שוב התלקחות בין ישראל עזה
שעה ששורות אלו נכתבות מתרחש שוב עימות מחזורי בין עזה לישראל. יש כאן דפוס שחוזר על עצמו: מטוס ישראלי יורה טילים לעבר "חוליה שהייתה בדרכה לפיגוע" – כך ההודעה הרשמית של דובר הצבא, וכתגובה משיבים מעזה אש באמצעות פגזי קסאם וטילי גראד. על כך משיבה ישראל באש משולבת של טנקים וטילים ממטוסים, והתוצאה, הרוגים ופצועים פלסטינים, כולל ילדים, במספרים שתמיד עולים על מספר הנפגעים בישראל, שהרי הירי מעזה הוא בלתי מדויק ונופל בחלקו המכריע בשטחים פתוחים. עד שבאים המצרים ויוזמים הפסקת אש שמחזיקה מעמד עד למחזור הבא. יש להצטער על כל נפגע, וכתושב ישראל אני חש סולידריות מלאה עם האזרחים הגרים בישובים הנמצאים בטווח הירי מעזה ובה בעת -עצוב שמספר הנפגעים בעזה כה גבוה. כל אימת שפורץ עימות כזה גוברים הקולות בישראל ליזום "עופרת יצוקה" 2, כאילו פשעי המלחמה בעופרת יצוקה 1 טרם מיצו עצמם ויש להוסיף עליהם עוד. הממשלה והצבא נענו לדרישות והחלו במבצע חדש שקיבל את השם "עמוד ענן". מטוסי חיל האוויר החלו בסדרת הפצצות על עזה, כמו כן חודשו החיסולים וישראל רשמה לעצמה הצלחה עם חיסולו של רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי. החמאס מבטיח נקם. אם יש לקח שלצערי לא נלמד, הרי הוא שכוח ויותר כוח ועוד סגר ועוד הפצצה ועוד חיסול לא משיגים את התוצאות המקוות, ויש להזדקק לדרכים חלופיות.
הפגנה נגד המלחמה מול ביתו של אהוד ברק, תל אביב, 14/11/12 (צילום: הטלויזיה החברתית)
מרבים לדבר אצלנו על סיבלם של ילדי שדרות, וילדי הישובים האחרים באזור, ואכן סיבלם הוא רב. כשוחר זכויות אדם אני לא שוכח גם את סיבלם של ילדי עזה. הילדים, כאן ושם, משלמים את מחיר סרבנות השלום של ממשלת ישראל אליה אפשר לצרף את הסירוב של החמאס להכיר בישראל, אם כי אין כאן סימטריה מלאה, כפי שאין סימטריה בין הסוס לרוכבו. שני הצדדים יורים על אוכלוסיה אזרחית, ובכך מוכתמים בפשעי מלחמה.
אין אלטרנטיבה להידברות, גם עם החמאס. וגם ויתור על חלומות אימפריאליים של ישראל.
ניצחון אובמה
ניצחונו של אובמה התקבל בתרועות או לפחות בקורת רוח אצל מרבית אנשי האגף הליברלי-שמאלי בחברה הישראלית. לעתים נדמה כי יותר מששמחו על ניצחון אובמה, חשו סיפוק כי המועמד שנתניהו רצה ביקרו, המושל מיט רומני, נכשל. בישראל לא היו ערים למחלוקת בשמאל האמריקאי האם להצביע אובמה או לאחד משורה של מועמדים נוספים לנשיאות, שבעמדותיו קרוב הרבה יותר לשמאל, אבל חסר סיכוי להיבחר. אל מול הסקרים שניבאו קרב צמוד שיכול להיות מוכרע בהפרשים מזעריים, גברה התחושה שהפעם כל קול חשוב.
מרבית אנשי השמאל לא היו מוכנים לקחת על מצפונם ניצחון של רומני, לכן הצביעו אובמה בבחינת הרע במיעוטו. מה הן הטענות העיקריות של השמאל האמריקאי נגד אובמה? שהוא ממשיך לדשדש במלחמה באפגניסטן, תוך פגיעה חוזרת ונשנית באזרחים, בהם לא מעט ילדים; לא זו בלבד שלא ביטל את החקיקה הלא דמוקרטית מימי בוש הבן, אלא הוסיף משלו; על אף הבטחתו המפורשת לא סגר את מחנה הכליאה גוואנטנמו בקובה בו מוחזקים אסירים ללא משפט במשך שנים; אימץ את שיטת החיסולים האישיים, כלומר הוצאה להורג ללא משפט, בכך עבר על קוד הצרוב בד.נ.א האמריקאי, לפיו אין ענישה ללא משפט; הזרים מיליארדים לחברות ובנקים שגרמו למשבר הכלכלי החמור אותו ירש מבוש. ואף על פי כן הוא עדיף על רומני, משום שבצד הזכות עומדת לו השקפת עולם שיונקת מעקרונות מדינת הרווחה האירופית, לפיהם יש לשמור על בסיס של סולידריות חברתית.
ומה באשר לישראל? הפרשנים נחלקים בין אלה שסבורים כי עתה, בכהונתו השנייה, משאובמה לא תלוי יותר בקול היהודי, ונוכח אי החיבה, בלשון המעטה, שהוא רוחש לנתניהו והכעס שמקנן בו מפאת התערבותו לטובת רומני, הוא ימצא דרך לנקום בישראל, לבין אלה הסבורים כי ראשי מדינות לא מנהלים כך את ענייניהם. שוחרי השלום וזכויות האדם ישמחו מאד אם אובמה יכפה על ישראל את הפסקת הכיבוש והדיכוי. יש לו את היכולת לעשות זאת, כפי שיש לו את היכולת לגמד את הלובי הישראלי איפא"ק בוושינגטון לכדי ארגון שולי שאינו אלא נמר של ניר. השאלה, האם יש לו רצון? האם הוא באמת ביקורתי כלפי ישראל כפי שהימין אוהב להציג זאת?
עובדי אלילים
הטלוויזיה החינוכית היא זרוע של משרד החינוך והתרבות. התחנה משדרת מדי יום, במשך שעה, משדר חדשות ופרשנויות על החדשות. לפני 35 שנים עבדתי תקופה מסוימת בטלוויזיה החינוכית ואחד מתפקידיי היה להכשיר עובדים לעבודה עיתונאית לקראת הכנסת משדר חדשות לתחנה. מכאן יובן שהמתרחש שם קרוב לליבי. במסגרת השתלטות הימין על התקשורת הישראלית, שונה לאחרונה צוות העיתונאים המגישים את המשדר.
בנוסף למגיש הוותיק, שגם הוא לא איש שמאל, או ליברל, הובאו עיתונאים צעירים מהימין הימני, ביניהם, מתנחלת דתייה וחובש כיפה סרוגה ימנית (להבדיל ממיעוט של חובשי כיפות סרוגות שמאליות – גם כאלה יש). ערב הבחירות לנשיאות ארה"ב אירח חובש הכיפה הסרוגה באולפן קוראת בקלפים, אחת שמתיימרת לחזות את העתיד בהסתמך על קלפים, ושאל אותה מי יזכה בבחירות? הגברת העבירה קלפים מיד ליד, וברצינות של מאבחנת מומחית אמרה "רומני". הוא יכה את אובמה.
לעיתונאי הדתי קוראים אראל סג"ל. מדוע אני מספר כל זאת? כי הזמנת קוראת הקלפים למשדר חדשות בטלוויזיה ממשלתית, משקפת במידה רבה את האופי האלילי שקיבלה הדת היהודית בישראל. זו דת שמקדשת אבנים וקברים. המתנחלים למשל מתלבשים על איזה קבר של שייח ערבי בשכם ומחליטים שזה קבר יוסף, ואז מנהלים מלחמת עולם של בעלות על "המקום הקדוש". שר החינוך גדעון סער, הפך את מערת המכפלה בחברון, עוד קבר, לאתר עליה לרגל של תלמידי ישראל. ויש כמובן כל הפולחן של "קברי צדיקים" שהשתטחות עליהם תסייע למימוש בקשות שונות, מהריון ועד חתונה, ותמיד יש את אלה שעושים מזה קופה יפה. שלא לדבר על פולחן אבני הכותל, שהפך מאתר דתי לסמל לאומי וגם לעסק כלכלי. באווירה כזו אין פלא ששדרן דתי בטלוויזיה של משרד החינוך מביא לאולפן החדשות קוראת בקלפים. כל זה אינו אלא סילוף והשטחה של היהדות, שמתייחסת לכל אלה כאל עכו"ם (עובדי כוכבים ומזלות) ועבודה זרה.
אנטומיה של התאבדות לאומית
זו הכותרת בסקירתו של פרופסור דניאל בלטמן על ספרו האחרון של איאן קרשו "הסוף: התרסה וחורבן בגרמניה 1944- 1945". (הארץ ספרים – 31 באוקטובר 2012).
מעולם לא ניהלה מדינה מלחמה אבודה במשך זמן רב כל כך כמו גרמניה בשלהי שלטונו של היטלר – מצטט בלטמן את קרשו, ומוסיף בלטמן, "מסקנותיו רלבנטיות לא רק לרייך השלישי". פרופסור בלטמן, חוקר שואה ומי שעומד בראש המכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית, יודע על מה הוא מדבר. קריאת הסקירה מלמדת עד כמה מסוכן המצב בישראל. במאמר שפרסם פרופסור בלטמן בעיתון הארץ קבע כי בחינת רמת הגזענות בישראל, ההסתה נגד ערבים ופליטים מאפריקה והחקיקה הלא דמוקרטית בכנסת, מציבים את ישראל בשלב של גרמניה ב-1932, דקה לפני עליית היטלר לשלטון. (1932 כבר כאן, הארץ 25 בדצמבר 2010), במלים אחרות, בישראל קיימת כיום תשתית פוליטית לקיומו של משטר פשיסטי.
סימני האזעקה הם רבים, הנה אחד מהם: כותב בלטמן בסקירתו: "בתווך, בין ראשי השלטון והמפלגה, הגנרלים והחברה האזרחית, ניצבו מיליוני חיילים מהשורה – צעירים גרמנים שרבים מהם עברו את שנות חינוכם ועיצובם במערכת החינוך של המדינה הנאצית, ודאי אלה שגויסו בשנים האחרונות למלחמה והיו ב-1933 בבית הספר היסודי".
אני קורא את הדברים ונזכר בתהליך האינדוקטרינציה שעוברים תלמידי ישראל ביוזמת שר החינוך גדעון סער, החל מפסילת ספרי לימוד הנושאים מסר דמוקרטי ומציגים את הסכסוך עם הפלסטינים בצורה מעט יותר מאוזנת, המשך בעידוד בתי ספר לארגן טיולים לשטחים הכבושים, וכלה בחידוש האחרון: תקצוב בתי ספר לפי מספר המתגייסים לצבא. זוהי מיליטריזצה של מערכת החינוך. השר וממשלתו הימנית רוצים לגדל דורות של חיילים שמוחם נשטף בבתי הספר בלאומנות, קנאות דתית וגזענות ויהיו כשרים לשרת את הכיבוש והאפרטהייד ללא נקיפות מצפון.
בסוגיית ההשוואה בין הכיבוש הישראלי למשטר הנאצי ראוי להזכיר את פרופסור עמוס פונקנשטיין ז"ל, חתן פרס ישראל ומי שהיה ראש הקתדרה להיסטוריה ולפילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב, שבראיון לעיתון הארץ אמר לפני 25 שנים: "בין השנים 1933 ו- 1937, עד ליל הבדולח, מצבם של יהודי גרמניה היה טוב, מכמה בחינות, מזה של ערביי השטחים". (הארץ – 9 בדצמבר 1988).
מדינת ישראל מצויה בתהליך של התאבדות לאומית.
1. אכן, אין סימטריה בין ישראל לעזה, או "סוס לרוכבו", שכן במקרה הזה, הסוס מעוניין לדרוס את
הרוכב למוות, ולשחק "פולו" עם הראש הערוף.
2. הסבב התחיל בפעולת נ"ט נגד ג'יפ צה"לי שהסתיימה בפצועים קשה, רק בנס.
3. החמאס בגיבוי האחים במוסלמים מעוניין להתעמת עם ישראל.
4. ילדי עזה הם מזמן מתחת מלתעותיו של החמאס, גם בלימודי הזוועה שלו לחיי שהידים, גם
בגזענות המפלצתית שלו נגד יהודים וישראלים.
5. ישראל כל-כך רחוקה מגרמניה הנאצית, וחמאסטאן בעזה כל-כך מקדים את גרמניה הנאצית,
עד כי נראה שיש לך שני פריזמות ערכיות שונות על העולם – אחת לישראל ואחרת לערבים.
(כן, ערבים כולם, לא רק פלסטינים ולא רק מעזה). ולבסוף אתה מאשים את ישראל בגזענות.
ובכל זאת, שהעימות יסתיים במהרה, בהסכם, אפילו שיסירו המצור, רק שיפרקו את הטילים ויעיפו את ארגוני הטרור (כן, ארגוני טרור, לא לוחמי חופש, לא חיילים, טרוריסטים שכל תכליתם פגיעה באזרחים ישראלים, ואולי במצרים עם יעצבנו אותם). מגיע להם וגם לנו קצת שקט. אבל זה לא יהיה. סבל הפלסטינים הוא נשק רב עוצמה בידי המדיניות הערבית האנטי ישראלית, ולא יוותרו על זאת במהרה.
ההתחרעות הספציפית הזאת היא דווקא לא אחד מהנסיונות להלחם בכיבוש אלא מלחמת יוקרה בין הליכוד והצבא לחמאס על הגב של אזרחים.
הבאת איזשהו דימוי של סוס ורוכבו (הפתיע אותי שהתשתמשת בדיומוי אפרטהיידי מדויק!) אבל חל עיוות בפרשנות. הרשה לי לתקן: הסוס מעוניין להוריד את רוכבו ממנו אך רוכבו מתנגד בכל תוקף ומידי פעם מכה את הסוס מכות נמרצות וגם מונע ממנו חיים תקינים (אתה יודע הזכות לביטחון, לחופש תנועה כל השטויות היפות נפש האלו) ולפעמים הסוס מתמרד ממש, לא רוצה להמשיך לסחוב ואומר פשוטו כמשמעוף על גופתי המתה. הרוכב לא יודע מה לעשות, הסוס עקשן מידי. אז הוא פונה לדרכים יותר אגרסיביות כמו מתחיל לרצוח סוסים אחרים או מתעלל בילדיו של אותו הסוס, עד שהסוס נכנע. בלב ליבו הסוס כל כך כועס שהוא היה רוצה שיקרה משהו לרוכב (מי לא?) הרוכב יודע זאת ומצדיק את עצמו כך: ראיתם? הסוס רוצה במותי,זו ההוכחה שהוא לא רוצה שלום!
למה האופציה של ההתנגדות הלא-אלימה של גנדי לא יכולה לשמש מופת לחמאס? הרי הבריטים עזבו את הודו בסופו של דבר. אם נמשיך בדימוי הסוס, וניקח את זה לעולמו של גנדי, הרי שהסוס ימשיך לתת לרוכב לרכב עליו, מתוך חמלה ורחמים על אותו רוכב שאינו רואה את הצער שהוא גורם לאחרים, ובכך משחית את נפשו שלו ומונע מעצמו חיי אושר. כאשר רוכב הסוס יבין זאת, ואולי יילמד מהסוס חמלה מה היא, יירד בעצמו מהסוס וישחרר אותו … למה זו לא יכולה להיות למשל הגישה של החמאס? הרי את דרך הכח הם ניסוי ולא עבד – למה לא קחת דוגמה אחרת מההיסטוריה?
בקטע על התאבדות לאומית כתבת אל הפלשתינים. אני בטוח בכך משום שכבר 100 שנה בכל פעם שהם מתעקשים לא לעשות שלום הם מפסידים עוד חתיכת אדמה. בסוף הם ישארו בלי כלום. תזהיר אותם ספירו. זה נורא מסוכן להם מה שהם עושים. ממש התאבדות לאומית.
התאבדות לאומית ? עד ליל הבדולח מצבם של יהודי גרמניה היה טוב, מכמה בחינות, מזה של ערביי השטחים ??
טיעונים שכאלו במקרה הטוב מגוחכים במקרה הפחות טוב דמגוגיה זולה
דרך אגב עם שבדרך להתאבדות לאומית לא מזמין את חציו השני לישון אצלי כאשר המצב רע בדרום
אבל שנית
אל תיתן לעובדות לבלבל אותך
תהליך האבדון שמתאר הכותב הוא דימיוני
התאבדות לאומית הוא הקו ההזוי {האדום משהו} של אחוה בין עמים{??}שאתה וחבריך מנסים
לקדם{וניכשלים}
כשאין אהבה אז אין אהבה אי אפשר להחליט ,עכשיו אנכנו אוהבים.
היחסים עם הערבים הם שנאה יוקדת שמלווה בקנאה יוקדת מצדם. ואתם אבודים בחיפוש הפתטי
אחרי אהבתם של השונאים אותנו שנאה פטלוגית.
למען האמת זו אינה התלקחות בין "ישראל לעזה".
זו התלקחות, אחת מיני רבות, שבין האימפריה הקרימינלית (כן, זו עם המטפחת הציונית) השולטת בעולם לבין כל מה, או מי, שעומד בדרכה. זהו מאמץ לזרוע תוהו ובוהו, לפרק יחידות מדיניות מפריעות לדומינציה, לרכך מטרות אלה אחת לאחת, ואז לבוא כמלאכים "לחלץ אותן מצרה" ולבלוע גם אותן (או את מה שישאר מהן) לשורותיה. כמו כן זוהי תוכנית להסחת דעת הציבור מפשעי הכלכלה הקולוסאליים של אותה חבורת הפשע. תוכנית מופלאה ואכזרית, כבר אופיינית יש לומר, כל כולה תאווה לכח ושלטון גלובלי כל-יכול ובלתי מעורער בכל חזית אפשרית.
השולטת בעולם ? הלואי
גדעון שוכח כי בשבועיים האחרונים אבד קצין צהל את ידו ממטען על הגדר. לאחר מכן פוצצה מנהרת תופת שחפר החמאס לתוך שטח ישראל, לפני שבוע נורה טיל נ"ט אל גיפ צה"לי שנע בשטח ישראל.
בהמשך נורו גראדים לנתיבות אשדוד ובאר שבע.
החמאס הרים את ראשו בהרגישו את הרוח הגבית ממצרים ואת אתגר הגיהאד האיסלאמי מבית.
עובדה אחרת כואבת אך נכונה לכולנו שמאל וימין, בעזה אין עם מי לדבר. הפ פשוט לא מסכימים לנוכחותנו כאן !
חבל שגדעון ספירו "נזכר" בפשעי המלחמה שמבצעים המחבלים הפלשתינאים על ילדי ישראל,רק כשמדינת ישראל נוקטת נגד האוייב בפעילות צבאית מינימלית,ששום מדינה נורמלית לא הייתה מסתפקת בהם,וכתוצאה מהם נפגעים אזרחי אוייב.
לספירו: "לגבי סוגיית ההשוואה בין הכיבוש הישראלי למשטר הנאצי,ראוי להזכיר" מצטט ספירו אמירה של פרופסור מכובד (במנותק ,כמובן,מהקונטקסט של הראיון בעתון הארץ,)שמצבם של היהודים בגרמניה עד(ההדגשה על "עד" ליל הבדולח)היה טוב מזה של ערביי השטחים.
אבל ספירו מדבר על "השוואה בין "המשטר הנאצי לכיבוש". האם מר ספירו משווה את הכיבוש בין המשטר הנאצי לפני או אחרי ליל הבדולח? .נקודה זו נשארה עמומה,וכל אחד יוכל להמשיך ולהבין איך שירצה.זה "תרגיל" קלאסי של דמגוגיה ומנפולציה באמירות המקשרת בין תופעות שונות באופן
חלקי ועמום כשהקורה או השומע חייב להשלים את האמירה בעצמו,אבל ה"כוון" לאותה השלמה נרמז לו מראש.אני שואל את מר ספירו:האם אתה מתכוון לכך שהכבוש זהה או דומה למשטר הנאצי שלפני או אחרי ליל הבדולח ?,אנא ,תהיה ברור והגון,תבהיר לקוראים למה התכוונתה !.
פושעי המלחמה הפלשתינים ירו על ישובים ישראלים בשבועים שלפני המבצע. הם יורים בד"כ בשעות בהם אוטובוסים של ילדים לוקחים אותם לבי"ס. רצח אזרחים וילדים ישראלים בעיני ספירו זו מלחמה צודקת אבל כאשר צה"ל יוצא להגנת האזחים זה פשע מלחמה. ספירו יודע גם לשעשע – השמאל האמריקאי. השמאל האמריקאי ספירו הוא יותר ימין מנתניהו. שתהיה לך שבת מלאת הזיות על נצחון הצדיקים הפלשתינים.
שלום לגדה השמאלית ולשניים הקבועים שבה,חיים ברעם וגדעון ספירו. יש בכם נחמה בכך שאתם היחידים שמתכתבים איתנו,5% האחרונים שאינם תומכים בפעילות הישראלית (כך לפי הסקר מהבוקר…אחד הסקרים). אבל…עמי במצוקה, העם שממול במצוקה. שם ,אולי (בהעדר סקרים) מצויים גם 5% אינם תומכים בפעילות החאמס. יחד עם זאת כול 100% של שני העמים, סובלים באותה מצוקה מ ש ו ת פ ת. האם יש מישהו ,בגדה השמאלית שיציע ,גם לצד השני, לעשות מעשה, כמו שהיא (הגדה השמאלית) מציעה לישראלים לעשות מעשה. הרי למלחמה מספיק צד אחד …לשלום צריך לפחות שניים.
אני עייף מן ההלקאה העצמית, אני אוהב את עמי, כולל אותם 95% שחושבים אחרת. האם יש ,שם, בצד שכנגד,מישהו, אולי 5% שחושבים אחרת מן ה95% שלהם. אני רק רוצה לדעת…ולהתנחם, שאינני לבד,משני צידי הגבול.
הנאצים תוקפים כדי להכין את הקרקע האימפריאלית למטרה הבאה סוריה, איראן.
הרצת מבחן.. לשטוף את דעת הקהל.. כזכור מימי קולין פאוול העליזים וטוני (ימ"ש) בלייר – ועוזריהם.
אכן נתקוף את סוריה השלווה ורודפת השלום…
יפה,לפחות תגובה אחת שלי עברה.תודה.
מדוע מסתתרים מנהיגי החמאס בבית החולים שיפא ?
משום שהם יודעים היטב שצה"ל לא יפציץ בשום מקרה בתי חולים.
מדוע נוהגים בצה"ל להזהיר את תושבי עזה שלא לשהות ליד משגרי רקטות ומחסני תחמושת?
מדוע כל העולם ואשתו מפלים בין דם לדם – בארבעת ימי המבצע נהרגו בעזה פחות פלסטינים מאשר נהרגים בסוריה בחצי יום – האם חיי כמה עשרות פלסטינים יקרים יותר מאשר חייהם של כמה עשרות אלפי סורים?
האין זו גישה מוזרה במקצת?
האם לג.ספירו יש תשובות ענייניות למה שהועלה כאן?
נכון אומר שמעון,שלמלחמה מספיק צד אחד אבל לשלום ,לפחות שניים. ברעם וספירו לא אומרים זאת ועבורם,לשלום מספיק צד אחד.זאת ועוד,לדעתם(אם כי לא אומרים זאת במפורש)התוקפנות הערבית והפלסטינאית נגד ישראל עוד הרבה מלפני הקמת המדינה,הנמשכת ללא הפסקה עד היום,נובעת מ"פלישה או כיבוש" של אדמות עם אחר.הבעייה היא שהם לא ממשיכים בטיעון זה עד
למסקנות הסופיות שלו: לא רק שלילת הציונות,אלא שלילת קיומה של מדינת ישראל,הרי גם צפת,חיפה,נצרת ולוד הם שטח "כבוש".כל הדיבורים של המנהיגות הפלסטינאית הם בשתי שפות,אחת לעולם ואחת לעמם.זו מנהיגות לאומנית-דתית-ריאקציונית לא שונה בהרבה מזו של המנהיגות הישראלית,והנה יש לנו כאן שני צדדים למלחמה ולא לשלום.אני מאמין ש95%,אולי פחות,אבל הרוב בשני העמים רוצים לחיות בשלום ואם הדבר חשוב,אפשר להגיע אליו,אבל למנהיגיהם תוכניות אחרות.מציע למר ברעם ומר ספירו,לראות את התמונה השלמה ולא חצי ממנה.
Obama is powerless to do anything about Israel since Congress is completely beholden to AIPAC.
לוגו המלחמה: תראו מה ביבי יכול! הצביעו ביבי!
מה שמשעשע אותי לפחות בכל העסק, זה המבוכה שזה יצר לשלי ולמופז, תענוג לראות איך הם נתפסו עם המכנסיים למטה.
חוצפה.
היכן היה הכותב שפגעו טילים בערי הדרום? בטח התבסם, התבשם לו מאיד שיכר בבית קפה תל אביבי. אני רוצה לראות אותו עומד מול ראיש רשויות בדרום הרחוק מאוד ומנסה להגיד להם את אותם דברים מנותקים ונבובים. אני רוצה לראות אותו בסיטואציה זו. שיחיה בבועתו ושיבושם לו
לדלדל: אם הכותב היה מסתפק לחיות בבועה שלו ולשבת בבית קפה בתל אביב,לא נורא.זו מדינה חופשית וכל אדם יכול לחשוב מה שהוא רוצה.אבל הכותב פעלתני מאוד ומדי שבוע מתפרסמים באתר זה מאמרים שלו עם מוטו חוזר ונשנה של דה-לגיטימציה חד צדדית של ישראל וצה"ל. אני מכבד מאוד בקורת בונה,גם קשה ביותר על ממשלת ישראל וגם על טעויות של צה"ל,אבל המטרה היא לשינוי לחיוב ולא לביטול מוחלט.מקריאת כל המאמרים של הכותב מצטיירת תמונה ברורה של חד-צדדיות,וחצאי אמיתות (לא שקרים ,חלילה וחס)שבסופו של דבר ,משרתים את המלחמה הפסיכולוגית המנוהלת היום במלוא החריפות כנגד עצם הקיום של מדינת ישראל כביתו היחידי (והמותקף) של העם היהודי.אפשר אף לומר,שבמאמרים אלה,מבלי שנכתב זאת במפורש,נשללת זכותו של העם היהודי לבית לאומי כפי שקיים לכל עם אחר (כולל העם הפלסטינאי).עמדה זו מסוכנת כוון שנותנת יד לגורמים הריאקציונים והמסוכנים ביותר הקיימים היום בעולם.
לצוף:יש לך טעות בקונצפציה. אנחנו, לפחות לא אני, לא מחפשים את אהבת הערבים, אילו זה היה נכון, זה בהחלט יכול להיראות פתטי כדבריך. אנחנו שואפים לשלום,או לפחות להסדר מדיני, שיסיים את הסכסוך והמלחמות הכרוכות בו. לדעתנו הדבר אפשרי, והוא לא מושג בגלל סרבנות השלום של ממשלת ישראל המעדיפה שטחים על שלום. על כך המחלוקת, לא על אהבה.
לע.ג. – צבא הכיבוש לא מגן על אזרחים במבצעים כאלה.להיפך, הוא מסכן אותם וחושף אותם לפגיעות הרבה יותר קשות. אילו רצה להגן על אזרחים, היה מסיר את המצור, מאפשר לפלסטינים חופש תנועה לגדה. כאשר אתה הופך את רצועת עזה לבית סוהר אחד גדול, אתה יוצר פצצת זמן. בינתיים מי שטובח בילדים ומחסל משפחות שלמות זה צבא "ההגנה" שלך.
לאלי – לא שכחתי והדברים שכתבת לא סותרים את טענתי שבדרך כלל חש דפוס שחוזר על עצמו. כאשר הם יורים על אזרחים אתה וגם אני מתקוממים ומגנים, עכשיו אתה אוסר גם פגיעה בצבא המטיל עליהם את הסגר. מה אתה מצפה, שיגידו אהבתי את אדוני?
לטובה שיבר – לא שוחחתי לאחרונה עם מנהיגי החמאס, כך שאינני יכול לת לך תשובה מוסמכת לשאלתך האינטלגנטית, מדוע מסתתרים מנהיגי החמאס בבית החולים שיפא? אבלההגיון הפשוט אומר לי כי הם מסתתרים מהפגזות והפצצות מאותה סיבה שאת נכנסת לממ"ד או יורדת למקלט שעה שמושמעת אזעקה. אינני יודע אם הם מסתתרים בשיפא, את כנראה יודעת יותר ממני, אבל נניח שהם מסתתרים בשיפא,זה לא בגלל שצבא הפלישה הישראלי לא יפציץ בית חולים,כי הוא כן הפציץ בתי חולים ובתי ספר בעופרת יצוקה, אלא בגלל שבשיפא יש ככל הנראה קומות תת קרקעיות, כמו בבתי חולים בישראל. בעניין האפליה בין דם לדם, דומני שאת לוקה בכך כאשר את עורכת השוואות בין מספר ההרוגים בסוריה לבין אלה שבעזה. העובדה שהרוצח מדמשק שוחט יותר מהרוצח הישראלי, לא הופכת את הרג הילדים והנשים מההפצצות הישראליות בעזה לחמורים פחות. אשר לטלפונים של הצבא לתושבי עזה, זה כסת"ח בלבד, כי במקום צפוף כמו עזה אין למעשה לאנשים לאן לברוח מההפצצות.
לדלדל – אולי זה ירגיע אותך, אותם דברים אני משמיע בפגישותיי גם עם אנשי עוטף עזה.
לשמעון: יש לך קיבולת אהבה בעלת נפח ענק אם אתה אוהב את עמך, כולל 95 אחוזים שאינך מסכים עימם. אני בענין זה הרבה יותר צנוע. ככלל, אינני אוהב עמים. אני אוהב את משפחתי, את חבריי, יהודים ולא יהודים, מאד לא אוהב, מוטב לומר מתעב, גזענים, קולוניליסטים, מדכאים, פשיסטים וכו', גם אם הם מבני עמי. לכן אינני אוהב מתנחלים, גם לא את צבא הכיבוש. כמו כן אינני אוהב רמאים, גנבים, שודדים, גם אם הם יהודים. אשר להצעות לצד השני, אני עושה זאת מעת לעת,גם בטור זה עשיתי זאת, אבל כישראלי תפקידי קודם כל לבקר את ממשלתי אם היא לדעתי שוגה, טועה או פושעת, לפני שאני בא בדרישות לזולת.
יש כאן דפוס שחוזר על עצמו: מטוס ישראלי יורה טילים לעבר "חוליה שהייתה בדרכה לפיגוע" למה לעוות את האמת מטוס ישראלי יורה לעבר חוליה שירתה טילים על ישראל ושאלה שאני שואל מה עם פשעי המלחמה של החמאס היורים לעבר ישראל כבר 12 שנה לעבר אזרחים שלווים זה לא מטריד אותך קרא את האמנה של החמאס לחיסול הישות הציונית http://reut-institute.org/data/uploads/officialheb/20060206Hamas%20Covenant.pdf
לאשר- ציטטתי את פרופסור פונקנשטיין, חתן פרס ישראל, שאמר בראיון להארץ כי בין השנים 1933-1937, עד ליל הבדולח, מצבם של יהודי גרמניה, מכמה בחינות, היה טוב יותר מזה של הפלסטינים בשטחים הכבושים. מאחר וליל הבדולח היה בנובמבר 1938, אזי ברור שההשוואה אינה כוללת את פרעות ליל הבדולח. בניג\וד לטענתך, אין כאן עמימות, והכתוב הוא ברור ומובן. לא מספיק לדעת לקרוא, צריך גם להבין את הכתוב, ובכך אני מתרשם, ולא בפעם הראשונה, אתה מתקשה,
לספירו:(הבהרות לתשובות שלך לקוראים)
1)אם ישראל מעדיפה שטחים על שלום,תסביר לי למה ישראל החזירה למצריים שטח השווה לכל שטח ישראל וגם את עזה(פעמים).
