ניסיון הלינץ’ בנהג הערבי-פלסטיני אזרח ישראלי, תושב עכו, הוא למעשה המשך למסע התעללות באוכלוסיה הפלסטינית החיה בעכו, שנמשך כבר עשרות שנים. באירועים האחרונים ההתנכלות לערבים עלתה מדרגה לא רק במישוריות הפיזית, היא עלתה לדרגה מדאיגה של הסתה מילולית דתית ולאומנית חסרת מעצורים מחומשת בלשון ביבים, שלמרבה הצער נקטו בה אנשים כמו ראש עירית עכו, רבנים ותלמידי ישיבות בעיר. ההסתה חלחלה במיוחד לשכבות עממיות של יהודים קשי יום.
גם אם נסכים שהנהג לא גילה רגישות מספקת כלפי תושבים יהודים, שראו בנסיעתו פגיעה בקדושת יום הכיפורים, הרי אין מעשה זה מצדיק פוגרום בנהג ובתושבים ערבים, הצתת בתים ומניעה בכוח הזרוע מתושבים שבתיהם נשרפו לחזור לבתיהם . את הקרקע הבוערת ביקשו לנצל מנהיגי מפלגות הימין, כשהם משקיעים מאמץ להגביה את הלהבות ולמנוע את הסיכוי לכבות את האש. אל כל מיקרופון של כל איש תקשורת מזדמן רצו מנהיגי מפלגות הימין כאחוזי טירוף רק כדי להשתלח בבוטות נגד כלל ציבור האזרחים הערבים החיים בעכו, ולהציגם כמי שהביאו לרחוב היהודי בעכו את זוועות "ליל הבדולח" ואת הימים הנוראים של השואה .
באותם ימים ,שערביי עכו היו נתונים למסע הסתה מתוזמן ובלתי מרוסן, נמצאו אחיהם בשטחים הכבושים חשופים לגילויי אימה של המתנחלים. גילויים שקיבלו ביטוי בהתפרעות בערבים היוצאים למטעיהם ובניסיון למנוע מהם למסוק את הזיתים במטעים שלהם.
בעכו ובשטחים הכבושים פגשה האוכלוסייה הערבית משטרה, שאינה אוכפת את החוק על אנשים שנוטלים את החוק לידיהם. שורפים מטעי זיתים של פלסטינים בשומרון, פוגעים פגיעה פיזית קשה במוסקים, שורפים בתי תושבים ערבים החיים בעכו. תגובת המשטרה כלפי פרץ ההתפרעות האלימה בישראל ובשטחים הכבושים היא אנמית. זו תגובה שאינה עומדת במבחן החוק והסדר הציבורי, שעליו מופקדת המשטרה.
במציאות עגומה זו אנו שואבים עידוד מגילויי סולידאריות של ציבור יהודי, שהתייצב לימין האוכלוסייה הערבית. מרשימה הייתה היוזמה של חד"ש שלקריאתה נענו מאות חברים ובאו לעכו למפגן של אחווה יהודית ערבית , כמו כן ברוכה היוזמה של ארגוני שלום, שלקריאתם נענו מאות יהודים לבוא ולסייע לפלסטינים בעבודת המסיק לנוכח ההתנכלות הגלויה והברוטאלית של המתנחלים. גילויי סולידאריות אלו מראים לציבור הישראלי שישנה ישראל אחרת. זו סולידאריות הנוסכת תקווה שניתן להיחלץ משרטון הדמים האימתני שנכפה עלינו.
בימים שהימין נוטל את החוק לידיו כדוגמת פגיעה פיזית בפרופסור שטרנהל ,איום על חייו של מזכ"ל "שלום עכשיו", פגיעה פיזית קשה בעובדי אדמה פלסטינים, שריפת בתי תושבים ערבים בעכו אנו עדים למשטרה המגלה קוצר יד. במציאות זו חובה על כל ארגוני השלום למנף את הפעילות המבורכת של סולידאריות שבאה לידי ביטוי בעכו ומתבצעת גם בשטחים הכבושים. שיתוף פעולה מוגבר בין ארגוני השלום הוא היום צו השעה.
שיתוף פעולה זה חייב לקבל ביטוי בשלל פעילות יומיומית , כמו הקמת קבוצות שיסייעו לפלסטינים להגן על עצמם מול התנכלות של מתנחלים בצד הגשת סיוע הומניטרי.
שיתוף פעולה זה עשוי להביא לפריצת דרך במאבק על דעת הקהל בישראל כדי להעלות על סדר היום הציבורי את הדיון בדבר ההכרח ליצירת תפנית ביחסינו אל הפלסטינים ולהתנער לחלוטין מממארת הכיבוש. לקח האירועים הקשים שהיינו עדים להם מחייב אותנו להשקיע את כל המאמצים ביצירת מחנה שלום מאוחד.
