הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-26 במרץ, 2009 102 תגובות

"דם על הידיים" היא הסיסמא היעילה ביותר שיצאה עד כה תחת ידיהם של תועמלני הממסד הישראלי. לדימוי אימפקט ויזואלי מידי: רוצח חסר צלם אנוש שיש להחזיקו בכלא לכל ימי חייו.


הדימוי דוחק הצידה כל שאלה אחרת כגון מה גרם למעשיו, האם הוא היחידי עם דם על הידיים ופוסל מיד כל אפשרות לנהל אתו או עם שולחיו מו"מ (הכוונה כאן לחמאס). הם הורגים בנו רק משום שאנחנו יהודים. הם הורגים בנו מאהבת הרצח כי הם חפים מכל ערכים אנושיים. גם מנהיגנו טהור הידיים, אהוד ברק, כבר אמר על הערבים ככלל שהם אינם יודעים להבחין בין טוב לרע כי הם לא מן המסורת היודיאו- נוצרית. ראש ממשלת ישראל לשעבר, מנחם בגין, הצהיר כבר מזמן שהערבים הם חיות דו רגליות.

בשל כך,  בכל דיון בכלי התקשורת בנושא החלפת השבויים עם החמאס (זה שמו המדויק של המו"מ שאנו מנהלים על החזרת החייל החטוף גלעד שליט), חוזר הביטוי "ידיים מגואלות בדם" בכל משפט. באווירה שנוצרה, נשבה הציבור ברגשות כה עזים שקשה עוד לדבר בשם ההיגיון. (אף על פי כן, יש לציין שרוב הציבור עדיין מחזיק בדעה שיש לשחרר את אותם 450 אסירים כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה.)


הוקעתם של לוחמי עצמאות כפושעים היא נוהג של ארצות קולוניאליות מאז ומעולם. הפיכת השבויים במאבק זה לאסירים "עם דם על הידיים" מעידה יותר על האופי הקולוניאליסטי של ישראל ושליטיה מאשר על השבויים-אסירים.


העמים הקולוניאליים שנאבקו על חירותם הואשמו תמיד באכזריות ורצחנות וכונו כמובן "טרוריסטים". המושלים הקולוניאליים לא יכלו להכיר בהם כלוחמים, כי אם אלה לוחמי חירות, אז למה זה הופך אותם? אם רואים בהם טרוריסטים חסרי כל זכויות, אזי לחיילים האירופיים התרבותיים היתר מוסרי לצוד אותם.


ידיהם המגואלות בדם של המאו-מאו


אחת הדוגמאות לכך, שאולי זכורה עוד לקוראים מבוגרים יותר, היא מלחמת השחרור של קניה.


ב-1952 פרץ מרד בקניה שנודע כ"מרד המאו-מאו". הייתה זו התקוממות של הקיקויו (Kikuyu) בעקבות גזילת קרקעותיהם ע"י המתיישבים הלבנים במשך כחמישים שנה. האיכרים מהם נלקחו האדמות הפכו במקרה הטוב לצמיתים על הקרקעות שנושלו מהם או גורשו לשמורות לילידים.


ההתקוממות של הקיקויו לוותה במעשים ברבריים רבים. זכור לי עדיין כיצד העיתונות בעולם וגם בארץ תיארו מעשים אלה לפרטיהם ובצבעים החזקים ביותר. רק אזכור השם מאו-מאו הספיק כדי לעורר חרדה וחלחלה. מה שלא סופר לציבור הרחב הייתה סיבת ההתקוממות, כלומר הזעם שנצטבר במשך תקופה ארוכה של נישול וגירוש. גם לא סופר על מעשי הדיכוי האכזריים של השליטים האנגליים. מעשים אלה היו כה איומים שעד היום קשה להאמין בהם.


האסירים עונו והורעבו, שוסו בהם כלבים, העינויים היו גרוטסקיים , הם אולצו לבצע מעשים בעצמם ובחבריהם שקשה לעלות על הנייר.


מעשי הזוועה של הבריטים תוארו ע"י שר המושבות הבריטי דאז, לנוקס-בויד, כמקרים של "תפוחים רקובים". בלשוננו זה נקרא "מעשים חריגים". את ההתקוממות תיאר השר הבריטי כ"רוע אטביסטי".


לפי אחד הספרים שמתאר את המשפטים שנערכו בקניה נגד החשודים בהשתייכות למאו-מאו, היו ההליכים המשפטיים "תמונה של אי צדק שיטתי" במהלכם סחטו מהנאשמים הודאות בעינויים ואילו השופטים היו לרוב בעלי "דעה קדומה" אשר הסתמכו בפסק הדין על עדויות מפוקפקת שסופקו ע"י מלשינים לא פחות מפוקפקים. קציר המשפטים הללו היה לא פחות מ-1090 תליות אסירים.


מבחינת צבאית הקרב בין המתקוממים לבריטים לא היה שווה. המתקוממים לחמו בציוד עלוב נגד עוצמה צבאית אימפריאלית בריטית. המאו-מאו תיארו זאת באומרם "אנחנו צריכים להיות הטנקים של עצמנו". מצב זה משתקף היטב במספר הקורבנות בשני הצדדים, האופייני למלחמות הקולוניאליות. בכל שנות המלחמה נהרגו ע"י המאו-מאו ("מפלצות ברוטאליות") 32 מתיישבים לבנים ו-200 חיילים בריטים. הבריטים תלו 1000 אנשי מאו-מאו והרגו כ- 15,000. השלטון הקולניאלי עצר כ-150,000 מהקיקויו, מהם מתו במאסר (לפי מקורות שונים) עד 100,000 בני אדם.


מספרים אלה לא חכולים לתאר את מלוא הזוועה, משום שלפני עזיבתם את קניה, שרפו הבריטים מאות אלפי סמכים, ןאף רוקנו את הארכיונים בלונדון .


הבריטים הצליחו לדכא את ההתקוממות, אך לבסוף נאלצו לנטוש את קניה. ה"טרוריסט" יומו קניאטה שוחרר מן הכלא והפך לנשיא הראשון של קניה. סיום זה של המאבק לעצמאות אינו מיוחד לקניה, גם אנקרומה יצא מן הכלא והפך לנשיאה הראשון של גאנה. גם נלסון מנדלה, "הטרוריסט" הידוע, זכה לכבוד, המפוקפק בעיני, שבשנות התשעים הסיר הקונגרס האמריקאי ממנו רשמית את התואר "טרוריסט" וכינה אותו "לוחם חופש".


כישראלי, נשאר לי רק לשאול מתי ישוחרר מרוואן ברגותי, שהוא אמנם המנהיג הפופולארי ביותר של העם הפלסטיני, אך שפוט אצלנו למשהו כמו שלושה מאסרי עולם.


שלטון קולוניאלי לא יכול להתקיים מבלי להסתיר ולהצדיק את מעשיו. הממשלה הבריטית עשתה זאת בהצלחה מרובה משך תקופה ארוכה. הם הפכו את לוחמי החופש והעצמאות למפלצות ואת עצמם לבעלי הכוונות הנאצלות לגבי התושבים הילידים. אצלנו מדברים על "הצבא המוסרי בעולם".


