גזענות 1 – הכנסת
כמה סמלי ואופייני שההחלטה הראשונה שקיבלה הכנסת החדשה נגועה בגזענות – הארכת החוק האוסר על פלסטינים אזרחי ישראל להתאחד במדינתם עם בני/בנות זוגם מהשטחים הכבושים. זה עשר שנים שהחוק מוארך מדי שנה. מה שאמור היה להיות זמני הופך לקבוע, שהרי אחד מסימני ההיכר של ישראל שאין גבול לזמניות, בעיקר כשמדובר באפליית ערבים. האיסור מנומק בסיבות ביטחוניות, כי בישראל הביטחון זו פרה שניתן לחלוב אותה ללא הפסקה. היא תמיד מניבה מזון מורעל, במקרה זה, פגיעה בזכות הבסיסית של אזרחים להקים משפחה במדינתם.
יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים (צילום ארכיון: חד"ש)
הנימוק הביטחוני עומד מאחורי רבים ממעשי הנבלה של ישראל. ניתן לומר כי השימוש לרעה שעושים שלטונות ישראל בפרת הביטחון הפך לשגרה. עד לחקיקת החוק האוסר על פלסטינים ופלסטיניות להתאחד עם בני/ות זוגם, השתקעו בישראל אלפי פלסטינים/ות בעקבות נישואים. אחוז המקרים בהם נחשדו בפעילות חבלנית, הוא זעיר, ממש זניח, כמעט זהה למספר היהודים שנחשדו בעבירות דומות. אין מנוס אלא להפשיט מהממשלה ומהרוב הצייתני בכנסת את אדרת הביטחון ולומר את האמת: הסיבה האמיתית לאיסור נעוצה בחשש שהנישואים בין פלסטינים אזרחי ישראל לפלסטינים תושבי השטחים הכבושים ישנו לרעה את הדמוגרפיה, יסכן את הרוב היהודי.
גזענות 2 – הדת
ישראל היא מדינה רבת סתירות. היא מגדירה עצמה כמדינה יהודית, אבל זו המדינה היחידה בעולם שלא מכירה ברבנים רפורמים וקונסרבטיבים שמרכיבים את המנהיגות הרוחנית של שני שליש מיהדות ארה"ב וקנדה. בישראל, שאין בה הפרדת דת מהמדינה, שולטת הגרסה האורתודוכסית שמרנית ובחלקה גם פונדמנטליסטית–גזענית, שמתייחסת לרבנים רפורמים וקונסרבטיבים, שלא לדבר על רבות, כאל יהודים שהמירו דתם ועל כן יש בממסד הדתי מי שרואים בהם עובדי עבודה זרה, שזו אחת הדרגות המקוללות ביותר ביהדות. ואך על פי כן יהדות ארה"ב ממשיכה להזרים לישראל כל שנה תרומות במיליוני דולרים. יורקים להם בפרצוף והם אומרים שזה גשם.
ישראל ממשיכה להתפאר בהיותה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ומרבית אזרחיה אינם חשים בסתירה בין היומרה לדמוקרטיה לבין היותה של ישראל חברה קולוניאלית המשעבדת עם אחר ומונעת ממנו את הזכות הבסיסית לעצמאות לאומית. עם התפרקותן של המדינות הקומוניסטיות באירופה שנשאו את הכותרת "דמוקרטיות עממיות" נותרו היום בעולם שלוש דמוקרטיות שעושות צחוק מהדמוקרטיה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה (צפון קוריאה) וישראל היהודית והדמוקרטית. מבין השלוש יש לישראל מקום ייחודי, משום שהיא הדמוקרטיה היחידה בעולם המקיימת בתחומי שלטונה משטר אפרטהייד.
גזענות 3 – התוכנית הסודית
כפי שכתבתי בפרק הראשון, ממשלת ישראל, באמצעות חוק מיוחד, מונעת מאזרחיה הפלסטינים להתאחד בישראל עם בני/ות זוגם מהשטחים הכבושים. העילה הפורמלית היא ביטחונית, אולם המטרה האמיתית נעוצה בעקרון הציוני: כמה שפחות ערבים על כמה שיותר שטח. יש מי שרואים בנישואים אלו מהלך פוליטי מתוחכם של הפלסטינים לממש את זכות השיבה. במלים אחרות, הפלסטינים לא מתחתנים מאהבה אלא כחלק מחתרנות פוליטית לשנות את הדמוגרפיה בישראל.
המדיניות לפיה יש לחסום את גידול האוכלוסייה הפלסטינית בתחומי ישראל של הקו הירוק הופכת לכאורה לבלתי רלבנטית משום שישראל מחקה למעשה את הקו הירוק והיא משתרעת כיום מהים עד הנהר, ולכן בתחומה לא רק מיליון אזרחי ישראל הפלסטינים אלא ארבעה מיליון פלסטינים שרובם ללא זכויות אדם ותחת ממשל צבאי.
ממשלות ישראל תפקדו בין השאר כחברות המתמחות ביצוא בני אדם, וההצלחה האירה להן פנים – חצי מיליון מתנחלים יהודים ישראלים מתגוררים כיום בשטחים הכבושים. גם הימין הישראלי מבין שלאורך ימים אי אפשר יהיה להחזיק מיליוני בני אדם ללא זכויות אזרח, ולכן צריך ללכת למגירות הנעולות של הצבא והשב"כ כדי להבין לאן פני ישראל.
אין ויכוח בין הימין לשמאל, להוציא קבוצות קטנות, על קיומה של ישראל כמדינה הלאום של העם היהודי. אין גם הבדל ביניהם באי רצון לספח למדינה מיליוני פלסטינים שיסכנו את הרוב היהודי. בשעתו התרחש עימות בין הסופר א.ב. יהושע והסופר והמתרגם אנטון שמאס. א.ב. יהושע משויך לשמאל, אבל זה לא הפריע לו לומר לשמאס, אזרח ישראלי, לא מוצא חן בעיניך? אתה רשאי לעזוב, או במלים יותר בוטות, עוף לי מהעיניים. שמאס באמת עזב, הוא מכהן כיום כפרופסור באוניברסיטת מישיגן באן ארבור, ארה"ב. ההפסד הוא כולו שלנו. שמאס, השולט בערבית ועברית ברמה כה גבוהה שאפשר רק לקנא בו, סופר ומתרגם מהמעלה העליונה שהעשיר את התרבות בישראל. הציונות משבשת לעתים את השכל הישר והבריא, והתוצאה שא.ב.יהושע "השמאלן רחמנא ליצלן" מוותר על אושיה תרבותית וספרותית כמו אנטון שמאס. ערבי אחד פחות, מה טוב מזה? זהו מוטו משותף לישראלים משני המחנות.
ההבדל העיקרי בין שני המחנות הוא בתיאבון הטריטוריאלי. בעוד השמאל מסתפק בישראל בתחומי הקו הירוק ותומך בהקמת מדינה פלסטינית בשטחים הכבושים, רואה הימין הישראלי את השטחים הכבושים כנחלת אבות עם קושאן מאלוהים. הימין הישראלי רואה בכיבוש השטחים ביוני 1967 את המשך מלחמת העצמאות של 1948, ולדידו מלחמה זו טרם הסתיימה כל עוד חיים בשטחים אלה מיליוני פלסטינים. הימין הישראלי מחכה לשעת כושר להשלים את הנכבה של 1948.
בהקשר זה יש לראות את "תהליך השלום" הבלתי נגמר. מחכים לשעת כושר לביצוע טיהור אתני שירוקן את השטחים הכבושים מהעם הפלסטיני.
האיומים הישראלים למלחמה עם איראן הם חלק מהתמונה. ישראל מוכנה להסתכן במלחמה אזורית שתביא עליה מטר טילים שיהפכו את החיים כאן לגיהינום, אבל התקווה המפעמת בלב הימין הישראלי היא, כי כאשר תשומת הלב של כל העולם תתמקד במלחמה עם איראן, תבצע ישראל במלחמת בזק משנית את גירוש הפלסטינים. מבצע זה לא יצריך רכבות או משאיות. צריך רק לחצות את נהר הירדן לממלכת ירדן. נכון שזה יביא לביטול הסכם השלום עם ירדן, אבל הימין הישראלי ממילא לא מייחס להסכם זה חשיבות רבה.
זה מחזיר אותי למגירות הנעולות של הצבא. מונחות שם תוכניות מלחמה על פי תסריטים שונים, אחד מהם עוסק בגירוש האוכלוסייה הפלסטינית. כלה ונחרצה עם הצבא לא לחזור על הטעות של 1967 שם נכשל הטרנספר.
ייתכן כי התוכנית תיכשל, כפי שנכשלה תוכניתו של שרון במלחמת לבנון הראשונה "לסדר חדש במזרח התיכון", שילמנו מחיר כבד על מגלומניה זו, וכך יהיה גם אם תיכנס ישראל להרפתקה חדשה. זה עלול להסתיים במלחמת אלף השנים עם העולם הערבי והמוסלמי.
גזענות 4 – אורית סטרוק ושי דרומי
המתנחלת אורית סטרוק, המתגוררת מחוץ לישראל במתחם השודדים והגנבים בחברון, היא למרבה הבושה גם ח"כ מטעם מפלגת הבית היהודי ("אח שלי"). היא הגישה הצעת חוק להרחיב את תחומי חוק שי דרומי גם לגדה המערבית הכבושה, במטרה להגן על "רכוש יהודי". הגזענות הגלויה והסמויה חוגגת כאן מכל כיוון.
למי ששכח: שי דרומי הוא אחד מהחוואים הבודדים בנגב, שהממשלה העמידה לרשותם שטחי קרקע עצומים במטרה למנוע התיישבות בדואית בקרקע שהייתה בעבר בבעלותם. המדינה בשיטות רמייה הלאימה למעשה את הקרקע, גירשה את הבדואים מאדמתם, בחלק מהמקרים הובטח להם על ידי הממשל הצבאי כי תוך שישה חודשים יחזרו למקומם, הבטחה שלא קוימה גם לאחר 65 שנות עצמאות.
ממשלות ישראל מסרו את הקרקע ליהודים שהתחייבו לחיות בחווה. בעוד הבדואים שנושלו מאדמתם מתגוררים בפחונים, בכפרים שהמדינה לא מכירה בהם, ועל כן אינם מקבלים שירותים בסיסיים, כמו מים, חשמל, בריאות ועוד. חוואי בודד מקבל לרשותו אלפי דונמים, בונה וילה מפוארת, ומקבל כמובן את כל השירותים להם זכאי האזרח.
באשמורת הבוקר של אחד מימי ינואר 2007 גילה החוואי שי דרומי כי פורצים חדרו לחוותו. הוא נטל רובה שאותו החזיק ללא רישיון, ירה לעבר הפורצים, הרג אחד מהם, חאלד אל אטראש, ופצע קשה פורץ שני. דרומי הועמד לדין בסעיף הריגה. המקרה עורר דיון ציבורי סוער. הימין טען כי יש להעניק חסינות למי שפוגע בפורצים ולחוקק חוק בהתאם. מאחר והימין הינו בעל הרוב בממשלה ובכנסת, הוא הצליח להעביר חוק הפוטר מאחריות פלילית מי שפוגע בפורצים לרכושו. כל זאת התרחש תוך כדי ניהול משפטו של דרומי. תוצאת המשפט לא הפתיעה: דרומי זוכה מסעיף ההריגה והלך הביתה שמח וטוב לב. מה קרה בסך הכול? דרומי הרג ערבי. ביג דיל. חוק זה הוא דוגמה לחקיקה גזענית סמויה. לא כתוב שם שמותר להרוג ערבי, אבל זהו בדיוק המסר של החוק, הגזענות החבויה בו זועקת לשמים משום שהחוק התקבל קודם כל על מנת לסייע לזכות את דרומי, לכן החוק נושא את שמו. החוק הוא מסר ליהודים שדמם של הערבים הפקר. כמעט מיותר לומר כי במקרה הפוך, אילו התרחש, ערבי הורג פורץ יהודי, תהיה התגובה: הנסיבות לא הצדיקו את הירי.
עתה באה כאמור הח"כית מתנחלת סטרוק ומבקשת מהכנסת להכליל גם את השטחים הכבושים במסגרת חוק דרומי. אינני נכנס לסוגיה האם רשאית הכנסת לחוקק חוקים שחלים על שטחים מחוץ לישראל. הנקודה הראויה למיקוד, היא, שהגברת סטרוק לא מסתפקת בזכויות היתר מהם היא נהנית כמתנחלת במסגרת משטר הכיבוש והאפרטהייד. גם בלי החוק של סטרוק חייו של פלסטיני, תינוק, ילד, אישה, זקן ונער בשטחים הכבושים, שווים כקליפת השום. זה לא מספק אותה, היא רוצה עוד רישיון שמאפשר להרוג ערבים. אלא שהפעם היא לא לקחה בחשבון שקבלת חוק כזה שיחול על השטחים ייתן דווקא לפלסטינים רישיון להרוג חצי מיליון מתנחלים, שהרי כולם פורצים לרכוש לא להם, שודדים וחומסים את נכסיהם של הפלסטינים. עם כל האיבה והתועבה שאני חש כלפי גזענותם של המתנחלים, והסולידריות עם מאבקו של העם הפלסטיני נגד הכיבוש, לא הייתי רוצה לראות מאות אלפי מתנחלים הרוגים מחמת היותם פורצים, שודדים וגנבים. לכן אני מקווה שהצעתה של סטרוק תיגנז.
גזענות 5 – טוהר הגזע
הרוח הרעה של פרעות ליל הבדולח מרחפת מעל ישראל. בכל שבוע יש לפחות מקרה אחד של פוגרום בערבים רק מפני שהם ערבים. פעולות הטרור של מתנחלים תחת הכותרת "תג מחיר" עברו מהשטחים הכבושים לתוך תחומי ישראל של הקו הירוק. נערים, תלמידי ישיבה בני 15 בירושלים תקפו ילד פלסטיני בן 13 רק משום שהוא ערבי. הוא נזקק לאשפוז. הם ספגו בישיבה את המסר הרעיל שפגיעה בערבים מותרת. השיא שייך לטרוריסטים יהודים מהעיר צפת שבגליל אשר פשטו על הכפר עכברה הסמוך לצפת, שרפו ארבע מכוניות ומרחו על קירות הבתים את הססמאות "תג מחיר" ו"אל תגעו לנו בבנות". הנה יצא המרצע מהשק. ערבי שמיודד עם בחורה יהודיה מוציאה אותם מדעתם. זהו סימן היכר ידוע של תנועות פשיסטיות וגזעניות שעומדות על משמר טוהר הגזע תוך שימוש באמצעי הרתעה אלימים, לבל תדבק בהן הטומאה על ידי מי שנמצא לשיטתם של שומרי הטוהר ברף התחתון של ההיררכיה האנושית. בארה"ב בתקופת העבדות ועד אמצע שנות החמישים של המאה ה-20 היו אלה השחורים שניתלו בכיכר העיר אם נחשדו בקיום יחסים עם לבנים, בגרמניה היו היהודים והצוענים מטמאי הגזע, ובישראל ממלאים הערבים את התפקיד. רוח רעה.
הרהור בטרם שליחת הטור
אני מדמיין יהודי צעיר בן 24 שחי תחת כיבוש בגטו ורשה. הוא סובל מאימי המצור, לא יכול לצאת את תחומי הגטו, אין עבודה, הקיבה מקרקרת אל מול המצוקה הכלכלית, הוריו סובלים מבריאות לקויה ואין טיפול רפואי, כמה מבני משפחתו נעצרו, עונו ונרצחו, הזעם בתוכו הוא הר געש העומד כל רגע להתפרץ. היהודי לוקח סכין מהמטבח ומחליט למחות בפעולת יחיד באמצעות דקירת גרמני, בין חייל חמוש או אזרח חמוש העובד במנגנון הכיבוש והדיכוי. הוא רואה ברחוב גרמני בבגדים אזרחיים, חמוש באקדח ומחליט לפעול. דוקר את הגרמני, לוקח את נשקו ונכנס לחילופי ירי עם כוחות הכיבוש.
שאלה: מה היינו אומרים על היהודי? קודם כל משבחים את עוז רוחו, את נכונותו להקריב את חייו על מזבח ההתנגדות לכיבוש, הגם שידע כי הסיכוי לכבות במעשה זה את הדליקה הענקית שואף לאפס. מדינת ישראל הייתה מעלה על נס את הסיפור כאחד מגילויי הגבורה, עיריות היו מחליטות לקרוא רחובות על שמו, יד ושם היה גם הוא מוצא דרכים להנצחתו. כך נוהגים עמים שיצאו מדיכוי, כיבוש, השפלה והרג לגאולה. הטרוריסטים בעיני הכובש הם גיבורי השחרור בעיני הנכבש. כל מי שמנסה למצוא איתותי דימיון על המתרחש במקום אחר, האחריות על הקורא.
ה-1 במאי
לרגל ה-1 במאי 2013: יוגבלו הטייקונים בישראל ובעולם; יולאמו הבנקים, יחוסל הכיבוש, יוחזרו המתנחלים לתחומי מדינת ישראל, סולידריות עם מנוצלי העולם ועם הנאבקים במשטרי דיכוי, ישוחרר סרבן הכיבוש נתן בלנק, יחוסל הנשק הגרעיני, תופסק התעמרות באסיר המצפון מרדכי ואנונו, חלוקה מחדש של ההכנסה הלאומית, שוויון לכל באי עולם, סיוע לפליטי חרב, ישונה ההמנון ונתחיל להיות עם חופשי בארצנו.
למי שלא קרא אני מצרף קישור לידיעה בהארץ
הרוח הרעה היא רעה מאד אבל גם לא צעירה. 65 הן שנותיה.
על הרוח הרעה הזו גודל עם שלם שאינו ממש מתבייש בה.
הוא אינו מתבייש בה כי זו הרוח היחידה שהוא מכיר. אין לו בכלל הכרות עם רוח אחרת.
במקומות אחרים, שגדלים עדיין על רוח שונה, ישנה עדיין בושה. ישראל רוצה לחסל גם את הבושה הזו.
כלומר אם אפשר ערבים לכבוש – אז ממה לעזאזל לחשוש?
הרי אנחנו אימפריה מזויינת.
תקראו שוב את הקטע על חוק דרומי ותגידו מי גזען – זה שמחוקק את חוק דרומי או ספירו שיוצר את המשואה ערבי = פורץ. לגבי ההשואה של פושעי המלחמה הפלשתינים לשואה כבר התרגלנו אבל יסביר לי אדון ברעם למה זה בסדר כשספירו משוה את היהודים לנאצים זה לגיטימי ואפשר לפרסם אבל כשאני קורא לכם שמאל חום זה מתועב וכאשר בתגובה אני כותב שיש לכם אידיאולוגיה נאצית זה מתפרסם אבל אחרי יום התגובה מוסרת מהאתר.
שוב נציין שהכותבים אינם עורכי התגובות. תגובתך (כמו גם תגובתו של ברעם) הוסרה משום שהויכוח החל לרדת לפסים אישיים ואתר הגדה השמאלית איננו המקום לזה.
הטעות העיקרית בהצגת הדברים היא שהנאצים/פאשיסטים בסיפר הם הלאומנים הפלאסטנים, מקור הבלבול שהפעם הם החלשים והיהודים הם החזקים
השופט חשין בתשובתו לפסק הדין של השופט ברק בעניין חוק האזרחות:
"משהונחה לפניי חוות-דעתו של חברי, הנשיא ברק, נתתי ידי בידו והינחתי לו להובילני בדרכו. כך הילכנו בדרכים שייצבון עיקרי-יסוד, עלינו הרים שבפיסגותיהם זכויות יסוד, עברנו על פניהן של דוקטרינות, ירדנו אל כללי משפט פרטיקולריים, ובדרכנו ליוו אותנו כל העת הצדק, האמת, היושר והשכל הישר. לקראת סופו של המסע עלינו על אניה והיגענו אל אי באמצע האוקיאנוס. ירדנו מן האניה, ועל המזח הקביל את פנינו איש נשוא פנים.
"ברוכים הבאים", ברכנו האיש במאור פנים.
"ברוכים הנמצאים" השיבונו והוספנו: "אנו מישראל, מבית-המשפט העליון של ישראל. ומי אדוני?", שאלנו.
"שמי הוא תומאס, תומאס מוֹר. ויש המכנים אותי תומאס מוֹרוּס".
"נעים מאוד. ומהו המקום שאנו נמצאים בו?", שאלנו.
"אתם נמצאם במדינת אוּטוֹפְּיָה", השיב האיש, והוסיף: "מדינת אוטופיה הוקמה על-פי תוכנית שהיתוותי בספר שכתבתי ואשר שמו הוא כשם המדינה: אוּטוֹפְּיָה. דרך-אגב", הוסיף האיש, "המילה 'אוטופיה' היא בלשון היוונית, ותרגומה לעברית הוא: 'שום מקום'".
אוטופיה יכול להיות שם מקום, אך גם "מקום טוב" ביוונית – Eu – טוב; Topos – מקום
"מעניין, מעניין מאד", אמרנו, "וכאנשי משפט נוסיף ונשאל אותך: ומהי שיטת המשפט השוררת באוטופיה? האם דומה היא לשיטת המשפט שבישראל?" (הנחתנו היתה, כמובן, שהאיש החכם ההוא מכיר את שיטת המשפט בישראל).
מר מוֹר חייך והשיב: "צר לי, אך יש הבדלים עמוקים בין שתי שיטות המשפט, ויעבור זמן רב עד שישראל תגיע למדרגת אוטופיה. לעת הזו אתם נלחמים על חייכם, על קיומה של המדינה, על יכולתו של העם היהודי לנהל חיי קהילה ומדינה ככל העמים. דיני אוטופיה – במצבכם כהיום הזה – לא לכם הם. עדיין לא. שימרו על עצמכם, עשו כמיטבכם, וחיו", כך אמר האיש ולא יסף.
ואיקץ, והנה חלום."
מעולה!!
אמן כן יהי רצון וחזון אחרית הימים יתגשם עוד בקדנציה שלנו
גדעון, ההיטלריזם כבר חי ובועט בישראל.
היום אין לדבר כבר על דימיונות. ישראל היטלריסטית.
1. למעשה מצילים את הפליסטינים ממגורים במדינה פשיסטית, אולי שיעברו לסוריה?
2. גיטו ורשה – מצבם אינו קשה כמו שם, יש להם מלא מדינות אחיות לברוח אליהן ללא שום הפרעה,
(סוריה?) שלא כמו היהודים שנחסמה דרכם ל-א"י (ע"י מי?)
תודה
באמת אנני מבין, על מה מלין הכותב: על כי עם ישראל בחר בממשלה גזענית? ובכן שיצא נא ויוכיח בעם ישראל ולא בנבחריו. שהרי האחרונים אינם אלא משרתי רצונו. אלא שקשה לעשות זאת. או אז נדרש האומץ לקום ולהגיד: "אין לי מה לעשות כאן" ולצאת לגלות. אך איש אינו חפץ בכך.
חיב ספירו להיות כן עם עצמו: ישנם הרבה מאד אנשים בתוך העם הזה המשוכנעים שאכן, כן קימת סכנה קיומית בטחונית מנישואין אלה. וגם אם תוכיח להם שאין, עדיין ידבקו בסכנה הדמוגרפית (ויצביעו על המתרחש בין הנוצרים למוסלמים בלבנון כדוגמא למה שיתרחש כאן)…מה אומרים, להם?…להם, לא לי, או לשמאלנים אחרים.
מה תגידו ליהודי המשוכנע, שבשעה ששטחים עצומים, אין סופיים ממש, במדינות ערב, עומדים שוממים, עדיין מטפסים הערבים ומנסים להדחק לתוך בטנה של כבשת הרש הציונית ובאותה הזדמנות גם להעלותה על המנגל?… לך תסביר ליהודי כזה, שהוא הגזען ואילו "המנוול הערבי שדוחק בו מעבר לגבול משום גזענות, קינאה תרבותית וצרות עין", אינו אלא הקורבן. לא תוכל.
(1) תגובה לסלפנות 1: שוב לחזור על התעמולה השיטחית הזאת?
הפלסטינים בשטחים הם אוייבינו. מדינה אינה נותנת לאוייביה להיכנס ולהתאזרח בה, גם לא בעילת נישואין.
ארה"ב ניתקה את הקשר בין היפנים ליפן במלחמת העולם השניה. מעבר לכך, ארה"ב הקצינה והקימה מחנות ריכוז לאזרחיה ממוצא יפני, מתוך חשש שיחבלו בביטחון הלאומי האמריקאי. בדיעבד התברר שהם טעו ושהמהגרים היפנים היו נאמנים לאמריקה ולא ליפן.
בארץ איננו נוהגים בקיצוניות (להוציא כמה גורמי שמאל קיצוניים) ומפעילים שיקול דעת נכון. העקרון הוא שכל עוד ישנו סכסוך קיומי בין הערבים הפלסטינים ליהודים הפלסטינים ראוי לשמור על החלוקה הדמוגרפית הזאת ולא להניח לעוד ערבים לזלוג לישראל הקטנה. מאז אוסלו הארורה הציפו כ-150 אלף מערביי השטחים ומדינות ערביות אחרות את ישראל והם נבלעו בה. חלקם בעילת נישואין ואחרים מסיבות של סתם כך.