2)אם "צבא הכיבוש"הייתה מאפשרת מעבר חפשי מעזה לגדה,תוך חודשיים היה לך שלטון חמאס בגדה
3)לא ראיתי אף מאמר שלך בגינוי פגיעה באזרחים בישראל,בירי ובמעשי טרור,אלא רק הערות צדדיות בתוך מאמריך בגינוי ישראל וצה"ל.הרושם הוא שאלה ציטטות כדי לצאת מידי חובה.
אנא תראה לנו מאמר אחד שלם שלך בגינוי הטרור הפלסטינאי ודחית הערבים את קיומה של ישראל.
4)ההיגיון "הפשוט" שלך לוקה בבעיות קשות.ידוע היטב שהחמאס משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי.הוכח מעל לכל ספק שהירי ליד מסגדים,בתי ספר או בתי חולים מיועד לגרום לתגובה ישראלית שתגרום לפגיעה באזרחים ואז לעשות מזה רווח תעמולתי.זאת ועוד:ומה תגיד על הירי של חמאס למרכזי אוכלוסיה בישראל?אולי זה בגלל שלהם אין יכולת לכוון במדויק?
5)ברור שאתה לא אוהב עמים.ברשימה של אלה שאתה לא אוהב,שכתה לציין את האיסלמיסטים המטורפים,והטרוריסטים הפוגעים במכוון,בתכנון ובכוונה תחילה באזרחים חפים מפשע.אולי הם עבורך בקטגוריה השנייה?
לאשר: 1) החזרת סיני למצרים היא בדיוק הדוגמה של העדפת שטחים על שלום. כאשר סאדאת הציע לישראל הסכם שלום ב-1972 תמרת נסיגה מכל סיני, תגובתה של ראשת הממשלה גולדה מאיר הייתה שלילית. בכך כפתה עלינו את מלחמת יום הכיפורים, ורק לאחר קרוב לשלושת אלפי הרוגים מקרב הצבא הישראל ועשרת אלפי פצועים, החזירה ישראל את סיני למצרים בדיוק כפי שהציע סאדאת לפני המלחמה. מכאן תבין שישראל מבינה רק את שפת הכוח
2)מדוע אתה שם את המלים צבא כיבוש במרכאות? האם הצבא הישראל לשיטתך המרקסיטית אינו צבא כיבוש? ראה לאן אתה מדרדר. תנוועות כמן החמאס פורחות בתנאי עוני מצוקה ודלות. הכיבוש הישראלי תורם תרומה מהותית לתנאים אלה. בנוסף אל תשכח שהכובש הישראלי טיפח תקופה ממושכת את החמאס כאלטרנטיבה לאש"פ בתקופה ששררה כאן היסטריה אנטי אש"פית, וישראלים (אייבי נתן) הועמדו לדין ונעצרו בגין מגע עם אש"פ. מעבר חופשי מעזה לגדה מלווה בצעדי פיוס נוספים, לא יסייעו לחמאס.
3) לא ראית, כי לא חיפשת. אני כותב כחמישים שנים, ואם תחפש תמצא יותר ממאמר אחד המגנה טרור נגד אוכלוסיה אזרחית.
(המשך) 4) הטעון של "הסתתרות מאחורי ילדים" הוא קלישאה ומיחזור של תעמולה ישראלית. ראשית, בעזה, האזור הצפוף בעולם, אין הרבה ברירות, שנית, תנועות גרילה הנאבקות נגד קולוניאליזם משתדלות תמיד להיטמע באוכלוסיה, שלישית, אם תבדוק את פעולות האצ"ל הלח"י וההגנה תחת הכיבוש הבריטי תמצא כי ההסתייעות בילדים, בצד היטמעות באוכלוסיה האזרחית, היו מאד נפוצים, חמישית, בצבא הישראלי המצב אינו יותר טוב, ראה היכן ממוקם המטכ"ל, יעד לגיטימי בכל מלחמה, בעיבורה של תל אביב ליד בתי מגורים בהם מתגורררים נשים, קשישים, ילדים. אם תטיל פצצה של טון על המטכ"ל כמו שישראל הטילה על עזה, אזרחים רבים יפגעו.וחוץ מזה במאזן ילדים הרוגים, מספר הילדים הפלסטינים שנהרגו מירי כוחות הכיבוש הישראלים, גדול לאין ערוך ממספר הילדים היהודים שנהרגו מידי הפלסטינים.. הפשיעה בסוגיה עצובה זו היא דו סטרית.
5) לא ציינתי את כל הקטגוריות שאני שונא, אבל אלה שהזכרת כלולים בקטגוריה מדכאים.
לגדעון: הציטוט שלך לא מקרי ונבחר בקפידה כחיזוק לקוו מחשבה שלך ולהשוואות שלך בין צה"ל וישראל למשטר הנאצי.עם כל הכבוד לפרופסור הגדול ההשוואה שלו,אם הציטוט נכון,לוקה בטעות מטודולוגית בכך שהיטלר,נבחר לקנצלר גרמניה בינואר 1933,הרבה לפני "ליל הבדולח" והתקפות הנאצים נגד היהודים היו חלק מתהליך שלא התחיל בתאריך מסויים (וגם לא נגמר בתאריך מסוים).ההשוואה עם מצב הפלסטינאים שונה מבחינות רבות,הרקע ההיסטורי,הנסיבות,והפרטים.
גם ה"הבהרות" שלך לא מקריות:קביעתך "המדויקת" "נובמבר 1938" מתעלמת מכל מה שהזכרתי והמטרה במאמרך היא לקשור בדרך זו או אחרת בין המשטר הנאצי לישראל,והחשוב הוא לא הפרטים אלא ההקשר בין הדברים.העמימות שאני מתכוון היא לא ב"תאריכים",היא בקטע ש"ליהודים בגרמניה היה טוב (?)יותר מאשר לפלסטינאים תחת הכיבוש"(?)-מה הכוונה "טוב יותר" ?האם תוכל לפרט?-ובקשר הסמוי בין המשטר הנאצי לכיבוש שאתה מציג. אמרתי לך מספר פעמים שכתיבה עמומה ודמגוגית זו הינה מסוכנת ביותר ומשרתת את האנטישמים מכל הסוגים,אבל אתה בשלך.
לאשר: אני אשלים לך עוד ציטוט מהראיון עם פרופסור פונקנשטיין: "דרכים משפטיות, היו פתוחות יותר לפני יהודי גרמניה מאשר לפני תושבי השטחים. יהודי שם, ב-1936, עדיין לא הרגיש שכבר לגמרי ליל דין ולית דיין. רק ב-1938 התחילו לפרוץ לדירות ולעשות פוגרומים בקנה מידה שלנו. בכלל, ערעור הממסד המשפטי בגרמניה, שהיה ירושה יציבה של הרפובליקה הויימארית, היה קשה יותר מאשר אצלנו וארך כמה שנים…. הנקודה החשובה ביותר בהשוואה הזואת, לפחות בעיני, היא ההשפלה המכוונת והברוטלית. זה התחיל לאט, והולך ומתעצם. זה התחיל כשעצרו טקסי פה ושם במחסום והכריחו ערבים זקנים לא רק לשבת שעות, אלא גם לזחול לאיזה שיח. זה התחיל בזה שיושבי התנחלויות נסעו – ועדיין נוסעים – כמו פראים ברחובות ובכפרים ערביים, וזה ממשיך כעת: לא רק במקרה שראינו, שחיילים שהיכו ערבי למוות, ארבעה ולא אחד – שוחררו ונשלחו ליחידותיהם , אלא גם בזה שרבין אמר שממכות לא מתים. בקיצור, אלף מקרים שיודעים עליהם ולא יודעים עליהם, והם מורים ע דבר אחד: השפלה שיטתית, ובמקומות מסויימים – השפלה מתוכננת על ידי הרשויות." (הארץ – 9 בדצמבר 1988)
באביב 1933, לאחר התבססותם של הנאצים בשלטון, החל המשטר החדש בגל ראשון של צעדים אנטי-יהודיים. ב- 1 באפריל הוכרז יום חרם כלכלי נגד יהודי גרמניה. ב- 7 באפריל נחקק חוק שנועד להוציא את היהודים משירות המדינה הגרמני. בחודש מאי 1933 נערכה שריפת ספרים המונית על ידי סטודנטים גרמניים בערים שונות בגרמניה ובחסות המשטר הנאצי. בין הספרים שנשרפו היו אלפי עותקים של ספרים שנכתבו על-ידי מחברים יהודיים, או שתוכנם נחשב כסותר את האידיאולוגיה הנאצית.
בשנים 1933-1937 חלה החמרה הדרגתית בצעדי השלטון נגד היהודים, כמו גם בבידודם החברתי. סדרת חוקים ותקנות, שהגיעו לשיאם בשלילת אזרחותם של היהודים בחוקי נירנברג (ספטמבר 1935), הגבילו את חיי היהודים בגרמניה בתחומים שונים והדירו אותם ממעגלי החברה והכלכלה. אל החוקים והתקנות הרשמיים שחוקק המשטר הנאצי הצטרפה נטייתם של אזרחים גרמנים רבים להתנכר אל שכניהם היהודים, כתוצאה מאנטישמיות, או למען טובות הנאה שהפיקו מנישול היהודים. בשלהי 1937 החלה להסתמן הסלמה במצב היהודים, שהתגברה מאד ב- 1938. הדברים ניכרו בתחילה בהחרפת מדיניות האריזציה: גזל רכוש יהודי והעברתו לידי בעלים גרמנים ארים בתמורה בלתי ריאלית. האריזציה עברה ממדיניות של נישול זוחל לנישול מואץ ואגרסיבי. גם בתי עסק יהודים באזורים בהם הופעלה עד אז מדיניות רכה יותר ביחס ליהודים, כמו המבורג, נפגעו עתה
לגדעון: אבל גם אתה וגם הפרופסור המכובד "שוכחים" פרט "קטן" המשנה את כל ההשוואה.
היהודים בגרמניה לא תקפו את הגרמנים ולא הכריזו על גרמניה כחלק מ"האומה היהודית הגדולה"ולא רצו לחסל את הגרמנים. הערבים,שגררו את הפלסטינאים לאסון אחרי אסון,תקפו את היהודים עוד לפני הקמת מדינת ישראל,כשהייתה זו מיעוט קטנה בפלסטין,ודחו כול אפשרות של דו-קיום ,ובנוסף,לא קבלו את החלטת החלוקה של האו"מ מ48,בנימוקים לאומניים ריאקציונים,כנטע זר בתוך "האומה הערבית הגדולה". זאת ועוד: יש קווי דימיון רבים בין התנהגות הנאצים ובין התנהגות הקיצונים האיסלמיסטים המובילים את עמי ערב ופלסטין לימי הביניים.ציטוטים מפרופסורים לא יעזרו לך. מעל לתאריכים בהשוואות המבחן הוא בהיגיון הפנימי שלהן.כך,למשל,נכון שגבינת קוטג' לבנה,וגם נכון שהירח לבנה,אבל זה עדיין לא אומר שהירח עשוייה מגבינה.