כפי שהדברים נראים בשעת כתיבת שורות אלו, התהדיה, רגיעה בעברית, נפחה את נשמתה. המועד הפורמלי לרגיעה הסתיים בימים אלו, אבל הקסאמים החלו לנחות בדרום לאחר שישראל הפרה את התהדיה באותה פעולה של פיצוץ מנהרה. עתה, עם הסיום הרשמי של הסכם הרגיעה, גבר קצב ומספר הפגזים הנורים לעבר ישובי עוטף עזה, ושליחי הצבא בעיתונות ("כתבים צבאיים" בעגה הרשמית) מבשרים "מפי מקורות בכירים" כי "הפור נפל" באשר לפעולה צבאית ישראלית, ועתה מחכים לעיתוי המתאים.
הדרישות לפעולה צבאית ישראלית נשמעות מכל עבר; החל מישיבות הממשלה, עבור בכנסת, המשך בתקשורת וכלה בתושבי האזור הנמצאים בטווח הקסאמים והפצמ"רים. הבחירות המתקרבות משחקות כמובן תפקיד חשוב בתיפוף על תופי המלחמה. מנהיג הליכוד בנימין נתניהו, שלפי הסקרים כבר רואה את הארץ המובטחת של השלטון, ממהר להצטלם על רקע בית שנפגע בשדרות ומצהיר כי ממשלתו "לא תבליג", כאילו שמערכת היחסים בין ישראל לעזה הצטיינה בהבלגה. מצב הרוח הלאומי דוחף למלחמה בחמאס, ולכן גם ראשי "קדימה" משתתפים בתחרות מי יותר תקיף בהצהרות מלחמתיות.
אלו ימים שקולות מתונים של שוחרי שלום, רגיעה, הסדר ופיוס הם כקולות הפיקולו שנבלעים בתוך המולת תזמורת כלי ההקשה הרועשים ורק אוזן רגישה במיוחד תבחין בהם.
מדינת ישראל ניסתה את כל כלי המלחמה בדו שיח שלה עם החמאס בעזה: הפצצות ממטוסים, מתותחים, פלישות אין ספור של יחידות חי"ר מלוות בטנקים לתוך הרצועה, חטיפות וכל זאת בחסות מצור וסגר מתמשכים. כמות הנפגעים, ההרוגים והפצועים מקרב הפלסטינים בעזה הם בסדר גודל של אלפים רבים, וכך מספר הבתים שנהרסו והפכו אלפים נוספים לחסרי קורת גג. לסגר ולמצור יש כמובן השלכות חמורות על המצב הכלכלי, החברתי והרפואי ברצועה: אבטלה גואה, תת תזונה שלעתים מגיעה לסף רעב, מחסור בתרופות שגורם לתמותה גבוהה בבתי חולים, מתח נפשי וטראומות באוכלוסיה בכלל ובקרב חלקים פגיעים יותר כמו ילדים בפרט, שהשלכותיהם ארוכות טווח, והרשימה ארוכה. כל זאת, כך חשב המוח הישראלי בשלטון, יגרום להתקוממות המונית בעזה ויסלק את החמאס מהשלטון.
מה שקרה הוא בדיוק הפוך. שלטון החמאס לא עורער, אלא התחזק. אזרחי עזה לא מאשימים את החמאס בתלאותיהם אלא את ישראל. סף השנאה לישראל עולה ונוסק. ילדי עזה לא צריכים דרשות במסגדים כדי לשנוא את ישראל. מצוקותיהם היומיומיות שישראל גורמת להם, מהווים את חומר הגלם היעיל ביותר לשנאת ישראל ארוכת שנים.
התסכול מנקודות מבטם של שוחרי שלום וזכויות אדם הוא רב. הם יודעים כי אפשר גם אחרת, עם תוצאות מובטחות.
תפנית של 180 מעלות במדיניות ישראל שתכלול: הפסקת הסגר והמצור, נכונות למו"מ עם ממשלת החמאס, פתיחת המעברים, שחרור נדיב של שבויים פלסטינים, חידוש התנועה בין עזה לגדה, כל אלה יחוללו פלאים. לא זו בלבד שהירי ייפסק, הם יפיחו תקווה משני צדי הגבול, וגם יובילו לשחרור גלעד שליט.
