לסערה הפוליטית באזורנו יש גם ממד חברתי חד-משמעי, בעיקר בזכות ההתגייסות של המעמד הבינוני המשכיל נגד עיוותי המשטרים, וגם נגד קבלת התכתיב האמריקאי, שפירושו השתתת הכלכלה על אדנים ניאו-ליברליים בהתאם להנחיות הבנק הלאומי וקרן המטבע הבינלאומית. צריך גם להעריך בסיפוק גדול את השינוי הקטן, אבל המשמעותי, בדעת הקהל כאן.
בשבועות הראשונים הגיבו רבים בדרך הפרימיטיבית השגורה, מבית מדרשו של אהוד יערי, והתבוננו על האירועים מבעד למשקפיים מזרחניים-ביטחוניסטיים; אבל במהלך הזמן היו שהשתכנעו מהכּנוּת של המפגינים בארצות שכנות והזדהו עם זעקתם למען חופש, דמוקרטיה, חרות משעבוד זר וצדק חברתי. פעילים חברתיים ניסו להפיק לקחים מהמחאה בארצות ערב, וכיוון שהאתוס החברתי הנוכחי מייחס חשיבות עליונה להצלחות היו גם ישראלים שהתרשמו מסילוקו של שליט כמו חוסני מובארק, שהצטייר במשך שנים ארוכות ככל-יכול במצרים. גם התערערות מעמדו של מועמר קאדפי, ששולט בלוב משנת 1969, הרשימה אותנו. מפגיני חופש ושוויון הסתכנו בעמידה מול כוחות עדיפים ומצוידים היטב, והישראלים לא יכלו להתעלם מגדולתם כבני אדם.
עם זאת, כולנו מודעים לעובדה שהתודעה הקולקטיבית שלנו שטופה בדעותיהם של אנשי ימין ומרכז לאומני, ושאין בזירה הפוליטית הישראלית כוחות שתומכים במאבקי חופש של עמים נגד הדיקטטורה של ההון הבינלאומי ושחסרה כאן מסורת של סולידריות ואינטרנציונליזם. גם מצד חברים אני שומע לעתים קולות שמטיפים למאבק כלכלי-חברתי "טהור", כלומר מנותק מהקשריו האזוריים והבינלאומיים. זוהי בדיחה גרועה בעיניי, וגם מגלמת התפיסה הזו, שלי יחימוביץ', איננה גיבורת חלומותיי. כל המאבקים החברתיים בעולם מתנהלים בצל הגלובליזציה והאנשים שמרוויחים ממנה, שלעתים גם מחרחרים מלחמות (כמו בעיראק) כדי להפיק מהן הון עתק עבורם ועבור בני חוגם. מי שתומך בהגמוניה האמריקאית בעולם מתנגד שלא בטובתו לכל שיפור חברתי, שסותר מעצם טבעו את המדיניות המוכתבת מוושינגטון. שמאל פרו-אמריקאי הוא המצאה ישראלית שאין לה קונים בעולם. מי שהולך בדרך הזו מסיים את דרכו כמו טוני בלייר, שהכשיר את התאצ'ריזם בבריטניה.
היו קולות בשמאל וגם בקרב הפעילים המזרחים, שקראו למאבק חברתי מסוג חדש בישראל, שיצית את הרחבות והכיכרות בערים הגדולות ויסחוף גם את השכונות ועיירות הפיתוח. עד מהרה נחלו הפעילים אכזבה רבתי. המשבר הכלכלי בעולם טרם פגע אנושות בישראל, ובהעדר כעס ממשי קשה מאוד לנהל מאבק עקבי, שלא לדבר על כוחני, ברחוב הישראלי. הכלכלה הישראלית מוּפרטת, העובדים איבדו את עוצמתם, ההסתדרות נחלשה ורק מספר קטן של ועדי עובדים מסוגלים לנהל מאבק מוצלח, מבלי שהישגיו האמיתיים או המדומים יקרינו על המשק הישראלי כולו. מי שחולם על מִתרסים, על בורגנות מבוהלת שתוותר על עוצמתה הכלכלית מחמת זעם הציבור ועל סילוקם של הניאו-ליברלים בנימין נתניהו ויובל שטייניץ לטובת שלטון חדש בראשות יחימוביץ', עמיר פרץ וזהבה גלאון (מגוּבּים בלגיונות של השמאל הנציונליסטי בראשות אלדד יניב), הוא פשוט שוגה בהזיות. רוב המשברים השלטוניים בארץ פרצו על רקע ביטחוני או בשל מאבקים בין דתיים לחילונים. מערכות בחירות על רקע של "מושחתים נמאסתם" גרמו רק להחלפת ממשלה מרכז-לאומנית אחת בממשלה מרכז-לאומנית אחרת. המצע והעקרונות, שליוו את הממשלות כולן, היו בנויים על אדנים מסורתיים, שלא השתנו מאז 1967: התמקחות קשוחה על השטחים הכבושים בגדה ובגולן, תמיכה מוחלטת במדיניות החוץ האמריקאית בכל מקום בעולם, ניהול זהיר של חילוקי הדעות עם וושינגטון בנושא הכיבוש, וצעדים ניאו-ליברליים שמרניים במיוחד בזירה החברתית-כלכלית.
המדיניות הכלכלית חברתית בישראל מושתתת על שכר נמוך, בעיקר במגזר הציבורי, על ריסון התארגנות העובדים, על הסתה נגד השכירים, על מיסוי נמוך להון ועל העברת נכסי המדינה לידיים פרטיות, בעיקר זרות או בשותפות עם זרים. התמיכה בהפרטות על חשבון הציבור ובעיקר על חשבון השכירים היתה משותפת לרוב המפלגות ואפילו יוסי ביילין "השמאלי", שעמד בראש מרצ, תמך בהן בהתלהבות. בהדרגה קעקעה המדינה, אחרי שמיסדה את שיתוף הפעולה ההדוק בין בעלי ההון הגדול לבין השלטון באמצעות משרד האוצר, את הבסיס הארגוני והפוליטי של מעמד השכירים, הצליחה במדיניות "הפרד ומשול" בין מקבלי המשכורות הגבוהות לבין הרוב הזוכה לשכר עלוב, וכך ניצחה בהתנהלות שלה נגד מאבקי העובדים.
ההסתדרות הסתפקה בדרך כלל בהישגים צנועים שלא שינו את המגמה הניאו-ליברלית ולא את הבסיס המעמדי שעליו מתנהלת הכלכלה. האידיאולוגיה של נחמיה שטרסלר מ"הארץ", שמצליח לטשטש את כל הדרישות הצודקות של העובדים ולהאשים אפילו את הסוציאל-דמוקרטים המתונים בפופוליזם או במרקסיזם, נוחלת הצלחות רבות. אם יו"ר ההסתדרות עופר עיני נוסע לו לארצות הברית ומפקיר את העובדים הסוציאליים השובתים, הוא משדר בכך את אדישותו לגורלם. בצעד שלו מגולמת גם משמעות סמלית: עסקן התומך בסדר הכלכלי-חברתי הקיים ורק עומד על שיפורים קוסמטיים ידועים, לא יכול להנהיג מהפכה חברתית ואפילו לא שביתה או מחאה ראויות לשמן.
