקוף גם אותי.
ואגב, מוצא משפחתי מעיראק, ואין בדמי שמץ כוזריות.