במקום זאת, צועדת ישראל באיוולת ובשחצנות לאמבטיית דמים שסופה המייאש ברור מראש.
מאבקם של תושבי עזה וממשלתם לתהדיה משופרת שתוציא אותם מהמחנק בו הם נתונים ראוי לאהדה, אולם השימוש בהפגזת אוכלוסיה אזרחית הינו פסול מכל וכל. כחבר אמנסטי אינטרנשיונל אני שותף לעמדת הארגון כי ירי על אוכלוסיה אזרחית הוא פשע מלחמה. כל מי ששותף לירי על ישובים אזרחיים, בין מצד החמאס והג’יהאד ובין מצד ממשלת ישראל, נושא באחריות לפשע.
מצגת סרת טעם
עצרת ההמונים של תנועת החמאס בעזה במלאת 21 שנים לארגון, הייתה מלווה במעין מופע שאמור היה לשעשע את מאות האלפים במסגרתו מילא אחד מחברי הארגון את תפקיד גלעד שליט המביע געגועים לאבא ולאמא.
המופע עורר בישראל תגובות כעס מובנות. מה שצרם את אזני הייתה הצדקנות והצביעות שהתלוו אליהן. רזי ברקאי, שדרן גלי צה"ל, מצא לנכון לצטט את גולדה מאיר שאמרה לדבריו "שלא נסלח לערבים על שהכריחו אותנו לשנוא אותם". כתבות בסגנון זה ניתן היה למצוא במרבית העיתונים ואתרי האינטרנט.
אם המופע הינו ביטוי לחוש הומור או סאטירה, אז הוא פגום ותפל. יחד עם זאת אין לישראלים סיבה להופיע באדרת של אניני טעם. מה שאמורים להיות אצלנו מופעי סאטירה, בהם מוצגים ערבים על פי
תיוג גזעני, כמו אלה של הבדרן אלי יצפאן (והוא לא יחיד), אינם בדרגה גבוהה יותר.
בישראל לא צריך להקהיל המונים למופעים כאלה, שהרי אספקת החשמל סדירה ומכשיר טלוויזיה נמצא כמעט בכל בית. מאות האלפים צופים בזבל הבידורי מול הכורסה בבית.
ובכל זאת, מההיבט הישראלי הייתה גם נקודה חיובית במופע הזה. קיבלנו אישור עקיף כי גלעד שליט חי, שהרי רק אדם חי מתגעגע להוריו.
תרמית מאדוף
ברנרד מאדוף כבר נכנס להיסטוריה כמי שאחראי לתרמית הפיננסית הגדולה בהיסטוריה – 50 מיליארד דולר, כמעט כמו כל תקציבה השנתי של מדינת ישראל. בינתיים הוא יושב במעצר בית עם אזיקים אלקטרוניים בדירתו המרווחת בניו יורק, השווה 7 מיליון דולר, וצוחק על כל העולם שעד לפני זמן לא רב השתחווה לרגליו כקוסם פיננסי.
רמאים וגנבים השודדים את הזולת אינם תופעה חדשה. מי שצופה מעת לעת בתכניות נוסח "כלבוטק" נתקל שוב ושוב באנשים תמימים שנפלו קורבן לנוכלים. הנה זוג קשישים, שבקושי גומר את החודש, והם מקבלים שיחה מאיש עם לשון מתגלגלת מלווה בקול נעים המשרה אמינות, והלה מספר להם סיפור מההפטרה על הזדמנות חד פעמית לרכוש מוצר בהנחה גדולה, או זכייה באיזו הגרלה, והם רק מתבקשים למסור את כרטיסי האשראי לצורך תשלום קטן בטרם תגיע הזכייה לביתם. האנשים התמימים לא מעלים על דעתם שמדובר בנוכל, והם כבר מפנטזים איך בערוב ימיהם יש להם מעט נחת ואולי גם ישאירו משהו לנכדים. ורק כעבור זמן מתברר להם כי לא זכייה ולא נעליים, סתם רמאות, והם שוקעים עוד כמה שלבים במדד הייאוש.