למרבה המזל יש בציבור אהדה מסוימת כלפי העובדים והעובדות הסוציאליים, שמטפלים כמדווח במאות אלפי בני אדם, כולל קשישים וילדים. יש לצפות במהלך השביתה לסיפורי צבע רבים ומרגשים על אסירים שנשארו לתקופה נוספת בכלא, על ילדים שלא חולצו מהורים מכים, על קשישים שהוזנחו, על חולי נפש שלא טוּפלו. אסור לזלזל בדיווחים האלה וגם לא בכותביהם. יש לתקשורת השפעה, והסבל שנגרם לחלשים מעורר בנו לעתים דווקא את הצד היפה של סולידריות וחמלה שחסרים כל כך בעת הזאת, שבה מעודדים את התחרות ואת ההצלחה בכל מחיר. אבל בצד ההשתתפות הרגשית בגורלם של השובתים ושל החלשים אנחנו חייבים לזכור שמדובר כאן בצדק חברתי ולא בצדקה פילנתרופית, במאבק מבני ולא בסיפור שוליים על תוספות שכר קטנות. דרישת העובדים הסוציאליים לתוספת שכר מכובדת היא צודקת ואפילו צנועה, וכל טענות האוצר והרכילות על "מקבלי שכר גבוה" אינן אלא זריית חול בעיניים. כמו בפרשת שביתות המורים האוצר פשוט חושש מ"פריצת מסגרת השכר", אבל למעשה הוא ופקידיו משמשים כשומרי הסף של מדיניות האפליה הממושכת נגד העובדים. פקידי האוצר הם מועמדים קבועים לניעוּת חברתית ממעמד השכירים, שזוכים לשכר בינוני, לאורח חיים בורגני באמצעות השכר הגבוה שיקבלו במוקדם או במאוחר במגזר הפרטי, שאותו הם מפנקים ומסבסדים לא הרף. הם כבר עברו מזמן לצד השמרני של המתרס בכל הנוגע לעמדות חברתיות-כלכליות.
את השובתים והשובתות נלווה באהבה ובהבנה. אם מאבקם יביא גם לשינויים מבניים במשק סביר להניח שגם הנזקקים בציבור יימצאו נשכרים.
התפרסם ב"כל העיר".
אני מקוה שהתגובה לא תצונזר הפעם.
חיימקה היקר,אתה מכלה זמן ואנרגיה על הצלת מפעל שהגיע מזמן למבוי סתום ואיבד את נשמתו.
הרפובליקה הישראלית הראשונה מסרבת למות ולפנות את מקומה לרפובליקה השנייה .לצערנו אין שום כוח בעולם שיפיל אותה מהטעמים הבאים-
יש יותר מדי בעלי עניין בשימור המצב הקיים-המערכת הפוליטית והעסקית,הצבאית ,התקשורתית ,ההתנחלותית,צבור העובדים שעדיין מאורגן,הממסד הדתי .מדובר בצבור ענק שמחזיק בידיו את כל מוקדי הכוח ושלא יהססו לרמוס כי מי שמסכן אותם.
הצבור בישראל ,דפוקים ודופקים כאחד,הנו צבור לאומני גזעני החי לו בנרטיב הציוני הישן והרע.הוא מעדיף להיות דפוק ובלבד שלא יהיה מצב של שלום ושויון. דוגמא מצויינת אני יכול לתת מיפו עיר שבה חייתי שנים רבות. במשך שנים העיר קופחה קשות ונזנחה ,למרות שמרבית תושבי העיר הם דווקא יהודים (זאת במטרה למנוע טיפוח ותקציבים למיעוט הערבי). תושבי העיר היהודים קיטרו אבל לא עשו מאומה לשינוי המצב כי הם העדיפו להיות מקופחים העיקר שידפקו את שכניהם הערבים השנואים עליהם.
חיים חיים, עד מתי תצדק כל דבריך כפי שכבר כתבתי ,הינם קושט אמת, אך מה הם הקשייך מהאמת שאתה דש בה עשרות שנים? . מבלי להכירך ,יודע אני מתוך כתבותיך שאתה יודע ומכיר את הדרך בה יש ללכת בכדי לנסות לשנות את הדברים . כתבותיך ככל שיהיו נכונות לא יביאו ולו לתזוזה חברתית כל שהיא . גם באם תסקור את מעלליהם של כל אלה שציינת , תוקיעם בסגנונך המעודן איש לא ישוכנע. לרוח הינך נושא דבריך, כל עוד אגף כל שהוא מהתנועה הציונית ימשול בארץ אומללה זאת לא יהיה שלום ! כל עוד אגף כל שהוא מהתנועה הציונית ימשול בארץ אומללה זאת המדיניות החברתית כלכלית תהיה כפי שהינך מציין!, אהדתך והזדהותך אם השובתים למיניהם נוגעת ללב אך משקלה כאבק פורח.
חיים, תנסה לא לסביר מה מעשיהם של הנבלים למיניהם , אלא להציג אלטרנטיבה לכל הנושאים שהעלית . ואני כמו קאטו הזקן חוזר ואומר ממרום שנותי רק מדינת כל אזרחיה יביא לפתרון. פתרון שיכפה על ידי העולם מחשש לחייו הוא.
לבטטה – אתה כה צודק בכל מילה שלך אבל אין כל סתירה בין דבריך ובין מאמרו של חיים ברעם.
יש חשיבות בשביל אנשים כמוני לקריאת מאמרים המנתחים בעברית פשוטה וברורה את המצב
כאן ועכשיו. הפתרון נעוץ בלאו הכי בהמוני הישראלים שקרוב לודאי לא יתעוררו לעולם מהחלום
שבשבילנו הוא חלום בלהות אך בשביל הרוב כאן זוהי האשליה ש"יהיה טוב" ובמציאות המזוויעה הזו
הם נאחזים כבקרנות המזבח.
אם הם, כפי שאמרת, "לא יתעוררו לעולם" אז האין כאן אלמנט של סתירה אצלך?
מדוע לעולם לא יתעוררו?…
כי זה מה שקורה כשהלך רוח יהודי מעוות (שכוח יהודי הוא היהדות וההיפך) מקבל ייפוי כוח מהכנסת בירושלים לישומו המדיני ואילו יישום זה כשלעצמו נתפס כביטוי ליהודיות ה"שלימה" (להבדיל מזו "החלקית", הגלותית ה"נחותה", אליבא דה הרב אבגדהוז יהושוע). כל זאת חוזר לו חלילה במעגל סגור 60 שנה ויותר. כל המעיר הערה בגנות ההסתובבות המעגלית האבסורדית הזו לאנטישמי מבחינתם ייחשב. הלא נותר אם כן אלא להגיד: 'תודה רבה אך לא תודה' ? …
בשבחי המדינה-היהודית והיהודיות ה"שלימה" (הציונות).
בכל פעם שיש בעיה במדינה-היהודית – כלומר בעית פנים בכוח היהודי – ואם הכוח היהודי הוא הביטוי ההכרחי ליהודיות "השלימה" – אזי קיימת זהות בין בעייתיות מדינית לבעייתיות דתית.
כמו כן לא רק המדינה עצמה היא בעלת משקל דתי אלא גם כל דרך מעשית לתיקון בעיות (מכל סוג) באותה המדינה – כל דרך כזו גם היא בעלת אופי דתי. שכן כל הצעה לפתרון שמוביל לשינוי או עיצוב מחדש של כוח יהודי הוא מתקיים בתוך אותה תפיסה הרואה בכוח המרכיב החסר בשלמות הדתית.
אפשר להגיד שהסבך הערכי הפנים-דתי הועתק מהמישור השמור לרעיונות למישור הארצי.
זה מסביר מדוע שום בעיה משמעותית אינה נפתרת. כי פשוט לא ניתן לפתור אותה (אפילו אם יש רצון אמיתי לפתור אותה). זהו גם ההסבר לתחושת חוסר הוודאות על טיבה ומהותה של המדינה.
מלכודת העכברים הזו הוא כל מה שנחוץ לפושעים השולטים בנו.
לאיש שמשתמש בביטוי קושט דברי אמת
אמת לאמיתה…מדינת כל אזרחיה…היהודים האוטנתיים קרי המזרחים,היהודים החדשים(יהודי אירופה),ולפלסטינים
ישראטין היא הפתרון האחד והיחיד
מכלוף , עבדך השתמש בבטוי זה . השאלה היא שאלה פוליטית , והבעיה היא איך לא להשאר צודק אלא, איך מממשים אמת זאת ? במערבולת הטרוף ששני העמים נכלאו אליה,אין לצפות שהצדדים יתפכחו במיוחד ששני הצדדים הכניסו את אלוהיהם למחלוקת . יש לצפות לדבר אחד שהעולם יבין את עומק הטרוף ויעשה את שעליו לעשות לכפות את המעורבים בכותונת מטורפים ולאלצם להתפכך .
המחבר והמגיבים לא שווים אפילו חמישה קולות בקלפי. השמאל הישראלי אם יש דבר כזה הוא תופעה מיוחדת במינה ללא כל קשר, אפילו לא אפס קצהו של זנב קשר, לעם. הכשל בכם בי בכולנו. שריד, צוקר, אלוני, ועוד ליצנים, וכן גם האזרח הצרפתי בורג היה שם וחיים רמון. מי בדיוק עזר לרמון לפרק את ההסתדרות? היכן היו אז אלוני ושריד וחברינו ממפ"ם? תשובה: אכלו ושתו עם חיימקה רמון. קבוצת אנשים שיצרה שנאה אדירה לכל תופעה שמאלית. בגרגר אבק אחד בסוליה של בן גוריון ואשכול היה יותר צדק חברתי שיוויוני לכל העם + קולות בקלפי בהתאם, מאשר בכל הליצנים המפגינים בבלעין. מושלם? סופי? גן עדן, זה לא היה, אבל בהשוואה להיום? כמה עובדי קבלן היו אז? כמה, יחסית להיום עובדים בחוזה קיבוצי? מה היה אז ההבדל בטיפול רפואי בין עשיר לעני ? מה היה מרווח ההכנסה? לכמה אנשים הובטחה אז גימלה מסודרת? (היום אין דבר כזה כלל) כמה קאופרטיבים היו אז? למי הלכו הרווחים של "תנובה". לטענתך נגד שטרסלר? נו באמת מתי עמירה הס וגדעון לוי יארגנו שם ועד עובדים וישבתו? הרי אלו הם סוכנים מובהקים של הקפיטליזם הציני ביותר. היצור היחיד שקלט מה צריך ואולי אפשר לעשות היא שלי יחימוביץ, את האסון שהפילו חיים רמון, יוסניו שריד ושולה המהבולה יקח שנים לתקן צריך לרכוש את לב העם וזה אפשרי רק בדרך של שלי יחימוביץ.
באשר לאמריקה, המהפכה הלובית מתחננת. מיבבת בוכה זועקת להתערבות אמריקאית. המהפכה המצרית בדרך להפוך לתיאוקרטיה פשיסטית אלימה מיליטריסטית. מי בדיוק היא ארץ הדגם, אולי מחוז הדגם אולי עיר הדגם, אותה חברת אנוש שהשתחררה לחלוטין מהעול האמריקאי מהבנק בין לאומי מההפרטה, סין ? הודו? מצרים שאחרי המהפכה? די נמאס ! המילה מדינת כל אזרחיה או מדינה דו לאומית תהרוס את השמאל סופית ובהפוך על הפוך תביא מדינה כזו ואז ישחטו היהודים והעסק ייגמר. הפשע הנו של הימין, אבל גם ליצני השמאל יהיו אחראיים לתוצאה הזו.
"והעסק ייגמר" … גם האנושות כולה תגמר יום אחד. וזה בלתי ניתן לעצירה אפילו אם כולם היו תמימים כאמא תרזה.
רני, אתה שם לב להנחה המובלעת (הגזענית) שלך כאן… שהשחיטה היא 'תכונה ערבית' …
מה שאתה אומר בעצם: תנו לישון בשקט, עזבו אותכם מהאמת, לעזאזל עם הערבים, תנו ליהודים כוח, נחשוב מחשבות אח"כ.
אני ממשיך רק לדוגמה אחת. בגיהינום ל התחנה המרכזית בתל-אביב הייתה? האם אצל גולדה מאיר חביבית השמאל בציניות לוי אשכול, משה שרת היה דבר כזה בישראל? ומי שקורה לעצמו בלי בושה שמאל 1. עזר להפיל את השלטון ההוא. 2. מחרף ומגדף אותו עד היום ובכך משרת את שטרסלר, תשובה, דנקנר ועופר ושטראוס ועוד ובכך מעמיק ושב ומעמיק את הקבר לעצמו ולכולנו. שאל את עצמך אדון ברעם מה תפקיד גדעון לוי ביצירת השנאה לשמאל שממנה מרווחים …..רק בישראל השמאל הנו אנטי לאומי במידה כזו מטורפת וכך זה נראה בקלפי.