אין לשלול את סיבת הדמוגרפיה שטען ספירו, שהרי היא לגיטימית בתנאים של סכסוך דמים בין שתי קבוצות אנשים.
אחד אחד:
1. צודק במידת מה. השאלה ההפוכה צריכה להיות האם אתה לא רוצה להשתמש בכלי הזה של
נישואין די להטות את הכף הדמוגראפית נגד היהודים?
2. די מוגזם. אין בישראל אפרטהייד, גם לא בשטחים, אבל נו שוין, רגילים לזעקות הללו.
3. אתה קורה תיאבון טרטוריאלי – השאלה היא האם לפלסטינים את תיאבון טרטוריאלי הפוך?
מה דרישתם של הפלסטינים כי אם מדינה פלסטינית אחת מהים עד הנהר?
(בוודאי של החמאס, אבל גם באמנת אש"ף סעיף חיסול ישראל לא בוטל…)
ובסופו של יום, מדוע עבאס לא יושב למו"מ? למה הוא מחכה? לBDS?
ב-1967 הטרנספר הוכשל בכוונת מכוון. ושוב, מי מתכנן טרנספר למי? ישראל לפלסטינים או
הפלסטינים לשארית הפלטה היהודית שתיוותר כרן לאחר גוג ומגוג?
4. לא נכון – פשוט לא נכון. אבל נומר רק לעניין הרג פושעים. מדוע חוק דרומי לא מקובל עליך?
ומה אם יתפשו פלסטינים (או ערבים ישראלים) יהודים המנסים לגנוב, לא יירו בהם?
(נומר יתפסו אנשי תג מחיר – מה יהיה דינם בידי בעל הנכס? והאם זה מוצדק?)
ושוב, העניין הוא הפושע, ולא דתו. פושעים יהודים – דינם זהה.
5. צודק.
6. מסכים עם הרוב (הלאמת הבנקים בעייתית, אבל השאר סבבה. לא מכיר את הסרבן).
שישה מיליון יהודים הושמדו במלחמת העולם השנייה.
למעט מקרים חריגים לא שמעתי על אותו צעיר בן 24 שקפץ על גרמי והרג אותו בדם קר.
אלפים צעדו בצעדות המוות מלווים ע"י מספר מועט של חיילים וכלבים.
במחנות ההשמדה שבהם נרצחו לעתים 10000 איש ביום אחד היו כמה עשרות גרמנים לכל היותר.(40 בסוביבור)
ההשוואה ולא בפעם הראשונה שעושה כותב המאמר היא במקרה הטוב עלבון לאינטיליגנציה ובמקרה הרע רשעות לשמה.
סיפור הטרור היהודי באירופה לא גרם לכל איש בעולם שרוצה לנסוע ממקום למקום לעבור בדיקות ביטחוניות שכוללות לעתים חוקן……..
זאת ארצי זאת מולדתי אין לי ארץ אחרת (להם יש 22)
לכן גם אין הבדל בין מה שקרה ב 48
למה שקרה ב 67
שלום עם הערבים יהיה רק כאשר נהיה חזקים ונחושים לא לוותר
מדוע בלוג של השמאל תומך בלאומנות פלאסטינית בלי כל סינון
מדוע בלוג של השמאל מתקיף את המיעוט היהודי המתגונן באופן הבוטא ביותר
מדוע אין פוצה פה ומצפצף
מסכים עם הגיון דבריך. הייתי שמח לו היית מוסיף שניתן להיות סוציאליסט בעל תפיסה בטחונית ימנית.
כלומר מתרס הסוציאליזם ("הגדה השמאלית" של כולנו), נכבש ע"י בעלי תפיסה שמאלנית בטחונית. אך תסכים איתי שזה תלוי במשתתפים כאן. רוצה לאמר: אם היו באתר יותר חברי השומר הצעיר למשל, היית (כנראה) שומע גם זמירות אחרות.
הקטע שלך הזה //כמעט מיותר לומר כי במקרה הפוך, אילו התרחש, ערבי הורג פורץ יהודי, תהיה התגובה: הנסיבות לא הצדיקו את הירי.// ממש אבל ממש הצחיק אותי האם שמעתה פעם על יהודי שניסה לפרוץ לערבי …………… ודבר נוסף אני לא מבין המשיכה של הפלסטנאים לגור במדינת אפרטהאיד כמו שאתה מכנה את ישראל למה כל כך הרבה פלסטנאים ממש אבל ממש רוצים לחיות כאן בתוך ישראל שלפי תאורית השמאל מדינת ישראל היא מדינה גזענית מדינת אפרטהאיד ויש המוספים מדינה נאצית אז מי ירצה לחיות כאן ובנוסף מדוע יש כל כך הרבה שבחי"ם פלסטנאים אם ישראל היא כה אכזרית מדוע לחיות כאן מה יקרה לנערה ערביה שתצא עם יהודי? היא תמצא למחרת בבאר מים חילולל כבוד המשפחה וטוהר הגזע?החיבור שאתה מנסה לעשות בין השואה היהודית לפלסטנאים היא בזיון של זכר קורבנות השואה ישראל לא יצאה לכבוש שטחים ב67 ישראל יצאה למלחמת אין ברירה כאשר כל מדינות ערב יצאו לחסל את הישות הציונית לקרוא ליהודים נאצים זה מותר? כל זה יכל להמנע אם הערבים היו מסכימים לחלוקה ב47 ואז לא היתה "נכבה" וה"כיבוש' לא היה ב67 אם הערבים לא יצאו לחסל את הישות הציונית אבל האמת לא חשובה
לכל המקטרגים: אתם לא מתמודדים עם מה שאני כותב, אלא עם הדימיון שלכם ואיתו אתם מתווכחים. אתם חוזרים על קלישאות ההשוואה לשואה ולמה הערבים מתעקשים לחיות בישראל אם כל כך רע, ואין אפרטהייד ולמה אתה לא יוצא לגלות פוליטית והערבים רוצים להשמידנו כך הלאה וכך הלאה.
אז ככה: אינני משווה לשואה, אלא לתופעות של גזענות ואטימות לסבל הזולת האחר שהיו שלב מקדים לשואה. אני חוזר ומזהיר, כפי שעושים לא מעט היסטוריונים, כי שואה (ג'נוסייד בלעז) יכולה להתרחש בכל מקום הנגוע בגזענות, שנאת זרים ובאכזריות כלפיהם – שני תנאים מקדימים אלה מתקיימים כיום בישראל. אני מניח כי ערבים מתעקשים לחיות בישראל כי זו מולדתם, מאותה סיבה שהשחורים בדרום אפריקה לא עזבו אלא נאבקו, במקביל לסבלם, להשגת זכויותיהם. בתחומי הקו הירוק מתקיים ערוב של אפרטהייד חלקי ואפלייה נגד אזרחים ערבים ואילו בשטחים הכבושים מתקיים משטר אפרטהייד כפי שמוגדר בבמע המדינה: שתי מערכות חוקים לשתי אוכלוסיות החיות באותה טריטוריה: זכויות יתר לעם השולט וחסרי זכויות לעם הנשלט. מדוע איינני מהגר? כי הדיקטטורה הימנית טרם השלימה את השתלטותה, אם וכאשר זה יקרה, אהגר.
סליחה גדעון, מדבריך משתמע כאילו שאלתיך מדוע אינך יוצא לגלות ואם כן אז מתי וגו'…ולא היא. לא אחזור על דברי (קראם נא שוב), אלא אומר : שקל להעדיף להתמודד עם הבודדים שבשלטון ולהעביר עליהם ולו גם ביקורת נוקבת, מאשר עם הרבים שבעם, שאפשרו להם זאת מלכתחילה.
אך את המטבע יש לחפש היכן שאבד ולא מתחת לפנס.
ע"מ להטות העם, יש צורך להאבק בדיקטטורה (ע"י הנחלת הסוציאליזם בעזרת הדמוקרטיה) ולא להרים ידיים אף פעם, אפילו אם היא מנצחת ומשתרעת מאופק לאופק, נהפוך הוא.
גדעון ספירו
שואה (ג'נוסייד בלעז) יכולה להתרחש בכל מקום הנגוע בגזענות, שנאת זרים ובאכזריות כלפיהם – שני תנאים מקדימים אלה מתקיימים כיום בישראל. ומה קורה במצרים? הפגיעה בקופטים ומה קורה בסין לעם הטיבטי? מה קורה ברוסיה לעם הצצני? מה קורה בסודן לנוצרים? שינאת זרים מתרחשת יום יום באירופה צרפת פגיעה ביהודים עי מוסלמים הונגריה יוון ספרד ועוד ועוד להיכן תהגר ? לא יהיה לך מקום לחיות בו אתה יהודי ולא תוכל לברוח מהזהות היהודית שלך ע"פ שאתה לא ציוני גזען אלה איש שלום חומר למחשבה ודבר נוסף את השימוש בשואה ההשואה שלישראל לנאצים אתם משתמשים בה בכל מאמר [אצלך "גזענות טוהר הגזע"ליל הבדלוח" בגלוי או בכאילו קרא כל מאמר של אנשי שמאל תמיד תמצא את השימוש המשווה את ישראל לשלטון הנאצי או יותר בעדינות את שנות" השלושים" בגרמניהכמו שאמרתי לא פעם את פוגעים בזכר קורבנות השואה של העם היהודי
שוב ספירו משווה את ישראל למשטר נאצי אבל כרגיל עושה זאת באלגנטיות ובתחכום,
בסיפור על נער יהודי בגטו וארשה שתוקף חייל נאצי,ומשאיר לדימיון הקורא להשלים את התמונה למה שמתרחש כאן כביכול.
אם זאת לא דמגוגיה שפלה במיטבה,אזי שאנחנו על הירח.
צדוק: באת להציק לי ונמצאת מחזק את דבריי. התנאים המקדימים קיימים לא רק בישראל ואתה הבאת מספר דוגמאות.התנאים המקדימים אינם מביאים עימם אוטומטית ג'נוסייד, אבל בלעדיהם הג'נוסייד לא יתרחש.דברים דומים כתב לא מכבר חוקר השואה פרופ' יהודה באואר. לדבריו שואה יכולה להתרחש אצל כל עם ולשון אם מפלגות גזעניות עולות לשלטון, מאחר ואני טוען זאת כבר עשרות שנים, קראתי את דבריו בקורת רוח. כאזרח ישראל וגרמני החי בישראל אני כמובן מתרכז במתרחש בה, ומה שקורה כאן מזכיר לי את את נסיגתה של החברה הגרמנית מדמוקרטיה לעריצות גזענית. אינני בורח מיהדותי, להיפך, היא מכוונת את דרכי. דודתי זלמה ספירו נרצחה בשואה בסדר אירועים דומה: קודם הייתה הגזענות שחילקה את האנושות לעליונים ותחתונים ורק לאחר מכן נקבעה ההיררכיה מי לחיים ומי למוות
אשר להגירה: יש עדיין מדינות בהן הגזענות או כמעט לא קיימת, או קיימת בשולי השוליים ולא בזרם המרכזי כמו בישראל.
גדעון אם התגובות שלי הם הצקות[איך אומרים האמת כואבת] אז יש לך בעיה לעצם הענין
בקשר להגירה אני מצטט את דבריך
אשר להגירה: יש עדיין מדינות בהן הגזענות או כמעט לא קיימת, או קיימת בשולי השוליים ולא בזרם המרכזי כמו בישראל.
אילו מדינות הם שהגזענות היא בשוליים ולא בזרם המרכזי ?
אני היתי כמעט בכל מדינות העולם פרט כמובן למדינות ערב וצפון קוריאה בכל מדינות העולם קיימת גזענות אם היא מכונת נגד שחורים נגד זרים באפריקה לא אוהבים לבנים למשל באנגליה אני לא צריך לחדש לך את השינאה לפקסטנים דוגמית אז די לסיסמאות בכל מדינה יש גזענות בחלקם היא מוסוות במדינות ערב למשל לא אוהבים פלשתנאים או שעיים או קופטים
אשר
לשמאל [בעיה איזה שמאל] יש בעיה הדמוים של השואה נדבקים אלהם כמו פבלו אין מאמר שלא ישוו את ישראל צה"ל לנאצים עלית הנאצים מחנות השמדה שנות השלושים כל כך הם נהנים מזה עד שהם כנראה שוכחים שישראל לא גרמינה ומדינת ישראל לא יצאה להשמיד את הערבים[בב48 מדינות ערב יצאו למלחמה נגד ישראל כנ"ל ב67 ….] ומחנות השמדה אין כאן ולא תאי גזים בנתיים מי שרוצה רצה לזרוק את היהודים לים היו הערבים גמאל עבדול נאצר אחמד שוקרי המופתי חאג אמין אל חוסני [אהוב ליבו של היטלר] והעמלק החדש אחמדניגאד
למתווכחים עם גדעון ספירו:
טלו קורה מבין עיניכם והבינו שההשוואה שג. ס. עורך בין יחסה של ישראל לפלסטינים לבין יחסם של הנאצים ליהודים היא מדוייקת ביותר. כך למשל:
קשה היה להעלות על הדעת שפצועים וחולים יהודים יאושפזו בבתי חולים גרמניים בשנות ה30 וה 40. במציאות כפי שאנו יודעים מעולם לא אירע כדבר הזה ממש כפי שישראל אינה מאפשרת לאף פלסטיני לשהות אפילו ליום אחד בבית חולים ישראלי!
בידוע הוא שטרוריסטים יהודים בגרמניה בשנים ההן עסקו ללא הרף בתכנון וביצוע של מעשי טרור שכוונו כנגד אוכלוסיה גרמנית ונגד הצבא הגרמני -וזו הייתה הסיבה לחקיקה האנטי יהודית, בניגוד לתעמולה הציונית-יהודית שהתקבעה משום מה בתודעה – ועל כן צודק ג.ספירו בגוזרו גזירה שווה בין חקיקה כנגד הפלסטינים (שכידוע אינם עוסקים כלל בטרור בניגוד ליהודי גרמניה בעת ההיא) לבין החקיקה כנגד היהודים שיזמו וקידמו הנאצים.
ובעניין גטו ורשה: גם כאן עורך ספירו השוואה ראויה שכן ללוחמים בגטו ורשה היו לכל היותר כמה רובים ואולי שניים שלושה מקלעים ורימונים תוצרת עצמית ממש כפי שללוחמי החמאס כיום אין אלא כמה רובים עלובים ואיזה שניים שלושה מקלעים.
טובה
לשמאל יש לו איזו משיכה ממש מיסטית [שקשה להבין אותה] להשוואת את היהודים לנאצים בעניי זה חולני ופגיעה בזכר הקורבנות היהודים שנרצחו עי הגרמנים ועוזרהם וזה תמיד מוסווה
לשמאל מן הזן הכותב באתר הזה אין שום בעיה להשוות את היהודים לנאצים:
השמאל הזה כבר מזמן אינו רואה עצמו כחלק מן העם היהודי ומכאן שאין לו שום עכבה להשוות עם אחד (שאין הוא רואה עצמו שייך אליו) לעם אחר.