זה לא המקרה של ברנרד מאדוף. מי שנפלו לתוך המלכודת שטמן להם הם האמא והאבא של המומחים הפיננסיים: בנקים, בתי השקעות, קרנות גידור, אוניברסיטאות, מיליונרים ומיליארדרים, שאמורים להבין דבר או שניים בתחום הפיננסים, קרנות צדקה ותמיכה בפרויקטים שונים, כולם נפלו בפח.
עתה מתברר כי מאדוף לא עשה זאת שנה או שנתיים, אלא לפחות 20 שנים הוא במשחק הזה, ויש כבר הטוענים שגם יותר.
בתשתית התופעה עומדת תאוות בצע. מאדוף הבטיח לכולם רווחים בסדרי גודל של 10 אחוזים ללא קשר למצב בשוק. כל עוד הצליח האיש לנווט את ספינת השוטים, לשלם לאחד על חשבון כספו של האחר, (תרמית פונזי שקרויה על שם ממציא השיטה) כולם היו מרוצים והשקיעו אצלו מיליארדים על גבי מיליארדים. איש מהמרומים לא שאל את מאדוף, כיצד הוא עושה זאת? תאוות הבצע סנוורה את כולם.
היו מי שהרימו גבה על הפלא הפיננסי, רשויות הבקרה הציבוריות, שאמורות לייצג את האינטרס הציבורי ולמנוע תרמיות, בדקו פעם או פעמיים את מאדוף והוא נמצא תקין. מתברר שהרשויות חיפפו, מעלו בתפקידן. אולי זו גם התבטלות במשטר קפיטליסטי בפני מי שנושאים בידיהם את לפיד ההצלחה הפיננסית.
ליבי ליבי עם אלה שהשקיעו אצל מאדוף את כספם האישי כחיסכון פנסיוני לעת זקנה. הם מוצאים עצמם עתה בפני שוקת שבורה.
לעומת זאת יש קרנות שכלל איני מצר על שהפסידו את כספם, שנותב למטרות לא ראויות בעיניי. למשל קרן הצדקה של המיליארדר היהודי אמריקאי רוברט לאפין. הקרן שלו מימנה משלחות נוער יהודי לישראל במטרה "להתאהב בה" כדברי לאפין בראיון לעיתון הכלכלי "כלכליסט". הנדבן הזה מימן את שטיפת המוח שעשו הסוכנות היהודית ורשויות ממשלתיות וציבוריות אחרות לצעירים אלה בישראל. מטרת הפרויקט – להניעם להגר לישראל כדי למלא בין השאר את השורות המידלדלות של בשר תותחים. אלה שיישארו בארה"ב יהפכו, כך מקווה ישראל הרשמית, לנושאי לפיד ההסברה של ישראל הגזענית. עתה, לאור הפסדי הקרן שהושקעו אצל מאדוף יופסק הפרויקט. וזה טוב.
גם הקרן של אלי ויזל, חתן פרס נובל לשלום, שנשאה את השם היומרני "קרן אלי ויזל לאנושות", ספגה הפסד בסך 15 מיליון דולר, מרבית נכסי הקרן.
עד היום איש לא יודע בדיוק על מה ולמה קיבל אלי ויזל פרס נובל לשלום. מאבק למען שלום מעולם לא היה סימן היכר של ויזל. להיפך, הוא תמך בישראל הגזענית המפרה זכויות אדם ובמלחמותיה, וממשיך בכך גם כיום. לעומת זאת עלה בידי ויזל לגייס לובי, שפעל כקבוצת לחץ יעילה שהצליח לשכנע את ועדת הפרס הנורבגית להעניק לו את הפרס. היותו ניצול שואה נוצל כדבעי במאמצי השכנוע, אבל בישראל לא הופתעו שהרי שימוש ציני בשואה לצרכים שאין להם קשר אליה, היא תופעה מוכרת. תרומתו של אלי ויזל לאנושות נאורה היא כל כך שולית, עד שאין בהפסדיו משום נזק לאנושות.