עוד סיפור מלא "דם על הידיים" מארצות הברית


באוגוסט 1831 (בתקופת העבדות) הנהיג העבד נט טורנר מרידה של עבדים במדינת ווירג’יניה בארה"ב. מלווה ב-70 מתומכיו. ההתקוממות החלה במסע רצח נגד הלבנים בעיר סותהמפטון והמורדים לא חסו על אף אחד כולל ילדים ונשים.


המרד נכשל, אלפי חיילים גברו על צבא מורדים הקטן (שכלל גם אינדיאנים), נט טורנר נתפס ונתלה. לאחר מכן נערך טבח בכל עבד שרק נחשד בתמיכה במרד.


באותה שנה יצא גיליון ראשון של עיתון מתנגדי העבדות "המשחרר". וויליאם לויד גריסון, לוחם ידוע נגד העבדות כתב בו:


"בנושא זה (עבדות ש.א.) אני מסרב לחשוב לדבר או לכתוב באיפוק. לא! לא! ספר לאדם שביתו בוער לפתוח אזעקה מתונה; ספר לו להציל את אשתו באופן מאופק מידי אנס; ספר לאם להוציא את תינוקה באופן הדרגתי מן האש אליו נפל. אל תאלץ אותי לנהוג במתינות במאבק עקרוני זה. אני רציני – אני לא אדבר בכפל לשון – אני לא אסלח – לא איסוג באינץ’ אחד- וקולי יישמע…"


הגורם ל"דם על הידיים" היה תמיד הקולוניאליזם בעצמו. היו הרבה הבדלים בין המלחמות הקולוניאליות השונות, אולם משותף לכולם הייתה הדמוניזציה של הקורבן – כלומר העם הרוצה להשיל מעליו את כבלי השעבוד. המתקוממים מתוארים תמיד כרוצחים עם דם על הידיים כמו המאו-מאו בקניה או העבדים באמריקה. הם תמיד רצחניים, פראי אדם, מפלצות, חיות דו רגליות, יצורים שאלוהים מצטער שברא אותם (כדברי הרב עובדיה), וידוע גם שהם אינם רציונאליים.


הקולוניאליסטים הם תמיד (בעיני עצמם) רציונאליים, מתחשבים, פועלים לטובת האוכלוסייה הילידית. יש להם מטרות נאצלות והאימפריה שלהם הביאה רק קידמה וציביליזציה לעמים הנחשלים.


אצלנו, כפי שראינו במסע ההפצצות והירי הנפשע בעזה, הדם הוא לא על ידינו. לא ולא! הדם של כ-1330 בני אדם, גברים, נשים וטף הוא רק על כנפי מטוסינו, צריחי טנקינו, קני תותחינו.

תגובות
נושאים: מאמרים

102 תגובות

  1. שלום הגיב:

    לא ניתן למחות נגד מעשי צה"ל בעזה, ובאותו זמן לתת הצדקה למעשי הטרור של החמאס נגד אזרחים. מוסר אוניברסלי לא ניתן לחלוקה, וגם מטרות צודקות אינן מקדשות את כל האמצעים.
    התנועה הלאומית הפלסטינית אולי צודקת בחלק גדול מתביעותיה, אך חלק מבניה מבצע פעולות התנגדות אכזריות חסרות תקדים וגרועות מהדוגמאות שציינת.הפלסטינים יכולים ללמוד מההודים ועמים אחרים כיצד ניתן להיאבק בקולוניאליזם בדרכים אחרות.
    עמדתו של חיים ברעם התומכת בעמדה זו מאכזבת אותי מאד.

  2. רמי יובל הגיב:

    מבחינת רמת האכזריות והרצחנות, המחבלים והמתאבדים הפלסטינים יכולים להתחרות גם עם הגרועים שברוצחים הישראלים. מה אצ"ל ולח"י וגם ההגנה ביצעו מעשי רצח איומים [כגון הנחת מטענים בלב שווקים הומי אדם (בעיקר האצ"ל, בחיפה, ביפו, בירושלים ועוד, רצח בדם קר של שמונים שבויים כפותים (כפותים!) על יד הפלמ"ח לפי עדות נתיבה בן יהודה בספרה שאזל, פיצוץ בנין משרדים ("המלונצ'יק") שנטל 92 חיי אדם ברגע ועד היום טרם הוקם ציון לזכרם ועוד ועוד ועוד], כך הפלסטינים רצחו ורוצחים בגוש עציון לאחר הקרב, בפטיש, במעלה עקרבים, ברחוב בן יהודה, במלון פארק באוטובוסים ורק לאחרונה רצחו בדם קר שני שוטרים שהושיטו להם עזרה בכביש הבקעה.

    אני מאמין שכל אזרח ישר חייב לעצמו להתעניין וללמוד ולהבין את תמונת הרצח ההדדי המתרחש כאן מזה מספר דורות וקטל עד כה חיים רבים מספור.גם העיוורון והבורות מדעת היא חטא ושותפות לפשע. מי שחפץ להיות נקי משותפות לפשע הרצחנות, חייב ללמוד את העובדות ולהכיר אותן ולהודות באומץ בכך שתמונת הרצח היא הדדית והרוצחים שלנו ממשה דיין בלוד ועד אהוד ברק בעזה, אינם טובים מהרוצחים שלהם.

    התובנה שאני באתי אליה הוא שמצב של סכסוך בין עמים מעלה אל מרכז במת העשיה טיפוסים אכזרים וחסרי מצפון, כגון סמיר קונטר או יצחק יזרניצקי וכדברי הלל הזקן, הם עוטפים ונעטפים.
    כדי לצאת ממצב זה של סכסוך דמים חייבים היהודים בארץ ישראל להתנער מן השקר הגדול של אתה בחרתנו. איש לא בחר בנו מכל העמים אלא כאחד האדם אנו, לא פחות ולא יותר שווים מאשר שכנינו הפלסטינים. כל עוד ימשיך הציבור היהודי בישראל, בעידוד ממערכת החינוך וכלי התקשורת ורבנים נביאי שקר, להאמין שאנו נעלים עליהם וזכותנו יפה מזכותם ושהם רוצחים שפלים ואבק אדם – נמשיך לשלם את מחיר הפנטזיה עד שיום אחד, קרוב או רחוק, ה"מפעל" הבנגוריוני כולו העומד על אדני שקר יקרוס תחתיו והיה כלא היה.

  3. יובל הלפרין לרמי יובל הגיב:

    להשתחרר מ"אתה בחרתנו" זה חשוב.
    כפי שאתה אומר, אף אחד לא בחר באף אחד ולדעתי אין גם מי ש"יבחר",
    אבל זה לא מספיק. הציונות הצדיקה את מעשיה לקהלים שונים.
    אותם פשעים שמנומקים ב"אתה בחרתנו", יכולים להיות מנומקים ב"עם ככל העמים".
    אותה נתיבה בן יהודה שהזכרת ציינה שהפלמ"חניקים סביב המדורה הגיבו על המעשים שתיארת בעיקר בנוסח "אז מה, כולם הורגים ילדים, כולם מתעללים בשבויים," ולאו דווקא ב"אתה בחרתנו".

  4. נתן. הגיב:

    האם גם השלכתם של אנשי פת"ח בידי אנשי החמאס מהקומה החמישית במגדל מגורים בעזה היא ביטוי של "העם הרוצה להשיל מעליו את כבלי השעבוד"?