אני מצטרפת לקריאה של כותב המאמר ליצירת מחנה שלום מאוחד. כי מחנה גדול ומשמעותי יכול להכתיב סדר יום שיביא בעקבותיו את השינוי המיוחל.
המשטרה לא טיפלה בהתפרעויות בעכו? ומי ישב שם ימים ולילות רחוק מהבית בלי לקבל על זה תוספת משכורת ולשמוע גידופים מיצורים מסוגך מימין ומשמאל, אתה? רק השוטרים יהודים וערבים הפסיקו את ההתפרעויות בעכו.
חובה ללמוד מהנסיון המופלא של "עיר לכולנו" בתל אביב, כיצד יוצרים מחנה משותף למחנה גדול,שמסריו עולים לסדר היום הציבורי ,ואינו בהכרח נדחק לקרן זוית של גוף קטן חסר משמעות
פוליטית.
יש להעתיק בדחיפות את המודל שמוביל דב חינין בתל אביב למישוריות הארצית.
מאמר מאלף
אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם.
כל העדויות (שאני שמעתי) מדברות על נהיגה פרועה תוך הפעלת מוזיקה בווליום גבוה.
אנשים חשבו שמדובר בפיגוע ובכל מקרה ברור שהיתה כוונה מתוזמנת ליצור פרובוקציה.
אחרי שהנהג הפרוע הותקף, הגיע המון של ערבים פורעי חוק שהשתולל ברחובות עכו תוך ניפוץ שמשות של רכבים וחנויות של יהודים.
התגובות האלימות מצד היהודים אמנםלא מוצדקות במדינת חוק, אבל קשה שלא להבין את סערת הרגשות והשלכותיה.
אני מצר על הסגנון הבוטה והמתלהם של המגיב שבתאי לוי .
כל ויכוח עם הציונות אסור שיגלוש לסגנון בו נקט שבתאי לוי.
אילו דברי-הבל ורעות-רוח.
כל קשר בין המציאות בשטח לבין רשימתך, חבר עוזי, אפילו אינו מקרי כלל – הוא, בפשטות, אינו קיים.
גם זה, גם השטויות של ההוא, שהתבכיין על הארגונים למען זכויות-אדם… מה קורה לאתר הזה? היה יותר ענייני וממוקד פעם.
מה זה ציונות
הציונות מסמלת את כל הרוע, האכזריות, הגזענות, פשיזם, מיליטריזם כיבוש, דיכוי, רצח, הריסת בתים, עקירת עצים, מעצרים המוניים, הספקת נשק ויעוץ צבאי לרודנים, ומה לא. אתם יכולים להוסיף עוד כהנה וכהנה לרשימת המפלצתית הזו, המתארת את זוועת הציונות.
אתן כאן דוגמה מהטבע לזוועות הציוניות. ישנו חרק המטיל את ביצתו בגופה של תולעת. החרק המעופף, פוצע את גוף התולעת חסרת הישע, ומטיל לתוך הפצע את הביצה. (כמו שחיל האוויר הציוני, (והאמריקאי) עושה, מפציץ, הורס משמיד וכותש מטרות ערביות). התולעת המסכנה, מתפתלת מכאבים, ואינה יכולה להיפטר מהזחל שאוכל אותה מבפנים, עד למותה בייסורים נוראיים. הזחל הטפיל, לכשיבגר, יטיל גם הוא את ביצתו בגופה של תולעת אחרת.
ממש כך עושה הציונות. הפושעים הציונים, מקימים התנחלויות בסמיכות לישובים ערבים, מקימים ישיבות ושיכונים ליהודים, כדי לדחוק את שכניהם הערבים. כמו שקרה בעכו, וכמו שקורה עכשיו ביפו, ובעוד מקומות, עד לפיצוץ הקרב ובא.
שבתאי לוי
שבאווירה נפיצה קל מאוד להדליק אש. לכבות כבר יותר מסובך.
כמו כן הן מוכיחות שלאנשים מסויימים לא משנה מה קורה, תמיד ימצא להם תירוץ מדוע היהודים אשמים.
יש לתופעה הזו שם, אבל חבל להשחית מלים, במילא זה לא יעזור.
למגיב "שבתאי לוי" – אמנם נהוג לומר שעל דיבורים אין מכס, אבל לרטוריקה של שנאה יש מחיר – ומחיר גבוה.
חבל רק שמי שמשלם הדיזנטריה המילולית הוא לרוב לא בעל הפה המלוכלך עצמו, אלא דווקא האומללים שעל זכויותיהם הוא מתיימר להגן.
שבתאי לוי – דוגמאות כשלך הובילו לליל הבדולח היום לפני 70 שנה. אין ספק כי בהיותך נסמך על הגנתה של המדינה הציונית אתה יכול להיות חיקוי נלעג ליוליוס שטרייכר (עורך הד שטירמר) – רק הקריקטורות חסרות