תרמית מאדוף היא עוד אות אזעקה על הריקבון הטמון במשטר הקפיטליסטי. המשבר הנוכחי מוכיח כי אין תחליף לכלכלה הנשענת על בעלות ופיקוח ציבוריים. המצב הנוכחי בו ממשלות משקיעות מכספי הציבור להצלת מוסדות פיננסיים פרטיים כושלים הוא גרסה קפיטליסטית של סוציאליזם לעשירים. על חורבות הקפיטליזם, המאמלל כל כך הרבה אנשים חסרי אמצעים, ראוי להקים משטר של ערבות הדדית, סוציאליזם דמוקרטי בו נכסי הציבור לא מופרטים אלא נשארים בבעלותו.
"אדם מן הישוב"
המתנחל זאב בראודה תושב התנחלות קריית ארבע השתתף בפוגרום שערכו מתנחלים בפלסטינים חסרי הגנה בחברון לאחר פינוי הפולשים מהבית שקיבל את הכינוי "בית המריבה". בראודה נראה יורה מאקדחו ופוצע שני פלסטינים. התקרית תועדה במצלמת טלוויזיה.
האיש נעצר על ידי המשטרה וזו ביקשה את המשך מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. (על פי עקרונות האפרטהייד שמדינת ישראל הנהיגה בשטחים הכבושים, יהודים מתנחלים נשפטים בבתי משפט אזרחיים בישראל ואילו הפלסטינים, המתגוררים באותו שטח, נשפטים בבתי משפט צבאיים, גם אם מדובר בעבירות זהות לאלו של מתנחלים).
שופטת בית משפט השלום מלכה אביב החליטה לשחרר את היורה בטענה כי "זאב בראודה הוא אדם מן היישוב שנקלע לאירוע אלים".
אם כן מי הוא בראודה? אני מצטט: "בראודה אינו כבשה תמימה. בקריית ארבע ובחברון הוא מוכר כקיצוני ובעבר אף תיכנן לפגוע בערבים בנוסח הפיגוע שביצע ד"ר גולדשטיין במערת המכפלה ב-1994. בראודה אף תיכנן בשנת 1989 להיכנס למסגד בחלחול, לרצוח ערבים ולהימלט". ("ידיעות אחרונות" 11 בדצמבר 2008).
בעיני השופטת זהו אדם מן היישוב. לאור זאת נשאלת השאלה באופן טבעי: מי היא השופטת? האם גם היא "אדם מן היישוב"?
מתברר כי היא נמנית עם ראשוני המתנחלים בהתנחלות גיתית בבקעת הירדן השייכת למשקי חירות בית"ר. לא סתם מתנחלים מן המניין, אלא כאלה השייכים לזן האידיאולוגי שהאמין "בשתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן". "מתנחלת ותיקה", כפי שמעיר העיתונאי עקיבא אלדר ("הארץ" – 11 בדצמבר 2008).
כאשר "שופטת מן היישוב" נוסח מלכה אביב פוגשת ב"אדם מן היישוב" נוסח זאב בראודה, גם הצדק נראה בהתאם. שהרי בעיניים מתנחליות ירי על ערבים בשטחים הכבושים הוא כנראה מעשה של אדם מן היישוב.
מספר אניני טעם העלו את הטיעון, שאין חשיבות למקום מגורי השופט בבואו לשבת בדין. זה נכון כאשר מדובר בתחומי הקו הירוק. באמת אין חשיבות אם השופט מתגורר בבנימינה, ברעננה או בקריית שמונה. לא כך כאשר מדובר בשטחים הכבושים. מי שמוכן לגור מחוץ למדינת ישראל בשטח הנשלט בידי ממשל צבאי ושוררים בו תנאי אפרטהייד, לפיהם חל חוק אחד עם זכויות יתר ליהודים, וחוק צבאי מפלה המיועד לפלסטינים, הוא שותף לפשע מלחמה. לכן, כאשר שופט מתנחל, או כזה המזדהה עם הכיבוש ומפעל ההתנחלויות, יושב בדין מול מתנחל, שנאשם בפגיעה בערבים, דומה הדבר לבית משפט של העולם התחתון, בו השופט והנאשם הם חלק מעולם הפשע.

הקסאמים התחילו לנחות בדרום מיום שנסגר השער אחרי החייל האחרון שיצא מהרצועה בקיץ 2006.