  5. עוד לרמי יובל הגיב:

    ואגב, פעם כתבתי באתר הזה שגם בתקופות קדומות התלבטו חכמי היהודים בשאלת ה"הסברה", איך לנמק פשעים: אתה בחרתנו או עם ככל העמים:

    "ר’ יהושע דסכנין בשם ר’ יהושע לוי פתח:
    ‘…מה טעם גילה הקדוש ברוך הוא לישראל מה שנברא ביום הראשון ומה שנברא ביום השני? מפני עובדי כוכבים ומזלות, שלא יהיו מונין את ישראל ואומרים להן: הלוא אומה של בוזזים אתם! וישראל משיבין אותם ואומרין להם: ואתם – הלוא בזוזה היא בידכם?! הלוא ‘כפתורים היוצאים מכפתור השמידום וי?שבו תחתם.’
    אלא יאמרו: העולם ומלואו של הקב"ה, כשרצה נתנה לכם וכשרצה נטלה מכם ונתנה לנו…"

  6. comradecirrus הגיב:

    כמה אסירים מתו בבתי הכלא הישראלים? כמה מחבלים ניתלו ע"י מדינת ישראל? האמת היא שזה ממש מצוין שהכותב מספק לנו נתונים כה מפורטים על מעשי הבריטים וחבל שלא הוספת גם לגבי הצרפתים. אין ספק שמדינת ישראל איננה טלית שכולה תכלת, אך ביחס לשאר העולם המתורבת הכותב מוכיח לנו ללא צל של ספק שצה"ל הוא אכן הצבא המוסרי ביותר בעולם. הכותב שוכח להזכיר פובליצסט לבנוני ששיבח את מראו השמנמן של סמיר קונטאר שגם סיים בהצלחה תואר ראשון בבתי הכלא הישראלים וזה לעומת גורלם המר של אסירים לבנונים בסוריה.
    אלא שיותר מזאת, הכותב משקף גישה מסוכנת ובלתי מוסרית ביותר כאשר הוא מכשיר רצח ללא הבחנה על בסיס של יחסיות. רצח הוא רצח ולא משנה אם הרוצח הוא יהודי הוא ערבי. מי שרצח חייב להענש, הכותב מתייחס לרוצחים שפלים כלוחמי חופש וחירות ובכך הוא מבזה את אידיאל החופש והחירות ולמעשה מכשיר את כול האמצעים למען המטרה והתוצאה הסופית של אופן חשיבה שכזה היא בד"כ לידתה של עוד דיקטטורה רצחנית.

  7. יוליוס הגיב:

    מאמרים כמו זה של שמואל אמיר מהווים שירות טוב לאמת, משום שהם חושפים את המניעים האמיתיים של אלה הדורשים להעמיד לדין קצינים בצה"ל, כאשר כל מוות של שני פלסטינים או יותר מוכרזת אצלם מיד כ"רצח עם". מאמרים מסוג זה ראוי להם שיוזכרו בכל פעם שעולה דרישה להעמיד ישראלים לדין על פשעי מלחמה.

    שמואל אמיר טוען למעשה שהגדרתו של מעשה כפשע מלחמה אינה אבסולוטית, אלא מותנית בזהות מבצעו. אם הוא שייך לקבוצה שבדרך מקרה נתמכת בידי המחנה של מר אמיר, הרי אותו מעשה עצמו שבנסיבות אחרות הוא היה מכנה אותו "פשע מלחמה" הופך ל"מאבק שחרור" צודק.

    מאחר שאמנת ז’נבה והחוק הבינלאומי אינם מסכימים עם דעתו של שמואל אמיר ואין בהם שום סעיף הקובע שהצד הצודק לפי דעתו של מישהו יקבל חסינות מהעמדה לדין על פשעי מלחמה, ומאחר שבניגוד לדעת הכותב הם מגדירים "פשע מלחמה" על פי המעשה ולא עפ"י זהות האדם המבצע אותו, ישכיל אותנו כעת מר אמיר: מי תומך בפשעי מלחמה ומעניק חסינות למבצעיהם? מי מוכן להלבין כל רצח נפשע באמצעות אידיאולוגיה? מי מצדיק רצח חפים מפשע? אה?

  8. אורנה לביא – ליוליוס הגיב:

    השאלה היא איך אתה מגדיר רצח, הריגה ופשע עם. השאלה היא האם הטלת פצצה במשקל טונה על בית חולים או על שוק היא הגנה עצמית (ואם כן או לא – מה ההגדרה שלך להגנה עצמית?), או פשע עם.כלומר את מי תעניש ובאיזה עונש.

  9. רון לוי הגיב:

    לא היית צריך ללכת כל כך רחוק, האצל היה ‘ארגון טרור’ במשטר הבריטי. אבל אני לא חושב שזה לא ההגדרה הנכונה, במדינה שלנו ובתקופה שלנו.

    כבר לא נלחמים למען החופש בידיים אלא בהסכמים, ומי שמתעקש לא לכבד הסכמים (ההסכם שבגללו פרצה מלחמת העצמאות/השחרור) בימים כאלו, ויצא גם שהוא החלש במקרה – יהיה חסר אנושיות, כי בשביל לעשות מה שהם עושים (וגם האצל!) צריך להיות באמת חסר חמלה בסיסית, ואנשים שמסוגלים לעשות דברים כאלה מקומם בצד אחד של הסורגים.

    כל אדם שיעשה פשע, צריך שישפט, וכך גם חייל שמגדיר את עצמו בישראל שלנו "לוחם למען ביטחון מדינת ישראל" כשהוא בפועל רק זורק פצצות שעוד מעט פג תוקפן ממטוסים, וגם חייל שמגדיר את עצמו כ-"לוחם למען שחרור פלסטין" ומטיל שלטון אימה במדינה שלנו ובמדינה הסמוכה לו. דינם של פושעים אלה הוא אותו דין, הנטייה של אדם לעשות דברים כאלה לא משתנה אם יש מאחוריו ‘מטרה נעלה’.

  10. ליאור וכטל הגיב:

    מאמר מאיר עיניים. מסכים עם כל מילה!

  11. יעל לוטן הגיב:

    ההגדרה הכי פשוטה היא: ‘טרוריסט הוא זה שאין לו חיל-אוויר.’ כשיש לך חיל-אוויר (שלא לדבר על שיריון, תותחים ארוכי-טווח, חיל-ים משוכלל וכן הלאה), אתה יכול להרוג המוני אנשים, גברים נשים וטף, ולחזור הביתה נקי ומצוחצח.

    מי שאין לו חיל-אוויר (וכל השאר), אבל חי תחת כיבוש הגוזל ממנו את ביתו, נחלתו, אפשרויות הקיום, שלא לדבר על כבוד אנושי, ולפעמים גם את חייו וחיי ילדיו – אין לו ברירה אלא להילחם בשיטות העומדות לרשותו. אז יש לו דם על הידיים.

    לא רק ג’ומו קנייאטה, אלא מנחם בגין ויצחק שמיר, הוגדרו כטרוריסטים, ולא כל מעשיהם ומעשי פיקודיהם היו נקיים – תליית הסרז’נטים, פיצוץ מלון המלך דוד (92 הרוגים)?, ועוד מעשים כאלה היו מוגדרים בצדק כפעולות טרור – כלומר, דם על הידיים. וזאת למרות שהשלטון הבריטי כאן היה לאין שיעור יותר נוח מאשר הכיבוש הישראלי בשטחים.

    הגיע הזמן להפסיק לקלל ולהתחיל לדבר. אולי עוד לא מאוחר מדי!