נו…ואם היה בא אחד כזה (לא "לייצן") מהשמאל – שהיה מתחיל לגרוף פופולריות – היה גומר בערך כמו רבין.. כשלון אינו מעיד תמיד רק על הנכשל. התיאור מלמעלה של בטטה תקף לפי שעה. אולם מספר גדל והולך של בני אדם מתחילים להבין את המצב – לכן אין לדעת מתי ומהיכן תבוא ההתרסקות. אפשר גם שבמקום לתת לפרוייקט לגווע מעצמו ועם החמרתו של המצב הופכת ישראל לנטל בלתי נסבל והקהילה הבינלאומית תחליט לסיימו או לשדרגו והשאלה היא רק איזה באיזה מחיר. הפשעים שבוצעו הם כה גדולים שהדרך אחורה, עבור הפושעים, אינה אפשרית, חבל שרק בכוח חיצוני נראית התקווה. במצבים כאלה נהוג בד"כ שהעם אומר 'תודה רבה' ולוקח את עתידו בידיו (או לחליפין ברגליו).
ק.א היקרה
כמו תמיד התגובות שלך "מעט" מוגמות שלא נאמר נשענות על כלום
1. רבין היה מתהפך בקיברו אילו שמע שאת מכנה אותו "שמלאני" בטח ובטח הוא לא מזוהה עם השמאל של היום או עם השמאל של הגדה השמאלית {אני עדיין לא בטוח מיהו הפלח שמזוהה על השמאל שלך }
להזכירך רבין היה רמטכ"ל ה 7 של מדינת ישראל {מלחמת ששת הימים} הוא היה חבר בהגנה ובפלמ"ח {שפעמים רבות טען לכתר יוצר הבעיה הפלסטינאית באתר } הוא נאם את "נאום הר הצופים" שהביע עמדה ברורה בנוגע לצבא בישראל ותפקידו כמגן הדמוקרטיה , הציונות והעם היהודי{שנית לא ממש מזוהה איתך }
לכן לקרא לרבין – שמאלני או לא ציוני זה כבר חוצפה – זיכרו זה פרה שלא אתן לשחוט ולא אתן לשמאל האנטי- ציוני לכנס לעצמו את דמותו של אחד מגיבורי ישראל האמיתיים
2. "הופכת ישראל לנטל בלתי נסבל והקהילה הבינלאומית תחליט לסיימו או לשדרגו " שנית הזוי לחלוטין
מי בדיוק יחליט לשדרג אותנו ? או לסיים אותנו ?
באיזה דרך ?
צבאיץ ? {אלוהים ישמור} החרמה ? לא ממש עובד – איך בדיוק את מציינת שאנחנו "פרויקט"
תפתחי עיניים !! ראי את רצח העם בלוב ! ראי את רצח העם בסעודיה , קטאר, בחריין , תימן , סודן
האמריקאים אפילו לא מוכנים לחסום את השטח האוירי של קדאפ .. אז הם באמת יעצרו את המדינה האחרונה שנשארה להם באזור הזה?
שלא לדבר שאין האירופאים היו טיפ טיפה יותר יבבנים, חלושים ועלובים ממה שהם עכשיו הם היו צריכים חיתוך …
בקיצור
סתם לכתוב מילים כול אחד יכול – להכניס להם משמעות , משהו שיכול לשנות את המצב , או אפילו להבהיר – לזה צריך טיפה יותר ממה שיש לך במאמר זה
להנרי הפטריוט המנומס,
שמתי לב שגם אתה וגם חברך דינו – ממש נדבקים למילים ולא למשמעויות. מדוע זה?
..אוקיי – אני יושב ומקליד ויצא לי לרשום את המילה 'שמאל' ליד המילה רבין. נכון, זו התנסחות שאינה מוצלחת. יופי. נפלא. תפסת אותי בטעות. הרי אינני יושב להגיה מחדש כל מילה. אבל הכי חשוב – במה בדיוק זה משנה כאן את עצם העניין אם היה רבין מן השמאל או מהימין או מהאמצע או מלמעלה או מלמטה? האיש רבין נשלח אחר כבוד לעולם הבא, בטרם עיתו, כי – ככל הנראה – תכניתו הפוליטית לעתיד לא מצאה חן בעיני משהו. ישנם מספיק פנאטים בישראל שאפשר להניח שלא יהססו לארגן מעשה דומה באם יקום אדם נוסף שתכלס יעיז להוביל ברצינות מלאה בכיוון שאינו נראה להם. המגיב רני הלין כאן למעלה שעל השמאל להיות פחות "רדיקלי" זאת בכדי לגייס יותר תמיכה מהעם – כך לפחות אני הבינותי אותו. לכן ציינתי שבישראל אין צורך להיות ממש "רדיקלי" (רבין לא נחשב משום בחינה רדיקלי) כדי לסיים בקופסה באופן שזה קרה עם רבין. אם כן כל החצי הראשון מהתשפוכת שלך היה מיותר ולא ברור למה הותקפתי. אני תמה האם באמת ההסבר שטרחתי לציין פה היה כ"כ חבוי ונסתר בתגובתי שלא יכלת לעלות עליו בעצמך רק בגלל המילה 'שמאל' שלא היתה במקומה? או שאולי אתה לא נוהג לקרא וישר מתנפל? כאמור לא ממש ברור.
ושוב, אותו המרשם חוזר על עצמו גם בחצי השני של תגובתך, הנעימה:
למרות שלא ציינתי שום פרט על האפשרות העתידית שהקהילה הבינלאומית אכן תתייחס ביתר רצינות למדיניותה של ישראל – הנה אתה קופץ כמוצא שלל רב ומניח שיש לי בטח הכוונה שהעסק הוא בחזקת כמעט מיידי – ואז כמובן מוצא לנכון את מבוקשך האמיתי והוא ללגלג עד כמה הדבר הזוי ולא סביר – כאילו שהיתה כוונתי להגיד שזה עומד לקרות בערך בשבוע הבא… לבסוף אתה דוחף עוד 'מחמאה' – רק ליתר בטחון – וקובע: "סתם מילים" – כדי להשלים את הזלזול והביטול למין הפתיח ועד לסיום.
(בתגובה במאמר אחר אף הטלת ספק בשפיותי, בואנה איזה נחמד אתה).
הנרי, האם תוכל להתעלות לרגע קט על דחפיך הפטריוטיים ולחזור בך מהשמצותיך על עוכר ישראל כמוני? אני בספק. (אותו כנ"ל גם לדינו שנוקט פחות או יותר באותה השיטה).
ואגב, שמתי לב שהדברים הללו אינם נכונים רק לתגובות שלי אלא אחרים סופגים את אותו התרגיל – רק הם שותקים ולא עונים בחזרה.
הצורה הזו מעלה את החשד (מדגיש שזה חשד בלבד) שמגיב (או מספר מגיבים) ממחנה הפטריוטים נוהג(-ים) להסתובב כאן ולזרוע מסביב "רימוני עשן הסברתיים" לניגוח של דיעות ומגיבים שאינם מן האגף שסמואל ג'ונסון כינה: "מפלטו של הנוול".
רק לתשומת ליבה של המערכת.
צריך להיות בעל דמיון מופלג כדי להגדיר את מה שקורה במדינות ערב כמהפכות
זה נראה יותר כמרד לשיפור התנאים בבית הסוהר
או שמא מדובר במסע להובלת מנת פוטש כפולה ומשולשת (או מרובעת או מחומשת וכו..) ,יעני דה-סטבליזציה, למנהיגים שמראים סימני בגידה בדולאר העומד להתרסק ושפוזלים לשותפות עם גורמים בלתי רצויים כגון מלוכסני העיניים או לוגמי הוודקה.