(וגם זו היתה הפסקה רק לזמן שההתנתקות התרחשה בפועל).
כל זמן ה"רגיעה" המשיכו לנחות קסאמים בדרום. נכון – בתדירות נמוכה יותר מאשר קודם, אבל הם לא הפסיקו מעולם.
שמונה שנים רצופות של ירי רקטות ופצמ"רים על ישובי הדרום, למעט השבוע של ההתנתקות.
אבל למה שתיתן למציאות לבלבל אותך?
תושבי הרצועה מעדיפים לאכול עשבים וזעתר מאשר להתפשר עם קיום ישראל. לא זכותם?
ושאלה לי אליך – לא שמת לב שעמדתך בעניין פגיעה באוכלוסיה אזרחית מזיזה כקליפת השום גם לפלסטינים וגם לישראלים?
דחוף לך לכתוב את זה בכדי להרגיש צדיק?
זה משנה משהו במציאות?
הפלסטינים יפסיקו לנסות לפגוע באזרחים?
ישראל תפסיק?
מישהו אובייקטיבי ינקוט בסנקציות כלפי שני הצדדים?
הרי הסנקציה בעצמה משמעה פגיעה באזרחים!!!
להומניסטים מותר לפגוע באזרחים כעונש קולקטיבי על פגיעה באזרחים?
פעילים של אמנסטי, HRW, או כל ארגון זכויות אדם אחר ילכו בעצמם לתפוס פושעי מלחמה בשני הצדדים?
לא ברור למה ההצהרות הפלצניות מיועדות, חוץ מאשר לשמן את האגו של המצהיר…
כשאתה ביקרת ברצועה לאחרונה, רדפת אחרי פושעי מלחמה פלסטיניים? או לפחות השתלחת בהם בפרהסיה כמו שאתה אוהב לעשות בארץ?
מה שזכור לי יותר דמה לחנופה מצד אחד, ואפולוגטיקה מבחילה מצד שני.
ספירו כרגיל רואה מהרהורי ליבו ויוצר לעצמו מציאות וירטואלית.לפי מציאות זו צה"ל גרם להפסקת הרגיעה. לא עשרות הקסאמים ומאות פצצות המרגמה שהתפוצצו במשך כל הרגיעה שלא היתה. ספירו נאחז ביומים שבהם לא נורו קסאמים כדי להסביר שישראל אחראית להפרת הרגיעה. זה שיומים לפני הירי של צה"ל על חולית טרוריסטים ירו טרוריסטים (אחרים או אולי אלה עצמם)על סיור של צה"ל בשטח ישראל זה כמובן לא נחשב להפרה. האמת היא שישראל לא צריכה להסכים לתהדיה. היא צריכה לגרום לחמאס בדיוק מה שעשה נצחון החיזבאללה לנסאראללה וחבריו – הוא הודה שאם היה יודע מה תהיה תגובת ישראל לא היה מורה לבצע את החטיפה וכמו כן מאז ועד היום הוא מסתתר מפחד הנקמה.אם ישראל תתנהג תוך כך כמו במלחמה (יורים בכל הכח לכל מקום שממנו יורים על חילים או אזרחים ישראלים) המחיר בחיי ישראלים יהיה קטן אם בכלל ולעומת זאת אם הפלשתינים לא יניחו מיד את נשקם המחיר יהיה חיי אלפי פלשתינים.הם יצעקו שוב נכבה וישבו בשקט הרבה שנים.
השקט של התהדיה הוא מלאכותי בלבד, אשליה מתוקה של שוחרי השלום.
אז יש שקט לחצי שנה, אז מה ?
ומה קורה לאחר חצי שנה ?
את התשובה גילינו לא ממזמן, מטח בלתי פוסק על מטרות אזרחיות לכל אורך עוטף עזה, כמובן שאיש לא הופתע.
אז מה הטעם של אותן תהדיות ?
פשוט לדחות את המלחמה ? לדחות ולדחות ולדחות ?
לא לשכוח שבזמן בתהדיה החמאס מתחמש, מתאמן ומתארגן,אז ככל שנדחה את המלחמה, היא תהייה קשה יותר, ועם אובדן בחיי אדם יותר קשים לשני הצדדים.
זאת היא לא "תעמולה ציונית" כמובן, לא צריך שום תעמולה, מספיק לראות את מסרי מנהיגי החמאס [בזמן עצרות החמאס, ולא מול התקשורת המערבית], לשמוע את ההצהרות של החיזבאללה והאיראנים, לשמוע מה סאמיר קונטאר אמר לאחר ששוחרר [ מטרתם היא חוות שאבע, וכל מה שמעבר]
מי שמעוניין להגיע לתהדיה מסויימת עם החמאס למעשה בורח מן המציאות, והיא הכרה במלחמת השמד שהוכרז על המפעל הלאומי היהודי פה בארץ, כדיי להחליפו סך הכל, במפעל לאומי ערבי, או מדינת הלכה איסלאמית, תלוי מי שואלים.
למה שנחכה ונחכה למלחמות קשות יותר, במקום לנהל מלחמה יחסית קלה עכשיו, ולחסוך הרבה חיי אדם בעתיד ?
כתבת:
"צועדת ישראל באיוולת ובשחצנות לאמבטיית דמים שסופה המייאש ברור מראש."
ומה אם:
"צועד החמאס באיוולת ובשחצנות לאמבטיית דמים שסופה המייאש ברור מראש." ?
אם לא היה ירי, אם החמאס היה מתפרק מנשקו, אם היה מכיר בישראל…, גם אסיריו המרים היו משתחררים.
אבל זה בלי "התנגדות", אז כנראה זה לא שווה.
יאללה, בו נפגיז את אשדוד.
אני מצר כי הח’ ספירו אינו נמנה עם רשימת חד"ש לכנסת, ורצוי במקום ריאלי. אין לי כל ספק שדברי היושר והשכנוע הפנימי העמוקים שלו היו סוחפים את ההמונים היהודיים לראות את השקר והסילוף של המשטר הציוני הנפשע, ולהסכים לקבל עוד ועוד טילים של החמס המבטאים את השחרור הלאומי הפלשתיני. האם לא ניתן לשנות הרשימה בכל זאת? בבקשה!
עכשיו הסתיים משחק ששבש וירטואלי שלי עם אחמד, בחור חסר שם משפחה, תושב עזה שהצליח לגלוש אל האינטרנט הישראלי ולשחק אתי ששבש.
דיברנו על השלום, על הקשיים שמערימה ישראל באמצעים שונים בדרך אליו, על ההתעללות בתינוקות שאין להם חלב כי המחסומים אינם מאפשרים לו לעבור, ועל התעקשותו של אחמד להיות איש שלום. למרות הכל.
בחור בשם רון, שבא לבקר כצופה במשחקנו, טען שכבר מזמן אין כיבוש, שאין חיילים בשטחים, שעזה ומה שמכונה יש"ע אינם אותה מדינה… ושהוא בעצם איש שמאל, עם כל מה שאמר.
נראה לי שהציבור בארץ הוא חסר מידע רב על המתרחש. זו לא השיחה הראשונה, שבה אני נתקלת בחוסר ידע משווע.
עלינו לעשות משהו בענין זה. נראה לי שזה גם יביא לנו קולות נוספים, וגם יגביר את התנגדות האזרחים הישראלים לכיבוש. די ברור ש"יש גבול" יגדל מאד אם הנוער ידע מהם מעללי הצבא, המשטרה, המתנחלים ושאר מוסדות השלטון.
במאי 1948 התקימו שיחות בין עבדאללה לבין נציגים יהודים שבאו להודיע לו שבן גוריון עומד להכריז על הקמת מדינת ישראל
עבדאללה ביקש לא להכריז על הקמת המדינה
משום שתהיה פלישה של צבאות ערב מלווה בטבח נוראי במקום זאת הציע עבדאללה שהיהודים יכנעו לצבאו ויהפכו לחלק מירדן
(כדי למנוע מלחמה וטבח נוראי)
אין שום הבדל בין ספירו לבין עבדאללה
ספירו מדבר בשם השלום כדי לשכנע אותנו
להפוך לאיזור חסות של האיסלם אשר כל הרואה
את ישראל ינוד בראשו בצער ובחמלה
הרי מה אומר ספירו
"אם ישראל תכנע לרצון החמס ותתן לחמס יד חופשית אז החמס יואיל ויפסיק את הירי
ותהיה לנו ת-ה-ד-י-ה משוש חיינו"
ומה אם ישראל תאפשר את זכות השיבה ?
אין ספק שהסעודים יבנו צינור נפט מבארות הנפט בערב ישר לבתי הזקוק בחיפה חינם אין כסף"
וכולנו נשיר שירי הלל בערבית לנדיבותם של הערבים
ואת כל זה אומר הנביא ספירו מתוך בטנו
ההומיה ממש פעמי משיח
ורק אנחנו הציונים המנוולים לא מסכימים
המשך בדרך
" הסיפור האמיתי על ספירו"
אוי שכחתי
גם האנטישמים ומכחישי השואה יפסיקו להציק ליהודים כאשר נכנע לגחמות החמס
וזה בטוח במאה אחוז שוב מתוך בטנו ההומיה
גדעון שלום ,
אבירמה גולן שיושבת בשדרות טוענת לאחרונה כי אנשי שדרות אינם חושבים כפי שמצוייר הדבר כנראה באופן מכוון על ידי התקשורות וכי 46% מהם מתנגדים לפעולה צבאית. התקשורת גורמת לכולנו ללכת שבי אחר ההתלהמות המדומה מצד התושבים על מנת להצדיק פעולה כנגד החמאס.
ובמסגרת הצורך בשמירה על הישגי החמאס, שכחתי לציין את 800 המלקות להומוסקסואלים, למרות שאין הומוסקסואליות בעזה.
ובעניין אחר: לכל המעוניינים, נותרו מספר מקומות פנויים על ספינת הסולידריות האיראנית שעושה דרכה לעזה.
טעות שנובעת מניסוח השאלה.
— קישור —
46% (ולא 45%) מתושבי ישראל (לא רק שדרות) מתנגדים לכניסה רגלית לעזה.
אילו היו שואלים כמה תומכים ברידוד עזה לפיתה עיראקית בהפצצות שטיח, האחוזים היו משתנים.
התהדיה לא הלכה לאיבוד עדיין באופן סופי. אולי אפשר לחדש אותה כך שכוחות החמס והג’יהאד יוכלו לשלוח רקטות כשירצו, ואילו ישראל לא תוכל להגיב כדי לא לפגוע בריכוזי אזרחים מהם נורים הרקטות.
וחשוב מאד לשמור על הישג החמאס כפי שבאו לידי ביטוי בהחלטות הפרלמנט העממי בעזה בשבוע שעבר: 50 מלקות בפומבי על שתיית אלכוהול אימפריאליסטי, 200 מלקות על ניאוף, 500 מלקות על נטיות מרכסיסטיות, ועונש מוות על בגידה
גדעון, עד מתי תמשיך לצוף בעולם ההזיות שלך?
אבל זה בסדר, אתה תצוף והמפעל הציוני יתרחב וילבלב וישגשג. על אפך ועל חמתך!
ואם כך, אולי יש לעשות את משמרות המחאה נגד הכיבוש בשדרות ונתיבות, ולא בתלאביב?
בעצם, אם נחשוב על זה ברצינות…
למה התחלף השלטון האש"פי בשלטון החמ"סי? למה הפכה הפוליטיקה ה(יחסית) רגועה של פלסטין לטרור?
אני מאשימה רק את הציונות ושליחיה הישראלים שבשלטון וגם בחלקים נרחבים מן האופוזיציה (יעני).
נבין שמי שאשם באמת בעלית החומים לשלטון בגרמניה בשנות השלושים של המאה הקודמת, לא היו הגרמנים התמימים, הנאורים, והחפים מכל זדון ופשע , חס וחלילה. פשוט לא היתה להם ברירה, מסכנים שכמותם. במצבם האומלל והקשה מנשוא, נשארה להם רק אופציה ריאלית אחת.
מי שאשם *באמת* אלו המעצמות שניצחו במלחמת העולם הראשונה. טפו עליהן, יחרי’ביתהון.
J’Accuse!!!