  12. לענין המאו מאו הגיב:

    המאו מאו רצחו 11000 אפריקאיים שנחשדו
    בשיתוף פעולה
    העולם הזדעזע מאכזריות המאו מאו ולא מעצם
    ההתקוממות שלהם
    המאו מאו כרתו ידיים ורגליים של אנשים חיים
    ובצעו מעשי זוועה שאינם קשורים למלחמת
    חופש (בעקר בבני עמם שלא רצו להצטרף למלחמה)

    לפי הכותב גם הנאצים לחמו מלחמה צודקת
    כנגד ההשפלה והדיכוי של שלום ורסיי

  13. comradecirrus ליעל לוטן הגיב:

    יעל היקרה, אני מבולבל. אכן מנחם בגין ויצחק שמיר הוגדרו טרוריסטים, אבל גם המחתרת הצרפתית והפרטיזנים הוגדרו כטרוריסים ע"י הגרמנים. אז מי זה טרוריסט ומי לא? האם גנרל וושינגטון היה טרוריסט? הרי הוא היה נציג של אומה קולוניאליסטית והישות האמריקאית ביצעה לאחר מלחמת העצמאות רצח עם בתושבים המקורים של אמריקה. והכי מבלבל, איך וכיצד נקרא לאלה שמפוצצים מכוניות תופת בשוק בבגדד, לוחמי חופש או טרוריסטים?

  14. חיים ברעם הגיב:

    מאמר חשוב מאוד. כל מלה אמת צרופה.

  15. מיכאל שרון הגיב:

    מאמר מאלף ומעניין, מביא הבט היסטורי חשוב.

  16. יואב ב. הגיב:

    בגין לא אמר מעולם שהערבים הם חיות דו רגליות. ברק לא אמר מעולם שהערבים לא יודעים להבדיל בין טוב לרע. המאו מאו לא היו תנועת שחרור…. יש לך דמיון יצירתי.

  17. יוליוס הגיב:

    לאורנה לביא:

    הגזמות לעולם לא מחזקות אף טיעון. ישראל לא הטילה אף פצצה על בית חולים וגם לא על השוק בעזה או בכל מקום אחר. היא הטילה פצצה של טונה על ביתו של סלאח שחאדה, ארכי טרוריסט שנהג להקיף עצמו בנשים וילדים מאחר שסמך על העובדה שהצבא הציוני משתדל להימנע מהרג אזרחים.

    ליעל לוטן:

    ולמרות כל האפולוגטיקה הנפתלת, עדיין את נותנת הכשר וגיבוי למעשי רצח ופשעי מלחמה בלא להניד עפעף, רק משום שהם נעשים בידי הידידים שלך.

    נא לכתוב מאה פעם על הלוח: רצח הוא רצח הוא רצח, וגם: מוסר כפול הוא מוסר כפול הוא מוסר כפול.

  18. דרור בל"ד הגיב:

    לא ציונים יקרים

    בנסיונותיכם להצדיק,להסביר,להמשיל\להשוות למקרים קודמים בהסטוריה,לגונ,להקל בחומרת המעשה,בגילויי ההבנה האלו,אתם מאבדים את האמצעי הכי יעיל במאבק:את צדקת הדרך.

    הציונים לא מפחדים מטרור(הם נלחמים בו),לא מפחדים מאחמדינג’ד(גם בו הם רוצים להלחם,אבל לא מרשים להם),,הם מפחדים מצדקת הדרך.טלי פחימה ובשארה הם ההוכחה הטובה ביותר לכך.
    גם השאלה על המושג "חפים מפשע"לא זכתה מעולם לתשובה.כשנשאל בן לאדן האם ארגונו אחראי להריגת חפים מפשע,הוא התייחס רק לחלק האחרון של השאלה ואמר כי מצביעי בוש אינם חפים מפשע.

    אין ספק כי הציונים מעוותים לחלוטין את מידת אחריותם ואחריות לוחמי ההתנגדות למה שמכונה בשפתם טרור.ברור לכל בר דעת כי כל אדם ההולך להתאבד ולהרוג אחרים הוא קרבן,בד"כ באופן ישיר ובוטה במיוחד,של הכיבוש הציוני.בעיני הוא קרבן לא פחות מכל אדם אחר שהרג במו ידיו.אדם,שלא נותר לא דבר בחייו,פרט לרצון בנקמה
    .
    אך לא באלה עוסק כותב המאמר ומגיביו הלא ציונים,אלא בשולחיהם.
    שלושה מהרסים עיקריים יש לתהליך השלום:החמאס,יגאל עמיר ואהוד ברק
    החמאס הציב לעצמו מטרה לחסל את תהליך השלום מתוך אמונה כי ע"י מאבק מזויין ניתן להשיג יותר.חוץ מלהשתתף בשידורי התעמולה של הליכוד,עשה הכל,אבל הכל,כדי להעלות את הליכוד לשלטון,פעמיים.
    לשיטתו,שלטון הליכוד יאיץ את קריסת היישות הציונית.בין אם יש צדק בדבריו ובין אם לא,שימוש בקורבנות הכיבוש כפצצות חיות למען הריגתם של אזרחים נוספים שנבחרו באקראי(בניגוד,למשל,לרוצחי כהנא וזאבי,שנבחרו על רקע אישי)הוא פסול.הוא פסול מהסיבה הפשוטה ,הבסיסית כל כך:זהו רצח!חד וחלק,איך שלא תסתכלו על זה,זה רצח.
    גם לשולחיו של יגאל עמיר לא נשכח ולא נסלח.
    על גדול פושעי המלחמה של ישראל בכל שנות קיומה\יישותה נכתב כבר הכל.ראוי להזכיר כי בזמנו הוא אמר כי אילו הוא היה פלשתינאי,היה מחבל מתאבד בעצמו.היום אפילו איתן כבל מבין למה נאמרו הדברים ולמי היו מכוונים.

    הטענה הנפוצה ביותר בזמן הטבח בעזה כנגד חה"כ הערביים ותומכיהם ה"בוגדים"היתה כי כי אם הם(הכלומר אנחנו)לא תומכים בטבח,הרי אנו תומכים בחמאס.במדינה נורמלית היה נמצא מי שיתבע תביעת דיבה ויזכה,אך כאן זה לא מדינה נ ורמלית.במדינה נורמלית היה נמצא מי שיבוא ויציע לחמאס,חודשיים לפני טבח,את ההצעה לקחת חצי מליון איש,לא חמושים,ולצעוד אל עבר מעבר ארז.לא היה צריך להגות דבר.תרחיש זה פורסם בכל כלי התקשורת,ולא רק זאת,זהו התרחיש שממנו פחדו יותר מכל אהוד ברק ושאר הלוחמים הטרור,ובראשם השב"כ,וגם זה פורסם בהרחבה בתקשורת.אנשי חמאס התעלמו,והעדיפו לתת לברק לחדש את החוזה המפוקפק שלו עם משרד הבטחון.

