השבוע רשם הצבא את ניצחונו המשמעותי ביותר מאז מלחמת 67′, הלא הוא "דרך ערך", המבצע לכיבוש בתי הספר הישראלים. גם שם המבצע הזה נפלט מהשבב המעוות-ציני משהו של המחשב הצבאי, וגם הוא חולק לשלושה חלקים. החלק הראשון, "מחנכים ומפקדים דרך ערך", כלל פשיטה של 350 קצינים חמושים על כ-270 בתי ספר תיכונים שהדריכו את אנשי החינוך כיצד להכין את הלבבות ולשטוף את המוחות ובעיקר – לתקן את מה שהשתבש בפס הייצור.
שלא כבמלחמות התבוסתניות של השנים האחרונות, קדמו למבצע הזה הכנות מדוקדקות ודיונים מפורטים מול משרד החינוך. אך עוד יותר משרצתה הפרה הירוקה להניק רצה שר החינוך, גדעון סער הלאומני, לינוק. הלה, לא רק העמיד את בתי הספר לרשות מפקדי הצבא, אלא אף הגדיל וסימן את שנת הלימודים הנוכחית בסימן "העלאת אחוזי הגיוס". העלאת אחוז בעלי תעודת בגרות? הורדת האלימות? שיפוץ בתי ספר? כל אלה הם פאסה. מהיום, כולנו פס ייצור: ההורים שמייצרים את הלוחמים היהודים, ותלמידי התיכון שהכשרתם הצבאית הוקדמה; התלמידים הסוררים המסרבים משום מה להתגייס, אבל אף אחד לא שואל אותם למה. הם לא יותר מאשר דפקטים בפס הייצור של בתי הספר שצריך לתקן. פשיזם במיטבו. התוכנית פורסמה בוועדת החינוך של הכנסת ובפני ראשי ערים, מנהלים ומורים, שפיסקו את רגליהם ואת עכוזיהם בפני נושאי הנשק הירקרקים עוד בטרם מרחו ווזילין. היחידים שהשמיעו את קולם היו תנועות חברתיות קטנות כמו "פרופיל חדש" הפעילות בקבוצות שונות בפייסבוק.
חשבתם שזה נגמר כאן? חשבו שוב. הסרטן הפשיסטי בליבת מערכת החינוך רוויית הקרצינוגנים כבר שילח את גרורותיו הממאירות אל פאתי המערכת וכעת הוא מאיים להשמידה. כך למשל, עשו את דרכם למערכת החינוך תכנים מרטיריים, שעיקרם האדרת המוות והקדושים היהודים שמתו "למען המטרה", בשיטות שהתרגלנו לראות רק אצל שכנינו. אתוסי המוות והאדרת מעשי טבח בפלסטינים (או אף ביהודים, דוגמת אלטלנה), זכו לכיסא מוגבה לצד אתוסים ציוניים אחרים שמסתפקים בכורסא הנמוכה. על הערכים הנכונים – פיוס, שוויון ואי אלימות – אבד הקלח. כך נראה החינוך דרך כוונות הרובה: אלים, ירוק, קיצוני, מאיים. האפרטהייד הגיע.
ואף אחד לא רואה את זה; אף אחד לא חושב על זה; אף אחד גם לא מנסה להבין. התקשורת בחברה התקטבה בין העצמי – "משלנו" – ובין הזר, "אלה שצריכים להצטרף לחמאס בעזה". שלא להזכיר את טרמינולוגיית השואה השגורה והשחוקה. גם המעטים הקובלים נגד המערכת, כמו הורים שונים, אינם פועלים במקרה הטוב. במקרה הרע הם מושתקים. הסיבה היא, שהמחאה האינטרנטית, דמות הבבואה של המחאה הפעילה, מצטיירת כאופן המחאה האידאלי עבור האזרחים והתלמידים המתוסכלים, בעוד שבפועל היא סותמת את פיות המתנגדים המוצפים בתגובות אלימות.
מי יעמוד לצד התלמידים בשעה שמוכרים את עתידם וחינוכם על מנת לתפעל את מכונות המוות של הצבא?
