שביתת הרופאים האחרונה נמשכה מספר חודשים. אין ספק שסבל רב נגרם לציבור הנזקק לרופאים. אומנם היה ראש ממשלה שהציע להביא רופאים מהודו, אך לא הגיעו במהלך המשבר הממושך בין השובתים ובין ממשלת ישראל להחלטה בדבר סגירת מערכת הבריאות. לא עלה הרעיון הגאוני בדבר הקמת משהו חדש, בלי "אימת" ציבור רופאים שובת, בלי "אימת" ועד עובדים המייצג את השובתים.
כלפי הרופאים לא עמדה על הפרק נחישות דורסנית ובוטה של ממשלה כדוגמת הנחישות הנוכחית של שר התחבורה, ישראל כץ, שהחליט על סגירת הבסטה מתוך כוונה להגיד לציבור העובדים ולוועד – אנחנו לא מכירים בכם, אנחנו מתחילים להקים משהו חדש.
במשך החודשים הארוכים של שביתת הרופאים לא נעשה ניסיון ליצור דמוניזציה של הוועד מצד הממשלה. לא נעשה ניסיון של פסילה גורפת של יושב-ראש הוועד, כמי שמבקש להחזיק את השאלטר של בתי החולים במדינת ישראל.
הפרקליטים שבתו שביתה ממושכת שפגעה במערכת המשפט. המורים שבתו בעבר שביתות ממושכות. באלו הימים שובתים אלפי מרצים בכל האוניברסיטאות בישראל, שביתה המשבשת למעשה את כל מערך הלימודים הסדיר בכל האוניברסיטאות. על הפרק לא עמדה נחישות של ממשלה לסגור את הבסטה ולהתחיל הכל מחדש על-ידי הבאת מורים, פרקליטים או סגל מרצים חדש מהגורן או מהיקב, מחו"ל או מהמאדים. לא נעשה ניסיון להעביר למעסיק חיצוני שיביא עובדים ויפעיל את השירות מחדש.
בשביתת הרופאים הממושכת לא העזה ממשלת ישראל לפנות לרופאים ולוועד המייצג בתוכחה זועמת, שדעתם על הרפואה אינה נחשבת. הם רק מכונת עבודה ואין להם זכות להתערב איך ייראה ניהול המערך של בתי החולים בהם הם עובדים. שום גורם ממשלתי לא דרש את ראשו של יושב-ראש ועד הרופאים כמי שסוגר שאלטר ושיש להדיחו. במשך חודשים ארוכים נוהל איתו משא-ומתן.
בשביתת אלפי המרצים באוניברסיטאות שום גורם בממשלת ישראל אינו מעז לפנות בזלזול מופגן למרצים ולוועד בדברי תוכחה זועמת, שדעתם על דפוסי העסקה אינה נחשבת. הם רק מכונת העבודה ואין להם זכות להתערב איך ייראה ניהול המערך של האוניברסיטאות, בהן הם עובדים. גם בימי הכאוס המוחלט בבתי החולים לא יצרו דמוניזציה של יושב-ראש וועד הרופאים כמו שעושה כעת ישראל כץ בכוחנות דורסנית לגילה אדרעי נציגה נבחרת של פועלי הרכבת.
אני מקווה, שעדיין זה לא מאוחר. שר התחבורה, ישראל כץ חייב להתעשת ולהבין שהעובדים זה ההון האנושי היקר ביותר שיש לעובדי הרכבת. אני פונה לשר התחבורה, ישראל כץ שיתייחס לעובדי הרכבת כאל ההון האנושי היקר ביותר ברכבת ישראל ושלא יתייחס לציבור זה ולהנהגתו הנבחרת כאל גונבי שאלטר. ציבור העובדים זה ההון אנושי היקר ביותר שחייב לעמוד בסדר קדימות ראשוני וחובה לשתפו בתהליך קבלת ההחלטות.
לציבור עובדי הרכבת חשוב ניהול תקין ויעיל של רכבת ישראל לרווחת הנוסעים. אך גם חשוב לו, שלא יהיו 600 עובדים הזקוקים להשלמת הכנסה, חשוב לו שמקום עבודתם לא יהיה מעוז העסקה של עובדי קבלן.