    החמאס נבחר ע"י רוב התושבים בעזה בגלל הסתאבות הרשות הפלשתינאית,בגלל בריוני טוניס שהביאו רבין וערפאת,בגלל יאוש.דבר זה מקביל,לדעתי,לעליית הליכוד ב77.בשנת 94 התושבים יצאו להפגנות ענק(400 אלף?)כנגד הפיגועים.דווח אז על 74%התנגדות לפיגועים נגד אזרחים ישראלים.באו אהוד ברק ויגאל עמיר וחיסלו את רבין ואת מורשתו.היום ,באשמתם הבלעדית של שני אלה,ישנה תמיכה גדולה בהתנגדות,אך מתנגדים לפיגועים אין.אין לשפוט כמובן,את תושבי עזה,כפי שעושים הציונים,אך עלינו,האנשים היחידים והמעטים שהכיבוש לא שיבש את דעתם וכושר שיפוטם,לאמר בריש גלי כי רצח הוא רצח,טבח הוא טבח,ואהוד ברק הוא אהוד ברק.

    קראו את "דיבורים על מלחמה"-ארונדאטי רוי.עניין זה נדון בהרחבה בפתיחת הספר.

  19. אסף אורון – ליוליוס הגיב:

    אני שמח לראות שאתה דוגל במוסר אוניברסלי.
    אני מסכים איתך לחלוטין: "רצח הוא רצח הוא רצח, וגם: מוסר כפול הוא מוסר כפול הוא מוסר כפול."

    מעשי החמאס הם בהחלט בגדר רצח. בנוסף לכך הם גם מזיקים לעם הפלסטיני.

    ועוד אוסיף: שוד הוא שוד הוא שוד.
    דיקטטורה היא דיקטטורה היא דיקטטורה.

    וכעת שאלה לי אליך: האם בוצעו מעשי רצח בידי חיילי צה"ל מ-1948 ועד היום? כמה? קצת? הרבה?
    האם בוצעו מעשי רצח כאלה בלבנון 2006 ובעזה 2008-9?

    האם שודדת מדינת ישראל את אדמות הפלסטינים ואת רכושם – הן בתוך גבולות המדינה אבל במיוחד בגדה המערבית?
    איך קוראים למשטר שמקיימת ישראל בשטחים האלה מאז 1967? אם לא דיקטטורה אז איך?

    אנא ענה בהגינות, עם יד על הלב ובלי לדאוג מה יגידו.

  20. עלי הגיב:

    הנארטיב הפלסטיני במלוא תפארתו

    והמסקנה היא
    האמנה של החמס היא אמנה צודקת
    ומכאן
    השמאל חייב להכיר בחמס ולשתף פעולה עם החמס
    מספיק עם הססמאות של 2 מדינות
    רק מדינה ערבית אחת תגשים את השחרור הצודק
    מהקולוניליזים הציוני

  21. אביעד הגיב:

    שמואל אמיר היקר, אשמח לקבל את התייחסותך לעובדה שבגין לא תיאר את הערבים כחיות על שתי רגליים, אלא בנאום בכנסת אמר שמדינת ישראל תעשה הכל כדי להגן על ילדיה ותפגע בכל חיה עם שתי רגליים, קרי רוצחים( לוחמי חופש , מבחינתך) שינסו לפגוע בהם. התיאור שלך של דבריו נמצא בכל אתר אנטישמי שתחפש באינטרנט. אפשר לראות שהמצב מתדרדר כאשר אנשים כמוך מסלפעים עובדות ולקוחים מידע מאתרים שלא היו מבישים את אחרוני עיתוני גרמניה בשנות ה- 30.

  22. איתן לרנר הגיב:

    תיאור נכון אך גם לי החד צדדיות מפריעה.זה נכון שאנחנו כובשים ומדכאים עם אחר אבל יש כאן מוסר כפול שמאפשר ומקבל רצח של אזרחים על ידי פלסטינים כפעולה לשחרור וחירות ולפיכך כזו שאינה עומדת בקריטריון של טרור .בעיניי כל פלסטיני שרוצח אזרחים הוא טרוריסט .כנ"ל הצבא הישראלי שהוא צבא טרור של מדינה המפעילה תדיר טרור מזוויע כנגד העם הפלסטניאני מקבל את ההגדרה שכל פלסטיני שלוחם והורג חיילים או שובה אותם אינו טרוריסט אלא לוחם (ופש או אחר).

  23. אסף אורון הגיב:

    נראה לי שמתגבש כאן קונצנזוס שדוחה את הגדרת החמאס בידי שמואל אמיר כ"לוחמי חופש", אך עם זאת מקבל את התיאור הכללי שלו לפיו עיקר האחריות למצב המחורבן ולשפיכות הדמים מוטלת – במקרה שלנו – על ישראל.

    אולי זה קצת יעזור לעשות סדר בבלגן:
    מאז שאירופה וצאצאיה החלו להשתלט על העולם לפני כ-500 שנה, היתה ההשתלטות מלווה במעשי רצח איומים עד כדי השמדת עם במקרים רבים – ועם זאת, תחושת עליונות תרבותית, גזעית ודתית שעטפה את הכל בחזות של "הבאת הקידמה לחלקים הנחשלים של העולם." זה קרה באמריקה, מזרח אסיה, אפריקה השחורה, וכו’. בואו נקרא לזה "השתלטות האדם הלבן".

    בסופו של דבר, ההיגיון המפלצתי של השתלטות האדם הלבן פנה אל אירופה עצמה, והשמיד את עצמו בשתי מלחמות עולם. לצערנו לא כולם למדו את הלקח (בלשון המעטה).

    ישראל היא תופעה שיש לה מאפיינים רבים השונים מן הדוגמאות המרכזיות של ההשתלטות הזו. עם זאת, יש לה מספיק מאפיינים דומים כדי להיחשב לחלק מן ההשתלטות הזו – אולי בראש ובראשונה, ההישענות על המערב ועוצמתו כמקור הכוח העיקרי של ישראל, וההתעקשות לנהל דו-שיח רק עם המערב או עם משת"פים שלו, ולא עם נציגים אותנטיים של "הילידים".

    כפי ששמואל אמיר הדגים, השתלטות האדם הלבן מעוררת בדרך-כלל אותן תופעות-נגד, כמו התפתחות מיליציות רצחניות מקרב הילידים. יפה כתב רמי יובל, שסוג כזה של מציאות תמיד מעלה לראש הפירמידה את הגרועים באנשים. החמאס וקודמיו הן רק עוד דוגמא לכך.

    בכל מקרה, בשורה התחתונה עיקר האחריות נופל עלינו. אם ישראל חפצת חיים, הגיע הזמן שנרד מרכבת השתלטות האדם הלבן, שכבר מזמן הפכה לערימת גרוטאות רעילה, ונמצא דרך להשתלב באזור באמת.

  24. יובל הלפרין הגיב:

    השאלה "טרוריסטים או לוחמי חירות" מאפשרת מתוך ניסוחה שתי אפשרויות:
    או טרוריסטים או לוחמי טרור.
    אני טוען שהם גם טרוריסטים וגם לוחמי חירות.
    יש מאבק נגד הכיבוש שבמסגרתו נעשים גם מעשים פסולים כשלעצמם.
    זה כך בכל המאבקים.
    כך גם אפילו לגבי הלח"י. חלק ממעשיהם היו בגדר רצח, אבל אני עדיין מעריכם על כך שגם הרצח הזה נעשה במסגרת מאבק שהיו בו אלמנטים פרוגרסיביים מסוימים, והייתה שם סיעת מיעוט שמאלית שחלקם הצטרפו למפלגה הקומוניסטית וחלקם לתנועות שלום.
    כיום יודעים שנתן ילין מור עמד בסוד קבוצת הסרבנים הקטנה בזמן מבצע קדש.

    ב-1979 גינה טופיק טובי את חטיפות המטוסים על ידי ארגונים פלסטינים. זה מנע מאנשי מק"י וחד"ש להיפגש עם מנהיגים פלסטינים?
    זה אומר שהחזית העממית, למשל, הפסיקה להיות ארגון שמאל רדיקלי השואף לסוציאליזם? לא. זה אומר שבמסגרת זו הוא ביצע מעשים שהם בגדר שגיאות ואף פשעים.

    אגב, עם כל רצוננו לא נוכל ליצור חפיפה מוחלטת בין פשיעה פוליטית לפשיעה פלילית, בלא קשר לשאלת "לוחמי חופש או לא".
    עם גדולי הפושעים הפוליטיים והצבאיים קיימנו קשרים קורקטיים.
    לא ידענו מה עשה רפול במבצע קדש ושרון ביחידה 101 ורבין בטיבת הראל? בטח ידענו. זה היה יכול למנוע קשרים קורקטיים מסוימים בבניין הכנסת, למשל? לא.
    אם השכן שלך ממול הוא רוצח פלילי ואם הוא חייל קרבי שרוצח אזרחים במדים, תתייחס אליו באותה צורה? ודאי שלא, כי אתה לא יכול להתייחס למאות אלפי אנשים שחיים סביבך בדרך שאתה מצפה מעצמך להתייחס לפושעים פליליים.
    נורמה זו נורמה, נרצה או לא.

    נחזור לחמאס, כן, אני נגד פגיעה באזרחים, אבל זה לא אומר שיש מציאות שהדבר הזה לא יתרחש בזמן כיבוש מסוג זה. עצם הגינוי של המעשה הזה לא מצדיק שום פעולה מצד הכובש, ולגבי הכובש זה 100% תוצאה ולא סיבה.

  25. עופר הגיב:

    הביטוי "דם על הידיים" הוא דמגוגיה זולה, בייחוד כשבא מאנשי שלטון ישראלים שיש לרובם דם של אלפי פלסטינים על הידיים, ומנהלים מו"מ עם ראשי הפת"ח והחמאס שאירגנו את אותן חוליות טרוריסטים.

  26. ג’ו קלום הגיב:

    הביטוי דם על הידים מתאר אנשים שהרגו אנשים אחרים, לא יותר ולא פחות, בלי קשר לסיבות למעשה, ואם זה בסדר או לא.
    גם לי יש דם על הידים, וזה בטח לא עושה אותי יותר לוחם חופש בעינייך, נכון מר אמיר?

    מעבר לזה, כשמדברים על מחבלים עם דם על הידיים זה בד"כ בגישת ה"אז מה אם יש להם דם על הידיים, זה חשוב לשחרר אותם בשם גלעד", ככה שבכלל הפתיחה שלך מגוכחת.

    מעבר לזה, הייתי רוצה להוסיף שוב שההשוואה בין ישראל לקולוניאליזם חוטאת לקולונאליזם, לקובנורתיו, ולאמת בעיקר.
    ישראל, תרצה או לא, היא לא פרוייקט קולוניאלי. היהודים מנסים להחליף את הילידים ולא לשלוט עליהם [ראה למשל את אידיאולוגיית כיבוש העבודה] ואין מדינת אם שממנה מגיעים המתיישבים ואליה שולחים את התוצרת. ההשוואה גורמת לכל מי שמכיר את הקולוניאליזם לחשוב שאתה בור ולהתעלם משאר דבריך, ולכל מי שלא מכיר את הקולוניאליזם לחשוב שקולוניאליזם זה משהו די סימפטי בסופו של דבר.

    אפשר לטעון שישראל היא פושעת וכו’ מבלי לאנוס את ההיסטוריה, תודה.

  27. נתן. הגיב:

    הדחיה של אנשי "חמאס" כ"לוחמי חופש" נובע מהעובדה הפשוטה שהם לא לוחמים למען חופש של אף אחד אלה למען השלטת דיקטטורה איסלאמית.

  28. פשקוויל לשמואל אמיר ויגאל לביב הגיב:

    אתה יודע מה שמואל? נניח ואתה צודק,
    עכשיו לך ספר את זה ליגאל לביב וחבר מרעיו (הכוללים את מיכאל שרון ועוד מגיב בשם הכביר "לא") האומרים של העם הטיבטי הנכבש בפראות ע"י סין דברים כגון:
    "היה קורבן אדם בטיבט
    וגם אם זה לא הונהג באופן סדיר, התרבות לא היתה הרבה מעל רמה של הקרבת קורבנות".
    ו"העובדות הן כי עד לכיבושה על ידי סין שרר בה משטר פיאודאלי נצלני ששיעבד את מיליוני הטיבטים למעמד השליט בראשות הדאלי-למה שהוא מקביל לבאבא סאלי ולרב סולובייציק מייסד חב"ד".

    מישהו אמר "דמוניזציה של הקורבן"?

  29. לפשקוויל הגיב:

    אבל הטיעונים האלה:
    "היה קורבן אדם בטיבט
    וגם אם זה לא הונהג באופן סדיר, התרבות לא היתה הרבה מעל רמה של הקרבת קורבנות".
    ו"העובדות הן כי עד לכיבושה על ידי סין שרר בה משטר פיאודאלי נצלני ששיעבד את מיליוני הטיבטים למעמד השליט בראשות הדאלי-למה שהוא מקביל לבאבא סאלי ולרב סולובייציק מייסד חב"ד".

    הם נכונים.

  30. ל"לפשקוויל" הגיב:

    לא, הטיעונים הללו לא נכונים. אתה יודע למה? כי בתור התחלה, הרב סולובייצ’יק הוא ממייסדי "מזרחי", לא חב"ד. ולא ממש ניתן להשוות בינו לבין הדאלי-לאמה, משום כיוון, לטוב ולרע, פרט ל-אם אתה ממש מתעקש, ששניהם בני אדם, לשניהם יש אשכים, שניהם נושמים חמצן ושניהם אנשי-דת.

  31. הרב תגובוביץ’ הגיב:

    אנא ממכם. אל נא תגררו גם את הדיון פה לטוקבק המעיק המשווה את הדלאי לאמה לצורר נאצי ואת הבודהיזם הטיבטי לדת קניבליסטית, הזכור לא לטובה מהשורות תחת מאמרו של לביב. דברו לעניין ודברו שקט.

    והיה גואל לישראל

  32. לפקס את הדיון הגיב:

    נראה לי שאנשים פחות מודאגים מהדם שכבר יש למחבלים על הידיים, ויותר מהדם שעשוי להיות להם אם הם ישוחררו ויחזרו לשטחים.

    המרכיב של הנקמה או הרצון להעניש קיים תמיד, אבל עליו אפשר להתגבר מבחינה רציונלית (גם אם לא אמוציונאלית).

    מה שמטריד יותר הוא הרצון למנוע התגברות של טרור עתידי כתוצאה משחרור לשטחים של אנשים בעלי נסיון בארגון של טרור, בעלי מעמד מוכר ורשת קיימת של קשרים, שמעוניינים להמשיל לעשות מה שעשו קודם.

    כשדנים בשחרור של טרוריסטים (או "לוחמי-חופש" – השם לא משנה כל עוד כולם יודעים במה מדובר. ניוספיק אורווליאני לא מסווה את המהות, הוא רק אוחז בשקר מוסכם) בהשוואה לדוגמאות היסטוריות, צריך להתייחס לכמה נקודות –

    1חילופי שבויים בין צדדים לוחמים מתבצעים בדרך כלל בסופה של מלחמה, כאשר כל התנאים להפסקת האש כבר מוסכמים. זאת אומרת, שני הצדדים מניחים שהלוחמים המשוחררים לא יחזרו לתגבר את צבא האוייב בקרבות הבאים, משום שלא צפויים קרבות נוספים.

    במהלך הקרבות – מוחלפים שבויים פצועים – כשהפציעות שלהם הן כאלה שהם אינם כשירים לחזור לקרב, וגם לא יהיו כשירים במשך זמן רב או בכלל.

    במקרה שלפנינו, זה לא המצב.
    מדובר בעצם בחטיפה לצורך כופר.

    רוב האסירים שיש עליהם וויכוח אינם סוסים זקנים שחמאס רוצה להוציא לפנסיה בתנאים משופרים, אלא אנשים שאמורים לחזור ולעזור לחמאס במאמץ המלחמתי שלו נגד ישראל.

    לכן הוויכוחים על כמות הדם שעל ידי האסירים הפלסטינים וההשוואות ההיסטוריות מסיטים את הדיון מעיקרו.

    שמואל אמיר צריך לשאול את עצמו שאלה פשוטה – האם שחרור האנשים המדוברים יתרום לשלום בין העמים, או להחרפת העימות.
    כל השאר הוא זריית חול בעיניים.

  33. שניהם אנשי דת הגיב:

    זה בהחלט בסיס מספק להשוואה.

  34. נכון הגיב:

    אי אפשר להשוות בין הדת לנאציזם. הדת הרבה יותר גרועה, וממשיכה להפיל קורבנות. בניגוד לנאציזם שמוגר מזמן.

  35. ואגב, הגיב:

    מי שמרחם על אכזרים (כהני דת מטורללים), סופו שיתאכזר לחלשים (איכרים טיבטים שבסך הכל די מבסוטים מזה שהם כבר לא מתים ברעב).

  36. פשקוויל: לכל מי שחושב שטיבט לא קשורה לעניין הגיב:

    הרשו לי לעדכן אתכם, טיבט קשורה גם קשורה
    מפני שהמקרה הטיבטי הופך על פניו את כל סל הטיעונים והתאוריות ששמואל אמיר, ויגאל לביב ושות’ מנסים לבנות (על כרעי תרנגולת כמובן).

    בניגוד לדוגמאות שהביא שמואל אמיר של המאו-מאו בקניה או העבדים בוירג’יניה (והפלסטינים כנגד ישראל כמובן),
    בטיבט מנהל העם הכבוש מאבק לא אלים כנגד כובש אימפריאליסט ומתנחל,
    בהנהגת מנהיג אוהב אדם ונבון מאין כמוהו בדמות הדלאי למה.

    כ"אנשי שלום וזכויות אדם" (מיד תבינו מדוע המרכאות) אמורים שמואל אמיר, יגאל לביב ושות’ קודם כל לגנות כל צורת כיבוש וקולוניאליזם וכמובן גם להעדיף תמיד את המאבק הלא אלים על-פני מאבק אלים ופגיעה בחפים מפשע.
    אך ראו איזה פלא: לא רק שהטיבטים לא זוכים להערכה והגנת (והסינים לא זוכים לגינוי), אלא בדיוק להיפך! פתאום צצים להם כל מיני מאמרים מפוקפקים על קורבנות אדם וטקסים אליליים אכזריים ועוד הכפשות שונות ומשונות.
    מיותר לציין שהמכפישים עצמם כותבים כנגד אותה תופעת הכפשה כאשר מדובר בפלסטינים, איכרים קנייתים או עבדים בארה"ב.

    כמובם שזה המקום לצטט שוב את אותו משפט ידוע אותו עיקם וסיבב המגיב בכותרת "ואגב":
    "מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים".
    ואני אבאר לטובת כל אלו שצריכים לטול קורה מבין עיניהם: האכזרים: הסינים הכובשים, המחבלים הפלסטינים עם דם על ידיהם, ואנשי המאו-מאו,
    והרחמנים מיהם? אלו הטיבטים כמובן, שכל חטאם הוא שמאבקם הוא לא אלים.

    הבה נבחן מסקנות אפשריות, אבסורדיות בדיוק כמו התופעה עליה הצבעתי:

    – עם מוגדר "כבוש" רק עם הכובש הוא ארה"ב, בריטניה או ישראל.

    – "מסכן" אמיתי שיש לרחם עליו הוא רק מי שמנהל מאבק אלים. מי שמעז ברוב חוצפתו לנהל מאבק לא אלים הוא קניבל.

  37. עופר ",פשקוויל" הגיב:

    כובש הוא מי ששולט על עם אחר בניגוד לרצונו של אותו עם.איך הנכבשים מנהלים את מאבקם זה כבר עניין אחר.

  38. השמאל הגיב:

    הייתי רק רוצה לציין שרובו ככולו של השמאל השפוי והלא-סטליניסטי תומך בעצמאות טיבט.

  39. יוליוס לאסף אורון הגיב:

    ממכתבך ברור שאתה מתרשם שאני, בדיוק כמו כותב המאמר, תומך בפשעי מלחמה התנאי שהם נעשים בידי הצד "שלי". ובכן התשובה היא שלילית. אני מתנגד לכל רצח מכוון של אזרחים חפים מפשע. אלא שאני טוען כי צה"ל אינו רוצח אזרחים בכוונה תחילה לרצוח אותם, ואם קורים דברים כאלה הם יוצאי דופן, הם לא נעשו עפ"י פקודה, ויש לשפוט את האשמים בהם (ובד"כ הם גם נשפטים).

    מעשי הרצח שמוצדקים בידי שמואל אמיר הם רציחות לשמן, פשעי מלחמה שנעשים מלכתחילה ובכוונה תחילה כפשעי מלחמה, איש אינו עומד לדין, ומעולם לא הועמד לדין, בשל ביצועם. להיפך, הרוצחים זכו לכבוד גדול, גם במקומותיהם וגם בידי חסידיהם מהעולם ה"נאור". לכן שאלתך אינה לעניין. אני איני מצדיק שום רצח בכוונה תחילה,בעוד שאתם כן. אני מתבייש ברוצחים מהצד שלי, עד כמה שהם קיימים, ואתם מתפארים ברוצחים שלכם. זהו ההבדל.

  40. ההבדל הקטן שיוליוס מתעלם ממנו הגיב:

    הענין הוא שהרוצחים "שלך" עושים זאת במטרה לדכא, לנשל ולשלול זכויות אדם מהנכבשים והורצחים "שלנו" עושים זאת במטרה להשתחרר מהדיכוי – "הבדל הקטן"

    השאלה מי כאן עושה פשעי מלחמה נוגעת רק לכובשים שהם קבעו את הכללים בהתאם לאינטרסים שלהם, הם חתומים עליהם והם מחוייבים להם.

    נ.ב
    כמות הנרצחים בקרב המדוכאים הוא תמיד עשרת מונים מאלו של הכובשים המדכאים. עוד הבדל קטן

  41. למגיב ליוליוס הגיב:

    הרוצחים "שלך" לא רוצחים כדי להשתחרר מהכיבוש אלא כדי להנחיל שלטון איסלאמי בכל מקום שיוכלו להגיע אליו. לעניין זה אתה מוזמן לקרוא את אמנת החמאס או לדבר עם המממנים של ארגון זה – איראן, אל קאעדה וכו’.
    לעניין הגישה לפיה פשעי מלחמה נוגעים רק לצד הכובש – עוד שטות. אני מניח שגישה כזאת אמנם מסייעת לך למרק את מצפונך בזמן שטירוריסט רוצח במהלומות גרזן ילד בן 7 אבל זה מובן…מה לא עושים כדי להתאים את המציאות לתיאוריה…

  42. ליוליוס הגיב:

    ראינו כמה נשפטו עקב פשעי המלחמה האחרונים בעזה. אפילו עדויות של חיילי צה"ל לא עזרו לזה.

  43. טענות טפשיות הגיב:

    – האם אפשר לטעון טענה יותר טיפשית מזו שאנשי קניה או העבדים השחורים בצעו מעשי "רצח לשמו"? הם נהנו לרצוח?
    אפילו הלח"י והאצל לא רצחו לשמו…
    הטענה שהאנטישמים המציאו את דברי בגין על חיות דו-רגליות היא מוזרה. הדתיים לאומיים והמתנחלים חוזרים עליה בשמחה.

  44. לאורנה לביא – הגנה עצמית הגיב:

    ההגדרה להגנה עצמית היא הקם להרגך השכם להרגו. בניגוד לשיטות הגנה עצמית חדשניות יותר של הסתתרות בבתי חולים, שריון נשים ילדים וקשישים וכמובן ההגנה העצמית האפקטיבית ביותר…דאג תמיד שאצל האויב יהיו כמה סהרוריים שיתמכו בך ויעשו בשבילך את העבודה המלוכלכת…זה תפקידך …סוג של קאפו

  45. יובל הלפרין הגיב:

    להרוג לא בכוונה זה למעוד ברחוב על קליפת בננה, להיתקל באדם אחר, וכתוצאה מכך הוא נופל ארצה ומת.

    איך חייל שמפעיל כלי נשק שעליהם הוא התאמן היטב וחזקה עליו שיודע כיצד להפעילם יכול "להרוג לא בכוונה"?

    ירית ביודעין על אזור מגורים ונהרגו אנשים, הרגת בכוונה, גם אם לאחד ההרוגים היה קלצ’ניקוב.

    גם אם העדפת לירות על בית מגורים כדי לא "לקחת סיכון" – נשארת בחיים אבל כרוצח ופושע מלחמה, ועכשו תן את הדין.

  46. מושון למגיב "ההבדל הקטן שיוליוס מתעלם ממנו" הגיב:

    מעניין מאוד. כאשר היישוב היהודי בארץ ישראל היה תחת כיבוש בריטי, אז לפי החלוקה שאתה עושה האצ"ל והלח"י היו שייכים לקבוצת "הורצחים "שלנו" שעושים זאת "במטרה להשתחרר מהדיכוי".
    אבל משום מה הם לא זוכים לעשירית האמפטיה לה זוכים "הורצחים שלנו" כגון המפגעים הפלסטינים או האיכרים המתקוממים בקניה.
    לראיה ראה תגובתו המתלהמת של רמי יובל מתאריך 27.3 .
    כבר דובר כאן על מוסר כפול וזו רק עוד דוגמה קטנה לכך.
    כנראה שמה שלא יהיה – ערבים תמיד יהיו "הרוצחים שלנו" ויהודים תמיד יהיו "הרוצחים שלהם" גם כאשר הם עצמם רצו להשתחרר מדיכוי בריטי

  47. יוליוס למגיבים "ליוליוס" הגיב:

    הרוצחים "שלכם" רוצחים ילדים בכוונה תחילה, כפי שאירע פעם נוספת היום. הם גם מצהירים על כך בלי בושה ועורכים פסטיבלים בכל פעם שנרצחים ילדים יהודים. הם אינם עושים זאת במטרה להשתחרר מדיכוי אלא במטרה לחסל את המדינה היהודית, ואם יתאפשר – לרצוח בדם קר את כל תושביה היהודים.

    העדויות כביכול על רציחות בכוונה תחילה של פלסטינים חפים מפשע נתבררו עד עתה כעדויות שמיעה מיד שניה ושלישית, וכנראה חסרות בסיס. נכון שאין לומר אמן בצורה עיוורת אחרי כל קביעה של הפצ"ר או של דובר צה"ל, אבל האמינות שלהם עדיין גדולה פי כמה מאות מזו של הפלסטינים על כל דרגיהם. בכל אופן, לגבי רציחות ילדים הדוברים הפלסטינים אמינים לגמרי, להוציא מקרים שבהם שני ארגונים ממהרים לקבל עליהם בחדווה את האחריות, ואז די ברור שאחד מהם משקר, מרוב התלהבות.

  48. יוליוס ל"אזרח" הגיב:

    קשה מאד לשכנע בעובדות מי שאמונתו הדתית קובעת שליהודים (או לישראלים) אין סיפוק גדול יותר מביצוע פשעי מלחמה. חסר רק ציור בנוסח "שטירמר" עם יהודי נוטף דם כדי שהתמונה תהיה מושלמת.

    היהודים שהניחו פצצה על יד בית ספר לבנות נתפסו, הועמדו לדין והם יושבים כעת בכלא. עמי פופר, שהרג שבעה פלסטינים, נידון לשבעה מאסרי עולם. לעומת זאת כל הרוצחים הפלסטינים שרצחו ילדים ואזרחים חפים מפשע ונמצאים בשטחי הרשות, לא רק מסתובבים חופשי אלא אף זוכים לכבוד גדול. אלו העובדות. כל אחד יכול לפרש את העובדות הללו כרצונו. אם הן מחזקות אצלך את ההשקפה שהיהודים הם עם של רוצחים ופושעים לעומת עמים אחרים (הפלסטינים למשל) שאינם כאלה, זו בחירה שרירותית שלך.

    אמרתי שאין לומר אמן אחר כל קביעה של הפצ"ר, אבל לפי כל הסימנים כנראה שהעדויות על רצח מכוון של אזרחים מוטעות. אם אתה מסיק מכך שאני "אזרח כנוע ומאמין" – יבושם לך.

  49. האזרח יוליוס הגיב:

    כאשר אנחנו הורגים ילדים זה כמובן לא נחשב.
    ב"עופרת יצוקה" הרגנו רק 93 ילדים אלא שזה זה לא בכוונה. כאשר יהודים הניחו פצצה על יד בית ספר לבנות גם זה לא נחשב. פשעי המלחמה ב"עופרת יצוקה" לא היו, כי כך אמר הפצ"ר. הוי , יש לקנא במדינת ישראל שיש לה אזרחים כנועים ומאמינים כמו יוליוס. וכך נראית באמת המדינה. ליברמן אינו בודד.A

  50. לג’וקר הגיב:

    מסכים באופן כללי, אבל לידיעתך הסגר על עזה לא קשור כלל לעניין שליט. הסגר התחיל אחרי שהפלסטינים עשו את הבחירה האומללה להעלות לשלטון את חמאס, שבתורו התחיל לתקוף את המעברים ולהוות סכנה לחיילי צה"ל כמו גם לפלסטינים עצמם.

הגיבו ליובל הלפרין לרמי יובל

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים