הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-31 ביולי, 2009 6 תגובות

כיצד יש לראות את  גירוש מהגרי העבודה על משפחותיהם? הגירסה הרשמית היא גירסה משפטית הגורסת שמירת החוק. לכן לא תיתכן כניסה שלא כחוק לארץ או שהיייה בה. מאחורי הגישה הזו מסתתר פחד יהודי ציוני הגורס שאם יהיה כל כך קל להכנס ולהשאר בארץ, תוצף ישראל ע"י המוני מהגרי עבודה ופליטים, בעיקר מיבשת אפריקה.

אולם במציאות יש הסבר כלכלי והוא הדלת המסתובבת  כלכלית שבה יש אישורי עבודה חדשים מחד בעוד אחרים מגורשים.


ההסבר להתנהגות של הממשלה הוא ההון של חברות כוח האדם שיש להן אנשי לובי בכנסת, והרצון לא ליצור פתח להגירה לא יהודית לארץ.


אבל אם מסתכלים על העניין מזווית ישראלית הסיפור כולו שונה. ניתן לקבל ישראלים חדשים בהתאם למקובל בארצות נאורות. זה לא אומר שהגבולות צריכים להיות פתוחים לכול. זה כן אומר שניתן להיות ישראלי וגם לא יהודי.

תגובות
נושאים: מאמרים

6 תגובות

  1. בעיות בהבנת הנקרא הגיב:

    יש אנשים שלא מפנימים. ישארל היא מדינה יהודית. לשם כך היא הוקמה וזו תכלית קיומה. אני יודע שזה מגוחך כי האנטישמיות מוגרה ולעולם לא תחזור והערבים נעשו כולם חברים באמנסטי אינטרנשיונל ולא עולה על דעתם לרצוח מי שלא מסכים לדעתם בדרפור או באינדונזיה ובעוד עשרות מקומות בעולם. אלה רק היהודים המנוולים שמתעקשים על אפליה גזענית ולא מסכימים שיהרגו אותם בשם הצדק הקוסמולוגי. אז יש בישראל לא יהודים אבל אין שום סיבה להפוך אותם לרוב או להיות ארץ מקלט לכל מי שנמלט מהצדק המוסלמי.

  2. יוסי ברנע הגיב:

    אני מסכים עם עצמי

  3. יובל הלפרין הגיב:

    יש אנשים שלא מפנימים.
    ישראל הוקמה כמדינה יהודית, זה באמת קשור לאנטישמיות, אבל יש מיעוט הולך וגדל (פוליטית ודמוגרפית..) בישראל שלא מוכנים לכך וסבורים שלא רק שזה כרוך באפלייתו הגזענית של מי שאינו יהודי (60 שנה ולא הוקם יישוב ערבי חדש אחד, כי האדמה היא "אדמת העם היהודי"), אלא שזה גם לא תורם משהו לביטחונו או לאיכות חייו של יהודי כלשהו.
    להפך, זה כופה על היהודים בארץ לעמוד על לא שלהם ולפיכך להימצא בסכנה מתמדת.

    יש אנשים שלא מפנימים, מה שהיה לגיטימי בימיו של הרצל אינו בהכרח לגיטימי היום.

    אנשים לא מפנימים, משטרים של מדינות משתנים ומדינה לא חייבת לשמור לנצח על הייעוד שלשמו הוקמה.

    תודה יוסי על המאמר, עוד מישהו שכדאי שיכתוב יותר לאתר זה.

  4. ליובל הלפרין הגיב:

    בדיוק הפוך. אתה מוכיח שמה שהיה לגיטימי בימי הרצל מקובל גם היום. רצח יהודים כמובן. רק שאתה קורא לזה אנטי ציונות במקום אנטישמיות. דבריך הם ההוכחה הטובה ביותר שעדין יש צורך במדינת ישראל כמדינה יהודית וכמדינת היהודים.

  5. מושון ליובל הלפרין הגיב:

    תיקון: היהודים נמצאים בסכנה מתמדת בגלל יהדותם ולא בגלל שום דבר אחר, כפי שהוכח אינספור פעמים במהלך האלף האחרון.

    הרצון שישראל תישאר מדינת העם היהודי (עם רוב יהודי) לא מוסיף לסכנה הזו אלא להיפך.
    הטיעון לפיו ההתעקשות על הצבין היהודי של המדינה מוסיפה סכנה הוא פשוט לא תקף, מפני שאם הרוב היהודי יאבד אזי תהיה ישראל עוד מדינה בה יש רוב נוצרי או מוסלמי, וכבר ראינו מה קרה לנו במדינות כאלו ואיך חשים היום יהודים בעולם, כולל במדינות "מערביות" כמו צרפת.

    כמובן כאן ישנו הדיון השחוק על כך שהציונות פוגעת בבטחון היהודים בעולם וכיו"ב,
    אבל ההסטוריה הוכיחה מספיק פעמים שמי שרוצה לפגוע בנו – ימצא תירוץ, ואם אין תירוץ אז הוא כבר ימציא אותו לבד.
    לכן תן לי בבקשה לשבת בשקט בתוך רוב יהודי ולעשות מעשה כדי שהרוב הזה ישאר איתן.
    ה"פאראנויה" שלי מבוססת על מספיק דוגמאות ואיומים ולא בא לי ללכת לפסיכולוג כדי שישכנע אותי שהכל בראש.

    לכל זה, אגב, אין קשר לעניין העובדים הזרים.
    יוסי ברנע צודק בזה שהעניין הוא לגזור עוד ועוד קופונים על גבם של הפועלים הזרים.
    חברות כח האדם הם הפושעים האמיתיים כנגד האנושות ומבחינתי היה כבר מזמן צריך לשסות בהם גורם רציני כמו היחידה לפשעים חמורים או השב"כ.
    משרד העבודה והרווחה רחוק מלעמוד בנטל.

    כולנו חטאנו ופשענו בזה שהחקיקה בנושא באה כמה שנים מאוחר מידי, אחרי שחייהם של מאות ואלפי פועלים נהרסו.
    הם הרי לוקחים הלוואות מטורפות כדי לבוא לכאן, משלמים הון (פעמיים!) גם חברות כ"א במדינותיהם וגם כאן, ואז מגורשים חסרי כל.

  6. האתר של לירון הגיב:

    משרד הרווחה עני מלעזור לילדי ישראל ילדים נכלאים בפנימיות ולא מקבלים עזרה ילדינו מופרדים מהוריהם כדי למלא מכסות בפנימיות של משרד הרווחה העושים הון על גבי הורים עניים ילדינו צועקים צעקת ילדי ישראל העוברים שואה .
    קיראו את הספר ילדים רחוקים ,lirongo.wordpress.com

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים