הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-4 בינואר, 2011 28 תגובות

לפני כשנה וחצי נרצח באסם איברהים אבו רחמה בהפגנה נגד גדר הפרדה בכפר בילעין על ידי  פגיעה ישירה בחזהו של רימון גז מירי של חייל צה"ל עלום אשר עד היום לא עמד מול מערכת שיפוטית.

לפני שלושה ימים, באותו המקום אחותו של באסם, ג'וואהר אשר הגיעה להפגין כנגד הגדר שעדיין ניצבת על תילה למרות הוראת בג"צ להזיזה מהתוואי, שעליה מצפצף באלגנטיות משרד הביטחון, נרצחה גם היא בידי אותן דמויות מצטדקות משאיפת גז. ההרג הכל כך מיותר של באסם ריתק אותי למקלדת. שפכתי את אשר על ליבי ויצרתי מאמר כנה משלי.

במהלך השנה וחצי האחרונות השתנו לא מעט דברים בנוגע אלי. אני פחות נהנתן והרבה פחות עצלן. הפכתי פעיל יותר ביחס ישיר למציאות שרק נראית אפלה יותר ויותר.

זה היה חודש לא קל: הרס הבתים בלוד; הגזענות נגד הפליטים; תכנון הקמת מחנה הריכוז בדרום; הצעתו של כצל'ה החביב לירות בראשו של כל בדואי אשר מבריח פליטים; מכתבי הרבנים והרבניות, והקינוח ביום האחרון לשנה האזרחית – עוד קורבן מטעם משפחת אבו רחמה, המשפחה ששילמה את המחיר הכבד ביותר במאבק נגד גדר ההפרדה.

האם מישהו רואה את האור בקצה מנהרת החושך? האם הבעיה היא לא במנהיגים אלא בעם שמעניק להם לגיטימציה? האם זוהי דמוקרטיה כמו בספר? ממשל גזען לעם גזען?

killing

המעבר מדמוקרטיה ליציר כלאיים של דמוקרטיה אולטרה-מתגוננת על גבול הפשיסטית, מעניק לגיטימציה ליצירת קורבנות כמו משפחת אבו רחמה. הזכות להפגין ולחזור בחיים כבר לא ברורה מאיליה, בעיקר לפלסטינים, אך גם לישראלים. הפגנות הסטודנטים לפני שנתיים וההפגנה במוצאי שבת מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב  שבה שוטר שבר יד של מפגין וח"כ לשעבר מוסי רז חטף סטירה ממג"בניק, סתם ככה, מדגימות את הקושי להפגין בלי לפחד, בלי לקבל מטח יריקות מהשוטרים שאמורים לשמור על הסדר.

בזמנו חשתי שהאצבע קלה על ההדק. לצערי, הוכחנו שוב שדבר לא השתנה. מדינת ישראל היא מדינה כוחנית ודורסנית אשר פקידי הכוח שלה – השוטרים, פקחי עוז ומג"ב – חווים ריגוש מהלגיטימציה להפעיל כוח והרבה ממנו. כך הם נרגעים ומרגישים שתרמו ועשו למען מדינת ישראל.

לא רק הם אשמים. גם החברה הישראלית אשר מהללת שירים בסגנון "מי שמאמין לא מפחד" וסיסמאות בסגנון "יהודים בואו ננצח", מחכים רק להזדמנות הראשונה ללינץ' בערבי או בעובד זר אשר יפול לידיהם.

הרצח של ג'וואהר כמו הרצח של באסם –  כמה שעצוב להודות בכך – לא ישנו דבר. רוב העם בישראל לא מודע אליהם בכלל, התקשורת עזבה אותם כבר מזמן, הגדר לא תזוז, החקירה לא תתקדם, ואני אמשיך להביט בעיניים ברחובות הארץ ולראות את השנאה בעיניים – בכביש, בתור, באוטובוס, באצטדיון, מחכה להתפרץ ולהביא לסיפוק.

עם קריאת ההבלים במוספי השנה החדשה בעיתונים, למרות ההבטחות האופטימיות לשינויים מרחיקי לכת, יום שישי בבילעין מוכיח ששום דבר לא באמת הולך להשתנות גם השנה.

תגובות
נושאים: מאמרים

28 תגובות

  1. מלירן הגיב:

    מי שמאמין לא מפחד זה שיר שמושמע לפני משחקים של נבחרת ישראל מה רע בזה
    חוץ מזה תפסיקו לעורר פרובוקציות אלימות והפסדי"ם
    אנוכי היה חייל וחטף הרבה אבנים והדרך היחידה לפזר הפגנות אלימות זה אמצעי לפיזור הפגנות

  2. ניצן אביב הגיב:

    הלאומנות הימנית הקיצונית, הגזענות הנפשעת והפאשיזם היהודי-הישראלי הנתעבים והנאלחים – לא יעברו!