במהלך שיטוטי ברשת הופתעתי לגלות שלא פסו כל הקיצין ויש מי שעושה. "שבעת הימים", ארגון מחתרתי, ואחת – רומי גנות, שעליהם הצלחתי למצוא מעט מאוד מידע באינטרנט, ארגנו החודש יום מחאה על מצב החינוך שכונה "יום האלכוהול". המדינה והתקשורת חברו כדי להסית את היום הזה ממטרתו המקורית וכך, שלא בצדק, נתפס היום כקריאה לשתיית אלכוהול בבתי הספר. מטרתו האמיתית, כפי שעולה מתכני הקבוצה, הייתה לעורר מודעות לבעיות החינוך של הנוער, על ידי שיבוש הלימודים, תוך שהאלכוהול משמש כגימיק בלבד. הארגון גם הסביר כיצד השיג את מטרותיו בהודעות ששלח לפעיליו. הכנסת, שנחרדה מהארגון המחתרתי שגייס תוך זמן קצר עשרות אלפי בני נוער, שיסתה ים של שוטרים בבתי הספר. הללו הקימו מחסומים, עשו סלקציה על פי צבע עור ובדקו את מרכולות התלמידים, כשהם מריחים או שופכים כל בקבוק עם נוזל. בסיומו של יום, משכשלו למצוא את "האקדח המעשן", הכריזו ארגוני החינוך על ניצחון ולא שכחו לסנוט בתלמידים! אלא שזהו ניצחון פירוס, שעליו אין להתפלא ממי שרוצחים אזרחים חסרי ישע עם מטוסים וטנקים. אבל ב"שבעת הימים" לא התווכחו יותר מדי. בכלל נראה, שעליהם להיפתח קצת יותר לתקשורת. אף עמי סרבו לדבר.
בהמשך ליום המחאה העבירה "שבעת הימים" אולטימטום של שישים יום למשרד החינוך, עם רשימה של דרישות, וביקשה את תגובתו. נכון לעתה, למיטב ידיעתי, ממלא משרד החינוך את פיו מים, בזמן שפעילי "שבעת הימים" מלמדים את הנוער איך למחות. בנוסף לקבוצה הראשית – "חינוך עכשיו – שובתים גם למענך" – הקימו פעילי המחתרת מספר קבוצות אזוריות שונות. הפלא ופלא. הנוער, שהפך לאוייב המדינה, מתמרד, ויש מי שמלמדים אותו איך לעשות את זה.
הצטרפו למחאת התלמידים שכבר ולמאבקם בעד החינוך!
היתי מציע למחנכים הצבאיים, לאמץ את סיסמתם של הפאשיסטים הספרדים, של פרנקו, "יחי המוות"
וסיסמה נוספת:" קחו סמים ושתו חריפים. עשו חיים ובלו בנעימים. אכול ושתוא כי מחר נמות"
שבתאי
שבתאי, מה זו התגובה הפושרת שלך? לא מתאים. הייתי בטוחה שלפחות תוסיף איזו השוואה לנאצים.
ציטוט מהמאמר:
"הסרטן הפשיסטי בליבת מערכת החינוך רוויית הקרצינוגנים כבר שילח את גרורותיו הממאירות אל פאתי המערכת וכעת הוא מאיים להשמידה",
ואני תמה האם סגנון כתיבה כזה טוב יותר מהפאשיזם נגדו יוצא הכותב?
על זה נאמר: הפוסל במומו פוסל.
נראה שסוף סוף נמצא מתחרה ראוי למ. שרון, בתכנים כמו גם בסגנון. לא שאין מה להגיב על הנושא, אבל כדי להתמודד בגובה העיניים עם הסגנון הירוד צריך לצלול לגמרי לתוך הסחי, דבר שמוציא את החשק.
בכל אופן, מי שמעוניין בכתבות לא מצונזרות של מר גולדשטיין לשם היכרות מעמיקה יותר, מוזמן להלן.
— קישור —
פחות מ’איינזצגרופן’ (אלי אמינוב) ו’מהפוטנציאל האייכמני של פשעי שולחן הכתיבה’ (גדעון ספירו) לתיאור פשעי הסרטן הציוני לא מתקבל כאן בעין יפה.
לנוכח הגל הלאומני העכור השוטף את הארץ הזאת, ולנוכח הפאשיזציה של מערכת החינוך אני מציע בזאת יוזמה לאיסוף חתימות על העצומה הבאה, כמשקל נגד לשטיפת המוח המתבצעת בעצם הימים האלה בבתי הספר ברחבי הארץ.