שר התחבורה הוא ביריון החושב שעובדים הם עבדים שמותר לעשות בהם כרצונו.הוא משתמש באמצעים הפסולים ביותר כדי לפרק את העובדים המאורגנים ולקדם אינטרסים של בעלי הון ולא מעניין אותו רווחת הציבור.תחבורה ציבורית לא יכולה להיות עסק פרטי.במערכות אלה,קווים מסוימים יכולים להיות רווחים אבל אחרים לא,והנסיון בעולם בהפרטת תחבורה מוכיח שמייד,נסגרים קווים,תדירות השירות יורדת כדי להעמיס יותר על התשתיות,ורמת התחזוקה נפגעת.בנוסף,בגלל האופי המיוחד של הרכבת,היא הופכת מונופול "טבעי",כוון שאין לא כל תחרות.יש למנוע אסון כזה
צודק, אין לזלזל באיש, אבל האם נסעת פעם ברכבת ישראל? היחס שקיבלתי מרופא בבית חולים, או מהמתרגל שלי באוניברסיטה היה טוב לאין שיעור מהיחס שקיבלתי מהכרטיסנים ואנשי הרכבת … זו פשוט עובדה מנסיון חיים עשיר במסדרונות האוניברסיטה ומנסיעה ברכבת ישראל … יום אחד עליתי לרכבת, עמוסה לעיייפה, כמו רכבת מסע של בהמות. ביקשתי להחזיר את הכרטיס ולקבל את כספי חזרה – אך נתקלתי בתגובה מלגלגת ומזלזלת ביותר.
ישראל כ"ץ התפרסם לראשונה כשתקף סטודנטים ערבים בשרשראות ברזל יחד עם חברו צחי הנגבי
יישר-כח וכל הכבוד לאיתן קלינסקי על דבריו הנכוחים האמיצים ובוז, קבס ושאט-נפש לשר התחבורה ישראל כץ על נסיונו הנואל לשבור את העבודה המאורגנת ברכבת ישראל.
אינני מסכימה עם הנימה בסיום המאמר .
לבריון ישראל כץ .אין מקום ואין הצדקה לסגנן לכתובתו פניה מתחננת ,
יש מקום רק למאבק נחוש .
כולנו חייבים להתייצב לימינה של גילה אדרעי וחבריה , ו
א להפקירם לבריונות של ישראל כץ ואורי יוגב עם תמיכה של התקשורת .
הקלישאה הידועה אומרת כי עבריינים ופושעים תמיד נשארים כאלה למרות הכל (לא תמיד זה נכון כמובן)
במקרה של קומישר התחבורע זה נכון מאוד. כמו חברו הטוב יצחק הנגבי הוא החל את הקריירה שלו כבריון ימינוני שמכה עם שרשראות ברזל סטודנטים ערבים ויהודים מהזן הלא נכון .אז הוא שקל איזה 40 קילו פחות והלך עם טריקו וג'ינס והיום הוא השמין ולובש חליפת ארמני 3 חלקים ועניבה .
מניסיוננו הבריונים בחליפות ועניבות והדיבור החלקלק הם גם המסוכנים ביותר כי אצלם פורים כל השנה .
לדני
באופן כללי השירות בסדר.הצפיפות נובעת מתכנון לקוי,אבל זה לא קשור לכוונת ההפרטה.אסור להפריט שירות ציבורי כוון שהופך אותו למונופול טבעי. המונח הזה נמצא בכל ספרי מבוא לכלכלה
אפסים.
תסעו ברקבת ישראל מספר חודשים ברוטו (בנטו זה ייצא שבוע אולי)
ואז תבינו למה צריך לפרק את הארגון הרקוב הזה.
אין לי שום דבר בעד או נגד ישראל כץ, יש לי משהו נגד רקבת ישראל. ואם הפיתרון יהיה להעיף את כולם לעזאזל אז שיהיה.
אם המצב הנוכחי של עבודה מאורגנת מייצרת כזה שירות רקוב, אז בהחלט לשבור אותו
כל מילה אמת.כל מילה בסלע. אבל חשוב לזכור, את ההסתדרות, מכר (קודם פירק) ,חיים רמון. סוציאליסט מלידה אך לא מבטן. הליכוד אינו יודע לברוא חיסול…הוא יודע להמשיך אותו ביעילות,או בחוסר יעילות. את המקור צריך לחפש בבית.