  3. עיניים לראותEYES2C הגיב:

    NEEDED: A small STANLEY MILGRAM style EXPERIMENT
    היות ו"צבא ההגנה" טוען שזה "גז לא קטלני", אני מציע לעשות ניסוי קטן: יוטל רימון CS לבור של המטכ"ל! הצעתי כוללת הטלת רימון אחד בלבד, ושיניתי את דעתי: איני דורש שצנרת האיוורור תיסגר ושהקצינים החולים במחלות בדרכי הנשימה = כמו אסטמה = לא יחבשו מסכות… נקווה שקציני המטכ"ל ב"צבא ההגנה" [ג'ייש אל דיפעא] יפסיקו בעקבות הניסוי את הנוהל להצדיק כל עבירה או פשע על החוק הבינלאומי בכך ש"ההרוגה בבלעין סבלה ממחלה קשה", או ש"מקורות בצבא, טוענים שקשה להגיע למסקנות ברורות מתוך הדו"ח הרפואי הפלסטיני מכיוון שהוא נכתב ברובו בדיעבד, לאחר מותה".
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1207596.html
    נראה שהכלל ב"צבא ההגנה" הוא: אם הקורבן הוא/היא פלסטיני/ת הוא/היא אשם/ה במותו/ה או פציעתו/ה. תירוצים יש למכביר. סמל ראשון לאונרדו קוריאה, ירה באחיה של ג'וואהר, אשרף אבו-רחמה, [העבירה הוגדרה "שימוש בלתי חוקי בנשק והתנהגות שאינה הולמת"] ולמרות שהמג"ד רס"ן עמרי בורברג הורה לקוריאה לירות, ופגע "במסורת של ערכי יסוד הצבא", ובית דין מצא שהפיקוד "מעביר מסר רע לחיילי צה"ל", הועלה בורברג ברדה לסגן אלוף…
    אחר כך רצח הצבא "המוסרי בעולם" גם את אחיה, בסאם אבו-רחמה, באפריל 2009 בנסיבות דומות, כשירה בו בכינון ישיר רימון גז. הפרקליטות הצבאית, חראגיל, סירבה לפתוח בחקירה פלילית של נסיבות הרצח, ושינתה את עמדתה רק אחרי קבלת חוות דעת של מומחי הדמיה שהוכיחה שהירי של רימון הגז שהרג את אבו-רחמה היה בכינון ישיר ובניגוד להוראות הפתיחה באש… החלטת הפצ"ר לא לחקור את האירוע התבססה על גרסת החיילים ב"תחקיר המבצעי". ובשבוע האחרון הגיע תורה של אחותם ג'וואהאר. יהיה זיכרה ברוך!

  4. קורא אנגלי הגיב:

    רצח ערבים מהווה בשבילם ניחום אבל גם נקשר בתחושה אחרת – כעס.
    לאחר המעשה הם כועסים על קרבנותיהם. הם מסבירים שמקור הכעס בכך שקרבנותיהם הם אלה שאילצו אותם להיות רוצחים, וזה בלתי נסלח, ובעצם רק בשביל זה הגיע להם ולעמם למות.
    מוסריות בריאה שכזו למדו מאימרותיה המפורסמות של היהודיה הדגולה גולדה מאיר.
    לשם כך (תרתי משמע) קיימת המדינה.

  5. קורא אנגלי הגיב:

    אהוד ברק מסביר זאת מצויין היום ב"הארץ"..
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1207792.html

    הוא טוען כי:
    "יש בעולם נטייה לקבל את העמדות הפלסטיניות ואנחנו צריכים להיאבק כנגד המגמה לדה-לגיטימציה של ישראל".

    ברק מציב בפנינו סתירה מהותית בין "עמדה" פלסטינית לישראלית – מן סוג של חוסר קומפטיביליות טבעי, ושהעולם נוטה כרגע לקבל את העמדה הלא נכונה…
    ברק מצר על העובדה שהעולם עדיין נוטה אל האנושית הטבעית. זוהי נטיה פסולה מבחינתו.
    יש להאבק בה. כיצד? לחשוף את העולם לחינוך ישראלי כמובן.
    מתי, איך וכמה? על זה הוא לא הרחיב במאמר.
    ברק שואף לטענותו "להגיע להבקעה ולהסדר, נגיע להבקעה ולהסדר"…
    -מה זה הבקעה? זה מינוח מתחום הכדורגל? או מתחום האמל"ח?
    -מה זה הסדר? סדר פסח? ביעור חמץ?
    הישראלים אוהבים את התבשלים האלה וברק מצידו אוהב להאכיל.

  6. סדרן דשא הגיב:

    להיינריך היקר:
    ראשית מכאן שלוחה לך הערכתי על אומץ לבך ומסירותך וגם על עיניך הפקוחות לרווחה בתוך ערפל העשן הרצחני הסמיך של הכבוש והגזענות.אפילו על הדמעות שלנו אחראי הקלגס עם רמוני הגאז שלו,גם הבכי שלנו נמצא בשליטתו…
    ושנית,רציתי לומר לך שאין שום טעם לעמוד באמצע הכביש ולנסות לעצור משאית דוהרת בידים חשופות:
    לעמוד בהפגנה וליצר מראית עין כמותית ולדקלם כמנטרות ססמאות,או אפילו לצעוד בשורות כנגד חומות שוטרים,שלא לדבר על ידוי אבנים או בקבוקי תבערה,לא ישנה דבר,לא מבחינה מדינית ולא מבחינת דעת קהל בארץ ואפילו בעולם.אסביר את עצמי:
    בעיני מרבית הציבור נתפסת העובדה,שמדובר כאן לא בהפגנה של ה"אויב" והמשת"פים שלו,אלא במאבק ממזרי ומסוכן כנגד הענין "הציוני" הצודק.כלומר אין כאן הפגנה בדבר זכויותיהם של עובדי מפעל זה או אחר,אפילו לא בדבר פגיעה ברגשותיו של מגזר זה או אחר (חרדים יהודים,דרוזים,נוצרים וכד' ישראלים כמובן),לא מדובר כאן באיכות האויר בשכונת וילות,או בהזזת מפעל מזהם מהכא להתם….לא ולא.
    מדובר כאן במלחמה של ממש.ואנשי בלעין ותומכיהם,המוחים כנגד הגדר,אינם שונים מסתם מחבלים התוקפים את מדינת ישראל הנאבקת על קיומה.זאת משום שהם נלחמים כנגד צה"ל,משום שענינם ענין פלסטיני המתרחש על אדמות השטח שנכבש ב"אין ברירה" צודקת ועם "תג מחיר" ברור וזהו זה.
    ובמלחמה כמו במלחמה: כלי הזין נשלפים בעת הצורך והחמלה והרחמים שלא לדבר על ההתחשבות בענינם הצודק של הפלסטינים תושבי בלעין,מפנים מקומם לפעילות מלחמתית "הגנתית",הגיונית ואף "הוגנת" (ע"ע ספינת מרמרה).
    חייבים להבין את הדילמה של הכובש הישראלי.אם יבליג על ההפגנות בבלעין ולא יגיב ביד נוקשה ובזרוע נטויה,עלול המודל הזה של "הפגנות מחאה ללא רשיון",לפשות כנגע בכל השטחים הכבושים ולעורר גל חדש של התמרדות והתנערות.את הנחש הזה צריך להרוג כאשר הוא עוד קטן.
    לדעתי ההפגנות בבלעין דומות לחבטות ראש בקיר.אנשים מסכנים עצמם לדעת ללא תועלת,בעבור דעת קהל בעולם שכבר נקבעה (אלה שמשוכנעים לא צריכים תוספת שכנוע ואלה שלא,ימשיכו לראות במפגינים את אויבי של המשטר ה"ציוני",שצריך כאמור לשמור על בטחונו).
    העץ נבחן ע"פ פירותיו.ואת הכבוש ניתן למנוע רק בדרך אחת: יצוב מערכות סוציאליסטיות משני עברי המתרס,משני צידיו של "הקו הירוק".במקום לאונן בהפגנות ולא לשנות דבר אפילו במחאות המוניות,חשוב שהאנשים ינסו לשדרג את המפלגות הסוציאליסטיות בסביבתם הקרובה (תחשבו לבד מה היה קורה לו משתתפי ההפגנה האחרונה כנגד הגזענות,או משתתפי מצעד הגאוה למשל,היו כ-ו-ל-ם מצביעים לחד"ש ולא מפזרים קולותיהם לכל עבר ורוח) ואז לצאת ולבצע את המהפיכה האמיתית,זו המתבצעת באופן דמוקרטי בקלפיות.לא מר"ץ,או העבודה או קדימה יכולים לעשות זאת עבורינו.צריכים כאן מפלגה סוציאליסטית אמיתית.הנה ח"כ ג'ומס אורון עזב עכשיו את הכנסת ופינה מקומו לזהבה גל-און ע"מ להקדיש זמנו למען הקמת "מפלגת שמאל גדולה",כדבריו…מה זה? חייבים להיות אמיצים ולהכיר בעובדה שסוציאליזם=קומוניזם. סוציאליזם שאננו בנוי על עקרונות הקומוניזם אננו סוציאליזם ו"מפלגת שמאל גדולה" זה עוד איזה סופרמרקט רעיוני,"כמעט חינמי" כזה,שבא כביכול לכבוש את השוק שמת מזמן…
    הבעיה הופכת לחמורה באמת,משום שהסוציאליזם חיב להיות מושתת על דמוקרטיה במוסדותיו.וזו לא רק שאננה קימת בהם,אלא שמשנתה הסדורה דפוקה לחלוטין.
    אנשים טובים באמת שמבינים מהו סוציאליזם אמיתי,פשוט עיוורים למה שהדמוקרטיה האמיתית צריכה להיות וזו תמצית לבה של הטרגדיה הקיומית שלנו.חוסר היכולת להתארגן באמת ויצר מתוכינו את המנהיגים האמיתיים.
    לכן מתקים כאן צדק פואטי:
    משום שאין דמוקרטיה אמיתית במוסדות (הכוונה לדמוקרטיה עם הפרדת רשויות מוחלטת,הבנויה מלמטה,מתוך שורשי העשב,דרך האינטרנציונל שלהם,זה שמרכיב את המפלגה),אין גם סוציאליזם אמיתי ומשום שאין סוציאליזם אמיתי,אין בסיס בישראל ובפלסטין לכונן גשר של הסדרים ושלום .
    ואז נשארים עם הפגנות אונניה וחבטות ראש קטן בקיר ברזל של קלגסות חזירית משעבדת ואכזרית.רצים כסומים בעשן ובוכים ע"פ פקודה של שחרור נצרה ואצבע על ההדק.
    איזו אמת מרה,מה לא ברור כאן?

    • קורא אנגלי לסדרן הגיב:

      אתמול נהלתי שיחה עם בתי (בעיצומו של גיל הטיפש-עשרה) ואגיד לך מה היא אמרה לי מעצמה כשוחחנו על הנושא. היא אמרה לי כך: "הישראלים לא יפסיקו. זאת משום שאז ינתן להם ולעולם להבין את גודל שקריהם ופשעיהם. לכן, מעצם הפחד הזה הם יהיו מוכרחים להמשיך" כלומר גודלו של הפשע כבר עבר את המסה הקריטית שממנה אפשרי התהליך הרגיל בסכסוכים: הכרה, הודאה, התנצלות והשלמה.

      אני מעיר זאת כתוספת למושג שכינית "הדילמה של הכובש הישראלי".

      • לקורא אנגלי הגיב:

        קבלתי את דבריה של בתך ואני מסכים איתם,יתרה מכך,בזמנו ציירתי קריקטורה של הכובש הישראלי המבועת, האוחז בזנבו של הנמר הפלסטיני הזועם וחושש להרפות ממנו…

        • דינו הגיב:

          אם הפלסטינים הם אכן נמר זועם אז כדאי שנמשיך להחזיק להם בזנב.
          אחרי הכל – מי רוצה נמר משתולל לידו ללא שליטה?

          • לדינו (ולא אספניולית) הגיב:

            מי אמר שהמשל נגמר שם? הרי ככל שתחזיק יותר זמן בזנבו של הנמר כן ילך זעמו ויגבר.תמהני עליך שאינך רואה שזה מבוי סתום ו..חד סטרי. כלומר מדובר כאן בהתשה ממושכת עם כרונולוגיה של פיצוץ ידועה מראש ובלתי נמנעת.
            הנמשל הוא כמובן לא לראות את המצב כך,אלא להבין שא-י-ן מדובר כאן בנמר שחייבים לאחוז בזנבו,אלא בעם שכן,אוסף של אחים לצרה וגם,אם נוכל לגשר על הפערים,בשותפים לעתיד מזהיר.
            הוא שאמרנו: אפילו אלף מילות תאור,לא תגרומנה לעיוור להבין מהו צבע התכלת.

      • דינו הגיב:

        לקורא אנגלי:
        אני "משוכנע" שביתך אמרה לך את מה שאמרה מטעם עצמה בלבד, ולא חס וחלילה בבחינת בחור ישיבה צעיר שידקלם את האמת ע"פ אדמו"ר כזה או אחר.
        הרי תמיד "תינוק שנישבה" יש רק אצלם, בצד השני, לעומת זאת אצלנו קוראים לזה "חינוך נכון לערכים".

        ולמגיב "לדינו (ולא אספניולית)":
        למשל ולנמשל שלך קוראים "איבר חוכם". שהרי הנמשל הפוך לנמשל, כפי שכתבת לי:
        "הנמשל הוא כמובן לא לראות את המצב כך".
        אתה לא יכול לומר שאפילו אלף מילות תאור,לא תגרומנה לעיוור להבין מהו צבע התכלת
        מפני שטרחת לומר רק 10 מלים ולא אלף ולכן הזמנת מראש חוסר הבנה של הרעיון.

        • לדינו הגיב:

          מה אתה מתחכם,הרי אלף המילים לא נאמרו רק באשכול זה.כמעט בכל תגובה שלך כאן באתר עוורונך לצבע התכלת צץ ומופיע ורבים המתנדבים להסביר והמכבירים אף מעל לאלף מילים ככתוש העלי במכתש בתוך הריפות ובכל זאת לא סר עוורונך מעליך.
          ובקשר לנמשל,מאימתי אדון קרילוב דינו אתה מומחה לנמשל?
          הרי אינך מסוגל לכתוב: כתבת "שהנמשל הפוך לנמשל",קרוב לודאי שכוונת לכך שהנמשל הפוך למשל.
          אך הרי הנמשל נמצא מעבר למושא המשל (שזה המאבק הישראלי פלסטיני),הוא מתקים במסקנה,במה שאנו לומדים מהמשל ומסיקים ממנו.לא לראות בפלסטינים נמר שחיבים להחזיק בזנבו.
          מדבריך אם כך נובע,שכל משל הוא למעשה,"אובר חוכמע" לעיניך העצומות לרווחה.
          הנה לדוגמא,מהו הנמשל במשל יותם?: שאסור לתת את השלטון לידי מישהו לא מתאים, למרות שבמשל עצמו,השלטון כן ניתן לאטד הנחות (הנמשל הפוך למשל),נכון?
          אז מה גם התנ"ך הוא "אובר חוכם" לדעתך מר לה-פונטין דינו?
          .

          • דינו הגיב:

            "איני יכול לכתוב"?
            כנראה שמוגזם מצידי לצפות מכבודו להתעלות ולהתעלם מטעות כתיב פשוטה, אין בעיה, כל אחד ורמת הדיון שלו.