וזה נוסח העצומה:
"אנו, החתומים מטה, בשום נסיבות שהן לא נילחם למען מטרות הממשלה או המדינה."
לחתימה על העצומה התקשרו למייל הבא ואשרו את חתימתכם:
kifka1@walla.com
ועכשיו אני מבין טוב יותר את ההודעות שאתה מפרסם כאן מפעם לפעם.
נראה לי שהטיפול הנכון בבעיותיך הוא במקום אחר…
רגינה
אם את מעונינת, כנסי לאתר שלי, ושם תמצאי מבוקשך. — קישור —
שבתאי
לא צריך עצומה.
אנו מצהירים זאת בלשון ברורה בהפגנות:
"לא נמית ולא נמות
בשירות הציונות!"
כרגיל, להלן המוסר הכפול של השמאל העקבי:
האחד מלין על השימוש שעושה הציונות בשואה
(עמנואל גולדשטיין: "שלא להזכיר את טרמינולוגיית השואה השגורה והשחוקה")
והאחר עושה את אותו שימוש שחוק ונדוש בשואה לצרכי דמגוגיה שמאלית (המגיב בכותרת "הצעה לצבא החינוך").
כנראה שמה שמותר לשמאל אסור לציונים,
יותר יעיל וזול זה לתרגם מגרמנית את המדריך של ההיטלר יוגנד, ולבקש מאנגלה מרקל לשלוח כמה מתנדבים ניאו נאצים לשנת שירות לטובת הנכדים של ניצולי השואה.
"יחי המוות" ?Viva la Muerte! קרא מייסד לגיון הזרים של פרנקו, חוזה מילאן אסטראי. הוא רק סיים את לימודיו באקדמיה הצבאית "הגבוהה", ומייד התנדב לשרת את הכיבוש הספרדי בפיליפינים. זה היה לפני יותר ממאה שנה… באותו הזמן הגיעו ארצה "העולים" הציונים הראשונים. ובאוקטובר 1919, קצת אחרי ועידת סן רמו, שחילקה את שטחי האימפריה העות’מאנית, כשרק הוקם ארגון "ההגנה" – כתב י"ח ברנר: "ישוב ארץ-ישראל אינו מחכה לתיאוריות… מה צריך להוכיח? שטובים החיים מן המוות?" והשיב ברנר: "בין תפקיד העבודה הממשית ותפקיד עבודת-הצבא לקיום-העם אין ניגוד… כל זמן שאין "זאב גר עם כבש", צריך גם שומרים ומגינים… אמנם, מי שבא לפתח בין נערינו את רעיון-הצבאיות… השלילית שבחזון זה – הפך לעבודה… אכזריות לשם אכזריות, הדיסציפלינה הקהה ומטומטמת עם עיקום-הרגש שבה והרדיפה אחר כבוד מדומה לשם כבוד כל אלו תוצאות הצבאיות הפרופסיונאלית של כל הממלכות האימפריאליסטיות! … אנו לא התרוממנו מעל לצבאיות, כי עוד לא הגענו לזה. אין לנו כוחות טכניים עצמיים, אין לנו "מו?כנים ומזו?מנים", אין לנו מגינים לאומיים היוצאים מתוכנו ועובדים בשבילנו… הנתפאר, כי אין לנו אגרוף? … באופק שלנו אין אידיאל מדיני-אגרופי ואין לנו ענין לצבא במובן המדיני-האגרופי… אבל זאת אמת היא, שערך כל עם ומבחן כל עם הוא בטיב צבא-בחוריו, שהוא בכוח להעמיד בארצו ועל גבולותיה"…
לא לדוקטרינות! לא בחרבות בונים חורבות… זאת אמת. אבל אם התנאים אינם טבעיים, ולשם מושבה של עשרה עושי-במלאכה תידרש פלוגה של חמישה מחזיקי-בשלח ברוכות לנו גם שתיהן… וכמובן, גם צבא, פלוגות-צבא ממש, כלומר, פלוגות של בחורים, העובדים כל ימי חייהם עבודה ממש, וכשהשעה צריכה לכך הם יוצאים להרוג וליהרג… ודאי! אנו מתקדמים גדולים, לנו אין צבא ואין חטאים ודאי!"
אבל זאת כתב י"ח ברנר מזמן… ועכשיו "התקדמנו" ואנו עוסקים בפשיזם בחסות החינוך!
— קישור —