כתושב ירושלים, הרואה את הגרפיטי על קירות הבניינים וספסלי האוטובוסים, כאבא טרי, וכמי שעובד עם בני נוער ושומע את דעותיהם ודעת הוריהם, בא לי לברוח מפה. בימים כואבים של התבהמות גזענית, כדאי לזכור שרוב הציבור שותף. זה אומר שהציבור הגזעני לא יובס או יעלם וזו גם לא צריכה להיות מטרה. מטרה ראויה היא פעולה בתוך המציאות שתביא לשינוי בתודעה, בחיים ובשיח לכיוון של סולידריות.
התערבבות של יהודים עם ערבים כמו בשייח' ג’ראח היא חשובה; אבל אפשר להגביר מאוד את הנוכחות של ערביי ירושלים, אם ירוץ מועמד ערבי לראשות העיר. אני מכיר ומכבד את הטיעונים למה לא. אבל שערו בנפשכם, ראש עיר ערבי פלסטיני, ועוד ראש עיריית ירושלים, כמה יתפלצו הגזענים ואיך יזדעזע השיח הציבורי. ובמציאות, תארו לכם, ראש עיר פלסטיני שפועל לאפליה מתקנת. כמה יודו למהלך כזה תושבי עיסאוויה, וואדי ג’וז וסילוואן.
גם אני, שכעובד עירייה ותושב ירושלים נאלץ לבחור בין פרוש לברקת, אודה מאוד למועמד האמיץ שינסה זאת. לדעתי, מתאים שתנועת חד"ש או מוטב – סולידאריות שייח' ג’ראח, תריץ מועמד כזה. זה נראה לי נתיב ראוי, זמין ונוח לתחבורה ציבורית שתניע שינוי רדיקלי (הלוואי על הרכבת הקלה).

ראשית,תודות רבות לדרור על שחשף כאן את קצהו של קרחון ענקי: קרחון מדיניות הריצה (או אי הריצה) של חד"ש לבחירות בעיריות ומועצות בעלות אוכלוסיות יהודיות ערביות מעורבות,כת"א,ירושלים,חיפה,עכו,כרמיאל,נצרת,ב"ש ועוד.
לדעתי דוקא התחום המוניציפאלי משמעותי עבור חד"ש בפרט והמאבק הסוציאליסטי בכלל,משום שאננו מקפל מאבק חד פעמי או חד מקומי,כמאבק הבחירות הארציות על ישיבה בכנסת,אלא מתפזר ע"פ כל הארץ,חלקיה ואזוריה ויוצר קשרים אינטימיים יותר בין הבוחרים לנבחרים.
ולעניננו:
בבדיקה קצרה שערכתי,מסתבר שחד"ש ירושלים מאז 1998 מחרימה את הבחירות לעירית ירושלים.משהו כאן מאד תמוה.הרי בבחירות לעירית ת"א,חד"ש רצה ועוד איך.כיצד נזנחה לה ירושלים (אפילו: כיצד נזנחה לה בבחירות האחרונות למשל,תנועת הפנתרים השחורים שהציעה לחד"ש לרוץ בשמה בתור תנועת בת)?
כמו כן,אנני מבין מדוע יצרת דרור,הפרדה בין תנועת סולידריות שייח ג'ראח לחד"ש,התוכל בטובך לנמק זאת?
תודה למגיב – לאחר שקראתי אני בהחלט מצטרף לדעתך
חד"ש בהחלט יכולה וראוי שתהיה רלוונטית בגוף פוליטי במישור המוניציפלי
התייחסתי לירושלים, מפני שאני חי בה
כאן גם מסובך פוליטית, אבל יש גם פוטנציאל לשינוי רדיקלי שייצור גל (צונאמי)
שגם אם לא ישתוף את כל הגזענות האלימה ממחוזותינו,
לפחות יכרסם בחלק מיסודותיה היצוקים באבן הירושלמית המשוחזרת סגנון ניאו-צלבני
ולשאלתך: לטעמי (ואני ממש לא מומחה), "סולידאריות שייח ג'ארח" היא תנועה לא ממוסדת ולא מפלגתית, שבעיקרון נטועה במאבקים מקומיים, לעומת חד"ש שיש לה מוסדות וזיקה מפלגתית ברורה (ואולי ככזו, יקשה עליה יותר לקבל החלטה לרוץ לעיריית ירושלים, כשהיא משתפת פעולה למעשה עם סיפוח מזרח העיר)
מצד שני, כאמור, בפועל חיים פה אנשים, וטוב שיתערבבו – לא ככובשים ונכבשים, לא כמעסיקים וצמיתים; אלא כשותפים לדרך ולמאבק כנגד האפרטהייד – כך גם אני מכנה את מדיניות השלטון המוניציפלי שקוראים לו עיריית ירושלים, המתנהג בבהמיות גזענית במיוחד, כאילו אין פה ציבור ערבי גדול דיו לנער את היתוש ברקת מגבו.
לכבוד המחבר, כאשר אתה כותב על "התערבבות של יהודים עם ערבים כמו בשייח' ג’ראח" אתה מתכוון ליהודים שחזרו להתגורר בכור מחצבתם בשכונת שמעון הצדיק או ליהודים שמפגינים שכם אל שכם לצד ערבים בכל יום שישי באותו מקום, בין השאר, נגד מה שהם "אפרטהייד".
אודה על הבהרתך.
דרור ,לא ארבה במילים .בעית ירושלים תפתר כאשר תפתר בעיית כול הארץ האומללה הזאת משמע, תהפך למדינת כל אזרחיה אין דרך אחרת ותן גם אתה כתף לזאת .
אמנון נוימן