            ה"אובר חוכמיות" שלך היא בזה שהבאת רבע משל המסתכם בשני משפטים ומסתיים בשלוש נקודות,
            וכאשר אתה מבין שאין לזה כל משמעות, או אולי משמעות הפוכה לזו אליה כיוונת – אתה מתקן ב"מי אמר שהמשל נגמר שם?" ו"הנמשל הוא כמובן לא לראות את המצב כך".
            מכיוון שהקוראים והמגיבים בד"כ אינם יודעי ח"ן – אל לך לצפות שפלוני יבין לבד את כוונתך ההפוכה לחלוטין למשפט הסתום שאתה כותב.

            לגבי "עוורוני", כביכול שאתה חוזר עליו כמו תוכי – אני מסתובב בגדה השמאלית בלב פתוח ובנפש חפצה (מ.מ) ונתקל שוב ושוב בדברים המקשים עלי להוציא את המוץ מן התבן ולהשתכנע.
            כבודו למשל הבטוח כל-כך בצדקתו ומתאר אותה כאור תכלת שכל מי שלא רואה אותו חייב להיות עיוור מבטן ומלידה.
            מי שלא היה קורא זאת כאן היה בוודאי משוכנע שמדובר בטקסט של גורו או "מואר" כזה או אחר.
            מספיק אנשים חכמים כבר אמרו שתחושת צדק חזקה מידי היא מקור לצרות ואסונות.
            קצת ספק וקצת צניעות לא היו מזיקים, במיוחד לך.

          • לדינו הגיב:

            ראשית בקשר ל"נמשל הפוך לנמשל"…אומר לך את האמת,לקח לי זמן מרובה ע"מ להבין שהייתה לך טעות,משום שבתחילה סברתי שיש איזו משמעות עמוקה בדבריך.לכן הגבתי מעט בזעם מיותר ובכן,קבל התנצלותי.בכל אופן ולידיעתך,אם נכפה עליך מט בשח-מט,להתכחש אליו,להפוך את השולחן אח"כ ולהכפיש את היריב ועוד להאשימו בבשחצנות,אננו נחשב למהלך לגיטימי (למרות שזה די מקובל בימינו),אתה יודע,:"הפוסל במומו פסל").
            ומה אני אשם שעוורונך (הנובע ד"א משטיפת המוח האינטנסיבית אותה עברת) גורם לך לחזור שוב ושוב על קלישאותיך,הרי אני (כמו גם אחרים כאן) הולך,חוזר ומתקנן כתוכי (לא אכפת לי,אתה רואה) ואילו אתה ממשיך להתנשא ו"ממליץ" לי להיות צנוע…(מקווה שכאן שלוש נקודות הרמיזא כן יתקבלו על ידיך).ולא את צדקתי אני רואה כאור התכלת,אלא את האמת (המקובלת כאן על רובנו ואידך זיל גמור),שרק הסוציאליזם יכול להעניק מזור לארצנו היגעה ואם לא ישכילו הפועלים להתארגן באמת (דמוקרטיה אחי,דמוקרטיה) יצנחו,גם תוחלתם וגם לשדם לידי הדת והלאומנות כפרי בשל.ושכל דת היא עבודת אלילים ושלאומנות בהכרח מובילה לפשיזם וכיבוש מצמית ואכזרי.
            .i rest my case

  7. גבי הגיב:

    אני חושבת שלא נותרו כבר מילים לתאר את המציאות הנוכחית. אנו נהיה חייבים הרבה הסברים לדור ההמשך…

  8. מלירן הגיב:

    מי שזורק אבנים על חיילי צה"ל שיידע שהוא עלול להיפגע
    שיפגינו אין לי בעיה עם זה אבל שלא יזרקו אבנים ואחר כך יבכו

  9. מלירן הגיב:

    דרך אגב גז מדמיע לא הורג אני נשמתי אותו הרבה פעמים בתרגולות שונות בצבא

  10. אנוכי היה חייל הגיב:

    אז אם היית קלגס אז מגיע לך לקבל אבנים.

    ומצד שני "סדרן דשא" מציע לנו פתרונות הזויים במקום מאבק אקטיבי.

    • סדרן דשא ל"אנוכי היה חיל" הגיב:

      לא נכון,אני מציע לך פתרון אקטיבי למאבק הזוי.
      אם לא תנמק בקורתך,תשאר בתחום הסופרלטיבים המשפילים,תחליש אמת דבריך ותדכא דיון משכיל.

  11. בן פ. הגיב:

    לניצן אביב,

    בכל טור שמישהו כותב אתה מזדרז להכריז כי "הלאומנות וקיצוניות…..בלה בלה …לא יעברו !"

    צר לי לבשר לך. הם עוברים.

  12. אנוכי היה חייל הגיב:

    "פתרון אקטיבי למאבק הזוי"

    אז זאת אומרת שאנחנו צריכים להפסיק לתמוך במאבק שהפלסטינים מנהלים נגד הכיבוש בדרכים שמתאימים להם ולנו, לבוא אם מים קדושים אדומים ולומר להם עזבו את המאבק "ההזוי", את האמונות הנפסדות שלכם וקבלו עליכם את רעיון הסוציאליזם הדמוקרטי הנאור והכל יבוא על מקומו בשלום.
    כנ"ל גם לצד הציוני.

    "סופרלטיבים משפילים" או לא, כמה אפשר להתווכח עם רעיוניות נלעגים.

  13. לאנובי היה חייל הגיב:

    אומר לך שנית בצורה מנומסת:
    א-נ-א נ-מ-ק סופרלטיבך.
    נכון,יש לי דמיון ואני יכול להבין כביכול לבד במה אני נלעג בעיניך…ספר משלי אומר זאת טוב ממני:"בבוא רשע,בא גם בוז".היות ואנני רוצה לחשוב שאתה רשע המתיז בוז שחצני סביבותיו.אלא מפרגן לך,כן כן.אני מבקש לדעת (באמת,למען הדיון ולא למען ההתנצחות) היכן אני טועה ואיככה נלעג הפכתי?
    ובקשר לדבריך אנסה להתיחס אליהם בכל זאת:
    אם היית קורא את דברי היטב,היית יודע שנשקפת מהם ביקורת תהומית ממש על הסוציאליזם המודרני.לא משום שאננו סוציאליסטי מספיק,נהפוך הוא,יש לנו ממנו די והותר: לכל הכיוונים ובכל הוריאציות האפשריות,אלא משום שהדמוקרטיה שלו דפוקה.אפשר להגיד שתמצית דברי,טמונה בכך שרעיון המהפיכה בימינו אננו נמצא בתוך התודעה או ההויה הסוציאליסטית קומוניסטית,אלא בהוויה ובתודעה ה-ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ת.כלומר תפיסת הדמוקרטיה והבנתה הן אלה שחיבות לעבור מהפיכה.המהפיכה הזו חיבת להתרחש בתוך "שורשי העשב",הלא הן היחידות הקטנות, הבסיסיות,מהן מורכב כל ארגון חברתי ק"ו מפלגה סוציאליסטית.כלומר,מתוך ההתארגנות היעילה תצמח העשיה הנכונה,זו שתוביל את המפלגה להישגים דמוקרטיים חוקתיים,בבית הנבחרים.אין דרך אחרת (לדעתי).גם אם תזנח את רעיונותי הנלעגים,עדין תעמוד מול אותה דילמה: היכן מעשיך יועילו ועבודתך תשא פרי באמת?:
    האם בהתנצחות פיזית עם מי שחזק ממך עשרות מונים בדיוק בזירה המתאימה לו.כלומר שתופיע (למענו),על תקן של טרוריסט המשליך בקבוקי מולוטוב,או סתם פיון הפסע בשורה של מניפי שלטים ונחבט אל חומת מגיניו הפלסטים בדרך הבטוחה למעצר ולמרתפים,תוך כדי הוקאתך הציבורית והמתנתך נואלת למהפיכה אלימה,או בהליכה מסודרת בתוך מפלגה מאורגנת עם הנהגה שנבחרה באופן דמוקרטי לבית המחוקקים,עם תמיכה מושכלת של המוני עמלים אוהדים מאחוריך וקיום משימות חוקתיות בהתאם לצווי המפלגה ורצונות הבוחרים?
    זו הדילמה שלך (וגם שלי).ואכבד את בחירתך גם אם לא תואיל לנמקה (יש לי דמיון,כבר אמרתי זאת) למרות שיתכן מאד שתהיה לי עליה ביקורת.
    כל מה שאני אומר הוא שלמרות שאני (ושוב,זו רק דעתי),מעדיף את האפשרות השניה,עדין עד היום היא לא נשאה את הפירות המקווים ולכן,אני גם מוסיף,שצריך להשתדרג (מבחינה דמוקרטית,תרצה אשמח לפרט),על מנת ליצר השיגים ממשים.
    קומפרנד קומרד?

  14. לאנוכי היה חייל הגיב:

    ועוד תוספת:
    גם בנושא המאבק הפלסטיני,אומר לך נחרצות.אם לא תשכיל האומה הפלסטינית ליצר מתוכה התארגנות סוציאליסטית,כמו גם האומה היהודית,לעולם לא יוכל להתכונן כאן שלום,אלא מאבק עיקש ומתמשך בין שני כוחות לאומנים-דתיים הזויים.זו האמת המרה ורצוי שתפנים אותה.
    בוא אם כן ונחדד את הטיעון: כפי שהינך (או שמא,אינך) רואה,שום תועלת עדין לא צמחה אף לא לצד אחד,בסאגת המאבק המתמשך בין הכובש היהודי לנכבש הפלסטיני,בעיקר משום שהם נשענים על הדת והלאומניות.יתרה מכך,המאבק המתמשך משרת רק את הטייקונה.כלומר בתמיכתך במאבק המזוין אתה למעשה ממשיך לקפץ לפי החליל הבורגני אוליגרכי ולעשות את דברו כאחרון הבזויים,כל זאת מתוך אמונה נואלת בצדקת דרכך ההזויה,כלומר אין בינך לבין המתנחבל הפשיסטון שום הבדל משום ששניכם מתזזים עצמכם ממש באותו טנגו אוילי,עובדה.הוא ממשיך להתנחבל ולשעבד וגם אתה (הפלסטיני) ממשיך לפגע באופן מזוין ו…להיות משועבד.אין כאן מנצחים מלבד הבורגנות…משמע מצב הזוי לחלוטין.
    אין ברירה,הפתרון האקטיבי (והאפקטיבי) היחידי נמצא בבנית מערכים סוציאליסטים על בסיס דמוקרטי משני צידי המתרס.נכון,זוהי עבודה אפורה ויגעה שמתרחשת במקביל לארועים "המסעירים" וה"מענינים" שבשטח,אך בבוא השעה היא תהפוך לדומיננטית כמו יום המאיר מחדש ומפנה את הלילה שקדם לו.

  15. אנוכי היה חייל לסדרן דשא הגיב:

    רוב הויכוח שאתה מנסה לכפות עלי מבחינתי הוא מיותר. הסוציאליזם כזה או אחר איננו רלוונטי לכל המאבקים המתקיימים באזורנו ואולי לא בעולם כולו. הסיבות בתמציתן המקוצרת הן יחסי הכוחות, כוחו העדיף של הקפיטליזם בשלב זה למרות משבריו מצד אחד וכתוצאה האכזבזה מפתרון סוציאליסטי מצד שני מצד כוחות חברתיים שאולי היו מעוניינים בכך. אין לזה קשר לאופיו הבלתי דמוקרטי של המשטרים שהתיימרו להיות סוציאליסטים. ההיפך הוא הנכון, הדמוקרטיה כפי שהיא נתפסת, השיטה הפוליטית של "חופש" לכל להומלס ולמיליארדר היא השער הראשי שבו חודר ההון הקפיטליסטי ומקעקע כל מבנה סוציאליסטי שקיים במשטרים לא קפיטליסטים. כך היה בברה"מ וכך יהיה גם בקובה שתפתח כנראה לחדירת "הדמוקרטיה".

    המאבקים הרלוונטים בעולם ובאזורנו הם מאבקי שחרור לאומיים אנטי אימפריאליסטים. באופן ספציפי לסכסוך הישראלי פלסטיני הם נגד הקולוניאליזם הציוני הנתמך ע"י האימפריאליזם. אין להם אג'נדה סוציאליסטית והם מונהגים ע"י הבורגנות הלאומית המבטאת את האינטרס של ככל המעמדות בנושא זה. בזמן שברה"מ היתה כוח באיזור וניתן היה לחשוב שאפשר להסתמך עליו, היתה להם אידיאולוגיה לאומית עם איזשהו נופך סוציאליסטי. עכשיו האידיאולגיה הדומיננטית היא הדתית הנסמכת על כוחם לפחות המספרי של ההמונים המוסלמים.

    האידיאולוגיה הזאת ככל שלא תמצא חן בעינינו, בבסיסה עומד מאבק צודק נגד נישול, כיבוש דיכוי. ניצול ושלילת זכויות אדם בסיסיות שכל בן אדם ישר, דמוקרט וסוציאליסט צריך לתמוך בו. הדרך לשנות מסקנות חמורות, שמאמצים חלק מתומכי האידיאולוגיה הזאת, השוללים חיים בשוויון של יהודים בפלסטין היא ע"י שותפות במאבק הפלסטיני הצודק של יהודים וישראלים, שותפות שהיא אפשרית במאבק עממי בלתי מזויין. היא שמשפיעה על התודעה ויש לכך תוצאות בשטח ולא ע"י גישה פטרנליסטית של "חינוך האומה הפלסטינית" או ע"י צפייה עד "שתשכיל האומה הפלסטינית ליצר מתוכה התארגנות סוציאליסטית" שכלל אינו רלוונטי כאן בשלב זה של ההיסטוריה כאמור.

    אז כל זמן שאתה טווה לך את קוריך הסוציאליטים ניחא. אבל מרגע שאתה מבזה את האקטיביסטים כהזויים צריך להגיד מי חי על הירח או על המרס או מתחת לדשא ומי עומד על קרקע המציאות.

  16. לאנוכי היה חייל מס"ד הגיב:

    אתה מזכיר לי את הסטודנט שידע הכל על הזבוב וכלום על השאר.כאשר נדרש לכתוב על הפיל האפרקני,כתב:"הפיל האפריקני עומד לו ביער ועל אוזנו יושב זבוב,הזבוב מתחלק לשלושה חלקים אשר שמותיהם הם…וכו' וכו'…או קי,הבנו שיש לך משנה מסודרת.ותפיסות ברורות מאד לגבי ה"סוציאליזם" וה"קפיטליזם".כך גם כנראה לגבי ה"דמוקרטיה".
    אך אני באתי לאמרך רק דבר אחד,שנדרשת מהפיכה בדמוקרטיה (ושהסוציאליזם כבר מסודר גם בלעדי).כלומר צריכים דמוקרטיה ח-ד-ש-ה.ואתה ביהירותך לא טרחת אפילו לשאול מהי,או כיצד משיגים אותה,אלא רצת ישר לספר לי על הזבוב מיודעך.וגם לפזר סופרלטיבים המתארים אותי באור נבזי בהתאם.
    את ה"מציאות" שלך,יצטרכו נכדיך או נינך לתקן.ממך דבר כבר לא יצמח (ונכון,אנשים כמותך להוותנו,מהווים היום כאן את רוב העם).

  17. לאנוכי היה חייל מס"ד הגיב:

    תוספת:
    מה שחמור כל כך הוא,שאתה מוציא אותי מהמאבק הצודק למען חירות הפלסטינים,רק משום שאני חולק על התפיסה שכמה ליצנים המאופרים כחלום בלהות עומדים עם עוד כמה עשרות פעילים ומתופפים,כנגד חבורת פיטבולים אנושיים כדוגמאת שוטרי היס"מ ממוזערי האיי קיו וממנטרים לעברם (כאילו והיו מורונים אלו,שופטי הדור או שליחי הקב"ה) את סיסמאותיהם השדופות משל התעוררו הבוקר והחליטו שאם לאהוד ברק ולביבי מותר לפזר קלישאות,אז גם להם.
    ואני אומר לך ש-ז-ו א-נ-נ-ה ה-ד-ר-ך.
    אני גם טוען באופן לגיטימי וברור ששום תמיכה אד הוק במיעוטים מדוכאים על רקע אתני,דתי ולאומני לא תצלח אם לא תשען זו על יסודות סוציאליסטים איתנים משני עברי המתרס וגם מוסיף שתמיכה זו תתנה את תקומתם ושחרורם,בהעמקת דפוסי הסוציאליזם בתוכם,אח"כ.כמו כן,מסביר לך שע"מ להתארגן באמת,צריך לשדרג את הדמוקרטיה בתוך שורשי העשב,בתוך כל הארגונים החברתים באשר הם ובעיקר בתוך המפלגות הסוציאליסטיות המוכרות,קרי-חד"ש.
    או אז אתה בתסכולך הנבזי כי רב,ממדר אותי מכל עשיה למען המדוכאים ומציג אותי כסהרורי שאינו פוסע על קרקע המציאות.וזאת למה? משום שאני שולל את דרכך ואף מנמק.ואילו אתה מה?…בא ומספר לי על הזבוב.או קי הבנו,אתה מומחה לזבובים.
    בתקופת המשנה טפוסים כמוך היו מכונים:"המקצצים בנטיעות",ואידך זיל גמור.

  18. אנוכי היה חייל לסדרן דשא הגיב:

    "המקצצים בנטיעות" דווקא מחמאה בהתחשב בנטיעות

    "אנשים כמותך להוותנו,מהווים היום כאן את רוב העם"

    סוף סוף אמרת משהו שמתקרב למציאות, אם לא עלי אז לפחות על רוב העם
    אז מה התועלת בהליכה לפרלמנט עם פרוגרמת שורשי העשב?

    בשבלי "העם" הם לאו דוקא יהודים הנהנים מהפריבילגיה של היותם יהודים במדינה הציונית. הם באותה מידה הפלסטינים שסובלים מהמגף הזה.
    אז לי יש מה לעשות בלי ללמד אותם איך לנהל את המאבק. ואתה תמשיך ללמד את כולנו איך לברוא דמוקרטיה וסוציאליזם משורשי העצב.

    אתה נשמע לי קצת דתי או מסורתי אז "חסל סידור פסח"

    • לאנוכי היה חייל מס"ד הגיב:

      אם בכוונתך ליאש אותי ולגרום לי להתהלך חפוי ראש ואבל על מצבי הדפוק.הרי אתה מתפרץ לדלת פתוחה.וכנראה לא קלטת אותי בכלל."אנוכי היה אנרכיסט",קומפרנד?.יתרה מכך,נראה לי שכמו אחרים כאן (ע"ע אנג'לו איידן למשל),או שאינך קורא כלל את דברי או שאתה לוקח איזו חתיכת שאור מהבצק שלי ומכין ממנו לחם חדש ושונה לחלוטין.אין ברצונך לדעת מהי הדמוקרטיה עליה אני מדבר,אין ברצונך לדעת מהו הסוציאליזם עליו אני מדבר,בקצור כולך "אש עשיה",ואתה יורה בצרורות ישר מהמותן לעבר כל מה שזז בסביבתך וגם מה שלא.כלומר,אינך יכול שלא לתיג אותי או למתג אותי,לצורך ה"צליפה" הבאה שלך החבר מיליטנט ובחפזונך שוכח שעיקר ה"עשיה" נמצא דווקא…בלימוד.אנא ממך קרא שוב את תגובותי.
      הרי עוד לפני שנולדת יצאתי כנגד מאיר כהנא עם דגלים שחורים מואדי ניסנס ולפני שהוריך הגו אותך כבר יצרתי משמרות מחאה אנרכיסטים מול שגרירויות ארה"ב וגרמניה.את תנועת המחאה הראשונה באמת: צל"ש (שאל את אורי אבנרי אם אינך יודע) אחרי מלחמת יום כפור,"אנוכי היה גם כן חייל",יצרתי ובמשך כל שנותי אני נאבק למען האנרכיזם והשמאל העיקבי.את להקת הרוק האנרכיסטי הראשונה בארץ אני יצרתי ואפילו שמי: "סדרן דשא" הוא ע"ש להקת הרוק האנרכיסטי הטובה ביותר שקמה לנו אי פעם כאן בארצנו.ולי אתה קורא: "דתי","חסל סידור של פסח" ולועג ל"שורשי העצב" הפתטיים שלי…נו טויף,שיהיה.
      שנתראה רק בשמחות.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים